Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 14 stycznia 2008 
    

Zmowa przeciwko Seagate?


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 09:32
(22)
Hitachi, Toshiba oraz Fujitsu jednoczą swoje wysiłki przy pracach nad dyskami twardymi. Koncerny formułują nową kompanię, która zajmie się tylko i wyłącznie rozwojem oraz produkcją dysków twardych. W partnerskich działaniach firmy upatrują szanse na stworzenie poważnej konkurencji dla korporacji Seagate. Formalnie spółka pod przywództwem Hitachi rozpocznie swoją działalność 1 kwietnia. W laboratoriach prace mają skupić się głównie na szybkim zwiększeniu gęstości zapisu danych, co pozwoliłoby wprowadzać na rynek bardziej pojemne i wydajne napędy przed podobnymi urządzeniami marki Seagate. Dzięki temu niezagrożona dotychczas pozycja Seagate mogłaby zostać zachwiana.

Niewiadomo jeszcze, jakie zmiany obejmą kanał sprzedaży, i czy dyski marki Toshiba oraz Fujitsu znikną ze sklepów.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Kompanię? (autor: Jessie | data: 14/01/08 | godz.: 10:11)
    :-))))

  2. kurde... (autor: metacom | data: 14/01/08 | godz.: 10:35)
    ...kiedy oni się w końcu wezmą za zwiększenie prędkości zapisu/odczytu danych??

  3. Niewiadomo? (autor: bwana | data: 14/01/08 | godz.: 11:09)
    Formułują?

  4. @metacom (autor: jg5 | data: 14/01/08 | godz.: 11:49)
    Predkosc odczytu i zapisu jest juz na wystarczajacym poziomie, w wiekszosci zastosowan szybszy odczyt czy zapis na nie wiele sie zda, ani nawet nie bedzie zauwazalny.
    Przy procesorach wielordzeniowych i aplikacjach wielowatkowych zwykle dyski z czasami dostepu powyzej 10ms po prostu nie daja rady.
    Przyszlosc nalezy do SSD, zwykle HDD zostanie zdegradowane jako nosnik do archiwizacji i przechowywania wiekszych plikow.


  5. @metacom (autor: macioxl | data: 14/01/08 | godz.: 12:36)
    przeciez predkosc zapisu i odczytu rosnie wraz z gestoscia zapisu.

  6. @macioxl (autor: trepcia | data: 14/01/08 | godz.: 12:40)
    Hmm... przy większej gęstości zapisu, głowica szczytuje więcej bitów? Ciekawe...

  7. @trepcia (autor: jg5 | data: 14/01/08 | godz.: 12:54)
    Im większa gęstość zapisu tym więcej danych odczytamy za jednym obrotem talerza, czyli transfer wzrośnie.
    Inna sprawa czy głowica przy danej prędkości liniowej jest w stanie odczytać dane za jednym razem.


  8. @trepcia (autor: macioxl | data: 14/01/08 | godz.: 13:10)
    Nie, zapewne oboroty talerza zwalniaja zeby przebyc taka sama ilosc bitow, ktorych wraz ze wzrostem gestoci np na 1cm dlugosci sciezki zrobilo sie o polowie wiecej. To byloby logiczne.

  9. lol (autor: RusH | data: 14/01/08 | godz.: 13:58)
    tak, dyski 7200 obr zwalniaja zeby czasem nie byc szybsze, brawa dla trepcia :)

  10. ... (autor: LOLO64 | data: 14/01/08 | godz.: 15:02)
    Trepcio, popraw sobie beret.

  11. sorki ale zmowa nie może być jawna ... (autor: bmiluch | data: 14/01/08 | godz.: 17:33)
    zmowa - potajemne porozumienie kilku osób w jakiejś sprawie <słownik języka polskiego - www.pwn.pl>

  12. No bo to była zmowa (autor: J@rek | data: 14/01/08 | godz.: 18:35)
    tylko się ktoś wygadał :D

  13. lol... (autor: metacom | data: 14/01/08 | godz.: 19:30)
    ...no jak dla Was aktualna predkosc zapisu/odczytu jest na wystarczajacym poziomie, to ok...

    ...macioxl - wiem to doskonale...

    ...właśnie przyszłość nie powinna należeć do dysków SSD, tylko powinni popracować nad czymś innym... ale wiadomo - utopili kupę kasy w tej technologii i teraz musi sie zwrócić...


  14. @metacom (autor: jg5 | data: 14/01/08 | godz.: 20:37)
    Dysk SSD o transferach 20MB/s odczyt/zapis i czasie dostepu ponizej 1ms wypada lepiej podczas normalnej pracy od tradycyjnych dyskow. Oczywiscie czas kopiowania duzych plikow bedzie nedzny, ale sama praca jest plynniejsza, system szybciej reaguje.
    Ubuntu zainstalowane na wydajnym pendrive startuje duzo szybciej niz na przecietnym dysku SATA.
    SSD jest idealne jako dysk systemowy i przestrzen na aplikacje.


  15. jg5 (autor: metacom | data: 14/01/08 | godz.: 21:15)
    ...a czy ja napisałem, że źle wypada??
    ...sam planuje zakup takiego dysku... mnie chodzi zupełnie o co innego, a Wy wyjasniacie mi zupełnie co innego...


  16. skoro niewiadomo (autor: celt | data: 14/01/08 | godz.: 23:30)
    to po co o tym pisać - ostanie zdanie wykreślić, albo napisać co wiadomo :)

  17. poza tym (autor: celt | data: 14/01/08 | godz.: 23:33)
    (za autorem) popełniłem kardynalny błąd i napisałem "niewiadmo" zamiast nie wiadomo - za co przepraszam i jest mi przykro :)

  18. jg5 (autor: bmiluch | data: 15/01/08 | godz.: 00:17)
    zapewne masz rację co do SSD

    popularność macierzy typu RAID 0 świadczy jednak o tym, że prędkość odczytu nadal ma duże znaczenie
    (RAID 0 - przyśpiesza znacznie odczyt/zapis i minimalnie pogarsza czas dostępu)


  19. bmiluch (autor: Grave | data: 15/01/08 | godz.: 00:35)
    SSD szybko nadrabia. Ma wszelkie atuty aby wyprzeć tradycyjne dyski, jednak na przeszkodzie ciągle stoi zaporowa cena.

    Na razie więc SSD wchodzi głównie tam gdzie jest naprawdę bardzo ale to bardzo potrzebne czyli do notebooków.

    Odporność na uszkodzenia (brak elementów mechanicznych), bardzo mały pobór mocy, bardzo małe wymiary, znaczne przyspieszenie operacji dyskowych w szczególności startu systemu etc

    dla notebooków takie cechy są wprost kluczowe i dają ogromne korzyści. Korzyści przewyższające wysoką cenę.

    W stacjonarnym PC nie wszystkie cechy SSD są tak niezbędne, aby zrównoważyć bandycką cenę, stąd i mała popularność.


  20. Seagate (autor: PazuR | data: 15/01/08 | godz.: 00:35)
    Ta firma nigdy nie cieszyla sie moim zaufaniem.

  21. @bmiluch (autor: jg5 | data: 15/01/08 | godz.: 02:05)
    Oczywiscie ze sa zastosowania gdzie potrzeba ogromny transfer liniowy, a czas dostepu nie ma wielkiego znaczenia.
    Jednak zdecydowana wiekszosc ludzi posiadajacych raid 0 uzywa go wylacznie do szpanowania ladnymi wynikami w hdtach/hdtune ;)


  22. POPRAWCIE (autor: Dabrow | data: 15/01/08 | godz.: 09:58)
    tego niusa bo kuchnia Bwana wam wytknął byki i co? Nic. Zwyczajowo.
    Formułować to można tezę jakąś. Kompanię to co najwyżej można zawiązać, utworzyć itp.
    A "niewiadomo" to już nawet czy nie macie jakiegoś Worda żeby sobie pisownię sprawdzić?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.