Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 8 sierpnia 2008 
    

GTA IV w wersji PC w listopadzie


Autor: Redakcja | 08:25
(57)
RockStar Games odpowiedzialny za serię gangsterskiej już kultowej gry Grand Theft Auto oficjalnie poinformował na swoich łamach, że wcześniej wydane Grand Theft Auto IV na konsole pojawi się w wersji dla PC w listopadzie tego roku. Wersja pecetowa ma charakteryzować się nowym rozszerzonym trybem multiplayer. Oprócz tego otrzymujemy wszystko to, za co fani serii kochają GTA - liczne pościgi, klimat, zadania do wykonania i dużo akcji w wielkim mieście Liberty City. Gra pojawi się 18 listopada w Ameryce Północnej oraz 21 listopada w Europie. Na więcej szczegółów trzeba jeszcze poczekać.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. nadzieja PC (autor: doxent | data: 8/08/08 | godz.: 10:30)
    Nareszcie powiew optymistycznych informacji dla świata PC. Nie tylko konsole się liczą. One stanęły w miejscu na co prawda wysokim poziomie ale pecety dawno je przegoniły. Na pewno średniej klasy komputer obsłuży GTA IV. Rockstar dobrze optymalizuje kod a poprzednie gry nie były jakimiś kobyłami. Niedługo potem pojawi się Mafia 2. Ta zapewne będzie wymagała mocniejszego sprzętu podobnie jak było z Mafią 1. Miała ona dużo lepszy silnik graficzny i znacznie lepiej zrobioną fizykę gry.

  2. pecety dawno przegonilu konsole? (autor: chris_gd | data: 8/08/08 | godz.: 10:45)
    moze i wydajnosciowo ale jesli chodzi o perelki to coraz gorzej na pecetowym rynku, sam gram sporo na kompie ale X-a uwazam, za najlepszy zakup ostatnich miesiecy

  3. @doxent (autor: Mademan | data: 8/08/08 | godz.: 10:45)
    A widziałeś może GTA4? Moim zdaniem choćby nie wiem jak bardzo RockStar się postarał wymagania będą cryzysowe, no chyba że porządnie wykastrują gierkę. Oczywiście pochwalam konwersje na PC, ale gra jest tak rozbudowana, że będzie to bardzo trudne zadanie.

    @Redakcja
    "zadania do wyorania" - mocny tekst :D


  4. no to (autor: Tomasz | data: 8/08/08 | godz.: 11:04)
    święta będą udane, nie ma to jak wigilijny nastroj, karp, choinka, christmas songs i "wyorane" GTA !!!!!!!

  5. "Zadania do wyorania" (autor: agnus | data: 8/08/08 | godz.: 11:13)
    Świetne :-)

  6. BuEheEhehEH ;-D (autor: Padawan | data: 8/08/08 | godz.: 11:39)
    Niektórzy użytkownicy TPC żyją tylko w komentarzach, niektórzy jedynie na boardzie. Dla mnie istnieje co prawda tylko board, ale jak widzę taki tekst... To przychodzi mi do głowy myśl, że trzeba tu częściej wpadać, do tych komentarzy."Zadania do wyorania" - no to JEST mocne.

  7. w sumie... (autor: DYD-Admin | data: 8/08/08 | godz.: 12:04)
    ...to 'do wyorania' mogło by zostać... ;-)

  8. ... (autor: doxent | data: 8/08/08 | godz.: 14:13)
    bez przesady Xbox wcale nie jest jakimś szczytem możliwości to raptem coś ala Radeon 1950Pro. Wydajność którą osiągnęły średnie pecety dość dawno. A jeśli chodzi o Crysis to chodzi on nienajgorzej na Pentium IV 2.8, 1GB Ram i GeForce 7600 GS 256 MB. Na minimalnych 800x600 co prawda z fizyką na high ale nic nie przycina. GTA IV pójdzie na tym na minimum też.

  9. @doxent (autor: Mademan | data: 8/08/08 | godz.: 15:50)
    No normalnie LOL, jest pewna różnica między odpaleniem w Low, a delektowaniem się pełnymi możliwościami gry. Zobaczyłbyś jak wygląda GRID albo GTAIV na XBOX360 i dopiero później pisał, bo się chłopie ośmieszasz :D. Konsola to zupełnie inna architektura i sposób pisania gier, nie ma czego porównywać.

  10. @Mademan (autor: sid67 | data: 8/08/08 | godz.: 17:43)
    Co do GRIDa to na 8800GT chodzi płynnie w 1680x1050 na max detalach i z FSAA, na X360 nie wyglada lepiej.

  11. @mademan (autor: Deathraw | data: 8/08/08 | godz.: 18:23)
    GTA4 wcale nie wygląda powalająco gdzie masz oczy kolego?Też mam klocka i przy gears of war gra raczej śrenio wypada.
    @doxent jak się nie znasz to się nie wypowiadaj.Układ w klocku to prewersja r600 która ma 48 zunifikowanych jednostek shader, choć to nie jest shader 4.0.Poza tym pisanie gier pod multiplatformowego pieca i na konsole to dwie odmienne sprawy.Kiedyś widziałem porównanie-w piecu wykorzystywane jest 30% wydajności sprzętu, a w konsoli ok 80%.Poza tym nie wiem skąd twój optymizm doxent.Rockstar nigdy nie robił zoptymalizowanych silników, a san andreas to już była tragedia.
    @sid67 u mnie na x1950pro GRID chodzi w 1024x768 MSAAx4 i detale na ultra płynnie.Rzadko zdarzają sie zjazdy do minimum 22fps, ale to tylko chyba na jednej trasie i też nie zawsze.


  12. "Zobaczyłbyś jak wygląda GRID" (autor: 0r8 | data: 8/08/08 | godz.: 19:01)
    No, jak kupa w porównaniu do pieca.
    Na kompie za cenę konsoli Full HD + AA. X się nawet nie umywa.


  13. gta sucks! (autor: power | data: 8/08/08 | godz.: 19:38)
    nie rozumiem tego niezdrowego podniecenia z powodu gta4.
    grafika, efekty i muzyka sa przecietne, gra wyglada praktycznie tak samo jak poprzednie czesci.
    nigdy nie lubilem gier z serii gta i uwazam, ze takie gry sa do dupy i w sam raz dla dresow.


  14. @0r8 (autor: Blazakov | data: 8/08/08 | godz.: 21:27)
    Nowego Xa premium można dostać za 899zł. Jaki komp będziesz miał za 899zł? Same śmieci typu dobra klawiatura, mysz, buda, napęd(y), zasilacz, czy sensowne chłodzenie to kilka stów. A od premiery minęły... 3 lata?
    Pomijam już to, że większość killerów to porty z konsol lub tworzone równolegle. A jak ktoś chce ambitnych gier czy choćby edytora tekstów czy internetu? To ma laptopa ze średnimi parametrami, na którym spokojnie pójdzie OpenTTD/Baldurs Gate2/Fallout/Cywilizacja(kto co lubi). I to jest IMHO najsensowniejsze co można w tej chwili zrobić.

    @power, jak oceniasz gry patrząc na grafikę... To powiem, że masz rację. :) Ale seria GTA to jednak coś więcej. Cóż, nie każdemu odpowiada klimat... Ale póki za to nie zabrało się EA to seria trzyma jednak wysoki poziom.


  15. Faktycznie... (autor: Andrius | data: 8/08/08 | godz.: 23:07)
    te gierce od EA jakieś takie prostackie.
    Szkoda, że RockStar nie robi Max Payne 3, ciężko porównywać go z GTA, ale szybciej znudziło mi się San Andreas (pomimo tak dużego świata gry), niż Max Payne 2.

    Co do samej gry, będzie śmigać na full detalach, GF8800GT (400zł) i 4GB DDR2 800mhz (200zł) to gdzieś dolna/środkowa półka (na dzień dzisiejszy).


  16. Blazakov (autor: RusH | data: 9/08/08 | godz.: 02:44)
    za 900zl mozna zlozyc spoko kompa

  17. @RusH (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 07:51)
    Wiem, że spoko kompa... Ale czy Sempron Dual Core + wykastrowany do 256mb ram 3850 pociągnie najnowsze gry na full w 720p lub pochodnej? No właśnie...

  18. pytanie odnosnie gta4 (autor: wrrr | data: 9/08/08 | godz.: 10:02)
    Czy tez tak jak w 3jce obracamy glowe, nie ma samochodow po horyzont, obracamy jeszcze raz glowe, multum aut? (pojazdy generowane losowo 'gdy sa potrzebne' aby nie obciazac zbytnio konsolki)

  19. Blazakov wrrr (autor: RusH | data: 9/08/08 | godz.: 10:42)
    a ile vidoe ramu ma Xkupa? 3850 nie jest wykastrowany, i jest 2-3x szybszy od grafy w Xtosterze

    wrrr tak :/ i na klocu jak zrobisz burdel >30 aut to tnie jak gdybys gral na c64


  20. @Rush (autor: Mademan | data: 9/08/08 | godz.: 13:37)
    Kup sobie PS3 będzie lepiej, a przynajmniej powinno być lepiej skoro się wydało 2x więcej kasy :D. Ja zakupiłem nowego Xbox360 za 630zł i teraz czekam aż złożysz mi kompa za 630zł+200zł za GTAIV, który pociągnie nowe gierki w 1080p :], a właśnie GTAIV obsługuje w pełni 1080p i na 37" wygląda ładnie, ale co ja się będę wypowiadał, ja się nie znam.

  21. Mademan (autor: RusH | data: 9/08/08 | godz.: 14:00)
    Mademan sorry to burst your bubble, ale gta na 360 ciagnie w 720P, wyzsze tryby sa upskalowane, tez sobie moge odpalic co chce na moim monitorze 22' w 720p i upskalowac do full HD zgrywajac idiote :)

    wersja na ps3 jest jeszcze gorsza, bo ciagnie w 640p jak Halo3 na 360 :)

    NIE MA GIER NA 360 w 1080P (nie liczac winter costam ktore wygladalo jak kupa i bylo praktycznie demem pokazujacym ze x360 moze faktycznie pociagnac 1080p ... jak sie wytnie wszystkie textury i obiekty z gry)


  22. @Rush (autor: Deathraw | data: 9/08/08 | godz.: 14:20)
    Hmm to ciekawe co powiesz o tenisie jakimś tam chyba virtua tenis, które było w 1080p?

  23. @RusH (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 16:08)
    No i co z tego wynika, że w kompie masz układ 3x szybszy? Mógłby sobie być i 10x, co z tego, jak nowych gier nie odpalisz... No,chyba że 800x600 albo połowa detali cię satysfakcjonuje.

    PS2 miało 32mb ram + 4mb(!) na grafice. Jakiej ilości wymaga San Andreas na PC?


  24. Blazakov, Mademan (autor: ViS | data: 9/08/08 | godz.: 18:59)
    ale Wy jesteście durni. No offence.
    Pod konsole gry pisze się specjalnie, a pod PC jak-leci.

    Jeśli w kompie za 1000zł GRID chodzi płynnie w 1680x1050 na full detalach i AAx2, to ten komp nie służy tylko do tej gry. Miej to na uwadze, że na swoim klocku grasz w to co Ci rzucą programiści, a PC służy jeszcze do 1000 innych rzeczy. Między innymi do pisania gier na Twojego xklocka.

    Deathraw: lol, tenis w full hd? No proszę Cię, zero zmiany lokacji i dwie animowane postacie na ekranie? Na PC i 4850 można by zrobić z tenisa demko technologiczne w full hd...


  25. @ViS (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 19:17)
    @Pod konsole gry pisze się specjalnie, a pod PC jak-leci.
    Toś amerykę odkrył. I co z tego? To akurat chyba dodatkowa zaleta grania na konsoli...

    Do tych 1000 innych rzeczy służy mi kilkuletni laptop. Zestaw laptop + Xbox pozwala grać w najnowsze gry i robić jednocześnie wszystko inne na kompie niekoniecznie we własnym pokoju, z resztą. patrz komentarz 14. Od premiery minęły prawie trzy lata, a nadal taki zestaw jest bardziej opłacalny (i wydajniejszy) od high-endowego kompa. I nie zanosi się na zmiany.

    GRID w 1680x1050 na full detalach 30++fps w kompie za 1000zł? Pokaż mi gdzie to można kupić...


  26. hmm (autor: PioruN | data: 9/08/08 | godz.: 20:20)
    ktoś tu pisał że tanio można kupić konsole za 700zł ale co z tego skoro gry na konsole są takie drogie, gra na konsolę HIT to wydatek około 250zł a to samo na PC nie przekracza często 100zł :) I ktoś mi powie że konsola tanio wychodzi :P

  27. @PioruN (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 21:29)
    Pomijając piraty (powiedzmy, że jesteś aniołek i nie chcesz przerabiać konsoli), to granie może być tanie. Ja kupuje używane gry w idealnym/bdb stanie za 50- 80zł i po przejściu sprzedaje je za 10-20zł mniej lub czasem nawet za tyle samo. To naprawdę nie jest wielki wydatek, nawet dla gimnazjalisty... Na absolutnych hitach (kupionych 2 miesiące po premierze) traci się po pół roku koło 40zł, wbrew pozorom gry trzymają cenę. A kto ci przechodzi grę w pół roku?

    250zł? Max 200zł przez pierwsze 2 miesiące albo i nie. Pomijam debilizm marketingowców z M$ którzy liczą sobie chore kwoty za Halo.

    A HIT z konsoli na PC pojawia się zwykle ze sporym opóźnieniem, a czasem wcale. Ot, choćby TDU, ścigała raczej na konsolach... IMHO przeciętna zbiera najwyższe noty na PC.


  28. @up (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 21:31)
    Nie, dawno już nie jestem gimnazjalistą jakby kto pytał. :)

  29. tak (autor: PioruN | data: 9/08/08 | godz.: 22:11)
    już widzę granie w FPSa typu Far Cry 2 na padzie :P toż to profanacja całą gębą ;) I tak nikt mnie nie przekona do konsoli :P Nawet w HALO2 dla poprawy komfortu graczy i mniejszej frustracji kosolowców w usłudze Micorosoft Live w potyczkach z PCtowcami konsolowcy mają oficjalnie AutoAiming :P

  30. co do wychodzących (autor: PioruN | data: 9/08/08 | godz.: 22:13)
    pozycji z opóźnieniem w stosunku do PC to popatrz te pozycje wychodzą na PC lepiej dopracowane :) Przykłady? Gears Of War lub Mass Efect :) Czasem warto poczekać a GTA IV też poprawią i będzie wyglądać i działać lepiej niż na konsolach :)

  31. co do "PC lepiej dopracowane " (autor: Se8a | data: 9/08/08 | godz.: 22:54)
    To Gears of War nie jest najlepszym przykładem bo mimo że grę portowali nasi ludzie z People Can Fly - to gra kochała się wykraczać, nie tylko na piratach i nie wiem czy do tej pory tego nie naprawili :)

  32. @piorun (autor: Blazakov | data: 9/08/08 | godz.: 23:17)
    Kiedy ty dostaniesz poprawioną wersję (poprawione bugi i być może jakiś dodatkowy quest) i na tą okazję kupisz nową kartę graficzną i dodatkową kość ramu aby w ogóle to odpalić ja już prawdopodobnie całość przejdę... I kto jest w lepszej sytuacji? :)

  33. Tez dorzuce 2 slowa do tematu konsol... a co :P (autor: Kosiarz | data: 10/08/08 | godz.: 00:08)
    1) PC vs konsola kategoria cena:

    Nie slyszalem jeszcze zeby ktoras z firm produkujacych PC lub "bebechy" dokladala do Waszego sprzetu (pomijajac modele tzw flagowe kart graficznych gdzie liczy sie tylko bycie najlepszym) natomiast wiekszosc ceny konsoli jest pokrywana przez Microsoft czy Sony... po co? a no po to ze pozniej sprzedaja licencje za duze pieniadze i odbija sie to na cenie gry co chyba wszyscy widza... (pomijam piractwo)

    2) PC vs Konsola kategoria optymalizacja gier:

    Ktos tam wspomnial wczesniej ze PC wykorzystuje 30% mocy a konsola 80% - zgoda, jezeli popatrzymy na sprzedaz gier mozna szybko wywnioskowac ze wiecej wysilku jest poswiecane konsolom

    3) PC vs Konsola kategoria Update sprzetu:

    Co ile wychodza nowe konsole? Jak spada cena sprzetu komputerowego dla graczy? W chwili wyjscia konsoli jest ona potezna maszyna do grania, jednak zeby spelnila swoje zadanie musi dostarczac zyskow przez kilka lat (nabicie kabony producentowi oraz firmom produkujacym gry). Microsoft juz zauwazyl ze to dupa a nie interes bedzie w przyszlosci i zaczyna pierwsze kroki w celu spopularyzowania PC na nowo jako podstawowej platformy dla graczy (przypuszczalnie podobne pieniadze jest w stanie wyciagnac na DXach i Windach zostawiajac duzo wieksza swobode uzytkownikowi w kwestji wyboru sprzetu)

    PC vs konsola kategoria funkcjonalnosc:

    To pozostawie inteligencji bywalcow :P

    Rezultat:
    Konsola dostaje w dupe po glebszej analizie - nie koniecznie od razu ale z czasem, fakt cenowo moze wygladac atrakcyjnie ale tylko z pozoru (jeszcze raz dodam: pomijam piractwo). Wyobrazmy sobie jak wygladaly by teraz gry gdyby ich kod byl porzadnie zoptymalizowany dla PC. Jak juz wspomnialem, Microsoft sie otrzasnal i powoli zaczyna pchac wszystko w 2 strone. Pewnie argumenty za tym sa duzo glebsze niz to co mozna zobaczyc i wywnioskowac ale jednak.

    PC User - z racji tego powyzsza opinia jest totalnie subiektywna (nie to zebym nie widzial konsoli w akcji:P ale scierwa nie kupie chyba ze juz nie bedzie innej opcji) i pewnie wiele osob sie ze mna nie zgodzi no ale wolny kraj :P


  34. @kosiarz (autor: Deathraw | data: 10/08/08 | godz.: 11:27)
    Hmm podajesz że konsola jest tańsza, gry są lepiej zoptymalizowane, ale jest w gruncie rzeczy do dupy gdzie tu sens?
    Co do punktu 3 to gdyby tak było to Halo 2 wyszło na pc 3 lata po premierze na starym klocku?Ciekawe jak wytłumaczysz też to, że już zapowiedzi następcy xboxa są-pewnie robią to dlatego że im się nie opłaca:P.Widzę, że nie możesz się pogodzić z tym, że pc jako platforma do gier umiera.Dla mnie też nie jest to łatwe,bo na konsoli nie ma ambitnych gier jak przygodówki czy rpg(oblivion nie jest ambitny jakby ktoś się czepiał).Jest to dla mnie dziwne bo pierwsza część broken sword'a wyszła na PSX,PC,PalmOS,WindowsMobile,Game Boy Advance,drugi broken też był na psx,pc i na kilka innych platform dzięki emulatorowi scumm, który już ma prewersje w XNA.BS3 był na ps2,pc i xbox i dziwne jest, że czwórka wyszła tylko na pc.No z przygodówek lepszych to jeszcze syberia była, ale prawdą jest, że jak rpg, albo przygodówka to pc ma zdecydowanie ciekawszy wybór.
    Co do fpsów to gra się całkiem nieźle, a najlepszy w jakiego grałem był właśnie na konsoli-the darkness.Na pc nie grałem w żadnego shootera z taką swobodą i klimatem no może trochę riddick, ale to gra tych samych twórców choć ciemność ma nieporównywalnie więcej możliwości;).


  35. @Deathraw (autor: Blazakov | data: 10/08/08 | godz.: 13:24)
    Riddik jest bezpośrednim portem z PS2. :P

    @Kosiarz, gdyby to byłą dupa nie interes to M$ w ogóle nie produkowałby konsol.


  36. @Blazakov (autor: Deathraw | data: 10/08/08 | godz.: 15:19)
    A to ciekawe^^.Na ps2 nie było riddicka i nie będzie, bo konsola jest na niego za słaba poprostu.Jak już to był to port z xboxa.

  37. @@@ (autor: Kosiarz | data: 10/08/08 | godz.: 15:37)
    w MOJEJ opini zeby konsole mialy sens trzeba im dac mozliwosc wymiany podzespolow, klawiature i myszke :) tylko czym sie wtedy stana? Ludzie cenia sobie wolnosc, mozliwosc dopasowania produktu koncowego do swoich potrzeb - konsole jak narazie tego nie daja. Obadajcie linka

    http://www.youtube.com/watch?v=ufr-ezr_f7Y

    potrzebne 3konsole, 3 kopie gry...


  38. rzucajac troche inne swiatlo na ta dyskusje :P (autor: Kosiarz | data: 10/08/08 | godz.: 15:42)
    kazdy ma swoje zdanie i nikt nikomu sie tu nie da przekoncac wiec podejdzmy do tego z humorem:)

    http://www.youtube.com/watch?v=vmOGpy2lMsY


  39. hm... (autor: Dygnitarz | data: 10/08/08 | godz.: 17:34)
    "Peter Zetterberg, jeden z najważniejszych ludzi w europejskim oddziale Microsoftu, przyznał otwarcie, że jego firma preferuje konsolę Xbox360 i woli, by gracze kupowali gry na nią, niż te same gry na PC.

    Jednym z priorytetów jest nawet takie sterowanie datami premier, by zmusić graczy do inwestycji w konsolę, która wiele dużych tytułów otrzymuje pierwsza"

    "Gdyby MS wydawał gry jednocześnie na obie platformy, to w takich Niemczech, według Zetterberga, 80% sprzedaży gier stanowiłaby wersja PC i nikt nie miałby bodźca do kupienia Xbox 360. A jeżeli Mass Effect, Gears of War i kilka innych głośnych tytułów wyjdzie najpierw na konsolę, to znajdzie się kilkaset tysięcy osób, które wolą ją kupić i pograć wcześniej."

    http://gamecorner.pl/...klada_Xbox_360_nad_PC.html
    http://www.gamesindustry.biz/...dios-europe-part-2


  40. hmm (autor: Kriomag | data: 10/08/08 | godz.: 23:15)
    "GRID w 1680x1050 na full detalach 30++fps w kompie za 1000zł? Pokaż mi gdzie to można kupić..."
    Widziałeś ostatnio cenniki?
    Jeśli liczyć bez monitora to spokojnie taki kompik złożysz.


  41. @Kriomag (autor: Blazakov | data: 11/08/08 | godz.: 00:12)
    Tak, widziałem, mam jeden przed sobą. W teorii można złożyć, ale w praktyce, składając kompa od zera - nie ma szans. Krótki cennik: Obudowa 150zł (najtańsza nowa), zasilacz 80zł( można wziąć codegena z obudową... Ale ja bym nie ryzykował, zbyt wiele kompów rozpieprzonych pośrednio i bezpośrednio przez zasilacz naprawiałem), klawiatura + mysz 40zł(najtańsze), HDD 140zł (można zaoszczędzić 20zł ale kosztem połowy pojemności...), 80zł na napęd. Już mamy 500zł. Ceny z jednego sklepu (nie podaje, bo zaraz będzie że reklamuje) ale dostawę mamy gratis. Płyta główna to 120zł za badziewnego ASRocka i powiedzmy, że 100zł wydamy na pamięć. Ile zostaje na CPU i grafikę? A system to kto kupi? I masz zamiar w tego GRIDa grać na kursorach?

    Niestety, no way. Nawet, jakbyś 100zł jeszcze skądś wyłuskał. Do tego mamy sprzęt złożony na najsłabszych komponentach. Naprawdę, nie ma szans. Za 1500zł OK, ale 1000 to po prostu za mało.

    A najtańszy Xbox kosztuje ~700zł z dostawą.


  42. @Blazakov (autor: Deathraw | data: 11/08/08 | godz.: 00:44)
    obudowa 150zł?To chyba coolermastera:PTotalnie shitową za 5 dych spokojnie znajdziesz, a normalną spokojnie poniżej 100.
    Ja ostatnio dla kumpla zestaw zrobiłem za 1400zł-p5kse,2gb kingston,9600gt 512mb,e7200,obudowa modecom+500w zasiłka,250hdd,dvd-rw.Dolicz do tego mychę i klawiaturę to masz 1440 no i zestawik całkiem niezły.No i masz przede wszystkim poczucie, że możesz go do pracy wykorzystać no i rodzice też to poczucie mają hehe.


  43. @blazakov (autor: Deathraw | data: 11/08/08 | godz.: 00:45)
    ja przeszedłem grida na kursorach i sporo frajdy miałem więc się da.

  44. jak (autor: kretos | data: 11/08/08 | godz.: 09:48)
    na razie to pc ma najwiekszy udzial w rynku gier... Patrzac na postep technologiczny i to jak konsole zaczynaja odstawac wydajnosciowo od pc to raczej to sie nie zmieni.

  45. PC a konsole (autor: doxent | data: 11/08/08 | godz.: 10:32)
    Do listopada GF 9600 GT stanie się standardem dla średniego komputera do gier. Nie każdy swoją drogą poza tym nie wymaga grania w najwyższych detalach w potężnej rozdzielczości. Ja osobiście zadowalam się 1024x768. Jak ktoś potrzebuje monitora wielkości basenu to niestety musi sobie łączyć karty w SLI albo Cross-Fire bo mu się gry w takich rozdziałkach będą cięły. Pozatym za około 1000zł można już mieć komputer zdolny do udźwignięcia nie jednej współczesnej gry. A biorąc pod uwagę ceny gier na PC które są o połowę niższe od konsolowych to w dłuższej mierze to się bardziej opłaca.

  46. @kretos (autor: Blazakov | data: 11/08/08 | godz.: 11:06)
    "na razie to pc ma najwiekszy udzial w rynku gier... "

    Co ty za przeproszeniem pieprzysz. Z ka takie dane wziąłeś? Rynek gier PC za rok 2007 - 3,7 mld $ (z czego większość to WoW i Simsy...), rynek konsol w 2006 - ponad 30 mld $ (!). To prawie 10 razy więcej!

    @doxent - jeżeli używasz kompa do pracy i do starszych, porządnych gierek - faktycznie, PC jest idealny.


  47. @kretos (autor: Deathraw | data: 11/08/08 | godz.: 13:05)
    to żeś dojebał:P

  48. http://www.theesa.com/facts/salesandgenre.asp (autor: kretos | data: 11/08/08 | godz.: 17:56)

    Game console software sales totaled $6.6 billion with 153.9 million units sold (raporty z US);

    Computer games sales were $910.7 million with 36.4 million units sold;

    Pc ilosciowo ma najwiekszy udzial w rynku (chyba na poziomie 35%). Wyzsze przychody biora sie tylko z wyzszych cen gier na konsole. Przy czym przychody nie przekladaja sie automatycznie na wyzszy zysk developera bo w konsolach musza odpalic haracz dla tworcy konsoli zeby zwrocily sie zanizone koszty jej sprzedazy. O udzialach ilosciowych byl chyba nawet news na twojepc.


  49. Tak kretos (autor: Blazakov | data: 11/08/08 | godz.: 19:28)
    to 6x większy rynek (wg Twoich danych, ciekawe gdzie zgubiłeś konsole przenośne...) spowodowała wyższa cena gier? Gry w polsce są droższe średnio o ~40%, na świecie generalnie różnica jest jeszcze mniejsza. Jaaasne.

  50. GTA4 ??? (autor: Kaszpir | data: 11/08/08 | godz.: 21:09)
    Nie rozumiem ludzi którzy na siłę starają się wszystkim wmówić że PC jest lepszy od konsoli.

    Konsola służy do grania. Gracz wkłada płytę do czytnika i gra. Nie martwi się czy gra mu pójdzie , czy musi redukować detale i rozdzielczość , aktualizować sterowniki i itd ...
    Konsola jest dla ludzi którzy chcą komfortowo grać a nie martwić się w/w "bzdetami".

    Sam mam Peceta który służy mi do serfowania po necie , do obróbki grafiki i jako "odtwarzacz HDTV (HDMI) , do wypalania płyt i itd ...
    Do grania wolę konsolę.

    Konsola w moim mieszkaniu jest od wielu lat. Zaczynając od PSX1 , poprzez XBOX kończąc teraz na XBOX360 i konsole zapewniły mi wiele niezapomnianych wrażeń.

    Teraz też wolę sobie pograć wygodnie siedząc na wygodnym fotelu , trzymając bezprzewodowego pada w ręku i grając na 42" plaźmie i przy nagłośnieniu 5.1.

    To się nazywa komfort ...

    A nie siedziec przy biurku , wpatrywac się w monitor 19" , stukając w klawiaturę i ruszać myszką ...

    Według mnie ideałem jest Pecet + konsola.

    Załuję jednak tylko tego że szybciej do tego "nie doszedłem" bo dzieki temu zaoszczędziłbym mnóstwo kasy jaką wydałem na modernizację komputerów i modernizacje które starczały na naprawdę krótki czas ...

    A co do GTA4. Mam pożyczoną , leży sobie i szczerze mówiąc nie chce mi się w nią grać. Jakoś nie wiem co ludzie w niej takiego widzą.
    Mnie wogóle nie wciągnęła :)

    Jest dużo więcej ciekawszych gier na konsole ...


  51. @Blazakov (autor: kretos | data: 11/08/08 | godz.: 21:36)
    nie wiem czy zauwazyles ale konsole sa rozne a w tym zestawieniu sa liczone lacznie - porownuj ilosc gier sprzedanych na konkretna platform PC, XBOX czy PS - dlaczego wszystkie konsole wrzucasz do jednego worka?

    Gier nie pisze sie na konsole i PC tylko konkretnie na dany model konsoli (PS3, XBOX 360 itd) lub PC a koszt portu na inny typ konsoli nie bedzie sie roznil zasadniczo od kosztu portu na PC. I przy porownaniu konkretnych platform PC nie wypada najgorzej i wg jakichs tam danych ma najwiekszy udzial ilosciowy w rynku.

    Oczywiscie udzial PC musial spasc po wprowadzeniu konsol jako specjalizowanych komputerow do grania ale gry na PC znikna dopiero wtedy jak linuks zrobi sie popularny na desktopach - czyli wg zapowiedzi od 10 lat bedzie to juz w nastepnym roku...


  52. kretos (autor: Takkyu | data: 11/08/08 | godz.: 23:13)
    "czyli wg zapowiedzi od 10 lat bedzie to juz w nastepnym roku..."

    tekst mi się dpodobał :D


  53. @kretos (autor: Deathraw | data: 12/08/08 | godz.: 00:16)
    kretos to że chlejesz ostro w wakacje cię nie usprawiedliwia.Ja też się nie szczędzę a jednak nie pierdolę takich bzdur:P.

  54. @Deathraw (autor: kretos | data: 12/08/08 | godz.: 09:17)
    moze zamiast o pierdoleniu podalbyś jakies dane na poparcie swoich słow?

    Artykuł z czerwca 2008:
    http://www.boston.com/.../computer_vs_the_console/

    sprzedaż gier PC (mld USD) po uwzględnieniu sprzedaży online:
    2006: 9,3 2007: 11,3
    konsole:
    2006: 9,4 2007: 14,1


  55. @kretos (autor: Deathraw | data: 12/08/08 | godz.: 18:43)
    widzę że jakoś mój post zaginął więc napiszę jeszcze raz.Chodziło mi o twoje linuksowe prognozy których niczym nie poparłeś.Twoje dane są lekko mówiąc dziwne.Sprzedaż gier na konsole wzrosła o prawie 70%?
    Ja mam inne dane które twoje podważają bo wynika z nich, że w samych stanach przychód na grach na konsole wyniósł prawie 18 miliardów

    http://polygamia.pl/gry-na-pc-to-14-rynku

    Teraz pytanie które dane są bardziej wiarygodne?Szczerze mówiąc ja nie jestem w stanie na to odpowiedzieć, ale gdyby tyle kasy na rynku pc było to mniejszy pustostan by był ostatnimi czasy no i nie trzeba by było aż tyle czekać na premierę, bo wynikałoby z tego, że to najbardziej opłacalna platforma(skoro 14.1 miliona to konsole ogólnie czyli nawet jeśli byłyby to same nextgeny to aż na trzech trzeba przychodzy podzielić.Linux nigdy nie będzie na pc'tach górował z prostego powodu-nie ma pod niego tylu różnorodnych aplikacji pod windows w tym także gier.WINE ma wydajność na niezadowalającym poziomie, a argument że linux się nie wiesza w przeciwieństwie do windowsa nie ma już racji bytu.Mnie osobiście XP nigdy się nie zawiesił pomijając to że czasem z O/C przesadzałem, ale to już wina sprzętu była, a nie systemu.Poza tym ludzie musieliby się na nowo przyzwyczajać do systemu, bo nie powiesz mi, że to jest prawie tak samo jak np XP.


  56. Kiedys byly wojenki Atari vs Commodore, (autor: marekl | data: 13/08/08 | godz.: 09:51)
    pozniej PC vs Amiga. Teraz Pc vs Konsole :)

    Konsole nie sa zle o ile ktos lubi proste odmóżdzające gry. Mozna sobie cos wlaczyc i sie zrelaksowac godzinke czy pół. Sam tak lubie.

    Ale granie w Rts'y, RPG, FPS, strategie na konsoli to po prostu smiechu warte.

    Ostatnio wyszla Cywilizacja na konsole. Porazka. Gra dla 5 latkow. Granie na padach w FPSy, dla mnie zenada. celowanie tak uproszczone ze moze i milo sie gra jak ktos jest uposledzony manualnie. Ale jesli ktos ma troche ambicji i podchodzi do tego typu gier powaznie to po prostu żenada.

    I ze by nie bylo mam w domu xbox 360, ps2 i PC.

    Z czego na konsolach sie tylko "odmóżdzam". :)


  57. @marekl (autor: Deathraw | data: 13/08/08 | godz.: 14:44)
    Ja grałem w jednego ambitnego fps i był on właśnie na konsoli:P Podaj mi jakieś przykłady może, bo dla mnie shooter sam w sobie jest mało ambitny i to jest kwintesencją tego gatunku.W RTS'a na klocku grałem jednego-Battle for MiddleEarth II i powiem, że nie grało się wcale źle.Co do sterowania padem w fps to idzie się przyzwyczaić i potem idzie całkiem dobrze.Wiadomo nie jest to WSAD+Myszka, ale można i to zrobić, choć jest to koszt około 300zł i z tego co wiem w pierwszych wersjach tego urządzenia były opóźnienia lekkie, ale jak jest teraz to nie wiem.

    http://allegro.pl/...oter_do_xbox_360_adapter.html

    Co do RPG to prawdą jest, że oblivion nie należy do elity i bardzo dotkliwie można odczuć brak wiedźmina na klocku-dlatego rok temu złożyłem sobie średniego jak na tamte czasy pc, który jest na oc w granicach 70%-100%, więc jedyne co będę zmieniał to karta, ale to za jakiś rok.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.