Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Technika: Przegląd matryc LCD: Tn, Mva, I-ps
    

 

Technika: Przegląd matryc LCD: Tn, Mva, I-ps


 Autor: xanael | Data: 02/04/07

Technika: Przegląd matryc LCD: Tn, Mva, I-psZajmuje dużo miejsca na biurku. Jest typowym zbieraczem kurzu. Pobiera dużo energii. Mowa oczywiście o monitorze kineskopowym. Chcemy go zmienić na LCD, ale wszystkie monitory są takie same. Który wybrać? Czemu jeden 19-calowy kosztuje 500zł, a inny 2000? Czy ten za 2000zł jest aby na pewno lepszy? Zapraszamy do artykułu, który traktuje o matrycach LCD, fundamencie płaskich wyświetlaczy. W czasach, gdy monitory ciekłokrystaliczne zaczynają dominować na naszych biurkach musimy zdać sobie sprawę z faktu, że choć każdy z nich z zewnątrz jest praktycznie taki sam, to w środku jest miedzy nimi horrendalna różnica, która wpływa na parametry monitora a także na jego cenę.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Technika: Przegląd matryc LCD: Tn, Mva, I-ps
 
 » Producenci
 » Matryce Twisted Nematic
 » Matryce MVA (Mono-domain i Multi-domain Vertical Alignment)
 » In-Plane Switching
 » To dopiero początek?!
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Popieram temat ;) (autor: Cezi | data: 2/04/07 | godz.: 14:50)
    Wykonanie niezłe, ale artykuł trochę krótki. Pozostaje niedosyt.

    No i jest sporo literówek. Z "matrc" w tytule na czele.


  2. Dobry tekst (autor: JFKO | data: 2/04/07 | godz.: 14:55)
    Ogółem dobry tekst... zgadzam sie z przedmówcą, trochę za krótki... ale myślę że może niektórym pomóc..

  3. no no spoko temat (autor: mop231 | data: 2/04/07 | godz.: 14:56)
    a bedzie kiedys jakas recka w temacie ? chodzi mi o to jak kazda matryca sie spisuje w oddzielnych zadaniach

  4. gdzie jest przycisk wszystko na jednej stronie? (autor: Artaa | data: 2/04/07 | godz.: 14:59)
    proszę dodać ;-)

  5. cienki ten artykul (autor: ditomek | data: 2/04/07 | godz.: 15:47)
    20 minut pracy z google przynosi podobne efekty (jak nie duzo wieksze). Ogolnikowe wyjasnienia. Informacje ze coś się dzieje są. brakuje natomaist informacji DLACZEGO tak sie dzieje.
    osobiscie uwazam ze wyjasnienia tematu podjął się ktoś kto nie ma o nim zielonego pojęcia.
    Nawet nie ma porzadnych ryskunków (te co sa są sciagniete z sieci i nawet nie przetłumaczone).
    Pozdrawiam


  6. artykuł oparty (autor: Hitman | data: 2/04/07 | godz.: 15:58)
    na starych źródłach i mamy kwiatki w postaci 15" monitorów nieprodukowanych już od dawna i wiele innych "historycznych" już danych..

  7. Dobry artykuł (autor: JumpyJumps | data: 2/04/07 | godz.: 15:59)
    Zawrte jest w nim to co najważniejsze. Wiele się dowiedziałem i myślę, że wielu osobom się to przyda.

  8. ciekawy temat (autor: Kinio | data: 2/04/07 | godz.: 16:23)
    lecz autor sie nie wysilil, strasznie pobieznie opisane matryce. Dosłownie po cztery zdania o kazdej. Na przyszlosc prosze rozwijac tematy.

  9. hmm (autor: 0r8 | data: 2/04/07 | godz.: 17:58)
    lo jezu, a co to za pomysl aby akronimy pisac z wielkiej litery??

  10. .:. (autor: Shneider | data: 2/04/07 | godz.: 18:12)
    ojoj technia zyje :D

  11. Słownik w łapkę i do roboty... (autor: IV0nka | data: 2/04/07 | godz.: 18:26)
    np. http://so.pwn.pl/lista.php?co=niewiele

  12. ło boże (autor: KaszeL | data: 2/04/07 | godz.: 20:00)
    Co to ma być? Przecież to się nawet na notkę prasową nie nadaje, a tu artykuł? Trzy zdanie na krzyż o każdej matrycy, diagramy ściągnięte od kogoś zapewne bez pozwolenia, do tego masa błędów zarówno stylistycznych/ortograficznych jak i merytorycznych.

  13. Proszę o jedno (autor: Venom79 | data: 2/04/07 | godz.: 20:03)
    rozbudujcie jeszcze ten artykuł - np. za miesiąc opublikujcie jego rozszerzenie. Wtedy będzie wart dużo więcej.

    Ale brawo za poruszenie tematu.


  14. błędy błędy (autor: Dabrow | data: 2/04/07 | godz.: 20:43)
    MVA wcale nie są najulubieńsze wśród grafików - raczej S-IPSy z pełną gamą 16,7mln kolorów.
    LCD nie jest pozbawione wad geometrii dlatego że ma płaski ekran - bo CRT też mają płaskie kinole a wady geometrii mają - istotą jest tu technologia wyświetlania obrazu.
    A że o słowniku j.polskiego pod ręką nie wspomnę - tu trochę przytyk do DYDa - przecież robicie korektę tych tekstów przed umieszczeniem!!!!
    Taki tekst to trochę na poziomie wynurzeń licealisty na zajęcia PT (((-;


  15. co do matryc dla grafików... (autor: Remedy | data: 3/04/07 | godz.: 00:20)
    ...to po pierwsze S-IPSy są najmłodsze i dopiero zdobywają rynek, dlatego wcale nie są takie popularne wśród grafików. MVA też raczej nie - najczęściej S-PVA lub PVA. Kolor nie jest taki ważny jeżeli prace nie idą do druku, dlatego wielu grafików decyduje się na monitory LCD. Geometria obrazu też raczej nie jest decydującym czynnikiem w przypadku grafiki (CADowcy docenią idealną geometrię, zresztą i CRT można tak skalibrować, że nikt się nie połapie z błędami ;)). Co by nie mówić, to LCD tak czy siak było, jest i jeszcze długo będzie gorsze od CRT jeśli chodzi o walory dla grafików.

  16. dobry poczatek dla autora (autor: XiSiO | data: 3/04/07 | godz.: 01:07)
    nie słuchaj tych co piszą ze artykuł do niczego bo oni sami nie w stanie napisać nic więcej poza głupim komentarzem.

  17. ............................... (autor: Friend | data: 3/04/07 | godz.: 08:38)
    Krotko zwięźle i na temat.
    Interesuje się LCDkami od 3 lat i wiem ze ktoś kompletnie nieobeznany w temacie i tak nie przeczytał by dłuższego teksu (z lenistwa) a tak jest w sam raz żeby mieć pojęcie....


  18. Dabrow (autor: Pauler | data: 3/04/07 | godz.: 11:01)
    z tego co pamiętam to CRT nie mają płaskich kineskopów, każdy z nich jest wycinkiem walca (o dużej średnicy) a nierówności po bokach są nadlewane dzięki temu wyglądają jak płaskie.

  19. A nie wystarczy fakt, że (autor: NimnuL-Redakcja | data: 3/04/07 | godz.: 11:57)
    wyglądają? ;-)

  20. od autora artykulu (autor: xanael | data: 3/04/07 | godz.: 13:03)
    thx dla XiSiO (akurat tez tak pomyslalem - oceniacie to z punktu osoby, ktora sie na tym zna, a to nie dla Was ten artykul), to byl moj pierwszy artykul, w nastepnym (jesli bede jeszcze jakis pisal) nie bedzie takich bledow
    a tak btw:
    -"LCD nie jest pozbawione wad geometrii dlatego że ma płaski ekran - bo CRT też mają płaskie kinole a wady geometrii mają - istotą jest tu technologia wyświetlania obrazu." - akurat tu sie Dabrow mylisz - nie ma CRT z idealnie plaskim kineskopem (w ogole takie pojecie jest bledna i jest OGROMNYM uproszczeniem)
    -"20 minut pracy z google przynosi podobne efekty (jak nie duzo wieksze). Ogolnikowe wyjasnienia. Informacje ze coś się dzieje są. brakuje natomaist informacji DLACZEGO tak sie dzieje."
    no ale po to sa pisane artykuly zeby nowicjusz nie musial szukac, btw: rownie dobrze mozesz krytykowac artykul w dowolnym czasopismie - przeciez na Google mozna znalesc WSZYSTKO, no i te wyjasnienia : moglbym napisac dokladnie, jak powstaje obraz, ale kto to przeczyta? przeciez jak to juz wiesz to po co to czytasz? i czy ktos by to zrozumial?
    -"MVA też raczej nie - najczęściej S-PVA lub PVA." Opisywalem matryce typu vertical aligment na podstawie MVA, bo ich budowa jest najprostsza, zreszta napisalem ze MVA juz sie nie produkuje

    To chyba wszystko, ale dzieki za komentarze i za krytyke.


  21. Ciekawostka, wlasnie wyczytalem (autor: NimnuL-Redakcja | data: 4/04/07 | godz.: 09:23)
    ze w moim notebooku IBM T43 jest matryca IPS. Już wiem skąd tak ładne kolory oraz kąty widzenia.

  22. Chyba (autor: Subvoice | data: 4/04/07 | godz.: 12:58)
    LG Flatron, a przynajmniej tak wynikało z materiałów reklamowych, ma płaski kineskop. reszta albo wycinek kuli albo walca. Co do postepu w dziedzinie matryc, to ostatnimi czasy postęp widze jedynie w sposobach podswietlenia matryc i wynajdywania nowych metod pomiaru (patrz kosmiczne kontrasty na starych/nowych matrycach LG, lub kąty 160st. na matrycach TN ;) No ale może to już pierwsze sygnały, że czas na OLEDy i inne technologie.

  23. PAuler (autor: Dabrow | data: 4/04/07 | godz.: 14:17)
    i tu jesteście z xanaelem w błędzie - jak pisze Subvoice - crt Flatrony mają właśnie całkiem płaską maskę - tyle żę efekt tego jest taki że siedzisz przed wklęsłym monitorem... niestety.
    Poza tym czepiliście się nie tego co trzeba - brak wad geometrii w LCD nie wynika z płaskości panelu ale z technologii wyświetlania obrazu!!!! Koniec kropka.


  24. Znowu Blad (autor: xanael | data: 5/04/07 | godz.: 09:17)
    Subvoice napisal : "LG Flatron, a przynajmniej tak wynikało z materiałów reklamowych, ma płaski kineskop."
    materialy reklamowe, rozumiesz?


  25. xanael (autor: Dabrow | data: 5/04/07 | godz.: 10:45)
    ale kiedy właśnie tak jest - Flatron to inna technologia niż np. Diamondtron/Trynitron i pozwala na całkowicie płaską maskę - efekt jak pisałem - wklęsłego ekranu.... I jeszcze raz powtarzam - przypierniczyliście się do wątku bocznego a nie merytoryki problemu - BRAK WAD GEOMETRII W LCD NIE WYNIKA Z PŁASKOŚCI PANELI!!!!! Tylko ze sposobu wyświetlania obrazu. Koniec.

  26. @xanael (autor: IV0nka | data: 5/04/07 | godz.: 14:53)
    A te błędy ortograficzne to kiedyś poprawisz?

  27. Luźne uwagi (autor: Th@n | data: 5/04/07 | godz.: 22:04)
    W sumie dobry pomysł na artykuł, tylko nie wiem co chciałeś osiągnąć - bo jego treść za bardzo nie pasuje do szumnego tytułu: "Technika: Przegląd matryc LCD: Tn, Mva, I-ps", który sugeruje, że jest to artykuł o technicznym charakterze. Tymczasem to co on zawiera to raczej "poradnik dla mało rozgarniętego klienta".

    Jeżeli artykuł miał być poradnikiem - to jego struktura jest bardzo niepraktyczna - podział powinien raczej być dokonany według potencjalnych zastosowań i uwaga zwrócona na kluczowe parametry dla danego zastosowania, tak żeby przysłowiowy Jasio mógł zaszpanować przed panem w MM. Przydałyby się też może jakieś konkretne modele najpopularniejszych paneli.

    Jeżeli natomiast, jak sugeruje tytuł, celem miał być opis techniczny - no to jest wogóle porażka - zrozumiałem większość użytych w tym artykule słów, tylko po jednym rysunku na panel, ani słowa o teorii fizyki, matematyki czy też mniemanologii stosowanej. Jednym słowem żadnych wyróżników prawdziwego "technicznego" artykułu.

    W zasadzie broni autora tylko fakt. że to jego pierwszy raz a te, najczęściej i wbrew powszechnej opinii, zawsze są spartaczone ;)


  28. Jeju (autor: Poke | data: 12/04/07 | godz.: 16:31)
    Coz to ma byc? Brak porownan, zdjec, wykresow, wszystko po jednym zdaniu. Nie chce sie czepiac czy psuc autorowi nastroj ale to wyjatkowo slaby art.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL