Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 10 sierpnia 2006 
    

Flash dysk (DOM) od PQI


Autor: DYD | 11:47
(10)
PQI informuje o swoim produkcie, jakim jest DiskOnModule (DOM), o którym pierwsze infomacje podaliśmy w czerwcu tego roku. Wydajność tego produktu jest oznaczona kolorem: czerwony - standard, niebieski - high speed oraz złoty - turbo. PQI oferuje flashowe dyski DiskOnModule w technologii kart CF oraz 2.5" i 1.8". Na konferencji Embedded Systems Conference PQI prezentował flashowe dyski (Turbo) o pojemności 64GB w standardzie 2.5" SATA / IDE. Dyski bazują na technologii Solid State, gdzie zamiast tradycyjnych talerzy wykorzystuje się kości pamięci flash. Nie podano jednak żadnych informacji w kwestii wydajności tego produktu, poza benefitami typu większa odporność na wstrząsy, brak wibracji, mniejszy pobór energii czy cicha praca.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. marzenie do pasywanego kompa... (autor: XiSiO | data: 10/08/06 | godz.: 11:53)
    tylko pewnie cena za 64gb kosmos...

  2. 64GB to nawet za dużo (autor: dabia | data: 10/08/06 | godz.: 12:09)
    Wystarczy parę GB na filesystem z najczęściej używanymi plikami (system operacyjny + aplikacja związana ze ściąganiem danych i odtwarzaniem oraz rejestracją strumieni audio/video plus trochę na zapis sciąganych danych i strumienia w formacie DivX, bo w MP2 zżera aż 2GB/h).
    Trzymanie całej biblioteki filmów na pamięci flash jest IMO poronione, bo wystarczy przed odtworzeniem skopiować odpowiedni film z klasycznego dysku do pamięci flash i potem jest już boska cisza.


  3. nie rozumiem was (autor: RusH | data: 10/08/06 | godz.: 16:00)
    https://ssl.allegro.pl/...l?order=t&view=gtext

    150zl

    https://ssl.allegro.pl/..._smartdisk_end_80gb.html

    600zl w pokoju obok/na szafie/ w pawlaczu/w piwnicy/ ...

    i juz jest cicho


  4. .:. (autor: Shneider | data: 10/08/06 | godz.: 16:20)
    a juz myslalem ze podasz to co ja.

    od kilku lat mozna 'zrobic' sobie cichy dysk systemowy.
    wystarczy http://tinyurl.com/rdzmd
    plus http://tinyurl.com/s636z
    ew. wersja na dwie karty.
    i juz mamy 4-8GB szybki dysk systemowy. a jak komus malo to mozna puscic go w raidzie.

    a hdd usypiac po 15min.


  5. Shneider, rozwiązanie jest fajne, (autor: Vetch | data: 10/08/06 | godz.: 18:08)
    ciekaw jednak jestem czy faktycznie typowa pamięć flash może być zamiennikiem typowego hdd. Przecież podobno flashe mają ograniczoną ilość cykli zapisu, a więc jaka jest trwałość takiego rozwiązania przy załóżmy setkach cykli na godzinę ?

  6. .:. (autor: Shneider | data: 10/08/06 | godz.: 18:16)
    Vetch - wszystkie te flashowe dyski to to samo co CF.
    RusH dawno temu zapowiedzial ze zameczy swoje 64MB ale jakos nie pochwalil sie wynikami. takze nie wiadomo jak szybko moze takie rozwiazanie pasc.

    a sam niemam takich kart by sie nimi pobawic.


  7. ilość cykli zapisu (autor: sol4rlag | data: 10/08/06 | godz.: 19:36)
    na Tom's Hardware Guide znalazłem, że się wacha w zależności od konkretnego modelu od 100 tys do 1 miliona. Jeżeli odczyt nie "zużywa" tego typu pamięci to myśle, że flash jako dysk z OSem się sprawdzi.

  8. Shneider (autor: RusH | data: 11/08/06 | godz.: 02:49)
    ale CF 2GB to 350zl, a pendrive 150zl, w srodku TO SAMO, jak masz mb z boot from USB to po co przeplacac? poza tym pendrivy maja wear levelling, a CF zrzuca to na OS, w windowsie nie bardzo mozna zaimplementowac wear levelling wiec pendrive jest lepszy :)

    swap mozna
    -wylaczyc
    -dac na dysk sieciowy jak sie jest masochista :)

    moje pudelka chodza juz ponad rok i nic nie slychac zeby byly z nimi jakies problemy

    10k dla MLC (to pendrive/cf z szybkoscia <3MB/s) i 100K dla SLC (>5MB)


  9. Ciekawe, czy ciągły transfer na CF... (autor: dabia | data: 11/08/06 | godz.: 10:41)
    traktowany jest jako jedna operacja dostępu, czy wiele (np. zrzut 16MB w jednym kawałku). Jeśli to jest jedna operacja dostępu z zapisem, to buforowanie zapisu umożliwiłoby stosowanie CF także do zapisu strumieni (np. w DVR-ach).

  10. dabia co? (autor: RusH | data: 11/08/06 | godz.: 14:00)
    CF ma dwa tryby pracy, IO oraz ATAPI
    w IO mapujesz go w przestrzeni adresowej jako bufor + rejestry, w ATAPI gadasz z nim jak z dyskiem
    wyjasnij o co ci chodzi z tym "ciaglym zapisem"?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.