Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
RECENZJE | Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista
    

 

Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista


 Autor: DYD | Data: 06/04/07

Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i VistaNVidia w lutym tego roku wypuściła trzecią wersję referencyjnej karty opartej na układzie GeForce 8800. Po najwydajniejszej i najdroższej wersji GTX wyposażonej w 768MB pamięci oraz trochę mniej wydajnej, ale nadal dość drogiej GTS z 640MB pamięci, przyszła kolej na bardziej przystępną cenowo wersję GTS z 320MB pamięci. Karty oparte na procesorze graficznym GeForce 8800GTS @ 320M aktualnie dostępne są w pułapie cenowym około 1050 ~ 1150zł. W teście zbadamy możliwości karty GeForce 8800GTS 320MB firmy Twintech, która standardowo posiada fabryczny overclocking. Przyjrzymy się bliżej samej karcie, poddamy ją testom porównawczym w systemie XP i Vista oraz zbadamy jej potencjał o/c. Świątecznie zapraszam.







Polub TwojePC.pl na Facebooku

Rozdziały: Test GeForce 8800GTS 320MB w XP i Vista
 
 » Specyfikacja techniczna
 » TwinTech GeForce 8800GTS 320M OC
 » Pozostałe karty testowe
 » Platforma testowa
 » Wydajność
 » Overclocking
 » Podsumowanie
 » Kliknij, aby zobaczyć cały artykuł na jednej stronie
Wyświetl komentarze do artykułu
 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Kupię sobie (autor: Padawan | data: 6/04/07 | godz.: 00:52)
    na następne wakacje :).

  2. no to jedziemy (autor: RusH | data: 6/04/07 | godz.: 02:52)
    >GeForce 8800 posiadają technologię PureVideo HD. Jest to
    >silnik video wbudowany w procesor graficzny,

    nie, jest to dekoder rejestrujacy sie pod DXVA
    http://msdn2.microsoft.com/...ibrary/ms798379.aspx
    w windzie (i XvMC pod linuxem), zaden silnik, zadne cuda, zwykly offloading uzywajacy shaderow, na upartego mozna by samemu dodac nowe formaty piszac wlasne kodeki w CG/GLSL
    A po ludzku - Nvidia i ATI chca zeby userzy mysleli ze w nowych kartach jest dodatkowy hardware do dekodowania, a na prawde jest to tylko fiuczer w driverach wykorzystujacy szadery.

    >wzbogaca jakość video

    tak, i robi loda :), deinterlacing to nie 'wzbogacanie', zaden postprocessing nie wzbogaca, samo slowo wzbogaca sugeruje dodanie czegos, postprocessing praktycznie zawsze zabiera informacje


    >X3 demo Reunion. W systemie Vista nie dało się uruchomić tego benchmarka.

    chciales chyba napisac ze GRY sie w ogole nie udalo odpalic pod super turbo z korbka Vista :)

    >Call of Duty 2 v1.3.

    ojej Vista nie dziala? :)

    >Half-Life 2: Lost Coast Dramatyczny spadek wydajności w systemie Vista

    aj tam zaraz dramatyczny, normalny jak na Viste :P
    Dramatyczny to jest 70% w takim RTCW

    >Overclocking

    w fajnych gach to 'przetestowales' ..


    >Wydajność w systemie Vista jak widać po wynikach jest różna. Niektóre gry bardziej przystosowane pod nowy system spisują się świetne - Fear czy Company of Heroes wypada lepiej niż w XP

    umm nie, roznica na plus jest wynikiem roznych sterownikow (czemu nie testowales pod XP na 100.x?), na minus nowe warstwy abstrakcji w Viscie.

    > Sterowniki cały czas są poprawiane i pozostaje mieć
    >nadzieje, że z większością błędnych przypadków działania
    >aplikacji Vista sobie poradzi...

    patrz wyzej + powtorz testy na tych samych driverach pod xp i vista jesli chcesz cokolwiek wnioskowac

    tutaj jest troche lepsze porownanie xp vs vista
    jak widac w 100.xx company of heroes bylo pod vista wolniejsze

    http://www.firingsquad.com/...formance/default.asp

    surpreza, im cod dzialal ok :)


  3. Niestety (autor: Fcom | data: 6/04/07 | godz.: 06:25)
    trudnio się nie zodzić. Grania pod Vista ciągnie i ssie ;-) Gdy jeszcze dodac do tego multum zabezpieczeń rodem z Wielkiego Brata...

  4. "Sterowniki cały czas są poprawiane" (autor: Vetch | data: 6/04/07 | godz.: 08:41)
    kolega raczy żartować :) Ostatnie stery z LUTEGO, ile w ogóle w tym roku nv łaskawie sterów wypuścił ? Dwie wersje ?

    Poza tym, jak wytłumaczyć PORAŻKĘ, jaką jest meganiska wydajność mojej 7900GS (i pozostałych, "starych" kart) w Viście ? Np. FEAR chodzi jakieś 3 (TRZY) raz wolniej od wersji XP ! A panowie z nv mieli praktycznie DWA LATA na opracowanie sterowników... ręce po prostu opadają. PC SUCKS !


  5. ultimate gaming experience (autor: RusH | data: 6/04/07 | godz.: 09:34)
    :P
    .


  6. hmmm trochę testowałem nv 8800 gtx w viście 64 bit (autor: ulan | data: 6/04/07 | godz.: 11:39)
    po pierwsze te sterowniki beta 101.47 powodowały zawieszenie systemu (Dyd widziałeś to na własne oczy u mnie, wtedy co nie chciała się uruchomić vista, przyczyna były właśnie te stery).
    powiem szczerze, ze gier jeszcze nie próbowałem uruchamiać.
    Co do sterów nvidii pod vistę to trzeba uczciwie przyznać, ze to jeden wielki skandal. Czy wina leży tylko po stronie nvidii? w dużej mierze tak, ale i M$ ze swoim chorym systemem DRM sporo tu dołożył. Wydaje się, ze podstawą większości problemów ze sterownikami pod vistą jest właśnie ten chory i poroniony system ochrony własności intelektualnej (chodź ja bym powiedział raczej: system ochrony chorych ambicji i planów M$). zastanawiam się kiedy i czy wogóle m$ za to beknie, a powinien znacznie bardziej niz za sprawę MSIE lub WMP...


  7. ulan, nie sądzę żeby to była wina m$ (autor: Vetch | data: 6/04/07 | godz.: 11:59)
    on po prostu musiał dostosować się do "wymogów biznesu", czyli wymagań firm które za tym stoją.

  8. lobby (autor: xanael | data: 6/04/07 | godz.: 12:16)
    lobby producentow sprzetu i oprogramowania. Przeciez na czym jest oparty sukces systemu MS? Przeciez glownie dzieki zapleczu w postaci firm, ktore tworza oprogramowanie, etc. na ten system. Przeciez Mac OS X bije na glowe system MS np. zaraz po instalcji.

  9. A ktoś komuś kazal instalować tą Viste? (autor: IV0nka | data: 6/04/07 | godz.: 12:30)
    Obowiązek jakiś? Jest faktycznie w niej coś takiego, że trzeba mieć to natychmiast, a czego nie da się zrobić na innych, współczesnych sytemacych?
    Czy może lepiej przypomnieć sobie o Viście za np. rok, jak już wyjdzie jakiś SP1? ;)

    Zawiedzione barany tłumaczą się teraz, że kupując nowy komputer "nie dało się" go kupić bez Visty, los tak chciał etc.
    Każdy sprzęt można praktycznie kupić z xp, do którego dokładają kupon do visty (chowamy świstek do szuflady na rok), albo po prostu kupujemy golasa, do którego jak kto potrzebuje dokupi sobie xp oem (też jest w nim kupon do visty).

    Smiać mi się chcę jak widzę takie barany pędzące do sklepów i biorą szajsowe laptopy z vistą, a potem zawodzące, jak to działa.
    Daliście się nabrać na słodkie pierdzenie m$, a wujek Gate$ cieszy się tylko, jak to wspaniale (2x lepiej od xp) sprzedaje się jego systemik...


  10. Vetch, źle uważasz (autor: ulan | data: 6/04/07 | godz.: 12:35)
    ten DRM w Viście ma głębszy sens dla M$ niż ci sie to wydaje. Był nie tak dawno tekst na ten tema. To jest kolejna próba zmonopolizowania rynku mediów(filmy, muzyka), podjęta tym razem przez M$...

  11. iv0nka nie widzę sensu do nowego kompa (autor: Vetch | data: 6/04/07 | godz.: 12:55)
    kupowania xp, skoro vista jest w tej samej cenie. Co do gier... chodzą nierówno. FarCry na przykład na oko idealnie, tak samo jak pod xp. Splintery też i HL2 raczej też na oko równie płynnie. Tylko z tym FEAR mam kłopot, bo spadek wydajności jest taki, że trzeba redukować detale co najmniej dwa stopnie żeby zachować grywalność. Możliwe, że to po prostu niedopracowanie samej gry, ale poczekam jeszcze na nowe stery od nv.

    Poza problemami z niektórymi grami, vista doskonale spełnia moje oczekiwania, wszystkie aplikacje działają jak trzeba, zamienniki znalazłem i ogólnie z systemu trudno nie być zadowolonym. Ładnie, przyjemnie, szybko i (chyba) bezpiecznie. Poza tym, od postępu nie ma odwrotu, szczególnie jeśli ktoś jest skazany na windows przez np. wymogi pracy.

    Co do narzekania, to sądzę że najwięcej narzekają właśnie ci, co Visty nie używają :)


  12. Vetech (autor: Poke | data: 6/04/07 | godz.: 13:51)
    "ogólnie z systemu trudno nie być zadowolonym" -masz chyba absolutnie minmalne wymagania co do systemow. Przeciez Vista to dziadostwo do potegi i nie jest to jakas wielka tajemnica.

  13. hehe (autor: mintaj | data: 6/04/07 | godz.: 14:32)
    wiadomo jak sie wyda kase na cos, to sie potem tego czegos broni (a raczej broni wlasnej decyzji o wyskoczeniu z kasy na gniota w tym wypadku) - to znany fakt psychologiczny ;P - malo kto sie przyzna przed soba, a zwlaszcza przed kims "tak, wtopilem kase na badziewie, przyznaje etc"

  14. aha (autor: mintaj | data: 6/04/07 | godz.: 14:34)
    pisze tu o viscie oczywiscie (pisownia z malej litery zamierzona) a nie tych GF z testu

    "vista - powinni tego zabronic!"

    "Poza tym, od postępu nie ma odwrotu"

    NC z tym postepem :D


  15. mintaj, nie przyszło Ci do głowy, (autor: Vetch | data: 6/04/07 | godz.: 14:53)
    że ludzie mogą dobrze się czuć ze swoim świadomym wyborem ? Dziwne. Nie rozumiem, jaki cel przyświeca tym, którzy chcą mnie za wszelką cenę przekonać że moje zdanie jest nieistotne, a oni wiedzą lepiej :)

  16. Hmm (autor: konio | data: 6/04/07 | godz.: 15:23)
    Co do Visty i gier to powiem że na 8800GTX idą bez problemów , niektóre lepiej niż na XP a FEAR śmiga rewelacyjnie...Ogólnie wole Vistę od XP.

  17. I znowu się zaczyna... (autor: Adek | data: 6/04/07 | godz.: 15:48)
    Ludziska czepiali się kiedyś XP a teraz, gdy już sami przesiedli się na ten szajsowaty system to zaczęli żółć wylewać na Vistę. Wiadomo, w przyrodzie równowaga być musi i jak coś jest już cacy to nowe musi być be. Jestem jednym z tych "baranów", na szczęście nie "zawiedzionym", który to nabył ów system. Powód zakupu jak dla mnie był bardzo oczywisty. Dorosłem już do bycia legalnym i nie widziałem najmniejszego sensu pakowania kasy w XP, skoro na horyzoncie pojawiła się Vista. Miałem wprawdzie duże obawy, gdyż docierały do mnie zewsząd głosy fachowców, mówiące o tym, że Vista straszną szmirą jest, ale te wszystkie obawy rozwiały się zaraz po starcie systemu. Szybka instalacja, wszystko chodzi tak samo żwawo jak w XPSP2, gry jeśli zwolniły, to nie na tyle abym mógł to odczuć. Są owszem małe problemy ze skopanymi sterami do GF6600, ale są one związane raczej z ich ubogą funkcjonalnością i wcale nie tyczą się stabilności systemu. Jeśli ktoś pomyśli, że dałem ciała i teraz bronię swojej głupiej decyzji to pozwolę sobie uprzedzić takie reakcje stwierdzeniem: "Jestem na to już za stary"
    P.S.
    Czytając wypowiedzi mówiące o czekaniu na SP, stabilności Windowsa 2000 etc., zaczynam odnosić wrażenie, że swoich komputerów musicie chyba używać do obliczania trajektorii lotu rakiet balistycznych i stąd wasze obawy przed nowym i nieznanym. Przecież jakaś nieoczekiwana niestabilność systemu może doprowadzić do globalnej wojny ;)


  18. Ventch i Adek (autor: IV0nka | data: 6/04/07 | godz.: 16:10)
    Ile macie ramu? ;)
    Poza tym proszę bez wyskakiwania z highendowym sprzętem. Za rok przeciętna budą będzie miała lepsze parametry niż dzisiejsze "topowce", ale to będzie dopiero za rok... (kuponik sobie leży i czeka). Znajomy popełnił ten błąd i zrobił upgrade do visty, ale teraz downgrade'u (przynajmniej legalnie) już nie zrobi...

    I powiedzcie tak z ręką na sercu: Nie wkurza was wszędobylski DRM i miliony magicznych kreatorów, które wszystko więdzą "lepiej" od Ciebie?
    No... chyba, że traktujecie viste jako odpalarke gier na swoich highendowych maszynach. Wtedy nie mamy o czym dyskutować...


  19. Adek (autor: Poke | data: 6/04/07 | godz.: 16:38)
    Miedzy czepianiem sie Visty a XP jest znaczna roznica - w XP czepiano sie bledow (a bylo ich bardzo duzo) i nowego interface'u, w Viscie czepia sie w ogole filozofii tego systemu co oznacza innymi slowy - system w tej formie nie ma racji bytu, co z kolei oznacza Vista jest kompletna pomylka.

  20. Ile ramu..? (autor: konio | data: 6/04/07 | godz.: 16:50)
    najpierw bylo 1G i chodziło ok cały czas potem na 2G siedziałem i super , ale wpadły mi w ręce nastepne kostki 2G i teraz mam 4G , ale poza Gothic III róznica miedzy 2 a 4 żadna..praktycznie.

  21. Hajendowy komputer? (autor: Adek | data: 6/04/07 | godz.: 18:11)
    AthlonXP 1700@2000, GF 6600 i 1024 Mb Ramu. Toż to staroć straszna...

    @IVonka
    Jeśli chodzi o wszędobylski DRM to znam go tylko z postów pomstujących Microsoft. Magiczne kreatory? Czy chodzi ci o pytania o "pozwolenie na instalacje programu"? Patent znany z wychwalanych Linuxów, który to zresztą można wyłączyć.
    @Poke
    Jaką tu widzisz filozofie? Przeszkadza ci fakt, że na Viście pracuję się szybko, sprawnie i przyjemnie? Cóż, technika idzie do przodu więc upgradu naszych maszyn nie unikniemy, cały czas ktoś się do tego przyczynia, teraz zrobił to znienawidzony Microsoft...
    Generalnie po niemal dwóch miesiącach używania Visty nie znalazłem ani jednego powodu, aby powrócić do jej poprzednika.


  22. skad wy bierzecie (autor: yolek | data: 6/04/07 | godz.: 20:06)
    drivery 100.xx pod XP ?

  23. yolek (autor: dFour | data: 6/04/07 | godz.: 20:10)
    http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1609

  24. IV0onka, najpierw 1, potem 2GB (autor: Vetch | data: 6/04/07 | godz.: 21:13)
    ale w obu konfigach chodzi tak samo. Więcej ramu dodaje natomiast przyjemności pracy pracy z wieloma programami naraz, no i Splinter 4 się nieco szybciej ładuje :)

    Co do DRM... nie rozumiem pytania kompletnie. Film DVD da się obejrzeć, seriale oglądam non-stop (polecam ZoomPlayer + DirectVobSub 2.37 - IDEAŁ pod Vistę), więc czego jeszcze trzeba ? Na hdtv parcia nie mam, bo nie bawi mnie liczenie pikseli z lupą przy matrycy.

    Co do wymuszania przełączania trybu admina dla niektórych odpalanych aplikacji, uważam że to naturalna sprawa. Po prostu z klucza nie można uszkodzić ani zarazić systemu, a jeśli już, to świadomie dajesz dostęp do chronionych plików admina (instalatora). W ogóle zarządzanie zabezpieczeniami (vpremium) jest imo o niebo lepiej zrobione niż nawet w win xp pro.

    W Viście podoba mi się wiele rzeczy. Widać wreszcie troskę o użytkownika, np. nagrywanie płytek i filmów DVD w systemie, ulepszony backup, filtr śmieci w "pocztowcu", WindowsDefender, fajny mikser audio z kanałami wirtualnymi dla każdej aplikacji, ulepszone interfejsy, bardziej logiczne.. nawet od Firefoxa się odzwyczaiłem :) Jest masa poprawek i to cieszy. Zakup xp za te same pieniądze to byłaby strata kasy. Vista (oem) warta jest tych 330zł.


  25. A wracajac do testu kart: (autor: Michał_72 | data: 6/04/07 | godz.: 21:34)
    dla mnie wynika z niego jedno. Na dzień dzisiejszy każda z testowanych kart zapewnia komfortową grę w każdej z rozpatrywanych pozycji, w natywnej rozdziałce mojego monitora (1280x1024) którego nie zamierzam pozbywać sie przez kilka lat.
    Więc the winner is...


  26. Vetch (autor: dFour | data: 6/04/07 | godz.: 21:39)
    od splintera 4 jest x360
    a od wygodnego systemu operacyjnego mac

    ;]


  27. Teksty w stylu, że (autor: IV0nka | data: 7/04/07 | godz.: 00:50)
    vista pracuje identycznie na 1GB jak i 2GB to można między bajki włożyć.

  28. Adek Vetch, zabijacie mnie (autor: RusH | data: 7/04/07 | godz.: 04:23)
    smiechem

    > Magiczne kreatory? Czy chodzi ci o pytania o "pozwolenie
    >na instalacje programu"? Patent znany z wychwalanych
    >Linuxów, który to zresztą można wyłączyć.

    lol, wiesz po co to jest? masz pojecie o psychologii i ergonomii? Pytanie usera o pozwolenie ma sens max 1-2 razy dziennie przy KRYTYCZNYCH czynnosciach. Wiecej i user oswaja sie, zostaje wytresowany przez system do klikania allow/ok za KAZDYM RAZEM. Wylaczyc? TAK to faktycznie ma sens ...

    >Co do wymuszania przełączania trybu admina dla
    >niektórych odpalanych aplikacji, uważam że to naturalna
    >sprawa. Po prostu z klucza nie można uszkodzić ani
    >zarazić systemu, a jeśli już, to świadomie dajesz dostęp do
    >chronionych plików admina (instalatora).

    jakie swiadomie? KAZDY program wymaga admina do zainstalowania, kazdy byle driver, zero sensu.

    M$ Pomysll sobie tak - "W XP ludzik byl adminem i ludzie na nas psioczyli ze jest be? no to teraz im pokazemy oslom! damy ludzika na nieuprzywilejowanego usera i bedziemy go pytac o pozwolenie 30 razy dziennie przy kazdym duperelu, to ich oduczy krytykowac nasza wielka MicroSoftowosc !"

    teraz mi odpowiedzcie ile razy system was pytal o pozwolenie pierwszego dnia (instalacja sys i programow), i ile razy pyta dziennie. Komedia.

    rece opadaja, zanim sie rzucicie na mnie jak to nie mam racji to zmiencie sobie tapete, albo rozdzielczosc, albo cokolwiek w menu start ...

    http://images.apple.com/...ac-security_480x376.mov


    NIe, to nie jest 'linux way', to nie jest 'MAC way', to jest ZEMSTA M$ :)


  29. Adek (autor: Poke | data: 7/04/07 | godz.: 09:57)
    Moj sprzet bez najmniejszego problemu uciagnei Viste tyle ze widziesz, ja mam inny punkt widzenia co do systemow operacyjnych: to system jest dla komputera, a niekomputer dla systemu. Vista to crap.

  30. Vista sucks (autor: tolgran | data: 7/04/07 | godz.: 10:59)
    Prawda jest taka, że nie licząc osób kupująych komputery ( w czasie i po premierze zVisty), firm i tych którzy zrobili to tylko dla DX10 to liczba sprzedanych kopii będzie "niska"...
    Dochodzi do tego delikatnie przekłamanie MS o tym, że Vista się świetnie sprzedaje tj. lepiej niż Xp... niech ktoś sprawdzi ile komputerów PC było w chwili premiery XP a ile jest dzisiaj ... ilość potencjalnych nabywców jest dużo większa... a do tego ludzie wymieniają komputery coraz częściej/ kupuja po raz 1-szy więc kupują z Vistą...
    XP przetrwało 5 lat... ciekawe ile wytrzyma Vista... imo następny system może pojawić się dosyć szybko. Vista bez DX10 dla "przeciętnego" użytkownika jest "zerem"... wszystkie testy typu otwieranie folderów itp. trwają dłuzej na Viście niż na XP ( nawet z C2D, 1GB) Do tego Wielkie ( duża ilość) problemy ze sterami... urządzenia odmawiające wspópracy, zwisy, DRM itd. Na dzien dzisiejszy (ja) mówie zViscie >NIE<


  31. Karta bardzo fajna (autor: komisarz | data: 7/04/07 | godz.: 13:20)
    cicha, wydajna, duzy potencjal o/c, ciakawe jak z ceną.

  32. IV0nka...... (autor: muerte | data: 7/04/07 | godz.: 13:23)
    >Każdy sprzęt można praktycznie kupić z xp, do którego dokładają kupon do visty (chowamy świstek do szuflady na rok)....

    Taaaa, a po roku tym kuponem mozna sobie .... podetrzeć. Każdy kupon dokładany do XP-ka ma (lub przynajmniej miał, bo nie wiem czy się coś nie zmieniło) termin "ważności" po upływie którego nie można zrobić upgrejdu na podstawie tego właśnie kuponu.

    Swoją drogą co w Viście jest takiego że trzeba na nią już przechodzic? Potrzeba szpanu przed kolegami?


  33. Przecież Vista to (autor: Adek | data: 7/04/07 | godz.: 13:34)
    "tylko" system. Po co zaraz dorabiać do tego ideologie?

  34. RusH (autor: Adek | data: 7/04/07 | godz.: 14:34)
    Z tym filmikiem to mnie zapędziłeś w kozi róg. Mój zajevisty system nie chce zainstalować Quicktima. Ze zmianą rozdzielczości nie mam żadnych problemów i żaden kreator mnie przy tej operacji nie nęka. Być może chodzi o problemy z aplikacją nTune, ta powoduje wyświetlenie czterech (!) bzdurnych ostrzeżeń. Na szczęście ta aplikacja nie jest dostępna standardowo, a i zawsze można to dziadostwo odinstalować (pożytek z niej zresztą żaden)
    Co do zmiany tapet. Hmm... widziałeś jak to odbywa się w Viście? Chyba nie, gdyż świetnie to w nowym systemie zrealizowano i XP z tym swoim "zastosuj", by zobaczyć jak tapeta się prezentuje na pulpicie, jest mocno archaiczny.
    @tolgran
    A czy zwykły użytkownik spodziewał się, że nowy system posprząta za niego mieszkanie? Chyba nie, więc z tym zerem to trafiłeś w coś, czego sednem nazwać nie można
    @muerte
    "Szpan" to chyba dobre określenie. Krytykowanie Visty stało się ostatnio bardzo modne. W realnym świecie zauważyłem, że osoby, których znajomość komputera i systemu na nim zainstalowanego sprowadza sie do umiejętności korzystania z poczty, IE oraz Gadu-Gadu, używają stwierdzeń, że Vista będzie dobra po wypuszczeniu SP2, choć pewnie nie wiedzą czemu to miałoby służyć. To jest właśnie szpanowanie.

    @for all
    Na szczęście macie alternatywę, tylko nie rozumiem dlaczego wobec użytkowników Visty stosujecie tutaj określenia typu baran czy szpaner... Czy ukrywacie w ten sposób własne kompleksy?


  35. Adek (autor: wukillah | data: 7/04/07 | godz.: 15:03)
    nie misiu. oni maja racje - uzytkownicy visty
    to barany i szpanerzy. udowodnili to dawno
    temu psycholodzy badajac jaka grupa
    kupuje nowo wprowadzone produkty.
    na samym poczatku 20% to barany i szpanerzy - kupuja,zeby miec i moc sie chwalic.
    po pewnym czasie produkt jest kupowany
    przez 60% , ktorzy przemysleli zakup.
    pozostale 20% kupuje go na samym koncu -
    tzw. maruderzy.


  36. wukillah (autor: Dabrow | data: 7/04/07 | godz.: 15:21)
    może - tyle że mam się za te 60% i jakoś nie narzekam na to wszystko o czym krytykanci visty tu piszą.... Wszystko co potrzebuję poinstalowałem - miałem pewne problemy ale z własnej winy i tyle...
    Pliki systemowe po to są systemowe żeby ich nie ruszać więc... (-;
    BTW sprzętu nie mam wcale wypasionego a jakoś śmiga jak po bułce masło (-;


  37. Hmm co dop drm (autor: ulan | data: 7/04/07 | godz.: 15:44)
    to spróbujcie odpalić jakiś zripowany film hd np. powerdvd, sie chyba nieda (troszku nad tym kombinowałem). Teraz to bez znaczenia, ale za chwuile kiedy napędy HD spadną do normalnych cen zaczną się kłopoty...
    zresztą pożyjemy zobaczymy jak się sprawy dalejj potoczą...


  38. Dabrow (autor: wukillah | data: 7/04/07 | godz.: 17:10)
    masz viste,zeby miec, czy byla Tobie do
    czegos niezbedna, posiadajac ceche,ktorej
    inne os nie maja?


  39. mam (autor: Dabrow | data: 7/04/07 | godz.: 21:03)
    bo wraz z paroma nowymi bebechami postanowiłem zakupić OS który będzie trochę dłużej supportowany. Tyle. Na początku też się bałem i w ogóle - a tu się okazuje że wszystko mi działa git i nie ma powodów do narzekania.
    BTW - w 3DstudioMAX czasy renderingu są dosyć na korzyść visty - zdziwko nie? (-;
    W CADzie też no problemo. Jedynie - ale to wina ATI a nie MS - brak mi jeszcze sterów do AiW - chociaż mam właśnie zassane 64bit do XP i spróbuję - może się uda odpalić (-;


  40. aha (autor: Dabrow | data: 7/04/07 | godz.: 21:06)
    ja jestem niedzisiejszy i długość wsparcia OS ma znaczenie - nie zmieniam kompa co rok czy dwa - zrobiłem upgrejd po bodajże 6latach męczenia 2procesorowego układu z PIII - zestaw aktualny pewnie znowu pochodzi podobnie (-;

  41. Ooo (autor: KaszeL | data: 7/04/07 | godz.: 21:40)
    DYD znowu zrobil "test" ;)

  42. Dabrow (autor: Franz | data: 8/04/07 | godz.: 11:20)
    paradoksalnie wsparcie xp (2014) zakonczy sie POZNIEJ niz wsparcie visty (2012)...

    http://kopalniawiedzy.pl/wiadomosc_1956.html

    za kilka - kilkanascie miesiecy vista second edition a pozniej (byc moze koniec 2009) windows seven - pewnie jak apple chca czesciej "zmuszac" ludzi do zmiany os-a


  43. a na.. (autor: konio | data: 8/04/07 | godz.: 13:09)
    ....diabła komu wsparcie dłuzsze niż na 5 lat :)
    W tym czasie większość osób zmieni przynajmniej raz albo 2 platforme i nowy OS.
    A wracając do tematu 8800 wyśmienicie radzi sobie pod vistą.....


  44. Franz (autor: Dabrow | data: 8/04/07 | godz.: 13:29)
    to pierwsze źródło podające takie terminy - wszędzie indziej było odwrotnie....

  45. tutaj inne zródła... (autor: marqus3 | data: 8/04/07 | godz.: 16:41)
    http://itbiznes.pl/art25143.html
    http://vista.dobreprogramy.pl/...?dz=15&n=6082
    http://itbiznes.pl/art24486.html


  46. hmmmm (autor: Dabrow | data: 8/04/07 | godz.: 17:20)
    znaczy zmienili to - bo z dotychczasowego systemu MS wynikało że XP już niedługo przestanie mieć wsparcie....
    I tak mnie to nie martwi - 5lat to mój cykl zmienny, wtedy bedzie nowy OS i wtedy sie bede martwił... (-; Na razie śmiga i nie narzekam wiec wisi mi gadanie defetystów i przekonywaczy że jestem baran (-;


  47. rozwalacie mnie... (autor: metacom | data: 8/04/07 | godz.: 21:11)
    ...wszyscy...

    ...jeżeli ktoś chce używać Visty i jest z niej zadowolony to zamiast krytykować powinniście się zapytać jak oni to zrobili, że ten system nie sprawia im najmniejszego problemu...

    ...sam jestem nastawiony negatywnie do Visty i nie zamierzam się na nią przesiadać w najbliższym czasie, ale jestem świadomy tego, że wcześniej czy później i tak to nastapi (mam nadzieję, że później)... dodam tylko, że nie pracuję na XP, bo mnie ten system też wkurza...

    ...tak więc tradycyjnie zaapeluję do rozsądku obydwu stron i zakopania wojennych toporów - to tylko kolejny OS...


  48. matecom (autor: Dabrow | data: 8/04/07 | godz.: 21:34)
    alle - ja tam mam tylko scyzoryk do tego złożony (-;
    Nikogo nie namawiam, nie przekonuję - tylko dlaczego mam robić za barana - bo kupując OS kupiłem Vistę? Pfffff.... Znam większych baranów (-;


  49. @Dabrow (autor: IV0nka | data: 8/04/07 | godz.: 21:50)
    Będziesz wypominał tego barana przez najbliższe tysiąc komentarzy?
    Prawda jest taka, że WIĘKSZOŚĆ ludzi (nie wiem coś się tak uczepił zaliczać się do tej grupy) instaluję Vistę, bo:

    a) No coś nowego, też muszę to mieć.
    b) Nowe będzie na pewno lepsze od starego
    c) Tyle się o tym mówi i taka ogólnie moda
    d) System wygląda tak fajnie
    e) Bo dały się złapać na hasło wszystko będzie pracować lepiej, stabilniej szybciej etc...

    Podobnie ludzie kiedyś przychodzili do sklepu i prosili o komputer z procesorem Pentium II, bo widzieli reklamę, że dzięki niemu, będą mogli zrobić własną stronę internetową hehe...


  50. @wukillah (autor: Adek | data: 9/04/07 | godz.: 00:19)
    W takim razie należę do pierwszej grupy. Baran ze mnie i szpaner. I wiesz co? Ciągle fotografuje się na tle swojego monitora z odpalonym Areo i gadżetami, tylko po to, by móc się chwalić przed kumplami w pracy, którzy bredzą coś o SP do Visty, który to załata wszystkie dziury ;)
    A tak na poważnie to jestem na etapie zakupu laptopa i czekam aż pojawią się modele w interesującej mnie cenie z Vistą na pokładzie. Nie dla szpanu (aczkolwiek posiadając laptopa odpadnie robienie fotek), tylko dla tego, że na tym systemie naprawdę przyjemniej mi się pracuje, a ponieważ w kwestii stabilności jak i niezawodności moim zdaniem jest lepszy od XP, więc wybór jest oczywisty: Vista Home Premium


  51. Dabrow (autor: Franz | data: 9/04/07 | godz.: 02:22)
    ale ja tylko obalilem Twoj podstawowy argument:

    "postanowiłem zakupić OS który będzie trochę dłużej supportowany" nie zamierzam Cie oceniac czy jestes baran czy nie (na jakiej podstawie mialbym to niby stwierdzic ??). skoro Ci sie vista podoba to dobrze :))


  52. Vista (autor: unodgs | data: 9/04/07 | godz.: 09:10)
    ..to bardzo dobry system. Duzo lepszy niz XP. Nie mowie juz o Aero, dzieki ktoremu wrazenia estetyczne sa duzo lepsze i przyjemniejsze niz w xp, ale np. o nowym oknie dialogowym otwierania plikow, gdzie w koncu pozbyto sie bezuzytecznej listy ikon po lewj stronie na korzysc listy folderow ktora mozna sobie w tym samym oknie dowolnie edytowac. Wprowadzono lepsze menu start z wyszukiwaniem, duzo lepiej zorganizowano przegladanie zawartosci dyskow. Itd. Takie wlasnie drobnostki, ktore w xp strasznie mnie irytowaly. Nie wspominam o zmianach pod maska bo one nie sa "odczuwalne" dla uzytkownika. System jest bardzo stabilny - ani razu mi sie zawiesil (uzywam juz z 3 miesiace). Zreszta wystarczy sobie poczytac analizy MS z ktorych wynika ze 80% zwiech to zle drivery, a tylko 5% to kod windowsa. Wiec jesli ktos mial zwiechy to najprawdopodobniej byly to sterowniki.
    Smieszne sa twierdzenia o szpanowaniu - mozna to odwrocic i powiedziec ze szpanuja ci co mowia ze inni szpanuja, zeby tylko pokazac ze oni nie leca na nowosci i sa w jakis dziwny sposob z tego powodu cool. Przeciez w swiecie linuksa codziennie ludzie upgrejduja jadro i sterowniki i jakos nikt tam tego w ten sposob nie odbiera. Jesli ktos teraz kupuje system to oczywiscie nie ma sensu kupowac XP i w zasadzie nie ma tu zadnych argumentow przeciw - no chyba ze jeszcze nie ma jakiego waznego dla nas softu dzialajacego z vista, a ktory jest nam niezbedny do pracy.


  53. Franz (autor: Dabrow | data: 9/04/07 | godz.: 13:27)
    OK - jak napisałem wyżej - sam MS coś pokombinował zatem bo jakiś czas temu jeszcze pewne było że wsparcie dla XP będzie znacznie krótsze. Mi zaś jest obojętne który OS jeśli na obu CAD działa skutecznie (-;

    Ivonka - czytaj ze zrozumieniem a nie tylko składaj litery (((((-;


  54. IV0nka (autor: metacom | data: 9/04/07 | godz.: 15:38)
    ...nie stronę internetową, tylko internet będzie im szybciej chodził :)

    @Dabrow - nie przejmuj sie tym baranem... hipokryci są wszędzie...


  55. Pitolenie. (autor: Wedrowiec | data: 9/04/07 | godz.: 20:31)
    Zbieram się od pół roku do kupna windy, póki co po raz drugi zainstalowałem XP 64 bit triala ;)

    Czemu się wstrzymuję? Nie uśmiecha mi się wywalić 350 zł i za rok zrobić to ponownie - bo wtedy vista będzie już jednak potrzebna. Na miejscu osób kupujących np. lapki czy kompy na których chcą mieć legalny OS bym się nie zastanawiał. A wyzywać od baranów? To barany właśnie wyzywają.


  56. no tak, ja mam cztery kompy (2 laptopy + 2 desktopy) (autor: Icing | data: 9/04/07 | godz.: 21:47)
    laptopy na win xp home edition, dekstopy na win xp MCE . Dostalem w marcu dwa dyski z Vista Home Premium UPGRADE. I co qwamac, mam instalowac Viste na XP? Tak wiem, EULA pisze to i tamto, dzieki Microsoftowi zostaje ponownie piratem poniewaz Upgrade bede instalowal na tym samym kompie co mam XP ale na innym dysku... Chcialbym zaznaczyc ze jak kupilem kompa z MCE + kupon na Viste, EULA brzmiala troche inaczej.

    Tak na marginesie, firmom software'owym odjebalo ostatnio na maxa. Microsoft i Adobe robia wszystko zeby utrudnic uzytkownikowi korzystanie z komputera. NAJBARDZIEJ POPISAL SIE PRODUCENT OPROGRAMOWANIA TRADOS, tzw. flexible license zamienil na takie samo gowno jakie MS uzywa. Do tego license/programu nie mozna odsprzedac. Kilka lat temu ludzie popierdali z DONGLE, takie gowno co sie wsadzalo do portu USB, dopiero wtedy program sie uruchamial. ZA PROGRAM ZAPLACILEM PONAD $800 (dosyc dawno) za kazy upgrade musze placic $100 i sie okazuje ze program nadal nie współpracuje z Office 2007. Co tu qmac ma byc?

    Oryginalny OFFICE 2003EN BOX, zainstalowany na dwoch kompa (EULA zezwala), niestety musialem zmienic dysk, przeinstalowac system dwa razy wiec aktywaowalem produkt wiecej niz 8 razy. Po czym pojawil sie za.... komunikat ze mam zadzownic w celu aktywacji. Przeciez to jest produkt BOX, zainstalowany na moich komputerach, z legalnymi Windozami i co i gowno )-:.

    Produkt MS Live OneCare, dostalem za darmo wiec zainstalowalem, okazuje sie ze nie moge zainstalowac Microsoft Defendera. Najpierw musze odinstalowac pakiet OneCare a pozniej zainstalowac Defendera. Co to qmac ma byc, zawse mysalem ze ta sama korporacja napisala te dwa produkty.

    Moje biedne trzy grosze, na szczescie sa w necie dostepne wersji "alternatywne" wielu programow wiec wszystkim zycze milych poszukiwan.


  57. eee Icing (autor: Dabrow | data: 9/04/07 | godz.: 22:17)
    jeszcze niedawno Autodesk dawał hardware'owe klucze do AutoCADa - wpinało się to gówienko w port LPT i dopiero można było zapodać granie w CAD (-; Tak samo robił Graphisoft z ArchiCADem. A soft za gruuuuubą kasę - kilka tys $...


    Metacom - ja się zupełnie nie przejmuję, nikogo do niczego nie namawiam, nie przekonuję, jestem zadowolony i tyle mi styka. Jakbym tylko mógł (kasa) to i CADa bym miał legalnie - choćby ze względu na support (-;


  58. HueHueHue (autor: IV0nka | data: 10/04/07 | godz.: 10:19)
    "bo wtedy vista będzie już jednak potrzebna"
    Ciekawe do czego, członku owczego pędu ;)


  59. Huehuehue (autor: bwana | data: 10/04/07 | godz.: 12:02)
    Hmmm, jak zripostować kobiecie, która wyzywa od członków?

    Iwonko, jeśli nowe wersje starych programów zaczną wychodzić zgodne z Vistą a już niekoniecznie z XP, to tak, Vista będzie potrzebna. Może czasem warto się zastanowić i samemu udzielić sobie odpowiedzi, zamiast walić w gacie z pustego śmiechu?


  60. He he (autor: leonx | data: 10/04/07 | godz.: 12:03)
    a do czego Ci XP potrzebny?

    no jak to do czego - do gier bedzie potrzebna ;-)
    Znaczy sie - za rok, jak juz cos na ten DX10 wyjdzie ;-)

    A powaznie - IVOnka - bez przesady (zwlaszcza z baranami...). Oczywiscie, ze nie ma w tej chwili POTRZEBY przesiadac sie na Viste. Ale rownie dobrze czesc osob moze powiedziec, ze uzywa 2000 i nie widzi potrzeby zeby zmieniac. A kolegi wujek w hurtowni ma komp z DOSowym programem i tez twierdzi ze nie Vista go nie rajcuje :-)


  61. @leonx (autor: IV0nka | data: 10/04/07 | godz.: 22:59)
    Otóż to, otóż to! Nie dajmy się zwariować.

    P.S. Kto wam powiedział, że jestem kobietą? Radzę dokładnie przeanalizować, jak wygląda mój nick ;P


  62. takie samo gledzenie (autor: zorg | data: 10/04/07 | godz.: 23:33)
    bylo o XP , wiec nie dziwi mnie o viscie , ktora apropo jest super.

  63. ...kontynuujac mysl z postu nr 60... (autor: leonx | data: 11/04/07 | godz.: 08:29)
    Nie ma POTRZEBY przesiadac sie na Viste juz dzisiaj.

    Jednak kupujac DZISIAJ nowy laptop przykladowo - oczywiste jest ze wolalbym konfiguracje z Vista niz z XP - i chyba nie na zasadzie owczego pedu a logicznego rozumowania:
    -Po pierwsze - jesli wszystko dziala poprawnie, to przeciez nagle nie pojawia sie problemy ze sterownikami ;-)
    -Po drugie - Vista jest jeszcze stabilniejsza niz XP (do ktorego osobiscie nie mialem juz zastrzezen jesli o stabilnosc chodzi).
    -Po trzecie - uruchamia sie szybciej niz XP.
    -Po czwarte - KAZDY program ktory powstaje od pocztku tego roku i ktory bedzie powstawal w przyszlosci MUSI byc kompatybilny z Vista bez zadnych kombinacji. Z XP juz pewnie nie bedzie to pewne (chociazby nowy DX).
    -Po piate - argument o DRM, niemoznosci odtwarzania BD/sciagnietego filmu HD itp itd - nie przekonuje mnie to zupelnie - kwestia czasu kiedy pojawia sie nakladki/cracki/programy ktore to beda obchodzic - podobnie jak bylo z DVD i CSS. Oczywiscie - "legalne inaczej" - ale to dziala na zasadzie - albo mam wszystko legalnie (i nie odczuwam potrzeby sciagania i ogladania zripowanych filmow HD), albo mam to gdzies i sciagam i uzywam crackow...

    I tak dalej - tylko ze ciagniecie tej dyskusji dalej jest chyba bez sensu - i tak wiekszosc osob sie przesiadzie - kwestia tylko kiedy. I moze pare osob kupilo Viste dla "szpanu" czy "lansu" czy jak to tam zwal w dniu premiery, ale wiekszosc z osob ktore maja ja juz dzisiaj ma ja dlatego ze kupilo komputer/laptopa po premierze i dostalo preinstalowana Viste - i to chyba jest normalne.


  64. nie inaczej LEonx nie inaczej (autor: Dabrow | data: 11/04/07 | godz.: 08:50)
    robiłem upgrejd bebechów i miałem kupić XP? Nie no - po co....

  65. "-Po trzecie - uruchamia sie szybciej niz XP." (autor: mintaj | data: 11/04/07 | godz.: 11:09)
    bzdura, o wiele wolniej od xp:

    http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=378

    shutdown to samo - wooooolno

    ja moge to potwierdzic (na nowym kompie z 2gb ram) - tak bede mial czas, to wrzuce konkretne liczby


  66. nowości w viście (autor: wukillah | data: 11/04/07 | godz.: 14:45)
    wszystkie wymienione przez Was nowe funkcje oferowane przez vistę nazwałbym
    xp sp3. imo przerost formy nad treścią.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL