Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 6 marca 2009 
    

Dyski Samsung EcoGreen F2 w sprzedaży


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 07:48
(44)
Samsung rozpoczyna oficjalną sprzedaż nowych, energooszczędnych dysków twardych HDD. Nowe dyski należą do serii EcoGreen F2 i dostępne są w wersjach mieszczących 500GB, 1TB lub 1.5TB danych. Według producenta napędy pobierają do 45% mniej energii w stosunku do typowych 3.5" dysków twardych, i do 15% mniej od innych 3.5" energooszczędnych dysków dostępnych na rynku. We wnętrzu urządzeń znajdują się talerze o pojemności 500 GB wirujące z prędkością 5400 obrotów na minutę. Prócz tego dyski mają 16 lub 32 MB pamięci podręcznej oraz interfejs Serial ATA 3.0 Gbps. Sugerowana cena detaliczna napędu o pojemności 1.5TB wynosi 149 USD.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Taka pojemność i takie wolne... (autor: Remek | data: 6/03/09 | godz.: 08:24)
    bez sensu

  2. jak bezsensu??!!! (autor: Seba78 | data: 6/03/09 | godz.: 08:42)
    nic przez te lata się nie zmieniło. Remek jak marudził tak marudzi. ja pier... co za melepeta! chyba żadna baba się nie chce z tobą bzykać!
    osobiście mam zamiar kupić taki dysk. kom służy mi jako server mediów i taki dysk jest idealny - będzie na pewno zauważalnie cichszy. Jak komp też jest ciągle włączony to niższe zużycie energi też będzie na pewno plusem. na system można sobie oczywiście dołożyć jakiś mały szybki dysio na pamięci flash.


  3. Energooszczędne, ciche i zimne (autor: raczek70 | data: 6/03/09 | godz.: 09:08)
    dyski ( m. in. z powodu niskich obrotów 5400 ) a przy tym pojemne, na pewno znajdują zastosowanie w dekoderach TV, kompach HTPC i tak jak wspomniał Seba w serwerach mediów.

  4. WD wyznaczylo (autor: kretos | data: 6/03/09 | godz.: 09:17)
    nowy kierunek dla duzych dyskow, ich Green 1TB odniosl sukces wiec inni tez chca kawalek tortu. Sam mam takiego WD i chetnie kupie 2TB jak ceny spadna.

  5. @Seba78 (autor: Hitman | data: 6/03/09 | godz.: 09:24)
    "zauważalnie cichszy" ;)) teraz trzeba być nietoperzem, więc nie wiem o jakiej skali głośności mówimy.. za to będzie wyraźnie wolniejszy!!
    Oszczędność energii sobie daruj bo więcej tracisz na zasilaczu..


  6. mam wszystko oszczędne w kompie - zasilacz też mam green;) (autor: Seba78 | data: 6/03/09 | godz.: 09:35)
    Szybkość w przypadku mediów nie ma znaczenia w przypadku odgywania obrazów płyt audio.

  7. Nie jest zauważalnie wolniejszy (autor: Thradya | data: 6/03/09 | godz.: 09:36)
    raptem parę MB/s mniej niż F1.
    Przy takiej wydajności zielonego szajsu, ToxicWaste powinien wymieść konkurencję z talerzami 500GB.


  8. @Seba78 (autor: Remek | data: 6/03/09 | godz.: 10:05)
    Mylisz się w pewnych kwestiach. Ale żyj sobie serwerami mediów, miast bzykać :)

  9. może bzykasz równie marudną - ale zazdrosny nie będę... (autor: Seba78 | data: 6/03/09 | godz.: 10:16)
    marudne babsztyle leżą poza sferą moich zainteresowań. Bez urazy oczywiście - Tobie może się podobać - są różne gusta, w końcu od kilku lat sam ciągle marudzisz - nie masz szans na kobietę z ikrą. Oczywiście z twojego marudnego punktu widzenia ona może mieć niewiarygodną ikrę... wszystko jest względne i to dobrze dla Ciebie.
    Przepraszam za of top - ale wpadam tu rzadko - kiedyś dużo cześciej i pamiętam Remek ciągle marudził i nic mu się nie podoba - taki folklor TPC jak widzę, nie zmienny od lat:)


  10. co to za oszczednosci dla domowego budżetu może wygenerować? (autor: marekl | data: 6/03/09 | godz.: 10:32)
    standardowy dysk 7200 w czasie pracy pobiera 12W energii w takim razie ten pewnie coś około 8W.

    Chce sie komus policzyc ile to bedzie w przyblizeniu PLN miesiecznie oszczednosci.? ;)
    Bo na oko to mi sie zdaje ze moze na piwo tego nie starczyc :D


  11. Najbardziej mnie śmieszy.... (autor: Remek | data: 6/03/09 | godz.: 10:36)
    ... jak ludzie piszą o czymś, o czym nie mają pojęcia. A jeszcze bardziej, jak filozofują i wydaje im się, że powiedzieli prawdę o życiu na podstawie mało istotnych faktów.

  12. no nie ma nic piekniejszego (autor: AZet | data: 6/03/09 | godz.: 11:31)
    jak wyznaczanie wzoru zycia przez lokalnego fircyka w opuszczonych gaciach
    skad ty sie synku urwales? z lepperowskiego pola ?
    twoj penis ma wiecej rozumu od ciebie bo przynajmniej milczy


  13. 1 wat przez cały rok (autor: Menah | data: 6/03/09 | godz.: 12:11)
    to uwaga ! ok 4zł

  14. Remek, Ty się tak od razu nie obrażaj... (autor: Seba78 | data: 6/03/09 | godz.: 12:32)
    jakie fakty są każdy widzi:)
    powiedz co jeszcze jest bez sensu:) albo nie mów... wiem, wszystko - przynajmniej do tej pory:)
    No a kolega AZet to jakis taki starsznie spięty... chciał klasę pokazać (taka mieszczańską), ale sie odezwał...

    co do oszczedności - to jak posumujemy oszczedności na płycie, na procesorze, zasilaczu, dysku to robi sie nie 5 W a 20 - 30. Nie uzględniam oczywiście karty graficznej - bo tu oszczędnosci mogą być spore - ale i wydajnośc odpowiednio spada. tak więc 20 - 30 W to już sporo, prawda. uzbiera się na coś w ciągu roku? A do tego dochodzi jeszcze kwestia temperatury i hałasu. Więc ma sens czy nie?


  15. Ale ja się nie obrażam :) (autor: Remek | data: 6/03/09 | godz.: 14:57)
    Wszystko na wesoło...:)

  16. @Seba78 (autor: Hitman | data: 6/03/09 | godz.: 16:26)
    możesz mieć naj-naj lepszy zasilacz z pięcioma naklejkami green itp a fizyki nie oszukasz - inaczej mówiąc im większa dysproporcja co do mocy pobieranej a znamionowej zasilacza tym większe straty..

  17. jak z czasem dostępu? (autor: komisarz | data: 6/03/09 | godz.: 17:28)
    pewnie lipa, czyli wydajność niska...

  18. hmm moj F1 tez ma podane (autor: zgf1 | data: 6/03/09 | godz.: 18:00)
    0.5, 0.7A na naklejce...

  19. ... (autor: Elektron | data: 6/03/09 | godz.: 18:02)
    o czym wy w ogóle pierdzielicie z tym oszczędzaniem energii. Napchali wam już tyle marketingu w łeb, że już się zaczynacie o to bić.

    W skali roku na dysku zaoszczędzimy tyle ile pisał Menah, ale to tylko w przypadku, gdy dysk będzie służył jako magazyn na media.
    Jeśli taki dysk, będziemy używać, jako dysku systemowego, to kwesta oszczędzania będzie dość sporna. Dlaczego? Bo dysk mający 20MB/s w średnim odczycie mniej i większy czas dostępu do danych, będzie wszystko robił o jakiś procent czasu dłużej. A jak wiadomo, dysk podczas operacji ciągnie sporo więcej niż w IDLE. Wniosek: dysk szybszy skończy robić wszystko szybciej i będzie dłużej pracował w IDLE - przez co będzie zużywał mniej energii. Ogólnie wcale nie wyjdzie tak różowo dla tych green. Na jakimś forum opisałem to z ilością Watów. Wyszło chyba najlepiej dla WD, że zaoszczędzimy średnio 2-3waciki. Co w skali roku to nawet na piwo nie starczy.

    Zamiast kupować gówniane dyski green zróbcie sobie underclocking procka i grafy. Zaoszczędzicie 2x tyle, co na tych wszystkich green bullshitach.
    Dziękuję.


  20. swoja droga marudzenie co to jest 4W mniej... (autor: zgf1 | data: 6/03/09 | godz.: 18:05)
    To dla jednego dysku, a jak ktos ma 2 lub 3?
    Juz daje np 8W oszczednosci.

    Np obnizenie napiecia karcie graficznej w idle i procowi moze dac 30W+ w idle... Wiec jednak czasem warto pokombinowac z tym.


    Ja popieram taka inicjatywe i energooszczedne czesci do kompa, wolalbym zaplacic wiecej o 50zl mimo, ze sie to pewnie nie zwroci ale za to aby zaplacic za ciekawy trend.

    Jednak za takie oszczednosci powinni sie wziac producenci grafik, taki 4850 w idle grzeje sie jak diabli, a czy robi cos wiecej jak np 9550 ktory byl ZIMNY?! Tu jest marnotrawstwo, niech ATI&Nvidia w koncu dupy rusza....


  21. Z tym oszczedzaniem (autor: AZet | data: 6/03/09 | godz.: 19:24)
    jest jak glowieniem sie czy wylaczyc wycieraczki czy radio w traktorze ,aby mniej palil.
    Przy czym to ze pierdzi z rury na czarno i niespalona ropa jest w odczuciu zupelnie normalne bo tyle zre i musi, nawet jak chodzi na luzie.
    I tyle z tej oszczednosci, glowienie sie nad duperelami nic nie znaczacymi w skali przeliczeniowej i faktycznej oszczednosci.
    Jasne ze lepiej pojechac samochodem o 10km dalej do innego sklepu skoro tam jest taniej o 1zl ;)))


  22. glupie gadanie... po optymalizacjach (autor: zgf1 | data: 6/03/09 | godz.: 20:27)
    moj sprzet w idle ciagnie dokladnie 35W mniej niz przed, w stress oszczednosc jest jeszcze wieksza. Komp srednio chodzi 12h - 15h dziennie.

    Czyli przelicz sobie czy to sie nie oplaca i czy nie warto zrobic kilku rzeczy i miec wiecej w kieszeni i cichszy komp...


  23. wiec, na dzien zaoszczedze okolo (autor: zgf1 | data: 6/03/09 | godz.: 20:29)
    0.4kwh
    12kwh na miesiac
    144kwh na rok

    co daje okolo 72zl w kieszeni, nie trace nic, a zyskuje...


  24. @zgf1 (autor: Hitman | data: 6/03/09 | godz.: 20:51)
    zmień lepiej dostawce prądu - więcej zaoszczedzisz niż marne 72zł - skoro obecny Ci liczy 50gr za kilowat.

  25. hmm w dziennej taryfie z wszystkimi oplatami (autor: zgf1 | data: 6/03/09 | godz.: 22:26)
    wliczonymi wyjdzie pewnie cos kolo tego, ale musze sprawdzic bo przyznam sie strzelilem

  26. zgf1 - jakich optymalizacjach? (autor: komisarz | data: 7/03/09 | godz.: 09:51)
    obnizyles taktowania -> patrz post elektrona. Chcesz byc "eko" - kup atoma, alebo palmtopa:)

  27. obnizone taktowania, napiecia wszystkiego co mozliwe... (autor: zgf1 | data: 7/03/09 | godz.: 16:00)
    wiesz chce byc eco ale miec tez moc na zyczenie :)

  28. nie chodzi tylko te 50 pln na rok... (autor: Seba78 | data: 7/03/09 | godz.: 16:53)
    mój komp chodzi sobie niemal pasywnie. Z budy wywiewają powietrze dwa wolne wentyle. na procku co jakiś czas się coś zakręci... wiatrak w zasilaczu praktycznie się nie włącza. Jak tu nie włożyć wolnoobrotowego, chłodnego dysia? Oczywiście na tym kompie na razie nie gra się:)

  29. skoro (autor: AZet | data: 7/03/09 | godz.: 18:16)
    chodzi pasywnie to po co w ogole chodzi?
    klopoty z ogrzewaniem? ;)))


  30. pobudź mieszczańską wyobraźnię... (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 00:33)
    123

  31. Green to o ile moje skojarzenie podpowiada (autor: morgi | data: 8/03/09 | godz.: 12:44)
    ma byc bardziej przyjazde srodowisku, a srodowisko to takze otoczenie zywe, martwe i czlowiek za kompem. Czyli dysk green ma miec lepszy komfort, efektywnosc pracy po zmniejszeniu wydajnosci, poboru energii, odprowadzania ciepla i zwlaszcza w dyskach talerzowych sporego halasu. Dla wielu to tez sie liczy.

  32. @Seba78 (autor: Wojtass | data: 8/03/09 | godz.: 13:11)
    co masz na myśli pisząc "mój komp chodzi sobie niemal pasywnie"?.

  33. ... (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 14:29)
    zasilacz jest pół pasywny - włącza się wiatrak tylko przy sporym obciążeniu, proc jest z seri energooszczędnych, wiatrak zaczyna się na nim kręcić dopiero jak coś się poważnego dzieje a tak nie włącza się. Karta grafiki zintegrowana - nie ma potrzeby chłodzić. Chodzą tylko dwa wolnoobrotowe wiatraki wyciągające ciepłe powietrze z obudowy. kompa nie słychać.

  34. ... (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 14:30)
    znaczy się słychać - ale bardzo cicho. Myślę, że włożenie na magazyn multimediów takiego green dysku poprawiło by jeszcze sytuację.

  35. ... (autor: Wojtass | data: 8/03/09 | godz.: 14:46)
    znaczy, że chłodzenie masz prawie_pasywne :-)

  36. dosyć drogo wychodzi całkiem pasywny... (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 15:44)
    zasilacz ok 600 - 700
    obudowa z heat pipieami z 2000... kwoty makabryczne:)


  37. OMG (autor: Elektron | data: 8/03/09 | godz.: 20:12)
    Wywalanie 2k na obudowę z heatpipe do sprzętu na którym nawet nie da się grać, to powiem wprost - czysty debilizm.
    Z odległości pół metra buda mająca wentyle puszczone na 500RPM będzie niesłyszalna, do mediacenter to wystarczy.


  38. i dlatego tak zrobiłem. Ale jakbym spał na forsie... (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 20:30)
    to obudowa zalmana wyglądała naprawdę przyzwoicie:)

  39. OMG (autor: Wojtass | data: 8/03/09 | godz.: 21:52)
    DIY - taniej i satysfakcja 100%

  40. jakiś link??? (autor: Seba78 | data: 8/03/09 | godz.: 22:02)
    do tematu odnośnie wykonania hetpipów i jakiegoś panelu np na wierz czy też boki obudowy? prawdę mówiąc nigdy nie spotkałem się z tym.

  41. dla (autor: kretos | data: 9/03/09 | godz.: 09:46)
    mnie tez taki dysk to glownie ze wzgledu na cisze... Mam teraz WD 1TB (Green) jako dysk na dane - kupiony ze wzgledu na niski halas - niestety komputer ciagle slysze - glownie wizgot dyskow

  42. Dlaczego myślicie jednostkowo? (autor: Nash | data: 9/03/09 | godz.: 12:29)
    A weźcie pod uwagę że ja oszczędze 10 W, kolega oszczędzi 10 W, koleżanka oszczędzi 10 W itd. Zysk kasy może dla 1 osoby niewielki ale w skali kraju to juz coś. Zreszta nie tylko o kase chodzi ale o świadomość oszczedzania i przynajmniej starania się w robieniu czegoś ekologicznego. Nie można na to tak spojrzeć? A nie tylko od strony kasy. A skoro się dużo na takim czymś nie traci to o co chodzi?

  43. Jaki zysk? (autor: Thradya | data: 9/03/09 | godz.: 13:54)
    Dotrze do waszych zakutych łbów, że na sprzedawaniu prądu ludzie zarabiają?
    Mniejszy kupowanego prądu = wyższe ceny. Proste jak drut.


  44. Thradya (autor: kretos | data: 9/03/09 | godz.: 16:30)
    zwykłe ludziki generują około 20% zysków z prądu - reszta to przemysł (inne ceny, inne zużycie). I takie dyski co prawda zrobią jakąś różnicę sumarycznie ale będzie ona niezauważalna dla elektrowni. Więc ceny prądu nie wzrosną dlatego że przestawimy się na dyski energooszczędne ale dlatego że prądu będzie brakować a popyt będzie coraz większy.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.