Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 22 kwietnia 2009 
    

Sześciordzeniowe Opterony AMD już w maju


Autor: Zbyszek | źródło: TweakTown | 21:05
(50)
Firma AMD zapowiedziała dziś, że już za miesiąc na rynek trafią nowe sześciordzeniowe procesory z dedykowanej dla stacji roboczych i serwerów serii Opteron. Układy noszą nazwę kodową Istanbul, produkowane są w wymiarze technologicznym 45-nanometrów i bazują na architekturze dostępnych już w sprzedaży czterordzeniowych układów Shanghai. Pierwotnie ich premiera planowana była na koniec 3 kwartału bieżącego roku. Procesory są zgodne z podstawką Socket F, mają kontroler pamięci DDR2 i obok 6 rdzeni zawierają także 6 MB pamięci podręcznej trzeciego poziomu (cache L3). Dzięki nim możliwa będzie budowa serwerów składających się z 12 lub 48 rdzeni (konfiguracje 2 lub 8-procesorowe).

Co najważniejsze Istanbul jest zgodny ze wszystkimi płytami głównymi z podstawką Socket F - procesor można zainstalować nawet bezpośrednio zamiast starych dwurdzeniowych Opteronów z architekturą K8, a jedyne wymaganie to aktualizacja BIOSu płyty głównej.

Niestety w planach AMD, przynajmniej oficjalnie, nie ma podobnych procesorów przeznaczonych na rynek konsumencki (Phenom II X6).

Informacje spokrewnione:

20.2.2009 | 23:33 | AMD prezentuje sześciordzeniowe Opterony
13.11.2008 | 21:15 | AMD: 45nm Opterony na rynku



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD (autor: Nohrabia | data: 22/04/09 | godz.: 21:41)
    i ich zgodność z wcześniejszą podstawką.
    To zawsze cieszy w wiadomościach o ich produktach.
    Nie siedzę jakoś bardzo w serwerach, ale z tego co słysze procki serwerowe AMD raczej się chwali.
    Ciekawe ile takie coś, i czy opłacało by się władować "sztukę" do stacyjki dla grafika?


  2. na rynek konsumencki (autor: LOLO64 | data: 22/04/09 | godz.: 21:43)
    A po co tu 6 rdzeni jak czterordzeniowe nie mają co robić ??

  3. Tak to po prostu kolejna deska ratunku (autor: morgi | data: 22/04/09 | godz.: 22:01)
    bo ta zaleta, o zgodnosci podstawek i inny belkot nie przekuwa sie na rzeczywistosc, kolejne pudlo, oni dopiero wierza, ze zaczna robic zakupy takich serwerow z reszta cytat
    'Although the percentage of server installations that take advantage of the drop-in upgrade opportunity is relatively small—AMD estimates it at around 5%—the firm hopes that tighter IT budgets and a strong value proposition might prompt a change in habits among some IT decision-makers.'
    Nohrabia
    W opinii linuksiarzy i pewnych grup tworzacych okolodrezdenskie farmy pewnie opterona nic nie pokona, ale jest juz pogromca i czekam na testy tego Istanbula z przymierzalnia do Nehalemow.


  4. A my wszyscy czekamy (autor: ZeXeL | data: 22/04/09 | godz.: 22:16)
    aż przestaniesz tak fanboyować.

  5. .:. (autor: Shneider | data: 22/04/09 | godz.: 22:29)
    LOLO64 - konsumencki? home.pl moga zwiekszac wydajnosc poprzez najzwyklejsza wymiane prockow, pozostawiajac cala platforme.

  6. ZeXeL! (autor: Sajron | data: 22/04/09 | godz.: 22:44)
    bo to jest sprawa beznadziejna że AMD nie może dogonic Intela. Oni po prostu więcej bełkoczą niż robią. pamietacie wypowiedz jednego z prezesów AMD , że Barcelona ma byc 40% szybsza od Yorkfielda? święte słowa nie ma co...

  7. Ale ja mówię ogólnie o wypowiedziach morgiego. (autor: ZeXeL | data: 22/04/09 | godz.: 22:55)
    Najbardziej śmiałem się z tej, w newsie o 9800GT bez wtyczki zasilającej.

  8. heh (autor: RuMuN | data: 22/04/09 | godz.: 23:00)
    a może tak jakis phenomik na wczesniejsze podstawki :P np 939 :D tez by bylo milo ;] i znow kompa przez 3 lata bym nie ruszyl :>

  9. @RuMuN, @morgi (autor: Dadexix | data: 23/04/09 | godz.: 07:07)
    @rumun, wątpie, 939 się już nie używa...
    @morgi, pytanie za 100 pkt - po co to wszystko piszesze?


  10. Dadexix (autor: morgi | data: 23/04/09 | godz.: 10:13)
    Bo to oczywista oczywistosc jest, w stylu po co kupowac amd, powod jest w zasadzie teraz tylko jeden z niecheci do Intela, bo racjonalnego wytlumaczenia nie ma.

  11. RuMuN (autor: morgi | data: 23/04/09 | godz.: 11:03)
    Tak chcialbys, amd zmienia platformy jak rekawiczki, ich argument o update na soc.F bedzie aktualny tylko do czasu, az wejdzie planowany od dawna nowy socket, a po kolejnych 2 latach znowu nowy, ale musza czyms zachecac, choc to slabiutki argument.

  12. @Morgi (autor: Gladzio | data: 23/04/09 | godz.: 11:14)
    Ale ja wolę kupić X3 na nowej podstawce, który ma jakąś przyszłość i późniejsze możliwości zmiany, niż Core 2 Duo na LGA 775, która jest już sprawą zamkniętą. Nic nie będę mógł zmienić bez wymiany płyty, chyba że na Core 2 Quad, które wcale nie jest aż takie dobre.

  13. ... (autor: Elektron | data: 23/04/09 | godz.: 11:17)
    Racjonalnego wytłumaczenia to nie ma, ale tylko na przyczynę twojej choroby ;P
    Powód zakupu AMD zawsze się znajdzie i nie jest to bynajmniej niechęć do Intela.


  14. @morgi (autor: trepcia | data: 23/04/09 | godz.: 13:10)
    A jak nazwiesz człowieka, który ma i procesor Intela i AMD? Do której z firm czuję niechęć?

  15. jejuuuuuuuuuuuu... (autor: Simon89 | data: 23/04/09 | godz.: 13:48)
    AMD to mnie teraz zadziwiło... aż tak bardzo przyśpieszyli premierę procesorów? Wyprzedzili intela w 6 rdzeniach? Masakra... i to jeszcze kompatybilna ze starszymi płytami...

  16. @Simon89 (autor: rainy | data: 23/04/09 | godz.: 14:11)
    AMD bardzo potrzebuje tych 6-rdzeniowych Opteronów do rywalizacji z Nehalemem - bez nich byłoby bardzo trudno coś zdziałać na rynku serwerowym.

    To za co można na pewno pochwalić to znaczące przyspieszenie ich premiery.


  17. @morgi (autor: TeXXaS | data: 23/04/09 | godz.: 15:00)
    Widzisz - jest takie uzasadnienie - cena, albo też wartość do ceny. Po co mam płacić więcej za coś co mam taniej? Po co wydawać kasę na coś, czego nie użyję? Może prościej kupić coś sensownego w bardzo sensownej cenie?
    Wszystko zależy od zastosowania. Intel daje pełne wsparcie na całej linii - czasem bez tego się nie da. Ale w domu? Zresztą... pewnie i tak nie wiesz o czym mowa...


  18. trepcia (autor: morgi | data: 23/04/09 | godz.: 15:18)
    To jest wytlumaczenie takie, ze raz kupiles z glowa, a raz na chybil trafil?
    rainy
    Jak pojawia sie to bedziem gadali, a te 6 rdzeniowce swoja powierzchnie maja i baaardzo jestem ciekaw jakim taktowaniem zamkna sie w biezacym tdp.
    amd zwyklo uzywac argumentow bez znaczenia i nieprawdy, a dla serwerow soc.F w przeciagu roku zniknie i beda 2! nowe, wiec przyszlosc po zboju.
    Gladzio
    Jaka masz gwarancje, ze am3 ma przyszlosc? Jedyne wytlumaczenie wyboru platformy to cena? Za 20-30$ wiecej masz sprawdzonego w boju Intela, przy koszcie lacznym ok. 400-450$ platformy to jest bzdura albo lichy argument. W PL i regionie jest pewna tradycja wyboru amd, ale to takze wynika z charakterystyki zasobnosci spoleczenstwa i nie winie o to nikogo, ze oszczedza kazdy grosz rezygnujac z wyzszej jakosci, komfortu, czy sprawdzonej marki.


  19. TeXXaS (autor: morgi | data: 23/04/09 | godz.: 15:23)
    Powaznie wsparcie amd jest smieszne, przywolywane C'n'Q dla phenomkow nie doczekalo sie pelnej naprawy i wsparcia dla starszych systemow. Niejednokrotnie ta technologia jest powodem tragicznych w skutkach problemow z wydajnoscia, ale uzytkownicy nie raz wyciagali reke do tej firmy i pomagali i w tym przypadku tez sie udalo.

    Tak nawiasem tu jest zdjecie rdzenia Istanbul, to powyzej to jakis fotomontaz
    http://www.computerbase.de/...admap_von_16_kernen/


  20. @morgi (autor: trepcia | data: 23/04/09 | godz.: 16:05)
    Bzzz.... zła odpowiedź. Próbuj dalej.

  21. @morgi (autor: trepcia | data: 23/04/09 | godz.: 16:06)
    "i nie winie o to nikogo, ze oszczedza kazdy grosz rezygnujac z wyzszej jakosci, komfortu, czy sprawdzonej marki."
    A klimatyzajcę to posiada? Ile poduszek? Nic? Eeee... dziadostwo.


  22. @mor gi (autor: Marek1981 | data: 23/04/09 | godz.: 17:30)
    jak zwykle bredzisz. Nie znasz się na rynku serwerowym to nie odzywaj się. jak do tej pory jestem strasznie zdziwiony komentarzami.
    Mogą i dołożyć 1500 procków, Intel może być 1500x wydajniejszy i co z tego???

    Nikt przecież o zdrowych zmysłach (np morgi) nie powie przecież że obecnie wąskim gardłem serwerów są dyski, stąd macierze. Pewnie serwera na oczy nie widział i pierdzieli głupoty.

    W dodatku platforma na Intelu pobiera znacznie więcej prądu, czego zasługą są min ramy ( drogie w 3 dup.. i kiepsko jeśli chodzi o serwis, stąd trzeba miec o wiele mocniejsze serwery zapasowe niż w przypadku serwerów AMD w których są ddr2 i można sobie je samemu wymienic)


  23. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 23/04/09 | godz.: 18:20)
    a propo roznicy w fotkach - slyszles kiedys o czyms takim jak prototyp, wydaje mi sie ze chyba nie, poza tym odwroc sobie jedna z fotek i porownaj, jak dla mnie sa identyczne

  24. Marek (autor: morgi | data: 23/04/09 | godz.: 18:21)
    Jasne dramatyczna wypowiedz i swoj dramat amd probuje powstrzymac poprzez Istanbul, dla przypomnienia Nehalem EP jest o srednio 50% i wiecej efektywniejszy w wiekszosci zastosowan, o 40% lepszy w przeliczeniu perf/watt od opterona, od 3 do 7x wydajniejszy niz serwery Xeona sprzed 3 lat, koszta zwracaja sie migiem, zatem kupowanie DDR3-ECC niz DDR2 nie ma znaczenia, a dyski, macierze co to ma do rzeczy przy zakupie platformy
    wyczytaj sobie chocby te pochlebna dla amd recenzje
    http://it.anandtech.com/...oc.aspx?i=3536&p=14
    amd opteron jest pokonany, bo gdyby nie byl, to na co amd takie rabaty i programy taniego upgrade, na co pospiech z Istanbulem, kula w plot i pudlo z obrona amd, nehalem tu sie sprawdza okrutnie.


  25. @morgi (autor: Gladzio | data: 23/04/09 | godz.: 19:14)
    Napisałeś:
    "Jaka masz gwarancje, ze am3 ma przyszlosc? Jedyne wytlumaczenie wyboru platformy to cena? Za 20-30$ wiecej masz sprawdzonego w boju Intela, przy koszcie lacznym ok. 400-450$ platformy to jest bzdura albo lichy argument. W PL i regionie jest pewna tradycja wyboru amd, ale to takze wynika z charakterystyki zasobnosci spoleczenstwa i nie winie o to nikogo, ze oszczedza kazdy grosz rezygnujac z wyzszej jakosci, komfortu, czy sprawdzonej marki."

    1. Nowe podstawki zawsze mają przyszłość. Ale ty chyba tego nie obejmujesz.
    2. Właśnie, 20-30$ więcej i "sprawdzony w boju", ale przegrywa z tańszym, nowszym i oszczędniejszym AMD X3 (zresztą może on konkurować nawet z Quadem). A tak w ogóle to co do cholery znaczy "sprawdzony w boju"?
    3. Zadowalająca platforma na Intelu kosztuje ponad 600$. Chyba, że ktoś chce kupić starego GeForce'a z serii 9000, a to się nie opłaca.
    4. Tradycja rzecz święta. Ważne, że ty przełamujesz wszystkie ludowe zabobony. Właśnie giniesz na stosie "twojepc.pl".


  26. @morgi (autor: RuMuN | data: 23/04/09 | godz.: 20:11)
    1. Ja użwywam x2 na s 939 :P i wielu innych uzytkowników ponieważ mi wystarcza do giercowania i rozpakowywania archiwów no i rowniez do filmów HD :P
    2. Pomażyć nie można ? Czy już za marzenia karają :P BTW. Jak by zrobili phenomka na s939 to gwarantuję że na Serwisach aukcyjnych poschodziły by prawie wszystkie MB na 939 i do tego amd by zarobiło :P
    3. Nie zamierzam zmieniać platformy przez rok bo teraz to co mam wystarcza w 100%. Aktualnie rynek jest nie stabilny no i rosnący postęp technologiczny. Więc po cholore gonić nowości jak i tak prawie każdy przejdzie przez nie prędzej czy później. Aha jak będziesz za ok rok zmieniał sprzęt to kupie coś za rozsądną cenę przecież to i tak będzie szrot złom :P
    Fajnie wiedzieć co się dzieje na rynku IT, ale i tak zanim coś kupię JA to najpierw inni muszą kupić sprawdzić przetestować, ocenić producenci zmodyfikują itd. a po pół roku kupi sie to samo z lepszym "wyposażeniem".

    Do dziś mam MSi k8n Diamond i nie narzekam mimo ze ma swoje zacne lata, przydał by się większy proc no ale Phenomki nie robią na te podstawki :P

    PS. ale pier...le sobie.. a co tam nie wolno ?? inni moga to ja też mogę ^^


  27. morgi (autor: Zbyszek.J | data: 23/04/09 | godz.: 20:28)
    Właśnie zastanawiamy się nad zbanowaniem Twojego konta (włącznie z adresem IP/Mac).

    Nie neguję Twoich poglądów, i kwestia zbanowania ich nie dotyczy.
    Jesteś denerwujący dla ogółu czytelników, przez co niektórzy z nich woląc nie tracić nerwów zaczynają omijać TwojePC. Coraz częściej zdarza Ci sie także odnosić się nieodpowiednio w stosunku do swoich rozmówców.


  28. ^^. (autor: Simon89 | data: 23/04/09 | godz.: 20:55)
    ło masz...

  29. morgi (autor: Dzban | data: 23/04/09 | godz.: 21:34)
    mordo ty moja uzasadnieniem dlaczego nie będzie nowej podstawki pod AMD do desktopów jest bardzo proste. DDR3 będą używane sporo czasu a zanim wejdą 4 to minie sporo czasu

  30. Zbysiu (autor: Dabrow | data: 23/04/09 | godz.: 22:26)
    a gdzie to Morgi kogoś obraża? Bo nawet jak plecie to nie bluzga po ludziach tak jak 3/4 z tych nie-fanbojów po nim! Luz. Drugie - ludzie zaczną stąd spieprzać jak:
    - wymyślicie na wzór googla i YT opłaty
    - zaczniecie banować za dyskusję.
    Dziękuję - tyle chciałem powiedzieć.


  31. @dabrow (autor: trepcia | data: 23/04/09 | godz.: 23:07)
    Tylko TwojePC to nie YT, gdzie ludzie w dużej mierze wchodzą aby się pośmiać. TPC to portal, gdzie powinno uzyskac się rzetelną wiedzę na temat danego produktu. Ostatnio komentarze przypominają jeden wielki bazar, gdzie każdy się przekrzykuje, ciągle słychać "dziadostwo, tandeta, a po co tak, ten produkt i tak nie ma szans powodzenia, skopany jest, itd." (oczywiście nie są to dosłownie przytoczone słowa, nie chcę nikogo wyciągać na pierwszą linię do odstrzału bo nikt nie jest bez winy).
    W komentarzach nic, tylko się żremy (piszę per "my", ponieważ sam też biorę w tym udział). Czasem trudno jest przedstawić swoje poglądy, zdanie czy potrzeby bo od razu jest się karconym przez jedyną słuszną ideologię i wybory, która nie dopuszcza do siebie tego, że człowiek może mieć inne potrzeby. Po co to wszystko? Dla zasady? Moje decyzje mają być zniewolone przez poglądy jednego człowieka a cokolwiek zrobię innego to źle, bo ma być "tak i już"?
    Wolę nie wchodzić na portal, którego notabene bardzo lubię i jestem z nim (heh, brzmi prawie jak wyznanie ;-) ) od bardzo dawna (doskonale pamiętam czasy, jak GregorP był redaktorem), niż cały czas czytać to samo w komentarzach. Muszę się przyznać, że czasem nie wytrzymuję i sam się wdaję w tą bezsensowną dyskusję.


  32. trepcia (autor: Dabrow | data: 24/04/09 | godz.: 00:57)
    primo - to zbanować wszystkich. Bo każdy z nas robi oftopy.
    Secundo - Grześka też pamiętam - ba, on tu wciąż zagląda (skrytoczytacz jeden!) ((-;


  33. @morgi (autor: Promilus | data: 24/04/09 | godz.: 08:11)
    "oszczedza kazdy grosz rezygnujac z wyzszej jakosci, komfortu, czy sprawdzonej marki.
    "
    AMD ma taką samą JAKOŚĆ jak intel, jest również sprawdzoną marką. Co do komfortu to niekomfortowe może być C'n'Q pod Vistą bo ta ma zrąbany system przerzucania wątków na kolejne rdzenie, ot tak chyba żeby chip się równo wygrzewał. W momencie przełączania obciążenia z jednego rdzenia pracującego na 100% możliwości na drugi niedotaktowany i niedowoltowany rzeczywiście może być niekomfortowo. Niemniej sam mechanizm AMD jest genialny i pewnie jak intel wprowadzi podobny to nagle z systemu MS uciążliwa przypadłość zniknie. Poza tym w jakim schronie atomowym byłeś gdy intel wprowadzał swoje wysokiej jakości sprawdzonej marki komfortowe P4? Gdyby AMD miało gorszy stosunek wydajność/opłacalności od intela to nikt by ich nie kupował, widocznie jest inaczej - i ty o tym dobrze wiesz. Jak się nie ma top performance to się walczy ceną. No, prawie każdy i prawie zawsze, bo P4 było słabe i drogie a osoby twojego pokroju i tak je kupowali. Hmm. Fanatyzm? Miłość do marki?
    Nehalem jako platforma dla entuzjastów sprzedaje się słabo, wiele intel na nim nie zarabia w porównaniu do C2D/C2Q. Nehalem w serwerach sprzedaje się równie słabo - AMD wystarczy zaktualizować bios, wymienić CPU i klaster 200CPU dalej śmiga, taniej i mocniej. W przypadku intela trzeba wymieniać CPU, pamięci, płyty... Jeszcze długo taka inwestycja dla wielu ośrodków i instytucji będzie zupełnie nieopłacalna. Szczególnie jak można mieć AMD wspomaganego Cellem o większej wydajności niż serwerowe Nehalemy.


  34. Skoro zagrozilem suwerennosci (autor: morgi | data: 24/04/09 | godz.: 10:03)
    i poczytnosci portalu, to prosze podac date od ktorej sam moge zakneblowac sobie usta, dla mnie to nie problem, w koncu swiat dalej bedzie sie krecil, tylko konkretnie i bez ustawiania sie za 'ogolem'.

  35. @morgi (autor: rainy | data: 24/04/09 | godz.: 10:32)
    Please, tylko nie próbuj robić z siebie męczennika za słuszną sprawę.

  36. @morgi (autor: Promilus | data: 24/04/09 | godz.: 10:38)
    jeszcze pół roku temu byłeś zatwardziałym fanem nvidii. Teraz najeżdżasz na nią nieco tylko rzadziej niż na AMD (a to pewnie tylko i wyłącznie z wrodzonej awersji do marki AMD). Obiektywizmu żadnego w twoich postach nie widziałem - nie dziw się że zasłużyłeś na odznakę trolla i nikt nie traktuje cię poważnie. Twoja krzywa Gaussa sprzedaży była całkowicie chybiona (krzywa dzwonowa) - bo kart ultra wydajnych sprzedaje się dużo mniej niż ultra tanich. Czyli to nie rozkład normalny.
    Ale w jednym masz rację, AMD musi szybko wykombinować przykładem sekcji GPU jak robić układy wydajne, a tańsze w produkcji od intela - bo obecna polityka z blokowaniem wadliwych rdzeni czy cache na dłuższą metę odbije się bardzo negatywnie.


  37. Dobra dobra kazdy niech sie wczyta (autor: morgi | data: 24/04/09 | godz.: 14:13)
    w moje opinie o sprzecie, a nie prosze o zadne nawet najmniejsze oceny i opinie na moj temat, bo te sa nacechowane zawsze subiektywizmem i emocjami, nie mowiac o tym jaki ma to miec skutek i zwiazek z tematem. Pytam o date i konkret, a dostaje to co zawsze, widze ze musze sam sobie ja ustalic.

  38. Promilus (autor: morgi | data: 24/04/09 | godz.: 14:32)
    Jeszcze raz zacznij czytac odnosnie Nehalem i sytuacji opterona od postu nr 3 znajdziesz tam czesciowa odpowiedz, jedna z wielu, dlaczego och dlaczego jest tak jak jest i sprzysiagl sie swiat czy co, ale milo jest pamietac o jasnej stronie sytuacji, jak obecnie zyje sie w glebokim cieniu przeszlosci.

  39. Najwyzszy czas (autor: Merle | data: 24/04/09 | godz.: 14:53)
    morgi wprowadza tu poziom Onetu. Dawniej mozna bylo przeczytac cos sensownego w komentarzach a teraz albo klotnia z morgim albo zalew jego bezwartosciowych komentarzy, wiec podczas czytania musze zwracac uwage kto pisze i do kogo zeby wylapac cos normalnego.

  40. Opakowanie też ważne... (autor: zabyteq | data: 24/04/09 | godz.: 17:52)
    Choć może to zabrzmieć głupio, w niektórych przypadkach to nie tyle sama treść, co sposób jej przedstawienia może wywołać efekt otwierającego się w kieszeni noża. Owszem, jestem - w granicach rozsądku - sympatykiem produktów różnych firm, mam też swoje gorące antypatie - czyli marki, których nie kupię, bądź miejsca, gdzie nie robię zakupów - mam do tego prawo. Z pewnością nie zdenerwuję się, jeśli właściciel Canona rzeczowo wyjaśni mi, dlaczego jego aparat jest lepszy, niż moje Sony; właściciel Intela z pewnością może zaprezentować mi plusy swojej platformy w porównaniu z moim staruszkiem 64 X2, chętnie posłucham o zaletach urządzeń Creative czy innego badzie... Erm. Znaczy, innych znakomitych producentów.

    Dochodzę zatem do wniosku, że to nie treść komentarzy Morgiego, lecz forma ich wygłoszenia razi mnie i irytuje. Prześwitujące w nich nutki jako żywo przypominają mi znane z niektórych portali politycznych wypowiedzi zwolenników pewnej partii, żartobliwie nazwanej Prawo i... tak dalej. Nic na to nie poradzę. Choć jestem świadom przewagi technologicznej pewnych rozwiązań nad innymi i staram się patrzeć na nie względnie obiektywnie (gdyby któryś ze znajomych prosił mnie o radę w kwestii wyboru sprzętu, z pewnością opowiedziałbym o możliwościach architektury i7), to ktoś, kto nie przepuści żadnej okazji do tego, aby przypomnieć, że "moja racja jest najmojsza" na zmianę śmieszy mnie i denerwuje. Do zignorowania jeszcze najwyraźniej nie dorosłem (może za parę lat).

    Niemniej, banowanie i sztuczne zamykanie ust komuś, kto nie przekracza norm dobrego smaku (nie kojarzę, abym widział Morgiego wulgarnie wyzywającego adwersarzy, zaś na odwrót - i owszem) wydaje mi się rozwiązaniem z epoki PZPR łupanego.


  41. ... (autor: trepcia | data: 24/04/09 | godz.: 19:55)
    Nie kopie się leżącego ale czasem trzeba ocucić przyćmiałą osobę ręką po twarzy:
    "Pytam o date i konkret, a dostaje to co zawsze," - i vice versa. I nie rób z siebie męczenika tego portalu. Skoro z premedytacją potrafiłeś, i może dalej potrafisz, pisać fałszywe zdania (nie twierdzę, że wszystko co piszesz jest złe, o nie... nie jesteś głupi, wręcz przeciwnie ale czasem tak bredzisz, że same usta się uśmiechają) to bierz teraz za nie odpowiedzialność. Miej przysłowiowe jaja, jak każdy mężczyzna. Skoro ja napiszę coś głupiego, nieprawdziwego to zwykle już nic nie piszę tylko w głębi siebie przyznaję się do porażki.
    Postawa typu: "i poczytnosci portalu, to prosze podac date od ktorej sam moge zakneblowac sobie usta, dla mnie to nie problem, w koncu swiat dalej bedzie sie krecil, tylko konkretnie i bez ustawiania sie za 'ogolem'." jest najwygodniejsza, pokazująca, że jak bardzo to ja jestem niesłusznie pokrzywdzony przez większośc portalu... ale to jest szczeniacka postawa. Nie zawsze się wygrywa, coż każdy z nas jest omylny, taka ludzka cecha. Sztuką jest przyjąć przegraną czy porażkę z godnością i z podniesionym czołem.


  42. Morgi (autor: Zbyszek.J | data: 24/04/09 | godz.: 23:04)
    Bana oczywiście nie będzie, jego ewentualność miała zadziałać jak ostrzeżenie.
    Co oczywiście nie oznacza, że taka możliwość nie istnieje na wypadek seryjnego obrażania innych userów.

    Morgi, przeczytaj dokładnie to co napisał zabyteq (komentarz nr 40) i weź sobie to do serca. Nie chodzi tu absolutnie o Twoje poglądy, tylko o sposób ich przedstawienia. Nie wdawaj się non stop w kłótnie, pisz może trochę mniej komentarzy, nie musisz przecież komentować wszystkich newsów o AMD/ATI. I będzie ok.


  43. @zabyteq (autor: Marek1981 | data: 25/04/09 | godz.: 00:20)
    Z tym wywodem masz rację lecz wtrąciłeś coś czego nie powinno być.
    "Prześwitujące w nich nutki jako żywo przypominają mi znane z niektórych portali politycznych wypowiedzi zwolenników pewnej partii, żartobliwie nazwanej Prawo i... tak dalej." z tymi debilnymi tekstami wędruj na onet bo tam ich miejsce a nie tu.


  44. @Zyszek (autor: Marek1981 | data: 25/04/09 | godz.: 00:22)
    Miałem też takie wrażenie że to mały blef mający go troszkę ostudzić.

  45. @Marek1981 (autor: zabyteq | data: 25/04/09 | godz.: 01:13)
    Zdaję sobie sprawę, że skojarzenie nie jest na miejscu, lecz przeprosiłem za nie - tak mi się skojarzyło.

    Poziom Twojej wypowiedzi i dobór słownictwa pozostawię bez komentarza.


  46. ... (autor: trepcia | data: 25/04/09 | godz.: 01:45)
    I znowu się zaczyna :-/

  47. @trepcia (autor: Marek1981 | data: 25/04/09 | godz.: 07:46)
    nic się nie zaczyna:)) jestem uczulony na wtrącanie polityki i robienie z portalu targowiska.

  48. Zbyszek (autor: morgi | data: 25/04/09 | godz.: 18:52)
    Do sadu za obraze dobr osobistych mozna pojsc, ale uwaga te dobra naleza do niematerialnych, wiec nawet posiadacz amd moze doznac obrazy uczuc do swojego sprzetu. Chwila, wtedy kazdy chodzilby do sadu w sprawie, ze ktos zle wyrazil sie o jego dla przykladu brudnym samochodzie. Sa granice i dotycza tylko i wylacznie podmiotowosci czlowieka, a nie przedmiotow posiadania.
    Jesli uwieram i naruszam osobiste dobra uzytkownikow i portalu jako np. zbioru tworczosci intelektualnej i mysli to prosze napisac o co wystapilem(date) i przejde do historii jako komentator.


  49. @morgi (autor: trepcia | data: 25/04/09 | godz.: 23:34)
    Jak zwykle nie rozumiesz czytanego teksu. Po jasną ciasną wyjeżdżasz z tym sądem nawiązując w temacie rozmowy do Zbyszka? Hę?
    Przeczytaj uważnie wypowieź zabyteq, najlepiej kilka razy i weź sobie do pomocy inną osobę, która zweryfikuje czy dobrze zrozumiałeś napisany tekst.
    Nie wiem co jest z Tobą... wysławiać się umiesz dobrze ale jak czasami coś napiszesz... potrafi to być tak oderwane od tematu, do którego nawiązujesz, że naprawde trudno jest to opisać.
    No powiedz mi szczerze, czy Zbyszek lub zabyteq napisał, że kogoś obrażałeś? No wklej ten fragment rozmowy. Naprawdę nie wiadomo, co Ty widzisz w tekście, który czytasz.


  50. Morgi (autor: Gladzio | data: 26/04/09 | godz.: 13:56)
    Jak ty mogłeś zdać jakiś test w szkole, skoro nie rozumiesz jego treści? Czytaj komentarze ze zrozumieniem, to ci bardzo pomoże. Nagle wyjeżdżasz z jakimś sądem, chcesz, żeby podano ci daty komentarzy, których treść rzekomo mogła obrazić. Przewiń sobie do góry i poczytaj.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.