Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 6 listopada 2009 
    

Poważne problemy Intela w Stanach Zjednoczonych


Autor: Zbyszek | źródło: Yahoo | 18:14
(85)
Wczoraj czołówki gazet w Stanach Zjednoczonych wypełniła informacja o pozwie wytoczonym firmie Intel przez prokuratora generalnego Nowego Jorku, w którym procesorowy gigant został oskarżony o łamanie stanowych oraz federalnych przepisów antymonopolowych. Zarzuty wobec korporacji są bardzo podobne jak w dotychczas prowadzonych postępowaniach - to między innymi wynagradzanie sprzedawców i producentów komputerów, w zamian za nie stosowanie przez nich procesorów będących w ofercie konkurencyjnej firmy AMD. Wszystko wskazuje na to, że przegrane już wcześniej sprawy przed Koreańskim Urzędem Antymonopolowym oraz Komisją Europejską to tylko początek całej serii podobnych procesów.

W toku prowadzonego przez blisko dwa lata śledztwa dowiedziono istnienia nielegalnych metod, mających na celu utrzymanie dominującej pozycji na rynku oraz spadku udziałów rynkowych firmy AMD. Intel stosował między innymi specjalny system rabatowy, oferując producentom komputerów swoje procesory za symboliczne kwoty w zamian za obietnicę, że w ich ofercie nie znajdą się komputery oparte o procesory AMD.

Jeżeli metody te nie przynosiły oczekiwanego skutku koncern dopuszczał się stosowania kar wobec "nieposłusznych" producentów, polegających głównie na zaprzestaniu jakiejkolwiek pomocy, oferowaniu procesorów po zawyżonych cenach oraz jednoczesnym wsparciu głównych konkurentów, co w dłuższej mierze mogło doprowadzić nawet do ich upadku.

Sprawa dotyczy głównie firm takich jak Dell, Hewlett-Packard, a nawet IBM oraz Sun Microsystems.

Dell w samym tylko 2006 roku miał otrzymać od Intela około 1.9 miliarda dolarów w formie rabatów i bonifikat, w zamian za to, że w jego komputerach nie będzie procesorów AMD. Dell nie mógł odmówić, bowiem jego zysk ściśle zależał od łaskawości Intela - suma bonifikat udzielanych przez procesorowego giganta czasami przekraczała nawet dochód netto firmy. Suma "pomocy" udzielonej Dellowi w latach 2002-2007 przekroczyła łącznie 6 miliardów dolarów.

Kolejna z firm - Hewlett-Packard nie chcąc przysporzyć sobie problemów ze strony takiego giganta jak Intel, musiała zrewidować swoją ofertę i ograniczyć udział komputerów z procesorami AMD do minimum.

Podobne praktyki Intel stosował również na rynku procesorów serwerowych, dyktując specjalne warunki między innymi dwóm największym producentom serwerów - firmom IBM oraz Sun Microsystems.

Tłumaczenia Intela są analogiczne jak we wcześniej prowadzonych postępowaniach - dobro klientów, niższe ceny i głębszy rozwój technologii, jednak jak pokazują przykłady z Europy i Koreii - wysoce nieskuteczne.


Warto dodać, że równolegle podobne śledztwo wobec Intela prowadzi również Federalna Komisja ds. Handlu. Sprawa ta nie ma żadnego związku, z zarzutami wytoczonymi własnie przez prokuratora generalnego Nowego Jorku.

Trwa również prywatny proces wytoczony przeciwko Intelowi przez firmę AMD, która w ubiegłym roku złożyła w sądzie dowody potwierdzające jego winę, w postaci 108 stron korespondencji email wymienionej pomiędzy Intelem i współpracującymi z nim sprzedawcami.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No to przyszedl (autor: Wyrzym | data: 6/11/09 | godz.: 18:52)
    mlot na intela :]
    ale czy mozna sie czepiac ze intel trzymal Della przy zyciu tyle lat? :>


  2. aha (autor: bezrobotnydarek | data: 6/11/09 | godz.: 18:53)
    to dlatego u nas w Media Expert Markt nie było kompów z procesorami AMD.
    Teraz to Intelowii powinni rozkazać kupić miliard Phenomów xD


  3. Wyrzym (autor: morgi | data: 6/11/09 | godz.: 19:04)
    teraz tez trzyma? Lepiej wspierac swoich niz byc utrzymanka w arabskich kazamatach.

  4. USA (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 19:19)
    To, że Intel trzymał za twarz Della, to może aż tak bardzo nie dziwi.

    Natomiast fakt, iż takie giganty jak HP czy IBM również się uginały, wywołuje spore zdziwienie.

    @morgi

    Nie mam w zwyczaju obrażać ludzi ale dochodzę do wniosku, że jednak jesteś idiotą.


  5. podziwiam (autor: ditomek | data: 6/11/09 | godz.: 19:33)
    myśl techniczną jaka dysponuje intel.
    Ale właśnie takie działania giganta sprawiają ze za firmą nie przepadam. Skopcie im tyłek chłopaki (do amerykanów).


  6. co do Della (autor: Wyrzym | data: 6/11/09 | godz.: 19:53)
    jest taka sprawa ze on ma ciagle problemy, co chwila jakas restrukturyazacja, zamykanie fabryk (a przynajmniej plany), zwalnianie pracownikow, a w ofercie dalej kompy na intelu :] wiec napewno cos jest w tym ze trzyma go intel :]
    Tylko dziwie sie ze chodzi o HP i IBM, Sun Microsystem to inna sprawa, ale oferta HP na prockach AMD jest calkiem spora, sam mialem pavulona z sempronem, co prawda najgorszy laptop (nie ze wzgledu na procka, on jedyny przezyl wszystko inne :D) ktorego przeklinac bede po kres moich dni, ale byl jest i prawdopodobnie bedzie w duzej wiekszosci na AMD, co do IBMa to jak on to sie nie chwalil przeciez ile to z AMD osiagnal, jakie to ich serwery na opteronach nie sa elo i w pyte, a tu takie kwiatki? LOL


  7. apropo (autor: Zbyszek.J | data: 6/11/09 | godz.: 19:55)
    Są już komputery z procesorami AMD w Media Markt, czy dalej nie ma??

  8. No w końcu pojawił się tu ten temat (autor: szpak3 | data: 6/11/09 | godz.: 20:06)
    A ty MORGI schowaj te swoje uwagi ,,, argumenty ci się kończą, w tym temacie nie zostaniesz "mistrzem ciętej riposty"

  9. Co za głupoty niektórzy piszą.. (autor: evolic | data: 6/11/09 | godz.: 20:12)
    Po pierwsze, to Intel jest co najmniej 10x większą firmą, więc cieszenie się, że ma świetną myśl techniczną jest jak cieszyć się, że TPSA jest fajna, bo jest duża. Chciałbym tutaj zauważyć, że dosyć niedawno, na wzór AMD Intel zrobił procesor ze zintegrowanym kontrolerem pamięci, a że ma kasy więcej, to zrobił to na chwilę obecną lepiej.

    Druga rzecz, to gadanie nacjonalistycznych bzdur o tym, że DELL jest amerykański. A AMD to niby jakie? To samo Ati.. Gdyby nie ten cały proceder, AMD za czasów swoich pierwszych dwurdzeniowych procków i później miałoby duży zastrzyk finansowy i nie musiałoby się sprzedawać Arabom..

    Ja i tak się dziwię, że takie AMD, które notowało długi przez kilka kwartałów nie poddało się i całkiem dobrze sobie poczyna np. na rynku kart graficznych.


  10. @evolic ! (autor: PRZYGŁUP morgi | data: 6/11/09 | godz.: 20:34)
    "Chciałbym tutaj zauważyć, że dosyć niedawno, na wzór AMD Intel zrobił procesor ze zintegrowanym kontrolerem pamięci, a że ma kasy więcej, to zrobił to na chwilę obecną lepiej."

    Zrobił lepiej bo to architektura z Core2, wcześniej z pentium 4 by się po prostu zesrali !
    Było to do przewidzenia, że po Core 2 powstanie z wbudowanym kontrolerem (i5, i7, itp.).
    Jakby AMD zrobiło procka tak jak żydowska filia intela, to pozamiatałoby nawet tego i9 co będzie.
    Niestety AMD stoi w miejscu, lub przesuwa się ....ślimakiem.


  11. szpak3 (autor: morgi | data: 6/11/09 | godz.: 20:51)
    Nie zamierzam ripostowac, produkty giganta bronia sie same, a im wiecej trudnosci tym lokomotywa szybciej pedzi.

  12. @evolic (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 20:58)
    Żeby być precyzyjnym - ATI do momentu kupna przez AMD, była kanadyjską firma.

    @morgi

    A im kto głupszy, temu ślina więcej na język przynosi.


  13. MORGI (autor: szpak3 | data: 6/11/09 | godz.: 21:09)
    Ta niebieska lokomotywa była zbyt pazerna, aż jej się woda w kotle zagotowała

  14. szpak3 (autor: morgi | data: 6/11/09 | godz.: 21:14)
    W kotle to gotuje sie politykom, skoro Intel w kasie ma kolo 10 mld$ to niejednemu slinka cieknie, a przeciez ta kasa w rekach polityka to marnotrawstwo, w rekach giganta inwestycja w przyszlosc i lepsze chipy.

  15. M. oczywiście (autor: szpak3 | data: 6/11/09 | godz.: 21:31)
    jak zwykle masz swoją racje, już nie możesz doczekać się tej przyszłości i lepszych chipów

  16. @szpak3 (autor: rainy | data: 6/11/09 | godz.: 21:40)
    Jest taka stara filozoficzna zasada: nie dyskutuj z głupcem bo cię sprowadzi do swojego poziomu.

    @morgi

    Jeszcze raz ci jednak odpowiem: trzeba było te 6 mld dolarów włożyć w rozwój technologiczny/projekty badawcze (albo przekazać na cele humanitarne).

    Najwyraźniej jednak uznali, iż wieloletnie łapówki są lepszą inwestycją.


  17. ale ci amerykanie sa dziwni (autor: Tomasz | data: 6/11/09 | godz.: 21:55)
    kopią swojego... jak tak zaczna sprawdzac wszystkich to kto do ich kasy bedzie podatki odprowadzal, hehe

    co, to tylko intel gra nieczysto, come on, kids


  18. coś dla śmiechu (autor: Marek1981 | data: 6/11/09 | godz.: 22:15)
    http://www.intelsinsides.com/page/home.html#

  19. ... (autor: trepcia | data: 6/11/09 | godz.: 22:46)
    @Zbyszek
    Nie wiem jak jest w MM ale w Saturnie praktycznie wszystko na Intelu za wyjątkiem jednego netbooka samsunga na procku Via.

    @morgi
    To łaskawy Panie powiedz mi, czemu do google nikt się nie przyczepia? Google jest duuuużo bogatsze on Intela i jakbym tylko chcieli, mogli by go przejąć.
    Idąc Twoim tokiem myślenia, od Google można by więcej kasy wyciągnąć a jednak tego nie robią.


  20. HP i IBM (autor: Adolph | data: 7/11/09 | godz.: 00:45)
    Jak nie zgodziłyby się na żądania Intela dostałyby wyższe ceny na procki, co oznacza, że nie mogłyby konkurować z względu na wyższe koszty produkcji, coś jak było z "nie pokornym" Samsungiem. Wział Proce AMD bam Intelek wywindował ceny, Samsung wywalił procki AMD z oferty, bam Intelek ceny zniżył. Dalej się nie znudziły wam rozmowy z morgim ^^?

  21. W MM (autor: Adolph | data: 7/11/09 | godz.: 00:47)
    dalej nie mozna dostac Procow AMD, a to co na Intelu, to patykem bym nie tknał, taki syf, i jeszcze taaaki drogi. Nie wiem jakim trzeba byc... nie w temacie, aby nawet nie pomyslec, czy sie nie dostanie, gdzies indziej chociaz odrobinę lepszego.

  22. Tomasz ,prawdo podobnie wielu gra nieczysto ale nie daja sie zlapac (autor: speed | data: 7/11/09 | godz.: 01:00)
    Intel dal dupy bo dal sie zlapac ,i juz siue z tego niewykreci . W USA mozesz pracowac przez 30 lat i nie placic podatkow ale jak cie sprawdza nawet po 40 latach to jestes goly i wesoly.
    Mojm zdaniem powinni przypieprzyc intelowi 25% wartosci Corporacji to na drogi raz zaden cwaniak by nie probowal eliminowac konkurencji w tak bezczelny sposob.


  23. ... (autor: Deathraw | data: 7/11/09 | godz.: 08:33)
    Co niektórzy narzekają na intela i wogóle, ale prawda jest tak, że jak zostanie samo AMD, to za 2 lata żaden procesor nawet po ekstremalnym OC nie wykorzysta kart graficznych przyszłości.Intel w sumie też nie jest lepszy, bo nie powiem żeby core i7 było jakimś rewolucyjnym sprzętem w stosunku do c2d tak jak c2d było w stosunku do p4.Prawda jest taka że AMD walczy tylko ceną bo palmę pierwszeństwa od powstania c2d dzierży intel.Cóż wątpię żeby AMD z nikim się nie ugadało, no ale + dla nich że nie dali się złapać.

    @Adolph zgodzę się z tobą.Ciekawe kiedy zrobią zestaw i7+elsa na gt210


  24. @Deathraw (autor: trepcia | data: 7/11/09 | godz.: 10:15)
    Prędzej nastąpi koniec świata niż AMD samo zostanie na rynku ;-)

  25. Adolph (autor: dr1zzt | data: 7/11/09 | godz.: 10:36)
    Pierdolicie az smutno.
    A inne badziewia ze sklepu dla madrych bys tknal?
    Kto kupuje tam komputery?
    Media i saturn maja JEDNEGO wlasciciela i sami sobie napedzaja biznes.
    Najbardziej smieszy mnie uwazanie amd za biednego martyra:)) Ciekawe ile lapowki dali ballmerowi za dx11 i dc...


  26. @Trepcia (autor: Deathraw | data: 7/11/09 | godz.: 11:04)
    Też tak myślę.Chociaż niby zostały 3 lata tylko więc kto wie;).

    @dr1zzt
    To racja.Aż dziwne że niektórzy ludzie nie widzą, że mają dokładnie taki sam wystrój, blachę ryflowaną na schodach, te same czcionki itp.
    BTW twój nick nie jest czasem od głównej postaci książki R.A.Salvatore'a?


  27. @dr1zzt (autor: Wyrzym | data: 7/11/09 | godz.: 12:22)
    Tu sie z toba zgodzic musze, ciekawe ile lapowki dali MS (ktore by ich moglo kupic i sprzedac 5 razy) za dx11, przeciez wiadomo, kazdy logicznie myslaczy czlowiek, zauwazy to, ze gdyby nie pieniadze AMD do MS za dx11, to MS by wydal swoj system we wrzesniu bez dx11 i dodal mozliwosc jego sciagniecia za pol roku :D albo w ogole poczekal z premiera dx :D dr1zzt waliles lbem w kaloryfer przed napisaniem tego posta? nie? no to nastepnym razem to zrob, pozniej cos napisz :}

  28. Swoją drogą taki duży a taki głupi... (autor: Mcmumin | data: 7/11/09 | godz.: 12:57)
    Który to już raz płyną na identycznych pozwach procesowych w których jednym z ważniejszych dowodów jest dokumentacja sporządzona na bazie wymiany emaili z partnerami...
    Niestety to syndrom naszych czasów - akcjonariuszy/udziałowców nie bawi stabilny rozwój firmy, koniecznie muszą być duże zyski kwartał w kwartał gdzie są jakieś tam trendy, srendy itd... Przykład z życia - po zamknięciu ładnych kontraktów w październiku w jednej z firm w naszej grupie przyszedł mail od centrali (od dostawcy rozwiązań w USA...), że albo przeniosą część sprzedaży na listopad, albo listopad muszą zakończyć podobnym wynikiem + kilka procent bo w zarządzie zupełnie nie wiedzą jak przedstawić słupki akcjonariuszom... Temporesy moresy...


  29. dr1zzt (autor: Adolph | data: 7/11/09 | godz.: 13:19)
    Nie wiem, o co ci chodzi. Czytać nie umiemy ze zrozumieniem? Bronie AMD? Gdzie?

    1. Ktoś wyżej się dziwił, czemu HP i IBM godziły się na praktyki Intela, to w jakiś sposób wyjaśniłem.

    2. Ktoś się pytał czy dalej w MM, nie można dostać komputerów z prockami AMD. Odpowiedziałem twierdząco. Dodałem także swoją opinię, odnośnie użytych do nich podzespołów.

    Co mnie obchodzi, że Saturn i MM mają jednego właściciela (nie licząc, ze to wiem)? Mówiłem coś o Saturnie? Ktoś kupuję, jak je ciągle sprzedają, a ani Saturn czy MM nie padł. Jeżeli chodzi ci o Trepcie, to sądząc po wypowiedzi wie. I nie wiem czemu się pyszczysz.

    Dr1zzt brak normalnych argumentów? Co do DX11, ma szansę być bardziej przełomowy, niż DX10 czy DX10.1. Więc wolę (w twoim mniemaniu łapówkę) po to aby było DX11, niż aby miałbyć dalej zastój.
    Z tego co wiem, jak tylko pojawiły się pogłoski o Win7, to odrazu była mowa o dx11.
    Biorąc pod uwagę, jaka jest Vista, albo raczej jaką ma renomę :). MS jednak chciałby jakiś dodatkowy argument za tym, aby ludzie kupili W7.
    Chyba, że masz jakieś źródełko, odnoście tych "łapówek"?

    Wyrzym Dlaczego miałby czekać? Vista się sprzedawała kiepsko, ludzie na nią bluzgali, chyba raczej zależało M$ na, sprzedaży czegoś co ludzie zaczną kupować, bez wciskania tego na siłe.


  30. Do punktu Nr.2 (autor: Adolph | data: 7/11/09 | godz.: 13:20)
    I wysokosci cen produktu :)

  31. kopa w dupę !!! (autor: PRZYGŁUP morgi | data: 7/11/09 | godz.: 13:31)
    ..aż podskoczy i mu dolary wylecą z gaci... !!!

  32. intel jak MS monopolistami sa (autor: coolart | data: 7/11/09 | godz.: 15:32)
    i nikt nie moze temu zaprzeczyć. Do tej pory Intel jest monopolista ponieważ w niemieckich sklepach Media-Markt i Saturn mozna spotkac tylko intele zarówno przenośne jak i skrzynki, czyli dalej stosuje nie czysta gre. Dlatego intela nie wspieram finansowo wogole bo ten kto gra nie czysto i daje w lapy mowie stanowczo "NIE, DZIEKUJE" wole kupic w tej samej cenie ale troche slabszy co i tak nie zauwaze wiekszej roznicy predkosci pracujac w aplikacjach

  33. intel a technologia (autor: piobzo | data: 7/11/09 | godz.: 15:57)
    nie od dzis wiadomo ze gdyby nie skopiowanie sztuczki Amd intel nie wykorzystalby pelni swojej zabawki, przypomne ze wczesniej ten pomysl wysmiali...

  34. piobzo (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 16:42)
    Masz linki do tego wysmiewania, bo myslalem, ze uwazali te 'sztuczki' za zbyt wczesne. Przypomnij jeszcze jakie konkretnie, bo amd bedzie skopiowania Intel x86 nie ma po co istniec do 2006.

  35. morgi (autor: Markizy | data: 7/11/09 | godz.: 16:46)
    od kiedy x86 jest takie fajne ? przecież to relikt przeszłości który powinien odejść w zapomnienie, a ze względu na pozycje monopolisty dalej może rozwijać to dziadostwo.

    AMD jak kopiowało intela to jeszcze potrafiło poprawić błędy :P


  36. @morgi (autor: Marek1981 | data: 7/11/09 | godz.: 20:11)
    Intel wynalazł czy kupił???

  37. Markizy (autor: morgi | data: 7/11/09 | godz.: 21:28)
    I vice versa, te cale HT Tech., IMC, natywne dual i quad to Intel musial pokazac z lepszej strony, bo amd zaniemoglo.

  38. x86 (autor: ditomek | data: 7/11/09 | godz.: 22:14)
    żyje głownie dzięki nam - klientom którzy to kupujemy. Owszem, ogromny wpływ wywiera także intel nie oferując nic nowego, bezpiecznie trwając przy starym (chociaż obecnie procesory x86 nie sa do końca x86).
    Przecież na rynku sa komputery "nie x86" można je kupować, ale przynajmniej w europie sa one raczej traktowane jako ciekawostka niż konkurencja dla PC.
    Dla potwierdzenia moich słów - K5 nowe podejście do kodu x86 które skończyło sie "klapą" głownie za sprawą nieprzychylności rynku, czyli nas klientów.


  39. Za przyjmowanie "łapówek" (autor: pwil2 | data: 8/11/09 | godz.: 01:40)
    firmy powinny oddać kasę... w ramach rekompensaty AMD, albo na cele charytatywne. A drugie tyle kary powinni nałożyć na Intela, może nawet z odsetkami, niech mają nauczkę.

  40. Walka z intelem (autor: Nohrabia | data: 8/11/09 | godz.: 09:45)
    przypomina trochę walkę z MS.
    Przynajmniej mi.
    W prawdzie widać tu wyraźnie, że Intel kombinował jak przysłowiowy koń pod górę żeby zepchnąć AMD na bok.
    O ile jeszcze symboliczne kwoty (minimalny zysk) można tłumaczyć po prostu walką o klienta to już zawyżania cen, tym którzy zastosowali AMD nie potrafił by wytłumaczyć chyba zupełnie nikt ;)

    A i prawda jest taka, że AMD idzie wolno :/
    Przy całej swojej sympatii do tej firmy i lat spędzonych przy dobrych prockach tej firmy - kupił bym intela.
    (ale to w kwestii domowego pc)
    ->ditomek->
    A co do X86?
    Jak zmienić architekturę na inną skoro jest tyle oprogramowania na X86? Nie jest to może najwydajniejszą drogą jaką mogli pójść producenci...ale poszli. I co teraz?


  41. @nohrabia (autor: trepcia | data: 8/11/09 | godz.: 11:10)
    Ja wciąz wierzę w GoogleOS, który natywnie jest pisany pod x86 oraz procesory ARM, może ta firma rozrusza skostniały od 20 lat komputery światek, gdzie jedna ręka drugą myje.
    Google to nie banda debili ale ludzie, którzy mają głowę na karku. Nie porywali by się na stworzenie systemu operacyjnego, któremu nie zapewniliby odpowiedniego oprogramowania i wspierania przez profesjonalne programy.
    To, że Google prowadzi oficjalną wojnę z M$ wiadomo nie od dziś. A nie da się pokonać M$ w kwestii systemu operacyjnego, produkując jedynie "udoskonalonego" odpowiednika windowsa pod samo x86. Musi to być system, który rzuci nowe światło na pojęcie system operacyjny.


  42. @Nohrabia (autor: Promilus | data: 8/11/09 | godz.: 17:38)
    No patrz, było tyle softu na mc68k i nikt nie płakał przy wejściu PPC, było tyle softu na PPC i nikt nie płakał po przejściu na x86...jest tyle softu pod x86 i NIKT nie będzie płakał jak przejdziemy na RISC/VLIW.

  43. Promilus (autor: Markizy | data: 8/11/09 | godz.: 18:21)
    fajnie by było jak by RISC/VLIW weszły do domowych blaszaków, może by się z powrotem zwiększyła ilość konkurencji w dziale procesorów, bo obecnie do wyboru jest AMD lub Intel, VIA znajduje się na marginesie wiec można ją pominąć.

  44. Markizy (autor: morgi | data: 8/11/09 | godz.: 19:23)
    I sam napiszesz do nich tony softu, bo do x86 jest wszystko na tacy, a brakuje porzadnego softu do nomen omen wykorzystania riscowych mocy obliczeniowych. Takie to 'moce' drzemia w risc, a o vliw zapomnij, ati jest dobitnym przykladem na partaczenie tej koncepcji, a raczej na probe przywolania z grobu jej niesamowitych mocy zakleszczonych w sterownikach.

  45. morgi (autor: Markizy | data: 8/11/09 | godz.: 19:53)
    znaczą cześć softu można obrazu by było przerzucić na nowa architekturę, kwestia tylko ponownego skompilowania kodu źródłowego, strata wydajności by była. Ale z czasem poprawiono by kod i kompilator, tak że skok wydajności by był.

    Nie mówiąc że o tym że dzisiaj cześć softu jest tylko bardzo dobrze zoptymalizowana, a cześć beznadziejnie.


  46. jak oni tak moga.. Przeciez procki Intela sa koszerne (autor: Icing | data: 8/11/09 | godz.: 23:44)
    /-: lol.

  47. loock at it :) (autor: elzear | data: 9/11/09 | godz.: 10:31)
    http://www.intelsinsides.com/page/home.html#

  48. Markizy (autor: morgi | data: 9/11/09 | godz.: 15:04)
    No ale ARM probuje i na nic te proby, skazany jest na nizsza lige, bo nie ma porzadnego windowsa na niego, a najnowsza wersja nie dla nich. Czyli co znowu afera, bo Microsoft faworyzuje Intela
    'While smartbook PCs based on ARM processors will be launched in 2010, Microsoft will continue with its strategic cooperation with Intel and will not have Windows 7 support smartbook PCs for the time being, according to Microsoft corporate vice president Mike Nash for Windows Platform Strategy during an interview with Digitimes.'


  49. Morgi (autor: Wyrzym | data: 9/11/09 | godz.: 15:48)
    co ARM probuje? :> wszystkie smarfony, telefony komorkowe, palmy itp sa z ARM i to nizsza liga? :> to raczej intel probuje z ARMem cos konkurowac, ale mu nie idzie.

  50. Wyrzym (autor: morgi | data: 9/11/09 | godz.: 16:00)
    A co maja telefoniczne i pochodne zabawki do PC? Przyjdzie czas prawdopodobnie polowa 2011 to do smartphonow dotrze swiatelko Atoma, ale to wtedy kiedy setki milionow chipow 32 nm beda w obiegu.

  51. @morgi (autor: bmiluch | data: 9/11/09 | godz.: 17:49)
    jakie setki milionów - z czym do ludzi?
    rynek procesorów typu ARM to obecnie 4-5 mld procesorów rocznie


  52. Morgi (autor: Wyrzym | data: 9/11/09 | godz.: 17:54)
    pozwolisz ze odpowiadajac na to

    "Przyjdzie czas prawdopodobnie polowa 2011 to do smartphonow dotrze swiatelko Atoma,"

    zacytuje ciebie :]

    "Markizy (autor: morgi | data: 8/11/09 | godz.: 19:23)
    I sam napiszesz do nich tony softu(...)"


  53. @Up (autor: AmigaPPC | data: 9/11/09 | godz.: 17:57)
    nie przekonasz - tylko się niepotrzebnie wkurzysz.
    A AB i tak swoje powie - coraz rzadziej w zgodzie z prawdą i coraz bardziej nielogicznie.


  54. AmidaPPC (autor: Wyrzym | data: 9/11/09 | godz.: 18:39)
    ale ja nie chce nikogo przekonac, zreszta jak mozna nawet probowac przekonac kogos, kogo przekonania sa nieznane ?

  55. No fakt (autor: AmigaPPC | data: 9/11/09 | godz.: 18:45)
    masz rację.

  56. bmiluch (autor: morgi | data: 9/11/09 | godz.: 18:50)
    A co to wspolnego z najnowoczesniejszym procesem na swiecie, co to ma wspolnego z jednostka procesorowa od Intela, ktorej srednia cena oscyluje wokol astronomicznych kwot dla ARM? Nic? Rynek smartphonow rosnie, a byc moze zleje sie z najmniejszym mobilnym PC, a wtedy wkroczy Intel.

  57. intel w tym (autor: Wyrzym | data: 9/11/09 | godz.: 19:21)
    przypadku moze sie spokojnie przygladac i czekac (albo kupic ARM :D), wszystko zalezy od tego co wybierze klijent i w sumie producenci oprogramowania (no dobra, przyznaje ze intel jednak moze tu wiele zdzialac, np posypac dolarami tu i tam :]). Samo MS twierdzi ze win 7 na arm nie bedzie, spoko, ale kto tam tego potrzebuje? kobyly opartej na viscie ktora zajmuje XXX GB na dysku i rozrasta sie w tepie wykladniczym. WIec upieraja sie ze win 7 nie bedzie, ale za to ladnie dopieszczaja dwa rownolegle systemy operacyjne Windows Mobile w wersji 6.5 i 7.0 wiec co? maja sobie jeszcze jednym systemem z wlasnej stajni konkurencje robic? :> google sie przymierza nastepne, nokia chce lapa na ARMie wypuscic wiec intel moze wkroczyc, ale co mu to da, skoro go nikt nie chce? ten atomek, nawet dopakowany raczej nie powalczy z energoostrzedna, wydajna i wspierana przez producentow softu, architektura ARM, ktora z zalozenia jest lepsza :]

  58. @wyrzym (autor: dr1zzt | data: 9/11/09 | godz.: 21:19)
    "rozrasta sie w tepie wykladniczym"
    Jak ktos nie umie dbac o system, to i rosnie... Myslisz ze linuks sie nie rozrasta? :)
    Jako wieloletni uzytkownik debiana moge zaprzeczyc, jak nie kontrolujesz to rowniez sie rozwali.
    Siodemka jest ZAJEBISTA. I tyle :-)
    Nikt nie chce intela? To jak wytlumaczysz ponad czterokrotna miazdzaca przewage nad innymi?


  59. @dr1zzt (autor: Wyrzym | data: 9/11/09 | godz.: 21:39)
    wieloletni uzytkownik debiana? znaczy sie user typu "nie jest to .deb to nie wiem co zrobic" ? ^^

    "Nikt nie chce intela? To jak wytlumaczysz ponad czterokrotna miazdzaca przewage nad innymi?"

    Czy ja przypadkiem nie pisalem o urzadzeniach mobilnych? tych w ktorych AMD tez nie chca (teraz lepiej? nie jestem juz fanbojem? :D).


  60. Wyrzym (autor: morgi | data: 10/11/09 | godz.: 13:29)
    Atoma zdazyli 'oswieceni' fanowie juz wszelako zjechac i ponizyc, tymczasem to garstka was jest, a cala reszta z zachwytem sie wypowiada i na nic te opisy na stronach amd, ze to dezorientacja klienteli to powoduje, to jest wlasciwy produkt na wlasciwym miejscu i analitycy przewiduja stabilny dynamiczny popyt na Atoma, tym wiekszy im lepsza efektywnosc i nizsze tdp zaprezentuje, a tu mamy pewnosc nadchodzi nowa jakosc SoC.

  61. ekhem... (autor: Michał1988 | data: 10/11/09 | godz.: 14:45)
    Tak, efektywność... Nie zapominaj, że Atoma stworzyła ta sama ekipa, której zawdzięczamy Pentium 4: http://pclab.pl/art33841.html i jak widać niskie TDP to efekt kastracji lub też cofnięcia się w rozwoju. Ja podziękuję za taką "nową jakość". Ale jak widać może się to zmieni: http://dailytech.pl/933/czy-nadchodzi-era-arm/

  62. @wyrzym (autor: dr1zzt | data: 10/11/09 | godz.: 14:47)
    Nie, jako ktos kto zarzadza stuosobowa siecia od 1998 roku. I jako ktos, kto instaluje windowsa raz, po zakupie..

  63. Michał (autor: morgi | data: 10/11/09 | godz.: 19:54)
    Zmieni? ARM nie dostanie wsparcia dla co lepszego softu, a Intel ma cale x86 w garsci, to wszelakie pc od blacharstwa, mac-ow, po mobile. Jesli takie zdolne, to juz wczesniej ktos zajalby ich miejsce, chociazby amd szukaloby nowej alternatywy, ale pic na wode, x86 to machina, z serwerow potrafilo kosic wynalazki riscowe, odpowiedz sobie sam dlaczego.

  64. @Morgi (autor: AmigaPPC | data: 10/11/09 | godz.: 22:52)
    jak to dlaczego ??
    Właśnie w USA musi się z tego "dlaczego" tłumaczyć.


  65. Oj morgi... (autor: Michał1988 | data: 10/11/09 | godz.: 23:06)
    Na M$ świat się nie kończy, jest wielu innych twórców oprogramowania... A no widzisz, ja lubię kombinować, spróbować czegoś nowego i jeśli coś takiego jak ARM w laptopach/netbookach okaże się lepsze niż przestarzałe x86 (w co wierzę), więc czemu tego nie spróbować? Bo x86 ma większy udział na rynku? Co to ma do rzeczywistości? Dosłownie to samo, co to, że XP jest lepszy od Win7... A że mam 7 od dawna na kompie w postaci RC, to wiem, że 7 jest jak dla mnie lepsza niż XP, w moim uznaniu...
    Skąd masz pewność, że x86 pokona ARM?


  66. @Up (autor: AmigaPPC | data: 10/11/09 | godz.: 23:14)
    Święty Mikołaj (czytaj Intel) mu się we śnie objawił i tak orzekł.
    Następnie kazał iść na fora i głosić "dobrą nowinę".


  67. @up (autor: Michał1988 | data: 10/11/09 | godz.: 23:22)
    Taaaaaa... Jasne, jeśli Intel swoim Atomem wpadnie w telefony, to te dnia nie wytrzymają na baterii i będą mieć problem z odtwarzaniem MP3...

  68. Widzę, (autor: AmigaPPC | data: 10/11/09 | godz.: 23:55)
    że zdanie o Atomie mamy bardzo podobne :)

  69. @AmigaPPC (autor: Michał1988 | data: 11/11/09 | godz.: 00:26)
    Jak mówiłem, Atom jest dziełem gości, którzy spłodzili P4, więc cudów po nim nie należy się spodziewać :-)))
    Ale papka marketingowa wciśnie wszystko każdemu, kto nie wysili się, żeby poszukać jakichkolwiek testów po necie :-)))


  70. @up (autor: trepcia | data: 11/11/09 | godz.: 11:05)
    Atom w telefonie? Pierwszy telefon z aktywnym chłodzeniem ]:->
    Rynek mobilny zdominowany jest przez ARM.


  71. Michał (autor: morgi | data: 11/11/09 | godz.: 11:53)
    A co ma pokonac? To ARM chce wejsc do PC, prosze bardzo otwarta droga, bo w prostackich gadzetach jak phony moze sobie dokonywac cudow, ale pc to combo intuicyjnego softu, sprzetu i duza swoboda w podejsciu do uzytkownika jak i przez uzytkownika, trzeba bardzo wiele umiejetnosci programistycznych, a MS pokazal palec ARMowi i najnowsze dzieci okienkowe nie dla nich, to powazny cios rozwojowy.
    trepcia
    Predzej telefon w Atomie, jako jeden z wielu dodatkow, kto powiedzial, ze spoleczenstwo nie madrzeje musi wiecznie korzystac z indoletnych zabawek.


  72. morgi (autor: Markizy | data: 11/11/09 | godz.: 12:29)
    M$ może za niedługo zostać wygryziony z tego działu rynku :P

  73. @morgi (autor: Michał1988 | data: 11/11/09 | godz.: 14:05)
    Telefon w Atomie? A to dobre :-)
    Może jeszcze pralka, kuchenka i lodówka? :-)
    Od kiedy pamiętam to chipy umieszczało się w urządzeniach, a nie na odwrót :-)


  74. morgi (autor: bmiluch | data: 11/11/09 | godz.: 14:17)
    procesory w telefonie robią znacznie więcej niż ATOM

    np. taki Snapdragon:

    The QSD8x50 platform consists of the QSD8250™ which supports GSM, GPRS, EDGE, HSPA networks while the QSD8650™ supports CDMA2000 1X, 1xEV-DO Rel 0/A/B, GSM, GPRS, EDGE and HSPA networks. Both chipsets include:

    •1 GHz CPU
    •600MHz DSP
    •Integrated 3G mobile broadband
    •Support for Wi-Fi® and Bluetooth® connectivity
    •Built-in seventh-generation gpsOne® engine with Standalone-GPS and Assisted-GPS modes
    •High-definition (720p) video decode, and multiple video codec support
    •High-performance 3D graphics – up to 22M triangles/sec and 133M 3D pixels/sec
    •High-resolution up to WXGA (1280x720) display support
    •12-megapixel camera support

    i to wszystko zadowala się małym akumulatorem.


    Intel najpierw musi kupic tuzin licencji i/lub jakąś firmę by w ogóle taką funkcjonalność zapewnić, nie mówiąc już o tym by była konkurencyjna.


  75. sorki za krzaczki (autor: bmiluch | data: 11/11/09 | godz.: 14:19)
    ...

  76. bmiluch (autor: morgi | data: 11/11/09 | godz.: 14:45)
    Hehe jasne nic nie musi kupowac, musi tylko zejsc z tdp Atoma ile sie da, a ten potrafi odpalic windowsy najnowsze i kazde podobne mu systemy a na nich mase aplikacji i jaka to funcjonalnosc, bez wiekszych barier, poza graniem w wymagajace paskudztwa.

  77. morgi (autor: Markizy | data: 11/11/09 | godz.: 15:16)
    ciekawe po co komu, jakaś wywalona w kosmos przeglądarka www, gg, pełny pakiet MSoffice i windows 7 :P

  78. @morgi (autor: Michał1988 | data: 11/11/09 | godz.: 15:50)
    Funkcjonalność? Wątpię czy uciągnąłby AutoCADA lub Robota... A to przecież nie są gierki :-)))

  79. w sumie fakt. (autor: Wyrzym | data: 11/11/09 | godz.: 16:57)
    Mam atoma i musze potwierdzic ze potrafi odpalic "windowsy najnowsze" i... i w sumie tyle :D
    Nie, nie mam go w lapie, netbooku czy innym podobnym przenosnym, tylko plyte z procem.


  80. Michał (autor: morgi | data: 11/11/09 | godz.: 17:44)
    To widze, ze znalazles nowe pole zastosowan Atoma oprocz multimedialnorozrywkowych, profesjonalne, to w sumie po co reszta chipow :)

  81. @morgi (autor: Michał1988 | data: 11/11/09 | godz.: 17:57)
    Mówisz o masie aplikacji, funkcjonalności i braku większych barier... A no widzisz, jest poważna bariera - wydajność. Uruchomię sobie Windę, przeglądarkę, może uciągnie divX (pewnie z problemami, o HD już wolę nie wspominać) i... nic więcej. Co to za funkcjonalność? Co mi po dłuższym czasie pracy na bateriach, skoro i tak ta zabawka nie przyda mi się do tego, co zazwyczaj robię? :-)))

  82. Ale ja nie czaje o co wy sie klocicie teraz (autor: Wyrzym | data: 11/11/09 | godz.: 18:15)
    Przeciez wiadomo ze atom to syf ktory sie do niczego nie nadaje, tlyko do totalnego low endu, multimedia? BUHAHAHA, rozrywka? MUAHHAHAAH, ja nie wiem co wy czytacie na tych forach, portalach czy kij jeden jeszcze wie gdzie, ale proponuje kupic sobie atoma i go do tego uzywac :D np dobry test bedzie ogladnieciem stron we flasu :] no chyba ze rozrywka dla kogos to ogladanie dvixow to w sumie tak, ale to moj AMD k6 potrafil tak samo. Atom to w sumie dobra rzeczy zbey w kartonie w szafie polozyc z paroma dyskami i zrobic z niego NASa albo na router tez sie nadaje. Ale ludzie, MULTIMEDIA? :D chyba multinerwy :]

  83. Michal (autor: morgi | data: 11/11/09 | godz.: 22:05)
    Pelna jeden sprzet i wiele roznych aplikacji, caly soft lezy w rekach x86 i ARM jest tutaj owned.
    Wyrzym
    Jasne, zapytam ciebie i innych fanow amd, czy to samo beda mowili i pisali, kiedy pojawi sie Bobcat od amd, za 2 lata czyli rywal Atoma na podworku kilku wattowych tdp. Psy szczekaja karawana Atomowa jedzie dalej z kazdym kwartalem trabiac o wielkich sukcesach i zyskach, jest z czego sie cieszyc i kazdy bedzie chcial sie przylaczyc.


  84. @morgi (autor: Michał1988 | data: 11/11/09 | godz.: 22:23)
    Wiele aplikacji - zdecydowana większość z tego wiele zwyczajnie muli na Atomie, więc to nie jest pełna funkcjonalność, samo niskie TDP to nie wszystko :-)))
    A o Bobcacie pogadamy jak się pojawi :-)


  85. jak bedzie (autor: Wyrzym | data: 12/11/09 | godz.: 03:23)
    tak samo skasztanialy to... w sumie czy ja o atomie pisze zle? spisuje mi sie dokladnie w tych zastosowaniach do jakich go kupilem. A czy kupowanie atoma (ten od intela :D) uzywanie go do tego co sie kupilo i pisanie ze do multimediow jest z dupy (nie wiem w ogole skad sie wzielo ze on jest dobry ale ok, pewnie jakas psia plotka), co jest prawda to znaczy ze sie jest fanem AMD? w sumie Ty wiesz morgi lepiej nie? :>

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.