Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 6 czerwca 2008 
    

Radeon HD 4870 X2 pokona GTX 280?


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 21:04
(50)
W sieci pojawiły się nowe informacje na temat karty graficznej ATI Radeon HD 4870 X2. Redaktorzy serwisu technologicznego VR-Zone podczas targów Computex mieli okazję przetestować prototypowy egzemplarz karty na zapleczu stosika firmy AMD. Na wczesnej wersji sterowników akcelerator uzyskał rezultat ponad 5500 punktów w teście 3DMark Vantage w trybie Xtreme (rozdzielczość 1920x1200 pikseli). Niestety na publikację dokładnego wyniku oraz screenów nie zgodziła się firma AMD. Redaktorzy mieli także w rękach GeForce GTX 280 i jak twierdzą w identycznej sytuacji nowy GeForce osiąga około 4800 punktów.

Kilka dni temu serwis VR-Zone przedstawił wyniki testu karty Radeon HD 4850.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: trepcia | data: 6/06/08 | godz.: 21:58)
    Nie od dzisiaj wiadomo, że ATI ma dośc wyśrubowane wyniki w tym benchmarku... jednakże, taka przewaga może świadczyc o tym, że obydwie karty będą porównywalne wydajnościowo. NV raczej nie zrobi kanapki z dwóch GT280 bo czym by to chłodzili?

  2. Azotem (autor: antrax | data: 6/06/08 | godz.: 22:14)
    albo suchym lodem :)
    Coś mi mówi że ATI/AMD stanie na nogi


  3. mało istotne (autor: konio | data: 6/06/08 | godz.: 22:15)
    jednak karty z 1GPU lepiej chodzą w grach z X2 zawsze będą problemy czy to GF czy ATI a pod bencha zawsze można zrobić stery aby pokazać wydajność .. a potem czkawki spadki fps i inne cuda ewentualnie spadek wydajności do poziomu pojedyńczego GPU - tak to jest z kamapkami ... Do tego pamięć w przypadku X2 z 1G mamy tyle co przy pojedyńczym z 512 a co za tym idzie aby grafa nie miała bolączek z brakiem pamięci powinna mieć 2G - czyli być tym samym droższa...Osobiście bujam na staruszku 8800GTX i jeszcze do 2009 poczekam aż coś naprawdę wyjdzie warte swojej ceny....morgi do boju :)

  4. antrax .. (autor: konio | data: 6/06/08 | godz.: 22:34)
    na takich kartach .. żadna firma nie stanie na nogi , na nogi stawia sredni segment oraz ten za małe $ czyli karty po 500-1000 pln max a karty z highendu nie mają takiego udziału w rynku aby mogły poprawić sytuację i tyczy to się i AMD i GF aby trzepać kasę trzeba mieć dobre grafy w niższym przedziale cenowym .... osobiście czekam na coś fajnego od ATI bo muszę synowi nowego kompa uszykować po wakacjach

  5. ... (autor: Aamitoza | data: 6/06/08 | godz.: 22:36)
    chyba Xtream a nie performance.

  6. Konio (autor: antrax | data: 6/06/08 | godz.: 22:39)
    masz racje
    4850 na być właśnie w tym segmencie


  7. no i (autor: konio | data: 6/06/08 | godz.: 22:49)
    własnie myślę o 4850 dla młodego jak skopie dupsko NV w swoim segmencie....

  8. konio (autor: piobzo | data: 6/06/08 | godz.: 22:51)
    w większości przypadków nie ma problemów z sli, cf czy x2... problemy są w wyjątkach... głównie z powodów sterowników...crysis, supreme commander, call of juarez, stalker, pokazują nam moc x2 zarówno w produktach ATI jak i nvidia... jeśli chodzi o nvidia to żadko można mówić o czymś co jest warte swojej cenny (dobre karty ale za drogie cena/jakość), a jeśli tak uważasz to w takim wypadku ATI rozdaje grafy za darmo

  9. hmm ... (autor: rcicho | data: 6/06/08 | godz.: 22:54)
    4870 w zasadzie też choć jej cena pewnie przekroczy 1000 zł tuż po premierze. Też zgodzę się z tym ze karty typu 4870x2 czy też 3870x2 są dla maniaków i ludzi ktorzy nie wiedzą co z kasą robić. Dla wszystkich innych będą 4850, 4870 i zapewne kilka wolniejszych.

  10. @trepcia (autor: rainy | data: 6/06/08 | godz.: 22:58)
    Karty ATI wypadają rzeczywiście bardzo dobrze ale w 3DMarku 2006 natomiast w tym najnowszym już nie jest tak dobrze.

    Inna sprawa, że do 3DMarków mam zaufanie średnie - ze względu na optymalizacje w sterownikach obu firm.


  11. @konio (autor: mcz | data: 6/06/08 | godz.: 23:01)
    teraz kanapka 4870x2 ma byc calkowicie inna a mianowicie chipy 4870 wspoldziela pamiec, a co za tym idzie moga pracowac rownolegle nad tym samym zadaniem jednocesnie nie przeskadzajac sobie na wzajem

  12. @rainy (autor: Aamitoza | data: 6/06/08 | godz.: 23:02)
    średnio w nowym?

    w Xtream HD4850 ma około 2600pkt - więc więcej niż 8800GTX.


  13. @Aamitoza (autor: rainy | data: 6/06/08 | godz.: 23:12)
    Zapomniałem dodać - chodziło mi rzecz jasna o Radeony z serii 38xx.

  14. Zajrzyjcie tutaj :) (autor: AmigaPPC | data: 6/06/08 | godz.: 23:14)
    http://www.tcmagazine.com/...ews=20302&catid=6

  15. nie pokona :) (autor: Se8a | data: 6/06/08 | godz.: 23:15)
    ale jestem pewnein tego że będzie tańszy i lepiej na tym wyjdzie ^^

  16. to jest proste że pokona (autor: Zbyszek.J | data: 6/06/08 | godz.: 23:27)
    GTX 280 jest 2x szybszy od 8800/9800GTX, HD 4870 2x od HD 3870

    HD 4870 X2 wyprzedzi GTX 280 tak samo jak Radeon HD 3870 X2 wyprzedza 8800/9800 GTX.


  17. piobzo (autor: konio | data: 6/06/08 | godz.: 23:50)
    Nie tak do końca za swojego 8800GTxa dałem 2400 w styczniu 2007 i wcale nie żałuję wydanej kasy ... grafa styka do tej pory w 1600 no może poza crysis :) cała reszta śmiga aż miło , więc motywacji na zmianę brak co do 280tki to na tą chwilę nie widzę jeszcze potrzeby wymiany .. tym bardziej że cena będzie wysoka na początku a z dostępnością też będą problemy prędzej drugiego do SLI dokupię a wtedy uzyskam prawie 280 więc styka następna sensowna zmiana będzie jak wyjdzie coś nowego w 2009 przynajmniej w moim przypadku ... co nie znaczy że jestem ciekawy jak się sytuacja będzie rozwijać z grafami od ATI i NV ...

  18. A ja szykuje sie do CrossFire (autor: Kosiarz | data: 7/06/08 | godz.: 03:15)
    2x 4850 albo 2x 4870 zalezy od tego w jakiej cenie ostatecznie bedzie dostepne... zaznaczam po raz n'ty ze chetnie komus pchne 9600GT :]

  19. konio nie widzisz motywacji ? Ciekaw jak wyjdzie.... (autor: New Member | data: 7/06/08 | godz.: 07:11)
    Far Cry czy tez tak bedziesz mowil bu ha ha ha ha . Nie widze tego lola morqiego chyba spi ?

  20. z wyniku można wywnioskować (autor: Markizy | data: 7/06/08 | godz.: 08:50)
    że wydajność pojedynczej sztuki R4870 będzie w przedziale 3000-3500, opieram sie głownie na tym że CF daje wzrost w grach (maksymalny FPS), rzędu 60-80% (czasem i więcej).

    A jeśli teraz X2 zostały usprawnione, to wzrost wydajności w stosunku do jednej karty może sięgać często 90%.

    Dla porównania różnic w wydajności miedzy jedną karta 3870 a kanapka 3870x2, proponuje zajrzeć na te test
    http://nvision.pl/...ent/content.php?content.191.9


  21. Niech sobie pokona (autor: morgi | data: 7/06/08 | godz.: 10:37)
    w testach plotkarskich, niech nawet ma te 800 jednostek shader, zobaczymy jak w grach sobie poradzi.

  22. oj poradzi, poradzi :) (autor: Se8a | data: 7/06/08 | godz.: 10:42)
    co do tego chyba tylko Ty masz wątpliwości ;]

  23. @morgi (autor: pit808 | data: 7/06/08 | godz.: 10:45)
    Keeeeee ??

    Szukaj tych nowych argumentów ????? Prawdziwych !


  24. morgi (autor: konio | data: 7/06/08 | godz.: 10:46)
    Czemu negujesz tak ATI skoro jeszcze jej nie ma , sam osobiście od serii 6 siedzę na NV .Ale to nie zmienia faktu że jak wyjdzie coś sensownego od ATI to kupię zamiast NV kupiłem GTX bo R600 to krap , ale może wkońcu coś fajnego wydadzą i oby tak było , grafy NV też mają swoje wady .... a mi wisi kto produkuje wyrób za który płacę zarobioną kasę i napewno nie sugeruję się firmą tylko tym co produkt przedstawia ..... twój fanatyzm jest poprostu obłędny :)wydawać wyrok na coś i porównywać z czymś czego jeszcze nie ma ..... po kiego wała wypisywać bez sensu komenty które nic nie stwierdzają poza twoim wielkim oddaniem dla NV , zarób 2000 koła i wydaj na nową grafę nawet jak będzie do kitu tylko dla tego że to NV .... to będzie szczyt ........

  25. konio (autor: morgi | data: 7/06/08 | godz.: 11:11)
    Neguje, bo zwyczajnie ich produkty to nieefektywne zaprojektowanie bajzlu, wielkie liczby tflops, a okaze sie, ze sa te karty na poziomie 2 letnich dziadkow Nvidii w grach. Puste hasla, ich zaprogramowane, a nie fizyczne jednostki dobre sa do pustoslowia, a nie realnego pojedynku.

  26. @morgi (autor: Aamitoza | data: 7/06/08 | godz.: 11:22)
    ich karty źle zaprojektowane?
    to teraz porównaj wydajność X1900XT i 7900GTX i która dostaje baty :)

    Zauważ, że nowe karty ATi są zaprojektowane tak, aby mieć pełną zgodność z DX10.1 czyli AA wykonywanym na shaderach (co zmyślnie odciąża ROP'y - przynajmniej w teorii, bo na razie nvidia blokuje DX10.1 jak tylko może), a nvidia do zgodności z tym standardem potrzebuje całkiem nowej architektury. Można przypuszczać, że DX11 tez będzie wykonywał AA bezpośrednio na shaderach. :P


  27. Aamitoza (autor: morgi | data: 7/06/08 | godz.: 11:25)
    Tak, ale kiedy to sie stalo? Wlasnie wtedy, kiedy Nvidia olala opracowywanie perfekcyjnych sterownikow dla martwych juz serii kart, wydajac z rzadka tylko drobne poprawki. X1900 moglo od poczatku zadbac o wydajnosc, a teraz to nie dosc ze po weselu, to jeszcze po pogrzebie.

  28. morgi (autor: Aamitoza | data: 7/06/08 | godz.: 11:39)
    nie rozśmieszaj mnie.
    seria 7 ma całkowicie przestarzała architekturę na daną chwilę, a ta będąca w R580 można powiedzieć, ze nawet teraz daje radę. (przykład mass effect gdzie R580 jest prawie 2x szybszy od G71). ATi też nie zajmuje się dopracowywaniem sterowni,ków do martwych serii, bo ma wystarczająco dużo problemów z nową.


  29. a co to jest "zaplecze stosika"? (autor: Dabrow | data: 7/06/08 | godz.: 12:34)
    (((-;

  30. Dabrow (autor: Aamitoza | data: 7/06/08 | godz.: 12:38)
    przypuszczam, że zaplecze dla 100 sikających ludzi (innymi słowy toaleta xD), ale głowy nie dam xD

  31. Aamitoza (autor: morgi | data: 7/06/08 | godz.: 13:32)
    Ale przyznajesz, ze g71 wymiatalo pod wzgledem oszczednosci uzytkowania, bylo tanie jak barszcz i skosilo wszelkie zyski ati. Teraz to tylko martwy produkt, ktory zalega gdzie w zakurzonych kompach czy magazynach, podobnie jak X1900. Testy w 3dmarkach wybitnie udowodnily papierowe zwyciestwa ati, ale w rzeczywistosci ogromna wiekszosc kupuje Geforce.

  32. @ Morgi ogromna większość (autor: Trzelpy | data: 7/06/08 | godz.: 13:52)
    kupuje procesory core2duo, których potem nie kręci, ogromna większość ma zasilacze tracer, ogromna większość kupuje w Media Market i ogromna większość kupuje odtwarzacze mp4 z Chin. Zwłaszcza w Polsce ludzie nie mają pojęcia, co i gdzie kupują więc większość mówi nam NIC.

  33. no to morgi (autor: Wyrzym | data: 7/06/08 | godz.: 15:02)
    zeby byc fajny i w ogole elo, rob to co robi ta twoja ogromna wiekszosc ^^

  34. dobra super (autor: mop231 | data: 7/06/08 | godz.: 17:33)
    wystarczy ze któraś z firm skopie sterowniki i kaplica :D

    poczekajmy do premiery oby było tak dobrze jak sie zapowiada ;)


  35. jeśli chodzi o stery (autor: Trzelpy | data: 7/06/08 | godz.: 18:28)
    to nie powinno być źle. Dodanie pary ROPów czy jednostek zunifikowanych nie wymaga bardzo dużej ingerencji w drivery. Największym wyzwaniem było napisanie sterów pod dx10 z czym mordowało się ATI, ale Nvidii też lekko nie było. Teraz pozostaje tylko optymalizacja tego, co mamy. Dlatego możemy się spodzewać typowych bolączek sterowników dla obu firm. ATI musi wykorzystać swoją największą broń, jaką są jednostki superskalarne. Teraz mają pracować lepiej. Najważniejsze w tych dysputach jest jednak inny, pomijany fakt. Wprowadzenie nowych rodzn znacznie obniży ceny starych. Niezależnie, czy będziemy chcieli Nvidie czy ATI znajdziemy naprawdę sensowną karcioche w każdym przedziale cenowym. Chyba o to chodzi, co nie? ;)

  36. dochodze do wniosku (autor: Kosiarz | data: 7/06/08 | godz.: 22:48)
    ze morgi wcale nie robi dla NV albo intela :) morgi to poprostu swoj czlowiek od AMD :] dla zasady kazdy teraz bedzie przychylniej patrzyl na AMD jak czyta takie brednie :P

  37. I po co tyle postow...morqi ciagnij sie twoje teksty sa (autor: New Member | data: 8/06/08 | godz.: 07:16)
    jalowe jak zuzyty papier toaletowy p....lisz ciagle to samo jak papuga z Kambodży . seria x1900 byla udana ale troche spozniona z kolejnymymi rewizjami ukladów .Gdy by Ati samo sobie narzucilo sobie wydawanie ukladów z segmentu High and middle range markety wtedy nvidia by dostala ciezki cios. A jak na razie jest odpowiadanie na karty Nv . inna droga Ati nie przejmie rynku albo jestes o krok przed i nie wchodzi o wydajnosc najwieksza ale o Middle Range market albo zajmujesz 2 miejsce...powodem dla ktorego nie kupujecie Ati nie jest wydajnosc ale obawa ze beda problemy z grami tzn sterownikami . nvidia scisle wspolpracuje z tworcami gier i to samo powinno zrobic Ati. morqi jesli nie masz nic inteligentnego do powiedzienia isc pasc swinki. End of story...

  38. Kosiarz (autor: morgi | data: 8/06/08 | godz.: 10:44)
    Jakie amd, z tą firmą nie utrzymuje kontaktow, poza krotkotrwalym testowaniem ich zlomu, sledzeniem "poczynan", ale bron boze od trwalego kalectwa. Moze to zmieni sie, ale musza wypuscic sprzet lepszy kilkakrotnie od swego czasu K8 versus Prescott.

  39. @morgi (autor: trepcia | data: 8/06/08 | godz.: 11:12)
    To powiedz nam morgi wszystkim tutaj obecnym w czym Cię ten złom od AMD zawiódł? Może poprostu masz niemiłe wspomnienia z dzieciństwa?

  40. Tak przyglądam się dyskusji... (autor: Slak | data: 8/06/08 | godz.: 12:48)
    Co ja tu robię z X800GTO...

  41. Wprowadzenie nowych rodzn znacznie obniży ceny starych (autor: RusH | data: 8/06/08 | godz.: 17:45)
    nie w przypadku nv
    Nv po wprowadzeniu 9600 zaczelo sprzedawac 8800 pod nazwa 9600 :)


  42. mam pytanko (autor: piobzo | data: 8/06/08 | godz.: 18:02)
    czy jak kupuje karte to musi ona być tego samego producenta co płyta główna.. bo słyszałem, że tak jest lepiej.. ale nie wiem jak do tego się ustosunkować więc wolałem zapytać

  43. bzdura (autor: Zbyszek.J | data: 8/06/08 | godz.: 18:07)
    ...

  44. piobzo i Zbyszek.J (autor: Markizy | data: 8/06/08 | godz.: 19:23)
    potwierdzam

  45. @Zbyszek (autor: rainy | data: 8/06/08 | godz.: 21:38)
    Nie wydaje mi się to bzdurą: widziałem testy w których karty Nvidii sprawowały się lepiej niż karty ATI gdy płyta głowna wykorzystywała jej chipset (zapewne kwestia optymalizacji).

  46. ale mowa jest o (autor: Zbyszek.J | data: 8/06/08 | godz.: 21:46)
    producencie płyty głównej i karty graf.

    a nie o producencie chipsetu i karty graficznej


  47. czyli moge (autor: piobzo | data: 9/06/08 | godz.: 06:45)
    spokojnie montować shippera w asusie:)?

  48. piobzo (autor: Markizy | data: 9/06/08 | godz.: 08:27)
    tak

    A co do łączenia chipsetu Nvidi i karty ATI i odwrotnie, to nigdy nie zauważyłem jakiś problemów z wydajnością. Wiec nie wiem skąd takie sugestie że takie połączenie obniża wydajność.

    W każdym razie karty ATI lubią szybki ram przynajmniej seria 2x00 wiem z doswiadczenia :)


  49. Podziwiam dyskusje o kartach których (autor: Michał_72 | data: 9/06/08 | godz.: 11:05)
    nikt jeszcze nie miał w ręku.

  50. @Michał_72 (autor: pit808 | data: 9/06/08 | godz.: 15:03)
    kiedyś próbowałem też to wypomnieć, ale maniakalny Morgi np wyjął tasak i ciął kogo popadnie, swoimi kretyńskimi tekstami.

    Przyłączam się do Ciebie i apeluje o chwilkę oddechu przy temacie kart 48xx i GT200. Bo jak dobrze zauważyłeś ich jeszcze nie ma, a już się mądrzymy.

    Zobaczymy pierwsze prawdziwe testy i możemy walczyć ;) na argumenty.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.