Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 28 września 2009 
    

DirectX 11 - złe wieści dla AMD


Autor: Zbyszek | źródło: Fudzilla | 19:04
(38)
Krótko po premierze kart z serii ATI Radeon HD 5800, które jako pierwsze na rynku obsługują najnowsze biblioteki graficzne DirectX 11 nie milkną komentarze na temat wpływu gier korzystających z DirectX 11 na poziom sprzedaży akceleratorów. Te niestety nie są optymistyczne. Wprawdzie pierwsza z gier obsługująca nowe biblioteki graficzne - Colin McRae: DiRT 2 w wersji na komputery PC pojawi się w sklepach tuż po premierze systemu operacyjnego Windows 7, to jednak kolejna - Stalker: Call of Pripyat zostanie ukończona dopiero w styczniu przyszłego roku. Wówczas w sprzedaży najprawdopodobniej dostępne będą już konkurencyjne karty graficzne firmy Nvidia ze wsparciem dla DirectX 11.

Zdaniem komentatorów wcześniejsze pojawienie się odpowiednich gier pozwoliłoby napędzić sprzedaż nowych kart marki ATI. Tymczasem w obliczu braku odpowiednich tytułów głównym czynnikiem wpływającym na popularność akceleratorów może być tylko i wyłącznie ich wysoka wydajność. W efekcie firma AMD nie będzie mogła w pełni skonsumować przewagi, wynikającej z faktu oferowania jedynych na rynku kart graficznych zgodnych z DirectX 11.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nvidia (autor: antrax | data: 28/09/09 | godz.: 21:43)
    na bank w tym macza palce, ale jak to się mówi "tonący brzytwy się chwyta"

  2. ... (autor: Deathraw | data: 28/09/09 | godz.: 22:08)
    Niech wydadzą własną grę.Co za problem?!

  3. Nowy STALKER (autor: skalak23 | data: 28/09/09 | godz.: 22:10)
    Z tego co widze to już jakaś wczesna wersja beta nowego STALKERA wyciekła włąśnie do sieci

  4. @skalak23 (autor: Deathraw | data: 28/09/09 | godz.: 22:15)
    Jakieś podpowiedzi gdzie szukać albo co?:)

  5. heh ..... krew mnie zalewa (autor: Mario2k | data: 28/09/09 | godz.: 22:30)
    Ja tego nie moge pojac ,dlaczego takie ATI/AMD czy NVidia nie stworza swojego studia tworzacego gry ??
    Caly czas mamy ten sam problem ,wychodzi Hardware a z jego oprogramowaniem dupa zbita ,nedza w na syberi :/

    Ktos powinien zrobic nagonke na tych leni programistow ,a nei ciagle tylko Echh Ochh i pociskanie kitow .

    Co do Stalkera to slyszalem ze smiga na Ruskich Torrentach ,Ruska wersja rzecz jasna , Betka ;)
    ale bez wsparcia DX11 , chlopaki potrzebuja wypic cysterne spirytu i kilka miesiecy leczenia kaca zeby DX11 oprogramwoac


  6. ... (autor: Elektron | data: 28/09/09 | godz.: 23:06)
    a ja osobiście mam już dosyć tych pseudo gier. 99% tytułów można o kant dupska roztrzaskać. Bieda z nędzą... myślą, że wprowadzą ładne światełka i jest git. No ale cóż... teraz są tacy odbiorcy... tyle do szczęścia im wystarczy... kilka ładnych wygładzonych 16x światełek.

  7. @Elektron (autor: Deathraw | data: 28/09/09 | godz.: 23:34)
    Po części się z tym zgodzę.Za rozkwit gier uważam lata 1999-2004.Teraz nie jest gorzej tylko po prostu innaczej.Coraz więcej casuali coraz mniej innowacji i coraz więcej pieniędzy stoi za przemysłem gier komputerowych.

  8. a jakie tytuły (autor: Se8a | data: 28/09/09 | godz.: 23:56)
    w tych latach mają należeć do tego rokwitu gier ?
    Bo ja uważam że po 1997 to tylko modyfikują w lepszą grafikę, animację i fabułę - stare pomysły.
    Ale tu nie ma isę co dziwić.
    W filmach jż dawno wszystkie pomysły wyczerpano a każdy kolejny tytuł to zrzyna z innych starszych moviesów.

    Właściwie to koniec rozkwitu gier to wraz z Wolfensteinem 3D był ;D

    wymyślono od tego czasu (narodzin fps'ów) jakiś nowy gatunek ?


  9. @Se8a (autor: Deathraw | data: 29/09/09 | godz.: 00:14)
    American McGees Alice
    Baldur'S Gate 2
    Planescape Torment
    Longest Journey
    Syberia I i II
    Soldier of Fortune
    Quake 3
    mam wymieniać dalej?

    Co do gatunków to pewnie że powstały:
    TPP
    Slashery
    mmorpg
    RTS i jeszcze parę innych.


  10. programiści nie są leniwi. Patrz ja :D (autor: Vetch | data: 29/09/09 | godz.: 00:33)
    Problemem jest marketing, chore wymagania wydawców/klientów i brak kasy. Wszystko rozbija się o szmal i zyski, a nie chęć tworzenia dzieł.

  11. A ja zgodzę się z Se8a (autor: Mieciu76 | data: 29/09/09 | godz.: 00:51)
    Grywalność skończyła się wraz z pojawieniem się akceleratorów 3D, które to miały upiększyć widoczki. I wszystko poszło w kierunku widoczków.

    Może to też kwestia pokoleń. Dla nas (ja i seba) gry mają początek w latach '90. Dla dzisiejszej młodzieży to co jest teraz jest nowe a myśmy to już przerabiali, może bez tych "widoczków" . . .


  12. @mieciu 76 (autor: Deathraw | data: 29/09/09 | godz.: 06:47)
    Ja zacząłem grać w wieku 3 lat i pierwsze tytuły jakie odpalałem to stuntsyn i wolf chociażby jednak nie uważam że wraz z voodoo upadały gry.Jak dla mnie było wręcz przeciwnie.Moim zdaniem za bardzo jesteś przywiązany do sterego(na tyle że nowe Ci się nie podoba).

  13. Nic dodac, nic ujac niz... (autor: Dadexix | data: 29/09/09 | godz.: 08:28)
    http://static.demotywatory.pl/...iemensVOL_500.jpg

  14. news "z dupy" (autor: Dzban | data: 29/09/09 | godz.: 08:50)
    już dawno były podane terminy wprowadzenia gier z obsługą DX11 nie ma nic nowego w tym newsie

  15. ....... (autor: Marek1981 | data: 29/09/09 | godz.: 09:43)
    Piękna graficzka + dobra fabuła zdarza się rzadko, zwłaszcza widać to ostatnimi czasy albo my robimy się za starzy???? Myślę że to drugie.
    Już nie ma takiej ochoty siedzieć godzinami przed monitorem i grać po sieci np csa, cod, diablo(1i2). Ale jeszcze jest jeden aspekt o którym nikt nie wspomina: Kiedyś komp był czymś rarytasem a teraz jest powszechny i ogólnie dostępny.


  16. To bylo oczywiste to przerabialismy juz dx10.1 (autor: morgi | data: 29/09/09 | godz.: 10:01)
    amd jest praktycznie olewane, bo tez na to zasluzylo, kto zainwestuje powazne pieniadze w marke o tak niechlubnej historii i niestabilnych finansach, chwala sie sukcesem, ktorego dawno nie zasmakowali.

  17. Stalker juz dawno jest ukonczony. (autor: dr1zzt | data: 29/09/09 | godz.: 10:09)
    Mozna kupic w kiosku wersje rosyjska :)

  18. ciekawe jak sobie wyobrażacie (autor: Hitman | data: 29/09/09 | godz.: 10:15)
    pisanie gier bez hardware'u - zważywszy że cykl produkcyjny gier to jakieś 2-3lata - więc na dobra sprawe nikt nie wiedział co będzie wspierał nowy direct , win7 to widział Bill tylko a sprzęt to ledwo koncept był na etapie wczesnej symulacji lub jeszcze bardziej w powijakach - wymagacie specjalisty od programowania rzeczy z przyszłości..

  19. @morgi ciesz się ze jest (autor: 3men | data: 29/09/09 | godz.: 10:45)
    gdyby na rynku pozostał sam intel płaciłbyś za procki/mobo 10x tyle - od 15 lat mam tylko układy amd i wiesz dlaczego? ze względu na kolor, niebieski mi się nie podoba :)

  20. tylko jakis frajer (autor: marioking | data: 29/09/09 | godz.: 11:11)
    moze kupowac te karty dla ich rzekomego dx11 w najblizszym czasie. czy bylby stalker dx11 czy nie to kolejne jakies zludzenie nienormalnych ludzi.

    te karty maja kupe innych zalet pomijac jak to ze sa wyjatkowo enegrooszczedne, ciche, chlodne i pomijajac topowe wersjie ich tansze odpowiedniki beda niezmiernie ciekawa alternatywa. bo tak czy siak zaoferwuja spory przyrost wydajnosci w dx10 a dodatkowo otrzymamy te wczesniej wymienione atuty. tylko jakis oszolom moze kupowac te karty w najblizszym czasie dla ich rzekomo rzeczywistego wsparcia dx11.


  21. marioking (autor: morgi | data: 29/09/09 | godz.: 13:09)
    energooszczedne, ciche, chlodne...taaa dobra a teraz prawdziwie, gdzie te cechy w lakomym highend, bo w recenzjach ocenili to jako standard nic wielkiego, a dualiki pewnie dostana podobna plakietke.

  22. Jasne (autor: Marucins | data: 29/09/09 | godz.: 13:49)
    "...dopiero w styczniu przyszłego roku. Wówczas w sprzedaży najprawdopodobniej dostępne będą już konkurencyjne karty graficzne firmy Nvidia..."

    Idealna zagrywka.

    Ale nawet nich i będzie z 15 gier w 1 kwartale 2010 to i tak nie jest tam nic OCH ACH aby rzucać DX10 i brać się za 11


  23. @morgi (autor: marioking | data: 29/09/09 | godz.: 14:31)
    jak zwykle jakies farmazony chrzanisz. testy refentow ktore widzialem pokazywaly ze pobor pradu w 2d byl nizszy niz w 4770, w 3d pod opciazeniem rzecz jasna juz znacznie wyzszy ale i tak odczuwalnie mniejsz niz w strarych 48xx czy nv. temperatury rzedu 40stopni i halas nizszy niz w hd4770. i to wszystko na referencyjnej konstrukcji. wiec ja uznaje te wyniki za rewelacyjne. nv po prostu wymieka w tym porownaniu. tylko taki fanboty nv jak ty moze krecic na to nosem. jeszcze jak ta karta startuje z cena nizsza niz porownywalne singlowe konstrukcje konkurencji na dodatek przestarzale.

  24. Dla Morgiego (autor: geordie | data: 29/09/09 | godz.: 14:50)
    http://www.fudzilla.com/content/view/15715/65/
    No już nie płacz, nie płacz... ;(


  25. Co z tego ze teraz nie ma gier z DX 11 (autor: Gregorio | data: 29/09/09 | godz.: 15:07)
    o ile ktos kupuje karte na 2-3 lata i robi to teraz wiec ktora wybierze? z DX 11 czy bez?
    Po premierze kart Nvidii bedzie juz inna historia.


  26. Sorry, ale co to za news? (autor: komisarz | data: 29/09/09 | godz.: 18:29)
    ...

  27. heh co za narod :) (autor: Mario2k | data: 29/09/09 | godz.: 18:58)
    Wszystkim tym co tak nazekaja powiem wprost
    jak w Polskich realiach bedziecie zarabiac minimum 3-4 tys zl i dalej bedziecie zapalonymi graczami uzywajacymi swoje PeCety po kilka godzin dziennie nie tylko do grania , bez wachania kupicie co najnowsze i bedziecie sie starali posiadac wyapasione i szybkie kompy.

    i dajcie spokuj z tym sraniem gadaniem ze karta pokroju radka 5870 jest dla frajerow .
    Frajerem mozna zazwac tego co siedzi 5-6 lat na pensji 1200zl a nie tego co zarabia konkretny pieniadz pnie sie w gore i potrafi go mile wydac ;)


  28. Haha, a Mafia 2 w 2010 r. będzie na DX9 (autor: Gladzio | data: 29/09/09 | godz.: 19:34)
    Microsoft niech lepiej wypuści jeden Direct na 10 lat, za to dopracowany, a nie co 2 lata coś nowego, z minimalnie zauważalnym skokiem wydajności. A tak w ogóle to brawa dla idSoftware, które od zawsze używa OpenGL.

  29. A NVidia wypuści swoje karty w odpowiednim czasie... (autor: Gladzio | data: 29/09/09 | godz.: 19:38)
    ... kiedy Windows 7 będzie miał już jakiś Service Pack, będzie dużo zapowiedzianych gier pod DX11 i niestety pewnie pokona AMD pod względem wydajności.

    Ja na miejscu ATI bym sprzedawał HD 5870 jak najtaniej!


  30. last comment ;) (autor: Mario2k | data: 29/09/09 | godz.: 19:44)
    To ze dalej mamy gry na 6-7 a nawet i 8 letnich silnikach graficznych t o wina leniwych programistow ,developerow tworzacych gry !!!
    nie Microsoftu i kolejnych API DXów

    Wiekszosc tego co mamt w kolejnych DirecX to same ulepszenia !! tylko nie ma komu tego opgrogramowac i wykozystac , bo latwiej uzywac starego badziewia z minimalnymi ulepszeniami .

    Malolaty i tak lykna gre po odpowiedniej reklamie
    szczegolnie to odmozdzone maxymalnie :/


  31. Mario2k (autor: Gladzio | data: 29/09/09 | godz.: 19:54)
    Dzięki temu, że programiści są "leniwi", to gry powstają w 2-3 lata, a nie w 5-6. Po prostu korzystają z tych samych silników. Dlatego jest łatwiej i szybciej.

  32. Gladzio (autor: morgi | data: 29/09/09 | godz.: 20:29)
    Skad ta teoria? Wiedzmin powstal na antycznym silniku, podobno drastycznie ulepszonym, a jedyne co mial to drastyczne ciecia i kiepska grafike. To samo zawsze powtarzaja, ze ulepszyli i wykorzystali najnowsze shadertryski, ale to marnie wyglada i powstaje dlugo.

  33. @Mario2k (autor: Deathraw | data: 29/09/09 | godz.: 21:13)
    Dla mnie frajerem jest ktoś kto pracuje tylko dla pieniędzy i nie wie co potem z nimi zrobić.Poza tym to przecież niedorzeczne oceniać ludzi po karcie graficznej-on jest pro bo ma 4850,a to jest noob bo kupił 9800gt:P.

  34. "złe wieści dla AMD"? (autor: Galnospoke | data: 29/09/09 | godz.: 21:14)
    Raczej panika w oczach nVidii. Jak nie merytorycznie to przynajmniej na papierze.

  35. Mario2k (autor: bmiluch | data: 29/09/09 | godz.: 22:09)
    "To ze dalej mamy gry na 6-7 a nawet i 8 letnich silnikach graficznych " wynika z 2 powodów

    1) widocznie takie gry nadal się sprzedają;
    2) ludzie w większości chcą maksymalnych zysków przy minimalnych nakładach - jeżeli się da tego uniknąć, nikt normalny nie sfinansuje nowego silnika (jako gracz możesz trochę marudzić, ale jako inwestor giełdowy stwierdzisz, że jeśli punkt pierwszy to lepiej samemu przejeść te pieniądze zamiast wydawać je na programistów)


  36. bmiluch (autor: Mario2k | data: 29/09/09 | godz.: 22:17)
    Zgadzam sie z toba w 99% , stanowczo za duzo odmozdzonych graczy , takiemu mozna pocisnac prawie kazda gre , i jak taki delikwent ma kase to lyka gry jak glodny suchary .

    Deathraw
    Jestes 100% frajerem ,stwierdzam po tym co piszesz , pracujesz dla przyjemnosci ?? to moze zarabiasz w sex businesie ???


  37. @Mario2k (autor: Deathraw | data: 29/09/09 | godz.: 22:52)
    Chyba Ty.

  38. morgi (autor: dr1zzt | data: 30/09/09 | godz.: 11:09)
    Niestety po raz pierwszy musze Cie opierdolic. Nie masz pojecia o robieniu gier. Chlopaki wycisneli z aurory wszystko co sie dalo i chwala im za to. Grafika i animacje sa perfekcyjne. Mimo ze to jakby konkurencja, uwazam ze to najlepsza polska gra jaka powstala do tej pory.
    amen.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.