Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 2 kwietnia 2008 
    

Szef Intela o "Internecie w kieszeni"


Autor: DYD | 14:54
(24)
Już wkrótce mobilne urządzenia, na tyle małe, że zmieszczą się w kieszeni, zrewolucjonizują sposób korzystania z Internetu. Podczas swojej prelekcji "Internet in Your Pocket", goszczący w Warszawie Paul S. Otellini, prezes Intel Corporation, przedstawi wizję, jak będzie wyglądała bliska przyszłość takich urządzeń i jakie stworzą nowe możliwości korzystania z sieci. Polscy internauci mogą zobaczyć na żywo transmisję z tego wystąpienia na portalu tvn24.pl. Wystąpienie Paula Otellini'ego, które odbędzie się w czwartek 3 kwietnia o godzinie 10:00 w ramach VIII Sympozjum Świata Telekomunikacji, będzie spotkaniem z najnowszymi osiągnięciami techniki, które są punktem wyjścia do powstania nowej generacji urządzeń typu Mobile Internet Device.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. tak (autor: RusH | data: 2/04/08 | godz.: 15:20)
    malpa z Intela robila to samo przedstaniewie chyba na IDF, jeden ze sluchaczy wyciagnal iPhone i stwierdzil "mam tu wszystko o czym mowisz" LOL

    Intel twierdzi ze Atom to zbawienie mobilnych, prawda jest taka ze Atom siorbie x Wat, a mobilne jada na kosciach siorbiacych xx miliWat. W wizji intela wszyscy nosimy ze soba 6 komorowa baterie :D


  2. iPhone to jest "wszystko" co chcesz miec z i-netu.. (autor: morgi | data: 2/04/08 | godz.: 16:30)
    Wspolczuje, niewielu pochwalilo kiedykolwiek shit Made by Apple gdziekolwiek oprocz U.S.A.

  3. morgi (autor: RusH | data: 2/04/08 | godz.: 17:34)
    a po polsku? tz znasz jakis inny telefon wielkosci telefonu z prawdziwa przegladarka?

  4. Do dzisiaj nie ma takiego na moje zapotrzebowanie (autor: morgi | data: 2/04/08 | godz.: 17:54)
    wszystko to co jest teraz to namiastka i-netu w telefonie, przydatna paru oplaconym przez Jabola.com medium. Jestesmy dopiero na progu globalnej rewolucji informatycznej, musi ktos wykonac pierwszy krok, niech bedzie to np. Intel.

  5. @ RusH (autor: kropa | data: 2/04/08 | godz.: 19:30)
    czy to jest pytanie podchwytliwe? :)

  6. morgi (autor: RusH | data: 3/04/08 | godz.: 03:51)
    to jakies frazesy, ja sie pytam KONKRETNIE

    kropa nie twierdze ze iPhone to workstacja w kieszeni, twierdze ze iPhone robi WSZYSTKO co wlasnie obiecuje Intel. Intel obudzil sie z reka w bidecie po tym jak sprzedal Xscale Marvellowi.

    Musicie zrozumiec ze telefon po prostu NIE MOZE pobierac X wat, musi sie miescic w xx miliwat pzy pelnym obciazeniu i x-0.x mili/ w trybach oszczedzania. Intel robi sobie z ludzi zarty kreujac Atom (kilka wat) jako zbawce rynku mobilnego.


  7. wiecie o co chodzi? (autor: ditomek | data: 3/04/08 | godz.: 08:18)
    Ja czytając informacje prasowe nie powiązałem nowej platformy intela z telefonami komórkowymi. Nie wiem gdzie wyczytaliście takie rzeczy. Nowe procki z racji poboru prądu nie nadają sie do telefonów i tyle. Myślę ze sami wsadziliście te stwierdzenie w gebe intelowi.
    Całkiem prawdopodobne wydaje się, ze powstałe chipy będą przeznaczone do sprzętu UMPC. Może będzie to zupełnie inna nowa klasa urządzeń.
    Nie wiem czy rozwiązanie Intela jest złe. za wcześnie o tym mówić. Poza tym to ze procki pobierają 2 W nie oznacza absolutnie nic. Byc może zaawansowane mechanizmy oszczędzania energii spowodują iz normalnie chipy będą potrzebowały ułamek mocy maksymalnej.
    No chyba ze wiecie na temat tej technologii wszystko to wtedy chylę czoła i proszę o rozjaśnienie tematu.


  8. zastosowania, zastosowania (autor: bmiluch | data: 3/04/08 | godz.: 09:25)
    ciekawe do czego takie urządenie ma służyć... ?

    chodzi mi o zastosowania które:
    - są potrzebne często i "w terenie"
    - do korzystania wystarczy wyświetlacz 3''
    - nie potrzeba klawiatury
    - potrzebna moc obiczeniowa procka typu Atom

    W ogóle producenci rozwiązań mobilinych mają "świetne" pomysły. Np. chcą stworzyć (płatną :D) telewizję przez sieć kom. Ciekawe po co to użytkownikowi? W końcu można wbudować w komórkę antenę i tuner TV naziemnej i oglądać za darmo ...


  9. @ditomek (autor: bmiluch | data: 3/04/08 | godz.: 09:29)
    Masz rację, że nikt z intela otwarcie nie mówił o komórce, jednak slogan "Internet in Your Pocket" sugeruje, że chodzi o urządzenia wielkości komórki lub PocketPC, które mają niewielkie baterie.

  10. i tak mozna godzinami (autor: ditomek | data: 3/04/08 | godz.: 14:27)
    zastanawiać sie nad tym co autor miał na myśli.
    Poczekamy zobaczymy.
    W jednym z niusów wyczytałem ze chodzi o urządzenia do 'przenośnego' internetu. sądzę zatem ze będzie to sprzęt zbliżony do UMPC. Dla mnie brzmi interesująco.
    Nikt z was nie wie jakie będą baterie w tym urządzeniu. Być może pozwolą one na długa prace urządzania.


  11. mam nadzieje (autor: ditomek | data: 3/04/08 | godz.: 14:44)
    ze to rozjaśni trochę temat
    http://pl.youtube.com/...jonVzfrw&feature=user


  12. ditomek (autor: RusH | data: 3/04/08 | godz.: 17:43)
    problem polega na tym ze Atom ma tym szitom pozwolic na uzycie pelnej windy i tylko po to tam bedzie, a wystarczy zamienic winde na Linuksa i juz wystarcza ARM siorbiacy 10x mniej energii

    zreszta 1:40 pokazuje jakis szit telefon z bateria wielkosci normalnego telefonu :)


  13. @rusz... (autor: xmac | data: 3/04/08 | godz.: 21:30)
    a co zlego w szybszym procu z dobrym zarzadzaniem energia?
    mozesz sobie na takie urzadzenie wgrac linuxa i cieszyc sie dluga praca na bateriach, ale w razie potrzeby miec potrzebna moc, zeby nie czekac dlugo na uruchomienie sie aplikacji, albo zeby odtworzyc sobie film bez wczesniejszej rekompresji. przyklady mozna mnozyc


  14. xmac | (autor: RusH | data: 4/04/08 | godz.: 02:25)
    boszz, dobre zarzadzanie energia NIC nie da jesli na starcie uzadzenie siorbie 10-100x wiecej niz konkurencja

  15. ale sie czepiacie (autor: ditomek | data: 4/04/08 | godz.: 08:30)
    Przeszkadza wam to ze na rynku są akie urządzenia? Chcecie linuksa to go kupcie, chcecie ARM to kupujcie takie procki. Intel przedstawił swoją wizję urządzeń, nikt nie każe wam ich kupować. Tym bardziej śmieszy mnie fakt ze krytykujecie coś czego na oczy nie widzieliście. Typowy zaścianek.
    A co do urzadzeń przenośnych - właśnie kupiłem nokie N82 na ARM. serfowanie po internecie przez WIFI to góra kilkadziesiąt minut. Takie są fakty panowie. Proszę, napiszcie jakie małe urządzenie oferuje najdłuższy czas surfowania.
    Jest cała masa ludzi (wliczając mnie) którym nowe rozwiązanie intela wydaje sie interesujące, a już na pewno nie krytykujących urządzeń których jeszcze nie ma na rynku.
    Zastanawiam sie co to za filozofia krytykować coś czego sie nie zna. Tak samo jest ze wszystkim, z windowsami z dvd, z bluray, LCD można wymieniać w nieskończoność.
    Pozdrawiam


  16. @rusz (autor: xmac | data: 4/04/08 | godz.: 09:59)
    nawet jesli zre wiecej pradu, to mnie irytuje szybkosc (dokladniej jej brak) dzialania aplikacji w telefonach/pda z obecnymi prockami
    wole miec wieksza baterie, ale zeby wszystko szybko dzialalo
    imho zasada jest prosta - chcesz wybajerzone gui, musisz miec porzadna baterie i szybki proc. zreszta tu zasada z pisaniem softu jest podobna do pisania gier na konsole, tam sie sprzet nie zmienia, w telefonach i pda tak


  17. ditomek (autor: RusH | data: 4/04/08 | godz.: 12:46)
    nikt nie kazal brac nokii
    http://www.apple.com/...rary/2007/06/18iphone.html

    xmac no widzisz, przeszkadza ci slamazarnosc GUI i dlatego chcesz szybszy CPU ... zamiast szybszego softu? takie troche bez sensu, nie uwazasz? Skoro sa produkty z plynnym Gui na 400MHz ARMach to PO CO ci 2GHz x86? ano powiem ci po co, zeby odpalic na nim XP badz okrojona Viste. Na prawde chcesz Viste w palmie/wielkim smartfonie z czasem na baterii 3h?


  18. RusH (autor: ditomek | data: 4/04/08 | godz.: 14:00)
    ale ja jestem zadowolony z nokii :)
    Wpinam ja gdzie chce i ładuje jaka che muzykę bez żadnych dodatkowych sterowników (to taki prztyczek dla iphone'a) Oprócz całej masy elementów które stawiają je ponad produkt apple'a ma też swoje minusy. Jak wszystko na tym świecie.
    Wracając do tematu dyskusji. Bardzo fajnie mieć takie "mobilne urządzenie internetowe". siedząc wygodnie w ogródku i popijać kawę w cieniu jabłoni sprawdzasz sobie np benchmark.pl :-)
    ipfone za mały, notbuk za duży. a takie urządzenie jak to pokazane na IDF 2007 jest wsam raz
    Masz racje w temacie softu, ale jest to trend ogólny. Wynika to z wielu czynników (to temat do osobnej dużej dyskusji), obserwować go można wszędzie, począwszy od programowania mikrokontrolerów jednoukładowych , poprzez sterowniki PLC na PC skończywszy (albo i nie bo na temat superkomputerów wiem niewiele :-) )
    Firm które tak, jak apple przykładają uwage do softu jest coraz mniej i myślę, że dlatego, że to się coraz mniej opłaca :-(
    Pozdrawiam


  19. i jeszcze na temat linku (autor: ditomek | data: 4/04/08 | godz.: 14:06)
    jest w nim mowa o ulepszeniach ifona. Ale nie pisza nic o baterii. Zakładam ze została zastąpiona nowym, mocniejszym modelem. żadna sztuka wg mnie.

  20. RusH (autor: morgi | data: 4/04/08 | godz.: 21:01)
    Tyle tylko po kij mi telefon z "opcjami" i-netu. Ja chce urzadzenie przenosne do netu, a telefon to powinien odejsc do muzeum na rzecz interatywnego komunikatora.

  21. @rasz... (autor: xmac | data: 4/04/08 | godz.: 22:54)
    pewnie, ze bym wolal zoptymalizowany soft
    ale skoro nie moge na to za bardzo liczyc, to wole miec szybki proc i wieksza baterie


  22. ditomek (autor: RusH | data: 5/04/08 | godz.: 06:08)
    w linku jest tabelka, "internet use" oznacza przegladanie netu po GRPS/WiFi przez safari - 6 bitych godzin, tak jakby >10 razy dluzej niz twoja nokia

    morgi ty chcesz subnotebooka, ok, do tego sie Atom nadaje, problem w tym ze subnotebook czy nawet UMPC to PROMIL rynku "mobile", a intel spiewa jak to Atom ZAWLADNIE tym rynkiem. Rynek Mobile to GLOWNIE telefony i palmy. Atom siorbie 10-100razy wiecej i NIE MA SZANS na tym rynku.

    Atom nadaje sie wszydzie tam, ggzie obecnie laduje sie Celki 800 mobile i Core ULV.

    ps: laptopy nie mieszcza sie w definicji "internet mobile device", to sa przenosne workstacje a nie urzadzenia do netu. Rozmawiamy tutaj o klockach typu Nokia N800.


  23. RusH (autor: ditomek | data: 5/04/08 | godz.: 11:06)
    jeśli swoja wiedzę na temat iphone'a czerpiesz z tabelek umieszczonych na stronie producenta to jest to co najmniej ... odważne :-)
    poza tym da sie odczuć twój entuzjazm na punkcie tego urządzenia :-)
    mam dziwne wrażenie ze niepodoba ci się coś czego jeszcze nie ma
    Spokojnie, poczekajmy na gotowe urządzenia i wtedy stwierdzimy ze sa fajne lub nie.
    Dla mnie mocny procesor pobierający 2 W to fajna sprawa. Widzisz dla mnie ta szklanka jest w połowie pusta, dla Ciebie (sadząc po postach) pusta.
    pozdrawiam


  24. dupa (autor: ditomek | data: 5/04/08 | godz.: 11:09)
    szkoda ze postów nie można edytować
    ze szklanka to mialao byc tak ze dla mnie jest ona w połowie pełna oczywiście :-)
    pozdrawiam


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.