TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 1 grudnia 2009 |
|
|
|
Doroczny Zeitgeist Google Autor: DYD | 21:10 |
| Google ogłasza dziś Zeitgeist 2009 - panoramę współczesnych zainteresowań i trendów wygenerowaną na podstawie milionów zapytań internautów na świecie, również z Polski. Podsumowanie 2009 roku dla Polski sporządzone "okiem wyszukiwarki", pokazuje, że nasze zainteresowania nie różnią się znacznie od najpopularniejszych na świecie trendów - Michael Jackson, film New Moon (w wersji polskiej Zmierzch) czy Lady Gaga znaleźli się na listach top 10 zarówno w Polsce jak i na świecie. Zainteresowanie nagłą śmiercią Michaela Jacksona zdecydowało o pierwszym miejscu jego nazwiska w światowym rankingu wszystkich haseł o najszybszym wzroście popularności, podczas gdy w Polsce odejście króla popu usytuowało go jako numer 1 wśród najczęściej poszukiwanych gwiazd.
Nadal zyskują na popularności portale społecznościowe - tegoroczne rankingi potwierdzają zainteresowanie internatów takimi serwisami jak Facebook. Również lokalne portale tego typu przeżywają oblężenie - Hiszpanie tak intensywnie korzystali ze społecznościowego serwisu tuenti, że zagwarantowali mu miejsce w pierwszej 10 światowych haseł, podobnie jak rok temu Polacy zdecydowali o torpedującym wzroście popularności naszej klasy. Polscy internauci, oczywiście oprócz szukania znajomych, fascynują się grami z portalu wyspa gier, aukcjami na allegro, samochodami z otomoto i informacjami o filmach i nie tylko w serwisach peb i filmweb, korzystają z poczty, oglądają filmy na youtube i sprawdzają rozkłady jazdy pociągów. Jednak najszybciej na popularności zyskiwał w wyszukiwarce Google w Polsce serwis chomikuj, oferujący wirtualny dysk.
Najszybciej zyskujące na popularności wyszukiwania 2009 roku:
w Polsce:
1. chomikuj
2. nasza klasa
3. wyspa gier
4. peb
5. poczta
6. allegro
7. otomoto
8. filmweb
9. youtube
10. pkp rozkład jazdy
na Świecie:
1. michael jackson
2. facebook
3. tuenti
4. twitter
5. sanalika
6. new moon
7. lady gaga
8. windows 7
9. dantri.com.vn
10. torpedo gratis
Najszybciej zyskujące na popularności wyszukiwania 2009 roku potwierdzają, że bardzo chętnie kupujemy przez Internet w systemie aukcyjnym. Aby zestawienia były bardziej precyzyjne, można zajrzeć do rankingów tematycznych, gdzie sprawdzimy na przykład rodzaj ofert w kategorii "tani, tania, tanie". Tu okazuje się, że największą popularnością cieszyły się przede wszystkim niedrogie oferty turystyczne. Wjeżdżamy nie tylko na wakacje, ale także w poszukiwaniu pracy, wciąż najchętniej za granicą.
Wśród opublikowanych dzisiaj list warto również zwrócić uwagę na ranking najpopularniejszych haseł związanych z telewizją, gdzie przebojem wdarła się Brzydula. Jej postać w tym roku cieszyła się nawet większym zainteresowaniem niż pieniądze Milionerów a nawet miłość - M jak miłość. Wśród gwiazd, poza Michaelem Jacksonem, polscy internauci szukali jak zwykle informacji o Dodzie, której po piętach deptała Lady Gaga.
Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań można znaleźć na stronie google.com/zeitgeist2009 (język polski można wybrać w prawym górnym rogu), a polskie rankingi można sprawdzić wybierając po lewej stronie regionalną stronę główną. Wśród list z różnych regionów świata znaleźć można na przykład zestawienie najpopularniejszych kandydatów w wyborach w RPA czy topowych nowinek technologicznych wyszukiwanych przez internautów w Hongkongu.
Co to jest Zeitgeist?
Google przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: "zeit" - "czas" oraz "geist" - "duch", czyli "duch czasu") podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|