Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 14 stycznia 2010 
    

Oficjalna premiera kart ATI Radeon HD 5670


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 07:33
(30)
Firma AMD wprowadza dziś na rynek nowe karty graficzne ATI Radeon HD 5670. Karty oferują wsparcie dla bibliotek DirectX 11 i na sklepowych półkach mają zastąpić dotychczas oferowane Radeony HD 4670. Akceleratory składają się z 40nm układów o nazwie kodowej Redwood z 400 procesorami strumieniowym oraz 512MB lub 1GB pamięci GDDR5 ze 128-bitową magistralą. Szybkość pracy układu graficznego wynosi 775 MHz, natomiast pamięci 4000 MHz (efektywnie). Karty zapewniają wsparcie dla materiałów wideo w wysokiej rozdzielczości oraz technologii pracy wielomonitorowej ATI Eyefinity. Warto odnotować również brak dodatkowej wtyczki zasilającej, co oznacza bardzo niski pobór energii elektrycznej. Sugerowana cena detaliczna wynosi 99 USD.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. taka sobie i droga (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 09:05)
    Co widziałem to nie rewelacja, jest na poziomie 9600GT
    http://pclab.pl/art40417.html
    http://nvision.pl/...-Articles-318-ndetails-1.html


  2. :.: (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 09:07)
    nawet może bardziej pod 9500GT

  3. @arco (autor: TeXXaS | data: 14/01/10 | godz.: 09:12)
    Pierwsze primo - to jest low end. Tak, zgadzam się, że to kastrat, ale najbardziej cieszę się z utraty wtyczki z dodatkowym zasilaniem. I tu jest drugie primo. Ta karta bierze mało prądu w spoczynku. Jak ktoś chce sobie czasem zagrać, ale zwykle nie gra - będzie super. W sensie - jak będzie kosztować do 80Euro w przeliczeniu na PLN to kupię. ;)

  4. a ja mysle.. (autor: gen_F | data: 14/01/10 | godz.: 09:18)
    ..ze to chyba bedzie moja nastepna karciocha. Chlodna i nie trzeba miec walizkowej elektrowni pod biurkiem. Jak stanieje to biore :)

  5. @TeXXaS (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 09:32)
    tu się zgodzę chłodna, brak dodatkowego zasilania, i kto mało gra, ale cena jest podobna do HD 4850

  6. :...:...: (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 09:33)
    chyba jak stanieje w marcu lub kwietniu po Fermi

  7. A co ma Fermi do cen lowend (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 10:13)
    ta karta to kolejny przyklad jak karac nielicznych fanow swojej firemki wciskajac wysoka cene za dx11, ktory tak naprawde na serii hd5k dziala mulowato, zwlaszcza teselacja ich oslawiona zabija te karty.

  8. a to ma (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 10:55)
    że brak konkurencji z DX11 i tylko ATI ma. A teraz ATI daje w każdy segment karty z DX11.
    Chyba że się mylę i nic FERMI nie ma do serii HD5xxx, a GF100 to dopiero pułka z HD6xxx -tak morgi?


  9. @morgi (autor: rookie | data: 14/01/10 | godz.: 10:56)
    Radeony serii 5000 działają mułowato? Mułowatość to najnowsze nvidia Geforce GT240, nadają się do grania w 640x480 i to przy bardzo umiarkowanym poziomie detali...

  10. arco2006 (autor: Markizy | data: 14/01/10 | godz.: 11:05)
    http://www.in4.pl/..._id=597&rectr_str_numer=5

    Ja osobiście myślę że przegiąłeś z tym 9500GT. Karta jest na poziomie 9600GT, przeczytaj podsumowanie na labie.

    cena radeon 4850 oscyluje kolo 400zł, może da sie go taniej wyrwać, ale ten 5670 powinien chodzić na początku w cenie 350zł. Później nastąpi spadek do około 300zł jak to bywa z nowościami i pozycjonowaniem oferty.

    A druga rzecz karta ta jest następca 4670 którego wyprzedza średnio o 30%.


  11. bardzo fajna karta (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 11:13)
    GDDR5 na pokładzie, niewielka i cicha, na której można pograć. Bardzo dobrze się kręci.

    Wyjdą wersje z GDDR3 i nowa sztuka w sklepie będzie kosztowała 250 pln. Hicior murowany.


  12. ... (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 11:15)
    tak sobie jeszcze głośno myślę... Wyobrażacie sobie Fermi (w jakimkolwiek stopniu wykastrowane) z chłodzeniem jak tytułowa karta? :-)

  13. @Markizy (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 11:23)
    [link usunięty]
    Minusy:
    - tylko 8 jednostek ROP i 20 TU,
    - wolniejsza od GeForce 9600 GT.
    i dlatego napisałem # 2 #, ale tak to bardziej myślę że wydajność 9600GT # 1 #
    A powinna być troszkę tańsza tak do 300zl 512MB i tak do 340zl za 1GB.


  14. a pamietam (autor: kretos | data: 14/01/10 | godz.: 11:25)
    ze jak wychodzila 8600gt i byla wolniejsza od 7900gt to wszyscy wieszczyli ze jak sie dopracuje sterowniki to bedzie lepiej i zeby brac 9600gt, niestety nic z tego nie wyszlo, jak wychodzila ati 4670 to wszyscy mowili, ze jak ati dopracuje sterowniki to wyprzedzi 9600gt i zeby kupowac 9600gt - po 2 latach 9600gt potrafi wyprzedzic nawet najnowsza karte ati z podobnego segmentu cenowego a 4670 jak byla cienka tak pozostala...

  15. arco2006 (autor: Markizy | data: 14/01/10 | godz.: 11:41)
    w 2 na 3 serwisu co porównujemy radeon 5670 jest na poziomie 9600GT.

    http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3720

    teraz z 3 do 4. Wiec śmiało można powiedzieć że są to karty porównywalne.


  16. @Markizy (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 11:48)
    zgadzam się, że te karty są porównywalne.

  17. Jaki nastepca (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 13:19)
    za te pare procent zadaja haraczu, bo w tej samej cenie sa karty wydajniejsze, chociaz antyki jak 9800gt. Ostatecznie widac, ze te 40 nm od tsmc to niezla lipa i to w segmencie gdzie jest silna konkurencja i takie porazki zarowno od ati jak i Nvidia.

  18. @kretos (autor: rainy | data: 14/01/10 | godz.: 14:02)
    Jak widziałem z testów na Anandtechu (również Guru3D) to jednak 5670 jest trochę szybszy niż 9600GT.

    W ramach przypomnienia: 9600GT debiutował około 2 lat temu w przedziale 169-189 dolarów.
    To zupełnie inna półka niż 5670 (99 dolarów).


  19. ,,, (autor: szpak3 | data: 14/01/10 | godz.: 14:23)
    5670 musi być zdecydowanie tańsza od 4770 bo w testach jest słabsza a DirectX 11 to mała pociecha, po prostu nie da się tego obecnie wykorzystać, no a ATI Eyefinity to już przesada bo jaki sens używać 3 lcd do tak słabej karty, tym razem mam dylemat odnośnie nowej oferty ATI, gdyby kosztowała 280zł to ok inaczej jest krucho

  20. @szpak3 (autor: rainy | data: 14/01/10 | godz.: 14:58)
    To jest karta skierowana głównie do ludzi zainteresowanych HTCP a nie dla graczy (nawet budżetowych).

    Jej przypuszczalna cena to jakieś 350 złotych (może ciut mniej) a w podobnej lub niewiele wyższej można znaleźć 4850, który zje ją na śniadanie.


  21. rainy (autor: szpak3 | data: 14/01/10 | godz.: 16:10)
    Do grania za słaba, dla HTCP za dobra, nawet nie wspomnęli i pewnie nie wyjdzie low profile, ja pozostaje przy swoim, cena poniżej 300 i jest sukces

  22. @szpak3 (autor: rainy | data: 14/01/10 | godz.: 16:17)
    Nie zgodzę się, że nie można na niej pograć - w rozdzielczości 1280x1024 da się jak najbardziej (można nawet próbować 1680x1050).

  23. granie (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 16:24)
    gdzieś czytałem że tylko 18% posiadaczy PC gra w FullHD. Zdecydowana większość gra w rozdziałkach na jakie pozwalają karty w budżecie 400-500 pln

  24. rainy (autor: szpak3 | data: 14/01/10 | godz.: 16:56)
    No może się zagalopowałem, jakoś można pograć ale posiadając 350 zł na kartę do gier wybrał bym 4770, lub 4850 a czasem po tyle schodziły na allegro 4870 na gwarancji

  25. jaki badziew (autor: komisarz | data: 14/01/10 | godz.: 19:59)
    w porownaniu do 4770 w podobnej cenie:
    - wycieta 50% jednostek ROP
    - jedna trzecia jednostek teksturownia
    - 1/3 shaderów

    Jaki jest sens tej karty? 4770 tez jest oszczedna i w dodatku wyraznie szybsza. Ale niektorzy widze szukaja zalet ns sile.


  26. komisarz (autor: Markizy | data: 14/01/10 | godz.: 20:45)
    jak widać ma,

    ale jakoś nad sensem 9600GSO z 48SP sie nie zastanawiasz, tak jak GT240/220 jak i istnienie w bardzo podobnej cenie co 9600GT 9800GT.

    wiec wiec nie pisz że badziew. Bo 4770 jest droższy.

    Ale jak już głupio porównujesz karty, przecież od 4770 jest lepszy 4850, od niego niewiele więcej kosztuje 4870 a od niego z kolei 4890 i tak dalej. (nie dając przeplatanki z GFmi)

    Każdy kupuje to na co go stać. Cena karty nie jest idealnie dopasowana. Ale czy jakaś karta była idealnie dopasowana? Masz wolny wybór, kupujesz co chcesz. Tylko trzeba pamiętać że przy tanich kartach często stosowane są niższe takty i gorsze pamięć (nie zawsze ale np 9600GT z DDR2 już widziałem)


  27. bardzo ciekawa karta (autor: omengts | data: 14/01/10 | godz.: 22:49)
    w dodatku szybsza od 9600GT, nie mówiąc już o grzańcu GT240, poczekam na wersje DDR3 512MB i biore.

  28. @omengts (autor: Qjanusz | data: 15/01/10 | godz.: 09:44)
    dokładnie, 512 GDDR3 i odpowiednio skrojona cena będą bardzo dobrą propozycją.

  29. Qjanusz (autor: Markizy | data: 15/01/10 | godz.: 11:25)
    myślę że różnica miedzy GDDR3 a GDDR5 będzie na tyle mała że sie opłaci brać karty z wolniejszymi pamięciami.

  30. ten morgi jest udany (autor: zeek | data: 15/01/10 | godz.: 12:55)
    "ta karta to kolejny przyklad jak karac nielicznych fanow swojej firemki wciskajac wysoka cene za dx11, ktory tak naprawde na serii hd5k dziala mulowato, zwlaszcza teselacja ich oslawiona zabija te karty."

    co za banialuki :)) spojrzyj na test na in4 jakiego karta dostaje kopa w STALKER: Call of Pripyat w DX11

    http://www.in4.pl/...id=597&rectr_str_numer=17


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.