Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 3 lipca 2009 
    

Gry z PS2 znów na PlayStation 3?


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 23:04
(57)
PlayStation 3 od momentu swojej premiery nie sprzedaje się najlepiej. Winowajcą tej sytuacji obarcza się głównie wysokie koszy produkcji konsoli, które uniemożliwiają jej sprzedaż w niższych cenach. Z sytuacji nie są zadowoleni producenci gier, dla których niski poziom sprzedaży PS3 oznacza niewielką ilość sprzedawanych gier i równie niewielkie dochody. Jednym ze sposobów, który ma poprawić popularność PlayStation 3 jest ponowne wprowadzenie możliwości uruchamiania na niej gier z PlayStation 2. Funkcję taką miały pierwsze wersje PS3, jednak zrezygnowano z niej wydając kolejne wersje konsoli. Teraz Sony zastanawia się nad ponownym przywróceniem funkcjonalności.

Firma pracuje właśnie nad nowym oprogramowaniem w wersji 3.0 dla swojej flagowej konsoli. Niebawem powinna pojawić się także jej wersja Slim, utrzymywana przez firmę w ścisłej tajemnicy. Niestety nie wiadomo jeszcze kiedy (i czy w ogóle) gry z PS2 będzie można uruchomić na nowych wersjach PlayStation 3.
Pewne jest jedno: Sony musi zrobić coś by znacznie poprawić sprzedaż swojej konsoli. Wszystko wskazuje na to, że firma zamierza wykorzystać do tego gorący dla całej branży okres przedświątecznych zakupów.


Zobacz także:

20.5.2009 | 20:50 | Zdjęcia konsoli PlayStation 3 Slim
14.5.2009 | 15:35 | PlayStation 3 w wersji Slim na wakacje
1.4.2009 | 11:48 | PlayStation 2 tanieje, PS3 nie będzie tańsze
16.3.2009 | 17:59 | Producenci gier chcą obniżki cen PlayStation 3
11.2.2009 | 12:50 | PlayStation 3 z 45nm procesorami Cell
15.1.2009 | 20:19 | PlayStation 3 będzie tańsze?
3.10.2008 | 7:23 | Pierwsze spekulacje na temat PlayStation 4

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Alez wiedzie sie lepiej niz X'owi (autor: Yog-Sothoth | data: 4/07/09 | godz.: 00:11)
    Wystarczy porownac laczna sprzedaz i ilosc lat na rynku, PS3 ma wyzsza srednia sprzedazy :)

  2. PS3 to naprawde fajna zabawka (autor: cp_stef | data: 4/07/09 | godz.: 08:36)
    ale ta cena ...

  3. @cp_stef (autor: Torwald | data: 4/07/09 | godz.: 11:43)
    Z ta cena ida mozliwosci, wystarczy porownac je z mozliwosciami X360...
    Niestety wiekszosc ludzi daje sie oglupic marketingowi MS i nizszej cenie.

    PS. Nic nie mam do X360 i gier na nim smigajacym, poprostu uwazam, ze PS3 ma lepszy stosunek cena/jakosc/mozliwosci ;)


  4. no dobra, ale konsolę kupuje się do gier, (autor: Vetch | data: 4/07/09 | godz.: 11:59)
    a nie oglądania filmów.

    Xboxa miałem i mi się znudził po miesiącu. Jakieś tępe te gry. Odkąd skończyłem obie części Crysis, już żadna gra mi się nie podoba.


  5. @Vetch (autor: agnus | data: 4/07/09 | godz.: 12:16)
    No to jesteś przykładem tego że ludzie są zblazowani i liczy się dla nich tylko grafa a nie treść gry... To nie było złośliwe. Mogę tylko współczuć :)

  6. rowniez wspolczuje, co jak co gdybys sypnal jakims (autor: chris_gd | data: 4/07/09 | godz.: 12:58)
    tytulem naprawde powaznym ale Crysis? jesli to zniechecilo cie do dalszego grania to szczerze wspolczuje

  7. Torwald (autor: morgi | data: 4/07/09 | godz.: 13:37)
    Jakie mozliwosci? Na sprzecie IBM i Nvidia sprzed lat to sa juz nie mozliwosci, ale przereklamowany belkot.

  8. @Vetch (autor: Yog-Sothoth | data: 4/07/09 | godz.: 14:52)
    Zle troche patrzysz, spojrz w takim razie na BD jako wiekszy nosnik danych a nie filmy. Zobacz jakies sa mozliwosci (Killzone - na jednej plycie parenascie lokalizacji), nie trzeba w przypadku wiekszych produkcji wachlowac plytkami.

    @morgi
    X360 z prawie tym samym IBM i ATI tez juz nie jest szczytem techniki.


  9. Yog (autor: morgi | data: 4/07/09 | godz.: 16:00)
    Tez antyk i w zasadzie wiekszosc to na zlom sie nadaje, bo wysiada, ale Microsoft przynajmniej nie wpychal na sile blueray i szpiegowskich zabezpieczen, glowny babol PS3.

  10. morgi: skoncz pierd... bzudry bo sie robi nie dobrze (autor: chris_gd | data: 4/07/09 | godz.: 17:00)
    konsole zawsze beda przestarzale wzgledem pecetow, ale to jest wlasnie zaleta, bo gry tworzone na konsole sa lepiej dopracowane bo procudent nie ma tej mozliwosci, ze gracz rozbuduje sprzet i bedzie smigac, tu gra musi smigac i koniec
    X moze i jest slaby w stosunku do Piecow ale zobacz jak wyglada i chodzi GTA4 na konsole a ja wyglada i chodzi na piecu


  11. skonczcie te klutnie (autor: psemeq | data: 4/07/09 | godz.: 17:13)
    bo mi ta klutnia przypomina klutnie czy moja bmka jest lepsza od hondy. kazdy jezdzi tym co lubi.

    ja sie ciesze ze bedzie kompatybilnosc wsteczna, wlasnie czekam na ps3 slim. dobrze by bylo gdyby dorzucili mozliwosc przeniesienia piosenek ze starych singstarow do nowej konsoli, mam wszystkie polskie i niebardzo mi lezy by placic za te piosenki jeszcze raz...


  12. agnus, to psioczenie na Crysis przypomina mi modne (autor: Vetch | data: 4/07/09 | godz.: 17:52)
    jęczenie w temacie Visty. Charakterystyczne, że najwięcej narzekają ci, co tego nie używają.

    Oczywiście nie jest to reguła, ale słyszałem wiele opinii konsolowców jaki to Crysis jest słaby, a żaden z nich go na oczy nie widział, tylko powtarzają bełkot redaktorzyn z polygamii czy innego psxextreme.

    Mi się Crysis BARDZO podobał. Najlepsza gra od czasów HL2. W tym kontekście, GOW czy inne GTA IV jest po prostu SŁABE. I nie chodzi o grafę, tylko o możliwości, mechanikę, muzykę, dynamikę rozgrywki. Fabuła w każdej grze jest denna, więc nie przywiązuję do niej wagi, najważniejsza jest dobra zabawa.

    Ilość sposobów na jakie można zlikwidować przeciwników w Crysis powala każdą popierdółkowatą strzelankę na konsole, w której "swoboda" rozgrywki zostaje z roku na rok coraz bardziej spłycona do poruszania się wytyczonym szlakiem, od czasu do czasu chowając się za wskazanymi murkami z wielkim celownikiem na pół ekranu. A od tego auto-aimu głowa boli. Durny Marcus, który nawet patyk musi obejść, bo nie umie skakać, mnie rozwalił.

    Ogólnie w grach konsolowych razi mnie upraszczanie rozgrywki.

    Poza tym, WSAD rulz i tyle, żaden dupiasty gamepad go nie zastąpi.

    Co do GTAIV, to nie wina pieca, ale kiepskiego portu gry. Tak samo było z SC: DA, czy choćby Halo.


  13. Możliwości... (autor: Dygnitarz | data: 4/07/09 | godz.: 17:55)
    Ciekawe słowo. Zwłaszcza jeśli zestawić je z niższą jakością obrazu gier na PS3. Teoretycznie ta konsola ma większą moc obliczeniową, ale w praktyce mamy gorsze tekstury, rozmyty obraz i niższą rozdzielczość. Przykład: 'ghostbusters' na tworze Sony: 960*540px i MS: 1280*720.

  14. Vetch, mowisz bełkot a myslisz, ze jak ja jako konsolowiec odbieram (autor: chris_gd | data: 4/07/09 | godz.: 18:14)
    to co Ty wypisujesz, dla mnie porownanie grania na WSAD a padzie jest paranoja, bo sa gry w ktore na klawie nie pograsz i tak samo jest przy padz-ie, idac dalej nie rozumiem ataku na psx extreme, kolesie odwalaja calkiem dobra robote od wielu wielu lat, lubisz Crysis i super ale pamietaj, ze GOW ma swoich fanow, dla mnie jedna i druga gra to perelki, choc fabularnie wole klimatu GOW, ciekawa teoria jest z tym brakiemfabuly albo nie wiesz co piszesz albo w malo gier grales
    ps. pograj u kogos na konsoli w obojetnie jaka czesc MGS-a a zdziwisz sie co znaczy dobra fabula, kilka razy trzeba przejsc aby zaglebic sie w tej historii, nie jeden film moglby im tego pozazdroscic


  15. W kwestii ceny PS3 (autor: domzz | data: 4/07/09 | godz.: 18:29)
    to uważam, że wystarczyłoby wypuścić model bze bluray'a, a ze zwykłym dvd. Mogliby pewnie sprzedawać PS3 o 30-40% taniej, ale wiadomo: marketing sony.

  16. Taaa (autor: Wyrzym | data: 4/07/09 | godz.: 19:01)
    Wypuszcza model bez bluray i co zrobia z tyloma grami ktore zostaly juz wydane na bluray? :> kaza producentom wypuscic jeszcze raz gry na DVD ? no dobry pomysl ^^

  17. @morgi (autor: dr1zzt | data: 4/07/09 | godz.: 19:14)
    Tutaj niestety sie mylisz. Mimo pozornie slabszej karty graficznej, ps3 posiada kilka procesorow cell, ktore mozna genialne oprogramowac. Kwestia checi i umiejetnosci programistow - popatrz na killzone 2 (efekty nakladane w czasie rzeczywistym) - na xpudlo nigdy takie gry nie powstana.
    Mala ilosc gier na ps3 to niestety w/w brak umiejetnosci jej oprogramowania. Gre na pc i xboxa robi sie praktycznie tak samo, jedyne co jest potrzebne to jej optymalizacja na mniejsza ilosc pamieci w pudle. Sony to juz inna klasa...
    Skad wiem? Prosto z pracy :-)


  18. Dokladnie dr1zzt (autor: Yog-Sothoth | data: 4/07/09 | godz.: 19:48)
    PS3 nie jest problemem, problemem jest brak wykwalifikowanych programistow, ktorzy by umieli pisac gry na ta platforme. Ostatnio chyba nawet Valve sie wypowiadalo ze z checia by pisali gry na PS3, tylko nie maja programistow.. lol.
    Mit o gorszej jakosci gier na PS3 mozna juz zarzucic od kiedy nie robia kiepskich portow z X'a, Ghostbusters to rzeczywiscie niezla wpadka programistow, ale bynajmniej nie sprzet tu byl granica bo jest kupa ladniej wygladajacych gier.

    @morgi
    Troche szkoda komentowac bo pierdoly piszesz.. PS2 ciagnal format DVD i mu sie udalo, to samo robi PS3. Ja sie ciesze ze PS3 ma taki a nie inny naped, jak ci BD zbedny to sobie kup X'a.


  19. dr1zzt (autor: Dzban | data: 4/07/09 | godz.: 19:54)
    no jasne PowerPC z X ma 3 rdzenie takie same a na PS3 jest 1 pełny i kilka pomocniczych. Jednak architektura X jest różna od PCtów a PS3 jeszcze bardziej. Co innego X pierwszy który składał się z typowo PC towego x86 i innnych komponentów.
    Kiedyś konsole Sony kupowało się dla świetnych gier hitów których nie było na innych platformach. A teraz PS3 jest droższe nie ma hitowych exclusivów i ogólnie nie zachwyca.
    Jedyną przewagą jest blueray. Obecnie pewnie koszty laserów zmalały i nie jest to najdroższy element konsoli. CPU i GPU zmniejszono to i cena mogła by być niższa.


  20. Dzban (autor: Yog-Sothoth | data: 4/07/09 | godz.: 20:11)
    Nie ma hitow? To w co ja sie ostatnio zagrywam? Chyba ze chodzi ci o sprzedaz, wtedy rzeczywiscie wygrywa X, ale dla mnie to nie jest wyznacznik jakosci. I wyobraz sobie ze rok temu jadac do sklepu chcialem kupic X'a.. jednak jak przejrzalem polki z grami to lyknalem PS3 i do dzis nie zaluje (jestem wlasnie po dluzszej sesji w LBP - genialna gra :)

  21. nie chce tu robic za fanboy-a X-a (autor: chris_gd | data: 4/07/09 | godz.: 20:23)
    ale Yog, kazda konsola mo swoje plusy, ja np. kupilem X-a bo byl tanszy i wedlug mnie mial lepsze gry, oczywiscie kazdy mysli inaczej ja teraz ide strzelic partie w GOW2 a tobie zazdroszcze MGS4 i w przyszlosci God of War-a bo ta gra to dla mne religia

  22. Dzban (autor: dr1zzt | data: 4/07/09 | godz.: 20:41)
    Brak gier na sony wyjasnilem powyzej. Architektura xboxa jest praktycznie taka sama jak peceta, obsluguje nawet directx 9.
    Dlatego nie jest zadnym problemem zrobic na niego gre.


  23. chris_gd, no dobra, pad się sprawdza ale głównie w (autor: Vetch | data: 5/07/09 | godz.: 00:18)
    zręcznościówkach. A pc nie jest raczej platformą dla zręcznościówek, dlatego bez pada obchodzi się dość dobrze. Inna sprawa, że w kazdej nowej grze można używać pada x360 bez najmniejszej zabawy z konfiguracją. Dlatego pozbyłem się Kloca - po co mi drugi pecet na którym mam (niemal) takie same gry ? Odczuwam tylko brak Halo3, ale i ta gra doprowadziła mnie w którymś momencie do szału. To co bardziej mnie drażniło w Xboxie, to.. hałas. I nawet Jasper tego nie zmienia.

    > ciekawa teoria jest z tym brakiemfabuly albo nie wiesz co piszesz albo w malo gier grales

    za stary jestem żeby polemizować. Gram od czasów ZX Spectrum, Atari 2600, czy innego Ponga.

    > ps. pograj u kogos na konsoli w obojetnie jaka czesc MGS-a a zdziwisz sie co znaczy dobra fabula, kilka razy trzeba przejsc aby zaglebic sie w tej historii, nie jeden film moglby im tego pozazdroscic

    no więc do MGSa podchodziłem ze 10 razy. Najpierw na PSX, potem 2 i 3ka na PS2. Miałem wszystkie konsole - gwoli ścisłości. MIAŁEM, bo nie lubię zbierać złomu, lubię się pobawić jakiś czas i sprawdzić czy ta zabawka jest dla mnie. W MGSach razi mnie dziwaczne sterowanie, trochę poprawili co prawda w drugiej wersji MGSa 3, ale obsługa inventory = piana na pysku, szczególnie w starciu.

    Fabuła typowa, nic mnie tam nie zaskakuje, to wszystko już było na filmach klasy B. A ci mangowi kolesie i te nadęte przerywniki mnie dobijają. Natomiast podoba mi się sam klimat. Pewnie przez te dobrze zrobione ujęcia kamery.

    Gdyby gra miała tak dobre (intuicyjne) sterowanie jak Splinter Cell, gdyby było więcej swobody, a nie ograniczeń, a'la pierwszy Resident Evil z prerenderowanymi lokacjami, byłoby fajnie. MGS - gra specyficzna, dla wytrwałych fanów.

    Co mnie wqrwia w konsolach, czego nie zniosę. NIGDY. Checkpointy, brak możliwości zapisywania postępu w dowolnej chwili. Nie mam czasu jak nastolatki na przechodzenie jednego durnego poziomu 20 razy. Zdrowie i cierpliwość nie ta.

    Za to brawa dla gier PC - Crysis czy inny FEAR. Mogę sobie zapisać w dowolnym momencie i gra mnie po prostu BAWI. To ja kontroluję czas spędzony na grze, a nie twórca gry, który celowo próbuje przykuć do swojego dzieła gracza. Tym bardziej nie znoszę multi i live.

    Na PC nie ma stresu, że jak po 20-to minutowym nawalaniu bossa mnie załatwią, będę musiał zaczynać od nowa. Przy Metroidzie Corruption, myślałem że wyrzucę Wii przez okno, chociaz byłem fanem Prime'a, ale wtedy miałem chyba więcej cierpliwości.. Ogólnie nie lubię gier dla idiotów. Gra musi szanować mój czas.


  24. @Torwald (autor: power | data: 5/07/09 | godz.: 00:48)
    mylisz sie, to x360 ma lepsze gry od ps3 wystarczy tylko zagrac na obu konsolach w te same tytuly w jednym pokoju zeby przekonac sie na wlasne oczy o ubozszej grafice ps3.

    kilka przykladow:
    http://www.benchmark.pl/...Evil_5/X360_ogien-m.jpg
    http://www.benchmark.pl/..._Evil_5/PS3_ogien-m.jpg

    http://www.gamespot.com/...ures/6202552/index.html


  25. @power (autor: Pet | data: 5/07/09 | godz.: 04:16)
    Dobre przykłady ale chyba robione aparatem i kiepsko to widać. Podaję porównanie klatek łapanych profesjonalną kartą przez HDMI:
    Resident Evil 5:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20090307
    Bioshock
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081004
    Codemned:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080424
    Battlefield Bad Company:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080609
    Sonic Unleashed:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20090106
    Dead Space:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081025
    The Darkness:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080525
    Iron Man:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080518
    PES 2009:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20081007
    Overlord:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080517
    Trusty Bell:
    http://d.hatena.ne.jp/yoda-dip-jp/20080920

    Na tym japońskim blogu jest tego więcej. Ogólnie widać jak słabe jest PS3 w stosunku do X360.
    Co do tajemnej mocy PS3 to wiadomo przecież, że to przekręt. PS3 jest słabsze pod każdym względem od X360. No tak, ma przewagę w postaci powolnego BR co skazuje posiadaczy PS3 na dłuuuugą instalację zanim sobie pograją ;) Na starcie GPU ma 2x mniej pamięci od X360 więc tekstury są mniejsze. Tragiczny antyaliasing a właściwie jego brak, podczas kiedy X360 robi 4x bez straty dla wydajności. Na PS3 gry są również często wyraźnie mniej płynne niż na X360.


  26. @dr1zzt (autor: Pet | data: 5/07/09 | godz.: 04:45)
    PS3 ma 1 rdzeń PowerPC ale jest on wykastrowany o FPU. 360 ma 3 pełnoprawne i bardzo wydajne rdzenie PowerPC. Wydajność tego Powera w PS3 możesz sprawdzić odpalając na nim linuksa i puszczając jakikolwiek benchmark. Zobaczysz wtedy jak to jest tragicznie słabe.

    Samo CPU X360 jest moim zdaniem wydajniejsze od Cella. Do tego o generację nowocześniejsze i wydajniejsze GPU X360 dopełnia dzieła. Na PS3 daje to w efekcie: brak FSAA, render targety mniejszej rozdzielczości, brak efektów atmosferycznych, mniej świateł, dużo prekalkulacji, framedropy itp. itd.

    Odnośnie leniwości/umiejętności programistów... PS3 programuje się na podobnym poziomie trudności jak X360. Ale aby osiągnąć podobny efekt jak na X360 to już trzeba poświęcić na to kupę pracy. To jest po prostu sprzęt o mniejszej mocy obliczeniowej. To tak jak na ZX-Spectrum zrobiono Dooma. Kilka lat pracy, zajebiści programiści i się udało. Tylko jakby taki sam czas poświęcić na X360 to również można by poprawić jakość produktu jeszcze bardziej. No i wtedy to już chyba 10 lat by należało poświęcić na zrobienie portu godnego PS3 ;) Piszę tak bo Killzone 2 było robione 5 lat. Kilka innych exclusiwów na PS3 identycznie długo. Nie ma się co dziwić, że żaden programista nie chce już tego powtórzyć. Wyobrażacie sobie ile przez ten czas by trzasnęli gier na Wii/DS ? To by się po prostu dużo bardziej opłaciło. Kolejna konsola Sony jeśli się ukaże będzie miała wielki kłopot na starcie bo mało kto teraz zaufa Sony i wpakuje się drugi raz w takie bagno.


  27. Vetch napewno ma sporo racji (autor: chris_gd | data: 5/07/09 | godz.: 07:57)
    ale jedno mnie zabolalo, halas? od czego mamy nowego dashboarda, instalacji gry na dysk i mamy super cisze + wyzsza szybkosc ladowania

  28. @Pet (autor: Promilus | data: 5/07/09 | godz.: 08:50)
    Zauważ że Xenos ma zunifikowane shadery czyli znacznie rzadziej będzie sytuacja że braknie vertex shaderów czy pixel shaderów w kolejnej scenie. RSX ma starszej konstrukcji na sztywno ustawione jednostki cieniujące, może nie do końca tu można mówić o gorszym sprzęcie, natomiast z całą pewnością mniej elastycznym. Co do Cella...tak realnie to on pod względem wydajności matematycznej JEST sporo wydajniejszy niż XENON, ale to tak jak z GFLOPSami u ATI - to jest zdolność do przetwarzania danych i to w pamięci lokalnej...gdy trzeba brać dane z RAMu to się wszystko je***, a dlaczego? Bo SPE nie mają do niej bezpośredniego dostępu, jak również słabo obsługują rozgałęzienia programu. Są świetne jako koprocesory, ale nie można ich nawet nazwać PROCESOREM. Z tego właśnie względu jest ciężko, a opierdalanie programistów, że nie chcą dłubać w asemblerze jest idiotyczne...jak Sony nie potrafi zrobić do spółki z IBM i Toshibą dobrego kompilatora który odpowiednio zoptymalizuje kod wynikowy (jak to robią kompilatory intela pod procki intela ;) ) to raczej nie można oczekiwać cudów od programistów pracujących w C#,C++, Visualu czy czymkolwiek innym.

  29. @Promilus (autor: Pet | data: 5/07/09 | godz.: 14:36)
    Xenos ma nie tylko zunifikowane shadery ale razem z Xenonem mają zunifikowaną pamięć. Samo to już daje ogromnego kopa bo odpada częsta sytuacja kiedy CPU musi czekać z wysłaniem danych z jego pamięci do pamięci GPU, aż ten ostatni skończy renderować ostatnią porcję i będzie mógł przyjąć kolejną. GPU nie musi też czekać bezczynnie aż CPU skończy coś tam robić i będzie mógł mu wysłać dane bo one już będą w jednej wspólnej pamięci. Natomiast w architekturze PS3/PC takie oczekiwania bardzo dają w kość bo występują często i układy się wtedy bezczynnie nudzą. Do tego 10MB własnej superszybkiej pamięci w Xenosie wbudowanej w chip, o rząd wielkości szybszej. Oprócz przyspieszenia normalnych obliczeń daje ona praktycznie darmowe FSAA 4x.

  30. @Vetch (autor: Drow | data: 5/07/09 | godz.: 15:47)
    odpusc sobie z autoaimem ok?
    To prawda, w paru grach sie on pojawia na sile [m.in Halo, nasz polski Call of Juarez2], ale w reszcie gier jest ZAWSZE defaultowo wylaczony, wiec odpusc sobie ten argument, bo to akurat w 90% przypadkow wierutna bzdura.

    Co do Crysisa - pokaz mi inna gre na PC, ktora mu dorownuje, a dopiero potem mow o grach konsolowych, jakie to one nie sa. Bo wiesz, latwo rzucic jeden tytul [+expansion pack, łał], spuscic sie i zjechac gry konsolowe w calosci, ale prawda jest taka, ze to samo dotyczy reszty gier na PC, bo.. surprise, surprise - w wiekszosci to sa te same gry.


  31. póki co kupił bym ps2 (autor: michalzxc | data: 5/07/09 | godz.: 16:32)
    Nigdy nie miałem żadnej konsoli. Jednak zawsze podobała mi się seria final fantasy (i inne japońskie rpg). W danej chwili dlatego jakbym kupował konsolę, to kupił bym ps2. Ciekawy jestem "zakresu" tej kompatybilności wstecznej która ma się pojawić w ps3 (z tego co czytałem, poprzednie rozwiązania programowe były nie za bardzo udane).

  32. Pet (autor: Wyrzym | data: 5/07/09 | godz.: 19:58)
    Jak cie czytam to mi ziemniaki w piwnicy wyskakuja ze workow, co ciekawsze nie mam piwnicy ani ziemniakow :/Doucz sie zanim sie wypowiesz, nie wiem co pijesz czy co, ale na jakiej podstawie ci sie wydaje ze twoje zdanie jest tu w jakims stopniu zgodne z prawda? :>

  33. Wiedzialem ze fanboye japoncow (autor: morgi | data: 5/07/09 | godz.: 21:30)
    odezwa sie, ale prawda jest taka, ze PS3 musialoby chyba 10-15 lat byc w obrocie, a i tak bedzie spiewka, ze drzemie moc i programisci sie ucza, jako glowna obrona baboli tej konsoli, ktore konkluduje do trwale slabej sprzedazy. Mozna jasne twierdzic, ze konsola sprawdzi sie w grach, ale ile mozna czekac i teraz tego sie juz nie tylko wymaga, ale to pudlo ma byc centrum rozrywki w domu, a nie rzut oka z pogarda na wtope w wydatkach.

  34. @Wyrzym (autor: Pet | data: 5/07/09 | godz.: 21:58)
    Aż roi się u ciebie od konkretów. Nie wiem do którego się ustosunkować... Ja wkleiłem linki do screenshotów i filmów porównujących. Widać na nich jak PS3 jest słabe. Chyba każdy kto kupił tą konsolę do gier, się zorientował jak się dał sfrajerować, więc czego więcej potrzeba ? Nieźle można się wkurzyć po odpaleniu sportowych gier EA, które na PS3 mają 30fps a na X360 60fps, do tego z jeszcze lepszą grafą. Gra przez sieć to też nie jest komfort. Często zrywa lub w ogóle nie można się połączyć, wiele gier nie ma porządnych serwerów a serwerami są konsole graczy ! Tak jak np. gry Capcomu. Wymaga to aby port danej gry był dostępny na zewnętrznym adresie IP. Na szczęście nie trzeba konsoli dawać naszego zewnętrznego IP bo obsługuje UPNP, które zaczęło niedawno jako tako działać ale i tak się pierdzieli czasem. Ignoruje np. rozgłoszenie serwera UPNP o konieczności odnowienia dzierżawy portu. Jedyne wyjście to restart PS3. Zajebiście jest też jak ma się dwie konsole w domu podłączone pod jedno IP. Ten sam port dla obu to normalka bo gra ma ustawiony na sztywno więc można grać w daną grę online tylko na jednej jednocześnie. Długo można jeszcze wymieniać porażki tej konsoli. Z sukcesów to tylko to że nie mieli problemów z wprowadzeniem PSN dla Polaków. M$ dalej ma nas w dupie i Live nie ma.
    A podstawa mojego zdania ? Zajmuje się na co dzień programowaniem grafiki 3D. Robię to już ponad 10 lat. A programowanie w ogóle 20 lat. W tym kilkanaście lat tylko asembler.


  35. morgi (autor: Yog-Sothoth | data: 6/07/09 | godz.: 11:00)
    Dalej widze walisz glupoty, srednia sprzedaz PS3 jest wieksza i nadal rosnie, takze to mimo wszystko MS zaczyna tracic klientow a nie odwrotnie.

    @Pet - polowa tych gier to slabe przerobki gier pierwotnie wydanych na X360 stad kiepska ich jakosc, z gowna nie ulepisz lodow, musieliby od nowa pisac kod. To co piszesz o PS3 to kosmos, jakies problemy z netem? Pierwsze slysze a gram na PS3 po sieci czesto i nigdy nie mialem problemow. Mniejsza ilosc fps? Czyzbys mial w oczach miernik fps ze potrafisz z taka dokladnoscia okreslic ich ilosc?
    Jesli chodzi o moc konsoli to nigdy sie pewnie nie dowiemy ktora technicznie jest bardziej wydajna, ale to na PS3 od x lat mamy GT5:P ktore wyglada jak wyglada, pokaz mi gre na X360 ktora ma taka grafike jak Killzone 2. Dodajac do tego ostatnie wypowiedzi gosci z EA o koncu mocy w X'ie i mamy pewien obraz sytuacji.
    Pet programowales gry na PS3? Jesli nie to twoj wywod mozna o kant dupy potluc.


  36. Yog-Sothoth (autor: leonx | data: 6/07/09 | godz.: 11:22)
    Akurat GT5:P bym tu nie przywolywal, bo to jedna z niewielu gier na swiecie przez ktore gracze i nabywcy poczyli sie tak zrobieni w jajo. Zapowiadana przy premierze PS3 a do dzisiaj nie ma nawet przyblizonej daty premiery - producent rznie glupa, a Sony sie temu przyglada. GT5:P to tylko DEMO, w dodatku platne. A co do grafiki - same samochody to nie wszystko - wystarczy spojrzec na otoczenie - malo ktora gra ma tak ubogie, w dodatku - zerowy model zniszczen w grze ktora pretenduje do miana symulatora...
    Nie sztuka robic gre 10 lat a potem "klekajcie narody - nasza gra wyglada najlepiej na swiecie". Kazdy tytul multiplatformowy wyglada gorzej na PS3 - wlaczajac te nad ktorymi pracowano o wiele dluzej i zapowiadano jako rewolucje - jak np. Bioshock (a potem wiadomo - 680p i rozmyte tekstury).

    Moze i PS3 ma wiekszy potencjal (od lat o tym slysze), tylko malo kto jest w stanie go wykorzystac. Tu jest problem - w dodatku Sony stracilo kilka exclusive'ow - jak Ace Combat, czy Final Fantasy. "Japonskie RPG" (chodzi o styl i mechanike) praktycznie na PS3 nie istnieja (co bylo niesamowita sila PS2) - w przeciwienstwie do X360 (paradoksalnie). Wyscigi wygladaja lepiej na X360 (DIRT i GRID, ponadto PGR3 i 4, Forza2 i zapowiadana na wrzesien Forza3).
    Na PS2 zostaje pare naprawde ladnie wygladajacych exclusive i nie wiadomo kiedy majace wyjsc GT5 - to troche malo.
    GT5, KillZone2, MGS4, FF XIII - powinny byc dostepne w dniu premiery lub niedlugo potem - wtedy sprzedaz by inaczej wygladala.

    A tak - Activision zagrozila w ogole ze przestanie wydawac gry na PS3 - jesli to ma swiadczyc o dobrej sprzedazy - no comments...


  37. leonx (autor: Yog-Sothoth | data: 6/07/09 | godz.: 11:29)
    GT5:P przywoluje w kwestii grafiki a nie jakosci gry samej w sobie. I nadal wyglada oblednie, zreszta to co ostatnio pokazali na konferencji Sony to byl gameplay z GT5 takze mozna byc dobrej mysli. Sony stracilo exclusivy, tak samo MS - normalna kolej rzeczy.
    Activision moze sobie "grozic", myslisz ze zrezygnuja z parunastu mln rocznie?


  38. Yog-Sothoth (autor: leonx | data: 6/07/09 | godz.: 11:56)
    parenascie milionow to obecnie kosztuje wyprodukowanie gry. Oczywiscie ze moze sobie grozic - wszystko sprowadza sie do oplacalnosci. Tak samo jak gadnie "gosci z EA o mocy w X'ie" ;)

    Mam PS2 i naprawde bylam na 100% przekonany, ze nastepna moja konsola bedzie PS3. I oczywiscie - jako "multimedialne centrum rozrywki" PS3 sprawdza sie swietnie - konsola, przegladarka WWW, przegladarka zdjec (swietnie zrobiona, bije na glowe to co jest w X'e), Blu-Ray, WiFi. Patrzac z tej perspektywy cena nie jest wcale wygorowana.

    Niestety, albo stety - wybralem X360 - bo konsola ma mi sluzyc przede wszystkim do gier. Czekalem na GT5 i czekalem na FF XIII - to byly DLA MNIE istotne tytuly, ktore mogly mnie sklonic do kupna "chlebaka". Strata exclusive na FF XIII byla w moim przypadku tym co zdecydowalo ze jednak wybralem X360 - poza tym jest jeszcze nowy Star Ocean i Lost Odyssey. Kupilem X360 mimo tego, ze mam na przyklad kierownic Driving Force Pro, ktorej sobie do klocka nie podepne (a tej z M$ specjalnie do niego nie kupie) a ktora z PS3 dzialalaby wysmienice - coz pozostaje PS2 (hehe) i PC.

    Nie jestem fanatykiem - brat i kumpel maja PS3, gramy czesto razem zarowno u mnie jak i u nich. Nie twierdze, ze PS3 to zlom. Malo tego - smiem twierdzic, ze wiekszosci z tych roznic, do ktorych linki przytoczyl Pet po prostu nie widac w czasie gry. Dopoki nie zrobi sie zrzutu i nie porowna statycznych obrazkow obok siebie. 99% "zwyklych" ludzi nie zauwazy zadnej roznicy, lub usmiechnie sie z politowaniem jak sie im bedzie pokazywac mniej lub bardziej rozmyte tekstury i udowadniac ze "moja racja jest racja najmojsza".
    Co nie zmienia faktu, ze ten "potencjal PS3" jest w duzej czesci na papierze lub wykorzystany jest w kilkunastu procentach gier, jakie sa na rynku. To jest problem Sony, ze nie zadbalo o przyjazne srodowisko programistyczne - bo do tego maja przede wszystkim zastrzezenia firmy softwareowe.


  39. .... (autor: Marek1981 | data: 6/07/09 | godz.: 14:30)
    widzę tu dyskusję bez sensu.
    PS3 jest troszkę wydajniejsze i co z tego, trudniej się na nią piszę a w dodatku jak na razie nikt nie jest w pełni wykorzystać jej mocy. Za to Xbox360 jest prostszy i lepszą grafiką.
    Suma sumaru na Xsie wszystko wygląda lepiej przez pewien czas jak zwracamy uwagę na szczegóły.

    Tutaj mało kto zwraca uwagę na fakt wczytywania z nośnika które na BR jest tragiczne i niższe rozdzielczości rzeczywiste w PS3, oraz mniejsza liczba gier. Oto najgorsze mankamenty produktu Sony.

    Społeczeństwo już nie jest tak głupie jak podczas wejścia PS2 i nabrało się na pusty marketing.


  40. @Pet (autor: Wyrzym | data: 6/07/09 | godz.: 14:31)
    "Gra przez sieć to też nie jest komfort. Często zrywa lub w ogóle nie można się połączyć, wiele gier nie ma porządnych serwerów a serwerami są konsole graczy ! Tak jak np. gry Capcomu. Wymaga to aby port danej gry był dostępny na zewnętrznym adresie IP. "

    My to mamy chyba dwie rozne konsole i inne gry od capcomu ^^ moja jakos jest za podwojnym NAT-em bez upnp i dziala? ^^ (a mam ja od premiery w EU)

    Oczywiscie skrinszoty, no a jak, szkoda ze to w ruchu inaczej wyglada, nie mowiac juz o tym nieznosnie glosnym napedzie iXa (tak mam na nieszczescie ^^) i wieczne doczytywanie, wszechobecny cliping, na dodatek gry ekskluzywne na sama konsole MS zwalniaja, w fable 2 niemilosienie tnie przy jakiejkolwiek polprzeroczystosci czy poruszaniu sie w wodzie, skrinszoty to nie wszystko, nie pokazuja efektow. Zreszta bywalo tak ze multiplatformy byly duzo lepsze na iXa ale dlatego ze robilo znaczaco mniej osob wersje na ps3 niz na iXa, wiodaca konsola byl iX wiec to chyba normalne, teraz jest lepiej, zreszta ja to na PC nie widzialem tak ladnych gier i plynnych jak killzone 2 MGS4 czy teraz uncharted 2 (nie gralem w crysisa :P)
    Mowiles gry od EA, tak ale to wieki temu, sami szefowie EA powiedzieli ze sie nie przykladali w ogole do ps3 ze wzgledu na mala ilosc konsol na rynku.

    Podstawy zdania ze jestes gury grafiki i programowania? no widzisz, jak dla mnei dalej biadolisz trzy po trzy, piszac o mocy konsoli wy wymieniajac wady jako slabszy uklad graficzny nie wzieles pod uwage tego ze cell tez renderuje grafe? :>


  41. szkoda że nie ma możliwości poprawy postów (autor: Marek1981 | data: 6/07/09 | godz.: 14:31)
    miało być :
    Społeczeństwo już nie jest tak głupie jak podczas wejścia PS2 ,gdzie nabrało się na pusty marketing.


  42. @Yog-Sothoth (autor: Pet | data: 6/07/09 | godz.: 16:13)
    Programowałem grafikę PS3. Ale szybko zrezygnowałem - kasa nie była warta tej męczarni. Oprócz braku docenienia wciąż wisiało widmo ucięcia projektu bo z każdej strony dochodziły sygnały jak kurczy się rynek tej konsoli. Sprzedaż jest ale ludzie tego nie biorą jako konsolę do gier ale jako odtwarzacz filmów BR. Taka jest atmosfera w branży. Programista Wii dostaje więcej kasy bo wiadomo, że zysk ze sprzedaży gry będzie. Fakt, też się trzeba męczyć bo słaby sprzęt ale jest zupełnie inna atmosfera.
    Ilość fps widać bardzo wyraźnie. 30fps przy płynnym przesuwie lub obrocie kamery powoduje rozdwajanie się obiektów. To jest tragiczne, zwłaszcza w grach sportowych które nie powinny czegoś takiego mieć. To tak jakbyś miał w telewizji mecz koszykówki rejestrowany 25fps - tak jak do kina. A przecież widowiska sportowe telewizja transmituje i rejestruje 50fps. Bo mózg od razu to inaczej odbiera. Różnica jest ogromna! Jakoś na Wii taki Metroid 3 śmiga 60fps z vsync i nigdy nie dropuje fps. Czemu nie zrobili w 30fps ? Przecież 2-krotnie by mogli poprawić detale grafiki. Bo gra nie byłaby już taka fajna. W Killzone 2 jest 30fps dropujące miejscami do kilkunastu. A tyle lat to robili... Odnośnie tego ile człowiek widzi fps to poczytaj podstawy: http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html
    Killzone 2 ma dobrą grafikę ale w kategoriach PS3. To jest średnia grafika w kategoriach X360 :P Tekstury miejscami są tak płaskie, że aż migotają z braku aniso. Ale to moje prywatne zdanie i szanuję twoje. O GT5 już leonx się wypowiedział i się z nim zgadzam. I dziwę się że musisz przywoływać gry, których jeszcze nie ma. Brak zniszczeń w Prologue to przecież ogromny koszt, który zaoszczędzony daje duży zysk mocy obliczeniowej. Samochód(karoseria, koła, kierowca) jest tylko raz załadowany do pamięci graficznej i teraz wystarczy wydać polecenie do RSX: narysuj samochód, koła i kierowcę na tych a tych pozycjach. To jest bardo optymalne i nie dziwne, że łatwo zrobić tym sposobem ładne modele w grach. Ale gdyby miały dojść do tego zniszczenia to wymagałoby to angażowania Cella w modyfikację siatek obiektów a to gigantyczna praca. Ciekawe czy wejdą te zniszczenia do gry czy będą się tłumaczyć: "Producenci samochodów nie życzyli sobie..." ;)


  43. Yog (autor: morgi | data: 6/07/09 | godz.: 16:28)
    Dzieki, dales mi argumenty na obrone PS3 czyli klasyk "bo MS zaczyna tracic klientow", a kiedy Sony zacznie zdobyc? Obronilo sie samo, w 2,5 roku "zaczyna odbierac klientow", "zaczyna pojawiac sie wiecej gier", a stalym tematem mediow jest "Sony traci na produkcji konsol", "zmniejszylo koszta produkcji", zamiast "bije rekordy popularnosci i sprzedazy", "kolejne hity na konsole ps3", "wielkie promocje cenowe". Atmosfera nie zmieni sie, Sony tonie na rynku konsol, pod ciezarem wlasnej przeszlej potegi.

  44. @Pet (autor: Wyrzym | data: 6/07/09 | godz.: 16:33)
    "Killzone 2 ma dobrą grafikę ale w kategoriach PS3. To jest średnia grafika w kategoriach X360 :P"

    Teraz zes dal po karaczanie :D juz pomijam tekstory ktore sa lepsze niz jaka kolwiek gra wyszla na iXa, ale efekty? cienie, polprzezroczystosc, swiatla? moze porownasz to do jakiejs gry z iXa? moze gersy gdzie cieni praktycznie nie ma a swiatla podstawowe? fable z skaczaca animacja wody? twoj mozg rejestruje tylko tekstury i nie pojmujesz ze gra to cos innego niz skrinszot? nie wiem czy jest sens z toba gadac, bo moze i masz iles tam lat doswiadczenia w grafice itp, ale tekstow i argumentow to Ty sie uczyles na fanbojskich forach o konsolach ^^

    " Sprzedaż jest ale ludzie tego nie biorą jako konsolę do gier ale jako odtwarzacz filmów BR"
    Zarzucic ci linkami z raportow takich gigantow jak ubisoft czy ea gdzie pisza ze najwiecej zarabiaja na ps3, czy uwierzysz na slowo? bo sie chyba zaczymales w epoce z przed dwoch lat.

    "Jakoś na Wii taki Metroid 3 śmiga 60fps z vsync i nigdy nie dropuje fps. Czemu nie zrobili w 30fps ?"

    Tak, Wii jest silniejsze niz ps3 ^^
    Coraz bardziej jestem zdania ze rozmowe powinienem uciac na pierwszym poscie ;]


  45. @Wyrzym (autor: Pet | data: 6/07/09 | godz.: 17:05)
    Możliwe, że masz jakiś tytuł, który ma obsługę przez serwery Sony lub postawili sami we własnym zakresie serwer centralny. Na pewno to co opisałem robi Street Fighter IV, Tekken 5, na 99% Wipeout. Było tego więcej ale teraz nie pamiętam. Musiałbym sprawdzać jeszcze raz.

    Fable 2 nie grałem a tylko oglądałem. Też mi się nie podoba z tej strony co opisałeś. Uważam, że jest zjebany i taka grafika powinna być płynna. Chociaż być może jest jakieś wytłumaczenie, że np. sztuczna inteligencja była dla nich ważniejsza niż grafika ;)
    Znowu ktoś podaje tytuły, których nie ma jeszcze na rynku - Uncharted 2. Czyżby nie było do tej pory ładnych gier ? ;) Co do Uncharted 2 to zapewne będzie ładne bo programuje ją m.in. człowiek, który od kilkunastu lat pisał wszystkie dema technologiczne dla ATI. Wiemy, że te dema wyglądały tak ładnie jak gry, które pojawiły się dopiero kilka lat później. Więc gra zapewne będzie ładna, choć czuję, że liniowa jak demo ;)

    Nie tylko gry EA miały tą przypadłość ale też odpowiedniki 2KGames. Jeśli zrobili w nowych wydaniach to super, tylko szkoda, że ludzie musieli czekać rok a potem znowu zapłacić za upgrade. A mieliby to wcześniej od razu na X360. Ja jako wkręcony wcześniej gracz bym kolejny raz nie zaufał i podejrzewał że to 60fps będzie tylko czasami :P Odnośnie spadków framerate na PS3 wystarczy wpisać w google "PS3 frame rate" i wyskoczy ogromna lista gier które mają ten problem w porównaniu do X360. Ale to pewnie te kiepskie porty ;) W linkach są też filmy nie tylko screenshoty. Zobacz film np. z sonica. To jest przecież gra z tego roku. Zobacz co się stało w tej grze z wiatrakami scenografii na PS3. Resdient Evil 5 też w świeża gra(4 miesiące) i poza wyraźnie gorszą grafiką na PS3 to jeszcze duże i widoczne spadki fps. Przecież net o tym huczy. Nie da się już tego zatuszować !
    To co napisałeś odbieram tak, że aby pokazać moc PS3 to gra nie może pojawić się na X360. Tylko czy to nie jest żałosne ?
    "Cell generuje grafikę". Tak, ale co to za grafika skoro Cell jest za słaby nawet aby zrobić szybko głupie FSAA obrazka w 720p z pomocą z-buffera. Jak zobaczysz niektóre porty gier, które podałem, to zobaczysz, że na PS3 nawet nie mają HUDa, który można włączyć na X360. Zabrakło mocy ? Cell nie zblendował głupiego obrazka 2D ? :P


  46. @Wyrzym (autor: Pet | data: 6/07/09 | godz.: 17:21)
    Napisałem, że to jest tylko moje zdanie i szanuję twoje. A ty masz z tym jakiś problem, że śmiem mieć inne. Zastanów się nad tym.
    Nie powinieneś przytraczać wyników EA, bo ta firma się zwija z rynku PS3. Zresztą znajdziesz w necie wypowiedzi bossów na ten temat.
    Tego zdania o mocy Wii już nie rozumiem w ogóle. Odbieram to jako reakcję obronną bo mózg nie pojmuje jak to możliwe, że tam gry tak płynnie działają.
    Pozdrawiam, też mam dość.


  47. ........ (autor: Marek1981 | data: 6/07/09 | godz.: 17:34)
    @Wyrzym i Pet - nie od dziś wiadomo że gry na sony pisze się o wile trudniej i pełne wykorzystanie mocy sprzętu może być po 5-7 latach, ale czy ludzie będą tyle czekać?? Na PS2 czekali ale na PS3 już nie.
    Ludzie wolą zabawę i kupują Wii, potem Xboxa a PS3 jest w gorszej sytuacji a jeszcze studia zapowiadają rezygnacje pisania gier na nią.
    Rozchodzi się o czas, czas i jeszcze raz czas. Temu są gry niedopracowane na PC a teraz jeszcze gorzej wygląda rynek konsol.


  48. widze ze jest ostra dyskusja:) (autor: power | data: 6/07/09 | godz.: 18:43)
    moim zdaniem najblizej prawdy jest Pet, a moja opinie opieram na tym co widzialem na wlasne oczy.
    gdy mialem x360 to porownalem kilka gier z konsola ps3 ktora przyniosl kumpel, obie konsole byly podlaczone kablem hdmi.
    wnioski:
    -obraz z x360 jest ciemniejszy niz z ps3
    -obraz z ps3 jest bardziej rozmazany niz na x360
    -gry na ps3 maja mniej detali lub gorsze tekstury niz te same tytuly na x360


  49. eh... (autor: Wyrzym | data: 6/07/09 | godz.: 19:53)
    Szkoda gadac :]
    "Możliwe, że masz jakiś tytuł, który ma obsługę przez serwery Sony lub postawili sami we własnym zakresie serwer centralny. Na pewno to co opisałem robi Street Fighter IV, Tekken 5, na 99% Wipeout."

    Tak same gry capcomu :D jedna wymieniles i w dodatku gry capcomu maja takie problemy :D Wipeout szczegolnie ze od sony ^^

    "wystarczy wpisać w google "PS3 frame rate" i wyskoczy ogromna lista gier które mają ten problem w porównaniu do X360."

    Ciekawe ^^ widac ze to twoje "twoje zdanie" opiera sie tylko i wylacznei na google, wypociny fanboow 16stoletnich z serwisow o grach widac wystarczy zeby zbudowac "swoje zdanie" ^^

    "Tak, ale co to za grafika skoro Cell jest za słaby nawet aby"

    Taki z ciebie doswiadczony programista ze nie wie ze mozna zaciac dowolny sprzet, o dowolnej mocy obliczeniowej paroma linijkami w pyhonie? :> a skoro procesor o mocy obliczeniowej 200gFlopsow jest dla ciebie za slaby to ja nie chce wiedziec co jest mocne ^^

    " i poza wyraźnie gorszą grafiką na PS3 to jeszcze duże i widoczne spadki fps."

    Grales? widziales? moze fanbnoje z google widzieli? bo ja ta gre jakos na ps3 skonczylem hymm... n+1 razy ? framerate nie spada, a nawet jesli to ja tego nie zauwazylem, a tu duze i widoczne LOL!!!!!!!!!1111oneoneone :D :D :D

    "Nie powinieneś przytraczać wyników EA, bo ta firma się zwija z rynku PS3. Zresztą znajdziesz w necie wypowiedzi bossów na ten temat."

    LOL x56456435324212 ? :D


  50. @Wyrzym (autor: Pet | data: 6/07/09 | godz.: 22:14)
    "Ciekawe ^^ widac ze to twoje "twoje zdanie" opiera sie tylko i wylacznei na google" - napisałem tak aby ci uzmysłowić, że to, że ty nie masz problemów z netem oraz nie przeszkadzają ci spadki animacji to nie znaczy, że inni nie mają z tym problemów. Wystarczy użyć Google aby to sprawdzić. Tak się robi zanim się oznajmi światu, że pozjadało się wszystkie rozumy.

    "Wipeout szczegolnie ze od sony" - przecież nie napisałem, że tylko gry Capcomu. Nie napisałem nawet, że wszystkie gry Capcomu. Napisałem po prostu "gry Capcomu", a ty sobie dorobiłeś "wszystkie" i "tylko", chyba dlatego, że nie masz żadnych merytorycznych argumentów w dyskusji.

    "wypociny fanboow 16stoletnich z serwisow o grach widac wystarczy zeby zbudowac "swoje zdanie" " - wiesz, że ten kto używa słowa "fanboy" jest największym z nich ?

    "Grales? widziales?" - Oczywiście.

    "a skoro procesor o mocy obliczeniowej 200gFlopsow jest dla ciebie za slaby" - Załóżmy na chwilę, że Cell osiąga te 200gFlopsów. Pomińmy też moje umiejętności, o których nie możesz mieć nawet pojęcia. Wystarczy spojrzeć na dowody w postaci idealnych cyfrowych zrzutów ekranu. Gry na PS3 nie mają FSAA (poza wyjątkami, które mają naprawdę cienki quintrix zrobiony przez RSXa). Jak wytłumaczysz to, że nie dało się tej mocy uszczknąć do zrobienie czegoś tak prymitywnego jak FSAA ? Domyślam się, że to ci wredni programiści są winni. Gdyby to było takie proste a wydajność taka jak mówisz to samo Sony by zalecało dodanie FSAA do tych gier. Nawet by dali całą prockę do devkitu. Hmm... Ciekawe zatem czemu w tych grach nadal nie ma tego FSAA. Tak! To sabotaż wrednych programistów. Specjalnie odmawiają pomocy Sony bo dostają kasę od M$.
    Wybacz tą polemikę ale oszczędziłem nam w ten sposób kilku wymian postów :P


  51. ...... (autor: Marek1981 | data: 6/07/09 | godz.: 22:31)
    Pet przestań. I tak nie wytłumaczysz.
    Robicie niepotrzebny spam


  52. @Marek1981 (autor: Pet | data: 6/07/09 | godz.: 22:36)
    Racja. Przestaję :)

  53. @Pet (autor: Wyrzym | data: 6/07/09 | godz.: 23:37)
    "chyba dlatego, że nie masz żadnych merytorycznych argumentów w dyskusji."

    No tak, ja nie mam, lepsze twoje "ps3 zle i slabe bo mi nie chodzi net" ^^

    "raz nie przeszkadzają ci spadki animacji to nie znaczy"

    Oj nie przeszkadzaja, jestem tak tepy, glupi i zaslepiony ze ich po prostu nie zauwarzam, za to na ixie w miedzy innymi mass efect i fable sa i to duze, to pierwsze gry z brzegu ktore mam na iXa i jakos mi sie przypomnialy ^^ moze i tekstury w stop klatce sa lepsze, ale w ruchu to wyglada zupelnie inaczej, moja wina ze iX sobie z polprzezroczystoscia nie radzi? tak, nie widac tego na skrinach ^^

    Co do FSAA moze jakies dowody na to ze nie ma go w grach? bo stare multiplatformy z przed 2-3 lat to moze, ale teraz? ja nie wiem, szczerze? nie obchodzi mnie to, bo nie wiem jakim trzeba byc baronem wizji zeby zobaczyc AAx2 na 42 calach przy rozdzialce 720p z odleglosci 3 metrow, osobiscie nawet wole bez AA, na PC zawsze go wywalam, bo sztuczne wygladzanie tekstur mi je po prostu szpeci.

    A tu cos na temat frmerate residenta 5
    http://www.youtube.com/watch?v=K8nzv31uHLY
    Co prawda widac jak byk ze spada na ps3 do 26, ale ktos widzi roznice w gameplayu ? :D wiec wielkie narzekania na google graczy? no tak, najwiekszy problem z ps3 maja posiadacze iXa


  54. ... (autor: Deathraw | data: 6/07/09 | godz.: 23:41)
    Zgadzam się z Pet'em w tym co sam zaobserwowałem czyli pomijam kwestię serwerów w PS3.Do tego w programowaniu na PS3 zdziwiła mnie jedna rzecz-jak mamy drzewa np to nie możemy odczytać ich z jednego pliku i zdublować tylko każde musi być w osobnym pliku czyli jak mamy 10 drzew to wygląda to np tak : drzewo1.x drzewo2.x itp przez to m.in. są takie koszmarne loadingi na ps3 no i stąd też chory rozmiar gier które są tłoczone na BR-D.Choć resistance mimo tych niedogodnień technicznych ponoć weszłoby na DVD-9.Co do gier to czy mgs nowy został zpowiedziany jako exclusive czy nie będzie czasem tak że wyjdzie na klocka pare(naście) miechów później?Co do Bioshocka na ps3 no to nie powalił mimo późniejszej o rok premiery.Ktoś się podniecał GT5 i powiem tak.Kiedyś zagrywałem się w GT4 na ps2 i był to dla mnie naprawdę bóg wyścigów.Dopóki nie odpaliłem TDU.Bo jednak dużo możliwości miała gra i grafikę bajkową, ale zachwyt nad TDU trwał do czasu FORZY2.To ją uważam za królową wyścigów z piekielną grywalnością, realizmem i możliwościami.Jedyna gra która może się z nią równać to GRID.Co do możliwości technicznych to Cell jest w tyle za Xenosem o generację mimo rok późniejszej premiery.Mniej jednostek cieniujących nie pomaga.Co do dzielenia pamięci to w tym wypadku jest dla mnie dziwne.Miałoby to sens gdyby łącznie na konsoli było z 1gb ram, ale gdy ma się tak ograniczoną liczbę pamięci to jednak jestem za elastycznym rozwiązaniem współdzielenia jej między gpu i cpu.Do tego ciekawe jest to że sam dash w ps3 zżera więcej ram niż w 360 co dodatkowo utrudnia jego zagospodarowanie.W x360 którego posiadam najbardziej denerwuje mnie awaryjność(mam pierwszą wersję konsoli) nigdy nie wiem kiedy się coś spieprzy i najczęściej jest to podczas grania;).Ale polubiłem tę konsolę na tyle że jak padnie na amen to kupię nową robioną w 65nm.

  55. @Wyrzym (autor: Deathraw | data: 6/07/09 | godz.: 23:45)
    Co do spadków animacji to jako posiadacz klocka powiem że tutaj takowe też się zdarzają(to co było w ninja blade to skandal).FSAA to nie wygładzanie tekstur tylko krawędzi , a wybacz to to widać już na plazmie 42".

  56. @Deathraw (autor: Wyrzym | data: 7/07/09 | godz.: 01:16)
    Ta ta krawedzi oczywiscie, a czy widac? pewnie w stop klatce. Co do spadku animacji z klocu, to mowie ze posiadam i czesto to widac.

    "o tego ciekawe jest to że sam dash w ps3 zżera więcej ram niż w 360 co dodatkowo utrudnia jego zagospodarowanie"

    Znowu info z przed 2 lat, firmware bodajze 1.60? nie pamietam dokladnie, poprawial to, zajmuje tyle ile klocowy


  57. @Wyrzym (autor: Deathraw | data: 7/07/09 | godz.: 09:27)
    Skoro tak to my bad.Co do plazmy to nawet jak braku/słabego AA nie widać(co ja widziałem np w TDU) to nie wszyscy mogą sobie pozwolić na wyświetlacz za pare tysięcy.U mnie np jest w salonie gdzie rzadko mogę pograć dlatego podłączam ją do swojego LCD w pokoju i wybacz ale tutaj już widać brak AA i różnice między AAx2 i AAx4.Btw jaki masz wyświetlacz?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.