Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 7 sierpnia 2008 
    

AMD "Brisbane" 3 GHz już w sprzedaży


Autor: Redakcja | 13:18
(75)
Trochę w cieniu nadchodzących premier nowych procesorów odbywa się planowe zastąpienie 90nm procesorów Athlon X2 ich wersjami w technologii 65nm. Choć AMD nie nagłaśniał tego faktu, w sprzedaży pojawił się właśnie Athlon X2 5400+ (2.8 GHz) Black Edition z niezablokowanym mnożnikiem. Potwierdzają ten debiut charakterystyki techniczne procesora znajdujące się na oficjalnej stronie producenta. Podstawą tego CPU jest stepping G2 rdzenia Brisbane, który przy częstotliwości 2.8 GHz zadowala się zapotrzebowaniem na energię nie przekraczającym 65W.

Trochę mniej oszczędny jest inny procesor Brisbane na steppingu G2, który został zauważony w jednym z amerykańskich sklepów internetowych. Mowa jest tu o Athlonie X2 5800 + (3.0 GHz), a dokładniej o jego 65nm wersji, która posiada 2 x 512 kb cache L2 i TDP na poziomie 89W.

Oznaczenie na obudowie procesora ADA5800IAA5DO mówi o tym, ze jest to układ na steppingu G2. Wyprodukowano go dość dawno - w siódmym tygodniu 2008, czyli pod koniec lutego. Sklep oferuje procesor w wersji OEM po 89$, a w oficjalnym cenniku AMD ten model figuruje w cenie 112$. Przypomnimy, że procesory Brisbane powinny osiągnąć częstotliwość 3.1 GHz - będzie to 65nm wersja Athlon X2 6000+. (autor: giray)

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD robi naprawdę fajne procki (autor: browar | data: 7/08/08 | godz.: 14:30)
    Tylko gdyby mogli dorównać intelowi w nanometrach a nie ciągle rok za nimi i gdyby dawali do swoich procków tyle cachu ile Intel a moze jeśzcze cos więcej w tedy moze bym się kiedyś skusił

  2. AMD górą. (autor: doxent | data: 7/08/08 | godz.: 14:49)
    fakt, na prockach AMD znacznie lepiej mi się pracuje. Mimo iż testy niby pokazują wyższość Intela to system operacyjny i gry chodzą żwawiej. Sam czas instalacji windowsa XP na Athlonie X2 5600 jest krótszy o jakieś 5-10 minut od Core2Quad 6600 2.4 GHz. Trudno taki system zamulić co zdarza się na intelu. Znowu testy i benchmarki pokazują co innego ale pewnie są one pisane na korzyść Intela.

  3. Bo ja wiem (autor: Master/Pentium | data: 7/08/08 | godz.: 14:55)
    Pracuję na różnych systemach. Ich "zmularność" zalezy od wielu czynników, w tym oprócz CPU szczególnie liczy się pamięć i HDD. Porównywalne w benchmarkach procesory Intel'a i AMD są ... no właśnie, porównywalne w działaniu :)

  4. doxent (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 14:59)
    Sprawdz sobie reszte sprzetu i system, bo muli to chyba po alkoholu glowa...

  5. jak zwykle (autor: AZet | data: 7/08/08 | godz.: 15:02)
    cicha rewelacja gdzies tam wyszperana ;)
    jak zwykle fajne i potrzebne...jakis rok temu nazad? ;)


  6. AZet (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 15:10)
    2 lata, to jak odkrycie w starej piwnicy wina z dobrego rocznika, smakuje, choc tylko nadaje sie dla konesera albo do muzeum. Swiat ucieka, a amd czlapie.

  7. nic dziwnego ze cicho :P (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 15:30)
    Bo nie ma sie czym chwalic! I skad ten teks "AMD gora" ??? Intel juz od dawna jedzie na 45nm, wiec nie widze czym tu ten amd ma sie chlubic. Pobor pradu pozal sie boze, Intel E7200 ma 26Wa E8400 35W :D W kazdym chyba aspekcie masakruja tego AMD. Nie mowiac o polityce, 3-4 rdzeniowce maja inna podstawke. Kupujac platforme intela ma sie pozniej tani upgrade na Quada. U AMD kicha, trzeba wszystko zmieniac. Chyba ze od razu kupic plyte AM2+ ktora jest kompatybilna w dol, , ale to juz znacznie drozsza zabawa. Naprawde czymu tu sie chwalic.

  8. panowie - co jest (autor: Takeya | data: 7/08/08 | godz.: 15:49)
    zlot fanow monopolu?

  9. marioking (autor: Aamitoza | data: 7/08/08 | godz.: 16:00)
    ale płyty AM2 są kompatybilne z phenomami w dużej większości. Na pewno jest lepsza sytuacja niż taka kótra byla u intela podczas przejścia na C2D. Wtedy żadna płyta pod P4 nie działała z C2D.

  10. Tak... ale (autor: Adolph | data: 7/08/08 | godz.: 16:17)
    Procesory AMD kożystają z HT i niepotrzebują wielkich ilości cache'a. 4 jajkowego Phenoma można władować dopłyty AM2 bez "+ ". Ale interesuje mnie jedno. Powiedzmy kupicie kompa z 2 rdzeniowcem, a jak już będziecie kupować 4 to będzie pewnie nehalem, albo "wyjdzie za niedługo" to co będziesz Quada do kupował na którym będziesz "wymulał"

  11. Dlugo sie trzymalem AMD (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 16:24)
    Ale obecnie to nie jest najlepiej uluokowana lojalnosc :D Wowczas bylem za amd, ale liczy sie teraz, a przez sentyment nie bede kupowal jakis odkurzaczy co ciagna 3x tyle pradu. Jeszcze z ta pogmatwana sytuacja, jedne sa komptybilne am2 inne tylko am2+ i sie gimnastykuj. U intela mam jeden socket i sie nie trzeba gryzc. Jeszcze znikome roznice cenowe. Realnie Intel obecnie stanowi lepsza alternatywe dla przecietnego zjadacza chleba.

  12. *Takeya (autor: AZet | data: 7/08/08 | godz.: 16:27)
    Ano zlot fanów monopolu "zawsze lepszosci" AMD ino cichej ;))
    Ale...czyż lepsze musi byc glosnie!? Spokojnie, moze byc sobie ciche i lepsze.
    Browar tobrze to okreslil : "AMD robi naprawdę fajne procki ...Tylko gdyby.


  13. Zreszta o czym my tu gadam. (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 16:38)
    Na pewnym serwisie jest zestawienie aktualnych prockow, wezmy takiego E7200 za 300zl, kasuje w benchmarka 64 x2 6000+ ktory tez kosztuje 300zl, a nawet Phenoma 8450 za ponad 300. I procek Intela jeszcze ciagnie 3X mnie energi i jest zimny jak sklala. O mozliwosciach O/C nie wpsom,ne bo to juz KILLEr. No litosci, jesli ktos mi powie AMD jest lepszy to... brak mi slow.

  14. @marioking (autor: Marek1981 | data: 7/08/08 | godz.: 16:51)
    Czasami zanim cos pierdykniesz to poczytaj.
    Bo głupota raziiiiiii.
    soket intela 775 można porównać do soketu AMD soketA
    niby te samo gniazdo ale najnowszego proca ci nie obsłuży chipset.


  15. @marioking (autor: Kosiarz | data: 7/08/08 | godz.: 16:54)
    no nie jest lepszy to juz wiemy :) dlatego po 6 latach z AMD skoczylem do intela. 4 lata radeonow a teraz mam nvidie - fakt ze juz nie dlugo bo w planach jest 4870.

    wszyscy tutaj zgromadzeni mniej wiecej wiemy co jest szybsze i w jakiej cenie bo to nie jest klopot, problem w tym ze nikt (poza morgim) nie chce monopolu intela i sami sobie w glowach wyciagamy obraz AMDe.

    Ja sie dopatrzylem jednej dosc istotnej zalety AMD. Phenomy sa szybsze w photoshopie (benchmark i obserwacje) wiec dla grafika moze sie okazac ze intel nie znaczy lepiej :P


  16. hmm ... (autor: rcicho | data: 7/08/08 | godz.: 17:04)
    Uważam że to bardzo dobry procek. Owszem najnowsze Intele są szybsze i podobnie kosztują jednak ten Athlon X2 jest jak najbardziej w porządku i dla ludzi którzy nie stosują solidnego OC bardzo dobra propozycja. (sam mam E2160)

  17. Oczywisie socket jedno a chipset drugie, istotna kwestia (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 17:06)
    Ale wkoncu z u AMD jest to samo, wiec prosze... Zakladam ze ktos kupujac plyte postara sie wybrac taka przyszlosciowa. To tylko komenatarz, a nie analiza, gdzie rozpisalbym dokladna cala sytuacje, zdaje sie na inteligencje czytajacych :D

  18. Ludzie jak moozna tak mowic (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 17:13)
    @rcicho
    Cos jest dobre dlaczegoa... Jak mozna mowic ze to bardzo dobry procek, gdy konkurent w tej cenie oferuje nowoczesniejszy, wydajniejszy, enerogoszczendiejszy i chlodniejszy. W kazdym aspekcie ten AMD jest gorszy, wiec JAK moze byc "bardzo dobry". Wypaczasz sens slowa bardzo dobry :P Zalamac rece....


  19. ... (autor: SlashBeast | data: 7/08/08 | godz.: 17:27)
    A mi taki procesor odpowiada, 65wat to nie jest sporo, imho idealnie nadaje się do stacji roboczej pod oglądanie telewizji/filmów i jako domowy serwer poczty i dropzone dla plików.

  20. marioking (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 17:30)
    Nie przegadasz, my wiemy, oni tez wiedza, ale siebie oszukuja, byle pozostac wiernym jakis wydumanym zasadom. Ten procesor jest najlepszy, w "odgrzewaniu kotleta" - modne sformulowanie?

  21. Wypacza... ale nie ściemnia (autor: Adolph | data: 7/08/08 | godz.: 17:30)
    Jeżeli pisze, że jest bardzo dobry to jest bardzo dobry (według niego), ale nie kłamie, jak by pisał, że jest najlepszy to by wymyślał. marioking mi chodzi o to, że jak kupisz 2 rdzeniowca Intela i będziesz chciał potem kupić Quada to Intel robi jajca i opóźnia premierę nahalema rzeby wytłuc więcej kasy od ciebie :)

  22. Sorrka... (autor: Adolph | data: 7/08/08 | godz.: 17:56)
    Zamiast najlepszy miałobyc najszybszy

  23. ... (autor: reev | data: 7/08/08 | godz.: 17:57)
    morgi na rynku jest jeszcze jedna firma specjalizująca się w "odgrzewaniu kotleta", jednak prędzej wyskoczy Ci martwy piksel na twarzy, niż użyjesz wobec Nich tego stwierdzenia.

  24. @marioking (autor: Marek1981 | data: 7/08/08 | godz.: 18:06)
    "To tylko komenatarz, a nie analiza, gdzie rozpisalbym dokladna cala sytuacje, zdaje sie na inteligencje czytajacych :D"
    zapominasz że te komentarze mają pomóc nie znającym się!!! I trzeba pisać jasno i klarownie.
    "@rcicho
    Cos jest dobre dlaczegoa... Jak mozna mowic ze to bardzo dobry procek, gdy konkurent w tej cenie oferuje nowoczesniejszy, wydajniejszy, enerogoszczendiejszy i chlodniejszy. W kazdym aspekcie ten AMD jest gorszy, wiec JAK moze byc "bardzo dobry". Wypaczasz sens slowa bardzo dobry :P Zalamac rece...." głupie stwierdzenie jak najbardziej oddające płytkość wypowiedzi.
    że coś jest lepszego to nie znaczy że tamto jest od razu do du....
    Wybacz że się czepiam ale twoje stwierdzenia są bez sensu .


  25. @morgi (autor: Marek1981 | data: 7/08/08 | godz.: 18:13)
    Chyba jednak ci mama nie przemówiła do rozumu, nadla głupi i zaślepiony jak zawsze.
    W obecnej sytuacji do 300 pln opłaca kupić sie procka AMD , no chyba iż użytkownik jest troszkę na bardziej zaawansowanym poziomie(podkręca) to polecam Intela.
    Dla twojej świadomości 96% userów PC nie ma zielonego pojęcia jak podkręcić proca.
    Dla twojej wiadomości C2D to też odgrzewany kotlet, polecam wrócćdo jego specyfikacji


  26. Ciekawe nie (autor: Adolph | data: 7/08/08 | godz.: 18:14)
    http://itbiznes.pl/art33376.html

  27. To troche inna bajka (autor: Adolph | data: 7/08/08 | godz.: 18:16)
    http://itbiznes.pl/art33328.html

  28. AMD jest przegrany, majac takich fanboyow :P (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 19:02)
    Mozecie sobie gadac ale wlasnie prsote benchmarki bez o/c pokazuja swoje. Plus porownac ceny i AMD R.I.P. Uwierzcie mi, nie podoba mi sie to bardziej niz wam :P Ciagle chce moc kupowac tanie intel-e, ale jak amd bedzie sie tak opierdalac to juz dlugo tak nie bedzie. Ale ostatnio AMD naprawde tragicznie przedzie. Teraz byle laik widzi ze Intel tanszy i gdzie znajda sie frajerzy co go jeszcze troche podtrzyma na rynku..... a sorki sa jeszcze fanboye :) Zyjcie dlugo i wiernie :)

  29. reev (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 19:06)
    Odswieza zamienia cyferki, zupelnie tak samo jak konkurent i ludzie biora ten towar jak francuskie buleczki prosto z pieca i zaden nie narzeka. Po radku wystarczy zainstalowac sterowniki i juz ma sie uczulenie, chociaz zawzieci majesterkowicze przezwycieza opor materii i po modyfikacjach/kombinacjach zacznie lepiej dzialac.

  30. Marek1981 (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 19:10)
    Kotletem C2D nie smierdzi, skoro wszedzie w swiecie ten sprzet teraz wybiera tluszcza, ale oczywiscie w pelnym sorcie widac jego moc, a nie jakims zlomowanym Pentku/Celku DC. A co powiesz o k10, to dopiero kopiarka, jedynie na nowa nazwe sie pokusili, o kuriozum chyba tę Ruiz byly prezio namascil, czyli zmascil.

  31. Nie ma jak trolle, sio... (autor: Kenjiro | data: 7/08/08 | godz.: 19:56)
    A w temacie, AMD jest tańszy, ale tu trzeba sięgnąć do cenników, a nie wymyślać. Porównywalne procesory kosztują podobnie, ale do AMD można kupić wypasioną płytę ASUS M3A32-MVP za ~430 brutto, a dla konkurencji podobna jest ASUS P5N-T DELUXE za ~530 brutto, więc już 100 drożej, a jakby pójść w chipsety Intela to już zupełnie rosną koszty, no i dodatkowo pamięci DDR3 (nie wszędzie, ale coraz mniej DDR2).
    Tak więc, nie samym procesorem komputer stoi.


  32. @morgi (autor: trepcia | data: 7/08/08 | godz.: 20:21)
    Znowu temat sterowników do radeonów... no cóż, stereotypów nie da się zmienic, co nie pijaku i złodzieju? Wkońcu Polak z Ciebie jak i ze mnie.

  33. Z okytami nie wyskakujcie (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 20:28)
    Glupia plyta GA-EG31 za 120zl obsluzy wszystkie dostpene procki intela, i teraz mi powiedz jaka pod amd zrobi to samo :P

  34. trepcia (autor: morgi | data: 7/08/08 | godz.: 20:44)
    Mow za siebie, ataki osobiste to swiadcza o adresacie, to czym bluzgasz z 2xsila lubi wracac do agresora. Moje ataki dotycza sprzetu i na tym sie koncza, a ze czlowiek troche jestem, to i pewne atrybuty tejze bestii posiadam, jak kazdy z tego gatunku.
    Stereotypy o sterownikach padaja i powstaja, ale o dualikach od ati tez niebawem wroci narzekanie jak bumerang.


  35. ... :D (autor: Aamitoza | data: 7/08/08 | godz.: 21:19)
    wpadł morgi i odrazxu burda. weź Ty imbecylu (stwierdzenie naukowe na ludzi z IQ w okolicach 25 - jeszcze ktoś zarzuci mi9, ze Cię obrazam :D) idź wielbić intela w domowym zaciszu, bo tutaj tylko robisz jeden wielki burdel.

  36. @morgi (autor: Giray | data: 7/08/08 | godz.: 21:30)
    nie pochlebiaj sobie, na miano czlowieka trzeba sobie zasluzyc ;P

  37. Pyskowka (autor: marioking | data: 7/08/08 | godz.: 21:40)
    Nie ma co, to jest dopiero na poziomie. Ale czego sie spodziewac po fanboyach AMD :P

  38. ... (autor: reev | data: 7/08/08 | godz.: 23:34)
    "radku wystarczy zainstalowac sterowniki i juz ma sie uczulenie" morgi nie wiem o czym piszesz... miałem GF teraz mam ATI zainstalowałem stery wszystko śmiga - nic nie grzebałem, majsterkowiczem nie jestem. Nie pisze tutaj że to jest lepsze, a drugie do dupy. Ciebie i tak się nie przekona, ale mnie przekonałeś przynajmniej, że nie wiesz o czym piszesz.

  39. a propos ATI (autor: Giray | data: 8/08/08 | godz.: 00:33)
    najwiecej problemow ze sterami to powoduja nie same stery a CCC. Zamiast tego uzywam ATI Tray Tools i chodzi duzo lepiej, w pamieci zajmuje nie 100 a 3 mb. Co prawda ostatnia oficjalna wersja byla ponad rok temu a ma ona problemy z obsluga nowych kart, ale dorwalem bete sprzed paru tygodni i wszystko smiga. Jak ktos chce to podziele sie linkiem

  40. intel dobry tu (autor: AZet | data: 8/08/08 | godz.: 00:38)
    amd tam...i fajnie.
    amd ma tez pyrkajace dieslem ati, fajnie.
    kogo stac na cos porzadnego ma intela i gf.
    kogo nie stac ma osiolka amd i ati, ktoren to szybszy jest wowczas kiedy jest z gorki i z wiatrem ;))
    i fajnie, do przewiezienia buklaka z woda wyscigowego ogiera nie trzeba.
    zreszta amd i ati ma te zalete iz oprocz procesora czy tez karty graficznej dostaje sie zelazko turystyczne.
    lubie do pieca dolozyc ;)


  41. Amd się grzeje i bee? Intel cacy? No i? (autor: Elektron | data: 8/08/08 | godz.: 02:17)
    Kupiłem sobie taniego jak barszcz 5600+ Brisbane'a wykręciłem na 3.2Ghz (z nudów) na chłodzeniu sprzed 3 lat (nawet ten Sonic Tower nie miał oryginalnego mocowania do AM2+, ale i tak bez problemu zamontowałem) Do tego płytka gigabyte za 300zł z 2x ESATA, bez czego dzisiejszy komp to shit. Grafa HD4850 za 470zł (wtedy) pamięci kingstony 4GB za 200zł i żadna gra nawet nie stęknie (oprócz Crysisa na max) Proc grzeje się w bezgłośnym kompie z nawiewem 600RPM do 65st w upalny dzień, co z tego? Grafa sama sobie steruje wiatraczkiem, też co z tego, że grzeje się jak głupia?

    Super procki są potrzebne teraz jedynie osobom obrabiającym grafe, konwertującym filmy. Do grania praktycznie gówno za przeproszeniem wnoszą.
    Po co mi teraz jakieś quady/fenomy, czy grafy NV/ATI w SLI/Crossfire za krocie, skoro i tak za dwa lata, jak wyjdzie nowa generacja gierek na nowych engine'ach, to czy na sprzęcie za 1000zł, czy 3000zł nie będzie można sobie spokojnie na medium pograć.
    Jedyny sens kupowania takiego sprzętu, to chęć wykręcenia go na max i chwalenie się na forach ;D
    Zresztą sam powoli dochodzę do wniosku, że kręcenie to jest jedna wielka ściema. Tak w benchmarkach to daje, ale w grach które chodzą i tak na max nic się nie zauważy, a w grach, które dopiero się pojawią za 2 lata to sprzęt wyciągnie 10FPS, więc kręcenie wznoszące grafę na 11FPS na nic się nie zda.( no chyba, że ktoś ma instalację z ciekłym azotem)
    A co do siedzenia przy komputerze z AMD lub Intel, to nie ma różnicy, oba kompy będą mulić, gdyż 99% przypadków mulenia systemu, to wina pojedynczego HDD, który od dobrych 5 lat jest daleko w lesie za rozwojem zapotrzebowania na dostarczanie świeżych porcji danych. RAID0 to podstawa, a proc może być nawet za 150zł.
    Nie wiem, czy ktoś te wypociny przeczyta, ale nikogo nie zmuszam.
    Tyle mojego, pozdro ziomy. Miłego spierania się dalej o pietruszkę.
    P.S. morgi tak czytam raz po raz twoje komenty w różnych tematach, więc masz coś ode mnie: Jesteś zaślepiony tą NV, jak mucha siedząca na gównie i zjadające je. ATI teraz rządzi i twoje pierdzenie tego nie zmieni. CIAO


  42. Ups (autor: Elektron | data: 8/08/08 | godz.: 02:18)
    Naprawdę dużo tego się narobiło :P

  43. Elektron (autor: Kriomag | data: 8/08/08 | godz.: 03:25)
    Celowo dałeś to zdanie: "Nie wiem, czy ktoś te wypociny przeczyta, ale nikogo nie zmuszam." na końcu? xD dobre!

  44. @Kriomag (autor: bmiluch | data: 8/08/08 | godz.: 08:11)
    100,0(0)% wypowiedzi na tym forum to wypociny (bez urazy), bo NIKT kto tu pisze nie jest światowej (ani nawet krajowej) klasy ekspertem. Dlatego takie sklasyfikowanie swojej wypowiedzi przez Elektrona świadczy tylko o jego samoświadomości.

    Jak śmieszniejsze są wypowiedzi osób, które wypowiadają się tak jakby były (przez co tylko robią z siebie tylko głupoli).


  45. Celowo, celowo :P (autor: Elektron | data: 8/08/08 | godz.: 08:38)
    Dobrze, że TwojePC nie ma (czy ma?) limitów długości wypowiedzi ;). Ale jak by miało, to był 3 pod rząd pierdyknął HEHE.
    bmiluch: Święta racja.


  46. Elektron a popatrzyles na ceny? (autor: marioking | data: 8/08/08 | godz.: 09:26)
    Chyba na ceny intela patrzyles tez sprzed 3 lat, co twoj wentylator :P
    Ludzie zacznicie zyc w terazniejszosci, bo obecnie juz gadki ze amd jest tanszy to urojenia. Ten sam Piekny konfig Electrona zlozbyloby sie taniej na intelu i mialby wiekszy power, wiekszy o/c i jeszcze mniej pradu by ciagnal. Wiec Elektron zostaw te bajeczki dla naiwniakow :P Albo odstaw to co zazyles.


  47. Elektron (autor: morgi | data: 8/08/08 | godz.: 09:41)
    Faktycznie rzadzi, ale nie ma na to dowodu, zobaczymy czy te 40% desktop osiagna jak zakladali, czy dalej beda odwlekac wiktorie po mniej optymistycznych rezultatach, bo Nvidia cenami i wieloma innymi zachetami nadal swietnie sobie radzi.

  48. @marioking - właśnie patrzę na ceny (autor: ligand17 | data: 8/08/08 | godz.: 09:48)
    i najtańszy Core2Duo kosztuje ok. 300 zeta - E4400, 2GHz, 65nm. Do tego płyta ze zintegrowaną grafiką - 120, czyli razem 420. Za tą cenę biorę AMD 4850e i płytę na AMD780G, która ten twój zestawik zjada na śniadanie w kategoriach wydajności, prądożerności i O/C i nawet jej się nie odbije. Wniosek? Intel jest do d...

  49. Tak? (autor: Elektron | data: 8/08/08 | godz.: 10:28)
    To proszę podaj propozycję procka i płyty najlepiej z cenami, zobaczymy, co wymyślisz? Podziel się z kolegą, który szukał elementów przez tydzień. Płyta: Asus/Gigabyte inne firmy mnie nie interesują. W środku ma być możliwość RAID0 i dodatkowo podłączania jeszcze innych dysków oraz ESATA na zewnątrz. Musi mieć możliwość podpięcia LPT (Com też byłoby dobrze) (praca mgr. tego wymaga do programowania)
    Powodzenia.

    Tak tylko dopowiem, że płyta Gigabyte z takim samym oznaczeniem na końcu dla intela jest 150zł droższa, a reprezentuje te same dodatki/parametry


  50. ligand17 (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 11:14)
    "czyli razem 420. Za tą cenę biorę AMD 4850e i płytę na AMD780G"

    Tja, e2200, gigabyte na p31 i hd2600 (w sumie ~450, a można jeszcze taniej). Wydajność, oc, znaaacznie lepsza grafika (jeśli ma być to taki sam wyświetlacz pulpitu jak 780G to wystarczy i HD2400).

    Koń jaki jest, każdy widzi.


  51. @Dygnitarz (autor: ligand17 | data: 8/08/08 | godz.: 12:01)
    I d...pa, bo nie wyjdzie taniej, niż 420, a nawet 450. Wydajność porównywalna, O/C mnie nie interesuje, trochę słabsza porównywalna. A pobór prądu znacznie większy, więc również głośność większa.

  52. ligand17 (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 12:30)
    > a nawet 450.
    Hm...
    E2200 - 195
    GA P31 - 155
    HD2600 - 110 (HD2400 i inny crap w stylu GF8400, hd3450 - od 70 zł)

    > O/C mnie nie interesuje
    Sam o tym wspomniałeś: "zjada na śniadanie w kategoriach (...) O/C", więc? :P
    Zresztą skoro bez oc to wystarczy pierwsza lepsza płytka w postaci asrocka za 110-120 zł. Zaoszczędzoną kasę można przepić, albo dołożyć do kosztującego 20 zł więcej E2220 lub lepszej grafiki. Nawet quada, czy innego wolfsdale da się tam wpakować. Do wyboru, do koloru.

    Oszczędź nam i sobie tych typowo fanbojskich tekstów ("Intel jest do d..."), bo jak widać da się złożyć conajmniej porównywalny zestawik na intelu w podobnej cenie.


  53. Slepi jestescie?? (autor: marioking | data: 8/08/08 | godz.: 12:41)
    E7200 kosztuje 295zl , kilerski procek 45nm. i zjada te amd bez o/c. Wystarczy popatrzec na banchmark.pl na porownwanie CPU. Biorac pod uwage przecietnego uzytkownika wlansie GA-Eg31M za 120 i za ~420 jest extra wydajnosc ktorej ten amd bez oc nie podskoczy. A po oc intelka aMD moze cmokna chmure pylu ktora zostawil Intel. A za rok spoko mozna do plyty wrzucic jakiegos topowego Core 2 Duo albo nawet Quada jesli bedzie sens.

  54. oj, nie zauważyłem jeszcze jednego zdania (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 12:43)
    "A pobór prądu znacznie większy, więc również głośność większa."

    No tak, bo 65W e2200 to znacznie więcej, niż 65W 4850e. Dodatkowo radiatory na mobo i grafice ewoluują i wykształcą wiatraczki ;-)))
    Nie przesadzajmy z tym poborem mocy i głośnością.


  55. marioking (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 13:05)
    > GA-Eg31M za 120 i za ~420 jest extra wydajnosc

    Nie rozśmieszaj mnie. Ta, za przeproszeniem gówniana integra służy tylko i wyłącznie do wyświetlania okna MS Word. Ani to nie wspomaga dekodowania materiału HD, ani nie pozwoli na uruchomienie gier 3D w normalnym trybie (brak vertex shaderów, koszmarnie niska wydajność).

    W przeciwieństwie do wspomnianego przez liganda17 780G (lub nowszym 790G), czy prostych/tanich grafy amd serii hd24xx/hd34xx

    Co mi po "killerskim" procku, skoro taki zestaw będzie nadawał się jedynie do pracy biurowej? Nie przeginaj zatem w drugą stronę.


  56. Fanboyem AMD z klapkami na oczach, tez marki AMD :P (autor: marioking | data: 8/08/08 | godz.: 13:20)
    Wezscie przejzyjcie na oczy, bo te wasze poglady sa o pare lat przestarzale. Wystarczy popatrzec na naktualne zestawienia CPU by zobaczyc ze ten procek Intela kiluje mocniejsze AMD, na dodatek drozsze od niego. I MOZECIE MNIE CMOKNAC I GDAKAC SOBIE O SUPREMACJI AMD A TEGO NIE PRZEGADACIE. I to wszystko COOL'n'Quiet :PPPPPP Bo INtelek ciagnie 2x mniej pradu i jest chlodniejszy niz najchlodniejsy AMD :PPPP Przeszkoczcie TO!! A po O/C na 4GHz co dla nie to pryszcz 2-3x drozsze AMD moga go cmoknac. WIEC ZYJCIE DALEJ ZLUDZENIAMI :PPPPP

    @Dygnitarz
    Mozg oddales w zastaw czy co?? CO za idiota przy takim procku jechalby na integrze :PPPP MOwa tylko o CPU + MOBO, a grafa to rzecz gustu, kto tam co chce, PCIX16 jest.


  57. marioking (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 13:58)
    > MOwa tylko o CPU + MOBO

    Trochę kultury, gnojku. Nie jestem twoim kolegą, abyś mógł się tak do mnie odzywać.
    Mowa o CPU+mobo _ze_zintegrowaną_grafiką_ (ew. osobna grafika) za kwotę ~450 zł. Nie dyskutowałem z ligandem o cpu+mb+grafika za kilkaset zł. Przeczytaj proszę powyższe posty ponownie, tym razem ze zrozumieniem.

    > CO za idiota przy takim procku jechalby na integrze
    Nie wiem, ale to właśnie ty zaproponowałeś taki zestaw. Może więc zajmnij się studiowaniem głębokich stopni niedorozwoju umysłowego, a nie wypowiadaniem na forum.


  58. Ale pierd$%^ (autor: Elektron | data: 8/08/08 | godz.: 14:18)
    Fajny zestaw. Wyjebisty procek i płyta za 100zł. OMG@! AMD ma najlepsze chipsety z integrą i nic tego nie zmieni. NV i Intel są pod tym względem daleko w lesie.
    Co do procków to ok, na E7200 mógłbym się zdecydować, ale jakoś nie widzę zaproponowanego modelu płyty spełniającej moje wymagania.
    Co do testów, to weź jeszcze raz je przejrzyj, bo zjadać, to sobie może ale chyba kanapki.
    Bez kręcenia procki w prawie tej samej cenie (AMD i tak tańszy LOL) idą jak równy z równym.
    Poza tym żeby kręcić, to płyta też musi mieć możliwości, których na płycie za 100zł to nawet z mikroskopem elektronowym ;) byś nie znalazł.


  59. Zbiorczo (autor: ligand17 | data: 8/08/08 | godz.: 16:59)
    Dygnitarz:
    Faktycznie, zwracam honor, jeśli chodzi o pobór prądu przez procesor. Ale już cały zestaw na Intelu (płyta + CPU + GPU) jest bardziej prądożerny, niż płyta+CPU AMD. Swoją drogą ciekawe, gdzie w sklepie jest jeszcze ATi HS 2400 za 70 złotych?
    marioking:
    Ciekawe, jaki będzie stosunek wydajność/koszt rozwiązania na Intelu vs AMD do domowego centrum rozrywki? Intel się trochę spoci, próbując odtworzyć materiał HD. A AMD nie bardzo, bo chipset w pełni wspomaga odtwarzanie i kodowanie materiału video.


  60. skoro (autor: AZet | data: 8/08/08 | godz.: 18:58)
    Jesli gorszosc AMD to mit i bajki,a firma produkuje fajne proce,chodliwe i poszukiwane , takie cacuszka w zlotych papierkach to ...dlaczego firma zwalnia ludzi i sprzedaje fabryke?
    Ups?
    Ale wszystkie fany AMD powinny jak kiedys dumnie stanac rowno w szeregu i zakrzyknac w swiat zobowiazanie kupna przynajmniej po dwa uklady ze stajni tejze, aby ten zapluty karzel intelowski nie plul w twarz ;)


  61. ligand17 (autor: Dygnitarz | data: 8/08/08 | godz.: 19:15)
    > Faktycznie, zwracam honor

    Dzięki, wprawdzie jest go niewiele, ale przyzwyczaiłem się do niego. W końcu żyjemy ze sobą tyle lat... ;-)))

    Wracając do tematu - masz rację, pobór prądu całej platformy będzie większy, ale nie będą to jakieś kosmiczne wartości. To w końcu nie P4 :-)
    A co do 2400 za grosze - a choćby i w pobliskim sklepie komputerowym (we Wrocku). Nazwy nie będę podawać, coby nie podejrzewano mnie o kryptoreklamę. Niemniej można porównać ceny na ceneo/skąpcu. Te karty (i nowsza wersja - HD34xx) po prostu tyle kosztują, to typowy low-end... Ale dekodowanie HD wspomaga i sprawdza się jako substytut grafiki zaszytej w 780G.


  62. jak ktoś dobrnął do końca... (autor: TeXXaS | data: 8/08/08 | godz.: 21:12)
    Napomknę tylko, że liczy się zużycie prądu przez całą platformę a nie przez sam procesor... Z dużą częstotliwością chodzi kontroler pamięci - intel ma kontroler na płycie. Dlatego porównywanie poboru mocy przez same procesory nie ma sensu. Intel ma rewelacyjny proces technologiczny - zresztą zawsze tak było, bo firma jest bogata. Tyle że AMD ma o wiele lepsze chipsety. Co wybrać? Jak dla mnie - to co tańsze, bo za rok, dwa i tak trzeba będzie wymienić... A jak wymienić to całość, bo o to producenci od dawna dbają - zwłaszcza Intel. Choć w przypadku AMD różnica jest raczej pozorna, bo zmiany w sprzęcie, iterfejsach są na tyle duże...

  63. @AZet (autor: trepcia | data: 8/08/08 | godz.: 21:36)
    Jesteś bardzo stronniczy. Intel również zwolnił wielu pracowników o czym nie wspomniałeś. O jaką fabrykę Ci chodzi? O tą, co produkuje układy w 130nm? Hmm... a co mieli w niej produkowac? Wykałaczki dla ameb?:P Jeździcie po AMD jak po burej suce... Nie od dzisiaj wiadomo, że to Intel ma wydajniejsze procesory. AMD walczy ceną i chipsetami. Dla osób, którzy nie są zasobni w pieniądze AMD jest naprawdę bardzo dobrą alternatywą, nie tylko taką z "przymusu" bo to drugi i jedyny konkurent Intela... Podajecie różne konfiguracje komputera. No fajnie, zawsze można znaleźc coś taniego i wydajnego ale co z jego możliwościami? Mnie tam wyniki w SuperPI czy innych syntetykach wogóle nie obchodzą. Ja osobiście szukałem płyty głównej z kontrolerem SAS, tylko pod AMD takie coś było w sensownych pieniądzach... Do tego mam radka 3870 (kupiony w maju za niecałe 400 zeta, aż grzech było się nie skusic). I jakoś wszystko działa, chodzi ma max detalach na moim 19 calowym LCD. Cuda? Nie, poprostu na AMD też WSZYSTKO działa.

    Ja się nie zaspokajam "oglądając" słupki wydajności poszczególnych procesorów, to to już bierze moja dziewczyna w swoje ręcę. Ale czytając co poniektóre wypowiedzi osób tutaj wypowiadających się można dojśc do wniosku, że nie mają kobiety i takie "słupki" stanowią ich ekwiwalent.
    Panowie/panie trochę powagi. Mamy na rynku dwóch graczy, z których jednemu od pewnego czasu mało co wychodzi... Phenom jest bardzo dobry ale do zastosowań typu "data center". Do zwykłego PC'ta jednak... Ale patrząc na jego cenę i możliwości (nie chodzi mi tutaj o syntetyczne wyniki w PC marku) jest warty rozpatrzenia. Szczególnie jak ktoś używa komputera nie tylko do gier ;-)


  64. @trepcia (autor: AZet | data: 8/08/08 | godz.: 23:02)
    Ja juz dawno temu napisalem ze te boje co lepsze sa kretynskie, ale skoro ludzi to bawi...i to tyle czasu...;))
    Co by nie ganic czy chwalic to tak naprawde my wyboru zadnego nie mamy, bo albo jedno albo drugie bez zadnej alternatywy na wiecej.
    Nawet jesli procesor bedzie badziwny to i tak ludzie kupia, bo wymusza to na nich producenci...oprogramowania - bo lepiej bo szybciej bo w ogole...bo w koncu nowy i nowe nadzieje.
    Niestety taka sytuacja jest komfortowa dla producentow procesorow, rynek na pol i gra muzyka.
    Narzekasz? To gnaj w krzaki i nie bierz, ktos prosi? ;) I tak przyczlapiesz albo tu albo tu i kwita.
    Dodatkowo scieranie sie fanow tez jest na raczke i jednym i drugim, pyskowki umacniaja wszak jedyna slusznosc wyboru po obu stronach barykady ;)
    Ludziska lubia sie targac za wlosy, bo fajnie i nie nudno.


  65. @AZet (autor: trepcia | data: 8/08/08 | godz.: 23:57)
    Ale i tak nie odpowiedziałeś mi na pytanie jaką fabrykę masz na myśli.

  66. Szkoda mi sie wysilac (autor: marioking | data: 9/08/08 | godz.: 08:29)
    Skady wy bierzecie te cuda ze Intel jako platforma calego kompa bedzie ciagnal wiecej pradu, bo tak sie sklada ze widzialem pare takich pomiarow i INTEL w niektorych przypadkach ciagnal o 50% mnie niz porownywalny konfig na AMD. Wiec prosze nie czarowac i jakis mirazy nie tworzyc.

    Co do barebonow i komputerow medialnych, no litosc pisalem o konfigu dla przecietnego usera(jak ja) na tanii szkielet wydajnego kompa. Sam mam intelka na plycie mATX za grosze i O/C jest jak najbardziej mozliwe. Trzba kupowac procki budgetowena fsp 800 i 1066(E7200) i plyta pozowli strzelic 1066/1333 o ile procek uciagnie, a wiekszosc intel kreci sie bosko i nie ma z tym problemu. Taki e7200 przy dobry chlodzeniu powietrzny idzie 3,8-4ghz. Moze na tej plycie az tylu sie nie zapusci ale i tak bedzie znaczny kop przy tak taniej konstrukcji. Sorki ze w przedstawionym przykladzie nie uwzglednilem tak licznego grona skladajacego barebony czy urzytkownikow ESATA (co polowa przecietnych userow nie wie z czym to sie je, nie wspominajac ze im to potrzebne :P).

    Wedlug mnie taki konfig oparty na tej mATX z e7200 kiluje kazdy konfig AMD w tej samej cenie, BEZ O/C(a z nim to juz "bye bye", bajek nie opowiadajcie). I wystarczy popatrzec za wydajnosc prockow przedstawiona w zestawieniach na benchmark.pl czy tomshardware.com. I to nie jest moje bajdurzene czy marzenia tylko PRAWDA>


  67. @trepcia (autor: AZet | data: 9/08/08 | godz.: 10:58)
    a ma to w ogole jakiekolwiek znaczenie ? chyba tylko dla tego co ja zamyka

  68. @AZet (autor: trepcia | data: 9/08/08 | godz.: 13:30)
    No właśnie nie ma znaczenia tylko wyskoczyłeś z tą sprzedażą fabryki jak gumka z majtek. Intel ma do tej pory te same maszyny, które podukowały 8086 czy chociażby Pentium III? No raczej nie... i nikt nie twierdzi, że tej firmie źle się powodzi bo zwalnia pracowników i sprzedaje wysłużony sprzęt. Trudno tak twierdzic o firmie, której wyniki sprzedaży i zyski z każdego kwartału biją kolejne rekordy. Oczywiście mowa tutaj o Intelu ;-)

  69. marioking (autor: Dzban | data: 9/08/08 | godz.: 14:37)
    7200 rzadko kiedy przekraczają 3,4-3,6 GHz a na takiej badziewnej płycie za 120zł to gratuluje pomysłu. A im później kupuje się procesor Intela tym gorsze podkręcanie. Za około 200zł można kupić Athlon 5200 lub 5400 i też go ładnie podkręcić na 3,4 lub nawet nieco więcej. Tanio i wydajnie. W cenie 200zł Intel nie ma nic ciekawego. W wyższej kategorii to tak ale do 200 zł to AMD ma lepszą ofertę.

  70. marioking (autor: Elektron | data: 9/08/08 | godz.: 19:19)
    Jakoś patrze na te testy na benchmark i za bardzo nie widzę gdzie twój e7200 killuje procka AMD w najbliższej cenie do niego czyli 6000+ (AMD o kilkanaście zł tańsze). Oczywiście mowa bez podkręcania.
    No chyba, że killowanie to dla ciebie 1-3% punktów. Dla mnie killowanie, to jak porównanie jakiegoś quada/phenoma x4 z tym prockiem.
    Równie dobrze można w tej cenie do porównania dodać X3, który to w niektórych testach wielordzeniowości będzie "killował" e7200.


  71. @trepcia (autor: AZet | data: 9/08/08 | godz.: 23:04)
    Oczywiscie ! ;))))
    Jednak problem z AMD jest taki ze chwycil przynajmniej dwie sroki za ogon.
    I sie msci.

    Generalnie kiedys kiedy byl jeszcze Cyrix i VIA takie boje fanowe jakie tu sa uskuteczniane nie istnialy.
    Ale...kto to jeszcze pamieta.


  72. @AZet (autor: trepcia | data: 9/08/08 | godz.: 23:45)
    Ja pamiętam te czasy. Kiedyś istniały spory zwolenników atari vs. commodore. Dzisiaj Intel vs. AMD. A za kilka lat? Hmm... Apple vs. Asus?
    Pozdrawiam ;-)


  73. @trepcia (autor: AZet | data: 10/08/08 | godz.: 12:26)
    A jakies tam bywaly "spory",ale nie porównuj bo tamte byly smieszne i dziecinne, te tutajsze sa idiotyczne i chore.

    To co bedzie w przyszlosci zalezy od tego czy ludzie przejza w koncu na swe zaropiale oczeta i zmadrzeja czy tez zglupieja do reszty.
    Niewiele juz brakuje do tego.


  74. @AZet (autor: trepcia | data: 10/08/08 | godz.: 13:30)
    A jak odróżnic głupca od mądrego? Czy głupiec wie, że jest głupim a przegrany przegranym? Czasem to co wydaje nam się idiotyczne z innej strony wygląda w pełni uzasadnionym czynem. Ale to tyle tego off-topic'u z mojej strony.

    Przejrzec na oczy, hmm... życie to nie komputery lecz praca i rodzina, uczucia i przemijanie.

    Ze swojej strony życzę AMD równie udanych produktów jakie ostatnio serwuje nam Intel. Zawsze pozostanie nam wybór...


  75. Jak tak czytam (autor: Nohrabia | data: 10/08/08 | godz.: 14:43)
    to czasem mam wrażenie, że pewna osoba, jest ostro wkręcana ;)
    Sam nie myśli i powtarza to co mu ktoś powie i robi z siebie pjacyka na sznurkach :D

    A poza tym, prawda jest taka, że w naszym interesie jest sukces AMD, bo to oznacza mnie kasy za procek, ktróą można wydać na iny sprzęt!


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.