Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 27 marca 2008 
    

Nowe demo technologiczne AMD


Autor: Zbyszek | źródło: Clubic | 13:10
(19)
Firma AMD udostępniła najnowsze demo technologiczne, przedstawiające możliwości kart graficznych ATI Radeon HD 3000 oraz bibliotek DirectX 10.1. Aplikacja o nazwie Ping Pong skupia się na uwydatnieniu efektów uzyskiwanych dzięki technologii Global Illumination dostępnej aktualnie jedynie w kartach ATI. Grafika jest grą świateł, cieni i refleksów wywoływanych przez światło padające na będące w ruchu piłeczki. Posiadacze kart ATI Radeon HD 3800 wspomniane efekty mogą zobaczyć na własne oczy, wymagany jest jednak system operacyjny Windows Vista z zainstalowanym Serice Pack 1. Aplikację można pobrać stąd. Pozostali mogą obejrzeć demo na YouTube.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To już znamy design i głośność nowego systemu chłodzenia (autor: DJopek | data: 27/03/08 | godz.: 13:41)
    ;-)

  2. eeee (autor: Dabrow | data: 27/03/08 | godz.: 13:47)
    odpalam Vraya i mam jeszcze kaustykę... Więc pikuś. (-;

  3. Radeony maja te swoje wirtualne dema i nic wiecej (autor: morgi | data: 27/03/08 | godz.: 14:18)
    zadnej udokomentowanej przewagi technologicznej, zal.pl.

  4. jeszcze wiekszy (autor: sol4rlag | data: 27/03/08 | godz.: 14:28)
    żal to przewidywalnosc komentarzy morgi ;]

    Jak wygląda sytuacja z DX10? Jest w końcu możliwość odpalenia tego na XP?


  5. już miałem dopisać &fmt=18 (autor: Kriomag | data: 27/03/08 | godz.: 14:59)
    a tutaj proszę, już jest! :D tak trzymać!

  6. global ilumination (autor: pitero | data: 27/03/08 | godz.: 15:42)
    to bedzie przelom na miarę dynamicznego oswietlenia. Kolega Dabrow wie o co chodzi..:) wystarczy zobaczyć statyczny render bez światła indirect i wraz z nim. W grach to dopiero stworzy prawdziwie naturalny klimat środowiska, oby jak najszybciej zaczeli aplikować ten efekt w gierkach. Zastanawiam się tylko czy jest to do zrobienia tylko w dx10.1 czy tez w dx10. A wszystkie realne przeslanki mówią że da się także w dx9 :)))

  7. morgi (autor: Grave | data: 27/03/08 | godz.: 15:56)
    Najlepsze jest to, że obsługę Direct X 10.1 wprowadziło także w swoich "najnowszych" kartach graficznych.. S3 :D Nvidia już się powinna bać - nawet S3 jest "nowocześniejsze" :DDD

    Natomiast mówiąc poważnie to spotkałem się już się w necie z prognozami które wskazują na odejście od DirectX na rzecz dedykowanego API dającego programistom bezpośredni dostęp do hardware-u.

    Jakie mogą być z tego korzyści można było zobaczyć już 10 lat temu kiedy to gry pisane pod Glide'a dostawały wydajnościowego kopa na kartach 3dfx-a.


  8. @pitero (autor: morgi | data: 27/03/08 | godz.: 15:56)
    Faktycznie w STALKER mozna to uruchomic bez pomocy slabych Radeonow, a DirectX to juz w ogole zbedny do Raytracing.

  9. @Grave (autor: morgi | data: 27/03/08 | godz.: 15:59)
    O tak S3 i ATI to warty siebie duecik, Nvidia niczego sie nie boi ze strony niby konkurencji GPU, bardziej panikuje w sytuacji pierwszych prezentacji VPU Intela zapowiadajacych pogrom obecnego bagienka DXowego.

  10. morgi nie nie (autor: pitero | data: 27/03/08 | godz.: 16:18)
    bezpośrednie dynamiczne oświetlenie (to co sie robi dzisiaj w grach) to zupełnie inna bajka niż global illumination. Tak naprawdę całe oświetlenie można zdefiniować przez GI, ale to wymaga mocy. Do tego jeszcze HDR i mamy superrealistycznie oświetlone środowisko. Skriny z zastosowaniem pierwszysh prób takiego miksu - farcry2

  11. nie do końca wiem czy dobrze używam (autor: pitero | data: 27/03/08 | godz.: 16:28)
    określenia global illumination jako rózwnoznaczne z indirect lighting :)

    tak na marginesie, Morgi, gdybyś przestał prowokować dla zabawy byłoby nam wszystkim łatwiej cie znosic :) Epatowanie niechęcią do czegoś i kpiny na każdym kroku są raczej cieżkostrawne, nawet jeśli mają choć częściowo uzasadnienie...


  12. @pitero a ja ci mowie ze nie (autor: morgi | data: 27/03/08 | godz.: 16:30)
    http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=220088

  13. Hmm w zasadzie (autor: Piter | data: 27/03/08 | godz.: 20:22)
    idea powstania jednego konkretnego zunifikowanego API dla wszystkich kart graficznych byłaby cudowna. Konwersje odbywałyby się bez problemu i to nawet z konsol, których układy graficzne są przecież produkowane przez gigantów tego segmentu na komputery PC. Cóż, pomarzyć można, M$ pewnie za cholerę nie dałby sobie odebrać magicznej pałeczki w dyktowaniu aktualnych trendów w tym zakresie.

  14. hehe (autor: bocian | data: 27/03/08 | godz.: 20:27)
    te wszystkie bajery to jest tylko kwestia umiejetnego programowania wspolczesnych kart graficznych niby dx 10.1 a tak prawde mowiac w doomie 3 na open gl mielismy podobne zachowanie swiatlocieni. Wszystko sprowadza sie do jednego - wspolnego api-

  15. rzeczywiście jest jakas implementacja w stalkerze (autor: pitero | data: 27/03/08 | godz.: 20:48)
    nie moża chyba tego ustawić w menu, trzeba z konsoli lub wapisac w jakims configu.

  16. @bocian (autor: morgi | data: 27/03/08 | godz.: 21:35)
    Nie chodzi tylko wspolne API, ale o uzyteczne, skoro MS nie potrafi sensownie odswiezyc koncepcje HLSL, to moze stworzyc intuicyjny zestaw narzedzi SDK jak proponuje Intel, a biblioteki API nie musza byc komerhą na wylacznosc MS.

  17. @mirgi (autor: pit808 | data: 28/03/08 | godz.: 12:11)
    gadasz jak jakis fanatyk albo co gorsza pracownik nVidi.

  18. Nic tak nie cieszy jak kolejny uciekinier z obozu AMD (autor: morgi | data: 28/03/08 | godz.: 15:40)
    czyt. ratujacy skore i twarz Sharma, czy na tym statku zwanym "Titanic" plynie jeszcze kapitan?

  19. nawet Chuck Noris przestał używać AMD (autor: bmiluch | data: 31/03/08 | godz.: 11:25)
    boi się, że dostanie wpierdziel od Morgiego

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.