TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 20 września 2007 |
|
|
|
Idsoftware porzuca Linuksa? Autor: Przemysław Rel | źródło: Beyond3D | 08:51 |
(13) | Jeden z niemieckich serwisów opublikował wywiad przeprowadzony z Toddem Hollensheadem z id software, z którego dowiadujemy się, że nowa gra Rage, korzystająca silnika idTech5, nie pojawi się w wersji dla systemu Linux. Przyczyna jest prosta — wersja dla PC ma podobno korzystać z Direct3D, a nie jak wcześniejsze produkcje Johna Carmacka, z OpenGL. Mimo to, z tego drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh. Główny programista id nie jest podobno zbytnio zainteresowany Linuksem. Dodać należy, że Rage będzie tytułem napisanym w DirectX 9 i pracować pod systemem Windows XP. Przygotowywane są też wersje dla konsol Playstation 3 oraz Xbox 360 i gra na wszystkich platformach ma działać przy stałej prędkości 60 klatek na sekundę. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- smutek... (autor: XTC | data: 20/09/07 | godz.: 10:14)
jakby nie patrzeć była to droga do tego aby gry na ich engine'ach w miarę szybko otrzymywały porty linuxowe... Trza będzie w ogóle przestać grać na piecu.
- smieszy mnie to troche (autor: pit808 | data: 20/09/07 | godz.: 10:20)
bo jakies 3 lata temu pamietam jak ID SOFTware jezdzil po DX jak po lysej kobyle. Niech oni powiedza ile MS dal im za wyjscie z OPENGL i linuxa. To jest monopol nie zade IE i WMP w XP. LOBBING ze strony MS jest wszechobecny. Wynik = sterow na CD do nowego hardwaru nie zobaczysz pod LINKE, bo go niema. Z softem jest tak samo.
- nic im nie musieli dawac (autor: komisarz | data: 20/09/07 | godz.: 10:46)
wystarczy, ze chcieli stworzyc gre pod x360 i pc jednoczesnie i sciac koszty konwersji...
- jakiś czas temu czytałem (autor: Soulburner | data: 20/09/07 | godz.: 10:51)
jak to się Carmack wręcz rozpływał nad devkitami Microsoftu dla Xbox'a. Zdaje się, że w którymś z pradawnych .plan'ów, które id publikowało przed Doom'em 3, Carmack pisał o tym, że DirectX rozwija się w dobrym kierunku - jego wcześniejsza krytyka Direct3D odnosiła się do wczesnych inkarnacji tego API, w stylu DirectX 5.
Na pocieszenie użytkowników Linuksa dodam, że Valve software poszukuje programistów i w opisie stanowiska pracy jest napisane "konwersja gier windowsowych dla Linuksa".
- a jednak (autor: ziemowit | data: 20/09/07 | godz.: 10:54)
"z tego drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh", czyli na Makach chodzi pod OpenGL.
- możliwe więc, że przedwczesne jest (autor: Soulburner | data: 20/09/07 | godz.: 11:04)
skreślanie wsparcia dla Linuksa przez idTech 5... nawet jeśli Carmack będzie się bronił "ręcami i nogami" przed napisaniem portu linuksowego, fanatycy tego systemu mogą w takim stopniu zaspamować mu skrzynkę pocztową, że będzie musiał ;)
- spokojnie (autor: RusH | data: 20/09/07 | godz.: 11:33)
jeszcze 2 tygodnie temu sam Carmack mowil ze sceny ze Tech 5 na PC = ogl a na X360 = DX. i mowiac PC mial na mysli winde maca i linuksa
Na /. twierdza ze CEO nie kocha za bardzo Carmacka i sra mu do ogrodu.
- mhaaaa (autor: wyczek | data: 20/09/07 | godz.: 11:45)
Niezła poezja z tym ogrodem:D
- openGL (autor: sid67 | data: 20/09/07 | godz.: 16:49)
z tego co wiem to przy tworzeniu dla PS3 też jest wykorzystywany OpenGL. A czy OS mac'owy nie jest "linuksopodobny" ?
"Przyczyna jest prosta — wersja dla PC ma podobno korzystać z Direct3D" to jest dziwne nieprosta przyczyna zwłaszcza że "drugiego interfejsu korzystać będzie wersja dla komputerów Macintosh".
- Już zdementowane (autor: David | data: 20/09/07 | godz.: 23:55)
Carmack już zdementował [po części] te doniesienia. Poczytajcie na linuxgames.com
- niom (autor: RusH | data: 21/09/07 | godz.: 01:55)
czyli CEO jak zwykle gadal z dupy, jak to CEO zarabiajacy mil za gadanie z dupy ...
- RusH (autor: Dabrow | data: 21/09/07 | godz.: 17:50)
ale szum jest więc i reklama za friko - CEO może i z dupy gada ale wie po co (-;
- no nie wiem (autor: RusH | data: 22/09/07 | godz.: 17:30)
CEO ktory kaze myslec klientom*1 firmy (czy oni cos zmienili za naszymi plecami) chyba nie jest za dobrym pomyslem
*1 klientami ID sa firmy produkujace gry, my uzytkownicy jestesmy produktem do ktorego ID sprzedaje dostep.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|