Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 25 września 2009 
    

AMD pokazuje karty ATI Radeon HD 5870 X2


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 12:49
(76)
W sieci można już znaleźć pierwsze zdjęcia najnowszych dwuprocesorowych kart ATI Radeon HD 5870 X2. Karty zostały oficjalnie zaprezentowane przed przedstawicieli firmy AMD, którzy zapewniali, że będzie można je kupić w sklepach już w listopadzie obecnego roku. Podana data może świadczyć o pełnej gotowości kart do rozpoczęcia ich masowej produkcji. Akceleratory składają się z dwóch 40-nanometrowych układów o nazwie Cypress i oferują łącznie 3200 procesorów strumieniowych oraz moc ponad 5 teraflopów, a przy tym ich długość jest porównywalna do kart Radeon HD 5870 z jednym GPU. Jak można zauważyć na zdjęciach do ich zasilania konieczne będą dwie wtyczki PCI-E - jedna 8-pinowa oraz jedna 6-pinowa. Cena kart według zapowiedzi ma wynosić około 500 Euro.

Co ciekawe, karty Radeon HD 5870 X2 firmy Club3D pojawiły się dzisiaj w ofercie pre-order jednego ze sklepów. Akceleatory wyceniono na 677 Euro brutto.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Ale ceny... (autor: ramkanazdjecia | data: 25/09/09 | godz.: 13:21)
    Nie chcę widzieć cennika gt300...
    Ati miało konkurować ceną, a tu prawie 3k złotowy potwór... Gt300- cena 2k? dwugłowy wariat >4k? Ech jak za dawnych lat :)


  2. GT300 będzie mieć "komitet powitalny" :) (autor: Grave | data: 25/09/09 | godz.: 13:25)
    A samo ATI cóż... na razie ma bezdyskusyjnie najszybsze GPU na rynku, które zostawia w tyle GTX285 i BARDZO NIEWIELE (kilka %) ustępuje jedynie GTX295, czasem nawet go wyprzedzając.

    I zdaje się, że 5870X2 będzie tym dopełnieniem - najszybszą kartą na rynku.

    Żeby tak jeszcze utrzymali taktowanie takie samo jak w 5870 i dołożyli po 2GB na każde GPU to byłoby już super :) (teoretycznie możliwe, w praktyce prawdopodobnie taktowanie będzie niższe, a każdy z GPU otrzyma po 1GB RAM).


  3. Mając najszybsze GPU i najszybszą kartę dają też najwyższą cenę (autor: Grave | data: 25/09/09 | godz.: 13:28)
    to normalne.

  4. Grave (autor: ramkanazdjecia | data: 25/09/09 | godz.: 14:01)
    Może i normalne, ale zachęcony cenami hd4k myślałem że ceny będą niższe.
    Ale ostatnio wszystko zapier**** chyba, że ja się tak starzeję i mi tak szybko 4 wymiar przez czasoprzestrzeń wysysa :P


  5. e, jeszcze dużo HD4000 na rynku (autor: Soulburner | data: 25/09/09 | godz.: 14:10)
    się zostało, muszą stopniowo potanieć i poznikać. Dodatkowa konkurencja ze strony GT300 też nie powinna pozostać bez znaczenia.

  6. SLI co prawda, ale sa juz testy (autor: Galnospoke | data: 25/09/09 | godz.: 14:28)
    podobnej konfiguracji http://www.guru3d.com/...-crossfirex-test-review/1

  7. @ramkanazdjecia (autor: Gladzio | data: 25/09/09 | godz.: 15:02)
    Dolar i ojro poszły w górę, dlatego ceny są "nie dla Polaków".

  8. no to (autor: Wyrzym | data: 25/09/09 | godz.: 15:32)
    wsadzamy 2x 5870, podpinamy 12 monitorow i mamy battlestation ? :D

  9. Szkoda tylko, (autor: Grave | data: 25/09/09 | godz.: 16:10)
    że nawet najszybszy Phenom jest za słaby dla 5870X2 wskutek czego w niektórych przypadkach taka podwójna karta może działać WOLNIEJ od pojedynczego 5870.

    Pozostaje połączyć 5870X2 z Core i7.


  10. ramkanazdjecia (autor: Elektron | data: 25/09/09 | godz.: 16:45)
    Jak wyjdzie karta zielonych, to nowe radki z pewnością potanieją... i to tak, że Nvidii kapcie spadną. Niestety nie będą ze swoimi prawie 2x większymi potworami obniżyć cen do takiego poziomu co AMD. Na razie wyskoczyli z cenami dla totalnych maniaków, którzy kupią najwydajniejszą kartę bez względu na jej cenę.

  11. Nie ma to jak miniaturyzacja w elektronice :) (autor: Borat | data: 25/09/09 | godz.: 17:46)
    Dzisiejsze karty graficzne zarówno temperaturą jak i gabarytami zaczynają przypominać kaloryfery.

  12. zdjęcie nr. 2 (autor: 5eba | data: 25/09/09 | godz.: 18:00)
    "kup Pan cegłę"

  13. Za niedługo (autor: yantar | data: 25/09/09 | godz.: 20:17)
    mobo będziemy wpinać w grafe ;]

  14. ... (autor: 7eki | data: 25/09/09 | godz.: 22:52)
    Popatrzcie jakiego rozmiaru wafla w porównaniu do poprzedniej generacji potrzebuje ATI do wyprodukowania 5870. Wtedy zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi. Popatrzcie też na to jak często ATI mogła pozwolić sobie na nagłe i nieoczekiwane obniżki cen kart z serii hd4k. Nowa strategia pozwala im bawić się z nvidią, która wręcz marnuje surowiec do produkcji GPU i żyje w ciąglym strachu przed obniżkami cen u konkurenta. Radeon 5870 ma być traktowany jak karta ze średniej półki. Brak konkurencji ze strony GT300 pozwala ATI na sprzedaż po bardzo zawyżonych cenach i jest to uzasadnione tym co za ową cenę dostajemy. Niektórzy już zapomnieli o tym jak wielkim szokiem było pojawienie się tanich jak barszcz radeonów hd4k.

  15. @7eki (autor: kamil87 | data: 25/09/09 | godz.: 23:28)
    Pod względem ekonomicznym nie dziwię się AMD, że zawyża ostro ceny, skoro nie ma konkurencji (tak samo jak nie dziwiły mnie ceny serii 8 od Nvidii gdy miażdżyły Radeony w tamtym okresie)...
    Tylko, że najczęściej o pazerność i zawyżanie cen jest oskarżana Nvidia... A prawda jest taka, że obie firmy są siebie warte i gdy tylko mają możliwość doją nas - klientów - jak tylko się da...
    A raczej zamierzają doić, bo kart jeszcze nigdzie nie ma... Ot, taka papierowa premiera na hura, co by niektórzy mogli sobie cyferki z benchmarków pooglądać i dostać od nich nocnych spazmów... ;-)


  16. ... (autor: Elektron | data: 26/09/09 | godz.: 00:33)
    ale mnie wkur$%#@ takie teksty "papierowa premiera"
    Jak Phillips planuje wprowadzić nowy mikser, to jakoś nic nie pieprzycie. Nowy samochód, albo inne produkty, o których trąbią nawet lata wcześniej - nikt nie pieprzy... dziwne.
    Nowy sprzęt komputerowy - wszystko papierowa premiera. Bez takich zapowiedzi i testów sprzedaż kart byłaby na poziomie 1% tej która będzie po właśnie takich testach/informacjach. Rzygać aż się chce po raz milionowy czytać to samo. A pod koniec listopada znowu inni będą pieprzyć "papierowa premiera Nvidii".


  17. He...he... (autor: Sandacz | data: 26/09/09 | godz.: 06:49)
    Ten Radeon odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest Radeon na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym Radeonem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo - to do Ciebie Morgi :-)))

  18. hmm ... (autor: rcicho | data: 26/09/09 | godz.: 08:38)
    Ceny nowych Radeonów wysokie ale z racji że obecnie nie mają konkurencji to nie dziwie się że są takie jakie są. AMD/ATI musi zarobić pieniądze na opracowanie nowych konstrukcji ktore za półtora roku zastapią obecnie wprowadzane. Jak na rynku pojawią nowe karty Nvidii (ponoć realny termin to luty/marzec) to ceny Radków spadną i Nvidia będzie mieć kłopoty.

  19. rcicho (autor: Markizy | data: 26/09/09 | godz.: 09:01)
    tylko trzeba pamiętać o kursie dolara
    kiedyś dolar oscylował koło 2zł (dokładnie nie pamiętam), i jest o 50% droższy. A druga sprawa wszystkie karty w dniu premiery były drogie, a bardzo dobrze to widać było w Polsce przy okazji premiery kart 4870 i 4850. Karty można było dostać na zachodzie po cenach sugerowanych a u nas drożej


  20. ... (autor: Saturn64 | data: 26/09/09 | godz.: 09:02)
    a czego się spodziewaliście, że ATI pierwszego dnia wpuści karty po 700 zł? Przecież sami strzelili by sobie w stopę (co ze starą generacją, która jest na rynku) nikt by jej już nie kupił. Dopłacając 100zł można by mieć kartę 2 krotnie wydajniejszą obsługującą nowe API. Druga sprawa przecież HD5870 jest minimalnie wolniejszy od GF295 (który przy 5-10% wzroście wydajności pobiera od 50-150W energii więcej! i mając stare rozwiązania (DX10). A cena tych kart jest porównywalna. Po trzecie kart wyprodukowano na rynek jeszcze w niedostatecznej ilości a sprzedają się jak ciepłe bułeczki (to dlaczego mają nie zarabiać na towarze skoro ludzie i tak go wykupią po tych cenach) Jak półki będą pełne to ceny zapewne spadną.

  21. ... (autor: Saturn64 | data: 26/09/09 | godz.: 09:09)
    Po za tym te firmy same wiedzą co mogą a czego nie (taka nie pisana umowa między nimi). Gdyby NV chciała załatwić ATI to zrobiła by to przez 3-4 lata (2005-2008) górowali technicznie i wydajnościowo (a jednak ceny mieli odpowiednie za swoje produkty, dając jeszcze zarobić ATI (co prawda niewiele) ale nie doprowadzili do jej upadłości. Tak samo ATI zapewne mogła jeszcze bardziej przykręcić kurek i jeszcze mocniej obniżyć ceny kart serii 4000 i dobić przez ostatni rok kosztami NV. Podobnie ma się sprawa z Intelem i AMD.

  22. Sandacz (autor: morgi | data: 26/09/09 | godz.: 10:46)
    A potem goblin przyjdzie i to samo powie, a amd juz drukuje papierki.

  23. ... (autor: kamil87 | data: 26/09/09 | godz.: 11:20)
    @Elektron: Co innego trąbić, co innego ogłaszać premierę, w której danego dnia nie ma produktu w żadnym sklepie...
    Jak jest premiera filmu na DVD, lub płyty muzycznej czy książki to w dniu premiery empiki są zawalone danym tytułem...
    Jak X360 miał premierę to już kilka dni wcześniej rozwozili konsole, żeby sklepy miały je w magazynach swoich dzień przed premierą i w czasie premiery przenieść tylko na półki...
    Jakbyś poszedł do kina na premierę filmu (która była reklamowana od kilku tygodni na ten konkretny dzień) i by Ci powiedzieli, że nie mają filmu, będzie za 2 tygodnie to co byś powiedział?

    @Markizy: Jaki kurs dolara... Karta HD4870 w czasie premiery kosztowała 299$, a HD5870 kosztuje 399$... Karta HD4850 kosztowała 199$, a HD5850 kosztuje 299$...
    Tutaj kurs walut nie ma nic do rzeczy... Doją klientów na 100$ względem poprzedniej generacji kart (gdzie była konkurencja) bo nie mają konkurencji...


  24. @kamil87 (autor: rainy | data: 26/09/09 | godz.: 12:09)
    Nie wiem o co masz pretensje - AMD zademonstrowało iż dysponuje taką kartą co nie jest równoznaczne z natychmiastową dostępnością (zwłaszcza, że w tej kwestii są zależni od TSMC).

    Co do ceny: w przypadku Radeonów 48xx, nikt tak naprawdę nie wiedział jaka będzie ich wydajność.

    Poza tym, żeby być precyzyjnym: 5870 jest w cennikach za 379 dolarów (Newegg) a 5850 ma być za 259 dolarów.

    Ponieważ seria 58xx jest dużo bardziej złożona (2,15 mld tranzystorów) i co za tym idzie kosztowniejsza w produkcji to i cena początkowa jest odpowiednia wyższa.

    5870 jest w tym momencie najwydajniejszym pojedyńczym układem a brak odpowiedzi (przynajmniej przez jakiś czas) ze strony Nvidii ma oczywiście również wpływ na cenę.


  25. Tak oczywiście... (autor: Elektron | data: 26/09/09 | godz.: 12:16)
    Jak X360 miał premierę, to o nim wcześniej nic a nic nie pisali i nie pokazywali jakie to cuś będzie wydajne i oh ach... jak film ma premierę, to też nic a nic o nim nie trąbią i nie puszczają zwiastunów...
    Wszystko wychodzi na rynek i jak się o tym dowiadujemy można lecieć do sklepu i kupić... tylko nie sprzęt komputerowy.


  26. ... (autor: kamil87 | data: 26/09/09 | godz.: 13:02)
    @rainy: Premiera to premiera... Oznacza, że dany produkt jest dostępny dla kupujących... Demonstracja gotowej karty nie jest jednoznaczna z premierą... Skoro nie mieli wyprodukowanych tych kart, mogli się ją pochwalić, rzucić dla serwisów testujących karty aby ci już mogli testować... A premierę zrobić gdy karty będą dostępne dla klienta...

    A co do złożoności budowy kart to czemu takie krzyki były, że karty serii GT200 takie drogie są?... Przecież one sporo bardziej złożone od modeli HD48xx były... ;-)
    Poza tym gdyby było tak jak piszesz to co generację karty by drożały... Najdroższe Radeony 9800 kosztowały 2500 zł, to teraz byśmy mieli już chyba karty za 10000zł... Przecież ciągle ilość tranzystorów w kartach rośnie... x_X
    Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz... Poza tym za rok te karty będą kosztować połowę ceny, myślisz, że koszty produkcji się zmienią? Bzdura... Będzie ta sama fabryka, te same maszyny będą robić tą samą pracę...

    Jest tylko jeden wyłączny fakt dla takich cen kart, tymczasowy (albo i nie ;-)) monopol AMD... Nie ma konkurencji to ceny lecą w górę...

    @Elektron: Czy Ty naprawdę jesteś idiotą, czy tylko udajesz? Czy jak się pojawiają zwiastuny filmu to dzień wypuszczenia zwiastunu jest nazywany premierą filmu? Czy jak skończą montować film to ten dzień jest nazywany premierą filmu?

    NIE!

    PREMIERA FILMU to dzień, kiedy widz (klient) może ten film obejrzeć!

    Mam Ci to jeszcze po chińsku napisać?!


  27. głupoty gadacie (autor: bezrobotnydarek | data: 26/09/09 | godz.: 13:29)
    Radeon HD5870 jest wydajniejszy od GTX285 i tańszy od niego, a wy tu piszecie jaka to droga karta?? przecież jest najtańsza pomimo wielu nowości: DX11, 40nm więc wyjątkowo niskie zużycie prądu

  28. @kamil87 (autor: rainy | data: 26/09/09 | godz.: 13:39)
    Przyszło ci może do głowy, że AMD nie ma jeszcze gotowych sterowników do 5870 X2?

    GT200 ma tylko 1,4 mld tranzystorów, w przypadku 5870/5850 jest ich ponad 50 procent więcej.

    Pomimo przejścia na 40nm, koszt wytworzenia tych chipów jest jak sądzę z wyższy niż 48xx.

    W ramach przypomnienia: za GTX-a 280 Nvidia pierwotnie chciała 599 dolarów a za GTX-a 260 449 dolarów.

    Tutaj ceny są niewątpliwie znacznie ciekawsze.

    Jak by nie były udane 4870/4850 to pierwsza z nich nie była szybsza od GTX-a 280.

    5870 jest wyraźnie szybszy od GTX-a 285 i niewiele wolniejszy od GTX-a 295 (co ma wpływ na cenę również).

    Po za tym z wyższą ceną, AMD zostawia sobie większe pole manewru jeśli chodzi o ewentualne obniżki.

    Argument, że za rok te karty będą wyraźnie tańsze jest słaby bo dotyczy praktycznie wszytkiego co jest dłużej na rynku - nie wspominając o tym, iż w międzyczasie, TSMC poprawi zapewne uzysk z wafla co obniży rzecz jasna koszty produkcji.


  29. jakie zawyżone ceny?! (autor: Simon89 | data: 26/09/09 | godz.: 15:47)
    o czym wy gadacie? Nikt nie zawyża cen! GTX 285 kosztuje 1200zł, a dostaje baty przecież od 5850 (1000zl)! Gdzie tu widzicie problem? 5850 jeszcze wzmocni swoją pozycję względem GTX285- jak dopracują sterowniki. Wręcz przeciwnie- karta na swoje możliwości ma niską cenę w porównaniu do kart konkurencji.

  30. papierowa premiera? (autor: Simon89 | data: 26/09/09 | godz.: 16:01)
    tak... tylko AMD-ATI ma takie papierowe premiery? Nie wydaje mi się... 8800GT? Ile trzeba było czekać na tą kartę? Zobaczymy jakie ceny przygotuje nVidia z GT300. AMD przed premierą GT300 będzie miała bardzo dużą dostępność swoich kart, za miesiąc wyjdą 5770 i 5750. W przyszłym roku 5670 i 5650. Cały wachlarz kart przed pojawieniem się w dużych ilościach GT300. A nVidia? Wprowadzi GT300 i co? Kiedy tańsze karty do DX11? Nikt o takich jeszcze nie słyszał.

  31. @Simon89 (autor: rainy | data: 26/09/09 | godz.: 16:11)
    Kolega kamil87, próbuje za wszelką cenę udowodnić, że AMD rzekomo "doi" klientów z tym cenami - moim zdaniem są one rozsądne.

    Jeżeli nawet przyjąć cenę 399$ za 5870 to jest on o 1/3 droższy od 4870 w dniu premiery.

    Nie sprawdzałem tego aż tak dokładnie ale średnio jest zapewne minimum o kilkadziesiąt procent szybszy (nie wspominając już nic o dodatkowych funkcjach).

    Gdyby to Intel wyprodukował 5870 to kosztowałaby o 100-150 dolarów więcej a morgi przyklepałby, iż jest to słuszna cena za taki produkt.


  32. ... (autor: kamil87 | data: 26/09/09 | godz.: 18:15)
    @Simon89: A czy ja gdzieś broniłem Nvidię? Napisałem, że ona nie ma papierowych premier?
    Obie firmy są siebie warte, tak samo ma się sprawa z dojeniem klientów gdy posiadają monopol na karty...
    Najlepiej bronić coś, mówiąc, że coś inne robi tak samo... Zamiast po prostu przyznać, że leci sobie firma w kulki...

    @rainy: Nie wiem co by zrobił Intel i co by zrobił Morgi... W dupie mam to, nie jestem wróżką... Wiem co zrobiło AMD...
    Poza tym co Ty chcesz porównywać, stary model z nowym? To co jak za 2 lata wyjdzie HD6870 to będzie mógł kosztować 499$ bo będzie wydajniejszy? A za kolejne 2 lata jak wyjdzie HD7870 będzie mógł kosztować 599$? A za kolejne 2 lata HD8870 będzie mógł kosztować 699$ bo znów będzie wydajniejszy? x_X
    To tak nie działa...

    HD5870 jest następcą HD4870 i powinien kosztować tyle co jego poprzednik...
    Nie kosztuje bo AMD nie ma konkurencji w tej chwili i może sobie taką cenę ustalić, a jelenie i tak zakupią tą kartę (jak już będzie dostępna w sklepach - bo dalej nic o niej nie słychać, a sklepy już poinformowały, że najwcześniej na początku września można się spodziewać niewielkiej dostawy)...

    Jak wchodzi nowa generacja aut to kosztuje tyle samo co stara podczas premiery (nie mówię o Polsce bo tutaj wahania kursów walut dużo robią)...


  33. ... (autor: kamil87 | data: 26/09/09 | godz.: 18:17)
    Sam mam HD4850 i cenię AMD za tą serię, ale trzeba otwarcie powiedzieć, że to dzięki Nvidii dostaliśmy tak niskie ceny poprzedniej generacji kart...
    Dlatego nie ma co źle życzyć któremukolwiek producentowi... Bo ich walka i porównywalny sprzęt działają tylko na naszą (klientów) korzyść...


  34. @kamil87 (autor: Promilus | data: 26/09/09 | godz.: 18:33)
    Dobra..to inaczej. RV770 256mm2 55nm, RV870 334mm2 40nm, tak, w procesie który już jest wykorzystywany od jakiegoś czasu, ale jeszcze sporo czasu minie zanim efektywnie będzie wykorzystywany. Biorąc pod uwagę cenę w $ w czasie premiery Cypressa dziś oraz HD4870 ponad rok temu to jednak nie tak strasznie AMD doi jak chciałbyś wszystkich przekonać. Raczej nie dziwne, że producent wypuszcza produkt z ceną adekwatną do jakości produktu na tle konkurencyjnych produktów. HD5870 jest szybsze i to sporo od GTX285, a droższe w sumie niewiele...w każdym razie wydajność/cena lepsze od GFa. Zatem nie ma mowy by ktoś DOIŁ, płacimy za PRODUKT, za jego WYDAJNOŚĆ i za jego JAKOŚĆ. Ja patrząc na 2 karty o podobnej wydajności i cenie ABSOLUTNIE (jako konsument) nie zastanawiam się ile dana firma na tej karcie zarobi. Obie mają podobną wydajność i podobną cenę - tyle jeśli chodzi o konsumenta. I to jest słuszne podejście. Jak dla NV produkcja jest zbyt droga by utrzymać te same ceny jakie narzuca im AMD (i zresztą ma jeszcze zapas) to niestety, niech zaczną projektować mniejsze układy, tańsze układy...lepiej zorganizowane i lepiej przemyślane. Na tym polega UCZCIWA konkurencja.

  35. @kamil87 (autor: rainy | data: 26/09/09 | godz.: 19:25)
    Dyskusja z kimś kto ma z góry ustaloną tezę jest niewątpliwie trudna (dla obu stron).

    Nie wiem w jaki sposób doszedłeś do konkluzji, że 5870 powinien kosztować tyle samo co 4870?

    Bo to, że jest jego następcą to argument naprawdę wątły.

    Jeszcze raz podkreślam: 5870 jest dużo szybszy, prezentuje się dobrze pod względem poboru mocy oferuje nowe funkcje.

    Jednocześnie jest dużo bardziej skomplikowany (ponad dwukrotny wzrost liczby tranzystorów) i nie ma (narazie) konkurenta ze strony Nvidii.

    Nie bez znaczenia są równiez uzyski z wafla jakie
    ma TSMC (obecnie zdaje się na poziomie 60 procent)

    To wszystko razem składa się na wyższą cenę względem poprzedniej generacji.

    Argument z samochodami jest dość zabawny - najczęściej kolejne model różni tylko kosmetyka.


  36. ... (autor: Elektron | data: 26/09/09 | godz.: 21:31)
    rainy trudna... a jak ktoś myśli troszkę inaczej, to zaczyna wyzywać od idiotów.

    To może tak... "nie idioto" kamilku87
    A jak jest premiera filmu, to ty w Polsce zawsze możesz go od razu obejrzeć. Premiera była, a film do nas dociera po pół roku i co?
    Poza tym nie zaczynaj z kimś dyskusji od wyzwisk, bo słoma z butów zaczyna Ci od razu wyłazić.


  37. @kamil87 (autor: trepcia | data: 27/09/09 | godz.: 00:20)
    Chcesz, żeby HD5870 był tańszy? Nie ma sprawy, niech stanieje jego bezpośredni konkurent czyli GTX285. Mnie też nie odpowiadają ceny nowych kart graficznych ATI, bo czerwoni przyzwyczaili nas do znacznie mniejszych cen. Ale cóż zrobić, jak się wyprodukowało najwydajniejszą jednoukładową grafikę?
    A jeśli NVidia nie potrafi zrobić taniego układu to niech się zajmie produkcją piecyków elektrycznych.


  38. Spokojnie (autor: Saturn64 | data: 27/09/09 | godz.: 08:41)
    Poczekajcie aż znikną z półek stare karty serii 4000. Wtedy ceny pójdą w dół nawet bez konkurencji ze strony GT300. I tak nie spodziewam się by GT300 mogło zagrozić HD5870 w bezpośredniej walce cenowej (na 100% będzie droższa w produkcji i wydajniejsza a przez to wstrzeli się w wyższy pułap cenowy) Z zapowiedziach dot. jej problemów produkcyjnych jasne staje się, że przynajmniej do ok lutego nie będzie bezpośredniego konkurenta dla HD5870. Gdy wejdą okrojone (wykastrowane) układy GT300 nastąpi na pewno ostra walka cenowa. GPU z serii 4000 i tak jeszcze dziś należy zakwalifikować do wydajnych układów, które nawiązują walkę z obecną linią układów Nvidii. Rok temu był inny układ sił. Seria 3000 była nieudana i jej udział w sprzedaży w porównaniu z Nvidia był na poziomie 20-30%. Wcześniej zadebiutowała seria GT 200 z dobrymi układami 260 i 280 z którymi nawet seria 4000 nie mogla walczyć o miano najwydajniejszego układu. Dlatego AMD/ATI musiało walczyć ceną, którą to zmusili NV do ostrego działania, jeśli chodzi o zmiany procesów technologicznych od 65 nm do 40 nm. Dziś mamy sytuację z goła odmienną. GPU serii 5000 są najwydajniejszymi i najnowocześniejszymi układami na rynku a wstrzeliły się cenowo pomiędzy układy NV które są o wiele wolniejsze. Czyli nie mamy cen (np 2000zł i więcej, które z pewnością od Nv byśmy uświadczyli jak nic (jeśli ktoś pamięta o debiucie serii GT200 i początkowe ceny na poziomie powyżej 2000zł to wie o czym piszę - które to po debiucie ATI 4000 spadły w ciągu miesiąca o ok 600-800 zł :)). Po za tym na rynku jest jeszcze seria 4000 w sporej ilości, która musi zostać wpierw wyprzedana po odpowiednich cenach tak by producenci kart mogli na nich jeszcze zarobić.

  39. kamil87 (autor: mandred | data: 27/09/09 | godz.: 11:12)
    nie chciej, żeby z karatami było jak z autami bo wtedy taki radeonek kosztował by jakieś 3500zł w wyniku marży polskich dystrybutorów.

  40. rainy (autor: morgi | data: 27/09/09 | godz.: 11:30)
    No nie nawijaj pobocznie, dlaczego ati zrobilo znowu droga karte, a nie zabilo konkurenta cenami z jakimi startowal 4870, ano obrona fana zadna, bo amd znowu produkuje drogo i tak zakonczyla sie batalia cenowa.

  41. morgi (autor: Markizy | data: 27/09/09 | godz.: 12:16)
    a ty masz uzasadnienie dlaczego procesory core i7 i i5 kosztują tyle ile kosztują ? Pewnie masz takie samo co każdy mówi na temat kart nvidi i ati. wiec nie pisz głupot po raz kolejny.

  42. .:. (autor: Shneider | data: 27/09/09 | godz.: 12:25)
    morgi - jaka droga karte?

    sam pisales, najszybszy = najdrozszy.
    5870 jest niewiele gorszy od 295, a cena jest nizsza niz 295 po obnizkach.

    teraz wychodzi X2 ktore 295 po prostu zje.
    295 w czasie premiery kosztowal 570USD, wiec oferta AMD jest swietna.


  43. kamil87 (autor: Wyrzym | data: 27/09/09 | godz.: 13:41)
    " za kolejne 2 lata jak wyjdzie HD7870 będzie mógł kosztować 599$? A za kolejne 2 lata HD8870 będzie mógł kosztować 699$ bo znów będzie wydajniejszy? x_X
    To tak nie działa..."

    Wlasnie tak to dziala i nazywa sie inflacja, fo tego dochodzi jeszcze cena waluty i pare innych czynnikow ktorych nigdy nie zrozumiesz :]
    A i widze ze masz pretensje ze AMD to nie firma charytatywna, tak wiem, powinni rozdawac produkty za darmo, wtedy by byli fajni :o


  44. .:. (autor: Shneider | data: 27/09/09 | godz.: 14:12)
    Wyszym - dokladnie tak.

    Produkt jest tyle wart ile osob jest w stanie za niego zaplacic.

    przegladajac zagraniczne fora widac ze naprawde wielu bez problemu kupi sobie takie dwie 5870 X2. zwlaszcza ze mozna juz bez wiekszych przeszkod budowac systemy wielomonitorowe.

    dodatkowo ludzie zapominaja ze prad rowniez kosztuje.
    przykladowo 250W podlaczone 24/dobe to koszt 130zl miesiecznie.

    295 w idle je 62W czyli o 35W wiecej jak 5870.
    co w przypadku roku daje oszczednosc ok 150zl
    dodatkowo 5870 je max 180W czyli znow o 30W mniej od 295.

    ktos powie co to jest 150zl na rok.

    ja powiem ze to 10% ceny samej karty.
    AMD sie cholernie stara i widac tego efekty ;-)


  45. Markizy (autor: morgi | data: 27/09/09 | godz.: 15:06)
    Ja mam bardzo proste, Intel nigdy nie zmianial taktyki cenowej i nie oglaszal wojen, amd tak i zawsze pisze w papierkach jakie to najlepsze 'perf. per buck'. Prawda jest taka, ze najlepsze oferty cenowe jak tu pare dni temu wytykalem w danych progach wydajnosci maja konkurenci, a nie amd.

  46. Zgadzam się z przedpiścią (autor: AmigaPPC | data: 27/09/09 | godz.: 15:18)
    a na "odkrycia" @Morgiego nie zwracam uwagi.
    Mój znajomy psycholog po przeczytaniu (na moją prośbę) wypowiedzi tego osobnika stwierdził - tu cytat.
    ..."Daj mu namiar na mój gabinet żeby umówić wizytę bo facet pilnie pomocy potrzebuje"...
    Więc @Morgi jeśli reflektujesz odezwij się na PW to dam Ci nr telefonu do Doktorka.


  47. @morgi (autor: Promilus | data: 27/09/09 | godz.: 15:43)
    Taaa, rzeczywiście, a Celerony pojawiły się zupełnie przypadkiem na rynku w ostatnich latach XX wieku ;) Dosyć spore obniżki cen P4 gdy okazały się lekką kupą to absolutnie nie wojna cenowa, to tylko dostosowanie się do specyfiki rynku ^^ Stosowne obniżki c2d a szczególnie quadów nie tak dawno temu też zupełnie nie są powiązane z pojawieniem się X3 i X4 phenomów II oraz X2 athlonów ;)

  48. Promilus (autor: morgi | data: 27/09/09 | godz.: 16:54)
    Calkiem calkiem Intel wprowadza marki i z rzadka sie z nimi rozstaje, bo tak sa mocne, u amd padly durnie i semplony, a athlony i phenomy tez moga sie wywrocic przez mizerie kilku ostatnich lat.

  49. ... (autor: kamil87 | data: 27/09/09 | godz.: 17:22)
    @Wyrzym: Jeśli podniesienie ceny produktu o 33% po 2 latach chcesz wyjaśnić inflacją w USA to gratuluję poczucia humoru... x_X

    A dla innych, niech sobie poszukają ile wynosi inflacja roczna w USA...

    Aha, jak Nvidia wypuści swoje nowe karty to Wam przypomnę co pisaliście... Zanotuję sobie Wasze złote myśli:

    "Produkt jest tyle wart ile osob jest w stanie za niego zaplacic."

    "A i widze ze masz pretensje ze AMD to nie firma charytatywna, tak wiem, powinni rozdawac produkty za darmo, wtedy by byli fajni :o"

    "Po za tym z wyższą ceną, AMD zostawia sobie większe pole manewru jeśli chodzi o ewentualne obniżki." - MÓJ FAWORYT :D

    "Popatrzcie jakiego rozmiaru wafla w porównaniu do poprzedniej generacji potrzebuje ATI do wyprodukowania 5870."

    "Ponieważ seria 58xx jest dużo bardziej złożona (2,15 mld tranzystorów) i co za tym idzie kosztowniejsza w produkcji to i cena początkowa jest odpowiednia wyższa."


  50. Nowe karty AMD powinny byc okolo 20% drozsze (autor: speed | data: 27/09/09 | godz.: 17:42)
    Wtedy i tak byly by troszke tansze od Nv zarabiali by wiecej.

  51. jesli uwayacie (autor: bezrobotnydarek | data: 27/09/09 | godz.: 18:11)
    że 999 zł to zbyt dużo za GPU to poczekajcie na HD5770 lub HD5750. Zwyczajnie chcą mieć ofertę dla wszystkich

  52. @morgi (autor: Promilus | data: 27/09/09 | godz.: 18:56)
    Tak, pentium będący królem i mistrzem zszedł do lowendu. Athlon będący królem i mistrzem zszedł do lowendu ;) normalnie szok :] Więcej obiektywizmu proszę, a mniej klapek na oczach

  53. @kamil87 (autor: Promilus | data: 27/09/09 | godz.: 18:59)
    "
    Aha, jak Nvidia wypuści swoje nowe karty to Wam przypomnę co pisaliście"
    Spoko, bylebyś pamiętał o swoich.


  54. @kamil87 (autor: rainy | data: 27/09/09 | godz.: 19:06)
    Nie wiem o jakich dwóch latach mówisz bo 4870/4850 pojawiły się pod koniec czerwca zeszłego roku.

    Chłopie to że cię nie stać na 5870 nie oznacza, że musisz się tak gorączkować.

    Za 199 dolarów (cena początkowa 4850) będziesz mógł kupić 5770, który powinen oferować wydajność na poziomie 4890 lub nawet wyższą.


  55. Promilus (autor: morgi | data: 27/09/09 | godz.: 19:58)
    Nie taki lowend straszny, kiedy te kastraty wymiataja magazyny, marka mocna i potega, chociaz w wydajnosci tak Intel ustawil jak chcial. Athlona spamietali za lata 2003-06 potem byly tylko barachlo i padlinka.

  56. @morgi (autor: Promilus | data: 27/09/09 | godz.: 20:33)
    2003? Toż wtedy połowa graczy na świecie już zmieniała swojego WYSŁUŻONEGO athlona XP na coś nowszego ;) Masz strasznie krótką pamięć...a prosiłem o obiektywizm, szkoda że ci go brak.

  57. ........ (autor: Marek1981 | data: 27/09/09 | godz.: 21:27)
    Jakie biadolenie tu widzę o cenę.
    Przypomnę, że to bardzo dobry produkt w dobrej cenie, dlatego jeszcze długo w Polsce ( nie oszukujmy się że wszyscy nas traktują jak trzeci świat) ich nie ujrzymy.


  58. AMD (autor: Dzban | data: 27/09/09 | godz.: 22:44)
    specjalnie ustawiło takie ceny bo TSMC nie wyrabia a tak nie będzie aż takiego popytu a obniżki zrobią za kilka miesięcy jak już będzie pełno kart w sklepach

  59. Hehe .. bawimy się w zgadywanie co zrobi AMD pod kątem cen w Polsce .. (autor: Brauni | data: 28/09/09 | godz.: 09:28)
    A przecież nawet w takich Niemczech, nie wspominając o Anglii czy Stanach Zjednoczonych, cena 500 Euro to nic wielkiego dla przeciętnej rodziny... A obniżka 50 czy 100 Euro tak naprawdę nie ma wielkiego znaczenia ...

  60. Morgi,czy ty ciągle bełkoczesz ? (autor: Michał_72 | data: 28/09/09 | godz.: 10:18)
    Jak Kali ukraść krowy-dobrze, a jak Kalemu ukradli-źle?

    A samochód to tylko Lambo lub Ferrari- wszystkie inne to badziewie i padaka.

    Taak, ja wiem, że GT300 zabije wszystkich.. ceną.

    5870 / X2 to flagshipy, najwydajniejsze obecnie karty na rynku i własnie dlatego ATI/AMD woła za nie słoną cenę.

    Karty mainstreamowe będą mieć zupełnie ludzką cenę a wydajność pewnie na poziomie wyższym niż najlepsze karty poprzedniej generacji.


  61. rozumowanie morgiego: (autor: Simon89 | data: 28/09/09 | godz.: 12:02)
    rozmowa o kartach i tym ze teraz AMD ma najlepsze, a on: Intel i tak jest potęgą. Nie ważne o czym by się rozmawiało. Klapki na oczach...

  62. @kamil87 (autor: Wyrzym | data: 28/09/09 | godz.: 12:24)
    "@Wyrzym: Jeśli podniesienie ceny produktu o 33% po 2 latach chcesz wyjaśnić inflacją w USA to gratuluję poczucia humoru... x_X"

    Dziwne, wydawalo mi sie ze napisalem troche dluzsze zdanie i to nie tylko o inflacji :] ale niech ci bedzie, masz racje i jestes fajny, AMD jest zle ^^


  63. Promilus (autor: morgi | data: 28/09/09 | godz.: 19:46)
    athlon xp? A tak taki poziom trzymal jak dzisiejsze, taniocha i barachlo.
    Simon89
    Jasne, a kiedys mnie pouczali fani amd, ze za 50% wydajnosci wiecej, czyli i7 do phenomka nie warto doplacac 100% ceny, no to maja teraz hd5870 o 50% wiecej mocy i spiewaja 2x tyle.


  64. .:. (autor: Shneider | data: 28/09/09 | godz.: 20:08)
    morgi - moglbys jasniej? ;-)

  65. ty jestes zdrowy? (autor: Simon89 | data: 28/09/09 | godz.: 20:24)
    Jeśli ktos potrzebuje 50% wydajniejszego procesora to kupuje i7 (z tym ze nie wszedzie jest 50% wydajnosci za 50% wiecej ceny, raczej 20-30%). A z tymi grafikami przegiales. 5870 ma 50% wiecej wydajnosci od 4870. Ale zauważ od 285 ma wiecej o 20-30 a jest w takiej samej cenie. Gdzie tu widzisz niescislosc? To raczej nVidia cos robi nie tak... drogo sobie wolaja za 285 a ma przeciec gorsza wydajnosc.

  66. nie, to sie mija z celem. Morgi pisz sobie swoje bajki a ja podziekuje. (autor: Simon89 | data: 28/09/09 | godz.: 20:31)
    trociny to ja mam do palenia.

  67. @morgi (autor: Drow | data: 28/09/09 | godz.: 21:08)
    jestes cholernym hipokryta. chyba nie spotkalem wiekszego, zreszta.

    jak nvidia i intel wolaja srogie kwoty za ich flagowe, najwydajniejsze czipy, to wszystko jest w porzadku, ale kiedy AMD tak robi majac obecnie najszybsza singleGPU grafike na rynku - to juz jest zle.

    I nawet nie sil sie na odpowiedz, zbrzydlo mi juz czytanie twojej propagandy w kazdym topicu.


  68. Drow (autor: morgi | data: 29/09/09 | godz.: 10:28)
    Hmm odwrot kota ogonem, ja nie pisze o tyle, ze daja tak wysokie ceny, tylko ze walka cenowa zakonczona, podwyzki i okazja, zeby podniesc sobie wydajnosc o ledwie 50% nadarzyla sie ze strony amd, to teraz czekam na ruch fanow, bo ich firma wola o pomoc, niech biegna do sklepow, a nie czekaja na premiere Nvidii, przeciez maja swoje upragnione karty. Teraz zaczynam rozumiec, ze amd trafia kula w plot bo ich fani biora tanioche, a raczej sa do tego zmuszeni i to nie żadni fani, tylko przymusowi piewcy swoich zlomow. Widac ogolna roznice, kupujac tani sprzet mozna go zachwalac wedle swoich potrzeb, ale nie bezkrytycznie firmy ktora go dostarcza, a jest ewidentnie postrzegana jako wtopa.

  69. .:. (autor: Shneider | data: 29/09/09 | godz.: 13:17)
    morgi - milo ze sie martwisz o AMD, ale niepotrzebnie, z miesiaca na miesiac coraz wiecej pozytywnych informacji ;-)

  70. @morgi (autor: Drow | data: 29/09/09 | godz.: 13:42)
    jestes beznadziejnym przypadkiem. jedyna wtopa, jaka tu jest, to twoje komenty.

  71. no nie (autor: antrax | data: 30/09/09 | godz.: 00:22)
    Morgi "zeby podniesc sobie wydajnosc o ledwie 50% nadarzyla sie ze strony amd"

    No rzeczywiście bardzo mało, powiem ci jedno pomyśl zanim coś napiszesz


  72. Shneider (autor: morgi | data: 30/09/09 | godz.: 11:20)
    Faktycznie z miesiaca na miesiac mimo ich nowego sprzetu powstaje coraz wiecej gier pod Nvidie i z coraz wiekszymi problemami pod ati. Zdiagnozowali nie to co trzeba, dx11 bez gier i z demkami to pudlo strzal.
    antrax
    Malo, bo wg papierkow amd wyslanych w swiat mialo bic dualiki, a stare single o 70%, a jest nie halo.


  73. .:. (autor: Shneider | data: 30/09/09 | godz.: 11:46)
    morgi - no to zes doj.bal
    "powstaje coraz wiecej gier pod Nvidie"

    co to ma znaczyc? ;-)


  74. Widze w czym jest błąd?? (autor: kosa23 | data: 30/09/09 | godz.: 12:59)
    Co niektóży mówią, że "ati wysysa znas kase"<--to jest poniekąt smieszne. Dlaczego? Patrząc na kraje gdzie jest dobrze rozwinięta ekonomia np. Holandia pracując nawet jako parobek przez miesiąc zarabiam 1200 &#8364; i jest mnie stać na dwie karty HD5870x2, a w Polsce to totalna klapa bo bym musiał robić na to 8 miesięcy :/...

  75. cos znaku euro niewidzi (autor: kosa23 | data: 30/09/09 | godz.: 13:01)
    oczywiscie 1200 euro

  76. temat! (autor: Marecki&reg; | data: 15/10/09 | godz.: 22:18)
    Piszecie nie na temat. News jest o karcie, a wy piszecie głównie o cenach itp. Cena jest jak najbardziej prawidłowa. Nieprawidłowe są tylko nasze dochody , ale to jeden z wielu elementów nieprawidłowych w tym kraju.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.