Nowe demo, z gatunku technologicznych, ukazało się dziś na stronie NVidii. Techdemo zwane Human Head symuluje w czasie rzeczywistym wygląd ludzkiej głowy, skupiając się przede wszystkim na pokazaniu fotorealistycznego wyglądu skóry głowy. Sama "głowa" jest nieruchoma, nie wykonuje żadnych gestów, zmienia się jedynie kąt widzenia oraz oświetlenie i cienie. Wykorzystano w tym celu technologię zaawansowanych shaderów i oświetlenia HDR. Human Head oblicza w każdej klatce 17 oddzielnych tekstur generując łącznie 40 milionów pikseli (każdy cieniowany i poddany szczegółowym shaderom), co daję łącznie 1.2 miliarda pikseli na sekundę. Demo teoretycznie ma pokazywać możliwości i pracować tylko na GeForce 8800 Ultra, ale działa także na 8600, jednak odpowiednio wolniej. Zapis video (WMV) można pobrać stąd (21.4 MB).
K O M E N T A R Z E
no łądnie ładnie (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 20:49) jeszcze do niedawna rzecz do zrobienia tylko w sofcie do 3D, a tutaj już w grafie... Ciekawe jakby wyżyłowało to sprzęt w momencie zaanimowania mimiki i ruchów głowy...
hehe (autor: sakooL | data: 28/05/07 | godz.: 21:20) ciekawe, czemu on jest lysy ;)
(-; (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 21:24) bo już włosów nie udźwignie....
Oczywiście 8800 nie dźwignie (-;
Hehehe (autor: DJopek | data: 28/05/07 | godz.: 21:31) I znowu temat łysych, teraz wypada sprzedawać GeForce 8800 Ultra Łysek Limited Edition :-)
ujdzie (autor: RusH | data: 28/05/07 | godz.: 21:49) czyli renderuja kilka warstw skory jedna po drugiej przez co obraz wyglada naturalnie (skora przepuszcza swiatlo)
Rush (autor: Dabrow | data: 28/05/07 | godz.: 22:09) zapewne robią coś na wzór SSS w sofcie do 3d....
Symulują SSS przez nałożenie kilku dodatkowych tekstur (autor: Rhobaak | data: 28/05/07 | godz.: 22:26) Efekt daje to całkiem niezły, prawie jak z raytracingu.
swoja droga 17 warstw to imo przesada, zwlaszcza ze skora ma raptem trzy
Pięknie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 28/05/07 | godz.: 23:15) podoba mi się.
w czasach amigi demka mnie jarały (autor: Vetch | data: 28/05/07 | godz.: 23:48) teraz nie jara mnie już nic. No i co z tego, że jest łeb. Czy po to kupuje się kartę za 2k pln, żeby sobie na jakiś durny łeb popatrzeć ? A ja głupi myślałem że grafę kupuje się do tych rewelacyjnych, niesamowitych gier o filmowej grafice, zapowiadanych od lekko roku. Ale dość tych marzeń.
Ło jezu jaki brzydki. (autor: Mute | data: 29/05/07 | godz.: 03:06) Nie mogli zrobić ładnego cycka? Albo chociaż kolana?
...stopy?
No nic, na miejscu włascicieli 8800 ultra czuł bym się zawiedziony. Fuj.
e tam cycka (autor: Kriomag | data: 29/05/07 | godz.: 07:52) całą kobitkę :D
@Kriomag (autor: agnus | data: 29/05/07 | godz.: 08:11) Do całej babki potrzeba by QuadSLI 8800...
17 tekstur:) (autor: Yaq | data: 29/05/07 | godz.: 23:20) 17 tekstur bierze sie z tad, ze oni nie symuluja glebokosci skory fizycznie, tylko robia to przyblizeniem:) Poprzez obliczanie mapy 'oswietlenia' potem blur i nakladamy na model, tak trzeba zrobic parenascie razy zeby zarazem byly 'lekkie' przeswitywania w miejscach gdzie nie widac odrazu sss i 'ostre' przeswitujace miejsca jak np. uszy w sloszneczny dzien. W sumie technika nie jest nowa, juz kawal czasu temu widzialem tutka z nv jak to napisac, kwestia tego ze przeblurowanie map i sama operacja na takich duzych rzeczach wymaga strasznych rzeczy od shaderow, bo trzeba zrobic mape, potem blurowac i blurowac, nalozyc i wszystko gdzies po drodze trzymac:)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.