Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 5 marca 2007 
    

Dwa nowe dSLR Olympusa


Autor: Adam | źródło: DailyTech | 12:19
(31)
Olympus przedstawił dwa nowe aparaty cyfrowe, należące do kategorii dSLR - noszą one nazwy EVOLT E-410 oraz EVOLT E-510. Są to bliźniacze konstrukcje, różniące się przede wszystkim obecnością systemu stabilizacji obrazu w modelu EVOLT E-510. Obydwa korzystają z 10 MP sensorów Live MOS, dzięki którym możliwe jest oglądanie obrazu "na żywo" na monitorze LCD, 2,5-calowych ekranów LCD, funkcji czyszczącej matrycę oraz kart pamięci xD i CF. Możliwe jest także wykonywanie zdjęć seryjnych z prędkością 3 FPS. Obydwa modele mają trafić do sprzedaży w czerwcu - ich ceny wynoszą, odpowiednio, 699 i 799 dolarów za samo body, 799 i 899 z obiektywem 14-42 mm oraz 899 i 999 z dwoma obiektywami: 14-42 mm i 40-150 mm.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: bartek_mi | data: 5/03/07 | godz.: 15:56)
    stabilizacja wkroczyla z wielkim hukiem do swiata foto
    i to w klasie econo

    kto by pomyslal...


  2. Całkiem fajne sprzęciki (autor: beef | data: 5/03/07 | godz.: 21:00)
    ale 4:3, crop 2x i przez to wizjerek w systemie "światło w tunelu"... Wszystko ma zady i walety. Taki np life view czasem się może przydać :)

  3. ja tylko sie zastanawiam czy kiedys (autor: kubazzz | data: 5/03/07 | godz.: 21:19)
    sie doczekam upgradu w sredniej klasy Canonach. Juz 8 miesiecy zwlekam z zakupem dslr'a bo caly czas liczylem, ze szybko canon cos przedstawi nowego. Moglbym dostac medal za nieskuteczne przewidywanie przyszlosci...

  4. beef (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 10:27)
    nie zupelnie tak jak piszesz:

    Proporcje boków 4:3 bywają fajne, choć faktyczni 3:2 są bardziej naturalne.
    Crop x2 w wielu sytuacjach to zbawienie ... zalezy co fotografujesz.

    A wizjer wcale nie musi byc "swiatlo w tunelu" bo np. w Nikonach D70 czy D50 jest znacznie ciemniejszy i nawet mniejszy niz w E-1.


  5. hmm (autor: bartek_mi | data: 6/03/07 | godz.: 12:42)
    kubazzz z takim podejsciem to cud, ze cokolwiek posiadasz :)

    kupuj, pstrykaj i scen nie rob :)
    z reszta co canon moze zaoferowac? zmniejszy d400? :)


  6. Nimnul (autor: Dabrow | data: 6/03/07 | godz.: 13:39)
    4:3 to nazwa systemu którego crop jest 2krotny a nie proporcje boków...

  7. Nimnul (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 14:00)
    "A wizjer wcale nie musi byc "swiatlo w tunelu" bo np. w Nikonach D70 czy D50 jest znacznie ciemniejszy i nawet mniejszy niz w E-1."

    Ale żeś argumentację walnął. Że w Nikonie jest jeszcze gorzej. Czyli automatycznie w olku cudownie? Żeby to jeszcze prawda była, ech...

    http://www.neocamera.com/...r_sizes.php?order=size

    Posortuj sobie po effective size :) (BTW, taka np. kasetka ma większy wizjer od eos-a 30d :p) A olek po prostu szoruje po dnie tutaj, nie ma sensu się kłócić z faktami. Crop 2x to maciupka matówka i dziurka od klucza w wizjerze. Coś za coś.


  8. Dabrow - system nazywa się 4/3 (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 14:14)
    a nie 4:3 - bo tak oznacza się proporcje boków. I tutaj akurat proporcje boków są 4:3.

    Nigdzie nie napisalem, ze w Olku jest "cudownie", jednakze nie jest tez tragicznie tak jak piszesz. Nie przesadzaj.


  9. Nimnull (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 14:21)
    "Nigdzie nie napisalem, ze w Olku jest "cudownie", jednakze nie jest tez tragicznie tak jak piszesz. Nie przesadzaj."

    "Cudownie", "tragicznie" - no ok, to kwestia gustu. Ale umówmy się - olek ma najmniejszy wizjerek wśród systemów. Trudno. I ja też nie mówię, że jest kicha totalna i do niczego. Ale ja w moim systemie mogę sobie kupić manualne tele za 100zł, widzieć, na co ostrzę paluchami i czerpać fun z takiego focenia. Więc mówię, że system nie dla mnie, a nie, że zły.


  10. OK, jest mały (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 14:31)
    zwroc jednak uwage, ze jest jasny - nie wiem czy pracowales z korpusami Olka ... jednakze nawet z KITowym szkielkiem jest tam znacznie jasniej niz np. w Nikonie. Jasnosc tez daje spory komfort.

  11. Jednak nie uzywales (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 14:33)
    skoro twierdzisz, ze z manualnymi szklami nie da sie wygodnie i precyzyjnie ostrzyc. Oczywiscie pomiedzy np. Minolta D7D czy Pentaxem, a korpusami Olka jest przepasc ... niestety.

  12. Rrrrrrrany (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 14:35)
    co za uparciuch :)))) Nie mówię, że się nie da, ale że wolę lepiej niż gorzej...

  13. A ja pytam czy pracowales (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 14:56)
    na korpusach E-systemu. I nie mowie o pięcio minutowym macanku w sklepie.

  14. NimnuL (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 15:43)
    nie, nie pracowałem. Bo ja używam aparatu amatorsko, więc na nim nie "pracuję". Bez sensu ta gadka. Sam przyznajesz, że jest przepaść, po czym strzelasz focha jak stara primadonna, by mieć ostatnie słowo. Zrobię Ci przyjemność - Olki mają wizjer jak kanion kolorado, w życiu nie widziałem większego. EOT z mojej strony i wracaj do pracy na E-systemie.

  15. Się zirytowałem.. (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 15:46)
    ..no... :p

  16. Skoro tak (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 15:55)
    to jak mozesz powiedzieć, ze to nie aparat dla Ciebie czy, że wolisz cos innego skoro tego nie uzywales?

    Pitolisz o rzeczach, o ktorych - jak sam przyznales - nie masz pojęcia :)


  17. Własnie że ma pojęcie (autor: komisarz | data: 6/03/07 | godz.: 17:02)
    bo przyznałeś mu przecież rację.

  18. hmm (autor: Dabrow | data: 6/03/07 | godz.: 17:04)
    może niech się beef wypowie czy mu szło o proporcje boków czy o nazwę systemu skrótowo zapisaną 4:3 a nie jak firma sobie wymyśliła 4/3 ? (-;
    Poza tym na macanie to olek jest ok (macając równocześnie c 400d to nawet jest wzorcowy) ale jednak nie ma co gadać ma ciemno i tyle... A że inni mają ciemniej... ale mają też jaśniej więc....


  19. Dabrow (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 19:19)
    Szło mi o proporcje. System nazywa się 4/3 od cropa 2x i przypadkiem MA proporcje 4:3. Nie podoba mi się ani jedno ani drugie :) Hybrydę olka z takimi proporcjami miałem 3 lata - to wystarczająco dużo, by wyrobić sobie zdanie. Przez wizjer wystarczy spojrzeć raz, by widzieć, że mały :) NimnuL chyba nie rozumie, że normalny człowiek wybiera JEDEN system i nie polega to na "pracy" z każdym aparatem przez dwa tygodnie, tylko właśnie na macaniu, porównywaniu danych i zbieraniu opinii użytkowników. Aaaa, szkoda gadać.

    Komisarz - dokładnie. NumnuL jednak pała chyba zbyt dużą ochotą zaszpanowania swoim pro-obyciem z każdym aparatem na rynku, żeby tak po prostu "przyznać rację".

    "Tak wizjer jest najmiejszy i ogólnie przepaść, masz rację, ale zaraz - przecież ty nie PRACOWAŁEŚ z tym aparatem, hahaha, a nie, to nie masz racji". NimnuL, czy ty w ogóle czasem czytasz swoje wypowiedzi? Zastanawiasz się nad nimi? Słabo to wychodzi, uwierz mi.

    Ostatnio jak tu się z Tobą spierałem, to z braku argumentów zaciąłeś się na tekście "to fotograf robi zdjęcia nie aparat" (chodzi mi o sens, nie o dokładny cytat). Widzę, że nic się nie zmieniło. Stary, ja robiłem zdjęcia zenitem, kiedy Ty na muchy mówiłeś "papty" - dasz wiarę? Naprawdę, chciałbym zapomnieć nie tak dawne Twoje kompromitujące wypowiedzi. Ale Ty swoim nadęciem nie pozwalasz na to. Więc wiedz - pamiętam :p


  20. A w ogóle to olki-cyfranki mi się podobają (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 19:30)
    nawet bardzo. Dużo bardziej od Nikonów, o Canonach nie wspominając :p Gdybym miał więcej kasy, może nawet kupiłbym sobie dla samej frajdy i podglądu life jako drugie body, np taką kieszonkową e400 z jakąś stałką na miasto. Tak zamiast kompakta :)

  21. beef zbedny atak przeprowadzasz. (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 22:00)
    Wytknalem Ci jedynie, ze nie gadasz o czyms czego nigdy nie uzywales. Po co?

    Daleki jestem od szpanowania czymkolwiek.

    Co do reszty twojej paplaniny - zwyczajnie nie czytasz ze zrozymieniem tego co pisze.

    Ja pisze:
    >> to jak mozesz powiedzieć, ze to nie aparat dla Ciebie czy, że wolisz cos innego skoro tego nie uzywales?

    A ty w odwecie:
    >> przecież ty nie PRACOWAŁEŚ z tym aparatem, hahaha, a nie, to nie masz racji

    Popadasz w śmieszność.

    I wisi mi ile masz starzu za wizjerem, istotne jest co i jak gadasz, a tym sie wedlug mnie nie popisales. Osobiste pyskowki zachowaj dla siebie.


  22. zamiast (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 22:02)
    >> ze nie gadasz

    ma byc

    >> że gadasz


  23. Szkoda (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 22:05)
    klawiatury.

  24. Kiepsko (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 22:15)
    kiepsko

  25. beef (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 22:19)
    >> System nazywa się 4/3 od cropa 2x

    bzdura.

    Bo od rozmiaru matrycy 4/3''.


  26. Boże Jedyny (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 22:25)
    z nim jest naprawdę źle :DDDDDDD

  27. Racja (autor: NimnuL-Redakcja | data: 6/03/07 | godz.: 22:32)
    mam grype :/

  28. O, to współczuję... (autor: beef | data: 6/03/07 | godz.: 23:08)
    ...niefajna sprawa. Zdrowia życzę :)

  29. a o ja w takim razie (autor: Dabrow | data: 7/03/07 | godz.: 09:59)
    przepraszam szanownego pana Retraktora - chodzi o to 4:3....
    Tyle że to crop wynika z rozmiaru matrycy nie odwrotnie... a z cropa w dużej mierze światełko w tunelu (-;


  30. Nie twierdze, że jest inaczej (autor: NimnuL-Redakcja | data: 7/03/07 | godz.: 11:04)
    jednakze nazwa systemu 4/3 nie wynika z cropa x2 (jak to napisal beef) tylko z rozmiaru matrycy 4/3'' ... a crop wynika pczywiscie wlasnie z jej rozmiaru.

  31. NimnuL (autor: beef | data: 7/03/07 | godz.: 11:28)
    ok, ale nie jestem AŻ tak niekumaty, żeby twierdzić, że nazwa 4/3 wynika BEZPOŚREDNIO od cropa 2 :) Rozbawiło, że tak założyłeś, bo zacząłem sobie wyobrażać, jakim cudem mógłbym na to wpaść :)))). To był skrót myślowy 4/3'' = rozmiar matrycy = crop 2x.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.