Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Poniedziałek 24 sierpnia 2009 
    

Chipsety AMD 890FX w 2010 roku


Autor: Zbyszek | źródło: DigiTimes | 23:22
(37)
W pierwszej połowie przyszłego roku na rynek trafią nowe chipsety AMD 890FX. Nowości będą składać się z mostka północnego RD890 oraz południowego SB800 i zastąpią obecnie oferowane, topowe chipsety AMD 790FX składające się z mostów RD790 oraz SB750. Oba układy zaoferują kilka nowości, a dzięki produkcji w procesie technologicznym 45nm będą pobierać mniejsze ilości energii i wytwarzać mniejsze ilości ciepła w porównaniu do swoich dzisiejszych odpowiedników. Masowa produkcja chipsetów rozpocznie się na początku przyszłego roku. Premiera układów odbędzie się podczas targów CeBIT 2010 w marcu 2010 roku, natomiast pierwsze płyty główne z 890FX pojawią się w sklepach miesiąc później.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Całe AMD (autor: Grave | data: 25/08/09 | godz.: 00:37)
    O RD8xx AMD mówiło w 2007, że będzie w 2008, w 2008, że będzie w 2009, a w 2009 mówią że będzie 2010. nc.... ;>

    Chipsety opóźnione 2 lata, CPU opóźnione 2 lata, tylko ATI trzyma się rozkładu i GPU wydaje w terminie. Dobre i cokolwiek.


  2. Jak na premierę w 2010 (autor: Grave | data: 25/08/09 | godz.: 00:38)
    to mogliby chociaż wrzucić obsługę USB 3.0, ale zdaje się, że na to poczekamy do 9 generacji... hm za kolejne 2 lata? Paranoja;/

  3. Chipsety są na radku 4200 (autor: rookie | data: 25/08/09 | godz.: 09:40)
    Jeśli chodzi o grafikę to nie narzekajcie: jest integra Amd, chipset 785 z radkiem 4200.
    A krytykowalibyście Intela? To że jego chipsety graficzne mają rozwiązania dopiero dorównujące geforce 3 (czyli rok 2001 :) ) to was nie dziwi??
    Eh, Fanboye....


  4. @rookie (autor: ligand17 | data: 25/08/09 | godz.: 10:26)
    gdzie Ty tam masz wzmiankę o chipsetach ze zintegrowaną grafiką? Chipsety serii FX nie mają obecnie zintegrowanego GPU i wygląda na to, że nie będą miały. Będzie seria 880GX lub 890GX z Radkiem - albo serii 4xxx albo (jeśli faktycznie będzie to 2010) serii 5xxx.

  5. ligand17 (autor: Markizy | data: 25/08/09 | godz.: 10:31)
    gdzieś widziałem info o 890 z radkiem, ale jaki to byl to nie wiem przypuszczalnie cos na serii 4, no chyba ze by im się odwidziało i wstawili okrajaną 5tke.

    Chipset z GPU był zapowiadany na 2010


  6. ciekawe (autor: piobzo | data: 25/08/09 | godz.: 13:45)
    jak to sie ma do przejścia Phil'a Eisler'a do nvidii

  7. Grave (autor: morgi | data: 25/08/09 | godz.: 17:36)
    Jeszcze raz masz dowod na 'prawdy' objawione u amd, jesli zapowiadaja na rok i wiecej w przod to wodolejstwo, bo nawet w labie tego nie ogladaja. U Intela choc cos nie pojdzie w eter to jednak w samplach zylo.

  8. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 25/08/09 | godz.: 17:51)
    a skad wiesz ze nie maja sampli
    ja jakos nie widze mozliwosci projektowania czego kolwiek bez prototypow czy sampli :)
    ty jestes normalnie bogiem IT, skad posiadasz wiedze tajemna podzielilbys sie z kolegami co?


  9. Sample RD890 AMD (podobno) ma (autor: Grave | data: 25/08/09 | godz.: 17:58)
    tylko nikt ich nie widział....

  10. niewidzialny27 (autor: morgi | data: 25/08/09 | godz.: 19:00)
    Maja, maja 2 lata temu juz mieli, tylko trzymaja na lepsze czasy, mozna sobie dalej poszperac, slajdziki z lat 2006-09 od amd to same rewelki, na papierze zmiataja wiekszosc kabaretow.

  11. Na papierze to były cuda istotnie ;) (autor: Grave | data: 25/08/09 | godz.: 19:09)
    Jeżeliby wierzyć slajdom z połowy 2007 (technology Analyst Day) to aktualnie czyli w 2009 roku powinniśmy mieć od AMD:

    - Chipset RD9xx (!)
    - "natywnego" 8 rdzeniowego CPU opartego na architekturze Bulldozer

    - w segmencie mobile CPU/GPU Fusion także bazujące na nowej architekturze

    - w serwerach 8 i 16 rdzeniowe procesory "Sand Tiger" także wykorzystujące nową architekuturę

    Miało być tak pięknie.... a wyszło jak zwykle, a można nawet powiedzieć, że nawet gorzej niż zwykle.

    Plan z 2007 zgadza się z rzeczywistością tylko w jednym punkcie - GPU ATI. RV770 w 2008, nowa generacja (RV870) w 2009.

    To trochę kiepsko jak na bardzo szumne zapowiedzi. :(

    A szkoda bo te plany gdyby zostały zrealizowane dawały szansę na równą konkurencję. Niestety skończyło się na slajdach a nimi trudno wygrać z intelem ;/


  12. @Grave (autor: Marek1981 | data: 25/08/09 | godz.: 19:16)
    Widać rozkład się zmienił ale czy tak bardzo na minus???
    http://www.in4.pl/...%C4%85tku_2010_roku,19204.htm
    Czyli nie jest tak źle z nimi.


  13. Marek1981 (autor: Grave | data: 25/08/09 | godz.: 19:37)
    Tamte slajdy kończyły się na 2009 i rozbieżności są spore:

    mieliśmy mieć w 2009 natywne 8 i 16 rdzeinowe procesory wykorzystujące zupełnie nową architekturę (Bulldozer)

    a dostaliśmy natywny 6 rdzeniowy procesor oparty na 2 letniej architekturze K10

    A w 2010 dostaniemy "zlepek" dwóch takich 6 rdzeniowców (sklejka a'la Intel w swoim czasie).

    No jednak nie tak miało to wyglądać ;/

    Na dobrą sprawę u AMD zacznie się coś dziać na poważnie dopiero w 2011 w momencie premiery nowej architektury.

    Do tego czasu trzeba jakoś wytrzymać, bo poza ruchami pozornymi nic przełomowego AMD raczej nie zaprezentuje.

    Zwłaszcza, że 12 rdzeni dla 45nm procesu to już bardzo dużo, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w niskim taktowaniu i wysokim poborze prądu.

    Potrzeba DIAMETRALNIE nowej architektury która w końcu da poważny wrost IPC (przynajmniej 30% inaczej AMD nie ma czego szukać) oraz nowego procesu 32nm.

    Obu elementów należy się spodziewać w 2011 roku (32nm może troszkę wcześniej) i wtedy dopiero zacznie się jakaś walka na poważnie. Na razie mecz AMD - Intel jest grą na jedną bramkę i jest to niestety bramka AMD....


  14. Grave (autor: Markizy | data: 25/08/09 | godz.: 19:54)
    bulldozera to dawno już wywalili na 2011 roku a wcześniej na 2010.

    Co do 12 rdzeniowa jako 2 sklejek szczesciordzeniowych to dobre wyjście, bo już teraz mogą wprowadzić nowa podstawkę pod przyszłe procesory serwerowe. Taktowanie może będzie niskie 1,8-2,5Ghz a to może zapewnić dodatkowo bardzo niskie TDP.


  15. Hehe fani amd zawsze znajda wymowke (autor: morgi | data: 25/08/09 | godz.: 20:04)
    bialo na zielonym widac kolejne zmiany i wolejstwo, wiadomo, przeciez to nie wtopa tylko zmiany, natywnie to maja quada, bo istanbul to tez doklejka, a nie pelny heksa z wiekszym cache. Mozna tak dalej, tylko wiadomo, ze amd nie stac juz na slajdziki klamczuszki, bo nikt nie uwierzy.

  16. @morgi (autor: ligand17 | data: 25/08/09 | godz.: 20:47)
    Primo: naucz się pisać
    Secundo: przestać p...ć nie na temat.


  17. morgi (autor: Markizy | data: 25/08/09 | godz.: 21:13)
    doklejka czego http://gigglehd.com/...002/AMD_Istanbul_die_01.jpg monolit jak w morde strzelił. 12 rdzeniowiec to sklejka bo nie oplaci sie tak udzego chipu produkować.

    A idąc wstecz intel sam robi sklejki do quadów, czyżby nie opłacała się produkcja jednego dużego monolity przy jego mocach produkcyjnych ?

    A slajdy intela z larrable i Tukwila ten ostatni został przeniesiony z 2008 na 2010 ?

    Wiec nie sraj ogniem :P


  18. @Markizy (autor: Marek1981 | data: 26/08/09 | godz.: 08:28)
    nie tłumacz mu bo i tak nie zrozumie.
    @Grave - zapowiedzi zapowiedziami, ale brak kasy i zamieszanie ze sprzedażą robi swoje.


  19. Nagle sklejka stała się świetnym rozwiązaniem (autor: komisarz | data: 26/08/09 | godz.: 09:42)
    wystarczyło, że AMD ją wprowadziło. Ale kiedy kilka lat temu zrobił to intel, smutki o "natywności" zajmowały 50% komentarzy. Inna sprawa, że wbrew tym smutkom, wydajność zlepka jakoś specjalnie przez fsb nie cierpiała.

    @Markizy
    - niskie TDP - bez low-k mozesz sobie pomazyc. przypomnij, kiedy AMD wprowadzi low-k?
    - Intel i sklejki - a od kiedy to intel zapowiadal, ze nei bedzie robil sklejek? Dyskusja jest o niepradziwych roadmapach AMD, a nei o tym, czy intel robi sklejki
    - Tukwila - no jedno opoznienie znalazles, mam nadzieje, ze dostaniesz za to sprawnosc zucha amd-defender. Tyle, ze tym tylko pokazales, jaka jest roznica w podejsciu fimy powaznej, a jaka AMD, gdzie marketing pisze co mu slina na jezyk przyniesie...


  20. @komisarz (autor: Promilus | data: 26/08/09 | godz.: 09:58)
    Nie gadaj bzdur, C2Q z multiprocessor speedup poniżej 3,5x to właśnie skutek komunikacji między dwoma kostkami za pomocą FSB.
    W przypadku AMD i i7 nie będzie z tym absolutnie ŻADNEGO problemu, dzięki kilku (3?) magistralom HTX/QPI które właśnie do komunikacji między monolitycznymi procesorami głównie służą. W desktopach QPI i HTX (1x) służy do komunikacji CPU z chipsetem :] i tylko tyle.
    BTW low-k? chyba ci się nieco pomieszało :]
    Tukwila - miała być w 2007, a mamy połowę 2009 :P A gdzie zapowiadane 10GHz P4? Ahhh, rzeczywiście, przerzucili się na Core 2 bo P4 to dead end :)
    Masz w przerwie pooglądaj:
    http://technowinki.onet.pl/...160,1,1,artykul.html


  21. Sklejki sklejkami, ale Core2Quad Intela (autor: Grave | data: 26/08/09 | godz.: 10:58)
    skalował się DUŻO LEPIEJ wraz ze wzrostem wykorzystanych rdzeni niż "natywny" 4 rdzeniowiec AMD (Phenom)!!

    Być może w serwerach sytuacja wyglądała nieco inaczej (nie wiem), ale w desktopach było tak jak napisałem wyżej. "Sklejka" intela skalowała się lepiej niż "monolit" AMD....

    Moim zdaniem sporym balastem dla wydajności Phenoma jest pamięć Cache L3 taktowana obecnie zegarem ponad 1GHz (sic!) niższym niż rdzeń.

    Toż to chyba wracamy do przeszłości kiedy cache pracował z niższym zegarem niż rdzeń.


  22. @Grave (autor: Promilus | data: 26/08/09 | godz.: 11:33)
    Młody jesteś, mało widziałeś. Przejrzyj jeszcze raz testy multiprocessor speedup Cinebencha i pokaż mi gdzie ten Phenom miał ten wskaźnik mniejszy od C2Q? To raz, dwa...zaraz, zaraz, a z jaką prędkością działa L3 w i7? To, że z nieco wyższą niż w phenomie II to ja wiem, ale że z niższą niż częstotliwość rdzenia to ty zapomniałeś.
    Dobra, konkretnie:
    http://www.tomshardware.com/...ore-cpu,2280-8.html
    http://www.tomshardware.com/...ormance,2373-7.html
    autodesk 3dsmax 2009
    c2q
    4cores 3.31x
    3 cores 2.38x
    2 cores 1.92x
    phenom II
    4 cores 3.47x
    3 cores 2.45x
    2 cores 1.89x
    No i patrze, patrze, a nie widzę tego gorszego skalowania natywnego 4 jajowca...wyczaruj wyniki pierwszego phenoma bo nie mogę nigdzie znaleźć...ale mogę cię zapewnić, że od c2q gorsze to one nie były. Co innego, że mimo dobrego skalowania ilości rdzeni wydajności pojedynczego rdzenia to i tak nie podgoniło - stąd zazwyczaj i tak 4 jajowiec natywny był gorszy od sklejki.


  23. Morgi (autor: rookie | data: 26/08/09 | godz.: 14:26)
    @mogri
    wiem,że masz 4 rdzenie bo wpakowałeś 2x Celerona E1400 do swojej skrzynki:)

    A tak na poważnie: Morgi - wiem,że marketing u Intela działa słabo, ale powiedz przynajmniej czy dobrze Ci płacą??


  24. Markizy (autor: morgi | data: 26/08/09 | godz.: 18:06)
    Ano taka doklejka, dolozyli kolejne przestarzale nieprzyszlosciowe rdzenie z athlon II i powstal phenomkoatlhlon, ale mierne to takie, ze quad Nehalem daje mu pocisk na maksa, a co bedzie po Gulftown to przyjdzie pora na refleksje, a nie mowilem..

  25. Grave! (autor: Sajron | data: 26/08/09 | godz.: 18:10)
    "Plan z 2007 zgadza się z rzeczywistością tylko w jednym punkcie - GPU ATI. RV770 w 2008, nowa generacja (RV870) w 2009."

    no i co w tym dziwnego? oddział GPU ATI jedzie według planu.
    oddział CPU AMD przesuną premiere nowej architektury o 2 lata i to wszystko. Buldozer bedzie wykonany teraz w 32nm HKMG SOI a nie w 45nm. ;)
    dobrze zrobili ze przesuneli premiere bo procki 8 i 16 rdzeniowe +APU byłyby za duze powierzchniowo na wymiar 45nm.

    tak wiec ten plan z 2007 byl troche na wyrost a nastepny plan skorygował AMD tak jak powinno to byc od zawsze ;) AMD dla mnie jedzie wszystko według planów ;)

    nawet sam Intel zapowiada swoje proce Sandy Bridge 4+ rdzeniowe+GMA ;) dopiero na 32nm proces.


  26. Sajron (autor: morgi | data: 26/08/09 | godz.: 18:22)
    A moze jada ostatnio wg planu, bo go nie ma albo zostal utajniony, przestali plesc bzdury o przelomach we wlasnej firmie i zyskach, ktorych nie ma i nie bylo od lat. Teraz przebakuja, ze wszystko w przod to zlituj sie arabska fabryko i klepanie k8 do entej potegi ze sklejaniem radeonkow.

  27. morgi (autor: Sajron | data: 26/08/09 | godz.: 18:27)
    Nehalem jest mocny bo AMD jedzie od 1999r wciąz na starej architekturze z K7.

    poczytaj sobie troche o nowej architekturze od AMD która jest zapowiadana na 2011r. miazdzy Nehalema conajmniej o klase!
    jak Sandy Bridge będzie tylko lekkim rozwinieciem Nehalema i GMA to Intel bedzie miał cięzko konkurowac z 4-8 potokowym Buldozerem z klastrowym multithreadingiem i dzielonym 256bit FPU z instrukcjami XOP, FMA4 i CTV16 ;)

    http://support.amd.com/...essor_TechDocs/43479.pdf


  28. morgi (autor: Markizy | data: 26/08/09 | godz.: 19:17)
    rdzenie athlona II x2 maja 1Mb L2, w phenomie maja 512KB.

    Athlon II x3 i x4 to phenom II z wyłączonym L3.

    Może i architektura jest już wiekowa, ale depcze dobrze intelowi po pietach wiec w czym problem ?

    Wyjdzie nowa architektura AMD, to będziesz bronił intela że stosuje starą ? gdzie sens gdzie logika takich głupich stwierdzeń. Nikt nie broni intelowi zrobić lepszego CPU od AMD, ba może nawet przebić ich 10krotnie wydajnością. Tylko odpowiedz sobie na pytanie dlaczego jej nie ma i nie zapowiedzieli ?

    Może Tukwila będzie jakąś nowością, ale nie wiem bo nie drążyłem tego tematu.


  29. morgi (autor: Sajron | data: 26/08/09 | godz.: 19:23)
    Intel twierdzi że jego nowy proc Sandy Bridge nie będzie miał obslugi instrukcji FMA3 ani FMA4!
    http://software.intel.com/...ructions/topic/61121/

    AMD nie dosc że zaimplementuje cały zestaw instrukcji AVX Intela wewrsja 5.0 (format dekodowania typu VEX) to jeszcze zaimplementuje swoje instrukcje z SEE5 (XOP,CVT16,FMA4) które też mają byc zgodne z formatem kodowania VEX.

    AMD dzieki zastosowaniu FPU przystosowanego do obsługi instrukcji typu Fused Multiply Add operujących na 3 i 4 operandach bedzie miało FPU mogące przetwarzac 2x tyle flops co silnik SB Intela bez FMA.

    dokładnie takie same rozwiązanie jest zaimplementowane w superskalarnych shaderach u ATI gdzie jednostki SP składają się z 32bit ALU obsługujących instrukcje mull+add. ;)


  30. Markizy (autor: morgi | data: 26/08/09 | godz.: 20:45)
    Wyjdzie nowa, taka jak k10, to pogadamy, poza tym bajki od amd sa tak naiwne, ze juz nie mozna wierzyc w ani jedno slowo.
    Sajron
    Po kiego czekaja z takim hitem, to cale SSE5 i inne dyrdymaly to pic na wode, taka prawda, ze Intel wraz z nowa implementacja paczek rozkazow musi zatrudnic pol swiatka programistow, zeby to sie nauczylo. U amd to AVX bedzie musialo wszepic, potem sie zobaczy, pierwsze proce Sandy Bridge juz maja tapeout, gdzie to cale Bulldoser, mialo byc juz dawno, a tak bedzie przewnikiem sklejka k8 z gpu czyli 'nowosc' APU za 2 lata rychlo w czas.


  31. morgi (autor: Sajron | data: 26/08/09 | godz.: 21:02)
    no mowie ci że czekają na proces 32nm. zeby zrobic tapeout muszą miec wdrożony 32nm a GF jeszcze dobrze nie ma pzrestawionych lini produkcyjnych na 32nm. GF jest jakieś 4-6 miechów za Intelem jeśli chodzi o 32nm. ;)

    a SEE5(XOP,CVT16,FMA4) to dodatek do AVX i tego Intel nie będzie miec w SB ;)


  32. Sajronku (autor: morgi | data: 26/08/09 | godz.: 21:09)
    Wpierw czekali na 45 SOI, teraz na 32, potem 28 no i cholerka i co jeszcze, taka prawda, ze nowe arch. to masz w postaci platformy w blacharce nazywo sie Fusion i nic po tym, bo slaba wydajnosc. Po 2011 amd pokaze pierwsza! zintegrowana platforme, gdzie Intel juz 2 generecje takowej, okazac sie moze, ze to przyspawane k8 z SIMD od grafik radeonka i tyle z przelomu. U Intela tez nie bedzie przelomu poza oczywiscie nowej klasy jednostka vpu, oparta na dosw. w opracowaniu proca z przysp. obl. zmiennoprzecinkowego. Stala ewolucja w duzej firmie i burze mozgow widac, u amd sa tylko kotlety i sklejki, wczesniej skupywali cudze pomysly, szli do sadu aby wyrwac patenty pod flaga konkurencja za wszelka cene.

  33. @morgi (autor: Promilus | data: 26/08/09 | godz.: 21:43)
    A gdzie ty u intela widzisz zintegrowaną platforme?

  34. Promilus (autor: morgi | data: 26/08/09 | godz.: 22:19)
    Zajrzyj do sklepu, to zobaczysz, w natarciu sa kolejne swieze hity, a nie odgrzewance na pozornie nowej podstawce.

  35. morgi (autor: Sajron | data: 27/08/09 | godz.: 00:59)
    to ze AMD jedzie na odgrzanej architekturze to nie nowosc , wszystkie proce od 1999r do 2011r ( K7,K8,K9,K10) to cały czas ta sama architekrura czyli stary trójpotokowy K7.

    nowością/rewolucją ma byc dopiero Buldozer i ten procek powinien wyprzedzic Intela bo jak tego nie zrobi to AMD nie bedzie miało kasy aby dalej walczyc z Intelm.

    a sklejki to masz u Intela C2Q ;) AMD ma natywne 4 i 6 rdzeniowce.


  36. morgi (autor: Sajron | data: 27/08/09 | godz.: 01:22)
    "gdzie Intel juz 2 generecje takowej"

    druga generacje GMA? buhaha wes wogóle nie porowbuj GMA w SB do APU od ATI w BD bo to nie ta epoka i nie ta klasa zastsowań ;)

    GMA w SB bedzie jedynie wyswietlał grafe jak zwykła grafika natomiast APU w BD ma wpomagac procesor CPU w obliczeniach równoległych FPU. ;)

    "ze to przyspawane k8 z SIMD od grafik radeonka"

    nie żadne K8 tylko nowa architektura 8 potokowa z akceleracją z Radeona do zadań specjalnych! ;)


  37. @Sajron (autor: Takkyu | data: 31/08/09 | godz.: 21:38)
    Dziękuję za linka :-)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.