TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Vanquish RT Video 1 GB - 8 in 1 urządzenie wielofunkcyjne?? |
|
|
|
Vanquish RT Video 1 GB - 8 in 1 urządzenie wielofunkcyjne?? Autor: Nepo | Data: 31/10/06
| Pentagram sukcesywnie poszerza ofertę swoich produktów. Zaistniał na rynku komponentów chłodzących PC, aparatów, akumulatorów, faksmodemów, tabletów graficznych, monitorów i wielu innych. Dzisiaj mam okazję przedstawić wam jego kolejne dzieło, wszystkomający odtwarzacz Vanquish RT Video. Czy doświadczenie Pentagrama z różnych segmentów rynku, w których sprzedaje swoje produkty pozwoliło mu stworzyć urządzenie polioptymalne, skupiające w sobie możliwie jak najwięcej cech pożądanych przez konsumentów? Okaże się w praniu. Sprawdzimy również metodą mnożników Lagrange’a, jak blisko udało się zbliżyć projektantom do ideału. Czy Pentagram po tym teście pozostanie zwycięzcą (vanquish z j.angielskiego zwyciężać)? Wkrótce się przekonamy. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Hmmm (autor: NimnuL-Redakcja | data: 31/10/06 | godz.: 09:06)
Ehhh kolejne multimedialne centrum rozrywki z wyswietlaczem wielkosci znaczka pocztowego :/ Szczerze mowiac gdy spojzalem na pierwsze zdjecie to spodziewalem sie urzadzenia wielkosci palmtopa, czyli z jakims sensowniejszym ekranikiem.
Napisałes, że "Ładowanie jest możliwe tylko przez USB co jest pewną niedogodnością" a wczesniej wymieniasz w zestawie takze ładowarkę samochodową.
Napisales, ze brak regulacji jasnosci nie jest istotna sprawa. Niestety jest odwrotnie, probowales sterowac odtwarzaczem po ciemku? W ciemnosciach wyswietlacz mocno oslepia i domaga sie przyciemnienia.
Położył mnie fakt, ze z 10MB pliku AVI po konwersji potrafi sie zrobic 150MB! Myslalem, ze gorzej jak w SanDisk Sansa e270 gorzej byc nie moze, a tu prosze ... :)
Czy transmiter w tym urzadzeniu jest dobrej jakosci? Czy uzywanie go np. przez 1 lub 2h non stop nie powoduje przesterowan dźwieku jak mialo to miejsce w testowanym przeze mnie wczesniej Vanquish RT FM?
Na ile jakość transmisji odbiega od oryginału?
Podoba mi sie wyliczanie oceny ... ciekawe.
Tylko dlaczego w odtwarzaczu, ktory nosi w nazwie "video" funkcja odtwarzania filmow ma tak niewielka "wage" w ocenie? Przeciez wedlug producenta to flagowa funkcja.
Generalnie dzielnie opisales produkt, dobrze to wyszlo ... choc wedlug mnie byles ciut zbyt delikatny w ocenie ... albo ja bylbym zbyt surowy :)
Pozdrawiam
- video - porażka :( (autor: Kriomag | data: 31/10/06 | godz.: 09:56)
gdyby odtwarzał mp4 i miał ekranik 220x176 było by idealnie (no, moze jeszcze ze 2GB by się przydało :))
- Video to już dawno (autor: sebtar | data: 31/10/06 | godz.: 10:01)
mówiłem że oglądanie filmu na takich małych ekranach to kiła i bezsens, ale pozostałe funkcje tego odtwarzacza są całkiem ciekawe. 1 GB + transmiter FM + ładowarka do samochodu = biorę to. Tylko ciekawe jak z jakością dźwięku i mocą sygnału.
- Swiwtne sluchawki? (autor: Wolf | data: 31/10/06 | godz.: 12:32)
Pff, te sluchawki to dno dna...
Generalnie, kolejny plater typu "kup 10 tys sztuk na tajwanie po 40usd za sztuke, a nazwa Ci go jak chcesz i opchniesz ten badziew w biednym kraju srodkowo-wschodniej europy"...
- Hmmm (autor: Ament | data: 31/10/06 | godz.: 12:47)
Tak naprawde wszystkie jego funkcje oraz o wiele wiecej (np. ekran 352 x 416 pikseli) ma moja Nokia N80 - wiec po co nosic w kieszeni 2 urzadzenia?
- Hmm... (autor: marsellus | data: 31/10/06 | godz.: 15:38)
Nepo? Witamy nowego redaktora TPC? A gdzie "dzień dobry"? :)
- NimnuL (autor: Nepo | data: 31/10/06 | godz.: 16:52)
Masz rację, niezbyt dokładnie się wyraziłem odnośnie tego ładowania akumulatora. Chodziło mi o to że nie ma w zestawie ładowarki sieciowej i najczęściej trzeba korzystać właśnie z USB.
Jeśli chodzi o jasność wyświetlacza to nie stanowiła ona problemu nawet podczas nocnego słuchania. Wyświetlacz nie oślepiał:)
Co do transmitera to używałem go nawet przez 2 godziny bez przerwy i nie zauważyłem przesterowań. Jakość transmisji dobra. Na tyle dobra że znajomi którym włączałem mp3 używając transmitera były pewne że słuchają radia:)
Wagi przyznawane przeze mnie poszczególnym kategoriom pokazują która właściwość odtwarzacza była dla mnie ważna, dlatego funkcja wideo miała niską wagę. Oczywiście każdy może określać współczynniki indywidualnie.
Dzięki za rady i komentarz:)
Pozdrwiam.
- marsellus (autor: Nepo | data: 31/10/06 | godz.: 16:56)
Dzięki za powitanie. Nie jest to wprawdzie mój pierwszy tekst w TPC ale dzięki za to że zwracasz też uwagę na autora artykułu:)
- Eeee tam.... (autor: IV0nka | data: 31/10/06 | godz.: 19:46)
Dopasujcie sobie jedną z odpowiedzi ;)
1) Po recenzcji odtwarzacz przeszedł na własność testującego (albo coś innego od MMV)
2) Testujący jednak kupił za własną kaskę to urządzenie, ale teraz głupio zbesztać własną zabawkę
3) Testującemu słoń nadepnął na ucho
Całość ogólnie wygląda jak artykuł sponsorowany, a kryteria oceny są po prostu śmieszne. Na tej zasadzie, to ja mogę z najgorszej psiary do odtwarzania mp3 za 40zł zrobić produkt bliski ideałowi, bo jako najważniejszą cechę uznam np. jego kolor.
- I jedna, wstydliwie przemilczana kwestia... (autor: IV0nka | data: 31/10/06 | godz.: 19:53)
...jakie to odtwarza formaty muzyczne? MP3 i WAV?
Jeżeli tak to jakie częstotliwości i jaki zakres bitreate?
A co z OGG albo AAC?
P.S. 369zł to całkiem sporo, bo za niewiele więcej można kupić 1GB iPod Nano.
- IVonka (autor: Nepo | data: 31/10/06 | godz.: 20:02)
1) Odtwarzacz nie przeszedł na moją własność ani nic innego od MMV.
2) Posiadam inny odtwarzacz.
3) Gratuluje słuchu absolutnego... Rozumiem że posiadasz taki odtwarzacz i twoje wrażenia ze słuchania były inne skoro pozwalasz sobie na takie stwierdzenie.
Obsługiwane formaty są podane w artykule i łatwo zauważyć że nie ma wśród nich ani OGG ani AAC, chyba jest więc oczywistym fakt że formaty te nie są obsługiwane...
- Generalnie test OK... (autor: leonx | data: 31/10/06 | godz.: 23:24)
...autor opisal poszczegolne funkcje urzadzenia... ALE ocena to juz jest wyssana kompletnie z palca. Jak napisala IVOnka - na takiej zasadzie mozna ze wszystkiego zrobic produkt bliski idealowi. Pomijam ocene jakosci dzwieku - zawsze jest subiektywna, ale wiekszosc z nas slyszala rozne odtwarzacze i potrafi powiedziec ktory jest lepszy, ktory gorszy. Jesli Nepo twierdzi ze jakosc jest OK to w porzadku. Jesli twierdzi ze jakosc dyktafonu pozostawia wiele do zyczenia - to rowniez wiem czego sie spodziewac...
Moje ALE odnosi sie tylko do strony z podsumowaniem - rozklada cala recenzje na lopatki, przez co traci ona wiarygodnosc - juz lepiej bylo napisac pare zdan w stylu - "mp3 OK, video sucks itp" (sorry za okreslenia), niz pchac sie w jakies dziwne bezsensowne Lagrange'owe (z jakiego wykopaliska to jest wziete?) wyliczenia ktore udaja obiektywna ocene (a sa tylko pseudonaukowym uzasadnieniem upodoban autora) - ufff... (czy ktos poza mna rozumie poprzednie zdanie? ;) ).
Wyliczenia takie mialyby moze sens, jesliby autor testowal kilka(nascie) urzadzen, ale i to pod warunkiem rzeczowego uzasadnienia dlaczego przylozyl taka wage do danej cechy a tak - o kant d... takie podsumowanie.
Niemniej poza tym recka fajna i pozwala sie zorientowac w mozliwosciach urzadzenia. Ktos kiedys powiedzial jednak ze prawdziwego mezczyzne poznaje sie po tym jak konczy... - popracuj nad zakonczeniem ;) Pozdr.
- @IVOnka - coz iPod Nano: (autor: leonx | data: 31/10/06 | godz.: 23:29)
-brak wyswietlania video
-brak nagrywania
-brak transmisji FM
-brak mozliwosci pracy jako Storage
-brak radia
-brak mozliwosci odczytu TXT
Hmmm... krocej byloby napisac - tylko odtwarzacz.
Na takiej zasadzie moge rownie dobrze napisac, ze moj Pendrive 1GB jest tanszy - tylko co z tego? To zupelnie inna kategoria i nie mozna porownywac tych dwoch urzadzen, bo znowu wpadniemy w bezsens...
- Cóż... (autor: IV0nka | data: 1/11/06 | godz.: 01:17)
@Nepo
Pokaż mi miejsce w "recenzji" w którym opisałeś _dokładnie_ obsługiwane formaty. Że bąknąłeś coś o mp3 i że nagrywanie idzie do wav to wiem, ale nic poza tym. To po prostu bardzo lakoniczne potraktowanie sprawy, albo celowe przemilczenie.
@leonx
Co do braków Nano to genralnie masz rację, chociaż mój znajomy bardzo się z Ciebie pośmiał, jak przeczytał, że Nano nie może robić jako Storage ;)
Porównaj proszę wielkości urządzeń, jakość wykonania i odtwarzanego dźwięku... Lepiej mieć coś, co robi wszystko, ale po macoszemu czy robiące mniej, ale dobrze?
- @IVOnka - no niech sie smieje... (autor: leonx | data: 1/11/06 | godz.: 08:48)
Oczywiscie ze iPoda MOZNA wykorzystac jako storage, ale na komputerze musi byc zainstalowane iTunes, co jest kompletnie bez sensu - mam nosic ze soba plyte zeby instalowac to na kazdym komputerze? Czy moze pendriva z ktorego bede instalowal iTunes, zeby potem wykorzystac iPoda jako Storage?
A czy lepiej miec... No na to musi sobie odpowiedziec kazdy potencjalny nabywca - jesli ktos szuka odtwarzacza mp3, to oczywiscie lepszym wyborem bedzie iPod (mialbym nawet lepszego kandydata, ale zostanmy przy iPodzie). Jezeli ktos potrzebuje playera i chocby radia to iPoda nawet nie bedzie bral pod uwage. A jesli ktos uzywa player np. do nauki jezykow - super jakosc jest tu niepotrzebna, natomiast pewne funkcje urzadzenia (np. dyktafon, odczyt txt, transmisja FM - np. w samochodzie...) opisywanego wyzej jak najbardziej by sie przydaly.
- I dlatego nigdy Ipoda nie kupię (autor: sebtar | data: 1/11/06 | godz.: 09:33)
a takie coś mnie nawet zainteresowało. Tylko najważniejsze rzeczy - jakość dźwięku i moc sygnału oraz jakość transmisji są raczej zagadką w przypadku takiego wynalazku. Jak w tej kwestii jest podobne do Muvo Creativa to może to nawet kupię.
- @leonx (autor: Nepo | data: 1/11/06 | godz.: 10:02)
metoda mnożników Lagrange'a choć stara nadal jest dość powszechnie wykorzystywana i zapewniam cię, że nie tylko na uczelniach:)
Taki sposób oceny miał pokazać, które właściwości są dla mnie istotne a które mniej i zarazem pozwala każdemu czytającemu określić własne współczynniki wagi i wyliczyć własną ocenę.
- @Nepo - ok, tylko to ze te wlasciwosci sa istotne DLA CIEBIE (autor: leonx | data: 1/11/06 | godz.: 10:39)
to piszesz dopiero teraz w komentarzach. Jakbys dopisal w podsumowaniu ze ocena 78% odzwierciedla tylko i wylacznie twoje subiektywne wrazenia - OK.
A tak - nadanie odtwarzaniu video wagi 3,5 krotnie mniejszej niz odtwarzanie mp3 (to bym jeszcze mogl zrozumiec), ale zarazem 3 krotnie mniejszej niz transmisja, storage, ebook - urzadzeniu na pudelku ktorego najwiekszymi literami jest napisane wlasnie VIDEO (i ktora to funkcja wyroznia sie znacznie wsrod innych wielofunkcyjnych mp3-playerow) bez najmniejszego uzasadnienia... hmmm...
- @leonx (autor: Nepo | data: 1/11/06 | godz.: 12:49)
Współczynniki wagi są określane subiektywnie, jest więc oczywiste, że odczucia czytających mogą być i zapewne są inne, dlatego zachęcam do wyliczania własnej oceny:)
Pozdrawiam.
- leonx bzdury lamera (autor: RusH | data: 1/11/06 | godz.: 14:03)
-nie potrzeba itunes do uzywania ipodow jako mass storage
-nano ma notatnik,liste kontaktow,kalendarz,gry
a co najwazniejsze
-w nano WSZYSTKIE FUNKCJE sa na BARDZO WYSOKIM POZIOMIE
nikt nie dokleil superglue GOWNA tylko po to zeby napisac na pudelku VIDEUO !!11oneone!@
Nie musisz sie zastanawiac co dziala, a co jest do dupy, wszystko dziala IDEALNIE.
Wiec sebtar LOL, nie kupisz nano bo hmm nie wiem czemu, ale rozwazasz kupno gowna, ktore ma skopane polowe funkcji?
- @RushH (autor: leonx | data: 1/11/06 | godz.: 14:22)
-oops, zwracam honor z tym mass storage w iPod - niestety mialem go krotko w domu i nie mialem mozliwosci przetestowania na kilku komputerach...
-te "wszystkie funkcje" w iPod sprowadzaja sie tak naprawde do odtwarzania mp3... (ach - i jako storage - bylbym zapomnial...). Nie twierdze, ze iPod jest zly, jest po prostu skierowany do ludzi ktorzy potrzebuja odtwarzacza mp3. Nie twierdze, ze iPod ma slaby dzwiek itd. Poza tym - notatnik, kalendarz, lista kontaktow - bez jaj - kazdy to ma w telefonie...
Jeszcze raz - jezeli ktos potrzebuje cokolwiek innego - dyktafon, transmisja FM, radio, odtwarzanie video, to iPoda nie kupi, bo nie ma on zadnej z tych funkcji. ZADNEJ. Dlatego nie kupi iPoda. Bo nie ma zadnej z tych funkcji. Juz wiesz dlaczego?
Czy kupi Vanquish'a? Nie wiem, moze tez nie kupi, bo moze jakosc dyktafonu jest za slaba i video badziewne, niemniej WEZMIE go pod uwage przy porownaniu do innych urzadzen...
- ... (autor: Artczi | data: 1/11/06 | godz.: 14:59)
mało uzyteczne urządzenie prkatycznie nic takiego nie ma ciekawego i interesujacego
- @leonx (autor: IV0nka | data: 1/11/06 | godz.: 15:29)
Istnieje programik, który wrzuca się do ipoda, dzięki któremu można wrzucać do niego mp3 i inne pliki, bez potrzeby instalowania itunes na kompie to raz.
Na video też bym nie stawiał krzyżyka, bo po zainstalowania rockbox mamy do czynienia z otwartym i rozbudowywalnym systemem. Kwestia czasu kiedy ktoś do niego dopisze plugin do filmików. Skoro są demka, gry (np. doom), to i fimiki też będą.
P.S. Używając twojej filozofii radio i dyktafon to ja mam w telefonie ;) A transmiter FM na potrzeby samochodu mogę sobie dokupić za 40zł i będzie mi jeszcze ładował odtwarzacz.
- Ale sie dyskusja zrobila tak troche off-topic i zeszla na iPoda... (autor: leonx | data: 1/11/06 | godz.: 16:21)
O uzywaniu iPod jako Storage - IVOnka patrz dwa posty wyzej - moj blad...
Video na ekranie wielkosci znaczka pocztowego jest nieporozumieniem, co tez napisalem we wczesniejszych postach, takze minimalna wage jaka przypisal recenzent do tej opcji - rowniez uznalem to za blad, poniewaz producent mocno podkresla ta funkcje.
Nie udowadniac, ze powyzsze urzadzenie jest lepsze od iPoda - mialem w reku iPoda i potwierdzam, ze jakosc wykonania i dzwieku jest na najwyzszym poziomie i niewiele urzadzen moze sie z nim rownac pod tymi wzgledami. Zapewne jednak ze wzgledu na funkcje wyzej opisywanego urzadzenia beda osoby nim zainteresowane.
No i na koniec - pliz IVOnka - nie porownuj kalendarza i listy kontaktow, ktore sa w KAZDYM telefonie, do radia i dyktafonu. A dokupywanie dodatkow - heh - no ja wiem, ze do iPoda mozna kupic wszystko ;) lacznie z glosnikami, zestawm 5.1, transmiterem FM, BT i WiFi oraz jeszcze pare innych cudow... tylko po podlaczeniu tego wszystkiego - cos chyba sie traci z niepowtarzalnego design'u - nieprawdaz?
- @leonx (autor: IV0nka | data: 1/11/06 | godz.: 16:42)
Znowu naciągasz prawde. Moja mama ma telefon, w którym NIE MA kalendarza ;)
A transmiter FM jest na stałe wpięty w samochodowe gniazdko zapalniczki i tam sobie stale siedzi. Skoro dokupywanie jest bez sensu, to po co ludzie dokupują sluchawki BT czy ładowarki samochodowe do np. telefonów?
Z mojej strony na temat ipoda EOT.
A żeby trzymać się tematu dlaczego autor tekstu podszedł do testowania po macoszemu?
Ja też mogę napisać, że fiat 126p jeździ. Moge nawet napisać, że jeździ się nim fajnie (to dość dobrze obrazuje precyzje określeń, używanych przez autora). Użyje również kryteriów porównawczych, które pozwolą mi napisać, że jeździ się nim tak samo fajnie jak Citroenem XM...
- @ IVOnka - popieram - mogl sie troche lepiej przylozyc. (autor: leonx | data: 1/11/06 | godz.: 17:01)
...zwlaszcza do podsumowania.
Pozdr.
- IVOnka (autor: NimnuL-Redakcja | data: 1/11/06 | godz.: 18:03)
mozesz napisac do mnie e-maila? Bo w profilu nie udostepniasz, a chciałem porozmawiać :>
- @Nepo (autor: gorii | data: 1/11/06 | godz.: 20:58)
zadne mnozniki Lagrange'a tylko uzyles zwyklej sredniej wazonej! m.L. to zupelnie inna bajka. wstyd!
- @gorii (autor: Nepo | data: 1/11/06 | godz.: 21:49)
Wykorzystałem metodę mnożników Lagrange'a.
Wstyd???? Nie sądzę.
- Hm, no to ja już nie wiem jak to jest (autor: sebtar | data: 2/11/06 | godz.: 13:41)
z tym ipodem - da się wgrywać do niego mp3 bezpośrednio czy nie? Chodzi jako dysk bez sterowników pod Windowsem czy nie? :->
- sebtar (autor: RusH | data: 2/11/06 | godz.: 17:07)
tak
- A jak (autor: sebtar | data: 3/11/06 | godz.: 14:32)
tego dokonać?
- kupiłem to cuda i moje odczucia takie są (autor: mrowa_82 | data: 3/11/06 | godz.: 23:51)
wszystko ok fajnie to chodzi ale nimozna słuchac muzy i jednoczesnie np ogladac fotki.
transmiter jest średniej jakości szumy w aucie są spore w radiu w domu lepiej ale też bez rewelki,
moje odczucia są mieszane spodzeiwałem sie czegos lepszego ale zostawie go wiec jest ok .
- spodzeiwałem sie czegos lepszego (autor: RusH | data: 5/11/06 | godz.: 14:59)
spodziewales sie po tym scierwie czegos lepszego ? :))))))
sebtar odptaszkowac trzeba raz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|