Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 15 czerwca 2009 
    

Nowe mobilne karty graficzne Nvidia z 40nm GPU oraz DirectX 10.1


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 20:34
(47)
Nvidia zaprezentowała dziś nową serię kart graficznych GeForce, przeznaczoną do instalacji w komputerach przenośnych. Nowe karty są zgodne z formatem MXM i obsługują biblioteki DirectX 10.1. Najszybszymi z nich są GeForce GTS 260m i GeForce GTS 250m, które mają 96 procesorów strumieniowych oraz 1GB pamięci GDDR5 ze 128-bitową magistralą. Kolejne z nowych kart to GeForce GT 240m i GeForce GT 230m z 48 procesorami strumieniowymi oraz 1GB pamięci GDDR3 ze 128-bitową magistralą. Ostatnią z nowości jest GeForce G210m z 16 procesorami strumieniowymi oraz 512MB pamięci GDDR3 z 64-bitową magistralą. Wszystkie karty bazują na układach graficznych produkowanych w 40nm procesie technologicznym.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. heh ale moc nie ma co! (autor: Sajron | data: 15/06/09 | godz.: 21:55)
    "G210M z 16 procesorami strumieniowymi"
    to juz IGP 780G na płycie jest wydajniejszy i ma 40 procesorów. :P lol
    kto będzie kupował taką kartę skoro za freeko na płycie może dostac wydajniejszą.


  2. a Nvidia (autor: Sajron | data: 15/06/09 | godz.: 22:00)
    to się z ręką w noncniku obudziła z tym dx10.1 . ATI już za miesiac, dwa będzie miec karty z dx11 a oni teraz dopero zaczynają się bawic w dx10.1 buhaaha to się nazywa zacofanie drodzy panie i panowie. ;p

  3. Sajron (autor: morgi | data: 15/06/09 | godz.: 22:06)
    To sie nazywa zgodnosc z compute shader dla Win7, a wiec z tym papierowym dx10.1 ma zgodnosc, chluby nie przynosi te 3 gry wspierac, zobaczymy czy bedzie te 100 roznych zestawow note'kow w realu, czy to samo efemeryczne rv740.

  4. Ciekawe jakie będą ceny (autor: ramkanazdjecia | data: 15/06/09 | godz.: 22:32)
    Ale pewnie kosmos...

  5. Morgi... Morgi... (autor: EXpect | data: 15/06/09 | godz.: 22:37)
    Morgi:

    Assassins Creed
    Stalker Clear Sky
    Battleforge
    HawX
    Stormrise
    Far Cry 2
    Uniengine Tropics (Benchmark)

    3 gry mowisz? Ja widze ze jest ich juz 6. ;)

    No, ale do tego ze piszesz glupoty juz wszyscy przywyklismy, ale chociaz naucz sie liczyc!


  6. ..... (autor: Marek1981 | data: 15/06/09 | godz.: 22:46)
    No cóż Nvidia przyznała się do błędu:)
    @Sajron
    - i co z tego?? zaślepieni marką tego producenta i tak kupią.
    - ale jest też mały marketingowy sukces - GPU w 40nm
    @Morgi - masz małe pojęcie z tego wynika, bo ile mnie pamięć nie myli to było ponad 20patchy z dx10.1 (każdy do innej gry byś dobrze zrozumiał) zablokowanych przez Nvidię.
    Co więcej teraz gry będą wydawane pod dx10.1 bliższe standardowi dx11 (np diablo3) co skutkuje większą wydajnością.

    Jakbym miał teraz kupić jakiegoś notka to kierowałbym się w stronę takiego z radeonem 4650 na pokładzie (lepszy od M9600GT).


  7. @ morgi (autor: Qroń | data: 15/06/09 | godz.: 23:12)
    zadje się, że miałeś coś odszczekiwać...

    rainy jeszcze tu nie zawitał, ale ja też pamiętam i z dziką chęcią odczytam Twoje przyznanie się do błędu


  8. @Qroń (autor: AmigaPPC | data: 16/06/09 | godz.: 00:01)
    taaa, jak się zejdą 2 wolne soboty i niedziela do kupy, a między nimi będzie 1 maja :))))

  9. @Qroń (autor: rainy | data: 16/06/09 | godz.: 00:07)
    Dzięki za przypomnienie. :)

    @morgi

    No jak tam, trenowałeś trochę (rzecz jasna odszczekiwanie)?

    Mam nadzieję, iż nie wykręcisz się, tak jak to zwykle masz zwyczaj robić.


  10. @morgi (autor: rainy | data: 16/06/09 | godz.: 00:17)
    Jeszcze jedno: może nauczy cię to odrobinę pokory - choć przyznaję, że za bardzo na to nie liczę.

  11. Nvidia i dx10.1,kto by pomyslal (autor: robgrab | data: 16/06/09 | godz.: 07:18)
    a pamietam jak nvidia wypowiadala sie o dx10.1 gdy ati wypuscilo pierwsze karty z nim zgodne ze to male i nieistotne rozszerzenie dx ktore pomina bo praktycznie nic nie wnosi i odrazu przeskocza na dx11

  12. Extra foty (autor: Remek | data: 16/06/09 | godz.: 08:47)
    Takie urzekające. Chyba se w ramki walnę na biurko.

  13. rainy (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 08:52)
    Haha, czekalem rok na to i juz na targach bylo dementi, a co do kart, to poczekamy zobaczymy czy beda w desktop, bo bez tego to prawie ich nie ma w grach. O dx10.1 nie zmieniam zdania, bo to prawie nieobecna technologia w grach.

  14. Marek (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 08:56)
    Nvidia niczego nie blokowala, a o wsparcie dx10.1 to bylo jak widac banalnie proste, skoro mogli to zrobic na starych kotletach, bo bylo nie do unikniecia na drodze do dx11. Po miesiacu z groszami Nvidia 'wprowadza' 3 chipy w 40 nm, oczywiscie prawie papierowo, bo laptopy pokazali, a do dzisiaj nie moge doczekac sie czegos na rv740.

  15. @morgi (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 09:06)
    pałko ;) Toż to 9600GT, 9600GSO rev 2 i coś w stylu 8400GS...jak widać te chipy jednak MOGĄ być wyposażone w DX10.1 i to mimochodem przy przejściu na niższy proces produkcyjny (jak AMD parę lat temu) - zatem bajania nvidii o tym, jakie to by było nieopłacalne i w ogóle nagle okazały się wielką bzdurą. A jak masz problemy ze zdobyciem rv740 to już tylko i wyłącznie twój problem ;)

  16. he he (autor: Wedelek | data: 16/06/09 | godz.: 09:19)
    Tego się można było po morgim spodziewać. 0 honoru:/ Mógłbyś chociaż przyznać, że N-vidia to lamy, bo najpierw coś negują, apotem wprowadzają. (Wiem, że to marketing)I to tuż przed wejściem DX11. W listopadzie przecież będziemy się już mogli cieszyć niektórymi funkcjami dx11 zaimplementowanymi w dx10.1.

    PS: Ciekawe kiedy nowe gry z dx11 wejdą. A zapomniałbym. Plus dla N-vidii za 40nm.


  17. Promilus (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 09:29)
    Nvidia bajala, ze to nieistotny update, bo glownie nie zostal zauwazony przez developerow, przy okazji pytali sie Crytek, czy bodajze Epic o to i oni tak stwierdzili. Nvidia zoptymalizowala ROPs pod katem dx11, a zeby byc zgodnym z win7 i liczyc na compute i takie sp/dp fp to dalej jest to konsekwencja. Ile gier wyszlo z ta łata, a ile jest planowana? rv740 nieobecne w swiecie laptopow.

  18. heh (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 09:42)
    Nie rozśmieszaj mnie, co niby rozumiesz przez optymalizację ROP pod DX11? RV740 nie ma w laptopach...no to co? Ile trzeba było czekać na karty oparte o GT200 w formacie MXM II? Bo mi się wydaje że w dniu premiery a i kilka miesięcy później ich nie było, a nawet teraz raczej ciężko dostać...heh, obiektywizmu troszkę!

  19. @morgi (autor: Drow | data: 16/06/09 | godz.: 10:00)
    A co to za roznica desktop czy mobilne? Mowilismy o GPU Nvidii w ogole, wiec dlaczego tak zawziecie odwracasz kota ogonem, zamiast normlanie przyznac sie, ze wtopiles i po sprawie?

    Zero honoru, totalne nic. Dno.


  20. Promilus (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 10:00)
    Nie pamietasz, ze pewne funkcje w win7 wymagaja dx10.1? Z tego powodu zeby wesprzec, np. DWM trzeba miec oficjalne papierowe wsparcie od Microsoft, wszystko pod katem w dalszej kolejnosci dx11.
    http://www.istartedsomething.com/...umption-by-50/


  21. @morgi (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 10:17)
    Tak:
    http://www.extremetech.com/...TRSS02129TX1K0000532
    Teraz powiedz mi która z wprowadzonych nowości wymagała przebudowania ROP, tych ROP które CSAA posiadają już od dawna.


  22. @morgi (autor: Marek1981 | data: 16/06/09 | godz.: 10:21)
    jak zwykle łżesz jak ... , a fuj wqrzyłem się troszkę, nie lubię oszustów (walcze z adminami jednej z gier online o bana i wrócenia stanu z dnia wczorajszego). Przypomnij sobie wycofanie dx10.1 z assassins creed - powód niestabilność i brak poprawy działania patcha.
    Dla przypomnienia radeony tam dostawały ok 25% przyspieszenia:) I wszystko wyglądało lepiej.


  23. Panowie (autor: scoobydoo19911 | data: 16/06/09 | godz.: 10:55)
    jest się o kłócić? wprowadzili tego dx no i dobrze nie było by go też dobrze i raczej na chwilę obecną nikt by za nim nie płakał. Swoją drogą gt200 mogły miec w sobie od razu dx10,1 a nie tylko pewne jego elemnty

  24. Sajron (autor: komisarz | data: 16/06/09 | godz.: 11:03)
    IGP 780G ma ile procesorow? 40? A moze jednak 8?

  25. Dziwne nazewnictwo układów NV (autor: rookie | data: 16/06/09 | godz.: 11:03)
    Jak dla mnie oznaczenia najnowszych układów nvidii są obecnie bardzo niejasne...

  26. Promilus (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 11:05)
    Maja optymalizacje i wszystko co potrzebne, aby dzialalo to papierowe dx10.1 wg Microsoft, z ktorym o dziwo wczesniejszy sprzet Nvidii byl prawie zgodny, ale brakowalo tam czegos. Teraz w mobilnych jest, zeby w Win7 nie zabraklo tam istotnych detali, znaczek kompatybilnosci sie pojawil, wszystko hulalo w tym i compute shader, jak ci zlinkowalem wyzej.

  27. Marek (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 11:13)
    Ubisoft mial wypuszczac seryjnie te gry, a sparzyl sie przy AC i potem juz Far Cry 2 niby wspieral to, ale na wydajnosci nie bylo widac i co na to powiesz?
    O dx10.1 niepochlebnie wypowiadal sie najpierw..Microsoft, ktory sam go zignorowal, a potem poszla cala reszta.
    http://www.neowin.net/...idia-downplay-directx-101
    Po 2 latach jest 3 gry, ktore wnosza cos watpliwego do poziomu wydajnosci i dlatego jestem contra do tego, tak samo jak physx, cuda i inne technologie 'przyszlosci'.


  28. @morgi (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 11:23)
    A co ty rozumiesz przez 'coś wątpliwego do poziomu wydajności'? Bo ja widzę realny zysk z zastosowania DX10.1, choć do trybu DX9 nadal brakuje ;)

  29. @morgi (autor: dr1zzt | data: 16/06/09 | godz.: 13:35)
    Prosze Cie zostan przy swoich rynkowych notowaniach, bo nie masz _najmniejszego_ pojecia jak sie robi gry..

  30. morgi (autor: Sajron | data: 16/06/09 | godz.: 13:49)
    są tylko 3 gry bo Nvidia nie ma tego. jakby Nvidia miała dx10.1 to by było nie 3 a ze 33 gry. smiesznie to wygląda jak Nvidia lider na rynku zamiast wyznaczac trendy z nowymi technologiami to nie nadąza za malym ATI. Mniejszy gracz dyktuje warunki rynkowe buhahaha Czy ze mną jest coś nie tak czy nie powinno to byc dokładnie odwrotnie?

  31. @morgi (autor: MarcinN | data: 16/06/09 | godz.: 14:53)
    "Nvidia niczego nie blokowala"
    Jak to nie? NVIDIA w ogóle nie wiedziała, że gra z pod znaku "The Way It's Meant To Be Played" obsługiwała DX10.1 !!! Jak się dowiedzieli to został wydany patch blokujący DX10.1.


  32. @morgi (autor: trepcia | data: 16/06/09 | godz.: 15:24)
    "Nvidia niczego nie blokowala" - prawdy to Ty nigdy pisać nie potrafiłeś. Poczytaj sobie o szumie wokół Assassin's Creed i ofecjalnej wypowiedzi przedstawiciela UbiSoftu wobec patcha 1.01.

  33. Sajron (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 17:34)
    W 3 grach amd w tajemniczy sposob wysuwa sie na prowadzenie w wydajnosci, czemu przeczy logika, chociaz potwierdzaja zolte papiery od amd. To rzadkosc, ale na tyle stac ta firme w kontaktach z developerami. Jesli ktos ma pewnosc, ze Nvidia blokowala, to niech da dowod, bo w mediach jest tylko o bledach w sztuce ubisoftu. Rozumiem choroba tworzenia pewnych teorii spiskowych jest teraz mocno zarazliwa w kraju nad Wisla, szczegolnie po wyborach.
    http://techreport.com/discussions.x/14707


  34. trepcia (autor: morgi | data: 16/06/09 | godz.: 17:37)
    Za ile i po ile, a tu w mediach masz byczy cytacik

    'Ubisoft spokesman Michael Beadle confirmed to us that Ubisoft's participation in TWIMTBP was strictly a co-marketing deal, and that Nvidia did not pay Ubisoft any money as a result of the deal. He seconded Brown's statement that Nvidia did not influence the decision to remove DirectX 10.1 support from the first patch for Assassin's Creed. Beadle said the decision was made strictly by the game's development team.'


  35. @morgi (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 18:02)
    jakbyś tak dobrze poczytał info w linku który zawarłeś doszedłbyś skąd ten wzrost wydajności - i czy prawidłowa implementacja tego mechanizmu w grze jest zagrożeniem dla nv, która tak nie może (mogła). Ubisoft tłumaczy swoją decyzję tym, że nie chciał by gracze posiadający karty DX10.1 mieli złe wrażenia z gry ('źle' działająca implementacja DX10.1) tymczasem właśnie CI GRACZE DX10.1 CHCĄ!!

  36. @morgi (autor: rainy | data: 16/06/09 | godz.: 18:10)
    Czy jesteś naprawdę tak cięzko naiwny, by sadzić, że facet reprezentujący Ubisoft mogł powiedzieć coś innego?

    Oczekiwałeś wersji: tak, wzięliśmy pieniądze od Nvidii, której bardzo się nie podobało, że karty konkurenta wypadały zbyt dobrze (szczególnie, że gra należy do programu "The Way It's Meant To Be Played").


  37. @rainy (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 18:18)
    A na co Ubisoftowi kasa nvidii? Nie, TWIMTBP to nie program dzięki któremu nvidia daje kasę producentom a oni dokładają pętle opóźniające przy wykryciu kart ATI. Program polega na tym, że nvidia daje chłopakom karty...oni pracując na takim a nie innym sprzęcie poznają jak i co można w samym DX zrobić by lepiej działało...nvidia w tym czasie odpowiednio pracuje nad sterownikami i w momencie wypuszczenia gry mamy niemal maksymalną wydajność na GF w takim tytule, ATI musi natomiast nadrabiać straty i wypuszcza sterowniki 'optymalizujące' przez ładnych kilka miesięcy zanim uda się uzyskać pełnię możliwości na danym sprzęcie. Dlatego też WIELOKROTNIE w momencie premiery było ATI SUXX, a rok później ATI RULZ.

  38. @Promilus (autor: rainy | data: 16/06/09 | godz.: 18:25)
    To piszesz jest logiczne i ja się tutaj z tobą w pełni zgadzam.

    Natomiast sprawa tego wycofanego patcha jest co najmniej dziwna.

    A pieniądze jak to pieniądze, przydadzą się zawsze (niezależnie kto je daje).


  39. Promilus (autor: Aamitoza | data: 16/06/09 | godz.: 18:27)
    To w Ubi widac jak małe mróweczki uwijali się na sprzęcie od nvidia. Tak się uwijali, że aż zaimplementowali DX10.1 którego na tych kartach niestety nie ma ;]

  40. @morgi (autor: trepcia | data: 16/06/09 | godz.: 18:29)
    Zdania wyrwane z kontekstu nic nie mówią. Dobrze zaznajom się z problemy, poszukaj dokładnie w internecie co kto powiedział. Możesz również poczytać sobie o grze S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky i głosami jakie się podnosiły odnośnie dx10.1 ze strony NVidii. Całą sytuację znam dobrze, zdaniami wyciągniętymi z kontekstu nikogo tutaj nie oczarujesz. Jeśli chcesz się udzielać w tym temacie dokształć się solidnie. Chyba, że chcesz wyjść jak zwykle :-)

  41. @Aamizota (autor: Marek1981 | data: 16/06/09 | godz.: 19:00)
    słuszna uwaga.

  42. sorry (autor: Marek1981 | data: 16/06/09 | godz.: 19:01)
    Aamitoza

  43. @Aamitoza (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 19:02)
    A powiedz mi jaki w tym problem skoro wystarczy skompilować źródła pod SDK DX10.1? A sama implementacja była EKSPERYMENTALNA i wykorzystywała bodajże 1 (!!) aspekt nowego API.

  44. Promilus (autor: Aamitoza | data: 16/06/09 | godz.: 19:09)
    Na czymś musieli jednak to testować, a jezeli zostało to dodane do gry, zapewne nie sprawiało problemów ;] Problemy się pojawiły w chwili gdy oficialnie była mowa o wsparciu DX10.1. A jak wiemy nvidia nie lubi jak partnerzy robią ich w... no wiadomo co :)

    I wykorzystywanie nawet tego JEDNEGO aspektu DX10.1 dawało ogromny skok wydajności na kartach ATI bez spadku jakościowego. Żadnych błędów nie było, kto porównywał te tryby doskonale o tym wie.


  45. @Aamitoza (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 19:38)
    A czy ja się kłócę o to czy były artefakty czy nie? Albo czy programiści mieli dostęp do HD38xx czy też nie? Powiedziałem tylko na czym polega program TWIMTBP, Ubisoftowi zaś kasę czerpie poprzez sprzedaż gier. Teorie spiskowe o pompowaniu kasy przez nvidię można sobie wsadzić w tyłek, tak jak ustalanie cen kart graficznych przez obu producentów (korespondencja mailowa prezesów) byłoby to pogwałcenie zasad wolnej konkurencji na rynku masowym, a wierz mi że o ile dolara, 100 $ czy nawet 10$ dolców przelewu z jednej firmy do drugiej można by ukryć, o tyle milionowe 'inwestycje' już nie. Nvidia (jak nazwa wskazuje - zawiść/zazdrość) mogła ewentualnie PRZYCISNĄĆ Ubisoft by łatka DX10.1 zdjęła, ale o OPŁACENIU nie ma mowy.

  46. @Aamitoza (autor: Promilus | data: 16/06/09 | godz.: 19:40)
    10k dolców miało być...

    Ogółem tak jak nie dowiecie się kto rzeczywiście zabił Kenedy'ego i dlaczego, tak też nie dowiecie się dlaczego w AC DX10.1 zostało wycofane


  47. Promilus (autor: Aamitoza | data: 16/06/09 | godz.: 19:44)
    A czy ja mówiłem o płaceniu? ;>

    Przyciśnięcie w tym wypadku można uznac za jedną z mozliwości. Mogło też sięokazać, że w umowie związanej z TWIMTBP nvidia wstawiła jakieś kruczki, czy cokolwiek innego. Nie szukam spisku, tylko jakiegoś sensownego wyjaśnienia, dlaczego zdjęto dx10.1 który działał bardzo dobrze ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.