TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 13 stycznia 2009 |
|
|
|
Zmiany w ofercie i cenniku procesorów Intela Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 10:19 |
(29) | Wraz z dniem 18 stycznia Intel wprowadzi szereg zmian w ofercie procesorów. Oprócz wynoszącej przeciętnie 10-15% obniżki cen kilku modeli w sprzedaży pojawi się także pięć nowych procesorów bazujących na architekturze Core 2. Pierwszą z nowości będzie Pentium Dual Core E5400 pracujący z zegarem 2.7 GHz, z magistralą FSB 800 MHz oraz 2MB pamięci podręcznej drugiego poziomu. Wprowadzony zostanie także Core 2 Duo E7500 (2.93 GHz, 3MB cache, FSB 1066 MHz). Ponadto w sklepach pojawią się trzy nowe, zapowiadane już wcześniej energooszczędne procesory z serii Core 2 Quad. Będą to modele Q8200s (2.33GHz, 4MB cache), Q9400s (2.66GHz, 6MB cache) oraz Q9550s (2.83GHz, 12MB cache). Ceny zawarte są w tabeli znajdującej się w dalszej części aktualności.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- E2220 i E5200 (autor: daver | data: 13/01/09 | godz.: 11:08)
w tej samej cenie ?
- Oczywiście :) (autor: AmigaPPC | data: 13/01/09 | godz.: 11:17)
Morgi zaraz powie, że nowe procesory AMD nie mają żadnego wpływu na obniżkę cen Procków Intel :)
Bo to przecież w trosce o klienta itd. <sarkazm>
- czekamy na mogriego (autor: Takeya | data: 13/01/09 | godz.: 11:37)
i komentarz, ze obnizki intela sa dla dobra klientow, a amd, bo im procki nie schodza...
- ... (autor: reev | data: 13/01/09 | godz.: 11:50)
Intel wpadł na pomysł obniżki cen, AMD sto lat by myślało i by tego nie wymyśliło, a nawet jakby - to zrobiliby to źle... wiadomo kto...
- Morgi (autor: KaszeL | data: 13/01/09 | godz.: 12:35)
Się w takich tematach nie wypowiada ;)
- @KaszeL (autor: agnus | data: 13/01/09 | godz.: 13:33)
Znaczy-dyplomata...! :)
- Taaa (autor: morgi | data: 13/01/09 | godz.: 13:49)
obnizki Intela zgodne z timeframe, czyli raz na sezon czyt. kwartal, bo amd obniza chaotycznie na zasadzie mamy nizsze koszta, mamy mierny produkt i musi walczyc cena.
- no super news (autor: Mademan | data: 13/01/09 | godz.: 14:08)
E5200 315zł/84$=3,75, co oznacza że nowa cena to 3,75*64$=240zł ;), jak dla mnie wypas. Teraz trzeba czekać, aż AMD zagrozi Quad-om i może też doczekamy obniżki, ale to dopiero za 3 miesiące.
- Taaa (autor: igrom | data: 13/01/09 | godz.: 14:09)
niech obniżają bo nikt nie chce tego badziewia brać nawet za darmo. Dlaczego? Bo cały ten syf od intela ma wydajność porównywalną z ruskim kalkulatorem, grzeje się tak, że może stopić beton, w dodatku jeszcze promieniuje jak reaktor z Czarnobyla i sprzedają je w brzydkich pudełkach.
Król wydajności pochodzi z jedynej słusznej firmy AMD\ATI. Intel i Nvidia do piachu.
- AmigaPCC (autor: komisarz | data: 13/01/09 | godz.: 14:16)
bo nie maja. Onizki byly planowane i zapowiedziane juz kilka miesiecy temu, razemz premiera quadow o obnizonym TDP.
ALe smialo, mozesz nam wyjasnic, jak premiera procesorow za 250-300$ powoduje obnizje procesorow za 50-80 dolarow u konkurenta...
- E5400 (autor: BarteS | data: 13/01/09 | godz.: 14:22)
Czy w nowym E5400 podnieśli szynę FSB z 800 na 1066 czy to tylko błąd w bądź co bądź chyba oficjalnej tabelce Intela?
- Podniesli szyne (autor: AZet | data: 13/01/09 | godz.: 15:15)
i poszla za flaszke, tabor stoi.
Obnizki intela sa dla dobra klientow, a amd, bo im procki nie schodza.
Nowe procesory AMD nie mają żadnego wpływu na obniżkę cen.
Chceta to mata leszcze.
- Dyskutujecie o procesorach z górnej półki a i tak kupujecie tanioche... (autor: rookie | data: 13/01/09 | godz.: 15:53)
Dyskutujecie o procesorach z górnej półki (Core quad, Phenom) a i tak kupujecie Celerony i Semprony Dual Core. ..
- zawsze tak bylo (autor: AZet | data: 13/01/09 | godz.: 16:46)
kupic nie kupi ,ale pogadac mozna ;))
- rookie (autor: morgi | data: 13/01/09 | godz.: 16:56)
Prawda, w statach Europy Środek i Wschod jest na poziomie Latynoskich bananowych republik, chcac czy nie chca takie sa suche fakty i takie estymacje na najblizsze kilka lat. Przykre, ale slabiutko tu sie rozwija IT.
- morgi (autor: Dzban | data: 13/01/09 | godz.: 17:46)
coś słabe te twoje estymacje i aproksymacje
- Estymacje oparte na publicznych danych dostepnych w google (autor: morgi | data: 13/01/09 | godz.: 18:18)
co ciekawe sprzet PC slabnie w swiecie rozrywkowym przynosi 1 na 10 zarobionych bucks, a reszte konsole.
- IGROM (autor: Mario2k | data: 13/01/09 | godz.: 19:12)
Ty jestes 100% TROL
Za takie trolowanie powinnic C i skasowac konto
- a $ w Polsce znowu zdrożał (autor: bezrobotnydarek | data: 13/01/09 | godz.: 19:41)
a $ w Polsce znowu zdrożał, w Polsce im sprzedaż nie wzrośnie, w podsumowaniu procki Intela i tak u nas drożeją. Intelowi sprzedaż maleje
@rookie z Celeronach i Sempronach to przesadziłeś, minimum teraz to Athlon X2 :)
- darek (autor: morgi | data: 13/01/09 | godz.: 20:06)
Wszystkim maleje, tylko Porsche rosnie ;P
- Tylko laik moze powiedziec zle slowo o Celku... (autor: marioking | data: 13/01/09 | godz.: 23:08)
..e1200. Mam Celka i sie nie wstydze, wedlug mnie rewelacja, taniutki wydajny procek. I przy grafice rzedu ~300zl moge pomykac w wiekszosc gierek w 1650x1080. Pomijac takie watpliwe tyuly jak Crysis, FarCry 2 czy GTA IV, albo inne crapy tego rodzaju.
- marioking (autor: Dzban | data: 13/01/09 | godz.: 23:39)
już pdc to padaka a ten celek to rozpacz. Trzeba było dołożyć 30zł i kupić pełnego Athlona x2 na Brisbane. Do grania w sapera zresztą wystarczy Ci P II 200MHz
- Nie wiem, smiac sie czy plakac :D (autor: marioking | data: 14/01/09 | godz.: 00:38)
Dzban, zartujesz sobie, czy na powaznie takie glupoty nawijasz?
Jesli taki pdc e5200 dla ciebie to padaka to popis lamerstwa pierwsza klasa. E1200 no fakt super nie jest i moze niektorzy nie sa w stanie dostrzec jego zalet, ale takie glupoty gadac o procku z najlepszym stosunkiem wydajnosc do ceny, to kompromitcja.
- E1200 (autor: bezrobotnydarek | data: 14/01/09 | godz.: 02:27)
świetnie się podkręca z 1600MHz do 3000MHz, ja mam Athlon X2 :)
- marioking (autor: morgi | data: 14/01/09 | godz.: 13:34)
Ale uwierz wszystko co ma wyciete lub wykastrowane to nie tylko padaki, ale zlom. Oferta amd pelnego k8 bylaby tu na miejscu, ale to tez zlom w perspektywie historycznej.
- Czepiacie sie detali (autor: marioking | data: 14/01/09 | godz.: 14:08)
Macie chopla na puncie tego cache. Jak cos wycieli nie znacyz ze zaraz jest zle. Liczy sie aspekt wydajnosc do ceny, czy cena bardziej spadla czy wydajnosc. Poza tym te celki po przetaktownniu maja wydajnosc w wiekszosic zastosowan jak E4xxx. Bo w wielu sprawach bardziej liczy sie zegar niz jakis przeraklmownay cache. Patrzcie bardziej na wydajnosc i jej stosunek do ceny niz aspekty technologiczne ktore maja znaczenie bardziej teoretyczne niz praktyczne.
- .... (autor: kubaswielgus | data: 14/01/09 | godz.: 20:42)
A ja mam pytanie - czy jest już coś wiadomo na temat procesorów 8 rdzeniowych Intela? Jeszcze jakieś pół roku temu było pełno newsów na ten temat, a taraz zupełna cisza.
- @morgi (autor: Takkyu | data: 15/01/09 | godz.: 19:49)
Słabiutko rozwija się IT?
Co powiesz np. na to, że w Polsce sprzedało się więcej telewizorów typu plazma/LCD niż np. w Wielkiej Brytanii?
Odnośnie tego, co mówisz o słabiutkich konfiguracjach - ja zauważyłem poprawę. Większość ludzi kupuje u mnie konfiguracje typu E8400 + nV 9800GT/9800GTX+ lub Radeon 4850/4870... słabsze zestawy sprzedają się naprawdę kiepsko.
- Takkyu (autor: morgi | data: 16/01/09 | godz.: 14:43)
Za ostatni rok, wg DS dostawy paneli TFT spadly o 50% rk/rk wiec jest dramat spowodowany kryzysem i stad porownanie UK do PL jest skrzywione pod wieloma wzgledami.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|