Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 2 marca 2007 
    

Rychły koniec serii GeForce 7


Autor: Adam | źródło: VRZone | 08:45
(35)
Z najnowszych doniesień wynika, że karty graficzne z układami z serii nVidia GeForce 7900 i 7600 powoli będą znikać z rynku - wycofane z oferty zostają układy GeForce 7950GT, 7900GS, 7600GT oraz 7600GS. Ma to związek z wyznaczonym przez nVidię końcem dostaw tych układów - ma to nastąpić 28 kwietnia tego roku - a także ze zbliżającą się premierą nowych układów z serii GeForce 8. Układ o kodowej nazwie G84 ma stanowić podstawę serii kart GeForce 8600, które zastąpią wycofywane karty. Informacje te jak na razie trzeba traktować jako nieoficjalne.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jak zwykle... (autor: Gawd | data: 2/03/07 | godz.: 10:57)
    wczoraj kupiona karta dziś jest do wywalenia. Jakby nie mogli dać wymiennych procesorów graficznych, tak jak jest to z CPU. Wkładasz nowy i jedziesz na DX10. Mam GF7900gs i teraz jest on już tylko do pasjansa??

  2. i co z tego ? Idea wymiany pozostaje ta sama (autor: Vetch | data: 2/03/07 | godz.: 11:47)
    gry byłyby znacznie lepszej jakości, gdyby można było zatrzymać ten barani pęd producentów za naszą kasą. A tak, pojawia się 10x więcej kart graficznych niż gier na nie. Paranoja, ale nie da się chyba nic z tym zrobić. Jedyne wyjście, to zakup konsoli.

  3. a kto ci zabrania grac na 7900gs? (autor: komisarz | data: 2/03/07 | godz.: 12:07)
    ktore gry sie nie uruchamiaja? Komentarz zenada.

  4. ten barani pęd.. (autor: unodgs | data: 2/03/07 | godz.: 12:41)
    jest bardzo dobry. Za jakiś czas najgorsza karta graficzna osiągnie poziom dzisiejszczego 8800GTX i wydajac niewiele kasy bedziesz mial swietna grafike i pograsz w kazda gre (zakladam ze te najnwosze bo wtedy prym bedzie wiodl 12800) ktora po obnizeniu detali i tak bedzie swietnie wygladac.

  5. ... (autor: unodgs | data: 2/03/07 | godz.: 12:43)
    ..pograsz w kazda gre - zakladam ze te najnwosze gry pomomo prymu GF 12800 po obnizeniu detali i tak beda swietnie wygladac.

    w poprzednim poscie wyszedl mi belkot - za szybko mysli skladalem..


  6. Vetch (autor: Franz | data: 2/03/07 | godz.: 13:21)
    tylko ze rozwoj pc napedza rozwoj konsol i nie wykluczone ze za 2 lata bedzie nowy x-box. gdyby ktos zatrzymal ten barani ped na czasach voodoo 2 to bys obecnie narzekal ze gry sa malo realistyczne a kompy bardzo drogie...

  7. ......... (autor: michal83 | data: 2/03/07 | godz.: 13:49)
    Ten pęd co prawda kosztuje nas wszystkich jednak dzięki temu mamy komputery jakie mamy. Było by ok. Jednak jak jusz ktoś napisał całego tego rozwoju sprzętu nie może dogonić oprogramowanie i gry. Kart graficzne wychodzą co i raz nowe a gier jest jak na lekarstwo. I jeśli ktoś kupi grafike nardzo dobrą to gier ją w pełni wykorszstująca bedzie może "jedna" a zanim wyjdą następne karta jusz straci na cenie. Więc płaci sie ogromne pieniądze a tak naprawde nie wykozystuje sie jego potencjału.

  8. ale narzekacie - jakos nikt sie nie czepia ze np. (autor: leonx | data: 2/03/07 | godz.: 14:38)
    co rok wychodza nowe modele samochodow z nowymi rozwiazaniami technicznymi. Czy to znaczy ze samochod kupiony roktemu jest juz do kitu?

    Procesory i karty (jak i cala reszta) z oczywistych wzgledow beda sie rozwijac i beda powstawac nowe model - do czasu az monitor/helm VR nie zapewnia obrazu o jakosci takiej jak rzeczywisty.
    A i zapewne wtedy beda sie rozwijac dalej - granica bedzie pewnie cos w stylu holodecku ze StarTrek.
    Nikt nie poprzestanie na GF8 - co by nie mowic to nawt jakby wykorzystac pelne mozliwosci 8800GTX x SLI Quadro itp itd. to i tak daleko temu bedzie do rzeczywistosci...


  9. leonx (autor: Franz | data: 2/03/07 | godz.: 15:39)
    zapomniales dodac ze w motoryzacji kazdy nowy model jest drozszy od poprzedniego :P a w kompach czesto jest taka sama cena badz nizsza. co do rozwoju gier to raczej beda one wygladac lepiej niz rzeczywistosc, tzn jakies niezwykle efekty pogodowe itp

  10. Zły przylad.. (autor: tolgran | data: 2/03/07 | godz.: 16:13)
    "co rok wychodza nowe modele samochodow z nowymi rozwiazaniami technicznymi. Czy to znaczy ze samochod kupiony roktemu jest juz do kitu?" ale to nie wymaga zmiany na nowy... drogi są takie same... możesz poruszać się Fiatem 126p jak i najnowszym modelem za 250k$ a jak wyjdą gry pod DX10 to nie pograsz w nie mając kartę która nie obsługuje Direct'a...

  11. jest w porządku (autor: vaneck | data: 2/03/07 | godz.: 16:18)
    niech wycofują. Do dx10 trzeba visty i geforca 8xxx - to jest nie do przeskoczenia dla większości kupujących gry. Do tej pory dla nowej gry można było zmienić kartę (przejście z AGP na PCIe też namieszało), teraz trzeba i kartę i windowsa. Producenci gier nie będą chcieli tracić klientów...

  12. samochod z nowymi rozwiązaniami? (autor: komisarz | data: 2/03/07 | godz.: 16:40)
    co to za przykład, nie przesadzajmy... Co takiego nowatorskiego jest w nowych, masowo produkowanych samochodach sredniego segmentu?

  13. lenox, oczywiście że zły przykład (autor: Vetch | data: 2/03/07 | godz.: 23:20)
    ponieważ samochód, jaki by nie był, ciągle spełnia tę samą funkcję: można nim dojechać do celu.

    Co do kart, to sens ich zakupu, istnieje tylko wtedy, kiedy istnieje dobra gra dla tego rodzaju sprzętu. A tutaj jest tak, jakby kupić samochód w państwie, w którym nie ma dróg i czekać na ich zbudowanie. To oczywisty absurd, ale niestety w świecie pc występuje dość często i dlatego zachowanie klientów, którzy kupują wszystko jak leci, bez zadawania pytań, jest nieco dziwne. Gdzie są te megawypasione, obiecane gry dla dx10 ? Kart już mamy coraz więcej, a gier ZERO. Pewnie zanim wyjdą porządne gry dx10, aktualne karty będą już "stare".


  14. spokojnie spokojnie, (autor: marcus_x | data: 2/03/07 | godz.: 23:57)
    dx10 jeszcze nie w pełni sie usadowił, ATI jeszcze nie mialo swojejk premiery, gierki pojaiwa sie z opzinieniem (wiadomo produkcja trwa). Pozatym taki to juz los nowych technikw PC ze na poczatku stanowia bajer a dopiero poźniej staja sie standardem (lub nie)

  15. ale gf8 jest po prostu najszybsze... (autor: beef | data: 3/03/07 | godz.: 01:01)
    ...i koniec, szybsze od poprzedników, co przyda się i w grach bez dx10, który nie jest niczym rewolucyjnym. Przecież to już 1000 razy byłotu pisane.

  16. ... (autor: Blackfield | data: 3/03/07 | godz.: 09:57)
    Ja znalazłem idealne rozwiązanie kupiłem notebooka co prawda z X600 128MB na pokładzie i jeśli w coś nowego gram to zawsze na low ale przynajmniej nie mam jakiś jazd na punkcie wymienia grafy

  17. @komisarz & inni (autor: leonx | data: 3/03/07 | godz.: 11:38)
    Jeez - nie mozna wymagac, zeby producenci sprzetu sie zatrzymali i "poczekali" na programistow, bo wtedy nowe uklady bedziemy mieli nie co rok a co 2-3 lata.
    A nikt nikogo do zmiany sprzetu nie przymusza - tak naprawde to nowych kart wymagaja TYLKO gry. Windowsa, Offica i 99% programow uzytkowych mozna uzywac na kartach z najslabszym tylko wspomaganiem 3D (jak zintegrowane Intele).
    No to kurcze - za przeproszeniem - gra to nie jest towar pierwszej potrzeby. Gier DX10 jeszcze nawet nie ma. Nie mowcie mi ze ci co kupili GF8800GTX maja dylematy w stylu "kurcze nie mam co zjesc na kolacje". Do dzisiaj NIE MA JESZCZE potrzeby zeby w kompie siedziala karta z DX10. No ale jak ktos mial 7950GX2 lub 1950XTX i chce pare klatek wiecej na obecnych grach - no to kurzcze jego wolna wola i jego kasa.
    Zgadzam sie tu z Vetchem - Jak beda gry na DX10 i ktos bedzie "musial" je miec to kupi karte. Inna analogia - jak mi sie podobaja gry na PS2, to kurcze musze isc i kupic PS2, jak bede chcial zagrac w gry na DX10, to bede musial kupic karte z DX10.
    Roznice miedzy GF8800 a najszybszymi kartami z poprzedniej generacji zobacza obecnie w zasadzie posiadacze najwiekszych monitorow - przy rozdzielczosci 1280x1024 (monitory 17 i 19cali - a takich jest zapewne 80% jesli nie wiecej w domach) - w zasadzie wszystkie gry sa w pelni grywalne nawet na jeszcze starszych/wolniejszych kartach. Wiec o co tak naprawde ten krzyk?

    komisarz "Co takiego nowatorskiego jest w nowych, masowo produkowanych samochodach sredniego segmentu?"

    Mam nadzieje ze zartujesz:
    ABS - jeszcze kilka lat temu tylko w segmencie top, teraz juz powszechny nawet w najmniejszych samochodach
    ESP, ASR i jeszce kilka innych - jak wyzej
    kilka poduszek powietrznych - obecnie 4 lub wiecej w klasie sredniej
    elektrycznie podnoszone szyby, el regulowane lustera/fotele
    podgrzewane fotele
    xenonowe lampy
    automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
    czujnik cofania/kamera cofania
    sterowanie przyciskami na kierownicy
    nawigacja
    automatyczne parkowanie "w koperte"
    automatyczne swiatla/automatyczne wycieraczki

    Sorry - mozna by jeszcze dlugo tak. Oczywiscie - to jest obecne juz od kilku lat - tylko ze wczesnie bylo w najdrozszych modelach a obecnie jest to opcja w klasie sredniej, a wiele z powyzszych wrecz standard.

    Sa osoby ktore uwazaja, ze wszystko powyzsze to drobiazgi nie majace znaczenia. Oczywiscie szanujemy ich...


  18. Lenox, po co piszesz o II świecie? (autor: komisarz | data: 3/03/07 | godz.: 16:18)
    ABS nowością? 30 lat to mało? ESP? 10 lat od wprowadzenia naprawdę jest to dalej wynalazkiem? Podgrzewany fotel to miara postepu?

    Przeczytaj sobie własne zdanie "co rok wychodza nowe modele samochodow z nowymi rozwiazaniami technicznymi. " - gdzie jest to "co rok"? W branzy samochodowej nowe rozwiązania wprowadzane sa latami i dekadami, nie ma tu absolutnie żadnego porównania ani z szybkością zmian na rynku PC, ani z koniecznością dopasowywania się do nich. 40 laetnim samochodem bez ABS dalej możesz jeździć. Porównanie do samochodów było nietrafione i teraz usiłujesz go na siłę bronić. Po co? :)


  19. komisarz a co nowego w grafach (autor: Wedrowiec | data: 3/03/07 | godz.: 19:59)
    weszło rok temu? Bo jakoś nie zauważyłem. Kiedy ostatnio był jakiś "przełom" przed dx10 - o ile dx10 można uznać za przełom.

    Na grafie sprzed 5 lat też możesz grać.


  20. Przyklad z samochodem nie jest zly:) (autor: speed | data: 4/03/07 | godz.: 01:55)
    Komisarz przejedz sie samochodem takim 20 letnim z ABS i nowym autem w ktorym jest czterokanalowy system z min: 10 impulsami/sek. Wtedy zrozumiesz ze to calkiem inne rzeczy mimo ze nazywaja sie ABS.
    ESP mimo ze nazywa sie tak samo to co 1-2 lata to calkowicie nowe rozwiazanie elektroniczne . I co najwazniejsze silnik nazywa sie od bardzo dawna i co tez w nim nie ma nic nowego?
    Taki drobiazg jak : 3,5L pojemnosci prawie 300KM samochod z napedem 4x4 z czterema osobami srednia predkosc 110km/h zuzycie paliwa na poziomie 8L/100km porownaj tylko ten drobiazg z autami 2-3 letnimi i zrozumiesz ze to kolosalny skok
    A karty graficzne jak kazda elektronika ulega zmiana i bardzo dobrze mopga zmieniac i co dwa miesiace aby tylko byly wydajniejsze i pozeraly przyzwoita ilosc energii. Jak komus wystarcza G200 to Ok a jak ktos chce pograc i sprawia mu to przyjemnosc to kupi sobie cos lepszego .
    Nie spotkalem ludzi ktorym by przeszkadzalo to ze samochody sie szybko zmieniaja czy to ze co kilkamiesiecy wychodza nowe karty ,w czym macie problem??


  21. Jest zły i nie do obrony (autor: komisarz | data: 4/03/07 | godz.: 11:43)
    Zagraj sobie w nową gre z shaderami na dudziestoletniej karcie graficznej i na nowej. Tyle w temacie.

    Jak ktos jeszcze zechce porównać "szaleńczy" postep w motoryzacji do szybkośc zmian na rynku kart graficznych to niech po ułożeniu zdania zamieni słowa samochów na karta graficzna, a nastepnie przeczyta, bo potworki wychodzą. Aha - co do EPS to niestety nie masz racji, bo tu nie chodzi o "całkowiecie nowe rozwiązanie elektroniczne" a o pomysł i zasade działania. gf6 i gf7 - nie widze tu całkowicie nowego rozwiązania, a elektronika inna. chyba, ze masz inną definicję owatorstwa.

    @ Wedrowiec - nie, nie moge.
    Pięc lat temu to czas premiery kart gf4. 5/6 nowych gier nie uruchomi sie ze wzgledu na brak dx9. Chyba, ze miałeś na mysli w to, ze na kartach sprzed 5 lat moge grać w pięcioletnie gry:)


  22. przykład z samochodami trafiony :-) (autor: DYD-Admin | data: 4/03/07 | godz.: 14:00)
    niektórzy mówią, że przecież czy 126P czy S600 to te same drogi, ale zapominacie że komfort i jakość jazdy już jest "trochę" różna... ! posiadacze 126P mogli by narzekać, czemu nie mogą jechać 250km/h, nie mają nawigacji, nic nie stuka i jest cicho... i że chcą tak jak w S600...

    a wracając do grafik, przecież wypuszcenie DX10 i VISTY nie oznacza końca starszych DX i XP-ka... ! a to że posiadacz DX10 i VISTY będzie widział trochę więcej bajerów w grach... no sorry --- albo 126P albo S600 :-))


  23. @komisarz - 5 lat temu wyszedł r9000. (autor: Wedrowiec | data: 4/03/07 | godz.: 18:51)
    Ostatnio z geirek kupiłem Gothica III który ma kosmiczne wymagania sprzętowe.

    Wymagania co do karty graficznej - karta ps co najmniej 1.4. R8500 ma ps 1.4, odpalisz na tym gierkę. A jest to karta sprzed 6 lat. Karty w obecnej postaci mają zaś historię bodajże 10 letnią (karta z akceleracją, nie biorę pod uwagę oddzielnych kart typu voodoo). Samochód jako taki ma historię powiedzmy około 80 letnią - biorąc pod uwagę samochód którym dało się "normalnie" jeździć i był w jakimś tam powiedzmy szerszym użyciu. Więc 6 lat przy karcie to jak jakieś 50 przy samochodach. Porównaj sobie obecną nawet Pandę z wynalazkiem z 1957 roku ;)


  24. @Wedrowiec (autor: ridczak | data: 4/03/07 | godz.: 20:28)
    Gierke odpalisz, jak dasz detale na minimum. Podobnie, autem z '57 tez spokojnie pojedziesz ("obnizajac niektore detale" w porownaniu do nowych aut), a jak sie postarasz to znajdziesz nawet szybsze niz rzeczona Panda. ;) Tylko co z tego???

  25. DYD 250km/h (autor: RusH | data: 5/03/07 | godz.: 09:16)
    nikt nie moze jechac 250km/h, no chyba ze chce skonczyc bez prawo jazdy albo jak Otylia Jędrzejczak
    Generalnie porownania motoryzacyjne to taka analogia prawa Godwina - zamyka dyskusje, a osoba ktora z nia wyskoczyla (analogia) przegrywa na calej linii :)

    "posiadacz DX10 i VISTY będzie widział trochę więcej bajerów w grach" po pierwsze to posiadacz Visty JUZ widzi _mniej FPS_ we WSZYSTKICH grach. Vista wnosi jedynie kolejne warsty abstrakcji SPOWALNIAJACE wszystko. DX10 to nic innego jak API na fiuczersy nowych chipow graficznych (nowa generacja) ktore nie maja z Vista nic wspolnego. Kazdy developer bedzie mogl ich uzywac pod XP/Linuksem/Makiem w OpenGL. M$ zaciera rece bo malo ludzi to rozumie, wiekszosc bydelka pasacego sie na rynku IT beczy ten sam mokry sen PRowcow M$ jakoby nowe funkcje DX10 dostepne TYLKO pod Vista.

    mmm love bezuzyteczne dyskusje :P


  26. NIe ma to jak iśc w zaparte (autor: komisarz | data: 5/03/07 | godz.: 10:19)
    chociaz domyślam się, że niektorzy sa po prostu przekorni.

    @Wędrowiec
    Powodzenia w graniu w Gothica 3 na radeonie 9000. Nie mowiąc juz o tym, ze podanie przykładu nic nie zmienia, bo tu nie o to chodzi, ze mozesz zagrac w NIEKTORE nowe gry, tylko, że w większośc nowych nie zagrasz, a te co pójda w 99% przypadkach będą działały tragicznie

    @DYD
    Kolejny zły przykład. 126P pojedziesz? Pojedziesz. Nawet po autostradzie. Nowej. Na tridencie 512kb pograsz? Owszem, w gre sprzed 15 lat. Pierwsza karta z akceleracja to chyba była s3 trio 3d. 6 lat temu wyszedl gf6 - szczyt techniki za 1,7tys zl. Co moge na nim dzis zrobic? Nic, ew. odpalic system operacyjny. Co moge zrobic samochodem sprzed 50 lat, ktory wtedy był szczytem techniki? Wszystko to, co badziewnym s600. I nie zdziwiłbym się, gdyby spokojnie wyciągnął te 250km/h. Bo niby dlaczego mam porownywac pande, kiedy Ty mi wyjeżdzasz z s600 i topowymi kartami sprzed 6 lat?


  27. Ha, jeszcze @Wedrowiec (autor: komisarz | data: 5/03/07 | godz.: 10:27)
    Skad te 50 lat? Jakiekolwiek uzsadnienie. Skoro bierzemy tylko karty w obecnej postaci to bierzmy i samochody w obecnej postaci. A te pojawiły sie w latach siedemdziesiątych - obowiązkowe pasy w standardzie, charakterystycznie pochylona przendnia szyba, pocztaek wynalazkow typu ABS... 50 lat temu po drogach jezdziła Warszawa z kanapa zamiast przedniego siedzenia.

    Nawet zachowując proporcjonalność okresów i tak nigdy nie wyjdzie 50 lat. Samochod istnieje od 122 lat (wiec nie od 80), karty graficzne od powiedzmy 26 lat. 10/26 = 38%, 50/122 = 40%. Czyli jak bierzesz samochody z lat '60, to bierz karty sprzed 10 lat.


  28. @komisarz (autor: Wedrowiec | data: 5/03/07 | godz.: 13:17)
    karty graficzne z akceleracją 3D.

    Nie odpalisz windowsa na karcie sprzed 10 lat? Odpalisz.


  29. o_O (autor: RuMuN | data: 5/03/07 | godz.: 15:02)
    nie rozumiem ktoś wywołał temat i kłócicie się. ;]
    więc tak @komisarz
    co do XP-eka.
    prawie miesiąc "jechałem" na ati 1 MB, ogladałem filmy, grałem w UT,Tropico 2 w SF renderingu no i przeglądałem internet. a to wszystko w 16 bitowj palecie i 800X600.
    co do dx'10 kto ma kase ten kupi vite i gf8800 lub ati R600, kupiłem ostatnio 7600 Gs 256 mb 1,2 ns ddr3, x800pro sprzedalem za 399 i dopłaciłem 60 zł,sprzęt można powiedzieć ze już "stary" a mimo to gram na max detalach, jedynym zastrzeżeniem to duże zapotrzebowanie na pamięć. ale gdy ktoś pracuje ma partnera to nie ma zbytnio czasu na "giercowanie" zresztą z gier się wyrasta (widzę po sobie xD) 2 godzinne granie mnie męczy zasypiam, a pieniażki zamiast na nowa grafe wole wydać na wakacje lub coś kupić bardziej potrzebnego.
    A ten cały spór to zapychanie Sql'a,
    a pomimo to wg mnie to bardzo dobrze ze jest tak ogromny postęp techniczny.
    to dalej by byla era turoka, ut, wolfensteina, i co biedniejsi mieli by voodoo, a bogatsi geforce'a 2, a premierą by był gf 3,
    nie było by pieknych filmów w 3d, reklamy w tv nie były by takie fajne, samochody nie były by takie futurystyczne, przecież większość ludzi tworzy, projektuje w programie 3d- choćby 3d studio max.
    wydaje mi się że wyraziłem swoje uczucia w tym komentarze i pozdrawiam :D


  30. @Wedrowiec (autor: komisarz | data: 5/03/07 | godz.: 17:22)
    i tak oto z nowych gier zeszedłeś na windowsa. Gratulacje!

    @Rumun
    Fajnie, ze grałeś, ale te gry maja po 5-8lat. Poza tym nawet teraz mozna znaleźć bez problemu jakieś nowe shareware, ktoro na tym pojdzie. Tyle, ze naprawde nie wiem, jak to odnosi się do poronania motoryzacyjnego - samochod nawet stary jedzie po kazdej drodze i spelnia wszystkie funkce co nowy. Naprawde nie wiem, dlaczego tak trudno co niektorym jest dopasowac odpowiednio analogie.


  31. od 26 lat? tak, karty graficzne (autor: Wedrowiec | data: 5/03/07 | godz.: 18:39)
    wyświetlające obraz 2D. Chyba do samochodów nie zaliczymy fumranek czy powozów ponieważ też jeździły na 4 kołach/służyły do przemieszczania się?

    Na takich kartach odpalisz winde. Tak samo jak pojedziez 1000 - letnim powozem po autostradzie.
    Dlaczego tak trudno co niektorym jest dopasowac odpowiednio analogie?


  32. @komisarz (autor: leonx | data: 6/03/07 | godz.: 08:44)
    Kurcze komisarz - myslalem ze masz szersze spojrzenie - a Ty masz spojrzenie tak waskie, ze mowisz "to jest moj punkt widzenia".
    Przyklad z samochodami jest calkiem niezla analogia, ale nie mozesz wziac tego doslownie i pytac "co wprowadzili pol roku temu" - no bez jaj. Jezeli chcesz analogii typu "co pol roku nowy model" to takiej nie znajdziesz poza swiatem komputerow - wrzuc troche na luz i sie zastanow...

    Zreszta - moim zdaniem - caly "problem" i dyskusja wziela sie stad, ze M$ postanowi, ze DX10 bedzie tylko na wiscie a nie XP. GDyby DX10 byl po prostu "kolejnym" DirectX'em (jak jest w istocie, bo tak naprawde nie wnosi zadnych kosmicznych rewolucji) to nie byloby problemu i kazdy przesiadalby sie na DX10 tak jak na kazda poprzednia wersje. Gry w przeszlosci tez wymagaly kolejnych wersji DX, kart z odpowiednia iloscia pamieci, odpowiedniej wersji shaderow itp itd. i jakos nikt nie plakal. Gdyby DX10 wyszedl pod XP to byloby tak samo.
    Problem pojawil sie, bo DX10 jest tylko na Vista, a uzytkownicy bardziej sklonni sa zaakceptowac koniecznosc posiadania nowej karty niz nowego systemu - no i Zonk...


  33. można miec spojrzenie szerokie na horyzont (autor: komisarz | data: 6/03/07 | godz.: 10:25)
    ale i tak podstawowa i niszczącą wszelkie porównania różnicą jest to, że samochód sprzed 40-60 lat będzie spełniał swoją funkcję, a karta sprzed 10-15 lat nadaje się na złom i do niczego innego. Wszystkie nawigacje fotele i ABSy moga jedynie poprawic komfort działania, za to ilośc pamięci, zegary czy funkcje 3d decydują o byc albo nie byc karty. Niczego nie zmienia tu Vista czy dx10. Tyle ze mnie, bo jaśniej juz nie napisze.

  34. Ej ej ej (autor: leonx | data: 6/03/07 | godz.: 10:36)
    komisarz - jesli sie bawimy w ten sposob, to komputer sprzed 15 czy 20 lat nadal spelnia swoje funkcje. Na Amidze, PC-AT, czy nawet wczesniejszych Spectrum nadal mozesz uruchamiac programy na nie przeznaczone.
    Na AT nadal mozesz uruchomic Windows 3.11 i pacowac w Word 2.0 - czy ktos Ci broni? Tylko - no kurcze - nie wymagaj, zeby na kompie sprzed 20 lat dzialaly dzisiejsze programy!!! Co Ty chcesz porownywac? Samochod sprzed 20-30 lat pojedzie - owszem - i nic wiecej. Tak samo komputer sprzed 20 lat pozwoli ci urochomic programy na niego przeznaczone. Podobnie komp sprzed 5 lat - bez problemu uruchomisz na nim owczesne gry. A to ze nie pojda najnowsze - no sorry - na PSX nie odpalisz gry dla PS3, a "nawet" dla PS2...

    PS. ABS czy ESP w samochodzie pozwala obecnie wyprowadzic samochod z sytuacji, ktore 10-15 lat temu skonczylyby sie wypadkiem (czesto smiertelnym, ze wzgledu na brak innych zabezpieczen jak wzmacniane drzwi, poduszki itp.)


  35. komisarz to może w inny sposób. (autor: Wedrowiec | data: 6/03/07 | godz.: 11:24)
    Mamy taką Vistę, pod nią gierkę która na kartach bez DX10 po prostu nie ruszy - nie ma możliwośći.

    I masz państwo które aut bez ABS, ESP i odpowiedniej normy zanieczyszczeń nie wpuści Ci auta przez granicę.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.