Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy miejsce na Twojš reklamę
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 20 stycznia 2009 
    

Nowe Atomy pod koniec obecnego roku


Autor: Zbyszek | źródło: VR-Zone | 15:49
(28)
Na przełomie 2009 i 2010 roku na rynek mają trafić procesory Intel Atom kolejnej generacji. Układy o nazwie kodowej Pineview wykorzystają częściowo architekturę procesorów Core i7 (Nehalem). Chipy otrzymają zintegrowany jednokanałowy kontroler pamięci DDR2 oraz magistralę Direct Media Interface, która zastąpi przestarzałą FSB stosowaną w obecnej generacji tych procesorów. Ponadto wewnątrz procesorów znajdzie się także zintegrowany mostek północny i układ graficzny. Dzięki temu nowe procesory nie wymagać będą obecności całego chipsetu, a jedynie samego mostka południowego - w efekcie wymiary oraz koszty produkcji płyt głównych zostaną znacznie zmniejszone.

Niewątpliwie walka na rynku energooszczędnych układów dla niewielkich notebooków oraz tanich komputerów PC do niewymagających zastosowań będzie się zaostrzać.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: kubaswielgus | data: 20/01/09 | godz.: 16:00)
    Jeśli miałoby to oznaczać, że netbook wytrzyma na baterii 8h i jednocześnie wrośnie jego wydajność + filmy HD, które można by odtwarzać na dużym LCD - to zdecydowanie warto poczekać.

  2. Wlasnie o to chodzi ma byc pelna integracja (autor: morgi | data: 20/01/09 | godz.: 16:38)
    niski pobor pradu, wlasciwy Atom, a teraz przypomne stara basn o Fusion, no gdzie to jest?

  3. pomysl dobry (autor: niewidzialny27 | data: 20/01/09 | godz.: 17:20)
    ale znajac grafiki Intela niespodziewalbym sie rewelacji, atom jakos niejest niesamowicie wydajny wiec odtwarzanie HD tez moze stac pod znakiem zapytania (morgi w jednym z postow napisales ze do odtwarzania HD, przez wsparcie sprzetowe wymaga specjalnego softu, wiec uprzedzam twoje stwierdzenie ze niemam racji)

  4. @kubaswielgus (autor: niewidzialny27 | data: 20/01/09 | godz.: 17:22)
    nettop to sprzet nabiurkowy, a do tego wlasnie sprzetu jest przeznaczony ten procesor

  5. 123 (autor: Qroń | data: 20/01/09 | godz.: 17:33)
    a myślisz morgi, że w wyższym segmencie integrowanie grafiki z CPU zdało by egzamin? Netbook'ach i nettopach jak najbardziej, ale w zwykłych stacjonarnych komputerach widzę póki co marne szanse na powstanie takich rozwiązań.

  6. ciezko zaostac walke (autor: komisarz | data: 20/01/09 | godz.: 18:08)
    kiedy nie ma przeciwnika.

  7. Qron (autor: morgi | data: 20/01/09 | godz.: 18:36)
    wyobraz sobie do czego teraz zmierza gpu, do stania sie cpu, a cpu jesli chce to tylko miec podjednostke gfx, do czasu az wejdzie Terascale chip, ktory rozwali przechwalki gpu o duzej, tylko z nazwy mocy obliczen.

  8. morgi (autor: aibench | data: 20/01/09 | godz.: 18:50)
    Mogli by przestać już z tą miniaturką PIV
    Architektura PIV to chyba jakaś obsesja Intela.
    Po co produkować miniaturkę PIV jeśli można
    miniaturkę conroe-L ?
    Ach zapomniałem, upór maniaka.
    Gdzieś przecież musi wcisnąć te puste MHz.


  9. @niewidzialny27 (autor: TT666 | data: 20/01/09 | godz.: 19:10)
    o ile twój nick pisze się łącznie, o tyle "nie" z czasownikami piszemy rozdzielnie.

    nie spodziewałbym się
    nie jest
    nie mam

    proszę :)


  10. aibench (autor: morgi | data: 20/01/09 | godz.: 21:36)
    Miniaturke pentium M, tyle w temacie, puste MHz dawno sie skonczyly, a dokladnie puste wydluzanie wiersza rozkazow.

  11. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 20/01/09 | godz.: 22:13)
    to pod tym blokiem wodnym to ten procesor 80 rdzeniowy gigantyczny, goracy. poza tym jak to wykozystac skoro programisci niechca sie przestawic na tworzenie aplikacji wykozystujacej wiecej niz 1 rdzen i 64bity, smieszny jestes, a niezapomnij jeszcze o 6GHz G6 Appla!

  12. morgi (autor: aibench | data: 20/01/09 | godz.: 22:48)
    Twój pogląd na temat architektury CPU atom
    stoi w jaskrawej sprzeczności z jego wydajnością.
    Atom 1.6 GHz może powalczyć na równi z
    Pentium-M 800 MHz lub Celeron 420 800 MHz
    albo Athlon 1.0 GHz ale nie z Pentium-M 1.6 GHz.
    Pomyliłeś atom 230 1.6 GHz czyli kulawą
    miniaturkę PIV z szybszym Celeron 220 1.2 GHz.
    Jeśli zrozumiesz dlaczego pomyliłeś to zrozumiesz
    jednocześnie dużo więcej.


  13. ... (autor: kubaswielgus | data: 21/01/09 | godz.: 07:33)
    Dzieki niewidzialny27. Moja pomyłka z tym nettopem. Myślałem, że to nazwa dla niewielkich laptopów do internetu.

  14. niewidzialny27 (autor: morgi | data: 21/01/09 | godz.: 10:21)
    Jakbym slyszal oszolomow, ze dualcore i quad to samo zlo, teraz na prawdziwe multicore sie zloscisz, a przeciez biedni producenci gpu jakos pokazuja ze mozna, to co moze taki Intel z budzetem skyhigh. 80core prototyp z zamierzchlych juz czasow, byl do testow i pokazania jak duzo Tera pociagnie, a pociagnal niezle.
    aibench
    Poziom wydajnosci Atoma jest scisle skorelowany z jego przeznaczeniem, osiagniecie niespotykanej w tej branzy wydajnosci na bardzo niskim poziomie energetycznym, do czego Intel zmierza.


  15. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 21/01/09 | godz.: 12:18)
    http://www.tomshardware.co.uk/...iew-31253-14.html poczytaj i przemysl

  16. Morgi (autor: AmigaPPC | data: 21/01/09 | godz.: 13:25)
    jest niereformowalny, nawet jak kto mu w twarz napluje to powie, że deszcz pada.

  17. niewidzialny27 (autor: morgi | data: 21/01/09 | godz.: 15:18)
    Tak, ale wielkosc takiego zestawu, powierzchnia, koszt produkcji, mozliwosci zastosowania, wszystko jest po stronie Atoma, jesli wezmiemy pod uwage sam procesor.

  18. @morgi (autor: ligand17 | data: 21/01/09 | godz.: 15:25)
    co Ty chrzanisz? "osiagniecie niespotykanej w tej branzy wydajnosci na bardzo niskim poziomie energetycznym" - z jakiego folderu reklamowego (czy też raczej koncertu życzeń) to ściągnąłeś? OK, zgodzę się z tą niespotykaną wydajnością; w końcu wszystkie procesoty w tej branży są wydajniejsze :-).

  19. I jeszcze coś (autor: ligand17 | data: 21/01/09 | godz.: 15:28)
    odnośnie Twojego kolejnego postu: "wielkosc takiego zestawu, powierzchnia, koszt produkcji, mozliwosci zastosowania, wszystko jest po stronie Atoma" - chyba nie widziałeś rozwiązania VIA, które ma takie same rozmiary, niższy koszt produkcji, większy rozmiar (ułatwione odprowadzanie ciepła), takie same możliwości zastosowania. Poza tym dlaczego upierasz się przy samym procesorze, skoro jest on wlutowany na stałe w płytę główną? A sama płyta, mówiąc delikatnie, ssie.

  20. .:. (autor: Shneider | data: 21/01/09 | godz.: 20:54)
    morgi - bla bla bla bla bla

    odnoszac sie do testu kolegi
    http://twojepc.pl/news17699.html

    nabylem mierniczek pradu taki na 230V i sprawdzam co i ile.

    moj laptop X41 (1.6GHz) ciagnie 23W przy max obciazeniu.

    nie rozumiem, jak mozna zrobic wewnetrzna konkurencje. atom = qpa i tak ma byc.


  21. ligand17 (autor: morgi | data: 21/01/09 | godz.: 20:58)
    Rozwiazania VIA sa na papierze, podobnie jak i amd, co to za propozycje niskowoltowanych procesorow na oszczednym chipsecie, ktore w rezultacie wychodza na drogie i ciezkie do miniaturyzacji, tak samo moznaby powiedziec, ze nastepcy celeron L w 45nm zmiota Atoma i te athlony64. Wniosek jest taki, ze Atom jest swietny, brakuje dopicowania platformy, ale chwilunia, mozna zrobic integracje na koniec 2009 i jesli bedzie to o polowe oszczedniejsze jak przewiduje Intel, to bedzie dopiero euforia.

  22. @morgi? (autor: ligand17 | data: 21/01/09 | godz.: 21:36)
    "Rozwiazania VIA sa na papierze" - nie rozśmieszaj mnie. VIA EPIA od dawna nie jest na papierze, a normalnie w sprzedaży. Rozwiązania AMD też nie są na papierze - są testy w sieci, możesz sobie odszukać i popatrzeć, jak Atom dostaje w d...

  23. ligand17 (autor: morgi | data: 22/01/09 | godz.: 09:56)
    To prosze ciebie, skoro sa dostepne to znalezc sklep w ktorym kupi cos na tym to zaden problem, pierwszy z brzegu to ma? taaa

  24. @morgi (autor: ligand17 | data: 22/01/09 | godz.: 10:31)
    proszę, pierwszy z brzegu:
    http://www.komputronik.pl/...mp;cText=&ss=epia
    http://www.ceneo.pl/;004c0+sepia;0112-0.htm


  25. ligand17 (autor: morgi | data: 22/01/09 | godz.: 12:38)
    A ktore sa dostepne, czy moze inny sklep niz bancrupt-tronik.

  26. @morgi (autor: ligand17 | data: 22/01/09 | godz.: 17:09)
    Proszę, 10s szukania:
    http://www.yalu.pl/...on=product&&pid=1129


  27. morgi (autor: aibench | data: 22/01/09 | godz.: 17:15)
    Wiele produktów ma słabą dostępność w Polsce.
    Dostępność jest dość dobrze widoczna tu:
    http://www.newegg.com/...Motherboard-CPU-VGA-Combo
    Atom-miniaturka PIV to produkt składający się
    w połowie z fałszu marketingu że to niby
    wydajność conroe-L.
    Upór maniaka w kreowaniu zbytu przy pomocy
    fałszu mocno brudzi logo producenta.
    Parę osób które kupiło atoma w Polsce mocno
    się na nim zawiodło z powodu marnej wydajności.
    Zawiedziony nabywca wybiera zazwyczaj
    następnym razem produkt konkurenta.
    Zwłaszcza jeśli czuje się oszukany.


  28. To jest (autor: AmigaPPC | data: 22/01/09 | godz.: 22:30)
    właśnie prawidłowa konkluzja dotycząca platformy opartej na CPU Intel Atom.
    Zgadzam się z przedpiścą w całej rozciągłości.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.