Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 1 sierpnia 2008 
    

Deneb 45nm w czwartym kwartale?


Autor: Redakcja | źródło: Fudzilla | 10:19
(33)
Dla AMD będzie nie łatwo wprowadzić na rynek 45nm procesor Deneb, który podobnie jak Intel Nehalem będzie kosztować 284$. Jeśli wszystko pójdzie tak jak było zaplanowane, AMD już w listopadzie a może nawet jeszcze w październiku przedstawi 45nm czterordzeniowy procesor rodziny Phenom (Deneb). Niestety, Intel znowu popsuł szyki AMD i premiera Nehalema odbędzie się we wrześniu. AMD Deneb pracuje trochę szybciej niż Intel Yorkfield, nie będzie jednak w stanie fizycznie konkurować z Nehalemem, przynajmniej na tych samych częstotliwościach taktowania.

Do końca 2008 roku Deneb ma osiągnąć częstotliwość 3 GHz ale to raczej jemu nie pomoże, gdyż najszybszy Nehalem będzie posiadał zegar 3,2 GHz. Wygląda na to, że AMD znowu będzie opierał swoją strategię na wojnie cenowej. (Autor: Giray)

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ciekawe (autor: antrax | data: 1/08/08 | godz.: 11:15)
    jaki będzie wzrost wydajność względem phenomów 65nm

  2. Myślę (autor: sol4rlag | data: 1/08/08 | godz.: 11:40)
    że względnie nie duży. Nigdzie nie ma słowa o modyfikacji architektury, więc wzrost wydajności będzie proporcjonalny do wzrostu taktowania.

  3. i ciekawe czy (autor: Diamond Viper | data: 1/08/08 | godz.: 12:40)
    przebije wydajnością dwurdzeniowe Penryny 45nm w końcu.. bo jak narazie z takim E8200, E8400 Phenomki niezbyt sobie radzą - chyba, że w syntetykach no i minimalnie szybciej w dekodowaniu, kompresji itd. W grach zupełnie odwrotnie

  4. Ci co tak nieustannie zachwalaja (autor: AZet | data: 1/08/08 | godz.: 13:51)
    nie kupuja, stad powolna upadlosc AMD.
    Niedlugo przejda na AGD.


  5. Z prockami rzeczywiscie sa w plecy... (autor: Kosiarz | data: 1/08/08 | godz.: 14:15)
    za to z grafikami radza sobie calkiem niezle. Ciekawe czy obietnice CUDA wejda w zycie na szersza skale, wtedy szybkie procki stana sie mniej potrzebne...

  6. @AZet (autor: sol4rlag | data: 1/08/08 | godz.: 14:16)
    mało kto teraz zachwala procesory AMD :)

  7. hmm ... (autor: rcicho | data: 1/08/08 | godz.: 15:38)
    Jeśli Phenom 65nm był wyraźnie słabszy niż intelowskie 4core 65nm a 4core Penrymy dystansowały jeszcze bardziej z tego wynika, że Deneb będzie znacznie szybszy od swoich poprzedników.
    No ale to dopiero pokażą rzeczywiste testy.


  8. sol4rlag (autor: morgi | data: 1/08/08 | godz.: 15:49)
    Mieli swoje 5 minut, a teraz procesor amd niemalze nie ma nic lepszego do zaoferowania poza logiem dla garstki zajadlych wrogow Intela.

  9. ... (autor: Wyrzym | data: 1/08/08 | godz.: 16:33)
    mnie tam tylko interesuje kiedy beda nowe opterony.

  10. Nie ma co się martwić (autor: AZet | data: 1/08/08 | godz.: 19:26)
    w sprzęcie AGD będą na pewno gigantem i to niepokonanym, poza tym ich sprzet moze zrec i kilowat (jak odkurzacz) i tak nie chodzi 20h/24
    Ponoc podjeli juz rozmowy z jakims tam chinskim "...-technem" i wejda na rynek z tanimi opiekaczami


  11. AMD mimo że mam intela c2de8400 nie jest złe (autor: browar | data: 1/08/08 | godz.: 20:22)
    jeżeli przejdą na 45 nm to naprawde zaczną konkurować i jak by dowalili cl2 też było by miło trzymam kciuki za AMD bo jak nastąpi monopol intela to trzeba suie bezdie na inen hobby przewalić
    Fajnei by było jak by zaczeli wreszcie robić porządne sterki do ATI karty wypas a sterki ... jak Creative


  12. narazie (autor: 123er | data: 1/08/08 | godz.: 20:49)
    wiadomo, że deneb należy do rodziny stars czyli K10, jedyne zmiany to 'die shrink' co pozwoli przyspieszyć zegar i zrobi miejsce na więcej cachu'u. Brak informacji na temat jakichkolwiek usprawnień, więc niestety nie ma co liczyć na killera wydajności. To na potwierdzenie http://i.frazpc.pl/...02/auto/1215986664116067.jpg

  13. @Azet (autor: rainy | data: 1/08/08 | godz.: 21:33)
    Mam wrażenie, że panujące ostatnio upały nieco cię zmęczyły.

  14. @browar (autor: Kosiarz | data: 1/08/08 | godz.: 21:38)
    popieram

  15. @browar (autor: Takkyu | data: 2/08/08 | godz.: 00:15)
    stery ATI - catalysty 8.6 są lepsze od tych, które ma nV...
    Nie mówicie - że są do dupy - wszystko odpala w każdej rozdzielczości, obojętnie od ustawień AA/AF...
    Może poza Bishockiem w 1280x1024 + 4xAA +4xAF, reszta nowych tytułów super :-) Ktoś dawał linka do jakiegoś dość sporawego testu sterowników właśnie - i o dziwo stery nV częściej nie chciały gry odpalać...


  16. @browar (autor: Elektron | data: 2/08/08 | godz.: 02:14)
    Z doświadczenia to piszesz, czy tylko powtarzasz jak papuga?
    Można, powiedzieć, że od zawsze byłem zwolennikiem tylko graf NVIDII, ale ich ostatnie olewactwo klientów, którzy posiadają ich starsze produkty skłoniło mnie w stronę ATI. Bardzo dobrze zrobiłem wybierając HD4850 jako moją nową kartę. Problemy ze sterownikami to jest po prostu jakaś bujda poszczana w eter przez fanów zielonych. Odkąd mam tą kartę ATI mam 100x mniej problemów ze sterownikami niż miałem posiadając 7600GT.
    Dla mnie sterowniki Nvidii skończyły się gdy przeszli na ten swój zajebisty "nowoczesny panelik", który niemiłosiernie pogorszył jakość obsługi. W ATI jest wszystko ładnie porozmieszczane, ładuje się szybciej i nie ma najmniejszych problemów z ustawieniem czegokolwiek.
    Przestańcie powtarzać bzdury, bo aż się rzygać chce.


  17. ...@ (autor: Saturn64 | data: 2/08/08 | godz.: 12:25)
    Deneb z tego co wiadomo oficjalnie ma różnić się od Ageny procesem technologicznym 45nm oraz większym cache 6MB. Z tego co przewija się w nieoficjalnych wiadomości z różnych serwisów www można przeczytać, że ma zostać zmniejszony czas dostępu do pamięcie L3, oraz zwiększony uzysk w wykonywaniu kilku operacji w jednym takcie (ma to teoretycznie wyglądać jak w C2D). Powstanie również wersja Hyper w której ma zostać zwiększony cache L2 do 1MB (według zapewnień AMD ma być konkurentem dla Nehalema).

  18. Saturn64 (autor: morgi | data: 2/08/08 | godz.: 18:17)
    Jesli tak..to oby doczekal premiery, bedzie tanie jak barszcz quadcore, oby lekkostrawne. To jedyny pozytyw, ze Penryny beda mial pocisk od dolu, a Nehalem swobodnie pomeczy kieszenie hardcorowcow.

  19. Morgi Baranie jeden skończ Pierdolnić (autor: stach123 | data: 2/08/08 | godz.: 18:56)
    Morgi co ty qrwa wiesz o Procesorach ,--- nic---,

  20. 123er (autor: Takkyu | data: 2/08/08 | godz.: 21:09)
    Screen SuperPI? To to potrafi już wyorzystać większy cache, instrukcje dodatkowe itd.? :D
    Kiedyś ten SuperPI był tak głupi, że pokazywał wydajność typu "więcej MHz tym lepszy procesor" w ogóle nie zwracając uwagi na wydajność cache'u, obsługiwane instrukcje itd. Coś się zmieniło?


  21. hmm (autor: 123er | data: 2/08/08 | godz.: 21:48)
    @Saturn64
    ze wszystkim się zgadzam poza jednym, jak ma się zwiększyć IPC bez zmian architektury?
    @Takkyu
    SuperPi to taki przykład co potrafią FPU procka, duży wpływ ma ilość i szybkość cache i pamięci.
    -"w ogóle nie zwracając uwagi na wydajność cache" - nie prawda
    - "więcej MHz tym lepszy procesor" - nie prawda
    Screen pokazuje tylko porównanie penryn z tym zegarem co deneb obliczy pi w czasie o jakieś 30% krótszym.
    Jeśli chodzi o nowe instrukcje to deneb nie ma nic więcej niż penryn.


  22. @123er (autor: Saturn64 | data: 3/08/08 | godz.: 08:34)
    Czy architektura HD48xx różni się mocno od 38xx? Wydajność w AA pomijając dodanie dodatkowych bloków została bardzo zwiększona. Podobnie jest w procesorach. Analizując laboratoryjnie można poprawić pewne elementy usprawniając nieznacznie architekurę. Trudno jednoznacznie powiedzieć co jest zmianą architektury a co nie jest. Napewno nie będą to zmiany rewolucyjne a jedynie kosmetyczne ewolucyjne. Czytałem, w serwisach www, że mają zwiększyć IPC, jednak to nie były oficjalne informacje od AMD. Tak samo nie wiemy czy architektura nie zostanie lekko poddana modyfkacji. ATI informacje o całej specyfikacji utrzymała praktycznie do dnia premiery (wspomne tu o procesorach stream 360 a 800, jak i o jednostkach ROP 32 czy też 40). Oficjalnie wiemy tylko o 2 zmianach w prcesorach DENEB: proces 45nm i większy cache L3. Poczekamy do zaprezentowania nowych procesorów i konkretnych testów a wtedy będzie można już dokładnie powiedzieć o zaistniałych zmianach.

  23. Saturn64 (autor: morgi | data: 3/08/08 | godz.: 10:49)
    W kartach graficznych usprawniono, ale glownie zwiekszono liczebnie jednostki odpowiedzialne za "wydajnosc". Z tego co wiadomo, to w Deneb bedzie wiekszy cache, ale nic poza tym, aby zwiekszyc jednostki czyli przyspieszyc wykonanie potoku instrukcji. Tego dokonuje sie w CPU zdecydowanie rzadziej.

  24. @morgi (autor: Saturn64 | data: 3/08/08 | godz.: 11:15)
    Zgadzam się po części z Tobą jednak nie do końca. Każdą zmianę można zrobić na kilka sposobów. Np jeśli założymy, że usprawnienie działania cache L3 (tj. jego przyspieszenie (zmniejszenie czasu dostępu) oraz zwiększenie jego wielkości) może również spowodować duże zwiekszenie wydajności. Ponieważ każdy element (blok CPU) zawsze współpracuje z innym blokiem na jakichś określonych zasadach. Może być taka sytuacja, że cache L3 nie jest w stanie udostępnić takiej ilości informacji by płynnie pracował cache L2 i L1. Dlatego też mały i wolny cache może ograniczać wydajność szybszych bloków procesora. (Podobnie jest z całym komputerem PC - jego pamięć składa się z L1/L2 cache, pamięci Ram i pamięci dyskowej. Dysk twardy (pamięć ram w mniejszym stopniu) najbardziej ogranicza działanie komputera (jeśl dysk twardy i pamięć ram działałby z podobną szybkością co L2 cache (czas dostępu/odczyt/zapis) to cały PC przyspieszyłby kilkaset razy.

  25. przy (autor: 123er | data: 3/08/08 | godz.: 11:22)
    zmianie procesu produkcji unika się większych zmian architektury, żeby dodatkowo nie stwarzać sobie problemów.Mam nadzieje w denebie chociaż na optymalizacje scheduler'a, układu predykcji skoków itp drobnych poprawek.

  26. @123er (autor: Takkyu | data: 3/08/08 | godz.: 18:05)
    Nie wiedziałem ;-)
    Przez ładne kilka lat sobie te benchmarki odpuściłem - w każdym razie kilka lat temu np. taki Athlon XP 2600+ będąc od Celerona 2,2GHz procesorem o wiele lepszym dostawał w SuperPi ;-)


  27. Satrun64 (autor: Dzban | data: 3/08/08 | godz.: 21:57)
    w 4850 zwiększono ilość MTU do 40 a ilość Rop pozostałą bez zmian lecz ich wydajność wzrosłą 2x więc stąd duża wydajność z AA. A co do Deneba to jeśli podkęcą "NB" to może to znacznie przyśpieszyć L3 i przy jego dużej ilości może przynieść to dobre rezultaty. A poza tym przede wszystkim wzrosnąć ma taktowanie którego tak bardzo brakuje Phenomom. Podobno ma być wersja bez L3 która będzie mogła się wysoko kręcić. Ale szkoda że AMD już kilka lat z nowymi procesorami się regularnie spóźnia i to sporo.

  28. @Dzban (autor: Saturn64 | data: 4/08/08 | godz.: 06:25)
    Zgadza się. AMD jest zacofany w stosunku do Intela o co najmniej 1,5 roku.

  29. Dzban (autor: morgi | data: 4/08/08 | godz.: 11:40)
    Taktowania brakuje Phenomom? Jakze to szkola zycia jaka bylo Netburst zaslepila amd? Nawet jesli k10 byloby na rowni z taktowaniem z Core 2 i potencjalem OC, to i tak bedzie mialo nizsze IPC.

  30. @morgi (autor: Saturn64 | data: 4/08/08 | godz.: 12:39)
    Po czym to wnosisz, że Deneb będzie miał niższe IPC? Jeszcze nie było testów a już z góry zakładasz co będzie.

  31. @saturn (autor: Giray | data: 4/08/08 | godz.: 13:01)
    przeciez mogri wypalil ponad polowe najbardziej smierdzacego materaca i jak moze nie wiedziec? ;)

  32. Saturn64 (autor: morgi | data: 4/08/08 | godz.: 21:49)
    Wnosze o k10, a w 45nm wielu ostatnich zatracencow marzy o k10.5, ale moze sie przeliczyc jak ostatnio u amd. Nawet im gpu lezy odlogiem, Intel daje popalic leniom.

  33. @Morgi (autor: Takkyu | data: 4/08/08 | godz.: 22:49)
    "Nawet im gpu lezy odlogiem"

    Lubię czytać Twoje posty - ale tutaj... nie wiem, czy mi oleju w głowie brakuje, czy jak, ale nie skumałem.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.