Serwis 1UP miał okazję przetestować niemal finalną wersję pakietu The Orange Box firmy Valve przeznaczonego dla konsoli Playstation 3. Przypomnijmy, że w skład “pomarańczowego pudełka” wchodzą gry Half-Life 2 wraz z dwoma epizodami, Portal oraz Team Fortress 2. Gabe Newell już jakiś czas temu twierdził, że konsola PS3 jest stratą czasu i najlepiej byłoby, gdyby Sony zaprojektowało całość od nowa. Ze względu na problemy z opracowaniem portu na tą platformę, zlecone zostało to innej firmie przez Electronic Arts. Okazuje się jednak, że gry w obecnej fazie są w dużej mierze niegrywalne...
Gry z serii Half-Life 2 mają poważne problemy z prędkością działania – liczba klatek na sekundę spada często do 10 i mniej. Przetestowanie Team Fortress 2 było w ogóle niemożliwe ze względu na błędy z połączeniem. Jedyną pozycją, która działała bez zarzutów był Portal.
The Orange Box dla Playstation 3 ukazać ma się jeszcze w tym roku – nie wiadomo, czy uda się poprawić wszystkie błędy na czas, czy też okaże się, że gracze otrzymają produkt nie spełniający oczekiwań.
K O M E N T A R Z E
Hmm... PS3 (autor: Poke | data: 23/11/07 | godz.: 12:50) Klasyka teorii, a praktyki. Na papierze rewelacja, w praktyce kompletne nieporozumienie. Nie sa pierwsi z takim problemem.
wina firmy protujacej (autor: RusH | data: 23/11/07 | godz.: 13:16) Source jet BARDZO wielowatkowy, potrafi rowno obciazyc 4 rdzenie (a pewnie i 8), ale kod wielowatkowy jest trudny i trzeba to umic kodowac zeby sie zabierac za portowanie.
No i kicha (autor: P_M_ | data: 23/11/07 | godz.: 13:29) Nie oni pierwsi przejada sie na zbyt skomplikowanej konstrukcji. Programista oprocz pracy musi sie tez uczyc, tylko kiedy ma znalezc na to czas, a ten caly postep technologiczny zapierdziela jak szalony.
wychodzi na to ze z PS3 jest podobnie jak z PS2 (autor: leonx | data: 23/11/07 | godz.: 14:13) to znaczy - pisanie gier pod nia jest trudne i dopiero z czasem zaczna powstawac bardziej dopracowane tytuly. Podobnie bylo z PS2 - wystarczy porownac sobie jak wygladaly gry kiedy PS2 wchodzila na rynek a jak wygladaja teraz.
Z jedna roznica oczywiscie - PS2 w zasadzie nie miala konkurencji - teraz X360 na ktorego pisanie (czy portowanie) gier jest znacznie latwiejsze - i ktory wyszedl ponad rok wczesniej nie da sie tak latwo wygryzc z rynku - a wrecz moze byc przeciwnie...
"trudny i trzeba to umic kodowac zeby sie zabierac za portowanie." hmmm Rush.. (autor: XiSiO | data: 23/11/07 | godz.: 14:13) a Portal chodzi bardzo dobrze to raczej portowac umieja...
pierniczą jak zawsze, lenie (autor: Kriomag | data: 23/11/07 | godz.: 14:26) Będzie dokładnie tak jak pisze leonx - za jakiś czas, jak lenie się douczą, gry na PS3 będą rządzić! :)
"gry na PS3 będą rządzić!" (autor: Goomich | data: 23/11/07 | godz.: 15:00) Będą rządzic na PS3. :P
smieszny news, smieszniejsze komentarze (autor: komisarz | data: 23/11/07 | godz.: 16:09) grafika calego boxa jest dosc prosta, przy innych grach na ps3 taki TF2 wyglada wrecz prostacko, a tu 10fps...
umic (autor: RusH | data: 23/11/07 | godz.: 17:50) e mi zjadlo
no to nie wiem, portal jest w zamknietych pomieszczeniach, EP2 to otwarte przestrzenie i duzo szaderow
LOL HL2 Wielowatkowy ROTLF.... (autor: sebna | data: 23/11/07 | godz.: 19:41) ... silnik HL2 to najmniej wielowatkowy silnik gier ever.... juz pakman byl bardziej wilowatkowy ;)
sebna (autor: Soulburner | data: 23/11/07 | godz.: 20:17) a Ty wiesz o czym piszesz, czy nie bardzo? ;)
UT3 tez sie ladnie skaluje dla wielordzeniowcow.
Propo znalazlem ze HL2 na PS3 i nax360 chodzi tylko na jednym rdzeniu, i na x360 TEZ klatkuje i sie zacina :)
Zaraz będzie lepiej (autor: Movi | data: 26/11/07 | godz.: 03:21) Acha, tylko że PS3jce stuknął roczek, i dalej nie można skompletować listy 10 dobrych exclusive. I cały czas się słyszy o marnych wersjach PS3 - Assasins Creed, NFL2k8 etc. Xbox po roku już miał co pokazać, PS3 dalej jest kilkaset dolców po stronie nieprzyjemności.
@Rush - a skąd taka wiedza (że klatkuje) ? (autor: XCLONE | data: 27/11/07 | godz.: 08:47) mam, gram wieczorami od prawie miesiąca i jakoś nie zauważyłem klatkowania.. (?) w jednym miejscu gra się zwiesiła - jak trzeba dźwigiem położyć most - poustawiałem w tym miejscu dźwigiem skrzynie jak w Stonehage i się gra zwiesiła.. :D później po loadzie nie ustawiałem i było ok. - i naprawdę to było jedyne miejsce, gdzie gra zachowała się inaczej, niż normalnie.. loady są w tych samych miejscach, co w wersji PC (przynajmniej tak mi się wydaje), jakość grafiki nie porównywalna do tego, w jakiej grałem na PC.. skończyłem właśnie misję z więzieniem/szpitalem, gdzie zrobiłem 4 achievy na zagryzaniu robalami... :> zacząłem level z jakąś stacją - chyba chodzi o uratowanie tego profesora-wynalazcy (nie pamiętam) - i jak dotąd nie odczuwam jakiegoś dyskomfortu grania.. może chodzi o późniejsze epizody ? choć w info z PS3 widzę, że problem dotyczy całej gry... (?) ja jak narazie polecam OB wszystkim fanom 3d-wyżynania :>
--
Pozdr.
Artur S.
a skąd taka wiedza (że klatkuje) ? (autor: RusH | data: 27/11/07 | godz.: 16:07) the Xbox 360 version is a good substitute. Occasional framerate hitches, plus one minor gaffe wit