Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Poniedziałek 31 lipca 2006 
    

Płonące karty graficzne?


Autor: Adam | źródło: The Inquirer | 10:16
(13)
Już od jakiegoś czasu krążą w sieci informacje, mówiące o znaczącym wzroście poboru mocy przez karty graficzne najbliższej generacji. Jeśli wierzyć informacjom podanym przez japoński serwis PC Watch, to tak będzie w istocie. Według przedstawionych danych karty z układem G80 nVidii w technologii 90 nm mają pobierać około 175W mocy - po przejściu na 80 nm sytuacja może się poprawić. Jeśli chodzi o przyszły układ ATI R600 sytuacja nie wygląda wcale lepiej - karta z takim układem w technologii 80 nm może pobierać około 200W, po przejściu na 65 nm pobór może trochę zmaleć. Jeśli informacje te okażą się zgodne z prawdą, to nabywcy takich kart będą mieli spore problemy z ich chłodzeniem, zasilaniem i.. rachunkami za energię elektryczną :)

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. szczegolnie (autor: XiSiO | data: 31/07/06 | godz.: 19:27)
    w CF czy SLI dotatkowo procek dwa jaja, raid0, monitor 24 i mamy 1200W na godzine hehe... i zostaw to na noc ;)

  2. czyli tak: (autor: Dygnitarz/Wiche | data: 31/07/06 | godz.: 19:59)
    procek 30 W, a grafika 200. LOL

  3. ... (autor: 7eky | data: 31/07/06 | godz.: 19:59)
    Jak chcesz miec duzą(az za duzą i nie potrzebną) wydajność to musisz mieć dobre chłodzenie i mocny zasilacz. Jesli zadowolisz sie rozdziałką 1280 na 1024 4xaa i detalami na full zamiast rozdziałki 2000 na 1500 i detalami powyzej full to nie zaplacisz wysokich rachunków i nie bedziesz miał w domu drugiego kominka ;). Wszsytko zalezy od klienta. Wiadomo ze SLI troche sie bedzie grzało wiec bez lepszego chlodzenia nie ma mowy o zimnej grafie. To samo tyczy sie mocy zasilaczy.

  4. hmmm (autor: XiSiO | data: 31/07/06 | godz.: 20:04)
    "Jak chcesz miec duzą(az za duzą i nie potrzebną) wydajność to musisz mieć dobre chłodzenie i mocny zasilacz. Jesli zadowolisz sie rozdziałką 1280 na 1024"

    Czyli zakladasz monitor max 19cali, wtedy pytanie po co sli... jak jedna karta to ciagnie.


  5. hmm (autor: 0r8 | data: 31/07/06 | godz.: 21:11)
    wlasnie. biorac pod uwage, ze kompletowanie zestawu zaczynam od monitora, a nic innego niz 1920x1200 sobie nie sprawie - to pewnie i w gry z rozdzialce natywnej pogram sobie za 2-3 lata plynnie. hihi.

  6. moim (autor: sol4rlag | data: 31/07/06 | godz.: 21:48)
    skromnym, to wszystko powyżej gF 6800 to przesada, produkt kierowany do grupy graczy, którzy "dostrzegają" różnice pomiędzy 100 fps a 120 fps. A uwierzcie mi, są tacy.

  7. hmmmmm :) (autor: szewel18 | data: 31/07/06 | godz.: 21:53)
    wlasnie. biorac pod uwage, ze kompletowanie zestawu zaczynam od monitora, a nic innego niz 1920x1200 sobie nie sprawie - to pewnie i w gry z rozdzialce natywnej pogram sobie za 2-3 lata plynnie. hihi.


    Przez 2-3 lat na takiej rozdzieloczośći nie pograwsz w gry!! Gry bardzo szybko wychodzą i potrzebują coraz to nowszej karty grafiki !!


  8. A gier na PC coraz mniej... (autor: sebtar | data: 1/08/06 | godz.: 06:42)
    Po co komu będą te grafy za dwa lata...

  9. Otoz (autor: morgi | data: 1/08/06 | godz.: 11:50)
    te grafy to prekursory nowoczesnosci, musza byc zeby rynek sie rozwijal, a ilu chetnych znajda to problem producentow.

  10. hmm (autor: 0r8 | data: 1/08/06 | godz.: 19:22)
    "Przez 2-3 lat na takiej rozdzieloczośći nie pograwsz w gry!! Gry bardzo szybko wychodzą i potrzebują coraz to nowszej karty grafiki !!"

    troche zamotalem - chodzilo mi o to, ze mooze za 2-3 lata sprzet bede mial odpowiedni aby w natywnej rozdzialce pograc w OBECNE gry.


  11. natywnej rozdzialce pograc w OBECNE gry (autor: XiSiO | data: 1/08/06 | godz.: 23:55)
    przesadzasz, 2x x1900xt w CF i dobry procek i nie masz gry co nie ruszy w natywnej.

  12. sol4rlag... (autor: Joystick | data: 2/08/06 | godz.: 10:44)
    Uwierz mi, taką róźnicę czuć w grach w które często się gra. Ja gram bardzo dużo w CS 1.6 i między 90 a 100 fps jest przepasc. Między 100-120fps też, tylko akurat w CS nikt na tylu fps nie gra ;p.

    Tak btw, ciekawym pomysłem byłby abomanent za komputer, taki jak za internet. Nie kupujemy go, tylko wynajmujemy od firmy, placac w zaleznosci od wydajnosci. A po roku nowy ;p.


  13. Bez sensu (autor: Pio123 | data: 2/08/06 | godz.: 20:34)
    Toż to podkręcanie tego co już wymyslono. W efekcie mamy rosnący pobór prądu, większe rachunki za energie i wyższą temperaturę w pomieszczeniu gdzie stoi komputer.
    Projektanci do pracy a nie do podkręcania !


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.