Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 17 września 2007 
    

Intel kupuje Havok


Autor: Redakcja | 00:11
(8)
Firma Intel kupiła irlandzką firmę Havok Inc., której silnik fizyczny wykorzystany został w wielu popularnych grach komputerowych, w tym Half-Life 2, Bioshock, czy Halo 2, a także w produkcjach kinowych, takich jak Matrix, Troja i Królewstwo Niebieskie. Firma Havok założona została w 1998 roku w Irlandii i posiada swoje oddziały w San Francisco, San Antonio, Sztokholmie, Kalkucie, Monachium i Tokio. Cała firma stanie się podporządkowana Intelowi, jednak będzie dalej kontynuować swoją działalność w niezmienionej postaci.

Przejęcie to pozwoli na szybszy rozwój technologii opracowanych przez Havok'a. Intel może wykorzystać potencjał tej firmy do prac nad własnymi układami graficznymi integrując w nich sprzętową akcelerację fizyki opartej o silniki Havok'a.

Autor: Przemek & Karak

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. własnymi układami graficznymi integrując w nich sprzętową akcelerację fizyki opa (autor: RusH | data: 17/09/07 | godz.: 15:30)
    >Intel może wykorzystać potencjał tej firmy do prac nad
    >własnymi układami graficznymi integrując w nich
    >sprzętową akcelerację fizyki opartej o silniki Havok'a

    no pomyslmy, czego intel sprzedaje wiecej, "kart graficznych" czy moze WIELORDZENIOWYCH CPU? ...

    no i AMD/ATI moze sie pozegnac z Crossfire gdzie jedna grafika obrabia fizyke :)))


  2. myślę, że procesory Core 3 (autor: Soulburner | data: 17/09/07 | godz.: 16:06)
    dostaną dedykowaną jednostkę zajmującą się sprzętową realizacją systemu Havok 6, zintegrowaną w każdym z rdzeni ;)

  3. Soulburner (autor: RusH | data: 17/09/07 | godz.: 16:36)
    watpie
    Havoc powiazany z konkretnym sprzetem = mniejsza atrakcyjnosc tego middleware. Intel zoptymalizuje Havoca pod kilka rdzeni, przepusci przez swoje kompilatory (if AMD = nopnopnop+non_optimized) i po sprawie, no i oczywiscie zrezygnuje z Havoc on GPU ktore to bylo wlasnie nadzieja AMD/ATI.
    Bardzo duzo gier uzywa Havoca bo jest tani, dobry, szybki i dziala WSZEDZIE (w przeciwienstwie to ageii ktorej uzywa jedna gra i demo). Havoc chodzacy lepiej na wielordzeniowych ( a co za tym idzie wysokich modelach) Intelach bedzie duzym plusem dla Core.


  4. hmm, ale skoro Havok ma pozostać (autor: Soulburner | data: 17/09/07 | godz.: 19:38)
    w gruncie rzeczy autonomiczną firmą, umowy z dotychczasowymi partnerami typu Sony, czy inne AMD i nVidia, dalej będą obowiązywać... albo nie ;)

  5. poza tym (autor: Soulburner | data: 17/09/07 | godz.: 19:51)
    napisałeś wcześniej czego intel sprzedaje więcej, kart graficznych czy CPU. Od jakiegoś czasu mówi się o tym, że Intel ma wejść na rynek kart graficznych. Do tej pory ograniczali się do produkcji zintegrowanych grafik, gdzie najważniejszym kryterium jest jak najmniejsza liczba tranzystorów. Teraz podobnież mają się tym nie przejmować i popełnić jakiegoś strasznego wydajnościowego potwora ;) Na labie jest wywiad, w którym ktoś z Intela chwali się, że mają przecież inżynierów z Silicon Graphics, którzy mają pokazać na co ich stać.
    O ile dobrze kojarzę, GPU ma zwać się Larrabee i mieć coś, czego nikt inny nie ma (może właśnie chodzi o fizykę?).


  6. no nie wiem (autor: RusH | data: 18/09/07 | godz.: 00:54)
    prawdziwe szadery zajely im prawie 4 lata :/ i maja "wydajnosc" NV 6200

  7. Wyjatkowo zgadzam (autor: Poke | data: 18/09/07 | godz.: 09:30)
    zie z RusHem. ;) Optymalizacja przez programistow intela (a sa naprawde niezli) moze zaowocowac tym ze na AMD bedzie "fizyka", a na Intelu bedzie Fizyka. I bedzie to widac.

  8. Och (autor: Poke | data: 18/09/07 | godz.: 09:31)
    Ile literowek.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.