Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 13 lutego 2009 
    

Pioneer wycofuje się z produkcji telewizorów


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 14:28
(17)
Piąty pod względem wielkości producent telewizorów, koncern Pioneer poinformował, że wkrótce definitywnie wycofa się z dalszych prac oraz produkcji wszystkich odbiorników TV. Firma zasłynęła w ostatnich latach z doskonałych telewizorów plazmowych Kuro, niestety ich produkcja ze względu na nierentowność i spadek sprzedaży została zakończona w marcu 2008 roku. Teraz podobny los spotka także telewizory LCD - ostatnie tego typu odbiorniki opuszczą fabryki Pioneera w marcu 2010 roku - wraz z końcem roku fiskalnego 2009. Decyzja spowodowana jest koniecznością szukania oszczędności - w kończącym się właśnie roku fiskalnym koncern odnotował straty wynoszące około 580 milionów dolarów.

Firmę czeka także restrukturyzacja, która może zakończyć się zwolnieniem nawet 10 000 pracowników. W przyszłości Pioneer skupi się na produkcji sprzętu audio, zarówno do zastosowań domowych, przenośnych jak i profesjonalnych.

Informacje spokrewnione:

2.12.2008 | 19:14 | 400GB wielowarstwowe płyty Pioneera
5.11.2008 | 7:50 | Samsung naruszył patenty Pioneera
18.9.2008 | 9:34 | Microsoft i Pioneer łączą siły
5.3.2008 | 17:46 | Pioneer kończy produkcję ekranów plazmowych

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ale sobie nasrali tymi KURO (autor: LOLO64 | data: 13/02/09 | godz.: 15:09)
    I co z tego, że zajebiste, jak straty przynosi te ich KURO? Teraz wypadną z tynku i utorują Panasowi drogę do pozycji lidera w dziedzinie PDP. Z resztą cena/jakość u Panasonica jest bezdyskusyjna.

  2. potwierdzam to o Panasonicu (autor: KaT | data: 13/02/09 | godz.: 15:55)
    jako świeżo upieczony posiadacz TH-42PV80PA ^^

  3. Panas jest fajny (mam 37PV80) (autor: piotrszach | data: 13/02/09 | godz.: 16:08)
    ale szkoda że Pioneer wypada z gry :( Zdrowa konkurencja jeszcze nidy nie zaszkodziła.

  4. taa, Panowie pewnie nadal uważacie.. (autor: AbrahaM | data: 13/02/09 | godz.: 17:16)
    .. że technologia się nie zwija, nie jest w schyłkowej fazie obecności na rynku? i że z plazmami jest wszystko ok? Żeby nie było nieporozumień. Zalety i wady plazmy znam. Pytanie (Retoryczne) dotyczyło obecności na rynku i perspektyw.

  5. Znaczy cienizna, skoro ludzie nie kupują... (autor: Remek | data: 13/02/09 | godz.: 19:51)
    .. tak jak Panas zresztą...

  6. sprawa prosta... (autor: Ceki | data: 13/02/09 | godz.: 21:35)
    ...Pionieer się wycofuje z telewizorów plazmowych ze względu na niską sprzedasz i kryzys a tu ciekawostka Unia Europejska chce zakazać sprzedaży plazm w europie !!! http://www.benchmark.pl/...ikna_z_rynku-16744.html

  7. AbrahaM (autor: morgi | data: 13/02/09 | godz.: 21:37)
    Zwija to sie pioneer, a technologie w masowej produkcji lawiruja miedzy kosztami produkcji, w koncu PDP, LCD, CRT, LED to wszystko 'stare' wynalazki, a chinskie/koreanskie fabryki wygrywaja konkurencje.

  8. Ceki (autor: morgi | data: 13/02/09 | godz.: 21:45)
    To kolejny dowod ze UE zabawia sie w szeryfa i zamiast oddac decyzje rynkowi, woli nim sterowac pod pozorem 'oszczedzania energii' w niewiadomo jakim celu. Teraz widac, jak pada na twarz ta cala eurogospodarka, brak konkurencyjnosci i sterowanie wszystkiego dyrektywami wywoluje totalna zapasc.

  9. UE. (autor: komisarz | data: 13/02/09 | godz.: 22:21)
    gospodarka centralnie sterowana pełną gębą. W dodatku w USA wygrał Obama i nie ma za bardzo gdzie emigrować...

  10. Morgi (autor: AbrahaM | data: 13/02/09 | godz.: 22:58)
    ok, przyjmijmy że Pioneer "się zwinął", a inni producenci wcześniej z tego segmentu też się wyprowadzili bo takie słabeusze byli?

  11. tak tak coraz mniej tych plazm (autor: acd | data: 14/02/09 | godz.: 07:15)
    wiec moze wlasnie teraz warto kupic? Jak to jest,ze zazwyczaj gorsze standardy wygrywaja bo sa tansze?np. Kasety vhs,albo procesory risc(albo cisc zawsze mi sie myli),a teraz lcd.dziwne to

  12. AbrahaM (autor: morgi | data: 14/02/09 | godz.: 12:24)
    Wyprowadzaja sie dokladnie tylko slabi, bo top5 ma coraz wieksze udzialy.
    http://www.digitimes.com/...000009760&query=TV


  13. acd (autor: Mieciu76 | data: 15/02/09 | godz.: 15:41)
    chodziło ci o CISC.
    Teraz wszystkie są wewnątrz RISC.
    Do listy dodaj jeszcze windę . . . może jeszcze dyski ide/sata (od zawsze są scsi- duuudoż lepsze)

    @ceki- sprzedasz . . . . . taki ort . . .


  14. Apropos dysków (autor: Mieciu76 | data: 15/02/09 | godz.: 15:42)
    to oczywiście teraz mamy SSD, ale ta część rynku dopiero sie rozwija

  15. No nie wiem czy tylko słabi (autor: Remedy | data: 16/02/09 | godz.: 01:39)
    Jako pierwsze z produkcji telewizorów wycofało się Sony ładnych parę lat temu. Pewnie dlatego, że większe kokosy zarabiało się na LCD.

  16. Remedy (autor: morgi | data: 16/02/09 | godz.: 09:54)
    Bo kitajce-Japonce sa slabi, coraz slabsi w konkurencji chinsko-koreanskiej.

  17. Remedy- jest dokładnie na odwrót (autor: Michał_72 | data: 16/02/09 | godz.: 11:08)
    Sony wycofało się z monitorów LCD na rzecz telewizorów.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.