Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 2 grudnia 2009 
    

Radeon HD 5670 - pierwsze zdjęcia i dane


Autor: Zbyszek | źródło: TechConnect | 12:10
(37)
W sieci dostępne są już pierwsze zdjęcia oraz informacje na temat karty ATI Radeon HD 5670, która wraz z tańszym modelem Radeon HD 5650 pojawi się w sklepach na początku przyszłego roku. Obie karty zaoferują wsparcie dla najnowszych bibliotek DirectX 11 i na sklepowych półkach zajmą miejsce dotychczas oferowanych Radeonów HD 4670 i 4650. Prezentowany Radeon HD 5670 wyposażony jest w 1GB pamięci GDDR5 ze 128-bitową magistralą oraz układ o nazwie kodowej Redwood (RV830) z 400 procesorami strumieniowymi, produkowany w 40-nanometrowym wymiarze technologicznym. Częstotliwości taktowania wynoszą 775 MHz dla układu graficznego oraz 4000 MHz (efektywnie) dla pamięci.

Warto zauważyć, że karta nie wymaga dodatkowej wtyczki zasilającej, co oznacza bardzo niski pobór energii elektrycznej.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. I w ten sposób kończy się (autor: Wedelek | data: 2/12/09 | godz.: 12:54)
    nadzieja n-vidii, że GT310 zaistnieje na rynku :P

  2. the price should be around €70 ($100) (autor: dr1zzt | data: 2/12/09 | godz.: 12:56)
    Za drogo.

  3. Brawo dla AMD/ATI (autor: pwil2 | data: 2/12/09 | godz.: 12:58)
    teraz jeszcze tylko trzeba poczekać na styczniowe obniżki cen!

  4. spoko, karta jak dla mnie (autor: Jarek84 | data: 2/12/09 | godz.: 13:31)
    malo zre pradu, a dzieki DX11 bede mogl sie pobawic DirecCompute. Ps wiadomo ile to ma ropow i TMU?

  5. wsumie (autor: Markizy | data: 2/12/09 | godz.: 13:47)
    liczyłem że AMD wstawi 480procesorów strumieniowych z 10 ROP i 24TMU

  6. cala nadzieja (autor: Jarek84 | data: 2/12/09 | godz.: 14:06)
    w przypadku RV830 w niereferentach a'la ICE-Q czy VaporX i mocnym kreceniu, Mysle ze 40nm na to pozwoli i realnym stanie sie poziom HD4770. Miejmy nadzieje ze nie obcieli za duzo TMU i ROP.

  7. poproszę to w wersji z heatpipe/kanapką.. (autor: AbrahaM | data: 2/12/09 | godz.: 14:08)
    .. i najlepiej by w 2d/idle nie brało więcej prądu niż rekordowo oszczędne HD 4670.

  8. dr1zzt (autor: morgi | data: 2/12/09 | godz.: 14:15)
    To powoli tradycja, nowa generacja, nizsza wydajnosc i wyzsze ceny. Karta w cenie 9600gt i kastratow G92 a mniej jednostek niz rv740, czyli dx11 tylko na pudelku, juz 5700 pada w tym trybie.

  9. przeciez ta karta (autor: RusH | data: 2/12/09 | godz.: 14:37)
    bedzie szybsza od 4770 czy 9600gt

  10. o morgi zawital (autor: Jarek84 | data: 2/12/09 | godz.: 14:38)
    AMD pada - a NV nie moze wogole tego trybu uruchomic.

    @Abraham - mysle ze takie wersje to tylko kwestia czasu.

    PS: Zapowiada sie swietny chip z tego do laptopa.


  11. i te giga ramu (autor: Hitman | data: 2/12/09 | godz.: 15:10)
    potrzebne jak umarłemu kadzidło - a Ty płać kliencie za fanaberie producentów..

  12. Hitman (autor: Jarek84 | data: 2/12/09 | godz.: 15:14)
    Pojawiaja sie HD5750 z 512 MB ramu to i pewnie pojawia sie jakies HD5670. A co do 1GB - to zasada marketingowa stosowana chociazby w kastratach NV i ATI mowi: im wiecej tym lepiej;)

  13. ... (autor: Michał1988 | data: 2/12/09 | godz.: 15:14)
    Gdzieś było podane, że Battleforge w trybie DX11 zyskiwał jakieś 30% wydajności w porównaniu do DX10 na HD5870. DX11 był projektowany głównie w kierunku uzyskania większej wydajności. No cóż, @morgi, jak Cię proszę, poczytaj trochę, zanim znowu strzelisz jakimś głupim stwierdzeniem.

  14. bardzo fajna karta (autor: Qjanusz | data: 2/12/09 | godz.: 15:48)
    bardzo fajna karta do DC11 i DX11 w niskich rozdziałkach.

  15. ano tak już (autor: 3men | data: 2/12/09 | godz.: 17:02)
    niektórzy mają..., gdyby jakakolwiek karta softowo mogła być upgrade'wona do kolejnych wersji dx, miała bez względu na grę zawsze 100 fps, starczało jej 10W w 3d, obsługiwała sli, crosx, cuda, buda, nuda, ruda itp, to i tak znajdzie się malkontent z debilnym pytaniem: "a dlaczego ona to ma, czemu taka elastyczna i wydajna?" tak, tak morgi, to o Tobie...

  16. taa (autor: morgi | data: 2/12/09 | godz.: 17:03)
    W bardzo niskich, nie ma co sie czarowac 19-20 cali to juz mikroekran do domu, pozostaja laptopy w Centrino z opcja DTR.

  17. Michał (autor: morgi | data: 2/12/09 | godz.: 17:08)
    W DiRT 2 jest raczej spadek wydajnosci o 30 fps, przez co juz 5770 nie wyrabia w niewielkich resolach. W sumie dobre te radeonki hd5k do dx9 hehe.
    http://www.pcgameshardware.de/...-Simulation/Test/


  18. @morgi (autor: niewidzialny27 | data: 2/12/09 | godz.: 17:32)
    nie wiem czy zauwazyles ale spadek jest przy dx11, a jaki jest spadek na NV przy dx11, ups zapomnialem NV nie ma jeszcze karty na dx11 :)

  19. @morgi (autor: Promilus | data: 2/12/09 | godz.: 19:38)
    "Karta w cenie 9600gt i kastratow G92 a mniej jednostek niz rv740"
    Do 9600GT to się zbliżał HD4670 mający 2x mniej ROP i troszkę mniej SP...a ta karta ma być wydajniejsza, bardziej energooszczędna...Tobie to tak strasznie przeszkadza? 9600GT z poborem ~90W albo 5670 z 3x mniejszym? :P


  20. Promilus HD4670 i 9600gt?? (autor: komisarz | data: 2/12/09 | godz.: 19:50)
    Zatrzymałeś się na materiałach reklamowych AMD< chociaz nawet oni nie wydają się być na tyle bezczelni, żeby zestawiac te dwa produkty.

    Co do newsa - 5670 ok, ale gdzie jest karta wejdzie w przepasc wydajnosciowa miedzy 5770 a 5850?


  21. Michal1988 (autor: komisarz | data: 2/12/09 | godz.: 19:54)
    Przyjrzyj sie wiec tesom Stalkera i Dirta (dirt - sztandarowa gra pod dx11 promowana przez AMD) i powiedz, gdzie sie podzial ten 30% wzrost wydajnosci.

    Bo Battleforge zyskal tylko dlatego, ze zoptymalizowano oswietlenie. podobna technike mozna bylo zastosowac pod dx10, ale tego nie zrobiono, wiec ciezko porownywac kod zoptymalizowany od niezoptymalizowanego.


  22. O szanowny (autor: AmigaPPC | data: 2/12/09 | godz.: 20:15)
    @Komisarz "wyjrzał z jaskini".

    NVidia mnie rozczarowała, obiecałem Synowi zmienić grafę na święta, niestety nie ma na co wymienić 9800GT.
    Coś mi się wydaje, że będzie przesiadka na ATI.


  23. Promilus (autor: morgi | data: 2/12/09 | godz.: 21:22)
    Wlasnie zblizal sie, a 9600 to juz antyk starszy niz 46x0 i 47x0 a mimo to nie ma amputacji tak wielu jak hd5k. Utracona doza wydajnosci niezbednej aby dolozyc parenascie procent przez maniakalne eksperymenty z brzytwa i powstaly chimery z waska szyna, bo tanie.
    DX11 jak widac nie robi wrazenia poza jednym benchem, ktory uwala konkretnie klatki i narazie testami gierek i tez spadek drastic bombastic. Magia dx10 i teraz dx11 czy moze niemoc obecnych kart w podniesieniu fun czy to poprzez wiecej klatek czy wiecej bajeru na monitorze i nici z tego. Trzeba poczekac na konkretne visual graph.


  24. morgi (autor: Markizy | data: 2/12/09 | godz.: 22:05)
    jak nie masz nic do powiedzenia to nie mów, bo te wypociny są żałosne. Bełkot dla bełkotu, to gorsze niż pusta witryna.

    Co do sytuacji to jedynie AMD stanęło na wysokości zadania w dziale grafiki, maja piersi karty z DX11, i poszerzają swoja ofertę. Nvidia odwraca już spalone kotlety po raz kolejny, zamiast zaprezentować nowa architekturę. A Intel tylko zapowiada kartę graficzna (nomen omen co to wyjdzie) Larrabee której nikt tak naprawdę w działaniu nie widział, nie mówiąc o samplach inżynieryjnych.

    Tak że się odczep, bo to że mogą tak łatwo modyfikować architekturę r600 to znaczy że myśleli o przyszłości dalszej niż nVidia i intel. I nie używaj pornografii optycznej.


  25. @komisarz (autor: Promilus | data: 2/12/09 | godz.: 22:47)
    A tak dokładniej to o co ci chodzi? Mam 4670, kolega obok ma 9600GT...zasadniczo w 90% gier różnica FPS na tyle niewielka...że mamy te same grywalne rozdzielczości...bardzo odpowiednim konkurentem rv730xt jest 9600gso rev 1 (ten 96SP)...co nie zmienia faktu, że 9600Gt ma ROPów 16, rv730 8 a cedar ma również mieć 16 przy dość wysokim taktowaniu. No...i co? Może napiszesz, że będzie od 9600GT słabsze?

    @morgi - 9600GT nie ma amputacji? aha, to połowa shaderów i TMU z pełnego G92 to nie są amputacje teraz...ciekawe ;) Przy czym HD4670 to zawsze celował w umiarkowany lowend, a 9600GT nie ;) Bo wyżej. Nawet już nie chce mi się porównywać powierzchni chipów i zysków jakie AMD miało na 1x RV730 a jakie NV na 1x G94 ;)


  26. @komisarz (autor: Michał1988 | data: 2/12/09 | godz.: 23:07)
    A no właśnie widzisz, optymalizacja to klucz do zwiększenia wydajności. I powtarzam, mówiłem o porównaniu DX10 do DX11, nie DX9 do DX11. Jakby każdy przykładał się do optymalizacji gier, to nie byłoby w dzisiejszych testach stwierdzenia: "procesor jest wąskim gardłem dla karty graficznej".

  27. @komisarz (autor: Marek1981 | data: 3/12/09 | godz.: 00:51)
    wyszedł ze swojej jaskini i głupoty prawi......
    Promilus ma rację, a jak nie potrafisz czytać wracaj do szkoły.
    Architektura chipu 4670 jest o wiele wydajniejsza!!! O ile mnie nie myli pamięć to 9600GT ma jeszcze szyne pamiątek 256bit a w 4670 jest 128bit.
    O ile w wersji normalnej 9600GT jest przeważnie ciut szybsze to w wersji mobilnej dostaje baty nawet od 4650.....

    http://www.notebookcheck.pl/...osiagow.1174.0.html
    poz 35 i 61


  28. morgi co ty znowu bredzisz ,co nie wyrabia 5770:)) (autor: speed | data: 3/12/09 | godz.: 06:05)
    Prosze bardzo
    Ustawienia Ultra rozdzielczosc 1680x1050
    Min fps-- 36.6
    average-- 46.8
    rozdzielczosc 1920x1200 ustawienia ultra
    min --36.5fps
    average --41.3fps
    Facet czasami milczenie jest zlotem.


  29. Markizy (autor: morgi | data: 3/12/09 | godz.: 09:38)
    No co jak tak dalej pojdzie to jest tylko hd5800 do gier w srednich rozdzielczosciach, ktore po aktywacji dx11 jeszcze lapia prog plynnosci, trzeba poczekac na propozycje Nvidii, moze nie bedzie takich drastycznych spadkow, albo po prostu na nastepne generacje, bo te znowu nadaja sie do dx9 czasem 10, lipa.
    r600 nie jest wieczne, skoro Nvidia zmienia swoja o wiele bardziej udana, to pewnikiem ati musi, bo nie sprawdza sie nigdzie poza grami i to z jakimi problemami np. sterowniki i problemy z iq.


  30. morgi (autor: mandred | data: 3/12/09 | godz.: 09:55)
    niedawno liczyły się tylko gry, a teraz już nie?
    Czepiać się możesz i nvidi bo są tytuły w których to ich karty dostają zadyszki a ati nie.


  31. mandred (autor: morgi | data: 3/12/09 | godz.: 13:59)
    Jasne wiecej jednostek i znacznie wieksza moc, a tylko 50% wiecej wydajnosci, dochodzi dx11 i z tych 50 zostaje 20%, a ciekawe czy polowa z tych nabitych w bambuko reklam windows 7 zauwazy roznice, czy znowu 'prawie', oczywiscie jasne mozna kupowac ten sprzet do dx9/10, ale wowczas marketing ati o dx11 to kwiatek do kozucha, jak przy pierwszych ich seriach hd i 'wydajnosci' w vista.

  32. ... (autor: Michał1988 | data: 3/12/09 | godz.: 15:06)
    Lepiej poczekać na gry od początku tworzone na DX11, bo jak na razie to sytuacja przypomina międzyplatformowe porty - na konsolach chodzą jak mają chodzić, a potrafią zarżnąć dobrego PCta (vide GTA4). Co do Dirta 2 - dopiero niedawno zabrali się za implementację w grze funkcji DX11, przez co trochę przesunęli premierę wersji na PC. I możliwe, że nie zoptymalizowali jej odpowiednio w DX11. Ale to tylko moje domysły... :-)

  33. Michał (autor: morgi | data: 3/12/09 | godz.: 16:03)
    Dobry tekst z tym czekaniem, niestety to nie jest pomysl na komputerowego bakcyla, ale raczej na metody kontemplacji i medytacji dla mnichow zakonnych. To co zazyna blacharke to marna stacja do gier i zbyt male zainteresowanie kupujacych ta rozrywke, nie oplaca sie tworzyc gry ekskluzywnej dla blacharki poza nielicznymi juz w swiecie wyjatkami, a wiec konwersji niejako wymuszaja zgodnosc ze standardami nizszymi i dobrze, dlatego widac, na jaka slepote zapadl Microsoft i spolka, a pamieta ktos reklamy ile to gpu mialo przejac zadan od cpu i jak widac dobilo to wydajnosc kompletnie.

  34. @morgi (autor: Michał1988 | data: 3/12/09 | godz.: 16:17)
    To jak inaczej zweryfikujesz faktyczne korzyści lub wady, które przynosi DX11 jeśli nie poprzez testy w grze robionej od podstaw w tym API? :-) I niestety można sobie czekać i czekać, chociaż jeśli Windows 7 osiągnie większy sukces niż Vista, to całkiem możliwe, że wreszcie deweloperzy zaczną przychylniej patrzeć na DX11. Do tego dochodzi kwestia, że ma on być kompatybilny z Vistą, więc ma większą, niż DX10, szansę wybić się. I może dzięki temu programiści przyłożą się do optymalizacji gier pod to API, bo ileż można jechać na DX9.0c?
    A co do portów - chodziło mi nie o porty międzyplatformowe, a o porty gier z DX9.0c na DX10 i 11. Bo tak to można nazwać. I moją wcześniejszą wypowiedź można nazwać porównaniem :-) Czytaj ze zrozumieniem :-)


  35. do pełni szczęścia brakuje (autor: Qjanusz | data: 3/12/09 | godz.: 17:28)
    jeszcze tego, żeby TSMC się wyrabiał z produkcją i ważnego elementu w postaci konkurencji, bo ceny trzymają się na zbyt wysokim poziomie.
    Piszę o konkurencji w postaci Fermi a nie czegoś pokroju GF 310.


  36. morgi to jak to jest z ta 5770 ????? (autor: speed | data: 3/12/09 | godz.: 21:03)
    powietrza ci zabraklo ??
    doloze ze na 4870x2 w rozdzielczosci 2560x1600 ustawienia ultra ,4AA
    wychodzi
    minimum -- 50.0fps
    ave ------- 60.8fps
    Najnowsze wiesci z Nvidia to takie ze kochany gf300 nie uzyskuje wydajnosci pojedynczej 5870 i co powiesz na to??? zobaczymy jak uda sie zrobic pelno sprawny chip co to bedzie za badziewie:)))


  37. @Speed (autor: AmigaPPC | data: 3/12/09 | godz.: 22:37)
    wzywany abonent zignoruje Ciebie, bo zadajesz niewygodne (czytaj niezgodne z Jego bredniami) pytania.
    W ignorowaniu jest Mistrzem (duże "M" świadomie użyte) - choć może powinienem napisać "w ignorancji" ?


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.