Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Cyfrowa księga - WD My Book Pro Edition 500GB
    

 

Cyfrowa księga - WD My Book Pro Edition 500GB


 Autor: NimnuL | Data: 16/01/07

Cyfrowa księga - WD My Book Pro Edition 500GBPojemności pamięci masowych rosną w zawrotnym tempie. Trendowi temu podlegają nie tylko wewnętrzne dyski twarde - także pamięć zewnętrzna puchnie dosłownie w oczach. W końcu są to te same dyski, które montujemy wewnątrz komputera, jednak zaszyte w specjalnej obudowie. Przykładem tego jest najświeższy produkt marki Western Digital z serii My Book. W niniejszej recenzji przyjrzymy się temu właśnie produktowi w wersji o pojemności 500GB. My Book to zewnętrzne dyski twarde charakteryzujące się bardzo dobrymi parametrami, przy zachowaniu wyjątkowo estetycznego wzornictwa. Zapraszam.


WD My Book Pro Edition 500GB - kliknij, aby przejść dalej








Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Cyfrowa księga - WD My Book Pro Edition 500GB
 
 » Piękne szaty
 » Istota sprawy
 » Podsumowanie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. pytanie do autora: (autor: leonx | data: 16/01/07 | godz.: 13:19)
    Jak sie zachowuje dysk po dluzszej pracy, to znaczy - jak bardzo sie grzeje. Czytalem gdzies testy modelu 320GB w plastikowej obudowie - glowne wady to byly wlasnie - kiepski plastik i mocne nagrzewanie sie. Jak widze - plastik zastapiono aluminium. Pytanie wiec co z nagrzewaniem sie dysku przy dluzszej (ciaglej?) pracy.

  2. Cóż (autor: NimnuL-Redakcja | data: 16/01/07 | godz.: 13:26)
    tutaj boczne scianki sa aluminiowe, ale kratka wentylacyjna jest plastikowa. Jednak wydzielana ilosc ciepla nie jest duza, kilkugodzinna praca sprawia, ze obudowa tylko w gornej czesci jest ciepła, po prostu ciepla. Daleko jej do alarmującego stanu.

  3. hmm co to za kontroler firewire, który obsługuje ... (autor: ulan | data: 16/01/07 | godz.: 13:36)
    800?? w wiekszości płyt i notebooków jest wbudowany kontroler firewire 400...
    jakiego kontrolera użyłeś bo w recenzji o tym nie piszesz. Na jakiej jest szynie?? jeżeli na pci-32 to może to jest przyczyną tak małych różnic z usb 2.0???


  4. Jakiś zewnetrzny (autor: NimnuL-Redakcja | data: 16/01/07 | godz.: 13:43)
    na PCI-64, dostalem taki wraz z dyskiem.

  5. Ale jaki to byl (autor: NimnuL-Redakcja | data: 16/01/07 | godz.: 13:43)
    to Ci dokladnie nie powiem, zaden markowy, wygladalo na jakas chinszczyzne noname.

  6. Co do wynikow to i tak mnie dziwia (autor: NimnuL-Redakcja | data: 16/01/07 | godz.: 13:45)
    skoro USB 2.0 ma przepustowosc 480Mbps (czyli powiedzmy w uproszczeniu te 50MB/s) to dlaczego dyski wyciagaja okolo polowy tego? I co dziwniejsze, widzialem recenzje tego MyBooka u konkurencji, tam testowali go na USB 2.0 i na FW 400. I tu ciekawostka, pomimo, ze FW 400 ma nizsza przepustowoc, dysk na tym interface byl wydajniejszy ... jakim cudem? :)

  7. bo te firewire800 (autor: ulan | data: 16/01/07 | godz.: 13:52)
    to widać czysty marketing. *Ile osób w kompach ma w domu(w domu bo ten MyBook jest ewidentnie kierowany w ten segment) ma pci-64??? a zgodnie z tym co napisali n THG: "Firma Century Global bogato wyposażyła kartę w 64-bitowy interfejs PCI. Pracując z szybkością 800 Mbps (po przeliczeniu 100 MB/s), karta 1394b osiąga granicę przepustowości 32-bitowej szyny PCI, taktowanej zegarem 33 MHz. Teoretycznie przepustowość takiej szyny wynosi 132 MB/s, jednak w praktyce dla jednego urządzenia nie jest ona osiągalna, ponieważ z magistrali PCI korzystają w równym stopniu pozostałe urządzenia do niej wpięte. Karta dźwiękowa, kontroler USB (mysz, klawiatura, kamera internetowa, drukarka, skaner), karta video lub karta TV - wszystkie one zawłaszczają część dostępnego pasma. Teoretyczna maksymalna przepustowość jest osiągalna jedynie w przypadku, gdy do szyny podpięte jest tylko jedno urządzenie.".
    Wszystko to teoria i marketing...


  8. ulan bzdury (autor: RusH | data: 16/01/07 | godz.: 14:44)
    FW800 nie jest marketingiem, jest najlepszym sposobem do podpiecia np macierzy pod maca (wpinasz masz), szybkosc jak po1Gbit ethernecie, ale protokol i standard prostrzy

    nie wiem czemu num sie dziwisz, USB ma SPORY narzut warstw gown.. protokolow :) realny czysty transfer danych przez 2.0 do 34MB/s, reszta idzie na scierwo standardu, przy FW masz czysty prosty protokol

    USB jest master-slave, kieszen USB jest glupia, komp mowi jej przeczytaj to i to, ona czyta i wypluwa na szyne, jesli pod dany kontroler (nawet nie koniecznie pod ten sam hub w niektorych chipsetach) jest cos podpiete powstaja konflitky, kolizje, renegocjacje predkosci i inne durnoty = calosc zwalnia
    oczywiscie wymyslili OTG, ale jak to ze standardami M$ kazdy robi to jak mu sie podoba, w dodatku M$ wszystkich olalo, zapielo w dupsko i wyskoczylo z MTP lejac na MSC

    FW jest P2P, oznacza to ze kazdy endpoint jest inteligentny i potrafi dogadac sie z innym endpointem = mozna jeden i ten sam dysk FW podpiac rownoczesnie pod kilka workstacji, mozna podpiac dysk FW pod kamere i nagrywac material bezposrednio (np Canon HV10) JEDNOCZESNIE pracujac z materialem na podpietej workstacji, huby FW pozwalaja dzielic urzadzenia miedzy wieloma stacjami
    FW400 = czyste 40MB/s danych, FW800 = zdublowane linie = czyste 80MB/s

    USB to tani wypierd M$ i dlatego sie tak upowszechnilo


  9. jeszcze (autor: RusH | data: 16/01/07 | godz.: 14:47)
    w FW kazdy endpoint moze w danej chwili byc masterem, tz inicjowac transfer, kieszen moze dostac prozbe o dane, po czym komp zamiast czekac jak goopi na te dane na szynie moze wrocic do tego co robil, a jak tylko kieszen bedzie gotowa sama zainicjije transfer DMA prosto do pamieci, co zreszta widac w "CPU utilization"

  10. hmm nie zrozumiałes mnie (autor: ulan | data: 16/01/07 | godz.: 14:50)
    ja nie mówię, ze FW800 to marketing, tylko, ze FW800 na pci32 to marketing, zwłaszcza pod windows...
    FW800 pod pci64 to inna bajka...


  11. bo? (autor: RusH | data: 16/01/07 | godz.: 15:25)
    PCI 32b 33mhz to 133 MB/s, FW800 to 80MB/s
    obecnie w komputerach malo co wisi na PCI


  12. hmm mało wisi na pci... (autor: ulan | data: 16/01/07 | godz.: 15:28)
    dobra nie będę dalej prowadził tej dyskusji, masz racje...
    to, ze nie masz włóżone coś do slotu pci, nie oznacza, ze ta magistrala nie jest używana (muza, karty sieciowe itp itd)...


  13. zresztą moze i masz rację (autor: ulan | data: 16/01/07 | godz.: 15:30)
    podkreślam mi się wydaje co innego (to tak jak z tym słynnym ide 133, niby przepustowość teoretyczna jest duza ale od teorii do praktyki droga daleka, ale moze się myle)

  14. hmm (autor: 0r8 | data: 16/01/07 | godz.: 17:25)
    a jaka praktyka obnaza niedostatki ata133? :-)

  15. wow rush... (autor: Kroppa | data: 17/01/07 | godz.: 01:10)
    wiecej sie dowiedzialem z twojego pobieznego wywodu niz z tony artykulow porownawczych, ktora wprowadzilem na temat USBvsFW do glowy... jeszcze to czekne, ale i tak dzieki :)

  16. Respect, Rush (autor: Michał_72 | data: 17/01/07 | godz.: 10:18)
    zwięźle i na temat

  17. Moim zdaniem HDD jako pamięci "przenośne"... (autor: Michał_72 | data: 17/01/07 | godz.: 11:49)
    brną w ślepą uliczkę. Duże, ciężkie i prądożerne. Jasne, na razie za 1000 zł można kupić pamięć flash najwyżej 8 GB. Ale tu postęp jest kosmiczny- jakieś 4 lata temu kupiłem za 100 zł pendrive 64 MB dziś za te kasę można kupić 1 GB. Mimo wszystko nie tak często potrzebujemy przenosić tak duże ilości danych- nagrywarkę DVD ma praktycznie każdy, płyty kosztują grosze a 4,5 GB to już sporo.

  18. Do codziennego przenoszenia dużej ilości danych (autor: NimnuL-Redakcja | data: 17/01/07 | godz.: 12:04)
    sa przeciez dyski 2,5'' ważące tyle co tabliczka czekolady i wielkości portfela ... więc?
    My Book to nie pamięć przenośna więc nie wiem po co tu takie Twoje wtrącenie.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL