Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 13 lipca 2006 
    

Sterowniki dla X-Fi @ Vista


Autor: Redakcja | 10:27
(13)
Firma Creative wypuściła najnowsze sterowniki w wersji Beta do kart dźwiękowych z serii SoundBlaster X-Fi. Wspomniane sterowniki (datowane na 12 lipca 2006 roku) są przeznaczone dla 32bit i 64bitowej wersji Windows Vista. Ten sterownik jest przeznaczony dla Microsoft Windows Vista 32-bit i64-bit Beta 2 Build 5384 i Build 5456. Niestety nie został on jeszcze przetestowany i umożliwia tylko ograniczoną funkcjonalność.

Powyższe ograniczenia:

- nie ma żadnej pomocy technicznej dla tego sterownika
- zaleca się instalację tego sterownika tylko osobą doświadczonym
- tylko na Windows Vista 32-bit i 64-bit Beta 2 Build 5384 i Build 5456 sterownik pracuje poprawnie

Uwagi:

- aby skonfigurować swoje głośniki trzeba użyć narzędzia "Audio Devices and Sound Themes" w Panelu Kontrolnym. UWAGA! głośniki 6.1 nie są obsługiwane

- wyłączenie i włączenie twojej karty dźwiękowej w Menadżerze Urządzeń spowoduje pojawienie się wiadomości o błędzie, by rozwiązać ten problem zrestartuj komputer

- "wzbudzenie" komputera z tzn. "sleep mode" spowoduje utratę możliwości odtwarzania dźwięku, by rozwiązać ten problem zresetuj komputer
- nie ma możliwości nagrywania w tym sterowniku

- aby umożliwić działanie PCM stereo przez optyczne wyjście wybierz Enable Digital I/O check box w "Audio Devices and Sound Themes" (Panel Kontrolny)

- kiedy zmieniasz ustawienia/profile może się pojawić podwójne wejście "X-Fi Crystalizer" w konsoli Audio, by rozwiązać ten problem zamknij i ponownie odtwórz konsolę Audio

Autor: veg512

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. kupujcie Viste :P (autor: faf | data: 13/07/06 | godz.: 10:35)
    to juz chyba prosciej bylo uzywac Gravisa pod linuxem :P

    a taki X-fi to pewnie bedzie mial wiecej mozliwosci pod linuxem niz pod emulacja DirectX :P


  2. Vista ma dźwięk w 100% programowy, bez możliwości akceleracji (autor: zbiggy | data: 13/07/06 | godz.: 12:08)
    więc po co używać X-FI? Lepiej go sprzedać i za jego cenę kupić dobrą płytę główną.
    Creative planuje stery do Linuksa dla X-FI
    na Lato 2007. Chciałbym podkreślić, że to że planuje wcale nie oznacza że zrobi. Co miało by być w tym sterowniku:
    full support for ALSA (playback, recording, mixer, MIDI, synthesis) and OpenAL 1.1 (with EAX effects).
    http://opensource.creative.com/
    Na razie do X-FI nie ma żadnych sterów do Linuksa.

    Otwarte sterowniki ALSA dla Live!/Audigy są tak rewelacyjne, że już teraz wątpię czy Creative w tym swoim zamkniętym sterowniku będzie miał z 50% tego co teraz oferuje otwarty sterownik Live!/Audigy dla ALSy.


  3. Vista ma dźwięk w 100% programowy, bez możliwości akceleracji - BZRURA (autor: RusH | data: 13/07/06 | godz.: 16:38)
    BZRURA

    wywalenie sterownikow z ring 0 NIE MA NIC wspolengo z akceleracja, badz jej brakiem. LAMERIADA i LENISTWO outsorsnietych do Indii programistow Creativa jest JEDYNA przyczyna obecnego stanu rzeczy.


  4. ^Nikt z was chyba nie widzial ani Visty ani X-Fi na oczy, co? (autor: elPresidente | data: 13/07/06 | godz.: 19:26)
    Znowu Dzieci Neostrady pisza komentarze? ;)
    Heh..
    1) W Viscie mozna oddac kontrole dzwieku karcie.
    2) Wiec to nie prawda ze w Viscie nie ma akceleracji sprzetowej. Jest. Jak masz sprzet. Jak nie masz to nie ma. Proste?
    3) Programisci creatiwa z tego co wiem od zawsze siedzieli w Kaliforni. Mam X-Fi i uwazam ze ma dobry ergonomiczny soft. Instaluje sie wolno, poza tym zadnych zastrzezen.
    4) Jak ktos nie ma kasy i za duzo czasu to powodzenia z Ubuntu, tyle ze nie kazdy ma czas udawac ze jest rok 1993 i recznie ustawiac zakresy pamieci. Vista jest bardzo dobra a beta 2 smiga juz dosc stabilnie i tez za darmo.


  5. zalecam okulary z grubszymi soczewkami (autor: zbiggy | data: 13/07/06 | godz.: 20:22)
    1) To że Vista i DX10 ma dźwięk w 100% programowy to fakt i żadne opinie w komentarzach tego nie zmienią. Zachęcam do nauki, google pomoże w doborze źródeł wiedzy.
    2) Punkt 1 nie wyklucza, że można doinstalować bibliotekę OpenAL do Visty i dźwięk będzie akcelerowany. Ale będzie akcelerowany przez bibliotekę a nie Vistę czy DirectX. Nawet można pewnie na upartego doinstalować A3D Aureala. Taka biblioteka gada ze sprzętem bezpośrednio i ma gdzieś jaki Windows, Linux lub MacOS jest zainstalowany. Dlatego od pewnego czasu Creative promuje OpenAL aby uratować swój tyłek na rynku graczy i wali swoje wydanie OpenAL do Linuksa aby udowodnić że ma wiodący wkład w ten wieloplatformowy standard.
    3) to czy w directx dźwięk jest akcelerowany czy nie, zależy od M$. Dopiero od DX5 M$ pozwolił na akcelerację audio, w DX8 udoskonalił akcelerację, a w DX10 akceleracji nie ma i nie będzie. Chcesz mieć akcelerację to użyj OpenAL. M$ może promować swoje UAA i pozbył się kłopotu z dźwiękowymi BSoD ami z ring0, a Creative jest szczęśliwy, że będzie miał szybsze API bo omija całą ścieżkę przez kolejne warstwy Windows.
    4) Bez nacjonalizmu proszę. W każdym kraju są buraki i geniusze. Lepiej jest że w DX10 audio jest programowe. OpenAL jest szybsze. Taka sytuacja zachęci programistów do poznania nowego API a gracze zyskają więcej FPSów. No i gry będzie łatwiej przenosić na Linuksa.
    5) "ręczne ustawianie pamięci" było w M$ DOS. Choć w obu jest konsola tekstowa (w windows też jest) to są to zupełnie inne systemy.


  6. wniosek dla mnie, przeciętnego gracza: (autor: Vetch | data: 14/07/06 | godz.: 13:44)
    nie kupować żadnych kart creative :-)

  7. zbiggi (autor: RusH | data: 14/07/06 | godz.: 13:49)
    widzisz roznice miedzy :
    -DX10 akceleracji nie ma i nie będzie
    -Vista ma dźwięk w 100% programowy

    ? no wlasnie


  8. DX10 i Vista nie maja akceleracji. Ale OpenAL ja daje. (autor: elPresidente | data: 14/07/06 | godz.: 15:13)
    wiec pisanie , ze
    "Vista ma dźwięk w 100% programowy, *bez możliwości akceleracji*" nie jest zgodne z prawda.

    OpenAL to wlasnie ta mozliwosc, ktora pod Vista istnieje, ma sie dobrze i dziala jak Zbiggi zauwazyl wydajniej.

    Dlatego dodalem moj komentarz.

    Zeby ludzie nie wbijali sobie do glowy ze nie ma juz akceleracji sprzetowej. Jest. To ze Vista jej nie wykonuje nie znaczy ze jej nie ma. Trzymajmy sie faktow. Bo skoro mam karte ktora zapewnia alceleracje sprzetowa, to chyba jednak ona istnieje, tak czy nie?
    Zreszta kazdy inna karta jesli wykorzysta OpenAL tez da akceleracje sprzetowa pod Vista.
    A onboard albo karta bez OpenAL bedzie smigac na DX10 bez akceleracji sprzetowej.


  9. elPresidente, być może się mylę, (autor: Vetch | data: 14/07/06 | godz.: 18:42)
    ale na mój chłopski rozum, żeby karta miała akcelerację sprzętową, to MUSI mieć układ w rodzaju procesora z własnym oprogramowaniem wbudowanym, które samodzielnie przejmie obróbkę i transmisję danych z/do pamięci bez pośrednictwa centralnego cpu. OpenAl i inne interfejsy jak dobrze rozumiem, jedynie ujednolicają dostęp do sprzętu, a dokładniej zestaw komend/funkcji sterujących i dopóki sprzęt sam w sobie nie będzie miał "inteligencji" (mikrokontroler + firmware), to taka karta NIE MA akceleracji sprzętowej. Krótko mówiąc, pod hasłem "akceleracja sprzętowa" rozumiemy samodzielny system mikroprocesorowy, działający niezależnie od jednostki centralnej.

  10. do malucha też można dołożyć spoilery i będzie wyścigówka (autor: zbiggy | data: 14/07/06 | godz.: 19:39)
    doszedłem do wniosku czytając komentarze do tego newsa.
    OpenAL daje akcelerację TYLKO w grach i programach używających tej biblioteki. 99% pozostałych gier i programów bazuje na DirectSound* lub zwykłym wave out, które w Vista jest programowe, nawet jak się ma X-FI. W windowsXP i starszych DirectSound* i wave out było akcelerowane bo M$ dał opowiednie interfejsy API - gdy karta audio nie chciała z tego korzystać to było mixowane programowo. W Vista tego NIE MA. Aby złagodzić ból zabrania akceleracji programowy mixing nie będzie 16bit na liczbach całkowitych jak to było od windows 3.11 do XP tylko pełny 32bitowy i zmiennoprzecinkowy co da wyższą jakość dźwięku w Vista w stosunku do poprzedników nawet na zwykłym kodeku IHDA. Vista nie posiada OpenAL. To jest dodatek instalowany z kartą X-FI. Tak samo instalując program dosbox pewnie powiesz, że Vista obsługuje MS DOS. Mi też jest przykro, że moja karta nie będzie akcelerowała audio, lecz przecież mogę zostać na XP i nadal cieszyć się akceleracją. 95% osób i tak używa zwykłego kodeka audio więc MS uznał, że tylko osoby używające produktów Creative mogą się buntować. Ale skoro mają OpenAL do gier to nie będą zbyt zaciekli.
    Kilka linków z wielu innych, które potwierdzają, że Vista nie wcale nie korzysta DSP i wystaczy zwykły kodek IHDA:
    http://www.extremetech.com/...,1697,1931917,00.asp
    http://www.behardware.com/art/lire/586/
    http://www.digit-life.com/...e-x-fi-interview.html


  11. z OpenAL jest tak samo jak OpenGL (autor: zbiggy | data: 14/07/06 | godz.: 20:01)
    Jest standardowy zestaw komend do pozycjonowania i efektów. To czy są liczone programowo przez CPU czy sprzętowo przez GPU albo APU (grafika albo dźwięk) to już zależy od dostawcy biblioteki. Np. dla OpenGL jest w 100% programowa Mesa i bardzo mocno akcelerowana biblioteka Nvidi lub ATI lub innych producentów. OpenGL/OpenAL jest fajne bo producent i klient dobierają akcelerację i liczą czy wolą kupić/sprzedać droższy CPU i liczyć wszystko programowo czy kupić słabszy CPU i kupić droższy GPU i APU. No i mogą też wybrać platformę: Windows, Linux, MacOS bo OpenGL/OpenAL jest taki sam wszędzie. Z OpenAL jest tak: z nowymi grami doinstalowuje się w 100% programowe OpenAL (coś jak Mesa dla audio) które można używać ze zwykłym kodekiem AC97, a z kartą Live!/Audigy/X-FI oraz Nvidia nForce1/2 z mostkiem MCP-T masz mocno akcelerowane OpenAL. Kasujesz programowy OpenAL z katalogu z grą i jedzesz w 100% na APU jeśli masz bibliotekę od producenta karty muzycznej. Tylko MCP-T Nvidii i Creative EMU10Kx oferują sprzętowe OpenAL. Im więcej programów zacznie korzystać z OpenAL tym szybciej zapomnimy, że Vista sama w sobie jest programowa.

  12. lepiej (autor: RusH | data: 14/07/06 | godz.: 20:27)
    Carmack chcial w ogole wywalis sprzetowy dzwiek z Dooma3, stwierdzil ze bardzeij my odpowiada softwarowa obrobka dziweku, Creative sie zbuntowal i zaczeli sie strzszyc jakimis patentami, jak sie skonczylo kazdy wie

  13. jest dokładnie tak jak mówisz tylko w większej skali (autor: zbiggy | data: 14/07/06 | godz.: 21:26)
    gdyby Creative nie zjadał konkurencji to by dziś nie został sam
    a tak ma to na co zasłużył. Całymi latami wyniszczał konkurencję i wszystkich straszył. To się wszyscy od niego odwrócili i został sam. Zdominował rynek który nie miał szans się rozwinąć dzięki braku długotrwałej konkurencji. Rozumie to Intel, AMD, Nvidia, ATI i inni. Dlatego te biznesy rozwijają się, a dźwięk prawie stoi w miejscu. W końcu chyba zrozumiał to i Creative (widząc Vistę) że nie ma żartów i wziął się za promocję otwartego OpenAL aby ożywić trupa jakim się stał rynek akcelerowanego PC audio. Jeśli OpenAL chwyci to może konkurencja wróci i rynek rozwinie się. Jeśli nie to być może akcelerowane PC audio już się nie podniesie bo i sam Creative musi dużo kart sprzedać aby opłacało się projektować następną. A już dawno obliczono, że zwykły klient-gracz jest w stanie zapłacić za akcelerowane audio max 100$ bo za więcej to gracze wolą kupić lepszą grafikę. X-FI dla graczy (Fatal1ty) kosztuje $279.99 a tylko z pasjonatów ciężko wyżyć.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.