Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation
    

 

Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation


 Autor: Spieq | Data: 10/10/06

Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation10 lat temu byliśmy świadkami czegoś naprawdę istotnego w dziejach gier komputerowych - Blue Byte Software udostępnił światu drugą odsłonę gry, która bezlitośnie pożerała czas. Już pierwsza część Osadników okazała się przebojem. Szczęśliwcy, którzy posiadali PC lub Amigę, zatracali się w świecie państwa feudalnego. Stawali się przywódcami niepozornych mieszkańców, którzy pracowali dla dobra hegemona. Ekonomia, rozsądek w planowaniu i zarządzaniu surowcami, finalnie ekscytująca walka z przeciwnikiem to są aspekty, które przyciągały nas do monitorów. Druga edycja doczekała się po 10 latach sporego retuszu - czy ten sam produkt, lecz podany w innej formie, ma szansę po raz kolejny osiągnąć sukces? Czy gra, która znajduje się w ścisłej czołówce mojego prywatnego rankingu, obok takich tuzów, jak Cywilizacja 2, HoMM 2, Diablo, Starcraft, Quake itd., ma szansę - mając na uwadze jej tegoroczny lifting - umocnić swoją pozycję? Romantycy tamtych czasów, oto nadchodzi The Settlers II: The Next Generation.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation
 
 » Szczypta niezbędnej historii
 » Informacyjnie o najnowszych Osadnikach
 » Recenzja właściwa - część I
 » Recenzja właściwa - część II
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmmm przeczytalem (autor: Nazgul | data: 10/10/06 | godz.: 10:21)
    hmm fajnie, ale ja nie lubie RTS'ow 3d. Po prostu sie w nic gubie, na szczescie ten przynajmniej ciagle ma jeden rzut kamery ale to i tak nie to :) Ale gierke moze kupie, szczegolnie ze 49 pln to nie majate. Spieq swietna recka, pozdrawiam

  2. Ja strategie lubie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 10/10/06 | godz.: 10:45)
    ale nie dotykam, bo sa zbyt czasochlonne :/

    A opis czyta sie jak zwykle z duzym zainteresowaniem ...


  3. hmm (autor: Igor Corp. | data: 10/10/06 | godz.: 10:54)
    tak wlasnie dzieje sie jezeli chca aby bylo dobrze, daj 3d i gra nie ma swojego smaku, jezeli chca by gra dobrze wygladala to niech zrobia bardziej dokladne szczegoly i ogolnie dopracowac, podobnie stalo sie z gta, 1 i 2 byly spoko swoj klimat widok z gory i super jazda jednak 3 i dalsze wersje zrobily sie juz 3d i stracily swoj pierwotny klimat gta, gdyby wtedy poprawili grafike dodali wiecej rzeczy aby budynki rozwalac itp to rowniez duzo osob by zagralo a tak to mi gta 3 bardziej przypominala drivera, tak samo zrobili z desperados 2, pierwsza czesc rewelka a druga praktycznie nie wiadomo co to jest. Oraz jeszcze jeden przyklad commandos wszystkie czescie oprocz ostaniej byly wysmienite widok z kata i bardzo duze pole widzenia a ostatnia czesc jaka zrobili z commandos hitmana.

    Osobisnie nie rozumie czemu jak gra jest popularna i grywalna tak to niszcza.


  4. BB zapowiedzieli szóstkę, (autor: Goomich | data: 10/10/06 | godz.: 11:09)
    więc Heritage musi być piąty.

    http://www.gamespot.com/...i/news.html?sid=6159505


  5. Wymagania sprzętowe (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 11:30)
    e6400 + ati x800pro i gra zasuwa w 1680*1050 jak dzika, oczywiscie na max detalach. Zwazywszy na wiekową kartę grafiki nie przesadzalbym z tymi wymaganiami w minusach. Ogólnie gra sie fajnie, ale po dwóch długich wieczorach nie czuje potrzeby zagrania 3 wieczoru. Ładna i przyjemna, ale też powolna i troche monotonna (chcociaz mozna włązyc przyspieszenie czasu 3x, wtedy nie wiadomo co się dzieje).

  6. das Huhn z duzej litery!!!! (autor: kubazzz | data: 10/10/06 | godz.: 11:34)
    jesli juz sie w to bawic.

  7. a pograc chyba pogram (autor: kubazzz | data: 10/10/06 | godz.: 11:56)
    bo jeszcze wiosna sie zagrywalem w Settlers II... ech...i to juz 10 lat minelo od kiedy mi kolega pokazal VVV... Nie moglem najpierw polapac sie w tych flagach.
    nie wiem jak jest teraz, ale w S2 komputerowy przeciwnik dosyc czesto wymiekal w kwestii intelygencjy i rozgrywka robila sie rozczarowujaca...


  8. Ekhm!! (autor: Pleban | data: 10/10/06 | godz.: 13:12)
    "niż na durne strzelanki typu (...) Quake"

    SLUCHAM?? Co jak co, ale obrazanie wyznawcow tak poteznej religii to chyba nie jest najlepszy pomysl...


  9. Igor (autor: Tomasz | data: 10/10/06 | godz.: 13:43)
    seria GTA dazy do coraz wiekszego realizmu. bez 3d nielatwo to osiagnac. nie wiem czy teraz gta w 2d mnie zainteresowalo.
    mazy mi sie gra w stylu gta z realizmem na poziomie ms flight simulator :))


  10. Pleban (autor: Grza | data: 10/10/06 | godz.: 13:58)
    przeczytaj ze zrozumieniem caly tekst a nie bedziesz sie tak bulwersowal ;)

    Recka - OK! :)


  11. Hmmm (autor: Andrius | data: 10/10/06 | godz.: 15:41)
    Co za niepożądany trend w grach strategicznych... Po co tu 3D??? Strategie i gry ekonomiczne na samym początku posługiwały się symbolami w przedstawianiu świata gry, bo najważniejsza była logika rozgrywki. Resztę miała dopełniać wyobraźnia gracza, nie było czasu programistów i mocy obliczeniowej sprzętu na jakiekolwiek detale.
    Wiem, że postęp idzie do przodu, ale czy nie ma ważniejszych rzeczy w strategiach do poprawy a niżeli grafika? Na przykład sztuczna inteligencja przeciwników, likwidacja liniowości rozgrywki, itp.


  12. 3D... (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 16:52)
    szczerze mowiac nie rozumiem przeciwnikow 3D w tej wlasnie grze. Grafika jest ladna, kamera nie przeszkadza, czytelnosc pozostala. A niepodwazalna zaleta jest mozliwosc ustawienia niestandardowych rozdzielczosci (monitory panoramiczne), a nie tylko 4/3. Mozna sie sprzeczac o sens 3d w wielu grach, ale przed krytykowaniem setters anniversary polecam przynajmniej demo.

  13. hmmm (autor: ArturNOW | data: 10/10/06 | godz.: 21:41)
    mi sie wydaje, ze teraz ma się podglada na mniejszy teren niz w pierwowzorze, racja?

  14. cięzko powiedzieć (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 22:22)
    zależy przy jakim stopniu zbliżenia. Raczej jest podobnie.

  15. po co 3d? (autor: Holyboy | data: 11/10/06 | godz.: 01:27)
    bo 2d nikt juz nie robi - wszystkie narzedzia SDK sa do 3d i po to :)

  16. 3d.... (autor: Horus | data: 11/10/06 | godz.: 04:00)
    Te cale 3D to tylko ped i moda.
    Bo wszystko MUSI BYC....wiec na sile sie wtlacza wszedzie,trzeba czy nie trzeba.
    A jakby bylo 2d i dawny klimat? czy moze lepsze 3d i bajerki nic nie znaczace dla gry?
    Twrocy poprostu nie rozumieja juz faktycznych potrzeb gracza blednie komplenie zakaldajac ze baerki to podstawa bo sie nie sprzeda.
    Zobaczcie, w tej i poprzednie namordowali sie i co?
    Gracze prosili o MP i dalej niespecjalnie.
    Cos mi sie zdaje ze zamiast reaktywowac poprostu zarzna ta gre do konca.
    J ajuz przy poprzedniej czesci mialem spore objekcje do tego 3d,pogralem i wcale nie wroce.
    Klimat zerowy pomimo wodotryskow.
    A tego wydanie juz nie kupie,bo tu 3d wcale niepotrzebne a jak czytam nic sie nie poprawilo w tym co istotne.
    jak dla mnie zalatuje juz to szrotem i trocinami, poprzednia byla klapa to jeszcze chc cos wydusic z sentymentow ;) da sie,ale nie o takie starania tu chodzi,a postarac sie musza,bardziej ruszyc glowa mniej grafika.


  17. 3D ma ta olbrzymia (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 11:45)
    przewage nad 2D ze jest niezalezne od rozdzielczosci. Dzis bez 3D nie wyobrazam sobie 90% gier, na LCDkach z natywna rozdzielsczoscia.

  18. Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 13:24)
    co ma ilość wymiarów rzutu do obsługiwanej rozdzielczości ?

  19. recydywista (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 14:14)
    Jak to co? Gdyby gry byly w 2D to praktycznie do kazdej rozdzielczosci nalezalo by tworzyc oddzielne obiekty, tla, plansze itd.

  20. taaa... (autor: Horus | data: 11/10/06 | godz.: 15:07)
    bo ludzi emaja taka manie ze co aplikacja to pstrykaja rozdzieczosciami ;)
    pierdoly opowiadacie,jak ustawisz 1 rozdzielczosc na gre to spokojnie grasz, to samo sie dzieje z aplikacjami,pulpitem....pokaz mi tkihc co jezdza po rozdzielczosciach ;))
    wiec ta zaleta 3d jest tak przydatna KONKRETNIE w tego typu grach jak kozaki dla swini.


  21. Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 18:40)
    po co? przecież tekstury dla trójwymiarowych modeli też nie są zrobione osobno dla każdej rozdzielczości

  22. recydywista (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 20:27)
    ??? Nie widze zaleznosci. Przeciez tu chodzi generalnie o modele.

    Horus - to nie mania to koniecznosc - chyba ze producenci by robili bitmapy przystosowane od 800x600 do 1280x1024.


  23. Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 21:15)
    no a model żeby tak samo wyglądał w wyższej co w niższej rozdzielczości musi mieć inne (czyt. większe) tekstury. Często się je robi w kilku wersjach, rzadziej stosuje się proste skalowanie. Nie widzę problemu aby tak samo było w dwóch wymiarach.

  24. recydywista (autor: beef | data: 11/10/06 | godz.: 22:21)
    "no a model żeby tak samo wyglądał w wyższej co w niższej rozdzielczości musi mieć inne (czyt. większe) tekstury. Często się je robi w kilku wersjach, rzadziej stosuje się proste skalowanie."

    Ke? Ebezdura kompletna. Tekstury na modele robi się takie, coby znośnie wyglądaly, a jednocześnie pamięci na karcie starczylo. Koniec kryteriów. I robi się je raz, a nie "osobno dla każdej rozdzielczości". A o filtrowaniu trójliniowym slyszal? O mip-mapach? Coś mi się wydaje, że nie, albo slyszal, tylko nie zrozumial :)

    Poke ma rację - grafika 3d jest"naturalnie skalowalna", ze wzrostem rozdzielczości przybywa (w pewnym sensie) szczególowości, szczególnie dla malych/oddalonych detali. Natomiast grafika 2d ze wzrostem rozdzielczości po prostu robi się mniejsza. Teoretycznie można ją rozciągnąć,ale wtedy cala operacja zwiększenia rozdzielczości traci sens. Po prostu inna filozofia - tu piksele na sztywno, tam opis wspólrzędnych 3d na floatach, który można dowolnie skalować. Nie mówiąc już, że model 3d można oglądać z dowolnej strony, a 2d tylko z takiej, z jakiej przewidzial grafik. Ale to przecież oczywiste.


  25. w dodatku (autor: beef | data: 11/10/06 | godz.: 22:31)
    już zachwileczkę, już za momencik, to i na pulpicie będziecie mieli surface 3d DirectX-a i engine 2d karty na zawsze wpadnie w przegródkę z napisem "legacy", a za parę lat pojawią się pewnie karty w ogóle bez 2d. W ogóle to śmieszne te gadki, że 3d niepotrzebne, po co do strategii itp. Jeśli tacyście hardcorowcy, to po co wam w ogóle grafika, przecież to strategia, więc wystarczy grafika CGA jak w kultowych strategiach z 1985 roku, gdzie jako żywo nic nie zaklócalo pracy wyobraźni :)

  26. beef (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 00:16)
    grafika 3d naturalnie skalowalna ? a cóż to niby znaczy ? jest tak samo skalowalna jak każda inna

    "Po prostu inna filozofia - tu piksele na sztywno, tam opis wspólrzędnych 3d na floatach, który można dowolnie skalować. "

    Napisz jakąś aplikację 2d korzystając z opengl'a to wtedy pogadamy. Masz odrobinkę racji, ale chyba tylko przypadkiem :)

    Co do mipmap, filtrowania, etc. to są tylko sposoby na to żeby tekstury w rzeczywistości rozciągnięte wyglądały "milej" dla oka (to działa też w drugą stronę). Tekstury w osobnych rozdzielczościach - są tworzone właśnie po to, by niekoniecznie całą robotę odwalały owe "atrapy" i efekt był lepszy. Choć oczywiście nie są stosowane we wszystkich przypadkach - tylko w części.


  27. i jeszcze jedno (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 00:19)
    ja nie mówię że grafika 3d to zło - owszem, ma wiele zalet, ale wg. mnie czytelność 2d właśnie w tego typu grach jest nie do przecenienia.

    pozdrawiam i życzę dobrej nocy


  28. Jedynka (autor: Mav | data: 12/10/06 | godz.: 05:11)
    rządzi, zagrywałem się w nią na Ami tygodniami. Dwójka na PC już mnie tak nie wciągnęła. Recka w porządku.

  29. Hehe (autor: beef | data: 12/10/06 | godz.: 11:48)
    "Napisz jakąś aplikację 2d korzystając z opengl'a to wtedy pogadamy. Masz odrobinkę racji, ale chyba tylko przypadkiem :)"

    Jeśli ten "przypadek" to zarabianie na życie m.in. pisaniem silników graficznych (2d i 3d) w OpenGL, to muszę przyznać Ci rację :) Życie jest pelne przypadków :)))


  30. beef (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 18:05)
    dlatego napisałem chyba, nie będę się upierał. sam jednak przyznasz, że nie do końca jest tak jak napisałeś - w tym momencie nikt już nie programuje "pikseli na sztywno".

    pozdrawiam


  31. recydywista (autor: Poke | data: 14/10/06 | godz.: 10:39)
    Nie bardzo wiesz o czym piszesz.

  32. Poke (autor: recydywista | data: 15/10/06 | godz.: 12:44)
    zapewniam Cię że wiem, nie mam w zwyczaju gadać dla samego gadania :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL