Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 14 grudnia 2006 
    

22-calowy Dell w Japonii


Autor: Adam | źródło: Engadget | 16:56
(23)
W Japonii pojawił się w sprzedaży 22-calowy monitor firmy Dell, noszący oznaczenie E228WFP. Do tej pory dostępny był on tylko w Australii - jak na razie nie wiadomo kiedy trafi na inne rynki. Pracuje on w rozdzielczości 1680 na 1050, kontrast ma wartość 800:1, jasność to 300 cd/m2, a deklarowany czas reakcji matrycy wynosi 5 ms. Kąty widzenia wynoszą po 160 stopni, zarówno w pionie jak i poziomie. Dostępne wejścia obejmują analogowe D-Sub i cyfrowe DVI z obsługą HDCP. Cena tego monitora w Japonii wynosi około 560 dolarów.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. W tej cenie (autor: Mieciu76 | data: 14/12/06 | godz.: 23:47)
    to biorę go choćby teraz . . .

  2. hmm (autor: 0r8 | data: 15/12/06 | godz.: 00:48)
    kolejne gowno na tnie i to na dodatek po 5 stow? LOL.

  3. ............................... (autor: Friend | data: 15/12/06 | godz.: 09:34)
    skoro dell robi taki monitorek na TN, skoro eizo robi ostatnio monitory na TN z 16.7kol, skoro nec robi panoramy na Tn, to matryca nie jest taka zła, mam 22" na TN i chwalę, acera 22" z DVI(HDCP) mozna kupić za 1270zł!!! brutto.
    Pozdrawiam maniaków VA/IPS ktorzy zapłacą 2x tyle za monitor tylko zeby miec mozliwosc patrzenia na niego "od dołu"


  4. od dolu tez, ale przede wszystkim z boku :) (autor: KaT | data: 15/12/06 | godz.: 09:53)
    Ja nie zamienilbym swojego AS-IPS na nic innego. Fakt, ze uzywam monitora nie tylko do pracy/grania i czesto ogladam go z dolu, lub z boku podczas ogladania filmow :P
    Duze katy pozwalaja mi np swobodnie grac w PESa
    w 2 osoby i nie trzeba sie sciskac, zeby cos widziec ;)
    Zreszta wspolnego ogladania filmu na TN to takze jakies nieporozumienie(no chyba, ze ludzie siedza sobie na kolanach).


  5. ............................... (autor: Friend | data: 15/12/06 | godz.: 10:23)
    katy TN 22" prawo/lewo są niewiele mniejsze od MVA, monitora uzywam jako TV i w 3 osoby obok siebie z tapczanu bez problemu oglądamy TV/film, tylko od dołu ciagle jest do d...

    ASIPS superhiper ale 2 cale mniej a to duza roznica i nec to mikrus...


  6. kwestia gustu (autor: KaT | data: 15/12/06 | godz.: 11:18)
    jeden woli wiecej cali i gorsza matryce, a drugi na odwrot. Dla mnie za duzy monitor tez nie jest na reke, bo nie posiadam 8800GTX, zeby grac w 1900x1200 ;)

  7. Czemu taka kolorystyka (autor: michal83 | data: 15/12/06 | godz.: 12:06)
    Na chole.. oni robie monitory z ciemną ramką a jasną podstawką. Wiadomo przeciez że czarna obwód monitora powinien być jasny żeby nie rozpraszac wzroku , a czern wygląda bardziej profesjonalnie więc w tym kolorze by mogli robić podstawki. I wtedy monitor najlepiej by wyglądał. Niestety większośc producentów robi na odwrót. Wie ktoś dlaczego????

  8. ... (autor: michal83 | data: 15/12/06 | godz.: 12:08)
    Sory żle napisałaem oczywiści chodziło o to że przód ramki powinna być jasna a podstawka czarna.

  9. michał83 (autor: nroht | data: 15/12/06 | godz.: 12:53)
    naprawde rozpraszają cię ciemne ramki w monitorach????

  10. ............................... (autor: Friend | data: 15/12/06 | godz.: 13:03)
    tak, czarna ramka to tragedia, te delle są tak popularne a wszystkie z czarną ramką, wbrew pozorom po miesiącu siedzenia na 22" na TN z czarną ramką uwazam ze największa wada tego monitora to własnie ta ramka i ciemny kolor obudowy!

    Niestety dzwoniłem na infolinie producenta i jak przemaluje monitor na srebrno to strace gwarancję :(


  11. Friend (autor: nroht | data: 15/12/06 | godz.: 13:22)
    od wielu lat siedzę przy monitorach z czarnymi (ciemnymi) ramkami i nigdy mi to nie przeszkadzało. nie czaję po prostu jaki to problem, no ale nie wszyscy są tacy sami więc przyjmuję do wiadomości :)

  12. Mimo wszystko lepiej by sie prezentowało buało czarne (autor: michal83 | data: 15/12/06 | godz.: 14:25)
    W sumie to niewiem czy przeszkadzają czy nie ponieważ nigdy na takim nie pracowałem a jedynie czytałęm wypowiedzi innych i zdaje mi sie że coś w tym jednak jest że ciemny kolor bardziej przykuwa wzrok od jasnego ( nawet norma TCO2006 o tym mówi), pozatym dla mne typowo estetycznie żłe wygląda cały czarny monitor, cały jasny wygląda co prawa jeszcze gorzej, więc nie rozumiem dlaczego pruducenci mimo norm TCO2006 nie mogą zrobić coś ala NEC20WGX2 czyli jasna ramka i reszta czarna, myśle ze 90% ludziom coś takiego by odpowiadało.

  13. KaT (autor: Franz | data: 15/12/06 | godz.: 15:12)
    od boku jest calkiem spoko,
    a od dolu przeciez jak ogladasz film lezac na kanapie jak napisales to mozesz wyregulowac sobie pochylenie monitora oraz jego wysokosc takze to tez nie jest duzy problem :) a na pewno lepiej sie oglada filmy na 22" na tn za 1200zl bo w tej cenie kupisz tylko 17 na xva takze wielkiej frajdy nie bedzie z ogladania filmu w kilka osob ;)


  14. Pozorna oszczędność (autor: michal83 | data: 15/12/06 | godz.: 15:18)
    A jeszzce lepiej bedzie dozbierac i kupić cos duzego na matrycy IPS. Myśle że płacąc i tak nie mała jusz sume 1200 zł wolał bym mimo wszystko dozbierać na coś na matrycu IPS bądz PVA żeby być w 100% zadowolony. Sam z doświadczenia wiem że na elektronice nie ma co oszczędzać poniewać jest to bardzo pozorna oszczędność.

  15. ogon (autor: nroht | data: 15/12/06 | godz.: 15:25)
    poza tym same kąty widzenia to nie wszystko co jest gorsze w TN. reprodukcja kolorów też jest gorsza a to ma wpływ na końcową jakość obrazu, a ze przy oglądaniu filmów ważna jest też czerń z którą to TN mają od zawsze i z zasady problemy to wychodzi na to że nie taki fajny ten TN jak go niektorzy malują :)

  16. sorki za to "ogon" ;) (autor: nroht | data: 15/12/06 | godz.: 15:28)
    tak to jest jak sie jednoczesnie na kilku forach udziela :)

  17. @Franz (autor: KaT | data: 15/12/06 | godz.: 15:58)
    No wlasnie "calkiem spoko", dlatego zdecydowalem sie na IPSa i nie zaluje. Jak juz mowilem kwestia gustu i planowanych dla monitora zastosowan.
    Ktos zaraz powie, ze to nie to samo co 24, czy 30 cali. Pewnie, ale to jest monitor, a nie ekran do kina domowego.


  18. michal83 (autor: komisarz | data: 15/12/06 | godz.: 16:58)
    Dozbierac? Ile? Ile kosztuje monitor 22'' na IPS lub PVA. Podaj tez model, zebym wiedzial, ze takie sa produkowane. A moze proponujesz 21'' za 2100zl? Nie ma to jak rada - dozbieraj drugie tyle i kup cos mniejszego.

  19. ............................... (autor: Friend | data: 15/12/06 | godz.: 18:30)
    dokładnie, gdyby istniał 22" na SIPS to cena dobrej marki NEC,IIYAMA pewnie wisiała by koło 2600zł...

    Obecnie najtanszy 20" LCD na SIPS to LG L2000C 1800zł brutto i to nie jest panorama tylko 4:3 ...


  20. komisarz (autor: michal83 | data: 15/12/06 | godz.: 19:17)
    Dokładnie tak jak napisałeś chodzi mi o monitor 21" jest on mniejszy tylko o cal. A co do ceny to nie pisz że trzeba zapłacic drugie tyle i kupić coś mniejszego. Ponieważ nie porównuje go do monitorów TN za 1200zł bo to jak porównywanie syrenki do mercedesa ( w każdym względzi taki monitor przegra począwszy od jakości kolorów skączywszy na kąntach patrzenia) porównuje go do monitorów TN takich mniej więcej za 1500 zł albo takich jak ten w newsie który po przeliczeniu kosztował by minimum 1600zł a zapewne jeszcze dojdą jakieś opłaty do niego. Tak jak napisałes zaproponował bym za 2100 zł 21" np samsunga 215 tw. dokładajać wiec 600 zł co nie jest mało ( jednak 1200 zł tym bardziej nie jest mało żeby je wydać bezsensownie). Pewnie napiszesz że jednak i tak wolisz ten jeden cal więcej niż lepszy obraz, co jak dla mnie jest poprostu smieszne i wyglada na czyste szpanerstwo że sie ma 22 cale ale jusz nie wazne jakie sa te cale. A czemu niby 22 "Nec albo jakas innej dobrej firmy miał by kosztować aż 2600??

  21. @Friend: marne kąty widzenia to wcale nie jest największa bolączka TN (autor: zartie | data: 15/12/06 | godz.: 23:54)
    Najgorsze jest drżenie i migotanie obrazu będące skutkiem działania modułu FRC. Przed S-IPS-em mogę siedzieć cały dzień bez bólu oczu, a TN męczą mi oczy bardziej niż CRT.

  22. dobre (autor: Franz | data: 15/12/06 | godz.: 23:59)
    to ci wyszlo :D drzenie obrazu =)

  23. 123 (autor: RusH | data: 17/12/06 | godz.: 02:30)
    The TN display suffers from limited viewing angles, especially in the vertical direction, and some are unable to display the full 16.7 million colors (24-bit truecolor) available from modern graphics cards. These particular panels, with 6 bits per color channel as opposed to 8, can approach 24-bit color using a dithering method which combines adjacent pixels to simulate the desired shade. They can also use FRC (Frame Rate Control), the less conspicuous of the two. FRC quickly cycles pixels over time to simulate a given shade. These color simulation methods are noticeable to most people and discomforting for some. FRC tends to be most noticeable in darker tones. Dithering has the tendency to appear as if the individual pixels of the LCD were actually visible. Overall, color reproduction and linearity on TN panels is poor.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.