Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Poniedziałek 3 września 2007 
    

Asus i Gigabyte na AMD RD790


Autor: Redakcja | źródło: X-Bit Labs | 10:46
(5)
Dwie duże korporacje, znane z produkcji płyt głównych, przygotowują się do wypuszczenia płyt opartych o chipset AMD RD790. Płyty mają pojawić się na rynku jeszcze we wrześniu. Nowy chipset będzie wspierał nowy standard, znany już z Intela X38 - PCIE 2.0. Ponadto na płytach znajdziemy Hyper Transport 3.0 z zegarem do 2,6GHz, 42 liniowy PCIE 2.0 (m.in. dwa porty PCIE x16 oraz dwa porty PCIE x4). AMD RD790 został tak zaprojektowany, aby w przyszłości był kompatybilny z nowymi procesorami AM2+.

Chipset AMD 790, wcześniej przygotowany przez firmę ATI-Technologies, ma stać się po kliku latach przerwy, pierwszym, high-endowym chipsetem od AMD. Nowy układ ma posiadać wsparcie dla unowocześnionej technologii CrossFire (łączenie 3 lub 4 kart graficznych) a także wspierać technologię CrossFire Physics.

Oficjalnie AMD nie komentuje tych doniesień.

Autor: Adi

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To pierwszy high-endowy chipset od AMD (autor: RusH | data: 3/09/07 | godz.: 11:27)
    >Nowy chipset będzie wspiera nowy

    to bedzie czy juz wspiera?

    > standard dla kart graficznych, znany już z chipsetu Intela
    >X38 - PCIE 2.0

    1 PCIE 2.0 to nie jest standard kart graficznych
    2 jeszcze nie bylo premiery X38

    >znajdziemy zastosowanie Hyper Transport 3.0

    znajdziemy czy zastosowano? zdecyduj sie

    >42 liniowy PCIE 2.0 (dwa porty x16 dla kart graficznych)

    tz twierdzisz i informujesz nas ze zadna inna karta poza graficzna tam nie wejdzie?

    >jeden port PCIE x4 dla kontrolerów wejścia/wyjścia

    mmm, ten port dzialac bedzie tylko z kontrolerami IO, tak?

    >jeden port x4 dla dodatkowych rozszerzeń płyty głównej

    tz jak ktos stwierdzi ze ma za waska plyte? :PPP czy moze mowa o kartach rozszerzen, takich jak np karty GRAFICZNE? :)

    >jeden port x1 dla dodatkowych kart lub kontrolerów

    wow, kolejny port z konkretnym unikalnym przeznaczeniem na ... karty lub kontrolery

    ladnie ladnie, wymieniles 41, gdzie sie podzial 42gi? niech zgadne, ten ostatni dla odmiany jest przeznaczony 'dla dodatkowych kart lub kontrolerów'


    >AMD RD790 został zaprojektowany w technologii 65nm
    >przez TSMC

    jestes pewien ze to nie ATI go zaprojektowalo?

    >To pierwszy high-endowy chipset od AMD

    rok 2004
    http://www.amd.com/...s/0,,30_182_739_9004,00.html

    > Nie zapomniano również o technologii Crossfire

    ba, nie trzeba bylo pamietac o crossfire, bo nie ma ono ABSOLUTNIE NIC wspolnego z chipsetem

    >, bo nasze karty będziemy mogli łączyć w potrójne oraz
    >poczwórne( Triple Crossfire/Quad Crossfire)

    co? bedziemy je mogli laczyc w potrojne i poczworne CO?


    >Będzie również wsparcie dla następnej generacji
    >procesorów dwujądrowych oraz czterojądrowych. AMD nie
    >ma oficjalnego zdania na ten temat.

    ok, teraz sie czuje jakbym czytal jakas komedie


  2. no dobra rush (autor: XiSiO | data: 3/09/07 | godz.: 12:23)
    teraz Ci przyznam racje :) nie ma to jak byc dwujądrowym :)

  3. O w mordę (autor: Qroń | data: 3/09/07 | godz.: 13:35)
    To było gorsze niż wypociny Lewego na Frazie...
    Hymh, a może by się tak zgłosić na newsmana. Ehhh nie mogę się oszukiwać, za dużo mam roboty. Żal.pl, i nie piszcie, że zamiast narzekać mógłbym sam napisać bo to bez sensu. Jak ktoś już coś piszę to powinien uzywać trochę mózgu. To nie GG tylko szanujący się wortal, IMO nie ma tu miejsca na takie błędy. Może powinniście zatrudnić RusHa do redagowania waszych newsów.


  4. Rush (autor: Adi_PL | data: 3/09/07 | godz.: 17:58)
    Możesz wyluzować?? Co ja mam szukać każdegoznaczenia słowa, żeby ci się podobało?? Weź przestań człowieku, bo robisz się śmieszny. A tak dla twojej wiedzy Crossire ma bardzo dużo wspólnego z RD790, tak jak z większością chipsetów.A o płytach z X38 każdy jeden czytał, bo jest tego pełno w necie, PCIE 2.0 to nie jest twoim zdaniem standard nowych kart graficznych, spoko. Może ci podam źródło, to zobaczysz co tam piszę, o ile w ogóle umiesz angielski, bo każdy jest w gębie mocny, jak się tym nie zajmuje. Tak jak gośc, który wyjedzie za granicę i zaczyna gadać, jak my tu pracujemy w Polsce, a sam ani razu w Polsce nie robił.

  5. Adi... weź na luz... (autor: Remek | data: 3/09/07 | godz.: 22:12)
    ... gośc pojęcia nie ma o niczym, tylko pisze, bo widać leczy jakieś kompleksy albo mu coś nie wyszło... nie ma co odpowiadać, można co najwyżej do bash.org wysłać...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.