Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 14 stycznia 2010 
    

Problemów 'Fermiego' ciąg dalszy...


Autor: Wedelek | źródło: Fudzilla | 09:51
(97)
Karta Nvidia Fermi już od dłuższego czasu boryka się z różnorakimi problemami, ale mimo to producent zachwala swój nowy produkt. Zapewne wielu z was było zaskoczonych, że Nvidia nie prezentuje zbyt wielu benchmarków działających na kartach graficznych opartych o nowe GPU. Anonimowe źródło donosi, że Fermi jest wydajniejszy o niecałe 20% od Radeona HD 5870, a dwuprocesorowy "świerk" AMD po prostu kartę N-vidii miażdży. GF 100 ma też spore problemy z odprowadzaniem ciepła. Jak twierdzą Ci, którzy kartę widzieli układ grzeje sie niemiłosiernie, a Nvidia musiała zamontować na swoim produkcie wydajne chłodzenie, które jednak potrzebuje więcej miejsca na wylot powietrza, żeby wypompować ciepłe powietrze. Niestety śledź karty ma określoną pojemność, więc Nvidia musiała zrezygnować z kilku gniazd. O ile na karcie mieszczą sie dwa DVI, to już wyjście HDMI się zwyczajnie nie zmieściło i producent musiał zastosować wersję mini.

Jest jeszcze dodatkowy problem. O ile wydzielanie temperatury, czy mniejszą niż zapowiadana wydajność można przeboleć, o tyle cena jest czynnikiem, który musi być odpowiednio dostosowany do możliwości. Według źródeł bliskich TSMC, która już zaczęła produkcję nowych GPU nvidii uzysk z wafla krzemowego wynosi zaledwie 20%. Oznacz to, że tylko jedna karta na pięć jest sprawna. Portal Fudzilla pokusił się o podliczenie kosztów produkcji nowych kart z Fermim na pokładzie.

Nvidia kupuje swoje wafle krzemowe w cenie 5000$ za sztukę. Przy obecnym uzysku daje to koszt 200$ za jeden GPU. Oczywiście sam procesor graficzny nie czyni karty graficznej. Koszt produkcji jednej karty graficznej wynosi więc ok 600$. Jest to wartość, przy której Nvidia nic nie zarabia. Do tego należy dodać marżę firm, które będą sprzedawać karty pod swoim szyldem i marże naliczane przez pośredników. Wychodzi całkiem pokaźna kwota.
Biorąc pod uwagę, że uzysk kart AMD serii HD 5xxx wynosi od 60-80% nie dziwi fakt, że Nvidia zdecydowała się przeznaczyć swoje nowe karty na rynek profesjonalnych rozwiązań, jak Tesla czy Quadro nie powinna dziwić. Zapewne Nvidia postanowiła poczekać na zwiększenie uzysku, przed wprowadzeniem serii GeForce 100.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: reev | data: 14/01/10 | godz.: 09:59)
    Problemów 'morgiego' ciąg dalszy...

  2. ... (autor: Chucky | data: 14/01/10 | godz.: 10:02)
    problemow graczy ciag dalszy...;/

  3. Jak ktos chce rozrywki to dzisiaj czyta to (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 10:10)
    http://www.xbitlabs.com/...y_to_Compete_Intel.html

  4. .... (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 10:17)
    jak to było Fermi w maju 2010r., premiera może być w marcu i kilka sztuk, ale większa dostępność to maj. Oj bieda będzie. Ceny z kosmosu :(

  5. ... (autor: kubaswielgus | data: 14/01/10 | godz.: 10:22)
    Czy to już pora, żeby zacząć pisać - biedna nvidia i niedobre AMD. Role się odwróciły i teraz AMD będzie szalało z cenami.

  6. 400$ na produkcje PCB i pamięci? (autor: komisarz | data: 14/01/10 | godz.: 10:28)
    chyba jakiś AMD fanboy to liczył (marze itp - nie wliczone!).

  7. @morgi (autor: arco2006 | data: 14/01/10 | godz.: 10:30)
    A co ma wspólnego CPU z GPU. AMD dopiero się zaczyna rozkręcać, grafika z ATI do CPU wejdzie i intel rozłożony z jego grafiką.

  8. Jeśli to prawda, to: (autor: Mcmumin | data: 14/01/10 | godz.: 10:32)
    - na platformie G100 nie zbudują kanapek a i konfiguracja SLI będzie możliwa tylko przy chłodzeniu wodnym
    - ATi/AMD jeszcze dłuuugoo będzie miało najwydajniejszą kartę graficzną
    - zanim nVidii uda się udoskonalić procesor i zmniejszyć koszty produkcji na rynku pojawi się HD6XXX
    - tracą rynek rozwiązań mobilnych.
    Z jednej strony cieszę się, że AMD może w końcu stanąć na nogi i zacząć generować spore zyski. Z drugiej strony - jako potencjalny odbiorca - mam obawy, że wkrótce nastąpi nowe rozdanie na rynku i Intel będzie nas kosił za procesory, AMD za grafiki a nV zostanie konkurowanie z Qualcommem na rynku rozwiązań ultramobilnych.


  9. ... (autor: reev | data: 14/01/10 | godz.: 10:32)
    morgi - http://nonsensopedia.wikia.com/...k_do_wiatraka%3F

  10. a tu @komisarz ma rację (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 10:39)
    ktoś przesadził i to porządnie z liczeniem.

    Sam Radeon HD5870 kosztuje 399$. Wliczone są w to marże, GPU, pudełko... wszystko!
    Nie wierzę że PCB Fermi będzie kosztowała więcej niż Radeonów. No może kilka/kilkanaście dolarów, z tego powodu że Fermi na 384bit kontroler pamięci, a Radeon 256bit. Cała różnica.

    Niestety problemy Fermi i skupienie się nV na rynek PRO, źle wróży wszystkim. Bez względu na to czy ktoś jest fanem czy nie.


  11. i przestaję się dziwić... (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 10:48)
    ... że nVidia jako układy mobilne przedstawiła stare fg200 przemalowane na gf300.

    Nie ma bata żeby takiego gorącego potworka nawet mocno wykastrowanego wsadzić do lapa. To nie czasy Pentium 4!

    Dla wszystkich wieszczów i jasnowidzów niech to będzie jako przestroga. AMD nie dość że nie upadło, to ma otwarta drogę do niemalże monopolu na rynku GPU przez najbliższe 2-3 kwartały.


  12. Qjanusz (autor: Galnospoke | data: 14/01/10 | godz.: 10:49)
    Policz jaki uzysk z wafla. Te karty beda od 2000 zl w gore. Jak nie znacznie wiecej. Chyba, ze nVidia zacznie doplacac do produkcji.

  13. @Qjanusz (autor: Marek1981 | data: 14/01/10 | godz.: 10:52)
    Porównaj cene chipu 5870 z ceną chipu G100!!!
    jeżeli cena G100 jest ok 200$ a uzysk radeona jest ponad 3x większy i chip jest mniejszy.
    Więc można przyjąć cenę 1 chipu ATI ~ 45-50$!!!
    Teraz porównaj cenę sprzedaży 5870 a samego chipu. ~400$ - 45$ = 355$
    A w przypadku fermi mamy droższe płytkę, droższy system chłodzenia, droższy kontroler pamięci, pewnie więcej pamięci na pokładzie..
    Jak w mordę strzelił wychodzi w granicach 600$

    Więc zanim skrytykujesz policz......


  14. Złe wieści (autor: tompo75 | data: 14/01/10 | godz.: 11:02)
    bo zawsze gdy na szczycie był tylko jeden to gracze płakali kiedy płacili. I teraz będzie podobnie. A fermi no cóż, sprawne będą rozdawać jak mówiłem wraz z Duke Forever ;)

  15. @tompo75 (autor: Marek1981 | data: 14/01/10 | godz.: 11:11)
    NV mając problemy z fermi będzie długo się rozkręcać, nie nie wróży niskich cen. A jak już się zacznie rozkręcać usłyszymy pewnie o wydajności HD6xxx.

  16. A ja mam wrażenie (autor: Nohrabia | data: 14/01/10 | godz.: 11:30)
    że to działa jak wahadło. Raz ci raz ci. Jak nie ci to ci posiadali najwydajniejszą linię kart na rynku.

    Eh. A przynajmniej dobrze żeby tak było.
    Bo nie uśmiecha mi się płacenie 800 złotych za kartę z najniższego pułapu wydajnościowego :/


  17. SZKODA (autor: Barbarian | data: 14/01/10 | godz.: 11:41)
    Liczyłem na to, że kiedyś Fermi wyjdzie w cenie dla ludzi. Nie miałem wątpliwości, że nvidia ściemnia totalnie z normalną produkcją tego układu w 2010, ale rowiązanie jest nowatorskie i byłoby bardzo atrakcyjne ze wzgledu na możliwość wykorzystania super wydajnego CUDA. Cały czas czekam na kotlecik GT 240 od Zotaca z pasywnym chłodzeniem, ale jakoś w sklepach tego nie ma. Szkoda, że AMD nie rozwija swojego Stream tak dobrze jak nvidia CUDA.

  18. @Marek1981 (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 11:42)
    odniosłem się do kosztu samej PCB i chłodzenia bez marży.

    Jak byk w newsie napisane jest że koszt karty bez GPU to 400$. I to bez żadnych prowizji. Nie może być to prawdą, skoro kompletny HD5870 kosztuje poniżej 400$ licząc z marżami.

    PCB nVidii będzie bardziej skomplikowane ze względu na 384bit, ale nie powinno to podrożyć samej płytki o kilkaset %

    Podana przez Ciebie kwota 355$ zawiera niezmienne dla AMD i nVidii marże, koszy chłodzenia, pamięci, transportu, marketingu itd...
    Tylko niewielka część tej kwoty to cena PCB, która będzie w przypadku nVidii trochę droższa niż u AMD.


  19. a mnie to wisi (autor: Demo | data: 14/01/10 | godz.: 11:44)
    Już od jakiegoś czasu przestałem gonić za sprzetem. Gram w gry sprzed 2 lat. I gry i sprzęt co je uciągnie na max jest nieporównywalnie tańszy niż w czasie gdy wchodziły. Do tego wszystko praktycznie działa idealnie (przez 2 lata wyjdą patche itd). Wystarczy odrobina cierpliwości i problem znika :)

  20. @Demo (autor: Barbarian | data: 14/01/10 | godz.: 11:48)
    Taktyka jest dobra i skuteczna. Jeśli zrobisz to samo z całym sprzętem i będziesz kupował tylko rzeczy będące na rynku od roku, to nigdy nie zrobisz wpadki, zapłacisz mniej i zero problemów od strony softu.

  21. @Demo (autor: cris22 | data: 14/01/10 | godz.: 11:52)
    To moja taktyka od paru lat ;-D

  22. Marek1981 (autor: komisarz | data: 14/01/10 | godz.: 12:18)
    jak zwykle brak zrozumienia tekstu. przeczytaj news kilka razy i popros tate, zeby ci wytlumaczyl, ze te 400$ to koszt produkcji karty BEZ GPU i bez marzy.

    Tymczasem caly twoj krzykliwy i przydlugi wywod dotyczy jakichs cen sprzedazy, uzysku (uzysk PCB?). Fanboyskie zaslepienie, ale bez przesady...


  23. Demo (autor: komisarz | data: 14/01/10 | godz.: 12:18)
    Jak tam Crysis? :)

  24. @komisarz (autor: Barbarian | data: 14/01/10 | godz.: 12:20)
    Skoczyłeś na Marek1981 dokładnie jak fanboy. Zmieniasz cel z tematu na konkretną osobę, co jest raczej niedopuszczalne.

  25. @all (autor: Wedelek | data: 14/01/10 | godz.: 12:26)
    Zaznaczam, że to nie ja liczyłem wszystkie koszty. Pozatym wszystkie informacje tu przedstawione nie są do końca sprawdzone. Oczywiście funboyem nie jestem, ale chciałem pokazać, że dopracowanie procesu nie zależy tylko od TSMC, ale też i AMD czy nvidii...

  26. @Wedelek (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 12:35)
    spoko, nikt nie ma żalu. Takie są dane w źródełku.
    Trochę przerysowane z tymi kosztami, ale fakt faktem że u tego samego producenta (TSMC) AMD ma uzysk do 80%, a nVidia 20%.

    Nie zapominajmy że ostatnie lata to AMD musiało gonić nVidię i skupić się na dopracowaniu swoich GPU, natomiast nVidia miała ten komfort że mogła sie skupić na opracowaniu nowego chipu. Jak widać, zmarnowała ten czas ewidentnie...


  27. Cos z tymi kartami (autor: Wyrzym | data: 14/01/10 | godz.: 12:49)
    nie tylko do gier nie tak, nie dosc ze ich jeszcze nie ma, to juz same problemy robia :]

  28. Ludzie.. (autor: dr1zzt | data: 14/01/10 | godz.: 12:51)
    News pochodzi z fudzilli...
    FAKTowi tez wierzycie? :)


  29. Można też sięgnąć do źródła, zamin się krytykuje (autor: geordie | data: 14/01/10 | godz.: 13:02)
    i stwierdzić, że 600$ to cena detaliczna (sticker price), a nie koszt

  30. @dr1zzt (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 13:20)
    ale przyznasz że coś musi być na rzeczy, skoro karty były zapowiadane na listopad, a do tej pory nie mamy żadnych wykresów, porównań, czegoś namacalnego,
    tylko same plotki, a to fotkę, a może krótki filmik...

    Tak na prawdę na podstawie tego co mamy nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy Fermi istnieje.

    Wcale się nie zdziwię że ten konkurs z Fermi to też jedna wielka ściema. Wygra go podstawiona osoba która dostanie atrapę, po czym będzie się rozpisywać po necie jaki to ten Fermi ach i och..


  31. OT: (autor: Elektron | data: 14/01/10 | godz.: 13:24)
    A czy przypadkiem niedawno nie było gdzieś napisane, że uzysk w TSMC jest na poziomie 4%?

  32. @koniszarz (autor: sz4rlej | data: 14/01/10 | godz.: 13:28)
    a co w tym crysisie jest wartego uwagi? nie wiem jak ciebie, ale w grze grafika jest w stanie przyciągnąć co najwyżej na godzinę gry. Znam dziesiątki lepszych strzelanek niż crysis. Coraz nowsze gry są coraz bardziej wymagające jeśli chodzi o cenę i wymagania sprzętowe, ale za to coraz mniej grywalne.

  33. @Qjanusz (autor: dr1zzt | data: 14/01/10 | godz.: 13:29)
    Nie chodzi mi o wielka niewiadoma fermi, tylko za glupoty ktore wypisuje fudzilla. Zwlaszcza ten uzysk 20% :)))

  34. Leja wosk na wrozby (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 13:34)
    a mialem nadzieje na testy kart, slajdziki czy nawet na kolejne komiksy Nvidii, a nie przedwczesna pisanke.

  35. @dr1zzt (autor: Chucky | data: 14/01/10 | godz.: 13:34)
    mówisz że za duży uzysk, możesz mieć rację... ;D

  36. @dr1zzt (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 13:47)
    a to się okaże niebawem.

    Jeżeli w sklepie będzie pełno Fermi i będą one niewiele droższe od Radeonów, to znaczy że źródło kłamało.


  37. . (autor: dr1zzt. | data: 14/01/10 | godz.: 13:57)
    .

  38. Coś tu nie gra (autor: tompo75 | data: 14/01/10 | godz.: 13:59)
    i tyle. Myślę że będąc na szczycie skupili się nad pionierskim pomysłem, który im nie wyszedł i zostali przez to w tyle. Dopracują, nadgonią, AMD teraz przeznaczy siły i środki na pionierstwo i znów wszystko się wyrówna. A Fermii... skończy jak Matrox się obawiam, czyli droga karta dla "profesjonalistów" której w gruncie rzeczy nikt nie potrzebuje. Pewnie dopiero następne wersje będą OK.

  39. . (autor: dr1zzt. | data: 14/01/10 | godz.: 14:02)
    .

  40. @morgi (autor: Drow | data: 14/01/10 | godz.: 14:16)
    misiu pysiu, wiesz co oznacza "FORMER executive"? Gdyby to mowili aktualni, to bym ci przyznal racje, bylby obciach, ale byli pracownicy to sobie moga mowic co chca, tylko kto im uwierzy? procz ciebie i drizzta, oczywiscie. no i komisarza, ktory cie zawsze broni, jak rycerz w srebrnej zbroi.

  41. Parhelia 512? (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 14:30)
    też miała być rewolucyjna, a stojący za nią Matrox swoja siłę przebicia miał.

    VSA-100 3dfx-a? To samo. Rewolucja która miała gromić wszystkie pozostałe konkurencyjne produkty.

    mam nadzieję że Fermi nie dołączy z nVidią to tej paczki.


  42. biada nvidii oj biada (autor: zeek | data: 14/01/10 | godz.: 14:34)
    wyjdzie fermi, bedzie kosztowac fortune, nikt go nie kupi, o tanszych kartach goblinow z nowej genracji w ogole nie slychac, ojj biada nvidii biada

    ati zaatakowalo caly segment rynku, 25 stcznia premiera dlugo oczekiwanego HD5830, zaczynaja wchodzic na rynek mobilny 40nm+DX11, ojj biada nvidii biada


  43. . (autor: mojepc | data: 14/01/10 | godz.: 14:48)
    .

  44. @up (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 14:56)
    albo to jakaś farsa, albo połowa "userów" pochodzi z Szanownej Redakcji.

  45. swietnie lolo (autor: dr1zzt | data: 14/01/10 | godz.: 15:05)
    Piszecie ze serwis upada przez morgiego... to zobaczcie co wyprawia _to cos_ powyzej...
    m. atakujecie, a z _tym czyms_ tutaj pewnie macie niezly ubaw.
    Zalosne.
    Pozwole sobie tylko przypomniec ponownie ze morgi nikogo nie obrazal.

    Nie mam nic wspolnego z redakcja tcp, nawet nie moge doprosic sie DYDa zeby zmienil moj nick na poprawny... od pol roku...


  46. biada to nam się szykue (autor: szpak3 | data: 14/01/10 | godz.: 15:08)
    jak nv się nie ogarnie i wyjdzie hd6000 bez żadnej konkurencji stawki pozabijają, hd4000 było miło, ceny do przyjęcia, hd5000 jest ok ale koszty to już inna bajka, i aż się boje taki hd 6850 za 2,5 tys

  47. cd. (autor: dr1zzt | data: 14/01/10 | godz.: 15:11)
    Na miejscu redakcji zablokowalbym po prostu komentarze.
    @Qjanusz
    Farsa? - nie widzisz ze gosc zabawia sie kosztem innych?
    Dziwi mnie tylko ze tanczycie jak wam zagra...


  48. ceny w Polsce (autor: efe | data: 14/01/10 | godz.: 15:16)
    Radeon 5870 kosztuje 1550 zł co się równa 555 USD. Nowy GF będzie kosztował 555 USD + 150 USD (tyle jest droższy Fermi od RV870) = 705 USD tj. 1970 zł.
    Na pewno Ati ma teraz spore marże, ale warto wziąć pod uwagę, że sama płytka nowego GF i system chłodzenia będzie droższy niż u Radeona. Do tego dochodzi podatek VAT. Przy wyższej cenie kwota podatku jest wyższa. Cena 600 USD wcale nie jest przegięta.


  49. ojoj..... (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 15:24)
    no to się jeszcze okaże że ludzie czekali z zakupem Radków na obniżki, do momentu kiedy wyjdzie Fermi.
    A po jego wyjściu AMD podniesie ceny, bo nie dość że konkurencja będzie mniej wydajna, głośniejsza, to będzie kosztować 2 razy drożej.


  50. Qjanusz (autor: mikay | data: 14/01/10 | godz.: 15:40)
    obawiam sie, ze masz racje. Ati jak nie mialo konkurencji tak jej miec jeszcze przez jakis czas nie bedzie, no chyba, ze nvidia przeprowadzi kol;ejny gastronomiczny atak na rynku gpu i po raz kolejny zmieniajac nazwe wypusci kolejna superwydajna rodzine kart graficznych ;) fermi tanie nie bedzie, a zanim sie pojawia kastraty dla plebsu to jeszcze sporo czasu minie, zwlaszcza, ze jak sychac to najpierw tynek profi ma zostac nasycony, a zjadacze chleba jeszcze poczekaja na swoja kolej. oby tylko duke nukem nie by dodatkiem do tej karty :/

  51. a tak z innej beczki... (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 15:41)
    nVidia dostaje chyba jakieś drobne za Tegrę,

    A co mają powiedzieć zatwardziali producenci kart grafiki? Taki BFG Technologies czy EVGA nie chcieli nawet słyszeć o sprzedaży Radeonów. To się nazywa "fanbojstwo" najwyższych szczeblów.


  52. @efe (autor: rainy | data: 14/01/10 | godz.: 15:42)
    Najtańszy 5870 kosztuje około 1450 złotych: http://www.skapiec.pl/site/cat/14/comp/849078

    @Qjanusz

    AMD nie ma powodu podnosić cen - powinno im zależeć na jak najlepszej sprzedaży.

    Owszem, cena 5850 poszła w górę ale miało to bezpośredni związek z kłopotami TSMC.

    Jeżeli uzysk z wafla się poprawił, to i ceny powinny się stabilizować - widać zresztą, że ceny 5870/5850 jak i 5770 zaczynają powoli spadać.


  53. @mikay (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 15:48)
    to nie jest kwestia nasycenia rynku pro czy plebs.
    Po prostu Fermi jest tak drogie, że będzie za nie mógł zapłacić TYLKO rynek Pro.

    Oczywiście założywszy że nVidia nie będzie dokładać do interesu.

    A kaska nVidii potrzebna jest chociażby na pisanie developerom tych części gier, które umożliwią odznaczenie PhysisX w menu gierki ;-)


  54. Qjanusz (autor: szpak3 | data: 14/01/10 | godz.: 15:59)
    co do partnerów już pisałem w innym temacie że
    jedynie FXF poszło dobrą drogą, Palit@Gainward gdzieś się zagubił a reszta wiernie kotletuje


  55. @szpak3 (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 16:15)
    fakt, XFX (chyba to miałeś na myśli) pięknie wyczuł rynek.

    A co do reszty, to jak potwierdza udział w rynku GPU i wyniki firm, na kotletowaniu się nie zarobi.


  56. Jest kryzys niska sprzedaz niska podaz (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 16:29)
    popyt ni z tego ni z owego przewidziec sie nie da - oczywiscie tylko Intel dzielnie walczy, to trzeba poczekac na takie lata jak 2006-07 i wystrzelic z dobrym towarem i zyskami.

  57. .:. (autor: Shneider | data: 14/01/10 | godz.: 16:44)
    w takim razie musze zmienic przewidywania. teraz obstawiam ze do czasu wyjscia fermi ATI sprzeda 6mln kart z DX11

    morgi - jakos ten kryzys nie przeszkodzil ATI zaprojektowac wspaniale GPU i sprzedawac je z powodzeniem wiec nie pie...ol ;-)


  58. @rainy (autor: efe | data: 14/01/10 | godz.: 16:54)
    a najdroższy kosztuje 1897 zł.

  59. @efe (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 16:56)
    rozumiem że Ty kupujesz najdrożej i czekasz na podwyżki, ale cała reszta ma po prostu inaczej.

  60. @ Qjanusz (autor: efe | data: 14/01/10 | godz.: 17:04)
    nie. myślę realnie a nie bujam w obłokach. po prostu trzeba się nastawić na to, że ceny będą wysokie. chyba jak każdy wolę niskie ceny, ale logiczne myślenie nastawia mnie na wysokie ceny.

  61. @efe (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 17:14)
    jeżeli tak, to wybierasz opcję 1450 pln i nawet nie wspominasz o bujaniu w obłokach, ani o 1897 pln.

  62. @Qjanusz | (autor: pawel.xxx | data: 14/01/10 | godz.: 17:22)
    "A kaska nVidii potrzebna jest chociażby na pisanie developerom tych części gier, które umożliwią odznaczenie PhysisX w menu gierki ;-)"

    Przecież sterowniki nv muszą być już zainstalowane. Wystarczy sprawdzić podczas inicjalizacji sterownika obecność sterownika ati i jeśli jest to wyłączyć physix, a nie bawić sie w kombinowanie z każdą pojedynczą gierką.


  63. zlitujcie sie (autor: alienlike | data: 14/01/10 | godz.: 17:48)
    nad biedna NVIDIA;)

  64. ech... (autor: Qjanusz | data: 14/01/10 | godz.: 17:51)
    chodziło mi raczej o implementację modelu fizyki w grze. O miliardy latających pierdółek i wszystkim, co jest chlubą PhysisX.

    Przecież nVidia przyzwyczaiła developerów że to ona odwala tę robotę. A to kosztuje. Developerowi nie zależy na PhysisXach, tylko nV, więc to ona musi się wysilić.


  65. @komisarz (autor: Marek1981 | data: 14/01/10 | godz.: 18:03)
    Ja dobrze zrozumiałem tekst, ty najwidoczniej nie... Umiesz tylko o targu pierdzielić i srać pod siebie. Coraz więcej kretynizmu z ciebie wypływa!!! I skąd wywnioskowałeś kretynie że jestem fanboyem???

    @Qjanusz - moje wyliczenie kosztu produkcji było dla 1 sprawnej karty gdzie wliczam także możliwość naprawy (280 ok 16% wracało na serwis więc policzyłem ok 20%)
    Co do marketingu to jest on dużo droższy(i lepszy nie da się ukryć) u NV.


  66. No powoli wychodzi po prostu to... (autor: Sandacz | data: 14/01/10 | godz.: 18:47)
    ... że w AMD pracują od dekad specjaliści od odlewów bo mieli i mają swoje faby a w NV głownie architekci. Goście z AMD od początku mówili że lepiej mniejsze kości tłuc niż mega chipy, bo krzem to jednak nie latex i nie do się go naciągać jak gumę. Po prostu wiedzą lepiej jaka jest fizyka i chemia tej technologii. A architekci w AMD też są doskonali co widać było od czasów K7, a teraz jeszcze połączyli się z architektami od ATI i kasą z petrodolarów.

  67. A Morgi, (autor: Sandacz | data: 14/01/10 | godz.: 18:49)
    ty tak uwielbiasz linki - proszę bardzo: http://pclab.pl/news40629.html

  68. @Sandacz (autor: Barbarian | data: 14/01/10 | godz.: 18:53)
    Morgi olewa takie linki w połowie tytułu. Uważam, że w interesie USA jest sytuacja niedopuszczenia do dominacji Intela i upadku AMD, więc na ładnych parę lat mamy zapewnioną konkurencję i dobre produkty.
    Niech tylko Intel zrobi normalnego proca w 32nm.


  69. a żeby mnie nikt nie łapał za słowa: (autor: Sandacz | data: 14/01/10 | godz.: 19:04)
    Krzem w tym kontekscie ma więcej wspólnego z silikatami niż silikonami (glue). Howg!

  70. uzysk z wafla dla nowej"ofermy" wynosi okolo 17% a nie 20% (autor: speed | data: 14/01/10 | godz.: 19:27)
    nastepnie ani jeden nie jest w 100% sprawny ,nastepnie Nvidia tak dlugo bedzie odwlekac az uporaja sie z tym aby przynajmniej 1-2% byl w 100% sprawny .
    I ostatnie mam wielkie watpliwosci aby 100% "ofermy" pokazaly sie na rynku graczy a te ktore sie pojawia stawiam ze w Polsce cena bedzie w okolicach 3tys zl.
    a to dlatego ze juz od dluzszego czasu jest bardzo podobnie jak umnie t.z ze jezeli tutaj sprzedaja 5870 za okolo 1370zl a w polsce najtansza jest okolo 1480zl to jezeli umnie beda po okolo 2600zl a prawie w 100% jestem pewien ze tak bedzie to wychodzi ze u was beda w okolicach 3tys zl.
    Jako gracz wisi mi czy "oferma " ma cuda ja chce wzglednie tanio i dobrze do grania a jak widac ATI mysli i teraz kasuje :)))


  71. @speed (autor: Barbarian | data: 14/01/10 | godz.: 20:04)
    "nastepnie ani jeden nie jest w 100% sprawny" - dlatego atrapy muszą być coraz sprawniejsze

  72. @Qjanusz (autor: efe | data: 14/01/10 | godz.: 20:10)
    Tylko zauważ na rynku jest wiele firm sprzedających karty z GPU NV. Zauważ, że jest wiele sklepów sprzedających sprzęt. Ceny kart różnych firm i w różnych sklepach się różnią. Trzeba więc przyjąć uśrednioną cenę a nie najniższą. Średnia cena - 1550 pomiedzy 1450 a 1897 chyba nie jest zawyżona.

  73. @Qjanusz (autor: gindek | data: 14/01/10 | godz.: 20:47)
    "Policz jaki uzysk z wafla. Te karty beda od 2000 zl w gore. Jak nie znacznie wiecej. Chyba, ze nVidia zacznie doplacac do produkcji."

    eee tam, norma gtx280 podchoil po premierze pod 2000 zl. pozniej sie cena ustatkowala na ok 1700zl.

    8800gtx po premierze kosztowal 2500zl ;], wersja gts ok 2000zl.

    Znajda sie na niego amatorzy, niezaleznie od ceny, i tutaj to nie moja opinia zacytuje jednego ze znajomych cyt. " katy ATI nie nadaja sie do grania, na nich jest goszy obraz", no i takiego nie przegasz, ze radek tanszy i wydajnieszy, a roznicy nie zobaczy.


  74. @gindek (autor: Marek1981 | data: 14/01/10 | godz.: 21:19)
    "katy ATI nie nadaja sie do grania, na nich jest gorszy obraz"
    - obraz na radkach jest lepszy, może czepiam się ale jak dla mnie są żywsze kolory
    - w grach z reguły NV oszukuje (wygładzanie x2 u ATI jest równe x4 u NV - był o tym artykuł )
    - słabsza wydajnośc na starcie na kartach Ati jest wynikiem że gry są robione pod NV ( nie mam im za złe)
    - sztuczne blokowanie przez NV konkurencji np physx gdy główna KG to radeon i wygładzanie ekranu (chyba w batmanie)
    -nie zawsze radeon tańszy (np 275 jak trafisz może być bardzo dobrą pozycją)


  75. Jak zwykle belkot (autor: morgi | data: 14/01/10 | godz.: 21:34)
    ati daje cialka w jakosci obrazu w grach, natomiast w 2d nie ma roznic, chyba ze ma ktos linka a nie opowiastke o slabym wzroku.
    'Subjectively the card’s AF looks better than previous ATi generations like the 4xxx series because it shimmers far less in-game, but nVidia still has superior AF overall.'
    http://alienbabeltech.com/main/?p=12648


  76. Sranie w banie panie morgi ,przeczytaj ten caly test najpierw (autor: speed | data: 14/01/10 | godz.: 22:03)
    mam nadzieje ze cos z niego zrozumiesz . Test odnosi sie wylacznie do porownania AF i co smieszniejsze wybrane sa wylacznie gry gdzie na Nvidi wyglada to o ulamek lepiej .
    Jak chcesz to podesle ci dwa obrazki jeden z 5870 i jeden z 285 i chcos bys sie w dupe ugryzl w rozdzielczosci 2560x1600 ATI wyglada lepiej .
    Z punktu ekonomi (ogolnej ) jazda na dislu to paranoja bo jest drozsza o ponad 30% od jazdy na benzynie. Nvidia zawsze dawala dupy w jakosci i dalej daje tylko co do niektorych to nie dociera i probuja wisle zawrocic kijem:))))


  77. @speed (autor: Marek1981 | data: 14/01/10 | godz.: 22:23)
    Nie denerwuj się :) ja jego post olałem bo nie warto dyskutować z "takim" człowiekiem

  78. Morgi, za to Larabee będzie miało jakośc obrazu (autor: Michał_72 | data: 14/01/10 | godz.: 22:27)
    nie do zajechania. Istny młot.

  79. @Marek1981 (autor: pawel.xxx | data: 14/01/10 | godz.: 22:56)
    "- słabsza wydajnośc na starcie na kartach Ati jest wynikiem że gry są robione pod NV ( nie mam im za złe)"

    Gry nie są robione pod żadne karty a pod jakieś API np directX, czy openGL. Po to właśnie te api powstały by uniezależnić się od warstwy sprzętowej. Do producenta sprzętu należy zaś dostarczenie sterowników implementujących API. To co opisałeś wynika z tego iż sterowniki ATI nie zawsze od razu implementują funkcje API w sposób najbardziej efektywny. I dopiero kolejne wersje sterów rozwiązują problem.


  80. AMD nie podniesie cen (autor: evolic | data: 15/01/10 | godz.: 00:03)
    Aktalnie nie możecie powiedzieć że ceny mają wysokie dla nowości. Jak nie raz ktoś już pisał mają teraz podatek od nowości, czyli większe marże. Moim zdaniem ceny ustalą takie aby sprzedać to co wyprodukują.
    Jeśli produkcję będą mieli na dobrym poziomie to oczywiste jest, że cenę obniżą, aby sprzedać więcej produktów.
    Z drugiej strony mają naprawdę bogatą ofertę, dzięki temu że produkują małe chipy o przyzwoitej wydajności, przez co tanie karty też mają w ofercie.
    Moim zdaniem ceny obniżą jeśli okaże się, że Fermi pojawi się faktycznie w sklepach. Wtedy po prostu go zgniotą ceną. A jeśli się okaże, że Fermiego w sklepie nie będzie to obniżkę pewnie też zrobią, ale trochę mniejszą, tak aby klienci byli szczęśliwi.
    O podwyżkach jak dla mnie nie może być mowy, bo ucierpiałaby na tym marka.


  81. jeżeli się nie mylę (autor: scoobydoo19911 | data: 15/01/10 | godz.: 01:00)
    to źródłem tych rewelacji jest fudzilla która nie zabardzo lubi nv. a jeżeli te rewelacje są prawdą to nie ma się co cieszyć bo będzie znowu sytuacja sprzed 4 lat tyle że tym razem ati sie rozbestwi a to nie wróży dobrze nikomu może też być sytuacja że na osłbłe nv pokusi się intel ibędzie miał prawa do havoca i psyhx . amd ati nie wytrzyma naporu takiej godzilli a wtedy za głupiego celerona będzie trzeba płacić 500zł :(

  82. .:. (autor: Shneider | data: 15/01/10 | godz.: 02:22)
    scoobydoo19911 - na pozcatku myslalem dokladnie jak Ty teraz. ale spojrz na to z innej strony. kryzys NV trwac wiecznie nie bedzie. W koncu sie odbija ale ATI bedzie juz mialo wiekszy kawalek tortu. Moze nawet NV i ATI podziela tort po rowno, dzieki czemu pozniejsza walka cenowa bedzie bardziej wyrownana.

  83. jak dla mnie przed nami rok panowania ATI (autor: zeek | data: 15/01/10 | godz.: 09:06)
    jak nie wiecej

    wyjdzie fermii, no i co z tego ? jak na jesien nastepna generacja wychodzi

    kto normalny kupi karte za 2500-3000zl (fermi) ??

    no i kiedy powiedza cos o tanszych kartach opartych na nowym rdzeniu ?


  84. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 15/01/10 | godz.: 09:23)
    nie masz racji twierdząc że gry są tworzone albo pod DirectX, albo OpenGL.

    W necie jest pełno artów o tym, że jak zmienisz vendor_id karty na produkt konkurencji, to wydajność i jakość wygląda inaczej.

    Po prostu nVidia zapomniała z czego ma chlebek i zamiast łożyć na R&D, smarowała ile wlezie studiom developerskim, aby był TWITBD (nigdy nie zapamiętam tej posranej nazwy) i lepsza wydajność niż konkurencji.

    Mam nadzieję że ten dołek sprowadzi ich na ziemię i stado beczących baranów przypomni sobie czym ich firma się zajmuje.


  85. ..... (autor: Marek1981 | data: 15/01/10 | godz.: 09:25)
    @pawel.xxx - rozchodziło mi się o optymalizację która jest robiona na grafach NV ( tutaj sprzęt dostarczany jest na preferencyjnych warunkach - często za free)
    @Shneider- kryzys NV zapowiada się na dłużej, ledwo fermi wejdzie na rynek to będzie musiał walczyć z następną generacją kart ATI.
    @zeek - są tacy co kupią, nawet w takim zacofanym, kraju jak Polska.
    Na 99% będą znikać wszystkie dostępne sztuki.

    To samo jest z serią HD5xxx i narzekanie, że drogo. Jakoś wszystko znika do 3dni jak się pojawi w sklepach. A i tak często są tylko na zamówienie.


  86. @Sandacz INTEL :-) (autor: Qjanusz | data: 15/01/10 | godz.: 09:30)
    piękna wstawka z linkiem

    Na Intela nie dość że konkurencja ma haki prawne, urzędy antymonopolowe jak nic przetrzepią mu skórę tak, że przez kilka lat się nie pozbierają, to jeszcze własne zaplecze jest przeciw zarządowi.

    Otellini ze strachu z kibla nie wychodzi, bo nie wie czy następny raz będzie od sekretarki, czy inżynier złoży wymówienie, bo nie chce pracować dla oszustów.

    Tak kończą cwaniaczki :-)


  87. @Marek1981 (autor: Qjanusz | data: 15/01/10 | godz.: 09:32)
    "Na 99% będą znikać wszystkie dostępne sztuki."

    Wszystkie 4 dostępne w PL sztuki + jedna wystawiona na aukcji WOŚP w 2011 roku.


  88. W tescie jest wyraznie (autor: morgi | data: 15/01/10 | godz.: 09:36)
    super sampling najlepiej u Nvidia, tekstury nie traca LOD i nie ma blur, AF to daleko z przodu u Nvidia, wydajnosc MSAA porownywalna, ale lepiej korzystac z custom samplingu od Nvidia, u ati to cos jak CFAA powoduje straszne spadki i takze detale sie gubi na teksturach no takie wnioski ida, ze ati poprawia niewiele i jakosc dalej w tyle.

  89. Jesli chodzi o Intela (autor: morgi | data: 15/01/10 | godz.: 09:42)
    to niebawem pojawia sie newsy o wyniku za ostatni kwartal i caly rok 2009, nie bedzie innego komentarza na te fakty.

  90. Jesli chodzi o Intela (autor: Qjanusz | data: 15/01/10 | godz.: 10:18)
    to wcale się nie zdziwię jak w 2011 roku, zarząd będzie podawał dane za 2010 rok z jakiegoś państwa, który nie ma podpisanej umowy ekstradycyjnej z USA. Np z Kuby :-)

  91. @morgi (autor: zeek | data: 15/01/10 | godz.: 10:25)
    juz sa, ugoda z AMD + grzywna dla UE pochlonela ponad polowe jego zyskow

  92. No pochlonela to za duzo powiedziane (autor: morgi | data: 15/01/10 | godz.: 11:11)
    bo za q4 2009 zyski i przychody jak w najlepszych latach prosperity i marza ~60% to jest najlepsze z najlepszych na 2010 prognoza jest Phenomenalna i marze tez bardzo wysokie, znak ze nie trzeba ciac cen bo zamowienia na produkty Intela sa ogromne. Skoro o dotacjach dla EU i amd to spodziewam sie, ze dzieki temu bedzie efekt w ich wynikach finansowych, bo jak nie bedzie to znak ze to bylo niestety marnotrwastwo i krew w piach.

  93. no Intel (autor: kretos | data: 15/01/10 | godz.: 12:04)
    znowu dal rade. Wyniki maja swietne mimo ciaglych kar. Szkoda Fermiego troche - widac ze nV wybrala zbyt ambitna sciezke. Pocieszam sie tym ze pewnie skonczy sie jak z R600 - na poczatku ogromne opoznienia, problemu a pozniej zyski z architektury. Trzeba trzymac kciuki za nV bo konkurencja musi byc.

  94. sss (autor: MarcinN | data: 15/01/10 | godz.: 15:39)
    BRAWO AMD!!!
    JEDZIEMY Z ZIELONYMI GO GO GO


  95. oby tylko (autor: Wedelek | data: 17/01/10 | godz.: 09:52)
    za daleko nie pojechali. Z jednej strony to chciałbym, żeby AMD zarobiło na GPU i mogło zainwestować w CPU i tam w końcu konkurować z Intelem we wszystkich segmentach cenowych, natomiast z drugiej strony obawiam się, by nie ucierpiała konkurencja na rynku kart graficznych...

  96. @Wedelek (autor: arco2006 | data: 17/01/10 | godz.: 12:01)
    niech się AMD troszkę dorobi kasy i Fermi tak jak zapowiadali zrobili premierę, a AMD wypuści HD 5830 około wydajności HD 4890 i ma być tańszy to tu będzie dopiero wzięcie. A później HD 5890, byle NV się ruszyła z tymi grzankami ciepłymi.

  97. no właśnie (autor: Wedelek | data: 17/01/10 | godz.: 16:23)
    byle się ruszyli....

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.