Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 5 listopada 2009 
    

Procesory AMD Phenom II X4 965 z TDP 125W


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 14:20
(85)
Firma AMD wprowadza na rynek procesory Phenom II X4 965 BE (3.4GHz) w nowej wersji, ze wskaźnikiem TDP zmniejszonym ze 140 do 125W. Układy bazują na rdzeniu Deneb w rewizji C3, która wyróżnia się głównie mniejszym zużyciem energii elektrycznej oraz możliwością pracy z większymi częstotliwościami taktowania. Ponadto nowa rewizja wprowadza sprzętową obsługę trybu uśpienia C1E oraz usprawniony kontroler pamięci i mostek północny. Nowy kontroler pamięci lepiej współpracuje z czterema kośćmi oraz pamięciami DDR3 o wysokiej częstotliwości taktowania, natomiast mostek północy może działać w pełni stabilnie z częstotliwością aż 2800 MHz, zamiast 2400 MHz jak dotychczas.

Nowe układy tak jak dotychczasowe modele z TDP 140W produkowane są w 45-nanometrowym wymiarze technologicznym, mają odblokowany mnożnik, 4x512Kb pamięci podręcznej drugiego poziomu oraz 6MB trzeciego poziomu i są kompatybilne z podstawkami Socket AM2 oraz Socket AM3.

Procesory kosztują 195 USD, zamiast 245 USD jak ich dotychczasowa wersja z rdzeniem Deneb w rewizji C2 i wyższym wskaźnikiem TDP. W Polsce sugerowana cena detaliczna układów wynosi natomiast 699 PLN. Równocześnie w sprzedaży dostępny jest również Phenom II 955 (3.2 GHz, zablokowany mnożnik) ze wskaźnikiem TDP na poziomie tylko 95W.

AMD zapewnia, że dotychczas stosowana rewizja C2 zostanie całkowicie zastąpiona przez nową C3 do końca pierwszego kwartału 2010 roku.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. dla morgiego (autor: rookie | data: 5/11/09 | godz.: 16:30)
    Ciekawe co morgi powie o tym
    (główny temat na pclab.pl):

    Kolejny pozew przeciw Intelowi. Prokurator: umowy pod stołem, przekupstwa, groźby i nie tylko

    Prawnicy Intela z pewnością nie mają czasu na urlopy. Procesy w Azji, kara ponad miliarda euro od Komisji Europejskiej, przygotowania do wytoczenia procesu przez Federalną Komisję ds. Handlu, a teraz prokurator generalny Nowego Jorku, Andrew M. Cuomo, wytoczył firmie Intel proces o łamanie stanowych oraz federalnych przepisów antymonopolowych, poprzez nielegalnie działania mające na celu utrzymanie dominującej pozycji na rynku oraz wysokich cen mikroprocesorów.
    W pozwie zawarto stwierdzenie, że Intel miał rzekomo ładować miliardy dolarów w rabaty dla swoich partnerów, w zamian za deklarację używania procesorów tej marki, a nie układów będących w ofercie konkurenta, czyli AMD.

    Prokurator generalny oskarża też firmę Intel o stosowanie gróźb, które miały być nawet realizowane, w postaci kar dla producentów komputerów, których ta podejrzewała o konspirację z wrogiem (AMD). Intel miał wręcz odcinać nieposłusznych partnerów od gotówki i sponsorować ich konkurentów.

    Intel miał też rzekomo zapewnić 2 miliardy rabatów firmie Dell, i to tylko w 2006 roku. Dell miał być lepiej traktowany niż inni, mniejsi partnerzy Intela. Wszystko to w zamian za to, że w komputerach Della nie będzie konfiguracji z procesorami od AMD.

    Cuomo w swoim pozwie stwierdza też, że nie tylko Dell czerpał zyski z zamknięcia się na AMD. Także firma Hewlett-Packard miała zyskiwać setki milionów dolarów na rabatch, w zamian za ograniczenie ilości sprzedawanych komputerów biznesowych z procesorami AMD, do 5% całości.

    Firma miała też otrzymywać od Intela groźby "wykolejenia jej działu serwerów" jeżeli nie przystopuje z promowaniem konfiguracji opartych na procesorach AMD.

    Podobne praktyki Intel miał też rzekomo stosować wobec IBM oraz Sun Microsystems. Prokuratura Generalna Nowego Jorku śledztwo w tej sprawie prowadziła przez 23 miesiące.

    Warto mieć na uwadze to, że pozew ten nie ma związku z innym, przygotowywanym przez Federalną Komisję ds. Handlu.


  2. rookie (autor: morgi | data: 5/11/09 | godz.: 17:31)
    Hehe bedzie wiecej, polityczna zmiana z tych co daja ludziom spokoj na tych co lubia brac od bogatych i dawac sobie nie biednym trwa, lewactwo w czystej postaci, a Intel klepie procki spokojnie, bo co ma polityka wspolnego z chipami... tam gdzie pieniadze tam i wielu do zlobu.

  3. @morgi (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 17:38)
    Niedługo może Ci już nie być tak do śmiechu bo część spraw zaczyna trafiać do sądów cywilnych.

    Do tego Stan Nowy York wytoczył pozew przeciwko Intelowi za łapówkę w wysokości 6mld $ dla Della.

    "bo co ma polityka wspolnego z chipami"
    Polityka nic ale łapówkarstwo to było w socjalizmie a nie w gospodarce wolno rynkowej. No chyba, że Intel to drugie CCCP ze swoim Stalinem na czele.


  4. @morgi (autor: rainy | data: 5/11/09 | godz.: 17:40)
    Jakież proste i banalne wyjaśnienie - nie da się ukryć, że znowu błysnąłeś intelektem.

    W czasach prezydentury G.W. Busha, Intel rzeczywiście niczego nie musiał się obawiać bo wielkie frimy były traktowane jak święte krowy.


  5. Powinny posypać się ogromne kary (autor: Marek1981 | data: 5/11/09 | godz.: 17:44)
    i nie w postaci 1mld$ tylko 20mld$ dla Intela.
    Ale nie do kieszeni AMD tylko dla klienta upust od 20 do 100$ za sztukę aż do wyczerpania tej kary.
    Osobna kara dla producentów sprzętu - upusty dla firm kupujących gotowe zestawy z produktami AMD w wysokości 2-6mls $.


  6. .... (autor: Marek1981 | data: 5/11/09 | godz.: 17:46)
    *2-6 mld :) i to kara łączna:)

  7. @Marek1981 (autor: rainy | data: 5/11/09 | godz.: 17:47)
    Ale co tego typu kara pomogła by AMD?

    Wysoka kara jak najbardziej tak ale z przelewem tych środków na rzecz AMD.


  8. @rainy (autor: Marek1981 | data: 5/11/09 | godz.: 17:52)
    pomyśl, procki AMD schodziłyby jak świeże bułeczki. np taki x4 620 za 250pln....
    Intel nie dość, że musiałby zapłacić karę to jeszcze zmniejszyć ceny na swoje procki jak i straciłby udział w ryku.


  9. trepcia (autor: morgi | data: 5/11/09 | godz.: 17:54)
    A jest juz wyrok? Wiec wole oceniac sprzet, dla uzytkownikow to tylko ze strata dla nich, bo liczy sie efekt w sprzecie a nie domniemana szkoda czy wydumane relacje biznesowe. Kary moga sobie wstawiac, jak niewiadomo gdzie one laduja to jest czysta sprawa, ze do kiesy politykow. Jest wolny rynek i nikt nikogo nie zmuszal z uzytkownikow do zakupu DeLLa, ibma, czy HP. Wysokie ceny chipow, a amd niskie i dalej nie pojmuje, ze nikt nie chcial kupowac amd, a gardzic Intelem, to czyja to wina, ze amd nie umie robic biznesu, a Intel potrafi?

  10. rookie No i jak zwykle (autor: szpak3 | data: 5/11/09 | godz.: 18:02)
    Pan MORGI zaraz nam wywali wykład że to wszystko dla dobra klienta aby mógł używać tylko wydajnych, nowoczesnych rozwiązań od intela. Słabo się robi i mam nadzieje że dostaną dotkliwą kare a ich poczynania na rynku zostaną dogłębnie zbadane a w przyszłości mocno monitorowane.
    Ciesze się że ostatnio zakupiłem karte i procesor do ATI?AMD nie dając zarobić niebieskim krętaczom


  11. @morgi (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 18:03)
    Jest wolny rynek i miejsca na łapówki w nim nie ma.
    Oczywiście, że nikt nie zmuszał użytkowników do zakupu produktów Della, IBMa i HP. Tylko innych firm próżno szukać w marketach i to właśnie m.in. te 3 firmy głównie dostarczają sprzęt do biur.
    Dobrze, że mówisz, że jest wolny rynek. Teraz on się zaczyna upominać o nieprawidłowości, jakie w nim pewna firma robila.


  12. @trepcia (autor: rainy | data: 5/11/09 | godz.: 18:12)
    Jak widać, na wolnym rynku jest sporo miejsca na dawanie łapówek.

    Mam nadzieję, iż nie należysz do tych co wierzą w niewidzialną rękę rynku - w czasach Adama Smitha można było w to wierzyć ale od tamtych czasów przerabialiśmy to wielokrotnie (choćby obecny kryzys).


  13. ... (autor: yantar | data: 5/11/09 | godz.: 18:21)
    "Równocześnie w sprzedaży dostępny jest również Phenom II 955 (3.2 GHz, zablokowany mnożnik)"
    Przecież to wszystko jest seria BE więc jak może mieć zablokowany mnożnik?


  14. hej te komenty nie na miejscu - news jest o czym innym ! (autor: PRZYGŁUP morgi | data: 5/11/09 | godz.: 18:58)
    ..ale myślę, że intel dostanie kopa w dupę, aż zahuczy i odbije się od sufitu....

  15. trepcia (autor: morgi | data: 5/11/09 | godz.: 19:30)
    Hmm jakich lapowek, to znaczy ze wszystko co ponad pensje to lapowki? Jakis politykier lewy z obozu Obamy wyciaga stare kwity, bo Dellowi za dobrze szlo i Intelowi tez, no za malo tracili, bo byli w grupie trzymajacej wladze, no litosci, ale na wyzszych szczeblach rady i szefowstwo prowadzi bezlitosna gre o pieniadze, a nie kieruje sie skrupulami, moralnoscia. Politykierstwo i reprezentowanie politykow to rzecz jeszcze gorsza, bo tworzaca wadliwe, naginajaca i psujaca prawo grupa pod plaszczem pseudomoralnosci. Chca kasy to ja dostana, ale nic to nie zmieni, bo nie moga pozbawic Intela pozycji wlasciciela i lidera x86, moga tylko wyciagac kase, bo za dobrze im sie powodzi.

  16. @morgi (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 19:36)
    Co innego jest darownizną, co innego łapówką.

    "bo nie moga pozbawic Intela pozycji wlasciciela"
    Patenty w USA wygaszają z czasem więc mogą :-)


  17. No i ruszyła (autor: szpak3 | data: 5/11/09 | godz.: 19:48)
    MORGIEGO KRUCJATA

  18. @trepcia (autor: Promilus | data: 5/11/09 | godz.: 20:03)
    po 100 latach chyba :P

  19. @promilus (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 20:18)
    A nie 25 lat czasem? Prawa autorskie wygasają po 25 latach i jestem przekonany, że patenty też, ale mogę się mylić. Jeśli się mylę poprawcie mnie :-)

  20. @trepcia (autor: Promilus | data: 5/11/09 | godz.: 20:32)
    A to nie slyszalas ze w Polsce chca wydluzyc do lat 50ciu? ;) w usa jest na 99,9% dłużej

  21. Łapówek nie popieram, ale... (autor: raczek70 | data: 5/11/09 | godz.: 20:52)
    Jeśli jestem twórcą jakiegoś produktu, i jest to Mój pomysł, Moje wykonanie, to Nikomu nic do tego, za ile go sprzedaję. Nikomu nic do tego Komu daję rabaty i w jakiej wysokości. Inne podejście do sprawy, to KOMUNA. I w pewnym sensie tu Morgiego popieram..

  22. @promilus (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 20:57)
    Jestem mężczyzną, ehh... witki opadają ;-)

  23. @raczek70 (autor: rainy | data: 5/11/09 | godz.: 21:11)
    Mamy już naprawdę sporo nagromadzonych doświadczeń i informacji z tego jak działał kapitalizm w poprzednich stuleciach.

    To proponujesz, to powrót do przeszłości i utożsamiania wolnego rynku z wolną amerykanką.

    Nietrudno sobie wyobrazić, iż Intel czy Microsoft byłyby zachwycone takim rynkiem.


  24. @trepcia (autor: Promilus | data: 5/11/09 | godz.: 21:11)
    sorry... ;) zapomnialo mi sie :P akurat kobitka kolo mnie stala a to w moim akademiku BYŁO rzadkie wydarzenie :P

  25. @Promilus (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 21:28)
    Skąd ja to znam ;-) W grupie na informatyke mam jedną przedstawicielkę płci przeciwnej...

    A że tak powiem, co tu jeszcze robisz? Goń ją! :D


  26. Oto cytat z akt przeciwko Intelowi.. (autor: vasc | data: 5/11/09 | godz.: 22:23)
    "Jednym z powodów dla których Dell niechętnie oferował komputery z procesorami AMD było to, że kwartalna marża zysku pozostawała w ścisłej zależności od wpłat dokonywanych przez Intela.
    Porównanie dochodów netto z rabatami otrzymanymi od intela, pokazuje, że w 2004 roku w niektórych kwartałach kwota bonifikat przekraczała 1/3 dochodów Della. Dla trzymiesięcznego okresu pomiędzy sierpniem i październikiem 2004 roku, Dell zainkasował od Intela około 304 miliony dolarów rabatu, jednocześnie wykazując dochód w wysokości 846 milionów dolarów. Stanowiło to 36% zysku netto. W późniejszym czasie stosunek tych sum gwałtownie wzrósł. W 2006 roku, Dell otrzymał około 1,9 miliarda dolarów. W trakcie dwóch kwartałów tamtego roku, ulgi ze strony Intela przekroczyły dochódy netto Della. Od lutego do kwietnia 2006 roku, rabaty (805 milionów dolary) stanowiły 104%! dochodu netto (776 milionów dolarów). W następnych trzech miesiącach, proporcja była jeszcze wyższa i wynosiła 116% (554 do 480 milionów dolarów)."

    No tak. Dell był prawie jak utrzymanka Intela, wiec po co miał ryzykować wdawać się w związek z lepszym (w tamtym czasie) AMD.


  27. A DELL dalej (autor: szpak3 | data: 5/11/09 | godz.: 22:39)
    wpychał swoje GXy do wszystkich instytucji państwowych, szkół itd i wystarczy spojrzeć na allegro gdzie leży tego złomu masa, czemu złomu mój kuzyn był kierownikiem w oddziale Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, wszystko było dell,a sypało się okrutnie. Ciekawe ile to DELL dawał upustu na swoje cudeńka.

  28. .:. (autor: Shneider | data: 5/11/09 | godz.: 22:46)
    przykladowo.

    GX kupiony indywidualnie cena ok 2000zl wraz z monitorem.
    zakup hurtem 250 sztuk, cena 1000zl.


  29. abc (autor: bezrobotnydarek | data: 5/11/09 | godz.: 22:48)
    głupi Intel zamiast kupić Della to dawał im rabaty.
    Zabawne AMD obniżyli napięcie na procku i już nowa rewizja i chwalą się niższym zużyciem prądu xD


  30. @bezrobotnydarek (autor: trepcia | data: 5/11/09 | godz.: 23:01)
    Czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną.

  31. Co do nowego Phenoma (autor: Shark20 | data: 5/11/09 | godz.: 23:59)
    Z testów wynika do 20W mniejszy pobór energii w spoczynku, do 30W pod pełnym obciążeniem i lepsza podkręcalność (3.8GHZ na napięciu 1.375V - rewizja C2 jeżeli tyle osiąga, to przy 1.5V)

  32. @up (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 00:05)
    Do tego jeszcze C1E i lepsza współpraca z 4 kośćmi pamięci.

  33. @trepcia (autor: bezrobotnydarek | data: 6/11/09 | godz.: 00:23)
    przecież te procki(poprzednia rewizja) już współpracowały z 4 kośćmi pamięci.

  34. Widze ze znow sa problemy z tlumaczeniem:))) (autor: speed | data: 6/11/09 | godz.: 06:36)
    Ani Intel ani Dell czy HP nie byly takie glupie aby dawac i brac lapowki . Caly problem w tym ze Intel przegial pale z rabatami ktore byly bezposrednio powiazane z tym aby wyeliminowac AMD . Kwota to okolo 10 miliardow $ (bardzo blisko). Sa dowody na to i niestety Intel beknie i to solidnie Przypuszczam ze zaboli go to na ladnych pare lat.
    ma 99.9995% szansy ze przegra proces i wtedy AMD wkroczy do akcji .Ja podsumuja intela to beknie nastepnych 10-15 miliardow $ .Ja obstawiam ze akcja zakonczy sie ogolna suma okolo 25-30 miliardow . W USA nie pieprza sie tak jak w Europie jak dales "dupy" to bedzie kosztowalo tyle ze zaboli:)))).


  35. @speed (autor: Promilus | data: 6/11/09 | godz.: 07:45)
    Japonia i Korea też nie. Jak to miło musi być dla intela :P W kilku krajach JUŻ przegrał i jego argumentacje na nic się zdały, ale w USA i UE dalej próbuje swoich sztuczek ;)

  36. @bezrobotnydarek (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 10:06)
    Dalej potwierdzasz to, że czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoją mocną stroną.

    @speed
    Pytanie tylko, kto dostanie te pieniądze. Użytkownicy? AMD? Biedne dzieci?


  37. rainy (autor: morgi | data: 6/11/09 | godz.: 10:07)
    W tej chwili to powrot do pomocy publ. a nie wolny rynek, ideologia keynesa, naprawianie z podatkow, zamiast liberalizmu, co znaczy dbanie o uczciwa konkurencje, rozumiem karanie lapowkarzy, ale nie zbiorowa kara, to uderza w niewinnych pracownikow i klienta, z pustymi haslami, a winni 'na gorze' moga byc spokojni. Takie pozwy to zwykla hucpa polityczna i tyle, bo w wymianym okresie Intel tracil udzialy tam gdzie mial faktycznie slabszy produkt, a przeciez nie wszedzie mial.

  38. @morgi (autor: bezrobotnydarek | data: 6/11/09 | godz.: 11:30)
    widzisz, że AMD prawie nie istnieje. Za kilka miesięcy, gdy Intel wyda procki w 32nm to AMD będzie mogło sprzedawać to co ma po 200zł.

    Intel postępował nieuczciwie i wkrótce moze się okazać, że AMD zamyka dział CPU i co wtedy?
    Wtedy już może być zapóźno by coś z tym zrobić


  39. @morgi (autor: bezrobotnydarek | data: 6/11/09 | godz.: 11:32)
    można wygrać doprowadzić do likwidacji konkurencji, ale to wszystko musi odbywać zgodnie z prawem.

    Nie w ten sposób, że ktoś płaci komuś za to, że on będzie sprzedawał tylko jego sprzęt.
    Dobrze pamiętam, że wszędzie w Media markt stały jedynie kompy z procesorami Intel, anbi jednego AMD


  40. @morgi (autor: 3men | data: 6/11/09 | godz.: 12:48)
    "...i nikt nam nie wmówi, że białe jest białe" autor tego cytaty to rodzina, bo" logike" macie podobną?

  41. ... (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 12:52)
    @morgi
    "rozumiem karanie lapowkarzy" to nie były benefity za ilość przedanych układów lecz PIERWSZE danie pieniędzy komuś/jakiemuś podmiotowi w zamian za sprzedaż taką, jaką oczekuje dający pieniądze. Czy to łapówka, czy przekupstwo, czy darowizna, czy "koperta", zwał jak zwał. Jest to niedozwolone dlatego cały czas wnoszoną są do sądu nowe pozwy w różnych częściach świata o różnej kulturze i o odmiennych ustrojach politycznych. Rozprawy kończą się tak samą - Intel winny.

    @bezrobotnydarek
    Jak AMD upadnie wtedy urząd antymonopolowy USA dobierze się do dupska Intela i już nie będzie pobłażania. Albo podział albo kary w wysokości takiej, że Intel będzie musiał ogłosić bankructwo. Ten urząd się nie patyczkuje.


  42. ... (autor: TeXXaS | data: 6/11/09 | godz.: 13:19)
    Jak by nie musieli dawać w łapę to by nie dawali. Dali. Tak przynajmniej orzekł sąd w Tajlandii i pewnie w paru innych krajach też. Zmowa producentów jest przeciw wolnemu rynkowi i dlatego jest ścigana - z urzędu. Mam nadzieję, że EOT.

  43. Zastanawia mnie (autor: szpak3 | data: 6/11/09 | godz.: 14:42)
    dla czego na T.Pc nie pojawił się ten wątek odnośnie omawianej sprawy, bo mocno te odp odbiegły od tematu X4 965, a szkoda bo inne serwisy nie spały :)

  44. szpak3 (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 15:11)
    Bo fenomik nie jest interesujacy sam w sobie, ot kolejny tydzien.. kolejny volksprocesor od amd :)

  45. @dr1zzt (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 15:19)
    Może i ludzie śmieją się z volkswagenów... ale zapewniam Cię, że moje Audi 80 1.6 TD zrobi jeszcze więcej km niż Twój samochód, jakikolwiek masz. No chyba, że jeździsz mercedesem W124 w dieslu to wtedy nie mam szans ;-)

  46. Ach fanboje amdekowcy (autor: komisarz | data: 6/11/09 | godz.: 15:21)
    news o procesorze ktory ma "tylko" 125W tdp, w ktorym to zbyszek radosnie pisze, ze jakis procesor ma "TDP na poziomie tylko 95W" - trzeba jakos odwrocic uwage.

    Bo 125W to u Intela nie widzielismy od dawna, cztwerordzeniowce maja 95W (ot np. q9550) i wcale nie sa w zwizaku z tym nazywane energooszczednymi (takim jest np. 65W q9550s).

    Zabanosc newsa trudno ukryc, ale mozna sprobowac - wiec piszmy o uni eropejskiej i innych rzeczach.


  47. @komisarz (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 15:24)
    Tylko 125W tdp u AMD jest równe ok 95W tdp u Intela!! I kto tu jest debilem??

  48. @komisarz (autor: Michał1988 | data: 6/11/09 | godz.: 15:30)
    Dziury w pamięci? Wybiórcze przedstawianie faktów? A i7 9xx to ile ma? Może powiesz, że 65W?

  49. ............ (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 15:31)
    Dla potwierdzenia :
    http://ark.intel.com/...ection.aspx?familyID=28037


  50. @Michał (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 15:32)
    Według niego tyle ma:)

  51. Marek1981 (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 15:36)
    Masz racje co do TDP, tylko spojrz na to: i7 nie ma na razie konkurencji u AMD. Zupelnie bez stronniczej zlosliwosci. Nadal wysoka cena core ma swoje plusy, ja chyba oleje chwilowo iX cieklym moczem, i zakupie q9550 na miejsce "selekta" e8400 - jak widze konczace sie aukcje za ~500 to mi sie dusza cieszy :)

  52. @komisarz (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 15:47)
    Zabawnym (choć może nie do końca) fanboyem Intela jesteś sam.

    Wszystkie Bloomfieldy mają TDP na poziomie 130 W a Core 2 Extreme od 130-150 W.

    Owszem Lynnfieldy i quady z serii 9xxx mają TDP na poziomie 95 W.

    AMD już od jakiegoś czasu posiada X4 945 z również z takim TDP.

    Z newsa jasno wynika, że wprowadzony zostanie także X4 955 z tym TDP.

    W pełni rozumiem, że komentowanie kolejnych ujawnionych przekrętów Intela jest cokolwiek kłopotliwe.


  53. @dr1zzt (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 16:00)
    Jak chcesz to sobie kup:) Nikt nie będzie bronił ale też nikt tego zakupu nie poleci(z moich znajomych):)

  54. Cieszcie się posiadacze i7 9xx (autor: szpak3 | data: 6/11/09 | godz.: 16:01)
    ze swoich energooszczędnych cudów ntela może i są wydajniejsze i przewyższają konkurencje, ale intel miał o niebo większe środki na rozwój swoich produktów, a skąd ta manna z nieba to już powyższe inf dają odp.

  55. @komisarz (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 16:05)
    Jak się nie ma co powiedzieć to najlepiej porównywać ludzi do fanbojów. Oh, jakie to dzisiaj modne słowo: "jesteś fanboyem". Uh, ah, oh. Debiloność, marność, głupota z Ciebie przemawia.

  56. Marek (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 16:20)
    Ciekawe co by polecili lepszego do plyty na p35 :)

  57. @dr1zzt (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 16:24)
    Rozumiem rzecz jasna, że wymiana procesora jest prostszym/tańszym sposobem.

    Niemniej jednak, mogłbyś się zastanowić nad i5-750 (plus przyzwoita płyta).


  58. @rainy (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 16:25)
    No wlasnie tak chcialem, ale tu kosztem powiedzmy 250zl a nawet mniej (jezeli bym wzial 9400) mam dwa rdzenie gratis. Windows 7 chybaa by z tego skorzystal?

  59. @dr1zzt (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 16:32)
    Niewątpliwie tak, choć zawsze pozostaje wątpliwość w sens inwestowania nawet stosunkowo niewielkich pieniędzy w podstawkę "na wylocie".

  60. @dr1zzt (autor: Michał1988 | data: 6/11/09 | godz.: 16:32)
    Mam właśnie podobny dylemat i również stwierdziłem, że nie opłaca mi się póki co kolejny generalny remont kompa (proc, płyta, pamięć). Więc w najbliższym czasie zaopatrzę się w Q9400.

  61. Nie zapominaj (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 16:37)
    O porzadnym wiatrze.. teraz mam Scythe Ninja 2, ktory raczej nie pasuje do 1156, a to kolejne 150pln...

  62. @dr1zzt (autor: Michał1988 | data: 6/11/09 | godz.: 16:41)
    Mam ciut starego, ale ciągle świetnie chłodzącego (w połączeniu z pastą Zalmana) Pentagrama Freezone. O to się akurat martwić nie muszę :-)

  63. No mam taki tu w pracy;] (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 16:46)
    Jedyne co by mnie jeszcze ucieszylo w tym zestawie to dodatkowe 4giba ramu - ale niestety mam 4x1. Robic szastyprasty jakies i kupowac ddr2 to tez troche cofanie sie...

  64. @dr1zzt (autor: Michał1988 | data: 6/11/09 | godz.: 16:52)
    Mi zostaje jeszcze tylko grafika i właśnie dodatkowy ram, ale te też mam wypatrzone. A potem znowu spokój na kilka lat z kompem :-)

  65. Marek (autor: morgi | data: 6/11/09 | godz.: 21:02)
    To skoro 95W Intela to 125W amd, to gdzie w ofercie amd masz 160W proce, kontra na 130W od Intela, pewnie to te wirtualne fx, po co mieli robic papierowa linie procow, w koncu wypuszcza jakis piecyk. Na serio to powinno byc odwrotnie, proce Intela ciagna ewidentnie mniej jadla.

  66. .............. (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 21:05)
    Ja ram zmienie za ok 6-8mc gdzie ddr2 będą droższe od ddr3:)
    Co do proca wolałbym od c2d8400 wstawić c2q 8300/8400 i lekko podkręcić. Będzie szybciej....... zwałsza przy dużej ilości ram


  67. Marek (autor: dr1zzt | data: 6/11/09 | godz.: 21:12)
    Toz mowimy ze zmieniamy na quady:)
    Ale z serii q9, q8 sa za bardzo wykastrowane. Zainteresowal mnie ten q9550S.... Jak on sie ma do zwyklego?


  68. @dr1zzt (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 21:24)
    Poza niższym TDP (65 W) i na pewno wyższą ceną niczym się nie różni od Q9550.

    Jeżeli możesz go dostać w rozsądnej cenie to sensowna opcja.


  69. @morgi (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 22:19)
    To pokaż mi, ze proce Intela ciągną "ewidentnie mniej jadła". Tylko proszę, nie wklejaj mi linków do obrazków, gdzie pokazują ile WAT pobiera procek, gdy mierzą napięcie w sekcji zasilania bo brechtnę śmiechem :D Pokaż prawdę a nie kłamstwo przeplatane z propagandą.
    Wiadomo, AMD jest bardziej łakome na prąd od Intela ale nie są to znowu jakieś kosmiczne wartości, które można podciągnąć pod określenie "ewidentnie". Bo ewidentnie to 65Wat kontra np. 150Wat.


  70. trepcia, kto dostanie? (autor: speed | data: 7/11/09 | godz.: 00:45)
    Jezeli Intel przegra sprawe w sprawie lamania przepisow stanowych i federalnych to kasa powedruje (nie wiem w jakich proporcjach ) do kasy stanow i kasy federalnej inaczej mowiac do skarbu panstwa. Jezeli AMD wytoczy na podstawie przegranych spraw Intela sprawe cywilna Intelowi
    to cala kasa jezeli wygra powedruje do AMD.
    Pytanie czy AMD wytoczy intelowi sprawe ???
    Dla pobliki moga o jakas pierdole ale w glownej sprawie o utracone dochody dogadaja sie i nikt nigdy sie nie dowie kto ile i komu zaplacil.


  71. @speed (autor: trepcia | data: 7/11/09 | godz.: 10:18)
    Toczy się kilka spraw cywilnych przeciwko Intelowi.

  72. trepcia (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 11:02)
    Ty chyba dalej sie nie ogarnales, przeciez te wykresy sa z testow, w ktorych mierza ssanie z 12V, glownej linii zasilania procow i tam amd dyma znacznie wiecej np. o 26W, ogolny pobor platformy 965be jest zblizony do najszybszych i7, ale to oczywiste, bo chipset Intela bierze wiecej.
    http://www.hardware.fr/...-i7-core-i5-lga1156.html


  73. morgi (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 11:31)
    sugerujesz ze serwis się podpiął pod wszystkie linie 12V co idą do płyty głównej i sprawdzał natężenie prądu ?
    Widać że nie znają schematów płyt głównych bo porównanie nie ma sensu. Bo u AMD te same linie mogą zasilać jeszcze RAM + chipset, a u intela nie.
    I stąd masz te kwiatki.
    http://pclab.pl/art38172-10.html
    odejmij sobie teraz odpowiednio dla idle 19W i 9W dla load
    http://pclab.pl/art39348-2.html różnica jest brana stąd i ustawienia domyślne wchodzą w grę. Bo wtedy wydajnością C2 i C3 są sobie równe.

    I jak widać różowo u intela nie jest. Większą wydajność jest, ale i większe zużycie energii. Wiec przestań szukać coraz bardziej paranoidalnych testów potwierdzających twoje bajeczki.


  74. @up (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 11:32)
    tylko twój test pokazuje porównanie z rewizją c2 a nie c3!

  75. Markizy (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 13:19)
    A C2 od C3 rozni sie czyms niz tylko papierowa nalepka, o tak puscili na nizszym napieciu, a przy tym samym roznica jest 4W, wow. Golym okiem widac, ze Nehalemy przy tych samych poborach potrafia wykrecic do 50% wydajnosci wiecej i kreca sie porownywalnie lub ciut lepiej.
    http://www.computerbase.de/...t_sonstige_messungen
    http://www.xbitlabs.com/...x4-965-c3_10.html#sect0


  76. morgi (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 15:19)
    dalej nie widzę tej przewagi intela w zużyciu energii ?
    http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=5400-22

    Wydajność intel ma większa, ale to nie jest tak jak te testy pokazują ze AMD bierze 50% energii więcej. A dodatkowo po OC też nie ma tej strasznej różnicy poboru energii, tylko już wydajności.

    Tylko że komputery po OC znajdują się w domach, a nie w biurach i u profesjonalistów (chociaż mogę się mylić)


  77. Hehe nie chce byc brutalny ale sa piekne testy (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 16:25)
    ktore pokazuja zenujaca pozycje 965be
    http://ht4u.net/.../phenom2_x4_965be_c3/index7.php


  78. morgi (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 16:57)
    nie chce nic mówić ale te testy są mocno naciągane,
    http://i.frazpc.pl/...D-ATHLON-II-X4-620/POWER.png
    miedzy athonem II 250 a athlonem II 620 jest maksymalnie 20W różnicy, przy 630 niech będzie kolejne 20W, razem 40W, ale nie 70W według twojego testu !! to do kitu taki test.

    http://pclab.pl/...k/propus/wykresy/power_load.png tak samo
    q8200 i pII 955 według tego testu jest 47W a nie 110W. Zero profesjonalizmu na twojej stronie.


  79. Markizy (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 18:01)
    Kolejny test, ktory uwiera w pupe, bo 965be@c2 zlopie tylko legalnie 145W w pradzie i moze byc wiecej, wiec nie moze sie podobac, niestety ale w polskie testy nie wierze, bo wszystkie sa wysmiewane, poklosie egield.

  80. @up (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 19:22)
    mówisz i masz
    http://www.bit-tech.net/...i-x4-965-be-c3-review/9
    http://benchmarkreviews.com/...wer_consumption.jpg
    http://www.lostcircuits.com/...=1&limitstart=4
    http://xbitlabs.com/...y/core-i7-870_14.html#sect0

    przykład genialnych testów które są bez sensu
    http://media.bestofmicro.com/...%20Consumption.png nasuwa się pytanie co za idiota robił testy.


  81. @up (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 19:22)
    przepraszam, przy ostatnim wykresie nie zauważyłem że jest tam Athlon x3 po OC.

  82. Markizy (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 20:02)
    Ale wszystko jest w opisie te pomiary sa zgodne z real, poczytaj jakie maja stock volty i wszystko jasne, amd zwariowalo czy moze tylko nagina fakty?

  83. morgi (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 20:23)
    fakty to ty naginasz, bo jak by była taka duża różnica jak podają te serwisy to by intel przy i7 9xx pisał ze procesory maja TDP 45W zamiast 130W, lub AMD 260W zamiast 125W.
    Nie twierdze że Phenomy II są energooszczędne (w sumie do phenoma I to są i to bardzo) ale nie tak prądożerne jak podają te twoje serwisy. A pomiary ssania prądu można sobie podarować, bo zależności od konstrukcji płyty głównej różne linie/napięcia są różnie przydzielane.


  84. Moje serwisy moja firma (autor: morgi | data: 8/11/09 | godz.: 10:14)
    moj Intel, ale niestety to amd daje proce do testow ze stock napieciami x3/x4 1,325 a nawet 1,4 i wez se zaloz takie 'cudo' jako nemo w tych sprawach i bedzie ciagla smazalnia, bo kazdy model jest inny jakies poblokowane propusy czy deneby, ktore sa padakami, wlasnie tego nie lubie uwalone chipy wpychaja gdzie popadnie.

  85. morgi (autor: Markizy | data: 8/11/09 | godz.: 13:42)
    uwalone to ty masz komórki mózgowe. o ile jeszcze go posiadasz.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.