Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 25 stycznia 2007 
    

X-Fi i dźwięk 3D w systemie Vista


Autor: DYD | 11:59
(28)
Creative poinformował o udostępnieniu wersji beta aplikacji Creative ALchemy, dzięki której popularne gry poprzedniej generacji, takie jak World of Warcraft, Rome: Total War i F.E.A.R. będą brzmiały tak samo dobrze z kartą Sound Blaster X-Fi w systemie Windows Vista jak w systemie Windows XP. “Usunięcie przez Microsoft jednej z warstw komunikacji pomiędzy sprzętem audio a systemem operacyjnym Windows Vista obniży przyjemność z grania lub nawet utrudni rywalizację wielu profesjonalnym graczom”, powiedział Steve Ericsson, wiceprezes ds. audio w firmie Creative „Wiele osób testujących popularne gry poprzedniej generacji nie mogło uzyskać wielokanałowego dźwięku pod wersją beta systemu Vista.

Problem ten dotyczył zarówno kart dźwiękowych Creative, jak i innych producentów, a także układów audio wbudowanych w płyty główne. Problemu tego nie można rozwiązać uaktualnieniem sterowników. Mamy jednak dobrą wiadomość – przygotowaliśmy aplikację Creative ALchemy, dzięki której użytkownicy kart Sound Blaster X-Fi będą mogli korzystać z wielokanałowego dźwięku o tak samo wysokiej jakości, jak w systemie Windows XP.”

Możliwości odtwarzania dźwięku w starszych grach, korzystających z EAX lub DirectSound3D (DS3D) zostały znacznie ograniczone poprzez usunięcie jednej z warstw komunikacji pomiędzy sprzętem audio a systemem operacyjnym Vista (tzw. hardware abstraction layer). Wskutek tego, dźwięk w grach jest odtwarzany wyłącznie w trybie stereofonicznym i bez żadnych efektów. Creative ALchemy to program, który rozpoznaje szereg popularnych gier PC i przekształca ich dźwięk DirectSound3D oraz odwołania do EAX na odpowiednie odwołania do OpenAL. Dzięki temu użytkownicy mogą w dalszym ciągu grać z pełnym wykorzystaniem wielokanałowego dźwięku ze sprzętowo generowanymi efektami.
Dostępność

W następnych wersjach programu dodawana będzie obsługa kolejnych gier DS3D.

Uaktualnione sterowniki Vista dla kart dźwiękowych Sound Blaster X-Fi dostępne są na stronie europe.creative.com. Są one niezbędne do uruchomienia Creative ALchemy.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Beznadzieja (autor: Piterko | data: 25/01/07 | godz.: 13:18)
    Gdzie ci ludzie mają głowy. Gry to dla niejednego użytkownika komputera podstawa. A tu taki myk. Brak mi słów!

  2. To nie wszystko... (autor: jg5 | data: 25/01/07 | godz.: 13:29)
    Wiecej o Viscie, zabezpieczeniach i konsekfencjach tutaj: http://byte.livenet.pl/?page_id=819

  3. włąsnie o tym traktował słynny już tekst (autor: ulan | data: 25/01/07 | godz.: 13:42)
    Petera Gutmanna a tu jego skrót http://www.infojama.pl/3598,aktualnosc.aspx
    Właśnie między innymi o tym pisał ten koleś, ze M$ w pogoni za monopolem w dziedzinie multimediów idzie po trupach (miłośników gier, producentów sprzętu itp itd)


  4. no właśnie, nadal nie wiem czy ten cyrk z grami (autor: Vetch | data: 25/01/07 | godz.: 13:45)
    to poważny problem, czy tylko takie gadanie. Jest gdzieś jakieś zestawienie co działa, a co nie na Viście ?

  5. Słynny tekst, ale czy do końca prawdziwy? (autor: Piwomir | data: 25/01/07 | godz.: 14:44)
    Jeśli idzie o ujednolicone sterowniki, na stronie http://windowsvistablog.com/...ns-and-answers.aspx można przeczytać:

    Will it mean that there will no longer be unified graphics drivers?

    The Windows Vista content protection requirements for graphics drivers will not lead to movement away from unified drivers. In fact, all graphics drivers shipped with Windows Vista are unified drivers.


  6. Ale jaka ma byc z tego korzysc? (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 00:15)
    Znaczy sie z wyp...a HAL z Visty? No bo przeciez jednym ruchem przekreslic zgodnosc po pierwsze w zasadzie wszystkich gier jakie sie dotad ukazaly, a po drugie wszystkich kart dzwiekowych?

    Zreszta - moze jest w tym sens, bo obecnie to M$ decyduje jakie efekty graficzne beda w kolejnym DX i jakie wymagania ma spelniac karta graficzna. Zapewne podobnie chce zrobic z dzwiekiem - po co EAX, Sensaura itd. - jedynym slusznym standardem ma byc M$...


  7. a po polsku (autor: RusH | data: 26/01/07 | godz.: 04:13)
    >“Usunięcie przez Microsoft jednej z warstw
    >komunikacji pomiędzy sprzętem audio a
    >systemem operacyjnym Windows Vista
    >obniży przyjemność z grania lub nawet
    >utrudni rywalizację wielu profesjonalnym
    >graczom”,

    tlumaczenie :
    -nie podoba nam sie ze musimy zatrudnic wiecej Indiancow do pisania driverow bo obecni NIE POTRAFIA napisac stabilnego drivera
    -nie podoba nam sie ze tracimy pozycje MONOPOLISTY jesli chodzi o 3D audio API (a tak dobrze nam szlo np z ID software i SZANTAZEM gdy Carmack chcial samemu napisac engine audio do Q4)

    OpenAL to prawdziwy standard, EAX to byla protezza dzialajaca tylko na kartach creative :/


  8. RusH (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 08:52)
    A od kiedy OpenAL to "prawdziwy standard"? I kto o tym decyduje? Od kiedy to M$ zaczal popierac OpenAL nagle po 10 latach?

  9. Leonx (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 09:04)
    Rush tym razem dobrze gada :) W Windozie jest tak, jak powinno być. To Creative strzela focha. Wyobrażasz sobie, że M$ dobrowolnie i zwłasnej woli pozbawił Vistę dźwięku 3d? Ludzie...

  10. @beef (autor: jozeck | data: 26/01/07 | godz.: 10:34)
    Myślę, że leonx ma rację: M$ chce, wymusić na producentach kart muzycznych dopasowanie do JEGO standardów. M$ nie popiera OpenAL - po prostu przeoczyli, że da się go wykorzystać do ominięcia ich ograniczeń :)

  11. Niestety, to CREATIVE zawsze miało problemy (autor: Vetch | data: 26/01/07 | godz.: 11:52)
    ze sterownikami, a nie na odwrót, więc Wasze teorie można w buty wsadzić. M$ jako producent systemu chce nie_mieć_problemów, a więc wdraża rozwiązania na 100% sprawdzone i kompatybilne, a że jakiś tam creative czy ati nie potrafią pisać sterowników, to już nie ich problem, popieram RusHa.

  12. Vetch (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 13:53)
    No nie mow, ze HAL, ktory jest obecny od poczatku DirectX ZAWSZE byl powodem problemow. Bo jesli to nie HAL to po co go usuneli?

    A problemy ze sterownikami? Dziwne - uzywam kart Creative od czasu SoundBlaster2.0 (ktos pamieta? mono, 8 bit), poprzez Pro, AWE 32, Live!, Audigy2 ZS, X-Fi (w miedzyczasie przelotny flirt z Aureal3D 2.0 - swietna karta nie powiem, ale to wlasnie z nia bylo najwiecej problemow ze zgodnoscia) i jakos nigdy nie mialem zadnych problemow.

    A od kiedy powiedz mi Vetch M$ przejmuje sie problemami uzytkownikow ze sprzetem?
    Poza tym gadanie jakie to OpenAL jest na 100% sprawdzone i kompatybilne... Z czym? Sprawdzone przez Linuksowcow? (Tez uzywam Linuksa jako drugiego systemu - zeby nie bylo niedomowien).
    Poza tym - kurcze - karty Creative Labs to ponad 90% sprzedawanych kart. Jezeli ktos nie korzysta z ukladu zintegrowanego, to w 9 przypadkach na 10 kupuje karte Creative. A EAX jest zaimplementowany praktycznie w kazdej grze.
    I tak nagle - puff - nie ma HALa, nie ma EAX, nie ma Creative'a...
    A dla Ciebie to normalne jak bulka z maslem - pozbyc sie rozwiazania stosowanego przez 10 lat i wprowadzic "na 100% sprawdzone i kompatybilne" (tylko z czym?) nowe rozwiazanie...


  13. jozeck (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 13:57)
    o czym Ty mówisz? Wymusić? LOL :DDDDD Przecież producent pisze sterowniki POD system, a nie odwrotnie :D Tia, tak samo twórcy Linuxa "wymuszają" dostosowanie się do swoich standardów przecież. Patrz, dostajesz gotowe API, a każdy powinienen móc zastosować np to od Windowsa, bo akurat w nim potrafi, tak?

  14. leonx (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 14:05)
    Creative'owi żal pupę ściska, że muszą napisać sterowniki od nowa, a to kosztuje i trwa. Kosztuje więcej niż odpalenie machiny propagandowej, więc decyzja była prosta. Do czasu, aż napiszą w końcu te stery, fajnie jest zrobić rumor, żeby ludzie wieszali psy na m$, a nie na nich. To łatwe, bo m$ jest łatwym chłopcem do bicia. M$ pozbył się gorszego rozwiązania wprowadzając lepsze i koniec dyskusji. I tak, właśnie "tak nagle". M$ wygrał DirectX-em, choć na początku było to straaaasznie brzydkie kaczątko. A wygrał dlatego, że nie bał się złamania kompatybilności wstecznej, tylko szedł do przodu. Oczywiście, wykorzystał w tym celu własną pozycję, bo nie każdy tak może, ale w tym przypadku akurat dobrze.

  15. beef (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 14:30)
    No ale Ty masz sposob myslenia. Jakbys to dotyczylo Ciebie, bo ktos wprowadzilby nowe rozwiazanie, nagle po 10 latach, nie uprzedzajac o tym i musialbys sie do tego dostosowac, to ciekawe co Ty bys powiedzial?
    "Przepraszam, to moja wina, bo nie moge tak od razu napisac czegos nowego?"
    A wywalenie HALa to zupelnie inna sytuacja. Majac Win95 + DirectX, moglem nadal bez problemu odpalac stare gry i programy DOSowe. I producenci rowniez "tak nagle" nie przestawili sie na DirectX - M$ odwazyl sie wywalic DOSa z systemu dobre kilka lat pozniej.
    Oczywiscie - napisanie sterownikow do systemu to zadanie producenta sprzetu, ale co z obsluga EAX w grach? Czy to wina Creative'a, ze musi teraz pisac patche i poprawki dla kazdej gry z EAX?
    No i kolejny raz pytam - w czym to OpenAL jest lepsze od EAX, ze M$ sie "tego gorszego rozwiazania pozbyl". I kolejny raz pytam - od kiedy to M$ uwaza OpenAl za takie w 100% sprawdzone i kompatybilne?


  16. M$ nie "pozbył" się EAX... (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 14:47)
    ...tylko HAL-a. Dalsza dyskusja nie ma sensu.
    Cyt. "Jakbys to dotyczylo Ciebie"
    Nasza firma przechodzi właśnie akcję dostosowywania pisanych przez nas aplikacji pod Vistę. Nie zwykłem wypowiadać się w kwestiach, o których nie mam pojęcia, więc możesz być spokojny. Dla mnie koniec tematu. Jeśli chcesz wypowiedzieć się jeszcze w imieniu twórców softu (czyli, jak sądzę, w cudzym), to wal śmiało :) Bo ja w swoim już się wypowiedziałem.


  17. I jeszcze jedno (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 15:01)
    "nagle po 10 latach, nie uprzedzajac o tym"
    Gdyby to chociaż była prawda... to można było by się spierać. Ale nasza firma, szary żuczek przy takim Creative, mieliśmy Vistę ile - rok temu? Wiesz, co można zrobić przez rok? Creative przez ten rok postanowił się obrazić na rzeczywistość, bo się okazało, że to nie on rozdaje karty - pewnie dlatego, że robi PERYFERIA - POD system, POD architekturę. NA TYM zarabia pieniądzę. Więc albo robi, albo niech się cmoknie. Naprawdę, leonx, nie ma o czym gadać.


  18. beef (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 15:08)
    No sam piszesz "nasz firma przechodzi akcje dostosowywania...pod Viste". I zapewne nie trwa to jeden dzien czy nawet kilka tylko jest to jakis dluzszy proces.
    Skoro M$ pozbyl sie HAL-a, ktory jak rozumiem (a jak nie to mnie pewnie poprawisz) przeksztalcal odwolania gier wykorzystujacych EAX na konkretne odwolani do sprzetu (driver'ow?), to Creative zmuszony byl napisac cos co spelnialoby ta funkcje.
    A to oczywiscie wymaga czasu, kosztuje i trudno sie Creative'owi dziwic, ze mus sie to nie podoba.

    Oczywiscie to jest dyskusja troche bez sensu, bo za 3-4 lata nikt o niej nie bedzie pamietal.
    Jesli OpenAL jest lepsze... Po prostu dziwi mnie ta nagla milosc M$ do OpenAL.


  19. leonx (autor: beef | data: 26/01/07 | godz.: 15:27)
    "No sam piszesz "nasz firma przechodzi akcje dostosowywania...pod Viste". I zapewne nie trwa to jeden dzien czy nawet kilka tylko jest to jakis dluzszy proces."

    A przejście DOS->Win3.11? Win3.11->Win9x? Win9x->XP? Przy tamtych (szczególnie tej pierwszej) te zmiany to mały pikuś :) Ciekawe, co "miłośnicy" m$ by powiedzieli, gdyby tkwił on przy wciąż tych samych rozwiązaniach :))

    "A to oczywiscie wymaga czasu, kosztuje i trudno sie Creative'owi dziwic, ze mus sie to nie podoba."

    A Creative to co - za darmo biednym murzynkom karty rozdaje? :)))) A co w biznesie nie wymaga czasu i pieniędzy? :))) Jak się nie podoba, to niech napisze własny system, albo niech robi tylko na linuxa, albo niech po wsze czasy wspiera tylko XP, ciekawe ile wtedy zarobi :)

    Jeszce raz napiszę - z jednej strony - twórca architektury, z drugiej - peryferiów. Creative to nie instytucja charytatywna - jak zainwestuje w stery, to sprzeda te swoje karty, jak nie, to dziękujemy. Mają chłopaki problemy z napisaniem sterów i robią zasłonę dymną. Jak widać, skuteczną. Masz rację, za jakiś czas nikt o tym nie będzie pamiętał, i nie bez powodu.


  20. ano nie rozdaje za darmo... a caly szum (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 15:59)
    pewnie wzial sie po prostu stad, ze od czasu Win95, wszystkie kolejne zmiany byly raczej ewolucja... Karty czy to graficzne czy muzyczne dzialaly tak samo na kolejnych wersjach systemu, gry podobnie, nie bylo roznicy czy dany DirectX jest pod Win98/2000/ME/XP, pod jakim systemem jest karta zainstalowan itd. Gra dzialala i wygladala tak samo.
    Vista namieszala, bo wprowadzono nowy DirectX, ktorego ma nie byc dla starszych windowsow, wprowadzila dyskutowane OpenAL - to sa najbardziej znaczace zmiany od jakis 8-10 lat. Pewnie jakies zmiany w samym systemie tez sa. Dlatego tyle halasu.

    No ale nadal nie wiem, czy to OpenAL jest naprawde takie dobre.
    I z tego co rozumiem, to gry w Vista beda sie odwolywac wlasnie do OpenAL - czyli zadaniem producenta sprzetu bedzie napisanie sterownika ktory by przykladowo u Creativa tlumaczyl odwolania OpenAL na odwolania EAX obslugiwane przez karte sprzetowo. I podobnie w przypadku kart innych producentow - sterownik ma tlumaczyc odwolania OpenAL na zrozumiale dla karty tak?
    Z tego wyniakloby, ze wszystkie gry obslugiwalyby po prostu OpenAL, a to jakie efekty bylyby dostepne zalezaloby juz od karty.
    I teraz pytanie - czy OpenAL ma w specyfikacji wszystko to co oferowal EAX?


  21. znaczy sie - najbardziej znaczace zmiany (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 16:08)
    jesli chodzi o gry pod windows, a nie ogolnie ;-)

  22. Czy to wina Creative'a, ze musi teraz pisac patche i poprawki dla kazdej gry z E (autor: RusH | data: 26/01/07 | godz.: 20:53)
    >Czy to wina Creative'a, ze musi teraz pisac patche i poprawki dla kazdej gry z EAX?

    TAK! bo to ONI obiecywali developerom gruszki na swiniach i zlote jaja
    OpenAl - BARDZO duzo gier uzywa openAL, poszukaj sobie OpenAL32.dll na swoim dysku, to DEVELOPERZY GIER zdecydowali ze jest to standard, co wiecej MULTIPLATFORMOWY standard

    M$ wywalilo HAL bo
    - jest to poroniony pomysl aby pozwalac jednej firmie monopolizowac rynek audio gdy mozna to zrobic samemu z directsound x10 czy innym badziewiem jaki im z dupy niedlugo wyleci
    - XNA, M$ chce aby gry pisane pod Viste mozna bylo jednym klikiem przekompilowac na Xa, gry pisane pod EAX na to nie pozwalaja, wprowadzenie w pelni softwarowego API audio pozwala na multiplatformowosc

    M$ ma nadzieje ze uda im sie wyprzez openAL swoim wypierdem, Openal dziala na Macach, pod linuxem, na PSX/PS2/PS3, jest po prostu wieloplatformowym STANDARDEM 3D audio. M$ tez chce miec taki standard, tylko mniej standardowy :P

    >I teraz pytanie - czy OpenAL ma w specyfikacji wszystko to co oferowal EAX?

    a co oferowal EAX? :) po co sie pytasz skoro nawety nie wiesz, i NIE POWINIENES. wazne ze gra tak samo.
    proponuje http://openal.org/


  23. aaa i co smieszniejsze (autor: RusH | data: 26/01/07 | godz.: 20:55)
    sa drivery pod linuxa pozwalajace na w pelni sprzetowe openal na Live'ach :) dzialaja w UT2k4 i Q3 :)

  24. Dzizus RusH, jaki Ty jestes Madry i Wazny, bo Ty wiesz... (autor: leonx | data: 26/01/07 | godz.: 21:57)
    Nie bylo mi to do niczego potrzebne wczesniej, bo po prostu nie bylo takiego problemu. Gra obslugiwala EAX 2, 3 4 czy 5 i juz.
    Stad pytanie czy uzywajac OAL te wszystkie efekty (odbicia, tlumienia, przenikanie srodowisk i pozostale duperele) beda dostepne. I czy beda dostepne tylko na kartach Creative czy na innych tez. (bo dotychczas jak karta nie obslugiwala EAX, to dostepne nie byly)
    I pytam z punktu widzenia uzytkownika bo nie interesujemnie JAK bedzie to zrobione tylko CZY bedzie...


  25. TADA (autor: RusH | data: 27/01/07 | godz.: 01:32)
    (odbicia, tlumienia, przenikanie srodowisk i pozostale duperele) beda dostepne. I czy beda dostepne tylko na kartach Creative czy na innych tez. (bo dotychczas jak karta nie obslugiwala EAX, to dostepne nie byly)


    teraz przeczytaj to co napisales jeszcze raz i pomysl, bo wlasnie odkryles CZEMY M$ odcielo Creatiwowi Cycki zwane EAX

    TAK, OpenAL obsluguje pelne 3D na KAZDEJ karcie muzycznej, jesli karta potrafi akcelerowac 3D to openal uzywa tej akceleracji, jesli karta nie potrafi jakiegos efektu to OpenAL robi ten efekt softwarowo (tak jak creative, ale cii, tego ci nie wolno wiedziec, ty musisz myslec ze EMU10K robi wszystko)

    Creative daje darmowy support gigantom takim jak EA w zamian za obsluge TYLKO EAX, dzieki temu bydlo na spedzie w sklepie z grami widzi wielkie logo EAX, odpalajac gre widzi wielkie logo EAX i nie ma wyjscia, nastepny spend organizuje w sklepie ze sprzetem kupujac tam masowo karty creative, ot samo nakrecajacy sie monopol
    nastepnie bydlo zaczyna utozsamiac audio 3D z EAX i placze ze zly M$ wyrownuje konkurencje na rynku 3D audio tak jak zrobil to kiedys z 3D video. Sa jeszcze ludzie pamietajacy czasy Glide, Metal czy Simgl. Po zaoraniu terenu przez M$ pozostal DX i opengl. Pierwszy niezbyt kompatybilny sam ze soba, drugi wieloplatformowy. Teraz M$ chce zaorac po raz kolejny, na rynku znowu pozostanie wypierd M$ z super SDK i darmowym supportem dla developerow (w zamian za lock-in w Viste i Xboxa) i wieloplatformowy openal.

    Gigantow (EA,THQ i inni) piszacych gry stac na lock-in, dla nich pare milionow na port pod inna platforme to papier toaletowy na dupie prezesa. Male firmy (gry z pod stajni Cedegi np) jednak inwestuja czas i pieniadze w Openal/opengl/zlib.


  26. Coz - w takim razie to mozna powiedziec, ze (autor: leonx | data: 27/01/07 | godz.: 02:35)
    to raczej M$ daje w tym momencie dupy, bo to jego specjalisci od marketingu takie rzeczy powinni ludziom podawac.
    Ze skorzystaja na tym wszyscy, bo efekty dotychczas dostepne tylko dla kart Creative, beda teraz mozliwe do uzyskania na praktycznie kazdej karcie - nie dziwota wiec ze Crative'owi sie to nie podoba.
    Z drugiej strony, istotne beda w tej chwili jakie konkretnie funkcje dana karta bedzie wspierac sprzetowo, jakie bedzie miala parametry itd.
    Na pewno skorzystaja na tym producenci ktorzy dotychczas produkowali bardzo dobre jakosciowo karty, ktore nie obslugiwaly EAX (np. Terratec itp.). Creative bedzie wiec musial przekonac do siebie ludzi faktycznymi mozliwosciami karty, a nie tylko znaczkiem EAX - ale tez znowu bez przegiecia w druga strone - Audigy czy X-Fi nie sa znowu wcale zlymi kartami - za przyzwoite pieniadze oferuja bardzo dobra jakosc dzwieku. Po prostu szanse sie wyrownaja...

    Tylko RusH - nie mozna bylo tak od razu na poczatku? ;-)


  27. Creative i Vista (autor: Wojtek46_2 | data: 27/01/07 | godz.: 12:57)
    Pytanie powstaje, jesli karty creative`a na viscie beda miec ograniczone mozliwosci przez sterowniki, to jaki sens kupowania za tyle $ najnowszych zabawek X-fi i wogole. Czy mamy jakas alternatywe sprzętową na równi np. z wspomnianym X-Fi, mozliwie najlepiej wykorzystującym openAL?

  28. karty creative`a na viscie beda miec ograniczone mozliwosci przez sterowniki (autor: RusH | data: 27/01/07 | godz.: 13:41)
    nie beda
    OpenAL to jest po prostu API audio
    tak jak OpenGL to API video
    Vista pozwala uzywac i jednego i drugiego
    Jesli Vendor dostarczy sprawne drivery opengl/openal to wszystko bedzie miodzio, jesli nie to komp bedie jechal na softwarowym driverze opengl/al
    w pelni sprzetowe openal ma w tej chwili KAZDY LIVE (nawet najstarsze zwyklasy) oraz karty Nvidii (soundstorm, chodzi o codec, obojetnie jaki DAC). Oczywiscie Creative wykastrowalo oficjalny support live starszych niz audigy z OpenAL :) ale mozna sobie samemu skompilowac bibliotege z tym supportem (przynajmniej pod linuksem)

    Terratec ma wykupione od creative licencje na sensaure i A3D, wiec bedzie jechac softwarowo do czasu az ktos uzyje muzgu i zaimplementuje openal

    propo Creative wykupil A3D, sensaure, i praktycznie przejal development OpenAL od koderow loki .. wiec tez moze sie okazac ze w przyszlosci beda probowac wykrecic nowy EaxHD (nie wiem kto jest wlascicielem kodu, czy creative czy developerzy loki), openal jest na LGPG, co oznacza ze mozna z nim zrobic przydkie rzeczy o jakich snia po nocach zarowno Creative jak i M$ :/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.