Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Czwartek 19 czerwca 2008 
    

VelociRaptor w wersjach 150 oraz 74 GiB


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 18:32
(21)
Blisko dwa miesiące po premierze dysku WD VelociRaptor 300 GiB na rynek trafiają także wersje o pojemności 150 lub 74 GiB. W odróżnieniu od dotychczas oferowanego napędu nowe dyski posiadają tylko jeden talerz, dzięki czemu poziom generowanego hałasu i wibracji ma być mniejszy. Budowa napędów jest analogiczna - w ich wnętrzu znajdują się talerze o wielkości 2.5" wirujące z prędkością 10000 obrotów na minutę, a całość zamknięta jest w obudowie IcePack o standardowej wielkości 3,5", która ma zapewniać chłodną pracę urządzeń. Dyski posiadają 16MB pamięci podręcznej oraz interfejs SATA II. Średni czas pracy (MTBF) szacowany jest na 1.4 miliona godzin. Cena nie została podana.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: 123er | data: 19/06/08 | godz.: 21:02)
    co to ma być "...150 oraz 74 GiB", chyba miało być GB

  2. GB vs GiB (autor: addos | data: 19/06/08 | godz.: 22:00)
    no nie do końca... jest taka jednostka i oznacza ona pojemność wynikającą z przemnożenia przez 1024 a nie 1000. To jest właśnie ten szczegół na którym żerują producenci podając zawyżone pojemności :)

  3. Tak, ale te dyski mają właśnie 300, 150 lub 74 GB, a nie GiB. (autor: Rhobaak | data: 19/06/08 | godz.: 22:30)
    ...

  4. chodzi właśnie (autor: 123er | data: 19/06/08 | godz.: 23:09)
    o to , że dyski mają podawaną pojemność w GB czyli 10^9B a nie w GiB 2^30B. Moim zdaniem producenci dysków nie są winni,a raczej M$ który w swoich systemach opisuje 2^30 jako Giga, co jest błędne.

  5. ... (autor: Zalew | data: 19/06/08 | godz.: 23:39)
    One mają niestety xxx GiB na nalepkach i talerzach
    Dopiero w windowsie masz GB - stąd te uciekające miejsce na twardzielach...

    a tak poza tym to co jest za numer z 'system wykrył próbe podesłania podobnego komentarza'? Co Wy tam macie za system że jest w stanie stwierdzać podobieństwo? jakiś windows server 2050?


  6. nie wazne ile GB (autor: zorg | data: 20/06/08 | godz.: 00:41)
    wazne ze szybko !!! i cicho

  7. -> Zalew - dyski mają pojemność wyrażoną w GB. (autor: Rhobaak | data: 20/06/08 | godz.: 13:00)
    Windows pokazuje pojemność w GiB, ale używa oznaczenia GB - stąd wszelkie nieporozumienia.

  8. gdyby (autor: Zbyszek.J | data: 20/06/08 | godz.: 13:41)
    dyski miały pojemnośc w GB, a system pokazywał w GiB, to dysk 300GB miałby ~ 315GB,

    a nie ~ 285


  9. Czyżbym napisałem niezrozumiale? Dysk ma 300 GB, Windows pokazuje ~285 GB... (autor: Rhobaak | data: 20/06/08 | godz.: 18:36)
    ...bo mierzy w GiB, tylko używa starego oznaczenia (ze względów historycznych). Nie ma w tym chyba nic skomplikowanego?

  10. A mnie się zawsze podoba ten cały MTBF (autor: Mieciu76 | data: 20/06/08 | godz.: 23:28)
    który wynosi 160 LAT !!!! co kolwiek to znaczy . . .

  11. @Zbyszek.J (autor: 123er | data: 21/06/08 | godz.: 13:42)
    przeczytaj co napisał Rhobaak i przyjmij do wiadomości, to są fakty, a z faktami się nie dyskutuje.

  12. @Rhobaak (autor: Zbyszek.J | data: 22/06/08 | godz.: 12:01)
    "Czyżbym napisałem niezrozumiale? Dysk ma 300 GB, Windows pokazuje ~285 GB bo mierzy w GiB"

    Kłania się matematyka: 300GB = ~ 315 GiB

    Twoje słowa się zupełnie nie zgadzają nie tylko z rzeczywistością , ale ze zwykłym przeliczeniem matematycznym

    A naprawdę jest tak, że dyski mają pojemność w GiB ( 1000 bajtów = KB, 1000 KB = MB itd. ) a Windows pokazuje GB ( 1024 bajty = KB, 1024 KB = MB idt. )

    Czyli jest odwrotnie niż twierdzisz.


  13. add (autor: Zbyszek.J | data: 22/06/08 | godz.: 12:02)
    Ale jeżeli dalej do Ciebie to nie przemawia, to przyjmij do wiadomości, że:

    300 GiB to jest właśnie około 285 GB


  14. @Zbyszek (autor: daver | data: 22/06/08 | godz.: 15:20)
    Pokreciles, jest dokladnie odwrotnie. Pojemnosc dyskow jest wyrazana w GB (SI) (potega liczby 10). Dlatego ich rzeczywista wielkosc jest zawsze mniejsza. Takie male naduzycie.

  15. aha (autor: daver | data: 22/06/08 | godz.: 15:55)
    bedac w miare dokladnym, pojemnosc tego dysku to ~279,46103 GiB

  16. hmm (autor: 123er | data: 23/06/08 | godz.: 21:01)
    jest tak: GB czyli 10^9B , GiB 2^30B
    i się więcej nie sprzeczaj


  17. -> Zbyszek.J - popełniłeś błąd i brniesz dalej - sprawdź definicję GB i GiB... (autor: Rhobaak | data: 23/06/08 | godz.: 21:52)
    ...i na przyszłość weryfikuj fakty zanim zaczniesz takie dyskusje. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że reprezentujesz redakcję TPC.

  18. w układzie SI (autor: Zbyszek.J | data: 23/06/08 | godz.: 23:01)
    wielokrotności typu mega, giga, tera są potęgami liczby 10 , ale nie w informatyce gdzie megabajt to 1024 bajty, gigabajt to 1024 megabajty itp

    Ja wyznaję zasadę że to:

    " jest tak: GB czyli 10^9B , GiB 2^30B"

    jest po prostu odwrotnie/niewłaściwie/błędnie przyjęte.

    GB powinien być potęgą dwójki, a GiB dziesiątek i oznaczać te "niepełne" gigabajty które mają 1000 megabajtów a nie 1024 jak być powinno


  19. Zbyszek, gdzie taka informe wykladaja ? (autor: daver | data: 23/06/08 | godz.: 23:14)
    http://en.wikipedia.org/...x#IEC_standard_prefixes

  20. to dziwne zasady wyznajesz (autor: 123er | data: 24/06/08 | godz.: 16:32)
    wprowadzając KiB i GiB itp , ujednolicono jedynie przedrostki zgodnie z panującą wszędzie zasadą Gx=10^9x, itp, a nowe przedrostki są oznaczeniem potęgi 2 ( i nie wiem gdzie znalazłeś że GiB to 10^9B). Nie wiem jak byś chciał, ale przyjęte jest odwrotnie niż piszesz.

  21. hehe (autor: daver | data: 25/06/08 | godz.: 15:50)
    Widze, ze Zbyszek sie zaparl i nie ma zamiaru poprawic informacji z newsa ;/

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.