Koncern Sony powoli kończy pracę nad konsolą PlayStation 3 z układem graficznym wykonanym w wymiarze technologicznym 65 nanometrów. Zaprojektowany przez Nvidię chip RSX będący pochodną układu G70 aktualnie produkowany jest w wymiarze technologicznym 90nm. Nowa wersja konsoli ma ostatecznie rozwiązać problemy z wysoką temperaturą pracy urządzeń, a dodatkowo będzie tańsza w produkcji. Rozpoczęcie sprzedaży konsol z 65nm RSX'em zostało zaplanowane na początek czwartego kwartału obecnego roku, a więc okres kiedy tradycyjnie rozpoczyna się gorączka świątecznych zakupów.
W analogicznym okresie 2007 roku w sklepach pojawiły się konsole ze zminiaturyzowanym 65nm procesorem Cell. Plany firmy sięgają jednak dalej, aż do procesu 45nm, w którym najpóźniej za 24 miesiące wytwarzane mają być oba główne układy konsoli - Cell oraz RSX.
K O M E N T A R Z E
jak to jest z RSX (autor: RusH | data: 30/06/08 | godz.: 17:48) bo M$ kupilo od AMD caly projekt i maja GPU na wlasnosc, a jak to zalatwilo Sony? tez kupili czy bujaja sie z NV?
a tak (autor: sol4rlag | data: 30/06/08 | godz.: 20:35) bardzo konsolarze się wozili - jedna konsola - jeden standart :) a tu już 2 PS3 a 3 na horyzoncie, może wersje z CPU 65nm nazwą GT? Ciekawe, czy w związku ze zmianą procesu technologicznego zmieni się wydajność konsoli.
niech sobie bedzie nawet 10nm (autor: cp_stef | data: 30/06/08 | godz.: 22:00) ale niech oddadza zgodnosc z PS2
ale INTEL (autor: pit808 | data: 1/07/08 | godz.: 07:43) ten GPU mogą sobie wsadzić w "ramkę" ;). Po pierwsze projektowany był na bazie starszej generacji chipa, po drugie ze względu na ograniczenia generowanego obrazu taki chip może i dobrze wyświetla grafe 1080p ale już w większych rozdzielczościach nie musi być już tak różowo.
a ja nadal czekam... (autor: leonx | data: 1/07/08 | godz.: 13:20) na Final Fantasy XIII - obym nie musial czekac az PS3 bedzie w 45nm ;)
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.