Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 26 października 2009 
    

Monitor Eizo EV2313W z czujnikiem obecności


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 17:42
(38)
Do sprzedaży trafia właśnie nowe, energooszczędny monitor LCD firmy Eizo. Panel oznaczony jest symbolem EV2313W i wyposażony jest w 23-calową matrycę TN o rozdzielczości 1920x1080 pikseli, jasność 250 cd/m2, kontraście 1000:1 oraz czasie reakcji plamki na poziomie 4ms (GTG). Monitor wyróżnia bardzo niski pobór energii elektrycznej, wynoszący według producenta 16W podczas pracy oraz 0.9W w trybie czuwania. Oprócz tego panel ma także specjalny czujnik obecności EcoView Sensor, który automatycznie wygasza ekran podczas nieobecności użytkownika trwającej 40 sekund. Do dyspozycji są złącza DVI, D-Sub i DisplayPort oraz zintegrowane głośniki stereofoniczne.

Monitor objęty jest 5-letnią gwarancją producenta. Sugerowana cena detaliczna wynosi 450 Euro.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. A oglądając (autor: Informator | data: 26/10/09 | godz.: 21:38)
    film to co 30 sekund mam ruszać głową ?
    bezsens


  2. Informator (autor: agnus | data: 27/10/09 | godz.: 00:55)
    Myślę że mądrzejsze głowy nad tym siedziały i rozwiązały ten problem :)

  3. @ agnus (autor: Borat | data: 27/10/09 | godz.: 02:10)
    Prawdopodobnie ma czujnik reagujący na ruch i ciepło. Poza tym nawet jak siedzisz bez ruchu to przecież oddychasz. Wystarczy, że czujnik wykryje drobne zmiany i nie musisz machać głową :)

  4. sory to do Informatra (autor: Borat | data: 27/10/09 | godz.: 03:18)
    ... :)

  5. Taa... (autor: Pleban | data: 27/10/09 | godz.: 09:55)
    a jak ktos kipnie przed monitorem?
    To wylaczy sie dopiero jak cialo ostygnie czy od razu jak przestanie oddychac?

    Zajeli by sie kurde czyms pozytecznym...


  6. Ten czujnik wstawili tam po to, aby odwrócić (autor: Mcmumin | data: 27/10/09 | godz.: 10:20)
    waszą uwagę od faktu że Eizo wciska śmierdzący szit na TN... Czy sprzedaży monitorów/telewizorów na tych matrycach nie da się jakoś ustawowo zablokować na terenie EU?!?!?!

  7. a co ty masz do tn?? (autor: marioking | data: 27/10/09 | godz.: 13:08)
    I zamiast narzekać, spojrzałbym na to z tej strony że za niewielkie pieniądze otrzymuje się praktycznie to samo co w tych monitorach z super matrycami za gruba kasę. Tak samo ergonomiczne, energooszczędne(w porownaniu do crt), mogą mieć te same porty(DVI,HDMI i inne cuda) i bajery, jedyny pikuś to w tych matrycach, a kosztują cześć tego co te "niby cudeńka na wypasionych matrycach". Jak tu przeciętny człowiek ma się nie dziwić ze ktoś chce wydawać tylko kasy na taki w sumie pic jak bardziej realistyczne odwzorowanie kolorów. Niektórzy tego naprawdę potrzebują, ale większość po prostu stać na ten bajer mimo ze tak naprawdę go niewykorzystają praktycznie i potem pitola jaka jaka to niesamowita różnica. Co jest po prostu nielogiczne dla przeciętnego użytkownika, gdyż płacić nieraz 2-3x za coś tak abstrakcyjnego zależnego od percepcji która wciągu paru tygodni może przestać zwracać uwagę na takie detale jest po prostu nie normalne gdy się tego naprawdę nie potrzebuje do pracy.

  8. A te głośniki gdzie? W przyciskach? (autor: Remek | data: 27/10/09 | godz.: 13:38)
    ....

  9. TN to jakościowy złom (autor: Kenjiro | data: 27/10/09 | godz.: 15:26)
    To co nazywasz 'wypasioną' matrycą to jest najczęściej przyzwoite minimum. A to co pokazuje większość TN nie można nazwać realistycznym w żadnej mierze, to jest okrutna drwina z oglądających.
    Inna sprawa, że producentom jest to na rękę, bo mogą zarobić więcej na badziewnych matrycach na obecnej technologii niż rozwijając linie produkcyjne na lepsze matryce.


  10. Ja mam gdzies (autor: marioking | data: 27/10/09 | godz.: 16:42)
    ze ten kolor na lepszej matrycy mialby nieco realistyczniejsza barwe. Jesli lcd ma odpowiednie paramtery i spelnia moje wymagania nie wylozylbym drugie tyle za taki sam wymiar tylko z lepsza matryca a takie sa realia. Za rok gora dwa i tak to bedzie przestarzale, moze ten drozszy nieco mniej ale tez bedzie do tyłu. Wiec nie ma co specjalnie inwestowac bo lcd-ki to jedna z najbardziej dynamicznych galezi przemyslu. Taka tn-ka cudem nie jest ale napeno wspolczynnikiem oplacalnosci masakruje te wypasione matryce.

  11. Tylko, że nie rozumiecie jednego (autor: Remedy | data: 27/10/09 | godz.: 17:34)
    (to do obrońców ścierwa zwanego TN) Gdyby zakazać sprzedaży tej padaczki na terenie EU to ceny PVA/IPS poleciałyby na pysk. Niestety żyjemy w czasach gdzie każde gówno ma rzesze zwolenników. Żal mi tych wszystkich dla których TN to szczyt marzeń i nie widzą różnicy. Na to gówno patrzeć się nie da. Obejrzyj jakiekolwiek fotografie na takim monitorze. Wszystko wygląda jakby 10 lat płowiało na słońcu. TN był, jest i będzie ścierwem. Mnie mój monitor kosztował 90zł miesięcznie. Majątek? Może gdyby połowa tego zachlanego narodu zamiast na piwo, czy papierosy przeznaczyła te pieniądze na coś bardziej pożytecznego to nie była by to jakaś wielka sprawa odłożyć 90zł miesięcznie na monitor. Raty to cudowny wynalazek.

  12. Nikt Was nie zmusza do kupna "gównianych" TN. (autor: steve | data: 27/10/09 | godz.: 18:47)
    Mcmumin, Kenjiro, Remedy - na szczęście nie od Was zależy na co ludzie mają wydawać swoje pieniądze...


    --


  13. steve (autor: Remedy | data: 27/10/09 | godz.: 22:58)
    A Ty dalej nic nie rozumiesz. Nie rozumiesz, że TN to syf który dzięki takim jak Ty w ogóle ma rację bytu? Dlaczego żyjemy w epoce kultu gówna? Dlaczego większości pasuje byle ścierwo w każdym aspekcie życia? Ogarnij się człowieku. Idź do okulisty jak nie widzisz różnicy i na kursy logiki.

  14. Remedy (autor: Borat | data: 27/10/09 | godz.: 23:12)
    Nie przejmuj się.
    Teraz takie chore czasy, byle "tanio, tanio".
    Większość pieprzy pieprzy takie bzdury bo nigdy nie pracowała na czymś innym niż TN.

    Ciekawe czym większość z was woli jeździć.
    Dobrej klasy autem czy Tata Nano.
    Jednym i drugim dojedzie się do celu ale jakoś nie widzę tych aut na ulicach.


  15. Tak sie madrzycie.. (autor: marioking | data: 27/10/09 | godz.: 23:28)
    ..moze wtedy gdy wiekszosc bedzie strednio zarabiac tyle co w krajach europejskich. To ze was stac na jezdzenie autami za gruba kase i przeplacac za propagowania wedlug was slusznych standardow korzystania z monitorow, ogol jednak sie cieszy jesli zamiast wieloletniego trampa crt moze sobie pozowlic na taka przecietna tn-ke.

  16. Remedy, twoja logika powala. (autor: steve | data: 28/10/09 | godz.: 07:23)
    Zgodnie z nią, gdyby ludzie nie kupowali Fiatów, to Audi, Volvo czy inny Mercedes kosztowałby taniej...

    Weź ty się człowieku ogarnij.



    --


  17. hmm (autor: dr1zzt | data: 28/10/09 | godz.: 12:01)
    Remedy: swietnie wylozone :)
    marioking: o, widze ze teraz zszedles na aspekt cenowy.. a wczesniej przeciez pisales "wiekoszosc nie zobaczy roznicy" :))
    Gdzie maja zobaczyc, skoro kupuja tylko najtansze gowno?
    Ja zdania nie zmienie- tn nadaje sie wylacznie do lamusa, no ewentualnie dla pan na kasie w tesco.
    Do filmow to juz zupelna porazka..


  18. steve (autor: Remedy | data: 28/10/09 | godz.: 14:16)
    Dobrze, że dałeś przykład Fiata. Użyłeś go komicznie i zupełnie bez sensu ale dobrze, że to Fiat. Otóż od dłuższego czasu sprzedaż Fiatowi leciała na pysk a wyprzedzać zaczęła go np. Skoda. Co zrobił Fiat? Zamiast wprowadzić do przedaży tańsze gówno wziął się za to, co było powodem narzekań wszystkich - jakość. Teraz kiedy wsiądziesz to takiego Bravo to kopara opada jaki jest skok jakościowy np. w użytych materiałach. Niezawodność potwierdzają też testy niemieckiego ADAC. Wystarczyło, że przyłożyli się do tego aby zrobić dobry samochód (Grande Punto, Bravo a nawet Panda w swojej klasie) i to teraz procentuje. Jako jeden z naprawdę nielicznych Fiat nie redukuje załogi a wręcz przeciwnie, poszukują dodatkowych ludzi. Zobacz do czego doprowadziło Opla robienie po kosztach tandety. Kiedyś na poczatku lat 90tych każdy chciał mieć Kadetta, potem Vectrę itd. Niestety potem Opel spoczął na laurach, gnijące od rdzy samochody w XXI wieku to chyba jednak nie jest OK? Insignia jest zupełnie czym innym. Wszystko poprawione, nowa jakość i nagle boom sprzedaż szybuje w górę.

    To jest sens mojej wypowiedzi. Zamiast taniego gówna (które i tak jest sporo za drogie na to co oferuje) wolę ciut drożej ale w lepszej cenie. Problem w tym, że dopóki będzie zbyt na gówno, to te lepszy produkty nie mają szans być tańsze.


  19. errata (autor: Remedy | data: 28/10/09 | godz.: 14:19)
    Zamiast taniego gówna (które i tak jest sporo za drogie na to co oferuje) wolę ciut drożej ale w lepszej jakości i większych możliwościach.


    Między innymi dlatego, że TN sprzedaje się tak dobrze to OLED nadal jest pieśnią przyszłości. Teraz producenci wciskają kit, że produkcja jest taka droga. Tyle, że kilka lat temu kiedy to pojawiały sie pierwsze informacje o OLED producenci podkrkeślali, że oprócz niepomiernie lepszej jakości obrazu koszty produckji powinny być znacząco niższe.


  20. @dr1zzt (autor: marioking | data: 28/10/09 | godz.: 15:56)
    Cenowo bo nie ma co sie oszukiwac, gdybym mogl miec mercedesa w cenie fiata to czemu nie, mimo ze defacto np jezdze tylko do sklepu po zakupy. Mi tam tn-ka wystarcza i jej rzekome wady dla mnie sa zbyt wydumane. Dawno przestalem zwracac uwagi na takie pierdoly, bardziej do mnie przemawiaja zalety. Moja tn-ka z dvi sprawdza sie we wszystkich zastosowaniach, internecie, filmach, grach i nie ma sie do czego przyczepic, a napewno nie oplaca mi sie przeplacac za cos na dobra sprawe mi nie przeszkadza.

    Napewno nie kupie mercedesa gdy jest 2-3x drozszy z powodu durnej tezy, że jak bym kupowal tylko produkty wysokiej jakosci(2-3x drozsze) to moze!!! potem bym je miał w cenie tych nie-markowych :D Debilzm :P


  21. P.s. (autor: marioking | data: 28/10/09 | godz.: 16:11)
    O wiele sensowniejsze jest zebyscie wlasnie przestali przeplacac za te wedlug was za drogie monitory!!!! To wtedy moze potanieja a nie propagowac jakies glupoty.

  22. głupiś (autor: Remedy | data: 28/10/09 | godz.: 21:16)
    Wtedy ceny zupełnie poszybowałyby w kosmos bo część producentów przestała by je robić. Patrz co się stało z Iiyamą? Niegdyś czołówka monitorów CRT, każdy marzył o ich monitorach. Dziś produkują ścierwiastą taniznę. Nie pieprz mi, że nie widać różnicy. Prosty przykład. Robię coś na swoim stacjonarnym komputerze, przeskakuję żeby sprawdzić coś na laptopie o od razu rzygać mi się chce jak widzę ten SZARY obraz. Zdjęcia wyglądają tragicznie. Kiedyś obrabiałem zdjęcia z ZOO i kląłem na siebie jak mogłem je tak poprzepalać. Po kilku godzinach korygowania na laptopie zaniosłem je do druku. Rozpacz. Ciemnica niemożliwa. Okazało się, że zdjęcia przed edycją były ok, tylko to ścierwo TN w laptopie uważało inaczej. Zmarnowany czas i pieniądze bo musiałem drukować zdjęcia drugi raz.

    To debilem jest ten, który widzi, czy ten który udaje że nie widzi?


  23. @Remedy (autor: AbrahaM | data: 28/10/09 | godz.: 23:02)
    To z czym "walczysz" się nazywa fachowo racjonalizacja. Kupi jedna, druga, trzecia osoba tandete, a potem będzie sobie (pal licho, gdyby tylko) i innym wmawiać że tandeta nie ma wad lub że jemu te wady nie przeszkadzają, ewentualnie są wydumane / nie istniejące.

  24. No właśnie. (autor: Remedy | data: 28/10/09 | godz.: 23:50)
    Nie widzą wad bo nie chcą widzieć. Na tym żeruje rynek. Wciska badziewie a naród szaleje ze szczęścia, dopóki nie zobaczy czegoś dobrego u kogoś. Wtedy płacz jakie to ja gówno kupiłem.

  25. [-] (autor: Vitorek | data: 29/10/09 | godz.: 08:32)
    NIEMA, NIEMA, NIEMA takiego argumentu, który uzasadniał by płacenie 2-3 krotnie wyższej ceny za monitor. To że jesteście paranoikami, i kolorofilami, ma się nijak do milionów gospodarstw domowych, biur, sklepów itd. Wydawanie tak dużych pieniędzy na monitor, ma sens tylko wtedy gdy będziesz używał go profesjonalnie, lub chociaż półprofesjonalnie.
    W Polsce ludzi często stać na CAŁY ZESTAW za 2K, a wy na siłę próbujecie wszystkim wciskać zalety monitora który kosztuj równowartość całego PCta! Zestaw dwa monitory w sklepie, tak aby kowalski mógł je porównać! 8/10 wybierze TN, a Ty na odpowiedź otrzymasz coś w stylu chyba cie xxxxxxx żebym dokładał 1000zł do zalet PVA/ISP. Mam Samsunga T240, i naprawdę gdyby mi on nie odpowiadał, to wymieniłbym go na coś dużo lepszego. Na wasze nieszczęście, naprawdę jestem zadowolony! Co więcej nie jestem ślepy, ani takiego nie udaję! Każdy produkt znajdzie swojego kupca, i gówno wam do tego! Chciałeś
    coś super to je masz! Kogoś stać na monitor za 500zł to go kupuje! Ba, czego więcej potrzeba dla milionów polaków, jeżeli zależy im na obsłudze Worda, internecie i pasjansie? Zawiodłeś się na TNie, masz do tego prawo, ale przestańcie siać zgrozę, bo gdyby różnice były tak ogromne jakimi je opisujecie (coś w stylu maluch vs smart) to TNów już dawno nie było by na rynku! Ale cóż! dziękujemy wam za uświadamianie nas - czczącej gówno ślepej masy!


  26. Raczej zdrowy rosadek (autor: marioking | data: 29/10/09 | godz.: 08:38)
    Byłem swiadom roznic, bo ogladalem przed zakupem rozne monitory, tylko to mnie niespecjalnie ruszało bo wkoncu to jest detal. Istotniejsze dla mnie bylo by mial odpowiednia powierzchnie robocza, mial DVI i byl niedrogi. Dla mnie idealny zakup, zdrowy rosadek nie musial sie natrudzic by mnie przekonac ze nie ma co wywalac drugie tyle na lepsze kolorki skoro nie zajmuje sie na kompie niczym zwiazanym co zwroci mi te extra naklady za taka ulotna kwestie jak barwy.

  27. marioking (autor: Vitorek | data: 29/10/09 | godz.: 09:02)
    Dokładnie to staram się wytłumaczyć... w nieco bardziej ordynarny sposób... Czytam te posty ala TN to gówno i powinni zabronić jego sprzedaży, i po prostu zadziwia mnie ignorancja coponiektórych... słuszne jest tylko to co oni uwazaja za takowe! SPALIĆ WSZYSTKIE TNy!

  28. Vitorek (autor: Remedy | data: 29/10/09 | godz.: 10:53)
    Tylko potwierdzasz to co napisałem ja, AbrahaM i inni. Jesteś w rzeszy ludzi zapatrzonych w gówno, na dodatek wciskającym innym jakie to jest wspaniałe. Era gówna. Niestety.

    Poza tym pytam jeszcze raz. Czy 90zł miesięcznie za monitor to taki majątek? Może zamiast chlania albo kompcenia tandetą zwaną niegdyś papierosami warto kupić lepszy sprzęt?


  29. @Remedy (autor: marioking | data: 29/10/09 | godz.: 11:32)
    To mi wyglada na reklame banku. Na koncu cena zawsze bedzie wyzsza 2-3x bez wzgledu na czastkowowa.

    Po drugie twierdzenia ze ktos sie "zadowala gównem" i tym podobne wystawia ci laurke chama i prostaka. To po prostu totalny brak kultury. Chcesz kupowac i stac cie na bajery prosze bardzo nikt cie nie zmusza, ale takie teksty wychodza poza cywilzowana dyskusje.


  30. marioking (autor: Remedy | data: 29/10/09 | godz.: 13:25)
    Taką laurkę mam tutaj od bardzo dawna bo nie boję się powiedzieć "prosto w twarz" co myślę o takim podejściu. Bardziej boli Cię w jaki sposób to mówię, czy to że mam rację?

    Będziesz mnie też przekonywał, że MP3 o próbkowaniu 96kbps brzmi tak samo dobrze jak CD?

    Taka jest rzeczywistość, że ciemna masa dostaje badziewie i cieszy się jak głupi bateryjką bo w reklamie mówili, że ma dużo czegoś tam i musi być fajne. Wystarczy popatrzeć jak ludzie kupują telewizory. Pieprzą brednie do sprzedawcy, ten ich w tych bredniach utwierdza dodając swoje. Potem taki klient idzie do znajomego, który świadomie wybrał swój telewizor i mówi: " o kurczę jak to u Ciebie zaje... wygląda, a u mnie TVN24 wygląda gorzej jak na poprzednim kineskopowym telewizorze" (przykład z życia). Już od dawna rośnie pokolenie bezmózgowców idących ślepo jak barany za reklamą i marketingiem. Świadomość konsumencka bliska dna. A na to wszystko zjawiają się obrońcy tego stanu rzeczy tacy jak Ty. No to jak do ku... nędzy ma być dobrze skoro ewidentnie pasuje Wam tandeta?


  31. piszecie o przepłacaniu.. (autor: AbrahaM | data: 29/10/09 | godz.: 15:15)
    dowcip w tym, że gdyby miliony nierozgarniętych klientów nie kupowało monitorów w technologii TN, to produkcja w ramach pozostałych technologii (OLED, czy pozostałe warianty LCD) byłaby odpowiednio większa. To z kolei pociągnęłoby za sobą efekt skali i spadek cen lepszych produktów.

    Nie kwestionuję że w pewnych zastosowaniach TN ma uzasadnienie, choćby do celów biurowych czy do gier. Głównie dzięki temu że TN jest tanie i dobre, a jest dobre bo gdyż jest tanie tanie,

    Ale TN i zdjęcia czy TN i dobrze wyglądający film.. ny.. to se ne da..

    Remedy może czasami przesadza z formą / ostrością wypowiedzi, ale niestety merytorycznie ma rację, czy to się wam drodzy wyznawcy TN podoba czy też nie.


  32. TN dobry do gier? (autor: Remedy | data: 29/10/09 | godz.: 15:30)
    Tylko dlatego, że ma małe opóźnienia? Kiedyś też sprzedawali TNki do grania z czasami opóźnień większymi niż dzisiaj najlepsze PVA. Problem w tym, że skoro 90% użytkowników kupuje TNy do grania to jaki sens ulepszać czas reakcji na PVA/IPS gdzie używane są głównie w profesjonalnych/półprofesjonalnych zastosowaniach. Tam czas reakcji ma znikome znaczenie. Nie jest jednak tak, że niemożliwym do osiągnięcia jest opóźnienie na poziomie 2-4ms dla PVA.
    Tylko dlatego, że jest zbyt na taniznę nikt nie będzie się w to bawił.

    A TN wymyślono nie po to żeby nam było dobrze, tylko po to żeby było taniej dla producentów. A skoro każdemu ciemnemu użytkownikowi można wmówić, że np. 256tys kolorów to szczyt marzeń bo przecież kontrast dynamiczny jest 1000000000000000000000000000000:1...


  33. Trafnie ujęte.. (autor: AbrahaM | data: 29/10/09 | godz.: 16:34)
    .. i dobrze ilustruje w czym problem.

  34. Żenada... (autor: Vitorek | data: 29/10/09 | godz.: 18:17)
    masz racje bo... wiesz że masz racje... hmmm ja tez uważam że mam rację... nie zadowalam się gównem, i nie uważam TN w dobrym wydaniu za takowe... Jesteś po prostu nietolerancyjnym prostakiem narzucającym innym swoje racje gdyż te są jedyne i właściwe... Szkoda w ogóle argumentować...

  35. @vitorek (autor: AbrahaM | data: 29/10/09 | godz.: 19:38)
    Masz prawo do swojej opinii, problem w tym że jest ona moim zdaniem sprzeczna z rzeczywistością (wady technologii TN, o których nie raz i nie dwa razy pisano).

    Ja zaś po wielokrotnym kontakcie z różnymi LCD (oraz CRT wysokiej klasy) uważam iż TN jest złe (w
    porównaniu do LCD w innych technologiach) w mniejszym lub większym stopniu, ale zasadniczo jest złe.

    [Osobna sprawa że jestem skłonny uwierzyć iż możesz być autentycznie zadowolony z TN, które bym zakwalifikował do grupy "nie tragicznej", do konstrukcji lepszych od przeciętnej na rynku]

    Ponadto uważam że dużo złego robią użytkownicy którzy (nie analizując przyczyn) negują istnienie obiektywnie obecnych wad technologii TN. Nawet jeśli ilustracja wad stoi im przed nosem. Przez co kolejni klienci nabierają się na tą technologię, a gdy zauważą wady, to presja ze strony wyznawców TN skutkuje przekonaniem ich że "im się wydaje", że wady wydumane, że nie ma żadnych problemów itd.

    Wycieczek dotyczących tolerancji komentować nie zamierzam. Nie dam się wciągnąć w obrzucanie błotem.


  36. AbrahaM (autor: Vitorek | data: 29/10/09 | godz.: 22:06)
    Zacznę od końca... twoja wypowiedzi choć sprzeczne z moją opinią, trzymają pewien poziom, i absolutnie nie zamierzam wciągać Cię w w/w "obrzucanie":) Natomiast nie wszyscy są tak powściągliwi, a co gorsze nawet się z tym nie kryją:/ Tak... jestem zadowolony z TN, nie neguje faktu że mają wady, jak i faktu że monitory na matrycach PVA/IPS mają swoje ogromne zalety. Sęk w tym że nie jestem na tyle bezczelny aby nazywać miliony nabywców TN czcicielami gówna. Chociażby podstawowy argument... ich cena zmusza mnie do uszanowania decyzji zakupu TN przez niezamożnego Kowalskiego. Argument o 90zł jest nietrafiony, gdyż wielu ludzi w tym kraju zastanawia się , czy stać ich na zakup na raty (90zł miesięcznie) całego zestawu. Swoją drogą, przez całą tą "paplaninę" zacząłem zastanawiać się nad lepszym monitorem... i tutaj ZONK:) Znalazłem U2410 i 2408WFP Rev. A02. Jestem tzw. Hardcorowym graczem FPS (takim prawdziwym a nie nieskromnie wyimaginowanym)
    Poczytałem i przeraża mnie Input Lag w rewelacyjnych matrycach ISP/MVA... a piszecie że jest tak pięknie:) Jakieś porady?


  37. Vitorek (autor: AbrahaM | data: 30/10/09 | godz.: 00:29)
    zasadniczo rzecz biorąc, to różnice zdań między nami dotyczą detali oraz intepretacji niektórych danych, zaś w ogółnym zarysie się zgadzamy.
    Choćby w kwestii ceny, sam pisałem: "TN jest dobre i tanie, a jest dobre bo jest tanie". Co w polskich warunkach niestety ma spore znaczenie, znowu przyznać Ci rację muszę. Jednak równocześnie muszę się zgodzić z Remedy że niska cena TN wynika z dziko wielkiej skali produkcji, i że gdyby nie nachalny marketing (bywa że nieuczciwy, z racji skrzętnego ukrywania w materiałach typu matrycy) i gdyby nie negowanie wad TN (niestety także w społecznościach), to podział tortu mógłby inaczej wyglądać i moglibyśmy mieć tańsze i lepiej dopracowane PVA czy IPS. O nie mogącym się przebić OLED już nie wspominając.

    Tak samo w pełni uznaję sensowność TN do biura czy gier, o czym już pisałem: To pierwsze zastosowanie jest dla mnie naturalnym dla tej matrycy, z racji cen. Gry to inna sprawa, z dużą dozą prawdopodobieństwa można sądzić iż skierowanie odpowiednich środków na badania mogłby uczynić matryce "nie TN" równie dobre w tych zastosowaniach. Niestety jako że TN zabiera największy wycinek tortu, to nikomu się nie chce tego robić, nie mając w perspektywie sensownego zwrotu poniesionych nakładów / godziwego zysku. Tych perspektyw na zysk nie będzie, dopóki ludzie będą niezbyt racjonalnie wybierać lub dopóki marketoidy nie postanowią promować innej technologii. Niestety do tego ktoś musi się pierwszy wyłamać z obozu "tłuczącego TN"..

    Zgadzam się że co poniektóre osoby udzielające się w tej dyskusji erhm przesadzają, przykład podałeś. Mnie to także zniesmacza, ale w dużej mierze podniesione kwestie są warte uwagi/dyskusji, acz forma..

    Co do input lag: nie szukałem monitorów IPS/PVA pod kątem gier więc nie zamierzam się nawet wygłupiać (źle) doradzając. Dominujące zastosowania monitora u mnie to zdjęcia, film, i inne nie-growe, sporadycznie jakaś gra od święta. Stąd u mnie wyrobiona (bardzo zła) opinia o TN. Zapanowie nad "tym czymś" czym jest TN w tych zastosowaniach naprawdę nie jest przyjemne.

    Sam znam ludzii którym refresh rate=60Hz w CRT nie przeszkadza, więc sądzę że są i ludzie którym wady TN nie przeszkadzają. Ale to nie znaczy że TN ich nie ma.

    I na koniec ostatnia kwestia, już raczej bardziej z gatunku filozoficzno-etycznam: osobiście mam spore wątpliwości czy sprzęt poniżej pewnego minimum powinien być produkowany, poniżej którego się część TN'ek w/g mnie znajduje. Remedy jak odnoszę wrażenie (chyba) uważa że nie - i szczerze pisząc potrafię to zrozumieć..


  38. input lag (autor: Remedy | data: 30/10/09 | godz.: 23:33)
    To niestety fakt w bardzo wielu monitorar PVA na matrycach większych niż 21". Sam doświadczyłem tego na swoim monitorze. Nie odpuściłem jednak tematu tak od razu i udało mi się go zniwelować do niemal zera. Znaczenie ma sposób podłączenia. Poprzez DVI lag jest zauważalnie mniejszy niż poprzez D-sub. Co dziwne, jeżeli użyjemy przelotki z DVI na D-sub i podłączymy pod D-sub to lag niemal znika. Gigantyczną różnicę robią też karty graficzne. Generalnie im nowsze tym lag mniejszy ale też nie jest tak, żę im mocniejsza karta tym lepiej, tutaj nie ma wzoru. Na jednych jest mniejszy na innych większy. Dobra wiadomość dla posiadaczy kart ATI, w sterownikach jest funkcja niwelująca input lag (nie pomnę teraz nazwy). Rzecz ostania, choć wydaje się to absurdalne to myszka również ma wpływ na input lag. Po zmianie na Habu od Microsoftu również odczułem poprawę.

    Podsumowując, na poczatku miałem bardzo "gumowy" kursor eliminujący jakiekolwiek sensowne granie. Po wszystkich zabiegach laga niemal nie ma (tzn. kiedy wsiądę na CRT to czuję, że jest jakoś inaczej ale co poradzić). Wymiatam w Q3 aż miło.

    Jak już wcześniej mówiłem. To nie wina technologii PVA, że są takie duże opóźnienia względem np. TN. Jako, że znikomy procent użytkowników kupuje je do grania to nie ma najmniejszego sensu opracowywać lepszych możliwości jeśli idzie o czas reakcji. Cała para idzie w TN a konkretnie w nowe obudowy i coraz głupsze formaty (typu 16:9) bo rozwój tych monitorów zatrzymał się parę lat temu. Najgorsze jest to, że ludzie zdają się być ślepi jak są rżnięci w dupę przez producentów. Nie uświadczysz dzisiaj pivota w ogromnej większości nowych konstrukcji. Coś co jeszcze jakiś czas temu stawało się standardem, dzisiaj jest na wymarciu. Co tu mówić o piwocie skoro nawet regulacja wysokości jest żałosna. Spotkałem się z modelami których zakres legulacji wysokości to ok 3-4cm. To jakiś żart?

    Powiedzcie mi czym różnią się 3-4 ostatnie generacje TNów danego producenta? Obudową i tym, że te nowe są 16:9. To jest wasz postęp. Bo przecież w Media Markt mówili, że tam jest dużo tego czegoś co nie wiem, co to jest ale fajnie to mieć (jakiś kontrast, czy coś). <--- 90% użytkowników TN


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.