Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 14 grudnia 2007 
    

Radeon HD3870 X2 28 stycznia


Autor: Zbyszek | źródło: Fudzilla | 22:31
(31)
Oficjalna premiera karty ATI Radeon HD 3870 X2, skrywanej dotychczas pod nazwą R680, obędzie się 28 stycznia. Garść informacji na temat nowych produktów graficznych została zdradzona przez AMD podczas wczorajszej konferencji Finacial Analyst Day. Karta posiadać będzie dwa układy RV670 pracujące na wspólnym PCB, i ma być ofertą znacznie lepszą od podobnej konstrukcji z przeszłości - GeForce 7950GX2, który nie cieszył się zakładaną popularnością. Przede wszystkim zegary taktujące nie będą obniżone w stosunku do wersji jednoukładowej. Oprócz tego AMD wkrótce wprowadzi na rynek karty HD3600 oraz HD3400 wykorzystujące chipy RV635 oraz RV620.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. niom tak jedziecie na ati (autor: RusH | data: 14/12/07 | godz.: 23:25)
    a jak sie wyrobia to beda miec najszybsza karte na rynku ..... jesli to nie jest tylko suchy PR :)

  2. a kto jedzie? (autor: AZet | data: 15/12/07 | godz.: 01:43)
    Ati produkuje najszybsze uklady zawsze na czas.
    Przeszly.
    ;))


  3. jeśli (autor: mop231 | data: 15/12/07 | godz.: 11:44)
    zdążą to bedzie dobrze i tak trzymam kciuki :)

  4. no.. jakos nie widze dominacji ati w przyszlosci... (autor: michalmt | data: 15/12/07 | godz.: 14:06)
    nVidia krotko po ati ma wypuscic 2x G92 wiec to juz oznacza ze ati nie bedzie miala najszybszej karty na rynku...

  5. wlasciwie (autor: AZet | data: 15/12/07 | godz.: 14:10)
    to powinienem napisac AMD-ATI bo jednak to jest roznica w efektach.
    Zdecydowanie na gorsze.
    O ATI jako samym ATI (kiedys) jednak bym tego nie napisal, dowod mam u siebie w PC.


  6. tak (autor: Kriomag | data: 15/12/07 | godz.: 14:13)
    nie chcę krakać ale już widzę oczyma wyobraźni te wszystkie problemy ze sterownikami na tej karcie :D

  7. michalmt (autor: Grave | data: 15/12/07 | godz.: 14:49)
    RusH napisał wyraźnie "JAK SIĘ WYROBIĄ". A więc jeżeli wprowadzą R680 zanim Nvidia wypuści 2xG92 to do czasu ruchu ze strony Nvidii będą mieć najszybszą kartę na rynku.

  8. Kriomag (autor: AZet | data: 15/12/07 | godz.: 15:46)
    problemy ze sterownikami u ATI sa tak oczywiste jak to ze Trabant kopci.

  9. Uświadomcie mnie.. jako użytkownika kolejno (autor: Michał_72 | data: 15/12/07 | godz.: 18:26)
    R256, R8500, R9800, R X800 GTO i R 1950PRO- jakie to sa problemy ze sterownikami ATI ???

  10. a problematyczne "ć" (autor: Robak | data: 15/12/07 | godz.: 18:44)
    ja też miałem dwie karty ati i problemów nie miałem więcej niż z nvidią.

  11. Są... (autor: _OskaR | data: 15/12/07 | godz.: 18:47)
    ... co prawda żadne, ale jednak są.
    Ja mam mobilnego X700 i:
    1). Pod linuchem instalacja to makabra (ale to normalne- nie przepadam za nim).
    2). Aby zainstalować najnowsze sterowniki, muszę korzystać ze "sztuczek", bo support ze strony producenta mojego laptopa zatrzymał się na catalystach 6.xx. Jakoś sobie radzę, ale po co k utrudniać innym życie?
    Co do nowej grafy- jeśli, nawet przez miesiąc, ATI będzie oferować najszybszą grafę na rynku, to sporo zarobi, choć jak dla mnie, to już nie te czasy, co kiedyś, gdy rządziły Athlony XP i R9700Pro :-(


  12. z tymi sterownikami to troszke przesadzacie (autor: kilerbob | data: 15/12/07 | godz.: 19:30)
    w tej chwili mam juz 7 grafike od ATI i nie narzekam na sterowniki, czego o nvidii nie da sie powiedziec... a i pamietam te ciezkie wybory przy instalowaniu sterownikow nvidi "czy wybierasz szybkosc, czy jakosc" (hahaha) to bylo ZALOSNE ze strony nvidii ze takie gluty wychodzily. Osobiscie nie jestem przekonany do dnia dzisiejszego co do "Dżiforsow" i ich zamazanego obrazu :)) trzymam kciuki zeby ATI wyszlo na prosta i pogniotlo nvidie tak jak to robilo kiedys...

  13. 3870 to moja pierwsza grafa od ati... (autor: 5eba | data: 15/12/07 | godz.: 20:20)
    ...a do tego zakupu zmusiła mnie nvidia blokując SLI dla x38.

  14. Nvidia pilnuje swoich interesów (autor: Grave | data: 15/12/07 | godz.: 21:09)
    Gdyby dała Intelowi SLI to by wyleciała z hukiem z rynku chipsetów, bo nikt by tego nie kupił.

    Z drugiej strony jak nie da SLI Intelowi to.... i tak wyleci, bo Intel cofnie jej licencję na chipsety pod swoje procesory :D


  15. *nikt by nie kupił (autor: Grave | data: 15/12/07 | godz.: 21:10)
    chipsetów Nvidii

  16. jeden z bardziej wkurzających (autor: Kriomag | data: 15/12/07 | godz.: 22:46)
    czasem po odinstalowaniu sterowników nie da się zainstalować nowych... ni chu.a! (instalka wywala jakies info, żę najpierw trzeba zainstalować stery domyslne vga ktorych sie nie da po odinstalowaniu ati zainstalowac bo coś się namieszało)
    I to nie tylko mnie tak się przydarzało, brat kilka razy miał to samo - siedział pół dnia i się wkur.iał na ati - ja sobie siedzialem juz wtedy na nvidii i się śmiałem, że mam ten problem z głowy :P
    Odinstalowuję stare stery, w awaryjnym drivercleaner i instaluję nowe - proste! ...ale nie z ati! :/


  17. kriomag (autor: Mieciu76 | data: 15/12/07 | godz.: 23:15)
    nigdy nie miałem problemów z instalacją/deinstalacją/reinstalacją sterów ani u ati ani u nv, a troche kompow skleciłem w swoim sklepie. I zawsze do tego celu używałem standardowych procedur.

    Co do sławetnego "ć" to się zgodzę po stu kroć. Do dziś ten problem pozostaje a mamy już caty 7.11. Procedura usunięcia tego problemu dla standardowego usera nie jest łatwa. Problem jest jeszcze większy jak komp ma kilku userów.

    Prywatnie- życzę ati jak najlepiej- z całego serca, ale rozum mi mówi, że idą do piachu . . .


  18. Na rynku hi-end są raczej skończeni (autor: Grave | data: 16/12/07 | godz.: 01:12)
    Ale zawsze pozostaje okopanie się w segmencie low i midle. Oczywiście to mało "prestiżowe" wyjście, ale jak już nic im poza tym nie pozostanie to być może że tak właśnie się stanie.

    W wywpowiedziach pracowników AMD coraz częściej pada słowo "price", lub w najlepszym razie "price/performance" natomiast prawie nigdy samo "performance".

    Wygląda na to, że czasy Radeona 9700 i Athlona 64 prędko nie wrócą o ile w ogóle :(


  19. niestety (autor: AZet | data: 16/12/07 | godz.: 01:45)
    z sterownikami u ATI nigdy rozowo nie bylo.
    Klasyczny przypadek : cos tam w nowszych grach (grze) nawalalo, poprawili.
    Efekt? Starsze gry nagle zaczynaja szfankowac...ale kto by sie tym przejmowal, wazne sa nowe, wiecej ludzi gra i narzeka.
    Inny klasyczny przypadek : dobry sterownik zastepowany "lepszym" i w rezultacie pogorszenie, i albo cofasz sie do starego albo czekasz na poprawki...czasem do poprawek.
    Przezywalem takie kolomyjki, da sie przyzwyczaic, choc jest to irytujace.
    Obok drugi komputer na Nvidii i nigdy zadnych problemow...
    Ktos ma zupelnie odmienne doswiadczenia, ktos klopotow wcale nie ma...niemnie ja po zmianie karty zdecydowalem ATI odpuscic, w koncu placi sie to i wymaga.
    Jeszcze przed zakupem nowej poczytalem sobie to i owo i jak zobaczylem ponowne uwagi co do sterownikow...rzeklem "wystarczy" ;) nie chce mi sie juz bawic i kombinowac.
    I podejzewam ze duzo osob zrezygnowalo i zrezyguje z firmy z powodu upierdliwosci, o ile naprawde nie zaczna powaznie traktowac kwestii sterownikow...a powinni.


  20. ... (autor: LOLO64 | data: 16/12/07 | godz.: 02:52)
    Moja 4 karta ATi (8500, 9800, X1800, HD3870)... żadnych problemów ze sterownikami. CCC do wywałki, ATT w trayu i śmiga aż miło :)

  21. propo jako (autor: RusH | data: 16/12/07 | godz.: 05:08)
    blast from the past wlasnie wsadzilem sobie dla zartu ati do kompa, 8500LE ale zawsze ati :P

  22. ... (autor: m_i_n | data: 16/12/07 | godz.: 15:41)
    Tak sie klucicie o to ktora firma bedzie miala naj. karte... tak jakbyscie juz czekali pod sklepem zeba ja kupic. Smieszne. Druga sprawa, robi wam az taka roznice czy macie 200 czy 201 fps? bo +/- tak sie chyba rozklada wydajnosc w topowych modelach obu firm.

    Co do sterow ATI, tez mam za soba juz chyba 5-6 kart tej firmy i nigdy nie narzekalem. Mialem raz w zyciu NV i wiecej nie chce, to co u nich jest AAx16 wyglada gorzej niz AAx2 w ATI.


  23. m_i_n (autor: Morgoth | data: 16/12/07 | godz.: 18:31)
    Słownik w łapki, czytaj i ucz się.

    > 200 czy 201 fps? bo +/- tak sie
    > chyba rozklada

    Chyba jednak nie jest to 201 i 200 fps, lecz 50 i 20.


    > to co u nich jest AAx16 wyglada gorzej
    > niz AAx2 w ATI.

    Mamy rok 2007, a nie 2002. Zamiast więc pitolić głupoty - zamilcz i poczytaj.


  24. zgoda z m_i_n (autor: piobzo | data: 16/12/07 | godz.: 19:35)
    zgadzam się z m_i_n... graficznie zdecydowanie na korzyść Ati...
    weźmy sobie np. xbox360 i ps3 zdecydowanie grafia lepsza na xbox'sie


  25. Morgoth (autor: m_i_n | data: 16/12/07 | godz.: 22:37)
    A co? w 2002 na NV byl lepszy antialiasing? lol...

  26. Głupiś, dzieciaku. (autor: Morgoth | data: 16/12/07 | godz.: 23:48)
    Wyraźnie pisałem - skończ pitolić.

    EOT


  27. ja mialem rozne karty (autor: pitero | data: 17/12/07 | godz.: 13:41)
    najpierw 3dfx... zdecydowanie najlepiej wspominam... :) epizod z matroxem g200 - polegl na sterach tak naprawde...
    potem gf2mx, ati r7500, r8500, r9600, r9500@9700, nv6600, ati x800gto, nv7900gt, i teraz 8800gt...

    ati mialo zawsze lepsze fitrowanie i aa, przynajmniej rok temu :) i tak naprawde tylko nieco bardziej problemowe stery.. roznica minimalna...

    ati przede wszystkim zaczelo sie spozniac w stosunku do nv w premierach wydajnych kart, zaczeli zbyt duzo sobie za nie liczyc a dostępnosc byla coraz gorsza. seria x800 nie miala shader 3.0 i nv wykorzystala to marketingowo. potem x1xxx byly spoznione i drogie, slabo dostepne z poczatku, nv stopniowo zwiekszala udzial w rynku. potem x2xxx slabo dostepne, drogie w soosunku do wydajnosci, zarły prąd - problematyczne technologicznie.... itd. ati gdzies stracilo oddech i odpadlo. jakoś przy dominacji r9700/r9800 malo kto narzekal na sterowniki....


  28. 4 karty Ati wczesniej (autor: kretos | data: 17/12/07 | godz.: 16:56)
    - raz czy dwa problemy z brakiem urzadzenia VGA (ktos juz pisal o tym wczesniej), pare razy problemy z dzialaniem tv-out. Teraz nV i jest to samo - 169.12 poszly do kosza bo po restarcie ekran gasl i juz nie szlo go wlaczyc. Wiec problemy sa po obu stronach. Wizualnie lepsze jest CCC, w szybkosci pewnie podobnie. Jakosc obrazu - dla mnie teraz bez roznicy.

  29. Morgoth (autor: m_i_n | data: 17/12/07 | godz.: 19:24)
    Kto tu jest dzieckiem? wysuwam ci argument ze AA jest duzo lepszy na ATI, poparlem to wlasnym doswiadczeniem a ty mi piszesz infantylnie skoncz pitolic... faktycznie przekonales mnie!!! LOL.

  30. Nudzicie (autor: Adolph | data: 18/12/07 | godz.: 18:48)
    Wszyscy tylko wiecej i więcej, ale ilu z was kupi potworka za 2 kafle, który jest najwydajniejszy?

  31. min (autor: Dabrow | data: 18/12/07 | godz.: 23:03)
    na dzień dzisiejszy nie ma różnicy w jakości obrazu. 2 kompy obok siebie i nie rozróżnisz który ma co...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.