Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 5 października 2007 
    

"ExtremeHD" od Gateway


Autor: Zbyszek | źródło: DailyTech/Inne | 12:22
(16)
Gateway wprowadził do sprzedaży nowy 30-calowy panel ciekłokrystaliczny. Wyświetlacz posiada matrycę o rozdzielczości 2560x1600 pixeli, czyli typową w przypadku tej wielkości monitorów komputerowych. Nie jest to jednak tylko zwykły wyświetlacz komputerowy... Nowość nazywa się XHD3000 Extreme HD Display i jest pierwszym na świecie telewizorem, który oferuje większą rozdzielczość odtwarzania video, niż standard "Full HD". W odbiorniku zainstalowany został procesor Silicon Optix Realta HQV, który w czasie rzeczywistym dokonuje wektorowego przeskalowania obrazu HD (720 bądź 1080p), do rozdzielczości 2560x1600 pixeli.

Taką możliwość Gateway nazywa oficjalnie mianem technologii 1600p ExtremeHD.

Panel posiada matrycę PVA z deklarowanym czasem reakcji na poziomie 6ms (GTG), jasnością 400 cd/m2, i kontrastem 1000:1. Maksymalne kąty widzenia obrazu to 176 stopni.

Odbiornik wyposażony jest w porty HDMI i DVI oraz D-Sub, S-Video, Component, Composite, a także sześć gniazdek USB 2.0. Sugerowana cena detaliczna w USA wynosi 1699.99$

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. i jest pierwszym na świecie telewizorem (autor: RusH | data: 5/10/07 | godz.: 12:29)
    lol
    NIE jest pierwszym monitorem ze zkalerem ... co za glupi PR


  2. Uwaga (autor: Zbyszek.J | data: 5/10/07 | godz.: 12:38)
    Nie pierwszym ogólnie, lecz pierwszym takim wprowadzonym do sprzedaży!

    To robi różnicę.


  3. przestan (autor: RusH | data: 5/10/07 | godz.: 14:35)
    jeszcze raz :

    >Nowość nazywa się XHD3000 Extreme HD Display i jest
    >pierwszym na świecie telewizorem, który oferuje większą
    >rozdzielczość odtwarzania video, niż standard "Full HD".

    co za bzdura, w srodku siedzi pewnie LG albo samsung taki sam jak w DELLu 3007 czy HP, do tego kazdy monitor 1920x1200
    >oferuje większą
    >rozdzielczość odtwarzania video, niż standard "Full HD".

    pierwszy z brzegu L2410NM ma wejscie komponent i skaluje w gore (120 pikseli, ale jednak skaluje)


  4. hmmm (autor: Zbyszek.J | data: 5/10/07 | godz.: 15:01)
    Jeszcze jest kwestia tego, jak skaluje...

    Ja puszczę sobie 1280x800 na 19 calowej panoramie Samsung 940BW, no i też mi będzie skalowało, ale jak...


  5. i... (autor: Zbyszek.J | data: 5/10/07 | godz.: 15:02)
    ...o takim skalowaniu nie mówmy.

  6. ponownie przestan (autor: RusH | data: 5/10/07 | godz.: 15:08)
    >o takim skalowaniu nie mówmy.

    ?? a o jakim? no ale skoro sam sie prosisz

    > dokonuje wektorowego przeskalowania obrazu

    kolejna bzdura, nie istnieje cos takiego jak wektorowe skalowanie.

    Prosta sprawa - TV z rozdzielczoscai WIEKSZA niz HD IDTNIEJA dzisiaj (od > roku) i maja skalery skalujace w gore.

    Ewentualnie mozna sie klucic ze jest to pierwszy monitor z panelem 2560x1600 i wejsciem komponent (HP nie ma skalera w ogole i wymaga natywnej rozdzialki, Apple chyba tez, Dell ma skaler, ale ma tylko DVI/HDMI).


  7. Aha :) w takim razie (autor: Zbyszek.J | data: 5/10/07 | godz.: 15:16)
    to Ty już lepiej przestań. Masz zaległości z dziedziny grafiki i cyfrowej obróbki obrazu przez układy specjalizowane.

    jak nie rozróżniasz wektorowo od rastrowo - Twój ból.


  8. wektorowo od rastrowo (autor: RusH | data: 5/10/07 | godz.: 16:27)
    zalamujesz mnie. Idz sobie na strone producenta skalera i poszukaj info o CZYMKOLWIEK wektorowym. Tu nie chodzi o roznice miedzy wektorowym a raztrowym obrazem, bo panel nie dostaje informacji o obrazie w formacie wektorowym.
    Silicon Optix ma w ofercie koprocesory wektorowe, ale ich wektorowosac NIE POLEGA na obrobce wektorowych obrazow :))). FPGA to inaczej wektorowy procesor (rownolegly, SIMD, operujacy na tablicy danych), nie ma to NIC wspolnego z wektorowym obrazem czy wektorowym skalowaniem.

    Po prostu na drugi raz popros kogos o pomoc w tlumaczeniu.


  9. Ok. (autor: Zbyszek.J | data: 5/10/07 | godz.: 16:39)
    W takim razie możesz mieć rację, i to Gateway wymanewrował całą prasę.
    Ale czy jesteś całkiem pewien że żaden układ Silicon Optix nie może skalować grafiki wektorowej?

    Przeczytałem kilka informacji na zachodnich serwisach, które informowały że super funkcją tego panelu jest właśnie to, że obraz HD przeskalowywany jest wektorowo ( a nie rastrowo jak zwykle ) w czasie rzeczywistym przez niejaki Silicon Optix...

    Kilka, a nie jeden bo ryzyko ze ktoś palną bzdurę jest małe. źródło: DailyTech/Inne


  10. to sie nazywa (autor: RusH | data: 5/10/07 | godz.: 18:06)
    PR belkot, i TY SAM przepisales go w slowo w slowo bez zastanowienia.. a teraz ci sie wydaje ze skoro ktos inny przepisal to moze to byc prawda? :))) Skoro sam Silicon Optix nic nie wiem o zadnym wektorowym skalowaniu to zgadnij czy jest to prawda :).

    Ale czy jesteś całkiem pewien że żaden układ Silicon Optix nie może skalować grafiki wektorowej?

    Grafika wektorowa to np fonty true type, masz w nich zapisana informacje o poszczegolnych liniach skladajacych sie na glyph, skalowanie polega na przeliczeniu punktow przez ktore przechodza linie. ZADEN monitor nie dostaje na wejsciu informacji wektorowej o obrazie, wiec nie ma mowy o zadnym skalowaniu wektorowym.

    Mozna pokusic sie o nazwanie skalera procesorem wektorowym ... tak jak kazdy inny uklad DSP/FPGA/CPLD.


  11. nie mylcie pojec (autor: pandy | data: 7/10/07 | godz.: 19:57)
    ludzie nie wiecie czym rozni sie raster od wektora?
    by skalowac wektorowo musialby najpierw obraz rastowy zamienic na wektorowy - nie ma takiej technologi!
    Realta ma po prostu wysokiej klasy skaler 2D wielotapowy i tyle, sa algorytmy rozpoznawania konturow obrazow i skalowania kierunkowego ale nie mozna nazwac ich skalowaniem wektorowym.
    wejdzcie sobie sami na strone SO i sprawdzcie
    http://www.hqv.com


  12. ciekawe jakiego input laga dodaje takie skalowanie .. (autor: Tiamat | data: 8/10/07 | godz.: 12:06)
    o ile w przypadku (nieinteraktywnego) filmu taki rozjazd dzwięku z obrazem można wyeliminowac ustawieniem opóźnienia we wzmacniaczu, to juz przy przeskalowaniu obrazu interaktywnego (z konsoli np) mamy problem.

  13. Tiamat (autor: RusH | data: 8/10/07 | godz.: 14:18)
    ten monitor nie ma "takiego skalowania" tylko ma zwykle jak kazdy inny

    input laga dodaje dithering/dynamiczny kontrast i wszelkie tego tpu wynalazki kombinujace z sygnalem przed wyslaniem go na matryce (sterownik buforuje minimum jedna klatke obrazu i dopiero po odebraniu nastepnej generuje dane dla matrycy = caly obraz jest opozniony o minimum jedna klatke przy 60Hz, czyli minimum 16ms).

    obraz nie jest skalowany w natywnej rozdzielczosci wiec skaler nie dodaje zadnego opoznienia


  14. ture ture .. (autor: Tiamat | data: 8/10/07 | godz.: 15:52)
    z tym, że chodziło mi o opis skalera wstawiony przez pandy'ego:

    "Realta ma po prostu wysokiej klasy skaler 2D wielotapowy i tyle, sa algorytmy rozpoznawania konturow obrazow i skalowania kierunkowego ale nie mozna nazwac ich skalowaniem wektorowym."

    Jak wieloetapowy, to albo szybki, albo dodatkowy lag.


  15. tiamat (autor: pandy | data: 9/10/07 | godz.: 00:42)
    tap to ogniwo filtru w DSP, wiec mozna powiedziec ze 1024 tapowy filtr to taki ktory operuja na raz na 1024 probkach, jesli mamy filtr 2D to operuje on po prostu na macierzy o rozmiarze np 32x32 - inaczej nazywa sie to kernel filtru. A tlumaczac to po prostu na ludzki jezyk, na wartosc piksela sklada sie (okreslona pewna funkcja) wartosc otaczajacych go 1024 punktow. Tego typu funkcja nie wprowadza poza komplikacja ukladowa (koniecznosc operowania na duzej ilosci danych - wykonywania np mnozen z akumulacja) zadnych dodatkowych opoznien (no powiedzmy ze opoznienie to wynosi np 32 linie).
    I tu jest to o czym pisze Rush - zazwyczaj operacje na macierzach wykonuje sie wlasnie procesorem wektorowym - http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_processor - tyle ze nie ma to nic wspolnego z grafika wektorowa jako taka (posscript, ttf, corel itd) a wiecej z takimi rzeczami jak SIMD, SSE, MMX itd


  16. teoria (autor: pandy | data: 9/10/07 | godz.: 00:50)
    http://en.wikipedia.org/.../Sample_rate_conversion
    http://en.wikipedia.org/wiki/Resampling
    http://en.wikipedia.org/...Finite_impulse_response
    po angielsku bo jednak w polskim dosc ubogo jest na ten temat
    ps
    moze to skomplikowanie wyglada ale wszystko to po prostu okreslona liczba mnozen i dodawan - problem ze trzeba robic to bardzo szybko i do niedawna moc obliczeniowa jaka oferuje realta byl dostepna za dziesiatki i setki tysiecy dolarow wylacznie w sprzecie studyjnym (zreszta realta jest jakby ciut uproszczona i scalona wersja takiego sprzetu - taka firma jak Terranex robi sprzet studyjny z ktorego wywodza sie algorytmy realty)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.