Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 13 sierpnia 2007 
    

Premiera Athtlona 64 X2 6400+


Autor: Adam | źródło: Akihabara | 18:03
(22)
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami firma AMD przedstawiła w Japonii swój najnowszy procesor, przeznaczony dla komputerów biurkowych i podstawki Socket AM2 - nosi on nazwę Athlon 64 X2 6400+ Black Edition. Jest to dwurdzeniowe układ, pracujący z prędkością 3,2 GHz i korzystający z 1 MB pamięci cache L2 na każdy z rdzeni. Ponadto jest on produkowany w technologii 90 nm SOI, a jego deklarowany pobór mocy (TDP) wynosi 125W. Dokładna cena tego procesora nie została jak na razie podana, ale według obecnych przewidywań ma ona wynosić w Japonii w przeliczeniu około 240 dolarów. Sprzedaż tego procesora ma się rozpocząć 20 sierpnia.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. czyzby (autor: mintaj | data: 13/08/07 | godz.: 20:02)
    edycja pogrzebowa?

  2. .co (autor: gigas! | data: 13/08/07 | godz.: 20:58)
    masz na mysli?

  3. ciekawe (autor: Kriomag | data: 13/08/07 | godz.: 21:00)
    czy podkręca się chociaż o 50Mhz? :/

  4. koniec K7 (autor: RusH | data: 13/08/07 | godz.: 21:01)
    ma na mysli

  5. umm (autor: RusH | data: 13/08/07 | godz.: 21:03)
    k8 :P

  6. Coś duże to TDP (autor: rzymo | data: 13/08/07 | godz.: 21:16)
    ale skoro to F3, to podkręcać się będzie, i to sporo wyżej niż 50MHz :)

  7. TBP (autor: Jastrzab | data: 13/08/07 | godz.: 22:00)
    normalne jak na 90 nm. Z jednej strony dobze ze cos wypuscili ale z drogiej to to samo co athlon x2 6000+ tyle ze podkręcony a podkręcic to se sam moge :] mam nadzieje ze jeszcze w tym roku amd pokaze cos dobrego :]

  8. niom (autor: mintaj | data: 13/08/07 | godz.: 22:03)
    ostatni planowany k8 i black edition - skojarzenie bylo jednoznaczne :)

    choc kto wie, jesli k10 sie jeszcze opozni, to moze 6800+ super black edition skleca (albo black edition ultra)


  9. żadne black. (autor: wukillah | data: 13/08/07 | godz.: 22:21)
    Kolejna wersja to będzie Requiem Edition.

  10. Ostatni (autor: Grave | data: 14/08/07 | godz.: 02:00)
    K8 to i chcieli go jakoś wyróżnić. W końcu to pożegnanie Athlona 64 po 4 latach :)

    Wyróżnienie tym ważniejsze, że dla AMD czas K8 to naprawdę udany okres wraz z rekordowymi dla tej firmy udziałami w rynku (do czasu premiery C2D).

    Przy czym mimo swojego wieku, nawet w obliczu Core 2 Duo K8 ciągle daje radę. Trzeba pamiętać, że zaledwie rok temu przed premierą Core Athlon 64 FX-62 był najszybszym desktopowym procesorem.

    Teraz do zeszłorocznego FX-a, AMD dorzuca 400MHz.

    Podobnie też jak FX-62 (a przeciwnie do X2 6000+) nowy model współpracuje synchronicznie z pamięciami DDR2 800MHz dzięki mnoznikowi 16.

    Oczywiście, że koronę wydajności przejął Intel wraz z premierą Conroe, ale procesory AMD nie stały się same w sobie mniej wydajne z tego powodu.

    To ciągle naprawdę szybkie CPU. Sam uzytkuje w jednym komputerze Athlona X2 5000+ [65nm] i maszyna śmiga jak rakieta. A to przecież tylko 2,6GHz i 512L2/rdzeń

    Przy swojej cenie 240$ X2 6400+ mimo, że ostatni z serii K8 będzie na pewno korzystną propozycją dla wszystkich posiadaczy płyt z podstawką AM2.

    Uznanie dla AMD za K8, oby K10 udało im się równie dobrze, albo i lepiej:)


  11. Grave dokladnie (autor: Nazgul | data: 14/08/07 | godz.: 09:25)
    gdyby nie K8 nie bylo by tak niskich cen, takiego postepu technologicznego, fakt ze K8 teraz jest wolniejszy od C2D ale dalej to bdb procesory. A i cena jest bardzo przyzwoita

  12. Taaaa skoro takie (autor: wukillah | data: 14/08/07 | godz.: 09:49)
    dobre,to dlaczego prawie wszyscy stąd
    siedzą na c2d, a amd notuje spadek
    udziału w rynku?


  13. ja nadal mam A64 ;) (autor: Kriomag | data: 14/08/07 | godz.: 10:03)
    ale to z powodu braku kasy na zmianę calej platformy...

  14. Sorki (autor: Tomaszochyd | data: 14/08/07 | godz.: 11:13)
    ale ja ostatnio z uwagi na zamieszanie jakie intel wprowadził w oznaczeniach swoich procków Cduo wybrałem AMD X2 5600 i jako zwykły użytkownik szczerze jestem z niego zadowolony.

  15. hmm bylo k7, jest k8, bedzie k10 (autor: zgf1 | data: 14/08/07 | godz.: 13:33)
    a gdzie wcielo k9?

  16. Re: zgf1 (autor: DJopek | data: 14/08/07 | godz.: 13:57)
    C2D zjadł ;-)

  17. a moze c2d to wlasnie k9 :P (autor: zgf1 | data: 14/08/07 | godz.: 14:03)
    kiedys ponoc Intel i AMD podpisalo cos o wymianie doswiadczen...

  18. zgf1 (autor: Grave | data: 14/08/07 | godz.: 14:05)
    W teorii K8 to jednordzeniowe Athlony 64, a K9 - dwurdzeniowe Athlony 64 X2.

    W praktyce jednak oba procesory mają identyczną architekturę, więc najczęściej nazwy K8 używa się także do wersji dwurdzeniowej.


  19. do wszystkich ktorzy cos tam core super pierdu pierdu (autor: pitero | data: 15/08/07 | godz.: 00:30)
    a64 ma 4 lata i dalej jest dobry, nie rozumiem skad te bzdety o pogromie i jaki to slaby proc. rok temu byl super wszyscy chcieli go miec, teraz weszly lepsze i tyle. to tak jakby porownywac wyposazenie aut sprzed lat 10 i dzisiejsze, przeciez to bzdura. tak poza tym w relacji wydajnosc/cena amd jest nadal lepsze. core jest dobry w podkrecaniu, choc jescze do niedawna trzeba bylo niezle zainwestowac zeby to sympatyczne podkrecanie na >3,0ghz uzyskac. Wiec, prosze, wiecej trzezwej oceny. sam mam core, bo jescze jestem entuzjastą, ale tylko dlatego.

  20. do wszystkich ktorzy cos tam amd super .... (itd) (autor: leonx | data: 16/08/07 | godz.: 11:51)
    (dla rownowagi ;-))

    To jest forum milosnikow/entuzjastow technologii komputerowych, wiec sila rzeczy sa to ludzie znajacy sie lepiej na sprzecie niz przecietny klient kupujacy komputer w supermarkecie.

    Nikt nie twierdzi, ze A64/X2 jest zly - czy ktos tak napisal? Po prostu Intel dysponuje w tej chwil prockiem wydajniejszym, i rownie dostepnym cenowo dla przecietnego smiertelnika. Owszem - jesli porownac cena/wydajnosc "ze sklepu i tak jak Pan Bog przykazal" (czytaj - bez podkrecania), to AMD jest zakupem korzystniejszym. ale...
    Inwestycje w OC? Smiem twierdzic, ze OC jest czyms powszechnym wsrod forumowiczow oraz czytajacych-przegladajacych takie stronki jak TPC. A - przykladowo - nawet bez zmiany napiecia E4300 kosztujacy 400zl podkreca sie bez problemow do 2,6GHz. Dodajac do tego plyte za 200zl (Asrock) - za zestaw zaplacimy mniej niz za sam procesor X2 6000+ - ktory i tak bedzie mniej wydajny. Nawet jakby sie go jeszcze udalo podkrecic.

    PS. Sorki, ale gadanie o niskich cenach AMD... Czy wszyscy juz zapomnieli ile kosztowaly X2 i FXy ZANIM pojawil sie C2D? X2 stanialy TYLKO I WYLACZNIE dlatego, ze AMD musialo dostosowac cene do wydajnosci i ceny C2D
    (zeby nie bylo - uwazam, ze OBIE firmy wykorzystuja sytuacje jesli tylko maja taka mozliwosc - i nie uwazam tego za cos szczegolnie nagannego - kazdy chce zarobic. Wkurza mnie tylko gadanie jak to AMD "robi dobrze" klientom niskimi cenami a Intel "jest drogi i jest be".)


  21. @pitero (autor: Mieciu76 | data: 17/08/07 | godz.: 00:03)
    Zobacz np. p leoxie i wyciągnij wnioski.
    To sie nazywa doświadczenie życiowe. Wszystko jeszcze przed tobą.

    C2D rządzi i nie ma co do tego dwóch zdań.
    Jestem właścicielem sklepu i sam sprzedaję dość dużo athlonów bo są tańsze i wcale nie takie złe. Są szybkie i wydajne, ale C2D rządzi. Może się powtarzam ale tak właśnie jest. I to nie tylko moja opinia. Więc skoro coraz więcej osób tak twierdzi to chyba coś w tym jest. Czyż nie @pitaro ?


  22. sorki (autor: Mieciu76 | data: 17/08/07 | godz.: 00:07)
    nie @pitaro a @pitero

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.