Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 30 listopada 2006 
    

AMD przedstawia Quad FX


Autor: Adam | źródło: The Inquirer | 00:14
(37)
Firma AMD przedstawiła już oficjalnie swoją nową platformę, znaną dotąd pod nazwą 4x4 - właściwa nazwa tego rozwiązania to Quad FX. Na system Quad FX składa się para dwurdzeniowych procesorów i płyta z dwoma podstawkami Socket F. Procesory dostępną są w trzech wersjach: dwa procesory FX-70 o prędkości 2,6 GHz w cenie 599 dolarów, dwa FX-72 2,8 GHz w cenie 799 dolarów oraz dwa FX-74 o prędkości 3 GHz, wycenione na 999 dolarów. Układy te korzystają z podstawki Socket F, przeznaczonej dla procesorów Opteron, ale nie wymagają wykorzystania pamięci buforowanych (Registered). Procesory te produkowane są w technologii 90 nm, a ich pobór mocy został określony na 125W (TDP).

Jak na razie systemy Quad FX dostępne są tylko z jedną płytą główną - jest to model firmy Asus o oznaczeniu L1N64-SLI Deluxe. Płyta ta korzysta z dwóch chipsetów nVidia nForce 680a i oferuje cztery sloty PCI-Express x16 (dwa o pełnej prędkości, dwa x8), jeden PCI-E x1, jeden PCI, cztery gniazda dla pamięci DDR2, 12 portów Serial-ATA II, 10 USB 2.0 i dwa FireWire. Ponadto dla osiągnięcia pełnej wydajności zalecane jest obsadzenie wszystkich czterech gniazd pamięci. Cena tej płyty ma wynosić ponad 300 dolarów.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Tylko niech mi ktos sprobuje powiedziec (autor: leonx | data: 30/11/06 | godz.: 09:59)
    ze to nie jest zagranie marketingowe z tym "Quad FX"... Jezeli wszyscy (no prawie - ;-) ) sie czepiali, ze Kentsfield nie jest "Quad", bo to "tylko" dwa sklejone ze soba dwurdzeniowce, to teraz zapraszam te osoby do wypowiedzenia sie na temat tego rozwiazania...
    Po drugie - zeby zakonczyc (albo rozpoczac - heh) dyskusje z argumentami typu "cena sie nie liczy", "pobor mocy sie nie liczy", "to rozwiazanie dla profesjonalistow, wiec cena sie i tak zwroci" - chce zauwazyc, ze jest dokladnie odwrotnie - to NIE jest rozwiazanie dla profesjonalistow (a przynajmniej - nie tylko) - to ma byc odpowiedz AMD na C2Q Intela, wiec bedzie z nim konkurowal cenowo i wydajnosciowo - jak rowniez bedzie sie liczyl pobor mocy i np. glosnosc takiego zestawu, w ktorym teoretycznie moga sie znalezc 2 procesory z TDP 125W i 4 karty kraficzne po 175W kazda...


  2. jak dla mnie beznadzieja (autor: Jozepchine | data: 30/11/06 | godz.: 10:10)
    Myślałem ze AMD bardziej sie postara a tu dwa osobne potwory pradozerne i przy tym drogie jak nie powiem co, które jakimś dziwnym trafem odziedziczyły nazwę Quad ....
    Zgadzam sie z mim kolegą leonx-em


  3. heh... (autor: leonx | data: 30/11/06 | godz.: 10:20)
    oczywiscie mialo byc "4 karty GRAFICZNE"... jak sie czlowiek spieszy...

  4. Jeszcze kilka ciekawostek: (autor: leonx | data: 30/11/06 | godz.: 10:51)
    1. "the CPUs will only be sold as matched pairs" (wg. Hexus.net)!!!
    FX-70, FX-72 i FX-74 beda sprzedawane tylko parami! A moze nie jest to takie dziwne, w koncu maja miec nowa podstawke, wiec jedyna plyta w jaka to mozna bedzie wlozyc bedzie wlasnie wspomniany w newsie ASUS...

    2. W/w procesory otrzymala do testow TYLKO firma ASUS, wiec tylko ona miala szanse przygotowac plyte (do momentu premiery tych procesorow na rynku) - dziwne prawda?

    3. Quad FX, jest plyta reklamowana jako 4x4, czyli oprocz 4 rdzeni rowniez 4 kart graficzne, niemniej - Quad SLI nie bardzo chce jeszcze dzialac... (wg. Hexus.net)

    W ogole polecam artykul na Hexus.net:
    http://www.hexus.net/...m.php?item=7348&page=1

    Mimo teoretycznej technologicznej przewagi rozwiazan zastosowanych u AMD... Intel nadal jest gora - i nie sa to jakies marne 2-3% to jest przewaga taka jak miedzy C2D a FX-62...


  5. Wyglad (autor: Kosiarz | data: 30/11/06 | godz.: 13:58)
    Ostatnio coraz czesciej nowe produkty powoduja u mnie gwaltowny opad szczeny na poziom piwniczny...

  6. Najważniejsze! (autor: Mikimaus | data: 30/11/06 | godz.: 15:12)
    Testy i jeszcze raz testy pokażą ową wydajność:)
    Czekam z niecirpliwością.


  7. co? (autor: Artczi | data: 30/11/06 | godz.: 15:13)
    3Ghz kosztuje 4000zl przy napieciu 125w technologia 90mn płyta główna 1200zl tylko na tyle ich stac smih

  8. Heh - Mikimaus (autor: leonx | data: 30/11/06 | godz.: 15:43)
    Testy na hexus.net do Ciebie nie przemawiaja?
    Poczekasz na testy w Vista? A potem do lata na premiere K8L? A potem? :)))


  9. Hmm.... (autor: cichy202 | data: 30/11/06 | godz.: 16:04)
    Poniewaz bardzo lubie AMD (choc od czasu C2D juz mniej) dosc dlugo szykalem uzasadnienia dla 4x4 na dzisiaj... I nie znalazlem. Nie dosc ze TDP 2x125W, 80nm, malo miejsca na MOBO, cena, znowu nowa podstawka to jeszcze nie jest szybszy niz Kentsfield... Eh... AMD wez sie za 65nm i K8L, unormuj podstawki tak jak bylo to z Socket A to wtedy pogadamy! A narazie kupa...

    A jak to jest z tym Quad SLi? np taki GF8 a dwuslotowe chlodznie a w ATX i EATX jest miejsce na 7 slotow... I albo na 4 GF8 jest potrzebne 8 slotow albo nie umie liczyc... Chyba ze plyta jest przznaczona do lezenia na biurku... <potrójny sarkastyczny LOL>


  10. I marketingowo wszystko gra :D (autor: kropa | data: 30/11/06 | godz.: 16:14)
    AMD też ma "4 rdzeniowca", pal licho że to proteza ale do premiery K8L przetrzymają.

  11. Jeszcze jeden tescik... (autor: leonx | data: 30/11/06 | godz.: 16:37)
    (especially for Mikimaus ;-) )
    http://www.xbitlabs.com/...isplay/amd-quad-fx.html


  12. hehehe (autor: kubazzz | data: 30/11/06 | godz.: 17:05)
    co za desperacja...
    bardzo sprytna platforma.. juz widze te przesiadki.


  13. na PClab (autor: Jacek_2004 | data: 30/11/06 | godz.: 17:10)
    jest duży test

  14. mysle, (autor: GL1zdA | data: 30/11/06 | godz.: 20:33)
    ze to najwieksza padaka jaka kiedykolwiek AMD wydalo. (a od 2 latach siedze na A64!)

  15. ... (autor: Artczi | data: 30/11/06 | godz.: 22:08)
    ja nie stedy kupiłem Semprona 64 i to był mój błąd teraz załuje ze go kupiłem i juz wiecej tego błedy nie popełnie ze kupie cos z AMD

  16. dajcie spokoj (autor: Chucky | data: 30/11/06 | godz.: 22:29)
    ale gow... - juz sobie wybrazam ta grzalke, nic tylko przesiasc sie na ogrzewanie AMD-kowe... jaka oszczednosc wegla/gazu w zime... hehehe

  17. Hola hola (autor: Nohrabia | data: 1/12/06 | godz.: 00:16)
    Hola!
    Nikt nigdy nie mówił, że 4x4 to czterordzeniowiec!
    Zawsze mówione było co to jest, a prawdziwe 4 rdzenie mają nadjeść wkrótce!
    Nie krytykujcie, nie musicie kupować! Ja się rozczarowany nie czuję bo od początku śledzę w necie rozwój 4x4 i wiedziałem jak to ma działać! A 4 rdzenie w jednej "kostce" dopiero nadejdą!
    Więc nie wiem skąd pretensje. Może i grzałka. Może i drogi. Kupcie inny. A 4x4 to tyko reposta na twór intela...Wszystko od pierwszych doniesień było jasne. dwa proce po dwa rdzenie


  18. @Nohrabia (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 01:09)
    Coz - nazwa "Quad FX" dosc wyraznie sugeruje 4 rdzenie, nazwanie tak dwoch dwurdzeniowych prockow na jednej plycie - troche to smieszne i zalosne jednoczesnie...
    Skad pretensje - sam sobie odpowiedziales:
    -drogi - ZBYT drogi w stosunku do tego co oferuje (nizsza wydajnosc niz C2Q i zerowy OC)
    -grzalka - 2 x 125W TDP na jednej plycie i 5 wentylatorow na poczatek...
    -glosny...
    -riposta - oczywiscie, tylko chyba niezbyt udana i bardzo na sile - cos jak FX5800 nVidii - byt prodozerny, zbyt glosny, zbyt drogi a i tak wydajnosc nizsza niz uklad ATI z ktorym mial konkurowac...

    Kupimy inny. W chwili obecnej 4x4 nie jest i zapewne nie bedzie w stanie zagrozic C2Q. Ale zapytam Ciebie - kto w takim razie i po co obecnie kupilby 4x4?

    Dwa proce po dwa rdzenie... heh - to bylo juz duuuzo wczesniej - Xeon i Opteron - mowia Ci cos te nazwy? I nikt jakos nie nazywal plyt "Quad cos tam"...


  19. Lenox.... (autor: KaszeL | data: 1/12/06 | godz.: 03:59)
    Cos sie tak uparl na te 4 rdzenie? Jestes w stanie wskazac jedno zrodlo, ktore sugerowalo, ze ta platforma miala oferowac 4 rdzeniej w jednym cpu na starcie? Wczesniej doniesienia mowily o nazwie 4x4. Wiec doprawdy nie rozumiem twojego podejscia...


    Idziemy dalej:
    Piszesz, zbyt drogi? Przypominam. QX6800 - $999, plyta do niego - ~$270. Dla porownania para FX-74 $999, para FX-70 $599, plyta do nich ~$300. Ja tu widze, ze jest nieznacznie drozej (no chyba, ze te $30 przy tej skali cie przerasta), lub sporo taniej.

    Piszesz, grzalka. I co z tego? Powiedz jakie to ma znaczenie? Rozumiem, ze zaraz wysuniesz argument -> zurzycie energii. Zrobmy zatem male obliczenia. Zakladamy ze nasz komp chodzi 12h/dobre i w tym czasie jest w 100% obciazony. Zurzywa wtedy ~500W, dolozmy karty graficzne, niech bedzie 750W mocy czynnej. Czyli przez godzine zurzywamy 0.75KWh, lub 9KWh dziennie. Ile kosztuje 1 KWh? W najgorszym wypadku 0.38pln, sprawdzcie na rachunkach za prad, faktycznie jest znacznie mniej. Nasz komputer zurzywa zatem pradu za 3.5pln dziennie (kurde, to jedno piwo). Zakladamy tez, ze nasz komp chodzi 31 dni w miesiacu. Daje to uwaga 108pln miesiecznie za prad. Nawet jesli pomnozymy to x2 (komp chodzi full load 24/7) i zaokraglimy, daje to 220pln miesiecznie. Rozumiem, ze jestes zdania, ze jak wylozyles 10k pln na kompa, to niestac Cie zeby zaplacic te dwie setki za prad :) Jezdzisz moze samochodem? Ile wlewasz do baku miesiecznie ;). Przypominam takze, ze to sa zawyzone wskazania. Realnie trzeba by to pewnie pomnozyc x0.7. Nie bierzemy jeszcze jednego aspekty pod uwage. Ta mszyna sama dogrzewa pomieszcznie (ja nie zartuje) przez co wydatki na ogrzewanie spadna, i to realnie. Ja np. w swoim pokoju nie wlaczam ogrzewania na zime. Opterony wystarczaja :) Powtarzam, to nie jest zart.

    Kolejna sprawa: Glosy. Slyszales kiedys jak dziala boksowy wentylator od wysokotaktowanych opteronow (ten z cieplowodami). Widze, ze nie. Otoz pragne cie uswiadomic, ze jest nieslyszalny z 1m. Wiem, bo mam takie 2 w komputerze z ktorego pisze. Oczywiscie przeciez nikt nie kaze ci uzywac boxowych coolerow. Zawsze mozna zalozyc Ninje. Te coolerki na mostku i vrm'ach sa rowniez bardzo ciche.

    Jestem sie w stanie zgodzic tylko z jednym stwierdzeniem. Cala platforma zostala imo wprowadzona nieco na sile. Jak ktos chcial, to mogl sobie takie rozwiazanie kupic znacznie wczesniej. Wystarczy zerknac na oferte plyt Tyana i Opterony. To tyle z mojej strony.


  20. No kurcze KaszeL - przeczytaj moj poprzedni post (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 08:44)
    jeszcze raz to zrozumiesz:
    -"cos sie uparl na 4 rdzenie" - uparlem sie bo nazwali to Quad FX, obojetnie co bylo "wiadome" wczesniej. Co z tego ze nikt nie twierdzil ze to bedzie w jednej obudowie?
    -napisalem "zbyt drogi w stosunku do tego co oferuje" - nie przekrecaj moje wypowiedzi. Nie, 30$ nie sprawia mi roznicy, tylko podaj choc jeden powod, dla ktorego mam zaplacic wiecej (chocby i o 1$) za cos, co oferuje mniejsza wydajnosc we wszystkich zastosowaniach?
    -grzalka/pobor pradu - kolejny raz zadam pytanie "ale dlaczego?". Tez wiem, ze komp potrafi dogrzac pokoj (nawet Barton 2500@3200+X850XT), tylko DLACZEGO mam uzywac do tego komputera? a nawet jesli to po co mi takie "dogrzewanie" latem, kiedy i tak jest juz 30 stopni.
    5 wentylatorow na silnie grzejacych sie elementach i tak bedzie wytwarzac wiekszy halas niz jeden - to po pierwsze. Drugie - samam obudowa musi byc znacznie lepiej wentylowana (nie zapominajmy ze jeszcze dojdzie jedna, czasem dwie mocne karty graficzne i rowniez grzejacy sie twardy dysk (lub dyski - np. u mnie sa 4 w tej chwili)) a to oznacza kolejne wentylatory w obudowie.
    Powtorze pytanie - DLA KOGO 4x4 (lub Quad FX) bedzie lepszym rozwiazaniem od C2Q?


  21. lenox (autor: bartekm | data: 1/12/06 | godz.: 09:34)
    nalezy sie tylko cieszyc, ze nie zyjesz w czasach Intel 486 DX4; tam to dopiero wporwadzono sensowne nazewnictwo; pewnie tak by Cie to wkurzylo, ze bys sie z miejsca zachlastal (no i mielibysmy wtedy problem z cialem ...)

  22. @bartekm (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 10:10)
    Wyobraz sobie ze tez przez to przechodzilem i jakos zyje ;-) pamietam nawet wczesniejsze nieco czasy, bo z PC (wczesniej Spectrum "gumiak" i Amiga) mam do czynienia od czasu AT 16MHz i "wynalazku" o nazwie Covox...
    AMD niezle "namieszalo" na rynku procesorami K5, potem nieudana seria K6, ktora niemal doprowadzila firme do bankructwa i wreszcie Athlon, ktory pozwolil firmie odetchnac przez dluzszy czas... Byc moze za dlugi. Moze to troche "uspilo" czujnosc AMD. Core 2 ich obudzil. Czekam z niecierpliwoscia na K8L. Nie twierdze, ze AMD jest do kitu. Uwazam tylko ze 4x4 nie spelnia/spelnilo pokladanych w nim nadziei i nie jest wystarczajaca konkurencja dla C2Q ani wydajnosciowo ani cenowo - i tyle.


  23. aha (autor: bartekm | data: 1/12/06 | godz.: 10:53)
    no widze, ze pozory myla i moje obawy byly bezpodstawne;

    co do 4x4 to wyglada, ze dziala znacznie lepiej dla Visty (XP nie ma oblsugi NUMA) choc nadal gorzej od C2Q;

    w ogole polecam przeczytanie jakiejs recenzji z opisem problemow z NUMA (np. na PCLAB); nie ze wzgledu na AMD, ale po prostu zagadnienie wydaje mi sie ciekawe;

    pozdrowienia


  24. Lenox (autor: KaszeL | data: 1/12/06 | godz.: 12:32)
    Problem polega na tym, ze jest to nazwa handlowa, od tak po prostu, ktora ty na dodatek zle interpretujesz. Quad oznacza 4, wiesz o tym prawda? Nie ma tam nigdzie wzmianki o rdzeniach, nikt wczesniej nie mowil, ze na starcie procesory dla tej platformy mialy 4 rdzenie. Ale ty nadal sie upierasz :) No nic, wolny kraj. Nazwa moze Ci sie nie podobac.

    Podam Ci kilka powodow, mozesz sobie wybrac. 1: Jestes fanboyem AMD, masz mase kasy i nie obchodzi Cie, ze jest 5% wolniej. 2: Masz perspektywe, ze najdalej za rok, do tej samej platformy wstawisz 2 procesory natywnie 4-rdzeiowe. 3: Zajmujesz sie obrobka wideo, i potrzebujesz mase przestrzeni dyskowej - 12 portow SATA jest jak znalazl. Nie potrzeba zewnetrzengo kontrolera. 4: Budujesz wydajny a zarazem tani router do sieci osiedlowej, 4 karty GbE przyda sie tam, jak nigdzie injdzie. Starczy, czy wymyslic na poczekaniu cos jeszcze? Nie przekonales sie? Trudno.

    Alez przeciez nikt Ci nie kaze uzywac komputera do dogrzewania pomieszczenia: ani zima, ani latem. Otworz okna na szeroko, nie bedzie problemu. Tak na prawde to nie jest zaden problem, tylko uczepiles sie tego, bo akurat trzeba. Eh.

    Zdajesz sobie sprawe, ze te 5 wentylatorow bedzie dzialalo ciszej, niz orginalne chlodzenie intela do QX6800. Ale wentylatory mozna wymienic.... tak.... no wlasnie.... Przeciez napisalem, ze nikt nie kaze ci uzywac oryginalnego chlodzenia. Chcesz, prosze bardzo. Nie? Jest milion zamiennikow na rynku. Jak bedziesz tego chcial, bedzie cicho. Jak zawsze. Problemu nie ma.

    W odpowiedzi na Twoje pytanie. Podalem conajmniej 4 przyklady, dla ktorych warto. Czytaj wyzej.


  25. @Kaszel (autor: komisarz | data: 1/12/06 | godz.: 12:56)
    oczywiscie interpretacja quad jako 4 rdzenie jest poprawna, bo ile rdzeni jest w 4x4? CZTERY. Natomiast kiedy beda tam procesory 4-rdzeniowe, to nazwa straci sens. Ale AMD nie od dzis stosuje tanie chwyty, wystarczy przypomniec ten badziewny przelicznik PR (zapewne od public realtions;).


    1. zeby to bylo 5%...
    2. skoro masz tyle kasy, zeby dzis kupowac 2 dwurdzeniowe a "najdalej za rok" 2 czterordzeniowe, to czemu nie kupic i dzis i za rok najszybszego rozwiazania?
    3. kiedy sie podpina 12 dyskow kontroler i tak jest potrzebny - w pelni sprzetowy, pewnie raid 5, z prawdziwiego zdarzenia. Na pewno lepszy od tego co jest na plycie.
    4. Tani?? Co w tym rozwiazaniu jest taniego? Tani router to zalatwi byle jaki dwurdzeniowiec (wystarczy i jedo, ale co tam, doloze 300zl) i 4 sieciowki na pci za kilkanascie zl. Od kiedy to do routowania potrzebne sa superprocesory porzerajace wiecej pradu niz odkurzacz?

    Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale latem mozesz otwierac okna do woli, i temp. kompa nie spadnie.

    Chlodzenie - czyli 5 zamieniikow dla amd bedzie dzialac cziszej i lepiej i taniej niz jeden zamiennika dla QX? Bo chyba nie piszesz, ze zmienicwentylatory da sie tylko dla amd, a na intela nic nie pasuje?

    I ostatni akapit jest rozbrajajacy, chcociazby do stwierdzenia, ze warto byc fanbojem AMD. Albo ze warto kupic cos wolnego dzis, zeby za rok miec cos szybszego, o ile konkurencja bedzie sapala. Albo ze 4x4 warto kupic da 12xSATA albo 4 siecowek. Tak, kupie dla 4 sieciowek. To mnie przekonalo.

    A ostatni


  26. @Kaszel (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 13:27)
    Komisarz mnie troche ubiegl, ale dodam jeszcze tylko:
    Nie ma zadnej gwarancji, ze do tej plyty da sie wlozyc K8L - AMD juz nadmienilo, ze K8L beda wymagaly innego zasilania... - wiec chyba nie mam ta perspektywe ze "wstawie dwa natywnie czterordzeniowe procesory". Moze i platforma 4x4 jako taka to umozliwi (choc straci wtedy sens nazwa), ale najprawdopodobniej nie na tej konkretnej plycie...

    A ten "tani i wydajny router" - heh.. - no comments

    W zasadzie z jednym sie moge zgodzic "jesli (...)jestes fanboyem AMD" - no tak - w tym przypadku zadne rozwiazanie Intela nie wchodzi w gre...


  27. Ech. (autor: TeXXaS | data: 1/12/06 | godz.: 15:32)
    AMD to nie Intel - podstawka nie zmienia się co i raz - tylko wtedy, kiedy trzeba. Nie uważam, że ten cały Quad jest jakoś powalający - z drugiej strony - taka miażdżąca krytyka? "Nie kupię nic tej firmy!" - przypomina się Atari i Commodore... No, ale widać tak być musi. Proszę tylko nie dorabiać do tego argumentów - bo narażacie się na śmieszność...

    EOT - może ?


  28. TeXXaS (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 16:09)
    Zwolennik AMD jak widac po wpisie "AMD to nie Intel - podstawka nie zmienia sie co i raz" :-)))
    Poprosze w takim razie o uzasadnienie wprowadzenia AM2...

    Nikt tu nie napisal "Nie kupie nic tej firmy!". Sam ma procesor AMD i nie zarzekam sie ze nastepny tez nie bedzie AMD. I nikt nie dorabia argumentow do tego zeby nie kupic juz NIGDY AMD. Prosze - przeczytaj na spokojnie posty jeszcze raz.

    Cala krytyka odnosi sie tylko do QuadFX. A czy kupowac AMD czy Intela - W TEJ CHWILI, OBECNIE - cena i wydajnosc przemawiaja za Intelem. Pol roku temu (i rok temu i dwa lata temu i... - za AMD). Jak bedzie za pol roku-rok - byc moze znowu AMD okaze sie wydajniejsze.

    Kto wg. Ciebie narazil sie na smiesznosc i jakimi argumentami?


  29. Jak to sie nie zmienia (autor: komisarz | data: 1/12/06 | godz.: 17:15)
    s754, s939, sAM2, sF - to ostatnie 3 lata

  30. Heheh. (autor: KaszeL | data: 1/12/06 | godz.: 17:26)
    Przyznam szczerze, ze poraza mnie wasza znajomosc tematow, na ktory sie wypowiadacie ;) Widze, ze tu sami specjalisci sie wypowiadaja :> No, ale po kolei ;)

    @Komisarz
    Dla twojej wiadomosci. W moim komputerku od przynajmniej pol roku siedza dwa dwu-rdzeniowce. Dokladnie dwa Opterony 270 i 2GB ramu. Caly zestaw (plyta, procki, ram) kosztowal mnie ponizej 2k pln o ile dobrze pamietam. Chcesz, podam Ci namiary gdzie to kupic ;) Powiedz mi, co masz na mysli piszac kontroler z prawdziwego zdarzenia? Rozumiem, ze ten na plycie ASUSa jest z nie prawdziwego zdarzenia? Powiedz mi jeszcze, od czego potrzebujesz RAID-5 (wiesz w ogole jak to dziala?) do edycji wideo. Przyznam szczerze, ze mi to umknelo - przepraszam, ale prubuje sie powstrzymac od wybuchu smiechem. Sieciowki za kilkanascie zlotych, w routerze ;) To mnie dodatkowo rozbawilo. Widze, ze postawiles ich juz dziesiatki i wiesz jak to dziala. Sprawdz lepiej, ile kosztuje karta 4xGbE "z prawdziwego zdarzenia", moze wtedy zrozumiesz. Chociaz nie nie sadze ;)

    @Lenox
    Tobie z kolei przydala by sie przynajmniej odrobina wiedzy na temat przyszlych produktow AMD, moze wtedy przestal bys sie kompromitowac. Dla Twojej wiadomosci. K8L przewidziano na podstawke AM2+/AM3, a platforma Quad FX bazuje na podstawkach Socket-F, to te dla nowych Opteronow. Zgadzam sie z Toba, nie ma i nie bylo nigdy gwaranci ze da sie tu wlozyc K8L, ale przeciez Quad-Core wcale nie oznacza K8L ;) Przypominam takze, ze nie ma czegos takiego jak platforma 4x4, to oficjalnie nazywa sie Quad FX ;) Widze takze, ze jestem kolejnym ignorantem, dla ktore router to puszeczka D-Linka za 200pln, oj duzo masz jeszcze przed soba, duzo ;)

    Najbardziej natomiast smieszy mnie to, jak bardzo przyczepiliscie sie do nazwy _platformy_, i jak bardzo zawiodla ona wasze oczekiwania. Z gory wiadomo bylo, ze macie za plytkie kieszenie, zeby sobie na cos takiego pozwoli, no ale trudno - skoro nie moge sobie kupic, to chociaz zrownam to rozwiazanie z blotem ;) Jakie to klasyczne polskie podejscie ;) Eh... Tym optymistycznym akcentem pozwole sobie zakonczyc ta do niczego nie prowadzaca dyskusje ;)


  31. aha, i jeszcze jedno. (autor: KaszeL | data: 1/12/06 | godz.: 17:32)
    @Komisarz
    Prawdopodobnie zapomniales dodac, ze porownujesz podstawki 3 roznych segmentow rynku :> To tak jak bys porownywal S478, S604, S775, S771 ;) Gratulacje :>

    Gwoli scislosci
    s754 przeznaczona jest dla segmentu Value, i tam bedzie sobie zyla jeszcze przez pewien czas :) Zastapila tu wysluzony sA

    sAM2 jest natomiast nastepca s939 dla segmentu mainstream. Przypominam, ze procki AM2+ i AM3 bedzie mozna zainstalowac w sAM2 prawdopodobnie tracac na czesci funkcjonalnosci (oszczedzanie energii)

    sF jest natomiast przeznaczony na rynek serwerowy, gdzie zastapi s940. Jak widac AMD na potrzeby Quad FX zaporzyczyla go takze dla segmentu Enthusiast.


  32. @Kaszel (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 19:26)
    Ty jak widze natomiast jestes specjalista od dwoch Opteronow z cichutkimi wiatraczkami...
    Jak mam do QUAD FX za rok wstawiac dwa procesory czterordzeniowe to na jakiej architekturze beda one sie opieraly? Na obecnych Opteronach?
    Ach - no tak - zapomnialbym jeszcze o Twoim rozwiazaniu dla profesjonalistow video - 16 dyskow podlaczonych do Quad FX... buhahaha a zasilanie? A miejsce w obudowie? Ktory profesjonalista lun firma na to sie zdecyduje? Fachowiec...
    A co do Twojego optymistycznego akcentu - nie mieszkam w Polsce, a Quad FX z FX-74 moge kupic za jedna pensje (i jeszcze zostanie...) wiec nie chodzi o zazdrosc czy mieszanie z blotem. Przyrownuje to rozwiazanie do Intela. Moze Ty tez to zrobisz? Porownaj po prostu Quad FX do C2Q i bedziesz wiedzial o co mi chodzi. Moze...


  33. Sorki - oczywiscie prosze zamienic (autor: leonx | data: 1/12/06 | godz.: 19:41)
    sobie 16 dyskow na 12 w powyzszym...

  34. co do tych 12 dyskow to nie jest takie strasznie glupie (autor: bartekm | data: 1/12/06 | godz.: 20:58)
    RAID 5 potrzebuje 3-6 dyskow, a im wiecej tym lepiej (szybciej i mniejsza redundancja)

    w ogole obsluga dyskow na tej plycie jest nawet nawet:

    http://www.nvidia.com/...ld_storage_technology.pdf

    co do budy na 12 dyskow - u mnie wejdzie na dzien dobry 8 (+4 jak wywale FDD i zajme wiekszosc kieszeni 5.25)

    w ogole ta platforma nie nadaje sie specjalnie dla entuzjastow ale na porzadny serwerek to i owszem


  35. @KaszeL (autor: komisarz | data: 3/12/06 | godz.: 19:22)
    1. kontroler - gdybys sie nieco zainteresowal sprawa to poznalbys straszna prawde, ze na plytach montowane sa kontrolery na wpol softwarowe, na ktorych ryzyko wystapienia bledu jest znaczaco wieksze niz na kontrolerze sprzetowym, ktorych ceny zaczynaja sie od 1k i to one sa uzywane do rowiazan profesjonalnych. A jak ktos montuje 12 dyskow, to nie jest amatorem.
    A do czego potrzeba RAID 5 oczywiscie napisze, ale najpierw napisz, do czego potrzeba 12HDD do edycji wideo. A raid 5 doskonale sie sprawdzi przy tej ilosci dyskow.

    SIeciowki gigabitowe? i po co, chcesz stawiac na osiedlu LAN z wewnetzrna siecia? I podlaczyc np. 50 kompow? Powodzenia, ciekawe ile czasu uplynie do momentu zapchania raoutera - 2min.? 4 osoby zaczna sie wymieniac filmami i koniec, siec zdechla. A do internetu gigabitowe karty sa zbednym bajerem, za ktory nie ma sensu przeplacac. Chyba, ze jest sie fanbojem AMD i szuka uzasadnienia na sile.



    2. podstawki - oczywiscie nie masz racji, bo podalem tylko i wylacznie podstawki z rynku desktop. AMD tez ma swoje dziwactwa na rynku notebookow, o ktorych przez litosc nie wspomnialem. Przypomnijmy - intel mial 2, amd -4 podstawki w ciagu 3 lat.

    Dalej - ja mam od 4 miesiecy e6400 i od wakacji 3GB ramu. Plyta, procesor, pamiec wyniosly mnie w sumie 1500zl. Jak chcesz, powiem ci co, gdzi ei za ile kupilem, bedziesz mogl wymienic swoj badziew na cos porzadnego.


  36. QUAD FX (autor: Grave | data: 4/12/06 | godz.: 01:54)
    to pod wieloma względami rozwiązanie mocno nieudane, ale z drugiej strony chyba nikt nie oczekiwał że po premierze Core2Duo - nowej architektury Intela, AMD odpowie swoją nową architekturą w ciągu kilku miesięcy (w obu przypadkach oczywiście ściślej chodzi o ulepszoną starą architekturę, ale mniejsza o to).

    Tymczasem na necie ciągle opinie jak to AMD jest daleeeeko w tyle, zacofane i że w ogóle będzie musiało sporo się napracować żeby chociaż zbliżyć się do super wydajności architektury Core.

    Do tego ludziom chyba czas się mnoży - Intel ma wydajniejszy procesor CZTERECH MIESIĘCY. A w tyle był przez kilka LAT.

    W wakację premiera czterordzeniowca AMD - wtedy okaże się ile jest warte Core.

    Już teraz wiadomo, że Intel naprzeciw pierwszych czterordzeniowców AMD wystawi podkręconego Kentsfielda wykonanego w 45nm procesie. Wystarczy poszukać na necie a się znajdzie bez problemu.

    Tak więc mitem jest jakoby Intel miał już gotową kolejną rewolucyjną przełomową architekturę którą pokażę za kilka miesięcy i zmiecie wydajnościowo nowe K8L. Konkurencja nie śpi ale też rewolucji u Intela nie będzie przez najbliższe pół roku i to jest PEWNE.

    Do wakacji ani AMD ani Intel nie mają w planach żadnych znaczących premier w segmencie High End, zatem następna bitwa w tym segmencie nastąpi włąśnie w połowie 2007 kiedy AMD wypuści K8L.

    Czy wygrają wyżyłowane zegary i podbita ilość pamięci Cashe połączone z czterordzeniową "protezą" i szyną FSB (Intel) czy też mniejsze częstotliwości za to nowsza technologia, prawdziwe cztery rdzenie, łącze hyper transport 3.0 i zintegrowany kontroler pamięci (AMD) będzie się można przekonać już niebawem.

    Ja obstawiam, że najbliższe rozdanie w walce w segmencie high end będzie należeć do AMD.

    A póki co trzeba uczciwie przyznać że Quad FX się AMD nie udał kompletnie. Jednak błędy zdarzają się najlepszym. Zrobili najlepsze co mogli zrobić na dzień dzisiejszy.

    Na pocieszenie pozostaje fakt, że (wg tekstu na pclab) w środowisku widows VISTA w większości zastosowań Quad FX dorównuje Kensfieldowi, w niektórych z nim nawet wygrywa;)


  37. No i EOT :-) (autor: leonx | data: 4/12/06 | godz.: 08:35)
    Grave - w koncu rzeczowy glos i podsumowanie. Nikt nie ma monopolu na najlepszy procek na zawsze. Bierze sie pod uwage to co jest w danej chwili na rynku, bo inaczej to mozna czekac wiecznie. A argumenty typu - poczekajmy rok i wtedy... (to nie do Ciebie Grave tylko ogolnie) - bez sensu.
    Jak juz napisalem wczesniej - pol roku temu (i dosc dlugo wczesniej) gora byl AMD, teraz Intel - a za pol roku - czas pokaze.
    Pozdrawiam.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.