Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 25 lipca 2008 
    

Windows 7 w 2010 roku


Autor: Redakcja | źródło: TCM | 16:42
(66)
Na wczorajszym zebraniu firmy Microsoft, w celu omówienia stanu finansowego, przedstawiciel Microsoftu Bill Veghte (wiceprezydent d.s. serwisów Online i Windows Business Group) przypomniał obecnym, że Windows Vista na pewno doczeka się następcy po 3 latach od swojej premiery, tym bardziej że opracowywanie Windows 7 idzie zgodnie z wyznaczonym harmonogramem. Tak więc niektórych "uparciuchów" czeka korzystanie z Windows XP do 2010 roku. Co do przeglądarek internetowych, to wedle zapowiedzi Billa Veghte, Internet Explorer 8 osiągnie wersję Beta 2 w przyszłym miesiącu, a do końca roku powinien on ukazać się już w wersji ostatecznej. (Autor: Giray)

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: reev | data: 25/07/08 | godz.: 17:29)
    ciekawe czy w końcu system operacyjny będzie można nazwać odgrzewanym kotletem, czy może jednak będzie jakieś miłe zaskoczenie ;)

  2. @reev (autor: Giray | data: 25/07/08 | godz.: 17:33)
    przeciez NT 3.0 do 5.2 to te same jadro, tylko inne dodatkowe wodotryski. Zeby bylo smeszniej to jadro (kernel) tych OS nie jest autorstwa m$ ;)

  3. Moim zdaniem za szybko (autor: Rodzyn1985 | data: 25/07/08 | godz.: 17:34)
    MS za bardzo sie spieszy. Mimo dużych poprawek do Visty która w końcu zaczęła być przyjazna to jeszcze ten system ma dużo do podciągnięcia. A tu MS mówi Nam "Sorry ale Vista Nam nie wyszła kupujcie Seven" beczka bez dna. Jedynie gamerzy sie ucieszą z DX11

  4. DX11 będzie też w Viście (autor: Remek | data: 25/07/08 | godz.: 17:54)
    ...

  5. się uciesza jak wyjdą gry (autor: kubazzz | data: 25/07/08 | godz.: 18:10)
    :))
    bo sam DX11 niewiele daje.


  6. hyhy (autor: daver | data: 25/07/08 | godz.: 18:36)
    Coming October 2003 :D

    http://youtube.com/watch?v=b9ifQvQCO7Y


  7. daver (autor: Mario2k | data: 25/07/08 | godz.: 18:53)
    To cos w twoim linku to niby tak miala wygladac Vista ?? czy Ja cos zle zrozumialem ?

  8. yup (autor: daver | data: 25/07/08 | godz.: 19:11)
    taki maly sarkazmik z mojej strony ;)

    ale trzeba przyznac, ze pewne rozwiazania kopia dupsko...


  9. @rodzyn (autor: Takeya | data: 25/07/08 | godz.: 20:36)
    po czym wnioskujesz, ze oni "to" chca nam powiedziec? po tym, ze planuja nowy system? czyli win 98, 2000 i xp im nie wyszly, bo doczekaly sie swoich nastepcow?

    ja tam mam viste - i jestem z niej bardziej zadowolony, niz z xp, z ktorym od poczatku (styczen '04) mialem problemy.

    no i - skoro seven ma byc oparty na server 08 - pomimo braku monolitycznego jadra - nie koniecznie moze sie nadawac dla "uparciuchow" z xp - w koncu nadal sa osoby, ktore korzystaja z win 98 i 2000, mimo iz mogli dawno sie przesiasc na xp.


  10. @Takeya (autor: daver | data: 25/07/08 | godz.: 21:06)
    Wlasciwie to jakas szycha z MS mniej wiecej to juz powiedziala (nie chce mi sie szukac zrodla).

    Cala linia 9x w istocie byla pomylka.
    I od kiedy windowsy maja modularne jadra?


  11. @daver (autor: LOLO64 | data: 25/07/08 | godz.: 22:44)
    Twój stary to pomyłka.

  12. @LOLek (autor: daver | data: 25/07/08 | godz.: 23:30)
    uha, to sie popisales, co jeszcze ciekawego powiesz?

  13. @reev (autor: Wedrowiec | data: 25/07/08 | godz.: 23:46)
    a linux nie leci na tym samym jądrze od początku? pytam, bo się nie znam.

  14. a miało być (autor: Wedrowiec | data: 25/07/08 | godz.: 23:47)
    @Giray

  15. @wedrowiec (autor: Giray | data: 26/07/08 | godz.: 00:06)
    ja nie twierdze ze zadnych modyfikacji w jadrze pierwotnie dla DEC Alpha napisanym nie bylo, bo dodano np. obsluge DirectX w 5.0. Linux to odrebna sprawa, tam caly kod jest kompilowany podczas instalacji i biorac pod uwage rozne konfiguracje sprzetowe trudno znalezc dwa identyczne kernele

  16. @Wedrowiec (autor: daver | data: 26/07/08 | godz.: 00:27)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_kernel#Versions

  17. @daver (autor: LOLO64 | data: 26/07/08 | godz.: 00:43)
    Ze twoja stara to tez twój stary?

  18. @LOLO (autor: Giray | data: 26/07/08 | godz.: 00:45)
    cos nie za bardzo wyszles swoim starym ;)

  19. @LOLek (autor: daver | data: 26/07/08 | godz.: 01:41)
    Brawo, dotarlismy juz do szczytu twoich mozliwosci intelektualnych?

  20. takie półgłówki jak LOLO świadczą o tym (autor: digiter | data: 26/07/08 | godz.: 02:13)
    że neostrada stała się przystępna nawet dla bezrobotnych kretynów. Trzeba powiadomić DYD-a żeby dał mu bana.

  21. @daver (autor: LOLO64 | data: 26/07/08 | godz.: 04:20)
    Tak, dotarliśmy do końca. Było miło.

  22. "skoro seven ma byc oparty na server 08" (autor: 0r8 | data: 26/07/08 | godz.: 10:36)
    Vista SP1 = Server 08.

  23. Zaś podnieta (autor: Mademan | data: 26/07/08 | godz.: 12:13)
    Przecież MS zawsze bazuje na poprzednim systemie, także nie łudźcie się ludziska, że wyjdzie coś nowego, dostaniemy Viste z dodatkowymi bajerami. Jak tak kochacie Viste to jej używajcie, ja pozostane "uparciuchem z XP".

  24. @Mademan (autor: Rodzyn1985 | data: 26/07/08 | godz.: 15:04)
    "Przecież MS zawsze bazuje na poprzednim systemie,"
    Czyli co nowy system to cały czas 3.11? ;)

    Jeszcze mnie ciekawi kiedy zapowiedzą Office 14 oraz nowego Xboxa :]


  25. Rodzyn1985 (autor: Nash | data: 26/07/08 | godz.: 17:19)
    Chodziło mu o to że każdy następny system ma coś z poprzedniej edycji. Tak było od czasów 95 (tam nawet niektóre okna pozostały bez zmian w stosunku do 3.x), itd. a i edycje NT także wyszły przecież od 3.x i jakby nie patrząc doszły no Visty. I idąc tym tropem trudno oczekiwać aby Siedem było całkowicie nowe i rewolucyjne. Ot, mały krok w jakims kierunku - trudno powiedzieć czy w dobrym.
    A i ja jestem ciekawy kiedy MS wrzuci inforamcję o nowej konsoli. Wydaje się że powoli X360 powoli sie wypala, PCty poszły ostro do przodu, a PS3 wysunęło sie na prowadzenie (choć nie wiem czemu bo po ilości i jaości gier trudno być zachwyconym).


  26. Nash (autor: Rodzyn1985 | data: 26/07/08 | godz.: 18:14)
    Nie no oczywiście żartowałem tylko zdanie tak zabrzmiało jakby Windows zatrzymał się na 3.11 ;) A Xbox 360 za dwa lata nie da rady z najnowszymi grami jeśli chce byc na równi z PS3 oraz z najnowszymi trendami podzespołów na PC. Mówi się, że Xbox 720 ma wyjść na przełomie 2011-2011 ale na razie cisza ze strony MS. Następna generacja konsol musi mieć cos rewolucyjnego. Nie tylko odświeżone elementy podzespołów że by najnowsze silniki graficzne zostały udźwignięte

  27. cala polityka microsoftu smierdzi (autor: marioking | data: 26/07/08 | godz.: 20:27)
    poprzednie systemy co wypuszczali szly za potrzebami rynku. a vista to tylko wyciskacz pieniedzy. przecietni uzytkownicy obecnych kompow nie wychodza poza mozliwosci XP-a. jedyna realna potrzeba skorzystania z visty to DX10, ale w sumie nie wiem po co sie tym podniecac jak po dwoch latach mamy z 10 gier wykorzystujacych dx10. No i sensowne grafiki dla kowalskiego co potrafia go obsluzyc za znosne pieniadze dopiero sie pojawiaja, bo jeszcze pol roku temu o dx10 w grafie za mniej niz 1000 to mozna bylo pomarzyc

  28. co do DirectX 10 (autor: Soulburner | data: 26/07/08 | godz.: 21:47)
    nie pamiętam już jak to było, ale czy DX9 też nie wchodził czasem bardzo topornie? Przez długi czas gry korzystały z DX8, a pierwsze DX9 nie miały zbyt wielu efektów usprawiedliwiających przejście na nowe API (np. Half-Life 2 i odbicia na wodzie - praktycznie tylko to było dostrzegalne, no i dało się uzyskać w DX8).

  29. wlasnie dlatego... (autor: marioking | data: 26/07/08 | godz.: 23:33)
    mam nowego kompa, dwa rdzenie, 2 gigsy ramu i smigam na xp, trzeba miec wiory zamiast mozg by sobie z wlasnej woli zapuszczac taka kotwice dla kompa dla paru bajerow graficznych. XP po prostu za dobrze wyszedl i jest dopiero u szczytu swoich mozliwosci, i spoko moglby byc main system do tego nowego windowsa seven(wowczas six :P) gdyby microsoft nie postanwoil orznac ludzi i pol produktow nie zaczal wciskac. Tylko niech mi tu posiadacze Visty nie zaczna truc jaki to dobry system, gdyby tak bylo to microsft nie wypuszczalby w takim pospiechu "Seven". Wiec skoro oni wiedza ze Vista to crap, wy tez musicie sie pogodzic ze jestescie podatni na pranie mozgow marketingu i daliscie sie w skrocie orznac :P

  30. "estescie podatni na pranie mozgow marketingu" (autor: 0r8 | data: 27/07/08 | godz.: 01:38)
    My jesteśmy podatni na pranie mózgów w wykonaniu speców od marketingu, a 3/4 przeciwników Visty nie miało z nią prawie żadnego kontaktu opierając się na dawno nieaktualnych pogłoskach i urban legends.

    Szybkość Visty na obecnym sprzęcie jest bezdyskusyjna, dla mnie XP nie nadaję się do pracy w porównaniu.
    Jedynie do gier i starego sprzętu.


  31. @0r8 (autor: Giray | data: 27/07/08 | godz.: 02:41)
    ile Ci małymiękki płaci?

  32. Zostaw Giray ortodoksów :D (autor: Mademan | data: 27/07/08 | godz.: 03:43)
    Fanów Visty nie da się przegadać i niech tak zostanie, a wtajemniczeni będą wówczas mogli spokojnie śmigać na 2003Server lub XP.

  33. Oczywiście szybkość Visty jest bezdyskusyjna (autor: tofurman | data: 27/07/08 | godz.: 05:49)
    Niestety jestem skazany na Vistę, bo nie mam dostępu do innych systemów (Przez tak wolne łącze, jakim dysponuję, nawet linuxa nie mogę ściągnąć, ale zgadzam się, że szybkość Visty na obecnym sprzęcie jest bezdyskusyjna, ale w negatywnym tego słowa znaczeniu.
    Mam Core2Duo 7200 (2GHz), 2 GB RAM GeForce 8400 i jak słucham muzyki w Media Player i próbuję wrzucić do kosza choćby niepotrzebną ikonkę z pulpitu, to Media Player zacina.
    W dodatku:
    W XP, jak chciałem zobaczyć stan połączenia sieciowego, klikałem dwukrotnie na ikonkę sieci i już miałem informację To samo w Viście: Kiknąć na ikonkę sieci, z menu, które się pokaże wybrać "Centrum sieci i udostępniania" i w okienku, które się pokaże kliknąć na wyświetl stan Rzeczywiście Duże ułatwienie :).
    Co więcej? Rozumiem, że są tacy, co jak się pojawi jakieś okienko, to bez czytania klikają OK. Ale to nie znaczy, że system ma pytać o każdą operację kasowania 2 a nawet czasem 3 razy.
    Jeśli chcecie więcej rzeczy, które są bublami Visty, mogę napisać. I nie mówcie, że to są rzeczy wyssane z palca przez kogoś, kto nie miał do czynienia z tym systemem, bo jestem skazany na niego od 9 miesięcy i niestety tak pozostanie do mojego powrotu do Polski za rok


  34. taka ludzka natura... (autor: bartmarian | data: 27/07/08 | godz.: 09:23)
    jak ktoś zapłacił za vistę, bo się dał naciągnąć, to w zdecydowanej większości nie przyzna się, że dał się "złapać", wygodniej jest brnąć, wydaje się delikwentowi, że nie wyjdzie na pośmiewisko i tak właśnie jest, wydaje mu się.

  35. hmm (autor: 0r8 | data: 27/07/08 | godz.: 10:19)
    Czyli dokładnie tak jak napisałem - pogłoski, urban legends i komputerowe dyletanctwo.
    Vista pocięta vlitem od XP pociętego nlitem różni się tylko Aero, "breadcrumb bar" i panelem sterowania.
    NIE MA więcej różnic - a działa dużo szybciej. Kto tu z kogo pośmiewisko robi?

    Wszystkie systemy MS mam za darmo z MSDNAA - także argument o płaceniu i brnieciu jest nietrafny.


  36. ale wy pierdoły gadacie (autor: Soulburner | data: 27/07/08 | godz.: 10:21)
    chyba ludzie, którym przycina muzyka w media playerze i wyskakują im 2, 3 razy okienka z pytaniami przy byle operacji... tak naprawdę z Visty nie korzystają i widzieli tylko skriny. A jeśli korzystają, to niech doinstalują sterowniki :E

  37. .:. (autor: Shneider | data: 27/07/08 | godz.: 11:06)
    vista jest do bani.


    zmuszony jestem jej uzywac w HTC shift.

    800MHz i 1GB ram.

    sys zamyka sie dluzej jak uruchamia.


    a kopiowanie 600MB na pena to 45min. !?!?!?


  38. Masz rację Soulburner (autor: Remek | data: 27/07/08 | godz.: 14:20)
    Używam Visty od paru tygodni i różnica szybkościowa jest zdecydowana. Legendy o wyskakujących okienkach czy problemach z kopiowaniem czy połączeniach sieciowych są już dawno nieaktualne. Byłem długo przywiązany do XP, właśnie z powodu tych opinii o Viście. Postanowiłem więc sam sprawdzić i obecnie nie wróciłbym do XP. A mogę, bo mam Ultimate, więc żaden kłopot downgrade zrobić.

    Media Player się przycina koledze? WoW! Kto mu kompa składał. Pewnie połowa rzeczy nie zainstalowana, obsługa chipa, stery itp.

    I bartmarian nie piernicz smutów i naciąganiu i pośmiewisku. Faktycznie o Viście chyba czytałeś tylko na Onecie i w Komputer Świecie.


  39. fanatycy.. (autor: marioking | data: 27/07/08 | godz.: 14:59)
    albo pracownicy microsofta, dziwne ze jak robia bechmarki to aplikacje biurowe dziwnym trafem dzialaja sprawnej na xp, to samo gdy dx9 o dziwo na xp tez 10-15% szybciej. No fakt urwalismy sie z choinik skoro przy takich powalajacych zaletach nie chcemy Visty. Wezcie sie zacznij leczyc albo zdradzcie ile wam M$ placi za ta propagande :P

  40. Propaganda :P (autor: Streamtest | data: 27/07/08 | godz.: 15:29)
    Taa niestety nikt nam za to nie płaci, a szkoda :P. Do tych "testerów" visty, panowie sterowniki i aktualizację są po to żeby je instalować. Bo każdy system będzie chodził dość opornie bez sterowników albo że sterownikami z przed roku :D. Żeby nie było mam viste i mam xp-ka, i nie widzę żadnych różnic w wydajności, heh może dlatego że nie siedzę przy kompie że stoperem :PP... Ludzie tak samo było z xp... No chyba że większość z tu obecnych nie pamięta tych czasów :P

  41. małymiękki... (autor: Giray | data: 27/07/08 | godz.: 16:41)
    potrafi rózne cuda wyczyniać aby na jego wyszło. Może ktoś pamięta jak udowadniali z 10 lat temu przewage wbudowanego IE w win98 nad niewbudowanym w win95. Różnica była znaczna. Myk polegał na tym że w 98 uzywano modemu 33.6 kbps, natomiast w 95 14.4 kbps. I mam wrazenie ze pomiary szybkosciowe miedzy Vista a XP robi ta sama osoba ;P

  42. a ktoś pamięta... (autor: metacom | data: 27/07/08 | godz.: 16:50)
    ...jak się nazywa ten nowy system M$, nad którym pracują od nowa i ma być totalnie NIE kompatybilny z poprzednimi wersjami ??

  43. jak dzieci w piaskownicy... (autor: daver | data: 27/07/08 | godz.: 16:59)
    Uzywajce tego co spelnia Wasze wymagania i pozwolcie na to innym.


    A tak na marginesie wszyscy sie mylicie bo oczywistym jest, ze Linux RULEZ!

    ;)


  44. @metacom (autor: Giray | data: 27/07/08 | godz.: 17:40)
    MS win-DOS ;P

  45. no fakt.. (autor: marioking | data: 27/07/08 | godz.: 18:02)
    wkoncu wydajnosc mierzy sie odczucami a nie jakimis banalnymi jednostkami czasu. Po drugie te benchmarki robily rozne serwisy i Microsoft zadnego nie podwazal, czy tez jakas nie reklamuje Visty pokazujac tabelki z porownanimi do xp, bo wie ze zaden wynik nie bylby na korzysc Visty. Po trzecie te benchamrki nie sa jakies antyczne tylko z porownania Xp z sp3 i Visty z Sp1. I chyba nie bedzie wpierac ze by urzywac offica trzeba jakies sterowniki instalowac?

    Ja nie mam nic przeciwko by sobie jacys ludzie urzywali Visty bo to rzecz gustu tylko prosze mi nie pierdolic jakis bredni ze to lepszy, albo wydajnieszy system, bo to trzeba miec nasrane we lbie by cos takiego twierdzic. Moze sobie byc ladniejszy czy oferowac lepsze efekty, ale co wyscie sie urwali z choinki to wszystko kosztem wydajnosci. Wiec urzywacie sobie Visty i mowice ze wam osobiscie pasuje, ale prosze nie wciskac ciemnoty ze to wydajniejszy system bo to brednie i zaden nawet najbardziej stroniczy test tego nie potwierdzi.


  46. Kolega marioking się denerwuje za bardzo... (autor: Remek | data: 27/07/08 | godz.: 18:46)
    ..i zaczyna bluzgać i sadzić ortografy. Odpowiadając Twoim językiem: Możesz pierdolić ile chcesz, ale to nie zmieni faktu, że w porównaniu do XP, na moim sprzęcie Vista chodzi zauważalnie szybciej. Sprawdzone nie tylko na aplikacjach biurowych, ale na wielu innych. Są takie, które działają wolniej, bo nie są optymalizowane niestety (vide WoW, gdzie jest znacznie mniej FPSów). Mnie nie interesują tabelki w pismach, tylko organoleptyka. Office pod Vistą działa ZNACZNIE szybciej, ale to akurat mało mnie obchodzi, przy czym fakt jest faktem. Nie wiem więc, skąd te brednie.

  47. Remek to jakbys trafil 6 w lotka (autor: marioking | data: 27/07/08 | godz.: 19:41)
    Tylko opyl specyfiokacje configu microsftowi bo to ewenement na skale swiatowa. Jak nic musza zaczac umieszczac ten config na pudelkach Visty to moze jak ktos obiektywny to spenchmarkuje to uwierze :P

  48. gry chodzą wolniej pod Vistą? (autor: Soulburner | data: 27/07/08 | godz.: 19:49)
    na starych kartach (czyli ogólnie tych nie obsługujących DirectX 10) gry działają nieco wolniej (choć bywa, że szybciej - np. CoD4 paca mi dużo płynniej pod Vistą; Radeon X1950 Pro), ale kiedy mamy wewnątrz komputera kartę z nowszej serii różnice są... na korzyść Visty lub nie ma ich w ogóle:

    http://www.extremetech.com/...,2845,2304031,00.asp

    Chętnie zapoznam się z innymi testami Vista SP1 vs XP SP2/SP3.


  49. Nie musisz wierzyć marioking... (autor: Remek | data: 27/07/08 | godz.: 20:21)
    Żyj dalej w swoim przekonaniu, a ja (i wiele innych osób) będziemy się w międzyczasie cieszyć komfortem pracy pod Vistą. Jak ktoś nawet słownika w przeglądarce nie potrafi skonfigurować, to cóż poradzić.

  50. nie tak wiele :P (autor: marioking | data: 27/07/08 | godz.: 21:55)
    Z tych 180mln posiadaczy Visty nie wiem czy z 1% podziela twoja opinie o Viscie :P Na kazdy topic o Viscie jest kilkadziesiat opini jaki to chalm i 1-2 fantacy(klakiery) wychwalajcy Viste. Ja wierze ogolowi :P Chociarz nie musze, bo sam mialem az za duzo okazji obserwowania ludzi co dostali ten cudowny system w lapkach i blagali bym im ten szajs skasowac z kompa i zainstalowac cos dla ludzi :P Wiec sorry koles, ale powinienes sie nauczyc ze ogol ma zawsze racje! :)

  51. Bzdura. (autor: Remek | data: 27/07/08 | godz.: 22:02)
    Ja wierzę w to, co sam widzę, a nie w medialne pierdy śmierdy opowiadane przez ludzi, którzy albo nie potrafili obsługiwać systemu, albo bazują tylko na tym, co przeczytali. Z tych kilkudziesięciu opinii, większość jest właśnie taka jak Twoja. Nie poparta żadnym doświadczeniem.

  52. Doswiadczalnie.. (autor: marioking | data: 27/07/08 | godz.: 22:25)
    To polowa posiadaczy majacych Viste jedzie na celku z gora gigsem ramu, a osoby ktore moga byc zadowolone z tego systemu przypadaja na segment posiadaczy quadow, graf za pare k, tony ramu - A to raczej odsetkowy segment rynku. Nikt z przecietnym kompem nie jest w stanie docenic Visty bo od samego probowania ten komp skonczylby za oknem :P

  53. @metacom: ten nowy system nazywa się Singularity (autor: bwana | data: 27/07/08 | godz.: 22:29)
    ...

  54. Mylisz się.. (autor: Remek | data: 27/07/08 | godz.: 22:31)
    Niepotrzebna grafa za parę k ani tona RAMu. A że sporo użytkowników 386SX chce Vistę, a potem psioczy, to inna sprawa. Ale to potwierdza, że wypowiadają się osoby, które nie mają odpowiedniej wiedzy o systemie, jego konfiguracji i wymaganiach.

  55. Hmm (autor: Streamtest | data: 28/07/08 | godz.: 02:26)
    Remek ma całkowitą rację. Tak naprawdę vista ma trochę większe wymagania niż xp(wcale nie mam żadnego komputera za kilka "k", zwykły 4 letni komputer. Sempron 3ghz, 1.5mb ram i 2600pro na agp) ... Ale ogół twierdzi inaczej więc sprawa jest już przesądzona :P, zobaczymy jak za dwa lata wszyscy będą wychwalac jaka to vista jest dobra a jak seven muli, jaki to on jest zły, itp... Aha i żeby nie było ja nie bronię visty, nie bronię też xp... Używam obu i jestem z tego bardzo zadowolony(jak na użytkownika windows) ;)

  56. Kolejna moja odpowiedź (autor: tofurman | data: 28/07/08 | godz.: 04:01)
    A więc jeszcze raz trochę dokładniej. Mam Asus A8SC Core2Duo 7200 (2 GHz) 2GB RAM i GF8400
    Vista Home Premium preinstalowana na tym komputerze, więc nie ma mowy o jakichś niezainstalowanych sterownikach. Fakt... Na płycie ze sterownikami dokonałem małej zmiany, żeby mi Nortona Antywirusa nie instalowało, bo używam innego.
    Ostatnia aktualizacja 25.07.2008 godz. 12:23 (czas południowoamerykański Quito, a więc w Polsce 19:23)
    I dalej zacina.
    To pierwsza sprawa.
    Druga: Przy kasowaniu niepotrzebnych ikonek z pulpitu wyskakuje najpierw komunikat: "Czy na pewno chcesz przenieść ten plik do kosza?". Po kliknięciu na tak zaciemnia się ekran i wyskakuje okienko "System Windows wymaga twojej zgody, aby kontynuować". To samo jest przy próbie instalacji jakiegokolwiek programu i dla mnie jest to duża uciążliwość. (Co więcej, za pierwszym razem, jak uruchamiałem już zainstalowanego antywirusa, to system też mi wyświetlił "System Windows wymaga twojej zgody, aby kontynuować". To samo okienku ukazuje się zawsze przy uruchamianiu Firefoxa po każdej aktualizacji programu.
    Do tego trzeciego (dotyczącego sieci) już nikt się nie przyczepił, bo brakło argumentów. Nie mogą powiedzieć, że nie prawda, bo tak rzeczywiście jest.
    Krótko mówiąc Vista jest dobra ale tylko do gier i tylko na komputerach co najmniej czterordzeniowych i przy 3 GB RAMu (Bo 2GB to za mało a więcej niż 3GB nie obsłuży, no chyba że Vista 64bit).


  57. A teraz bardziej technicznie (autor: tofurman | data: 28/07/08 | godz.: 04:46)
    Próbowałem znaleźć rozwiązanie zacinającej muzyki. W moim przypadku są to pliki WMA (natywne dla Media Playera) po prostu zgrałem płyty na dysk, żeby z Polski nie wieźć tony płyt, bo w samolocie miałem limit 35+12 kg. Przyczyną zacinania jest wbudowany w Vistę mechanizm DRM, który sprawdza legalność każdego bajta muzyki lub filmu, co zabiera dużo mocy obliczeniowej komputera. Niestety Mechanizmu DRM nie da się wyłączyć, bo jest dodany do jądra systemu (informacja ze strony Microsoft). Więc nie jest prawdą, że jest to to samo jądro, które było w XP. DRM jest jednak jedyną różnicą tych jąder.
    Wyjście jest jedno. Jeśli korzystamy z multimediów nic więcej nie robić, a przede wszystkim nie uruchamiać nowych programów, ani tym bardziej korzystać z usług wymagających uruchomienia w trybie administratora.
    No cóż... W XP Tego problemu nie było a muzyka nie zacinała mi na starym Aristo Smart 300 z Celeronem 1,4 GHz i 256MB RAMu. Szkoda, że się mi w nim chipset odkleił (dlatego kupiłem tego Asusa).
    A... Jeszcze jedno, żeby nikt mi nie mówił, że tu piszą jacyś dyletanci. Jestem technikiem o specjalności "Sieciowe systemy komputerowe", a więc pisanie tekstów: Jak ci zacina, to zainstaluj sterowniki jest dla mnie po prostu śmieszne.
    Po pierwsze: Zanim coś zainstaluję sprawdzam zgodność z systemem.
    Po drugie Aktualizacje sterowników i systemu to rzecz ważna jak jedno z przykazań (ze względu na bezpieczeństwo). Ale, jeśli nie mam sterowników do karty muzycznej, to mi nie będzie działała w ogóle.


  58. @tofurman (autor: unodgs | data: 28/07/08 | godz.: 08:49)
    to wylacz sobie UAC i nie bedziesz mial zadnych glupich pytan.
    Co do visty. Ma wieksze zapotrzebowanie na pamiec niz xp i z tym nie ma co sie klocic. Z ciekawosci spojrzalem do jakiegos sklepu i sorry ale jak 2x1GB dual mozna miec za 130zl to o co wam chodzi. Ale poza tym pracuje bardzo dobrze. Wielu wysmiewa aero ze to bzdet, wodotrysk itd nie rozumiejac wielu jego zalet. Podstawowa rzecza jest to ze kazde okno to tekstura w karcie graficznej. Przesowasz okno nad innym oknem i system nie musi odrysowywac odslonietych czesci okien bedacych pod spodem. Bardzo przyjemne jest to wizualnie i estetycznie. No i jest szybciej po prostu.
    Drugi plus visty to nowe okna wyboru pliku. Nareszczie sa takie jakie powinny byc dawno temu. Mozna latwo nawigowac po katalogach, tworzyc po lewej stronie ile sie chce ulubionych folderow. Na koniec - bardzo lubie szukaj w menu start. Mogliby tez dac to co jest w gnome i kde - czyli to samo ale pod alt f2.
    Generalnie vista zawiera duzo drobnych ulepszen do ktorych jak sie czlowiek przyzwyczai to bardzo ich brakuje jak sie musi pracowac z poprzednia wersja.


  59. @tofurman (autor: kretos | data: 28/07/08 | godz.: 10:42)
    a sprawdz sobie ile Ci ten player procesora zuzywa... Bo na takim sprzecie to ten DRM to sa jakies promile czasu procesora. Mam slabszy procesor od Ciebie (C2D 4300 1,8GHz) i nie ma zadnego problemu z rownoczesna kompresja dvd pod Nero Recode, sluchaniem muzyki i przegladaniem sieci. Naczytales sie po prostu o DRM (byl jakis dlugasny artykul na sieci zawierajacy polprawdy) i powtarzasz jak papuga. Po pierwsze to sprawdz jakie masz odczyty z dyskow - moze dysk ATA Ci sie przepial na PIO? Czy operacje kopiowania sa normalne czy powolne? Po drugie nie instalowales jakis dziwnych playerow, ktore mogly zmienic priorytety dla poszczegolnych kodekow audio? Czy inne formaty odtwarzaja sie normalnie? O UAC juz ktos pytal ale generalnie to rozwiazanie jest ok i nie widze potrzeby go wylaczac - chyba ze instalujesz co 2 minuty jakis program.

    A to ze Vista preinstalowana to swiadczy na minus bo z reguly te preinstalowane systemy zawieraja tyle dodatkowego balastu ze ledwo chodza.


  60. @tofurman (autor: kretos | data: 28/07/08 | godz.: 10:55)
    jeszcze jedno - sprawdz jakie masz sterowniki do dzwieku - aktualizacje aktualizuja system a nie sterowniki podzespolow i nie sprawdzaj na stronie Asusa bo nikt tam tego nie aktualizuje - tam jest chyba Azalia wiec na stronie C-Media.

    No i ludzie pisza ze na glosnosci ustawionej na max (w systemie) dzwiek zacina co jakies 3 minuty na tym sprzecie. Moze to byc po prostu problem sprzetowy ukladu dzwiekowego - jakby ten konkretny notebook dzialal poprawnie pod XP to wtedy moznaby ewentualnie winic Viste albo sterowniki pod nia.


  61. słówko o DRM (autor: Soulburner | data: 28/07/08 | godz.: 14:02)
    mechanizm DRM w Viście _nie działa_, kiedy odtwarzane są pliki niezabezpieczone. Dopiero jeśli otwierany plik wyśle systemowi info, że musi skorzystać z DRM, system zaczyna sprawdzać jego zawartość co ileś tam ramek (tilt bits) i inne tajemne rzeczy.

    Także jeśli Twoje pliki nie są zabezpieczone, system ma gdzieś cały DRM.

    Warto też wspomnieć, że DRM nie powoduje strasznego użycia CPU - nie wiem nawet, czy menedżer zadań pokazał by wyższe użycie niż przy odtwarzaniu pliku niezabezpieczonego.

    Nie wiem, czy jest to w pełni w systemie wykorzystane, ale Vista posiada coś o nazwie MMCSS (Multimedia Class Scheduler Service), co ma zapewniać płynne odtwarzanie muzyki i filmów poprzez nadanie odtwarzaczowi wyższego priorytetu CPU i I/O.

    A teraz krótko o UAC. Nie wiem z jakiej mutacji Visty korzysta torfurman, ale ja komunikaty UAC widuję bardzo rzadko i z czasem coraz rzadziej. UAC pokazywał się przy usuwaniu niektórych skrótów z pulpitu (zapewne trzymanych w Public, dawne All Users)... bez zainstalowanego SP1. Firefox też nie powinien powodować wyświetlenia UAC jeśli zainstalowany jest w Program Files i profil trzyma w %appdata%.


  62. ta tatata Vista dobra jest do biura (autor: Mario2k | data: 28/07/08 | godz.: 21:26)
    Wszystko przez to ze Microsoft to przerosnieta firma gdzie polowa albo i wiecej pracownikow to leniwe gryzipiorki nie potrafiace nic poza zarcie m paczkow , ta m to chyba 5% no moze 10% roboli robi na cala reszte .. :/
    Microsoft = Przerost Formy nad Trescia
    niech to zapamieta kazdy nastolatek z kreconymi wlosami i pustka w glowie ktoremu Vista smiga rownie dobrze jak XP
    szkoda gadac
    na Debili lykajacych marketingowy belkot ktorych z kazdym rokiem przybywa Poprostu nie ma rady :/
    Vista to niewypal i nawet ludzie z Microsoftu zaczynaja sie do tego przyznawac
    a ze glupi Jasiu z wiochy twierdzi ze mu smiga i jest super kolorowy to inna beczka
    Mental problems

    Ja juz nie daje wiary w nowy super hiper wydajny z bajerami i DX11 Windows 7


  63. Mario2k - pomyliłeś fora... (autor: Remek | data: 28/07/08 | godz.: 22:28)
    ... to dla nadpobudliwych nastolatków jest na bravo.pl zapewne. Vistę widziałeś tylko na reklamach lub w czasopismach, albo koledzy na przerwie pokazywali gołe screeny :)))

  64. KRETOS Od kiedy to Asus A8SC ma dyski ATA? (autor: tofurman | data: 28/07/08 | godz.: 23:09)
    No, chyba, że SerialATA zaliczyć do jego mutacji (ATA interface równoległy, SATA szeregowy). A jeśli dla Ciebie to wszystko jedno, to powiedz, w jaki sposób dysk Serial Ata pracuje w trybie PIO?
    Co do sterowników, mam najnowsze, jakie się ukazały i do dźwięku i do grafiki. (Czytaj dobrze, co napisałem)
    Muzyka nadal zacina dokładnie w momencie otwierania się okienek System Windows wymaga twojej zgody, aby kontynuować".


  65. @tofurman (autor: Bart Simpson | data: 29/07/08 | godz.: 01:30)
    Dziwny z Ciebie "technik informatyk", skoro nawet z takimi blahymi problemami nie mozesz sobie poradzic.

    Jesli o mnie chodzi, to mam zarowno XP (na laptopie), jak i Viste (desktop) i nie rozumiem w czym problem? Osobiscie Vista wlasnie zaskarbila moja sympatie m.in. tym, ze od reki mi ustawila dzielona siec (w XP musialbym troche pogrzebac - czytaj: spedzic troche czasu nad tym); szybkoscia (fakt, przyznaje sie mam C2D E8200, 4GB RAMu itd. ;-) ), swietna wyszukiwarka itd. Reasumujac, jesli ktos dysponuje kilkuletnim, wiekowym juz sprzetem, niech trzyma sie XPka; w przypadku zakupu nowego skladaka polecilbym Viste :)
    PS: Zeby byla jasnosc w sprawie - nie jestem pracownikiem MS, ani w zaden sposob nie czerpie korzysci materialnych wypowiadajac sie w ten a nie inny sposob ;-).
    Pozdrawiam wszystkich trzezwo myslacych!


  66. Taa (autor: Streamtest | data: 30/07/08 | godz.: 09:42)
    Wygląda na to że wszyscy nadal z bety korzystają :P... Panowie vista sp1 to już całkiem przyjazny systemik. Ciekawe jak ci wszyscy nastoletni "technicy informatycy" by sobie z linuxem radzili, gdyby nie było windowsa...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.