Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 22 stycznia 2010 
    

Wyniki finansowe AMD za 4 kwartał 2009


Autor: Zbyszek | źródło: AMD | 11:56
(82)
Firma AMD podała dziś do publicznej wiadomości dokładne wyniki finansowe odnotowane w 4 kwartale 2009 roku. Przychody korporacji wyniosły 1 miliard 646 milionów dolarów i były o 18% wyższe niż we wcześniejszym kwartale i aż o 42% wyższe niż w 4 kwartale 2008 roku. Przychód ze sprzedaży procesorów i chipsetów wyniósł 1,21 miliarda dolarów natomiast ze sprzedaży kart graficznych 427 milionów dolarów, co stanowi wzrost odpowiednio o 14% i 40% względem wyników z 3 kwartału 2009 roku. Dzięki dobrym wynikom sprzedaży firma wypracowała zysk netto w wysokości 528 milionów dolarów. Podana suma nie uwzględnia odszkodowania w wysokości 1,25 miliarda dolarów, które wpłynęło na konto AMD pod koniec listopada. Wliczając odszkodowanie od Intela zysk netto AMD w 4 kwartale 2009 roku wyniósł 1 miliard 778 milionów dolarów.

Firma podała także, że nie uwzględniając odszkodowania od Intela jej przychody w całym 2009 roku wyniosły 5 miliardów 337 milionów dolarów i były nieznacznie niższe niż w 2008 roku. Przychód ze sprzedaży procesorów i chipsetów wyniósł 4,131 miliarda dolarów i był o 9% niższy niż w 2008 roku, natomiast ze sprzedaży kart graficznych 1,206 miliarda dolarów - o 4% więcej niż w 2008 roku.

Wliczając odszkodowanie przychód AMD w 2009 roku wyniósł 6 miliardów 587 milionów dolarów, natomiast zysk netto 304 miliony dolarów. Dla porównania w 2008 roku firma poniosła stratę w wysokości 3 miliardów 159 milionów USD.

 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Czyżby? (autor: Chucky | data: 22/01/10 | godz.: 12:01)
    AMD wychodziło na prostą? Dobrze, nie ma to jak zdrowa konkurencja...

  2. .:. (autor: Shneider | data: 22/01/10 | godz.: 12:03)
    coraz lepiej ;-)

    2010 przez porazke larwy i prawdopodobna porwazke ofermy, bedzie bardzo dobry.

    A podobno ta firma miala juz bankrutowac


  3. I dobrze! (autor: baltazarek | data: 22/01/10 | godz.: 12:11)
    To prawda, ze $1,250,000,000 od Intela zrobilo swoje, ale to uczciwe pieniadze za nieuczciwe praktyki Intela. Bardzo dobrze, ze bedzie prawdziwa konkurencja na rynku CPU. AMD dokonuje wielkich zmian na lepsze, dotrzymuje terminow, wzbogaca oferte, jest liderem na rynku GPU.

  4. Dobrze (autor: shadowxxz | data: 22/01/10 | godz.: 12:16)
    że pociągną do następnego rozdania bulldozer vs sandy bridge, zobaczymy kto będzie maił asy...

  5. Niby są zyski niby jest wzrost. (autor: pawel.xxx | data: 22/01/10 | godz.: 12:16)
    Piszę się że "Dzięki dobrym wynikom sprzedaży firma wypracowała zysk ... "
    Tylko czy w porównaniu z konkurencją to jest rzeczywiście sukces? W tym samym czasie intel miał wzrost 875%. Czyli amd rozwija się wolniej od branży.


  6. @pawel.xxx (autor: baltazarek | data: 22/01/10 | godz.: 12:24)
    "W tym samym czasie intel miał wzrost 875%" - chyba masz goraczke?

  7. dredne wrony krakały że w 2009 roku AMD pójdzie do piachu (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 12:26)
    jak widać ma się coraz lepiej, a wrony tracąc wiarę w swojego boga zaczynają szczekać i piać :-)

    Widać że daninę od Intela traktują jako gratis i uczciwie podają wypracowane przez siebie wyniki.

    Danina od Intela jest sympatyczną i przysłowiową wisienką na sumiennie wypracowanym przez AMD torcie.


  8. magiczne 875% :) (autor: Zbyszek.J | data: 22/01/10 | godz.: 12:46)
    Zacznijmy od tego czym jest owe magiczne 875%. Intel chwali się, że o tyle wzrósł jego dochód netto w 4 kwartale 2009 roku, w stosunku do dochodu z 4 kwartału 2008 roku.
    Jest to prawdą i nie ma w tym nic dziwnego, bo Intel miał druzgocąco słabe wyniki w 4 kwartale 2008 roku. Czytajcie:

    http://twojepc.pl/news18191.html
    http://twojepc.pl/news18275.html

    Przychód Intela w 4 kwartale 2008 roku wyniósł tylko 8.2 miliarda dolarów, natomiast zysk netto około 250 milionów USD.

    Jak na Intela są to bardzo niskie wyniki. Przeciętnie w każdym kwartale na przestrzeni ostatnich kilku lat Intel miał przychód rzędu 9,5-11 miliardów dolarów i około 1,7-2,3 miliarda dolarów zysku netto. Wyjątkiem był właśnie ten 4 kwartał 2008 roku.

    Teraz popatrzmy na wyniki Intela z 4 kwartału 2009
    - przychód 10.6 miliarda dolarów
    - zysk netto 2.3 miliarda dolarów (bez wliczenia odszkodowania dla AMD)

    Uwzględniając odszkodowanie dla AMD przychód Intela w 4 kwartale 2009 roku wyniósł 1.05 miliarda dolarów. Podsumowując - nic ciekawego. Zwyczajne wyniki jakie Intel miał prze kryzysem w każdym kwartale. W końcu kryzys minął więc i wyniki wróciły do normy.


    Intel ma jednak dobrych marketingowców - Ci wzięli zysk netto 2.3 mld dolarów (bez uwzględniana odszkodowania dla AMD) i porównali go z zyskiem netto z niezwykle słabego 4 kwartału 2008 roku - i stąd właśnie wzięło się to magiczne 875%. A tak prawdę mówiąc, wyniki Intela wróciły zwyczajnie do normy i wcale nie są jakoś niezwykle wysokie.


    Dla wiarygodności załączam wyniki Intela z wcześniejszych kwartałów 2008 i 2007 roku:

    3 kwartał 2008: http://twojepc.pl/news17667.html
    - przychód 10.2 miliarda dolarów
    - zysk netto 2 miliardy

    1 kwartał 2008: http://twojepc.pl/news16590.html
    - przychód 9,7 miliarda dolarów
    - zysk netto 2,1 miliarda dolarów

    4 kwartał 2007: http://twojepc.pl/news16075.html
    - przychód 10,7 miliarda dolarów
    - zysk netto 2,3 miliarda dolarów

    Wyniki Intel w 4 kwartale 2009 roku są więc praktycznie identyczne jak w 4 kwartale 2007 roku. Natomiast uwzględniając odszkodowanie dla AMD dochód netto Intela w 4 kwartale 2009 roku jest o ponad 50% niższy niż w 4 kwartale 2007.
    I nie ma żadnych 875%. To tylko bujda marketingowa.


  9. @Zbyszek (autor: baltazarek | data: 22/01/10 | godz.: 12:49)
    THANKS

  10. dzięki Zbyszek za wyprostowanie (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 12:55)
    czyli mamy obrazek:

    - Intel oddał AMD połowę rocznego zysku - ktoś pisał o jałmużnie?

    - Zysk netto w tym roku wypracowany przez AMD (528 milionów) był ponad 2 razy większy niż zysk netto wypracowany przez Intela w 2008 roku (250 milionów)


  11. he...he... (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 12:55)
    Morgi? - podać prozac?

  12. ale żeby nie było zbyt różowo: (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 12:59)
    Ale żeby nie być tak optymistycznie nastawionym: http://pclab.pl/news40753.html
    Myślę ze całkowite pozbycie się fabów a tym samym technologów krzemu to będzie duży błąd w przyszłości. takie jest moje zdanie.


  13. ... (autor: Zbyszek.J | data: 22/01/10 | godz.: 13:02)
    "Zysk netto w tym roku wypracowany przez AMD (528 milionów) był ponad 2 razy większy niż zysk netto wypracowany przez Intela w 2008 roku (250 milionów)"

    Nien nein nein! Nie w roku, tylko w samym 4 kwartale.


  14. #10 (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 13:02)
    a jednak nie - prostuję drugie stwierdzenie.
    Zysk Intela za cały 2008 rok to 5,292 mld $


  15. @up (autor: Zbyszek.J | data: 22/01/10 | godz.: 13:03)
    "Intel oddał AMD połowę rocznego zysku"

    Tak samo jak wyżej - nie rocznego tylko kwartalnego.


  16. @Sandacz (autor: baltazarek | data: 22/01/10 | godz.: 13:04)
    Intel slubowal milosc i wiernosc firmie AMD przez 5 lat. Moze zechce odpalic kilka procent swoich mocy przerobowych na potrzeby AMD? Najlepiej w 22nm, a wowczas zobaczymy ktora architektura jest lepsza. Docelowo i tak Intel i AMD beda wlasnascia ChRL, wiec nie ma problemu.

  17. @Sandacz (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 13:09)
    jest bardzo różowo :-)

    Intel oddając AMD, jak się okazuje, połowę swoich zysków, umożliwił przy okazji produkcję układów x86 w fabryce nie należącej do AMD.

    AMD miał udziały w GF tylko dlatego że bał się zapisów w umowie z Intelem, że może tłuc x86 tylko w swoich fabrykach.

    Teraz może bez konsekwencji pozbyć się udziałów, zależności i innych garbów, , zlecić produkcję Globalowi a samemu zająć się tym, do czego został stworzony, czyli do projektowania chipów


  18. @Zbyszek.J #15 - racja (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 13:10)
    ...

  19. @Qjanusz (autor: baltazarek | data: 22/01/10 | godz.: 13:15)
    "do projektowania chipów" - do projektowania bardzo dobrych CPU, ktore zawieraja rozwiazania kopiowane dopiero po 2-3 latach przez Intela.

  20. @Qjanusz (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 13:16)
    Będę się upierał że kiedy ma się do dyspozycji linie technologiczne i doświadczony zespół technologów mających pełną ( i PRAKTYCZNĄ !!! a nie taką którą dostaje się od osób trzecich, czyli np od podwykonawcy) wiedzę o możliwościach danego procesu, to wówczas architekci dopiero mogą przelewać swoje pomysły w krzem.

  21. @Sandacz (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 13:27)
    a myślisz że AMD z Globalem przestaną się do siebie odzywać? To są ci sami ludzie, tylko podzieleni papierem i finansami.

    Ponadto inżynierowie z AMD dowiedli że są najlepsi na rynku wprowadzając jako pierwsi procka z 1GHz, czy jako pierwsi 64bit do domowych pecetów. To nie jest zasługa 1 czy dwóch ludzi.

    Z drugiej strony nVidia absolutnie nie posiada żadnego doświadczenia w produkcji, a stworzyli takiego g80, który rozwalił konkurencję na łopatki.

    Tak więc jak dla mnie, to trochę nietrafione złowieszczenie.


  22. @Qjanusz (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 13:44)
    Nvidia też wyskoczyła za to z mega chipem - Fermi, bo marketingowcy wzięli za punk honoru pobicie ATI, i jak na razie to nikt nie dotknął osobiście działającego egzemplarza poz prezesem Nv. AMD od początku obstawało przy mniejszym chipie i dlatego są dostępne od 3 miesięcy pomimo tego samego procesu. A dalsze schodzenie z wymiarem będzie według mnie wykładniczo trudniejsze ( ikosztowniejsze) dla technologii.

  23. @Qjanusz (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 13:48)
    Oczywiście chciałbym się mylić i naturalnie nie mam nawet %z% tej wiedzy jaka jest zawarta w umowach R&D i jakie są szczegóły fizykochemiczne obecnych linii. Ale wiem że nadmierne obcinanie kosztów potrafi też czasem uciąć tego kto je tnie ;-) I że często zbyt ambitni marketingowcy pod wpływem suchych słupków potrafią nieźle namieszać (in minus) - to znam akurat z autopsji.

  24. @up (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 13:50)
    zgadzam się, ale z drugiej strony Intel wziął się za Larrabee mając potężną gotówkę na badania i dostęp do linii produkcyjnej. Tez były plany, marzenia, złowieszczenie na forach i spektakularna klapa.

  25. podniecacie sie tym zyskiem (autor: mikay | data: 22/01/10 | godz.: 13:56)
    utozsamiajac go (oczywiscie blednie) z zywa gotowka jaka sobie firma wypracowala. zysk netto to jakis tam wynik na papierze. madre, dobrze zarzadzane firmy tak kombinuja z wynikiem brutto, zeby placic jak najnizszy podatek. zatrudniaja takich doraqdcow podakowych, ktorzy za duze pieniadze spowoduja minimalizacje dochodu do opodatkowania zgodnie z obowiazaujacym prawem. odpowiednie ksiegowania i mozna to osiagnac. zysk netto to tylko jedna z wielu kategorii, ktora wskazuje na dobra badz zla kondycje firmy, a juz liczenie dynamiki dla wyniku netto to totalnie bezcelowe dzialanie :) mowi ono dokladnie nic :) duzo wazniejsza jest dynamika wzrostu badz spadku przychodow, struktura bilansu i rachunku wynikow, a przede wszystkim cash flow. ale to juz zupelnie inna bajka :)

  26. To wyglada w praktyce tak (autor: morgi | data: 22/01/10 | godz.: 14:20)
    1,250-0,304 = 946 mln tyle przewalili w 2009 roku, a za ostatni kwartal 1,250-1,178 = 72 mln. Teraz bedzie flat, bo Intel zamierza bic rekordy finansowe, a do tego trzeba podnosic ceny, albo utrzymywac je na takim poziomie co da wielkie marze, ktore z kolei pojda na wielkie inwestycje.

  27. @Zbyszek.J (autor: pawel.xxx | data: 22/01/10 | godz.: 14:25)
    Pisząc o zmianach zysku intela używasz następujących sformułowań :

    "Jest to prawdą i nie ma w tym nic dziwnego, ...."

    "I nie ma żadnych 875%. To tylko bujda marketingowa."

    Gratuluje konsekwencji. Sam sobie przeczysz <bawo>

    ----------------------------------------
    Q42008 to załamanie rynku, kryzys, syf, pomór i malaria w jednym.
    Prześledzmy wiec uczciwie jak obie firmy sobie z tymi warunkami radziły. Nie Ograniczajmy sie tylko do Intela zobaczmy ja w w tym czasie szło

    AMD
    Q42008 http://fwd4.me/CDA
    przychód - 1.16 miliarda
    STRATA - 1.42 miliarda - częściowo przez przejecie ati

    Q12009 http://fwd4.me/CDC
    przychód - 1.177
    STRATA - 416 milionów

    Q22009 http://fwd4.me/CDE
    przychód - 1.184
    STRATA - 330 milionów

    Q32009 http://fwd4.me/CDH
    przychód - 1.372
    STRATA - 128 milionów

    Q42009 - w newsie. I po raz pierwszy na plusie.

    A jak z kryzysem radził sobie intel

    Q42008 #8
    przychód - 8.2
    zysk - 250mln

    Q12009 http://fwd4.me/CDK
    przychód 7,1 mld
    zysk 647 mln

    Q22009 http://fwd4.me/CDM
    przychód - 8,0 mld USD
    zysk - 1,0 mld USD

    Q32009 http://fwd4.me/CDN
    przychód - 9.4 miliarda USD
    zysk - 1.9 miliarda USD

    Q42009
    przychód - 10,6 miliarda
    zysk - 2,3 miliarda


  28. @mikay (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 14:26)
    tylko że to nie jest spółka kombinatorów chcących jak najwięcej schować przed fiskusem.

    Firma z takich danych rozliczana jest przed akcjonariuszami, partnerami i opinię.
    Ale jeżeli idąc Twoim tokiem, spojrzymy na wyniki za 2008 i 2009 rok, to aż strach pomyśleć co będzie w 2010roku...

    Z drugiej strony nie trzeba mieć kiepskich wyników, żeby zrazić do siebie własnych akcjonariuszy:
    http://technologie.gazeta.pl/..._szefow_firmy.html


  29. he...he... (autor: Sandacz | data: 22/01/10 | godz.: 14:27)
    "albo utrzymywac je na takim poziomie co da wielkie marze, ktore z kolei pojda na wielkie inwestycje." a później przyjedzie WIELKI Buldożer i zrobi porządek ;-).

  30. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 14:30)
    wszyscy rozumiemy i ubolewamy że dla Ciebie Intel się rozwinął o 875% :-)

  31. Qjanusz (autor: mikay | data: 22/01/10 | godz.: 14:36)
    z calym szacunkiem dla ciebie, ale nie masz racji i chyba nie bardzo siedzisz w temacie. na przykladzie Polski - popatrz sie jak mozesz jaki jest udzial CIT-u w dochodach panstwa. podpowiem ci, malutki, wrecz mizerny i pewnie z czasem bedzie jeszcze mniejszy. glupota ze strony zarzadzajacych jest bezsensownie placic wysokie podatki, skoro mozna w pelni legalnie od tego uciekac. zreszta dla fiskusa inne sa sprawozdania a inne sa sprawozdania zarzadcze

    a co do intela to trzeba jednak przyznac racje morgiemu. Intel doskonale potrafil sobie poradzic z kryzysem. dane finansowe sa nieublagalne. przynajmniej na papierze wyglada to lepiej niz w przypadku amd


  32. @Sandacz (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 14:38)
    zachowanie opisane rodem z nVidii

    nVidia jak mogła utrzymywała wysokie marże na g80, a zyski przeznaczała na wielkie inwestycje, czyli rewolucyjnego Fermi :-)

    przyszło kiepskie AMD i tak namieszało że do dzisiaj bidna nVidia pozbierać się nie może.


  33. troche (autor: kretos | data: 22/01/10 | godz.: 14:48)
    obiektywizu - faktycznie zysk Intela w q4 2008 wzrosl o ten 800% - ale jak ZbyszekJ zauwazyl taki wzrost byl mozliwy wylacznie dzieki b. slabemu q4 2008. To czego nie zauwazyl to fakt, ze do q4 2008 zostalo wliczone przejęcie Clearwire za 1,1mld$. Wiec ani q4 2008 nie byl tak slaby jak sie pisze ani q4 2009 tak swietny.

    Gratulacje dla AMD - znowu po wielu latach sa na plusie.


  34. @kretos (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 14:50)
    tak samo jak AMD pokutowało wynikami za przejęcie ATI. Nikt się tu nie litował, tylko podawał prawdziwe liczby.

  35. ... (autor: pawel.xxx | data: 22/01/10 | godz.: 14:57)
    Qjanusz
    Już ci pisałem że z powodu twojej ignorancji, braku racjonalności , znikomej wiedzy i uporczywej głupoty nie jesteś dla mnie partnerem do dyskusji.

    @all
    w tym newsie zyski AMD za rok 2009 nie zgadzają się wynikami za poszczególne kwartały.
    Powinnyo być straty ~340 mln


  36. ....... (autor: Marek1981 | data: 22/01/10 | godz.: 14:59)
    mikay #25 .
    W tym mistrzami jest tesco i inne gówna. Dają do wyceny jakieś projekty swoim "znajomym" firemkom za granicą za ponad 1M$ I nie mają zysków, nie płacą podatków


  37. @pawel.xxx (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 15:18)
    rozumiem że te ponad 800%, już nie wspominając o Twoich wcześniejszych wywodach, jest racjonalne i mądre. Żyj w swoim świecie.

    Chcąc wystawić mi wizytówkę, sam ją sobie wystawiłeś.


  38. Marek1981 (autor: mikay | data: 22/01/10 | godz.: 15:19)
    wiele firm tak kombinuje, bardzo wiele, zwlaszcza tych duzych, ktorych stac na oplacanie wykwalifikowanych doradcow podatkowych, ktorzy potrafia dla us sporzadzic piekne sprawozdania

  39. @ pawel.xxx #27 (autor: Zbyszek.J | data: 22/01/10 | godz.: 15:29)
    Nigdzie sobie nie przeczę. To Ty zwyczajnie nie rozumiesz sensu całości.

    Wzrost zysku netto o 875% w 4 kwaratale 2009 jest prawdą tylko w porównaniu do zysku netto z 4 kwartału 2008, ale już w porównaniu do zysku netto z 4 kwartału 2007 roku nie ma żadnych 875%, bo obie wartości są prawie takie same (Q4 2009 i Q4 2007).

    Ogólnie te 875% jest zwykłą bujdą marketingową, bo te wyniki są zwyczajne, typowe, takie jak dawniej i nie są większe o 875% niż zwykle.

    A Ty chyba nie jesteś w stanie zrozumieć tego że "wyniki są zwyczajne, typowe" bo przed oczami lata Ci to owe magiczne 875%...


  40. @mikay (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 15:41)
    na prawdę myślisz że wielkie korporacje mające biura na całym świecie, stado akcjonariuszy i partnerów biznesowych kombinuje jak średniej wielkości firemka w PL ???

    Zapomniałeś jeszcze że te "sprawozdania dla us" ściśle powiązane są żywą gotówką, której już tak szybko nie ukryjesz. A na podwójnym księgowaniu już nie jedna firma się wysypała.

    @Zbyszek.J - kolega nie zakuma. A jeżeli kuma to pójdzie w zaparte, jak w większości swoich wypowiedzi.


  41. juz byl wielki hammer i se przyszedl i poszedl (autor: morgi | data: 22/01/10 | godz.: 16:31)
    po 3 latach zamiotlo nim o podloge Core, a amd pozbiera sie dopiero po 5 latach no niezle. Sytuacja sie nieco zmienila, Intel w tych latach zrobil wielkie inwestycje i liczne platformy albo sa wdrazane, albo rozwijane, amd mialo w tym czasie jeden wielki fail i zamiast inwetycji mocno przeplacona ati w zamian za utrate fabryki i planow nowej, zwolnienie sporej czesci kadry, wymiana zarzadu i ogromne opoznienia.

  42. .:. (autor: Shneider | data: 22/01/10 | godz.: 16:50)
    morgi - innowacyjne pomysly, oraz nowoczesne podejscie do szybko zmieniajacego sie rynku, pozwola firmie AMD osiagnac planowany cel. Polaczenie sil najwiekszych ekspertow, wraz z nietuzinkowa kadra zarzadzajaca, wyprowadzaja firme na dlugo oczekiwana prosta. Stosujac najnowsze technologie oraz intelekt dzialy projektowe sa w stanie zadowolic kazdego klienta. Wszystko idzie w jednym kierunku, opanowania najwiekszej czesci rynku, ktory juz nie moze sie doczekac najnowszych rozwiazan firmy AMD.

    bla bla bla. morgi partia intela jest w pupie.


  43. lol (autor: KaT | data: 22/01/10 | godz.: 16:53)
    Na świecie kryzys i nagle zapotrzebowanie na procki Intela wzrosło tak drastycznie? Kreatywna księgowość(nawet w USA) to norma vide caus Enronu. Każdy kto interesuje się sprawozdaniami spółek np: z racji inwestowania na naszej GPW nie takie cuda już widział. Zresztą tutaj nie ma żadnego przekłamania, tylko sztuczka w postaci podania wyników rok do roku pomiędzy bardzo słabym kwartałem w 2008, a dobrym w 2009.

  44. czy to się komus podoba czy nie... (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 17:23)
    AMD wyszło na prostą po dość ostrych zakrętach, a na horyzoncie przed nią długa i szeroka autostrada.

  45. @morgi (autor: Barbarian | data: 22/01/10 | godz.: 17:40)
    Plujesz równo na AMD, ale takiego BŁAZEŃSTWA jakie miało miejsce w przypadku intelowskiego Larrabee trudno szukać w tym dziesięcioleciu. Musisz też wiedzieć, że dekada kończy się 31.12.2010 i do tego czasu jeszcze zdrowo się ponabijamy z Fermi.

  46. @Qjanusz (autor: Barbarian | data: 22/01/10 | godz.: 17:45)
    Autostrada wielopasmowa dla różnych klasowo i wspaniałych jakościowo modeli CPU i GPU. O tym drugim Intel może jedynie śnić w koszmarach związanych z Larrabee. Do tego dojdą koszmary w realu na wokandzie.

  47. Innowacja wg amd gdzie to takie (autor: morgi | data: 22/01/10 | godz.: 18:52)
    w grafice zeby zerknac ostatnio, dx10.1 w piachu, architektura r600 po przerobkach sporej czesci na modle G80 zaczela wreszcie rywalizowac, ale dopiero w ostatniej serii, tak na dobra sprawe to tam nic nie ma tylko copy/paste i brak gpgpu, fizyki, porzadnego wsparcia, zeby rowno w rzedzie mozna bylo tam innowacyjnosc dostrzec.

  48. Odnosnie CPU to niech sie ciesza (autor: morgi | data: 22/01/10 | godz.: 18:58)
    ze dostali kase od Intela i ze nie wprowadzil on niemozliwej do przetrzymania polityki cenowej, ktora wypchnela by kompletnie nieoplacalna od 13 kwartalow dzialalnosc. Co sie odwlecze to nie uciecze, Intel zbiera owoce ciezkiej pracy, bo postep teraz znaczy rosnace koszta w krzemowej elektronice i trzeba loic kase na maksymalnym poziomie to takze pozwoli odczepic sie od machiny pogladow monopolizacyjnych i lewitowac amd na poziomie lowendu.

  49. Towarzyszu Mogi (autor: szpak3 | data: 22/01/10 | godz.: 20:17)
    po co? pytam po co? sadzisz te swoje wypociny, nie raz powtarzałeś @ rynek zweryfikuje @ więc kto zakupił ich produkty? nudne twoje modły do ikony intel, i jeżdżenie po AMD, tylko rozsadzasz dyskusje o temacie, Ani nie jesteś zabawny, ani przekonywujący.
    Drwią z ciebie, spływa po tobie i dalej w zaparte,,,jak ty egzystujesz człowieku, skoro sam jesteś na poziomie lowendu.


  50. morgi to Syzyfowe prace odrabia :) (autor: arco2006 | data: 22/01/10 | godz.: 20:34)
    on się tylko pomodlił na dobranoc do swojego bożka INTEL / NVIDII i idzie teraz na kolacje i dobranoc chciał nam wszystkim powiedzieć.
    A na dobranoc niech ci się śni AMD i ATi w zjednoczonych siłach z Intel i Nvidii, że żyją ze sobą jak mąż ze żoną.


  51. Zbyszek - manipulujesz informacja (autor: komisarz | data: 22/01/10 | godz.: 20:36)
    po pierwsze nie zestawiaj wynikow z roznych kwartałow - sprzedaz jest sezonowa. Jak podajesz sprzedaz, to za okres kilku lat z tego samego kwartalu.

    Po drugie wynik intela za 4kw 2008 byl slaby. Slaby byl calej branzy, i slaby byl tez AMD. Wiec gdybys chcial pokazac rzetelny obraz, podalbys dane dla obu przedsiebiorstw, zeby mozna bylo zestawic wahania wynikow.

    Po trzecie, 4kw 2009 byl jednym z najlepszych wynikow Intela - przynajmniej to napisało niedawno twojepc i kilka innych portali, w tym zagranicznych, po publikacji wynikow za 4kw.


  52. @morgi (autor: Barbarian | data: 22/01/10 | godz.: 21:08)
    Nie zawiodłeś mnie. Wypociłeś dwa wspaniałe, soczyste, jedyne w swoim rodzaju knoty-bełkoty. Można się tym delektować długo, cieszyć oko i umysł.
    Jak strasznie musi boleć to, że ATi to nazwa, która nawet najstarszym wyjadaczom kojarzy się z dobrą grafiką do PC. Gdy wchodził Win95, to właśnie ATi było już znane od lat. Następnie pamiętam jak mówiono (przed 8800GT), że nvidia ma ciepły oddech ATi na pleckach. Teraz ATi jest daleko z przodu, nvida ma kolkę, a Intela nigdy nawet nie dopuszczono do startu w tym biegu. AMD zakupiło ATi za dużą kaskę i mamy prawdziwy blask najlepszych GPU i same perełki zintegrowanych grafik, do których Intel ma lata świetlne. Szkoda mówić o tym jak daleko jest Intel i jak żałosne jest to wklejanie 45nm gnata-denata obok znakomitego procka w 32nm. Cieszy mnie lekcja pokory pod nazwą Larrabee, dochodzenie przez Intela do rozwiązań AMD po latach (DDR, IMC, QPI ... długa lista).
    Intel to taka wielka beka szmalu, którą trzeba wydoić, gdyż strasznie nabrzmiała od bezczelności. Już się smażą oskarżenia, już rączki trą o siebie, już dupka się marszczy (pewnego przestraszonego prezesa) ... i nic nie pomoże, nie ma przebacz.

    Morgi, Tak trzymaj i nie zwalniaj!


  53. szpak3 (autor: morgi | data: 22/01/10 | godz.: 21:45)
    Jakiekolwiek posty na moj temat nie maja wplywu na to co uwazam i czym sie kieruje, jakiekolwiek emocjonalne podejscie odrazu wraca do adresata i jest moze mikroskopijna motywacja ze wzgledu na ich bezzasadnosc, tak samo jak i lecace kalumnie i opisy mojego stanu nie sa publiczna sprawa i nigdy nie beda. Z mojej strony to tylko czysta subiektywna ocena sytuacji tej czy innej branzy, oparta na licznych zestawieniach, artykulach i faktach znanych z obiegu i nic nie zatrze takiego czy innego mojego osadu, który rezonuje taki czy inny stan.
    Co do Intela i jego stanu, na nic patenty i osiagniecia w papierach, jak nie ma sie poparcia tego w sprzecie, rynku i wreszcie dochodach. Ostatnie 3 lata uzasadniaja moja domniemana 'ostra nagonke', bo zwyczajnie bylo z czego to rozbierac.


  54. @morgi (autor: Barbarian | data: 22/01/10 | godz.: 22:00)
    Od razu (tak się to pisze) widać, że się denerwujesz. Ja Ciebie lubię i kalumnii, jak widzisz nigdy, nie piszę.
    Ze zdaniem "Co do Intela i jego stanu, na nic patenty i osiagniecia w papierach" zgadzam się w 125%.
    Wiem, że musisz być inteligentny gość, bo to widać w wielu miejscach. Ja przykładowo nie potrafię tak cudnie knocić/klecić zdań.


  55. @komisarz-u, komisarzu... znów głupota (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 22:37)
    Zbyszek nie wachluje zestawieniami za wybrane przez siebie okresy.

    To Intel chłepta się swoim suck-cesem, dając upływ swej niezmiernej głupoty i zestawia ze sobą właśnie te dwa , kontrowersyjne dla Ciebie okresy (przed otwarciem linka przeżegnaj się, wszak wchodzisz na stronę intel.com):
    http://www.intel.com/...ases/2010/20100114corp.htm

    Prawda że bez sensu?

    A przytoczył je aby rozwiać wszelkie wątpliwości, które zaczął siać nikt inny jak Twoja dziewczyna pawel.xxx, w #5.


  56. @zbyszek (autor: trepcia | data: 22/01/10 | godz.: 23:49)
    Skoro morgi pochodzi od "was" to po co go trzymać? Skoro wprowadzasz kontsruktywną rozmowę w tym temacie to co stoi na przeszkodzie, by np. DYD bądź ktoś inny z redakcji wprowdził "przeciwwagę". Morgi jest jak rzep na psim ogonie, może i wzbudził zainteresowanie ale teraz to błazeństwo z Waszej strony, szczególnie jak zmieniła sie osoba podszywająca się pod niego.

  57. @morgi (autor: trepcia | data: 22/01/10 | godz.: 23:58)
    AK53 post
    Redakcjo stoczająca się na dno. Przestańcie się podszywać pod starego morgiego bo On był inny. Osoba, która teraz to robii, robi to nieudolnie. Jest cieniem, pseudonieudacznikiem starego morgiego. TwojePC, staczacie się w dół, jesteście kompromitacją wszelkich vortali poświęconych tematyce IT. Los dzikie.net jest Wam pisany, a szkoda, bo swego czasu byliście najlepsi. Domeną polskiego narodu jest to, by bedąc u szczytu spaść tak, by prosić o łopatę, by zejść niżej.


  58. @trepcia (autor: Barbarian | data: 23/01/10 | godz.: 00:04)
    "Domeną polskiego narodu jest to, by bedąc u szczytu spaść tak, by prosić o łopatę, by zejść niżej." - ładne, ale słowo domena nie jest dobrze dobrane.
    Domena to dziedzina.

    French domaine, blend of Old French demaine (from Late Latin dominicum) Latin dominium, property, both from dominus, lord.

    1. A territory over which rule or control is exercised.
    2. A sphere of activity, concern, or function; a field: the domain of history. See synonyms at field.
    3. Physics. Any of numerous contiguous regions in a ferromagnetic material in which the direction of spontaneous magnetization is uniform and different from that in neighboring regions.
    4. Law. a. The land of one with paramount title and absolute ownership. b. Public domain.
    5. Mathematics. a. The set of all possible values of an independent variable of a function. b. An open connected set that contains at least one point.


  59. @trepcia (autor: Qjanusz | data: 23/01/10 | godz.: 10:43)
    wpędziłeś kogoś w kompleksy. Ktoś mógł poczuć się urażony że kolega, który być może już nie pracuje, jest lepszy.

  60. @Qjanusz (autor: trepcia | data: 23/01/10 | godz.: 11:30)
    Koszt alternatywny podszywania się pod kogoś. Jesli robi to nieudolnie niech tego nie robi wcale albo niech wypracuje sobie swój własny wizerunek pod swoim (a nie cudzym) nickiem.

  61. A może (autor: tompo75 | data: 23/01/10 | godz.: 19:58)
    miast przepychanek i robienia z TPC pudelka zajmiecie się droga redakcjo tym czym powinniście, by nie upaść niżej? Np rzetelnymi, fachowymi, profesjonalnymi RECENZJAMI sprzętu, którego ostatnio jak na lekarstwo u Was. Wystarczy spojrzeć na kalendarz recenzji i wszystko jasne.
    Wiem że się powtarzam ale na prawdę szkoda TPC bo kiedyś byli najlepsi, a od kiedy co jakiś czas szukali recenzentów jest coraz gorzej i zrobił się z tego kącik akademickich dyskusji o niczym i przepychanek personalnych.
    Jeszcze raz szkoda ale chyba TPC R.I.P. powoli.


  62. Dobrze powiedziane (autor: MacLeod | data: 23/01/10 | godz.: 20:51)
    CHCEMY TESTOW :)

  63. @tempo (autor: Marek1981 | data: 24/01/10 | godz.: 01:14)
    Jak chcesz testów to możesz się też troszkę poświęcić....
    Swoją drogą można by zrobić testy sprzętu użytkowników - redakcja udostępnia oprogramowanie ( by była jedna wersja danego programu dla wszystkich testerów).


  64. @Marek (autor: tompo75 | data: 24/01/10 | godz.: 03:18)
    1. może być i tempo ;)
    2. no sorry ale nie nam za to płacą i to nie nasza praca
    3. Programy to sobie każdy może z netu sam ściągnąć, szczególnie np dema gier ;)
    4. Mnie nie interesuje (już) test mojego sprzętu, ważne jak wypada na tle trochę droższych, czyli czy warto wymieniać, czy może już czas zmienić całą architekturę z podstawką, ddr itd.
    5. Ale recenzje mają pisać profesjonaliści i robić to rzetelnie i w miarę obiektywnie, a nie użytkowicy, którzy będą "swoje ogonki" chwalić czego skrajnym przykładem jest twór pt. Morgi ;)


  65. @tempo75 (autor: Marek1981 | data: 24/01/10 | godz.: 08:57)
    ad1 sorry późno już było
    ad2 Każdy z nas ma jakiś sprzęt, często dość dobry i bawi się w swoim domu w rozpoznanie sprzętu - dlaczego tego nie wykorzystać??
    ad3 Niestety ale nie masz racji, rozchodzi się że z czasem pojawiają się kolejne wersje programów testowych i wyniki w nich są różne
    ad4 Mnie interesuje ale mam ważniejsze cele:)
    ad5 Dlatego byłoby fajnie gdyby był przygotowany szablon do wpisywania wyników, a recenzje wysyłane do np admina w celu akceptacji. I zapewniam Cię że twór typu morgi nie zrobi recenzji ponieważ będzie mu wstyd ( ma grafikę Ati)

    Mogłoby być to całkiem fajne posunięcie. Jak się by nie sprawdziło to można zaniechać wrzucania testów na stronę.


  66. @marek (autor: trepcia | data: 24/01/10 | godz.: 11:29)
    W obecnej sytuacji pomysł bez sensu. Użytkownicy będą się trudzić aby były nowe recenzję a redakcja będzie nas karmić trollami typu "morgi", przez co przychodzą tutaj takie szkodniki jak "lolo" we wszystkich odmianach etc.
    TPC nie jest jedyne a olewająca postawa "władzy" jest irytująca. Na portalu NVision też tak było, dlatego powstało uVision zbierające członków, którzy chcieli zachowania starego klimatu i duszy NVision. A tutaj co powstanie? uTPC a na starym TPC będzie sam morgi i lolo? Bezsens w czystej postaci.


  67. APEL!!! (autor: Qjanusz | data: 24/01/10 | godz.: 18:37)
    i kolejny fajny news schodzi na ten sam - jak zwykle nie na miejscu - temat.

    Panowie z TWOJEPC, zróbcie w końcu porządek. Ostatnio da się zauważyć zwiększoną czujność Waszej reakcji na to co się dzieje na świecie. Zwiększyła się też liczba newsów. BARDZO ZA TO DUŻY PLUS DLA WAS!

    Co do recek, to wiadomo że nie jest tak prostą sprawą. Potrzebny sprzęt, czas, kontakty. Doskonale rozumiem że tego może być jak na lekarstwo. Osobiście myślę że jako portal typowo newsowy, też spokojnie jest szansa na istnienie na rynku.

    A co do dziegciu, to jeżeli faktycznie nie macie nic wspólnego z nickiem "morgi", to zróbcie tak, żeby wypowiedzi tego typka najlepiej się nie pokazywały. DYD pokazał że ukrywanie nie jest takie trudne. Zdecydowana większość Was czytających będzie Wam za to wdzięczna. W końcu chyba robicie to jak nie dla nas, to przynajmniej za naszym pośrednictwem.

    Opublikujcie jakąś ankietę w temacie i zadbajcie w końcu o Wasz portal. Zbyszek, kojarzysz mi się z rozsądkiem i możliwością dania Ci kredytu zaufania. Może nakłoń resztę teamu do przemyślenia tematu. Bardzo bylibyśmy wszyscy (lub zdecydowana większość) byli wdzięczni.

    Piszę to, chodź mam wrażenie że po raz kolejny rzuciłem grochem o ścianę.


  68. ... (autor: meister_b | data: 24/01/10 | godz.: 23:00)
    Czytam newsy i komentarze od dłuższego czasu, ale dopiero powyższy APEL przekonał mnie do założenia tu konta. Podpisuję się dwoma rękoma!

  69. Qjanusz @ All ... (autor: DYD-Admin | data: 24/01/10 | godz.: 23:26)
    ... w tym roku zamierzamy przeorganizować serwis na kilku polach (grafika/engine/more-recki), obecny system nie zostanie już usprawniany, więc extra-opcje typu ukrywanie, ignorowanie, etc nie będą już implementowane w obecnym systemie...

    nikt z redakcji nie ma złej woli, nie mam pojecia kim jest morgi, tudzież i inni komentujący aktywnie, póki jednak dany osobnik nie zachowuje się "trollowato" nie będzie on usuwany... pamiętajcie, że najlepszy sposób to nie 'karmić trolla'...

    pozdroofka 4 all


  70. @dyd (autor: trepcia | data: 25/01/10 | godz.: 00:01)
    Nie można tak od razu? :-)

  71. dziękuję za uwagę. (autor: Qjanusz | data: 25/01/10 | godz.: 09:18)
    ...

  72. Hmmm (autor: tompo75 | data: 25/01/10 | godz.: 12:20)
    Tylko czemu komentarz gdzie się pisze że Morgi to pracownik TPC są "komentarz usunięto" ?
    Czy jest to zachowanie trollowate? czy może tylko zaczepna opinia własna?
    Mam nadzieję, że problemy TPC są przejściowe i nie podzielą losu wielu innych portali, które kiedyś były na swoich branżowych szczytach.
    Powodzenia.
    p.s. Czyli usprawnienia w pisaniu komentarzy się nie doczekamy... szkoda ;) no ale chociaż powiększenie okienka do pisania to raptem znalezienie 2 cyferek w kodzie odpowiadających za wymiar ;)


  73. .:. (autor: Shneider | data: 25/01/10 | godz.: 13:53)
    tompo75 - tak, to jest trollowe zachowanie.
    a morgi to morgi, jakis tam userek ktory nie ma co robic i wypisuje swoje farmazony.


  74. tompo75... (autor: DYD-Admin | data: 25/01/10 | godz.: 17:36)
    "zaczepna własna opinia"

    zaczepiać to proponuje laski na mieście ;-)

    aaa na poważnie, powtarzanie maniakalne w kółko że 'morgi i ktokolwiek inny' nie związany z redakcją, to siakiś tajny agent TPC jak najbardziej jest traktowane jako 'trolowate'...


  75. @dyd (autor: trepcia | data: 25/01/10 | godz.: 20:53)
    To kiedy możemy spodziewać się pierwszej beta wersji nowego portalu albo jakiś konkretniejszych informacji? Bo nie ukrywam, że swoja wiadomością wywołałeś uśmiech na mej twarzy.

  76. @barbarian (autor: ditomek | data: 26/01/10 | godz.: 11:45)
    wg mnie dekada właśnie się skończyła, zauważ ze na pozycji dziesiętnej masz już 1 a nie 0

  77. @ditomek (autor: Barbarian | data: 26/01/10 | godz.: 18:33)
    Typowy błąd słabej edukacji. Zero na końcu niczego nie zmienia. Nie było roku AD0, gdyż nawet zera nie znano. Centymetr kończy się na 100 a zaczyna na 1. Podobnie wiek XX zakończył się 31.12.2000.
    Odsyłam do sekcji "End of the 20th century" tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Century
    lub jeszcze sprawniej: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wiek
    Liczę na to, że dotarło?


  78. niestety nieprzekonuje (autor: ditomek | data: 26/01/10 | godz.: 18:45)
    mnie Twoje tłumaczenie.
    A to ze nie bylo roku 0 także niczego nie zmienia.
    Doba zaczyna sie u ciebie dopiero o 1 czy o północy?
    Nie ma sensu odsyłać mnie gdziekolwiek bo jestem "w obozie" tych co uważają normalnie. Nie wiem dlaczego uważasz wiki za źródło informacji ostatecznej. poza tym jesli chodzi o linki to w polskiej sieci sa o wiele bogatsze informacje niz te skróty którymi mnie uraczyłeś. doczytaj. No i widać ze i wyedukowani także popełniają błędy. Nie wiem jak Twój centymetr ale mój zaczyna sie od 0 :-)


  79. ditomek (autor: Barbarian | data: 26/01/10 | godz.: 19:38)
    Doba zaczyna się upływem godziny pierwszej, a kończy upływem godziny 24.
    Mowa była o centymetrze krawieckim, który też zaczyna się pierwszym centymetrem (od początku) a kończy setnym (do pełna).
    Jeśli nie ma potrzeby odsyłania "gdziekolwiek" do niezależnego źródła, to sorry, ale może nie trzeba też chodzić do szkoły?
    Podaj zatem przykładowy "bogatszy skrót", bo stwierdzenie, że nie mam racji mimo dowodów jest żałosne. Specjalnie podałem dwa linki w Wiki, aby nie było, że tylko Polacy się mylą - może inni też bredzą?


  80. @ditomek (autor: Barbarian | data: 26/01/10 | godz.: 19:44)
    Jeszcze drobna uwaga: piszemy "nie przekonuje".

  81. w pierwszym linku (autor: ditomek | data: 26/01/10 | godz.: 21:25)
    jaki podałeś jest informacja o astronomicznym sposobie numerowani lat. dlatego pisałem "doczytaj". Z ciekawości sprawdziłem dzisiaj w castoramie. WSZYSTKIE linijki zaczynają sie od zera (nie jest naniesione z powodu braku miejsca ale kreska jest), wszystkie miary i inne przyrządy pomiarowe także zaczynają sie od 0 (także wszystkie linijki mojego starszego syna) a centymetr krawiecki nie ma naniesionej liczby zero bo w tym miejscu zazwyczaj jest metalowe okucie zapobiegające jego pruciu.
    Jeśli by tak było to na lewo od cyfry jeden nie byłoby podziałki. A przecież jest.
    Na koniec: nie rozumiem dlaczego dyskusja z Twojej strony prowadzona jest w tonie pogardy. Stwierdzenie o słabej edukacji padło pierwsze z Twojej strony. A moja pierwsza wypowiedź była pozbawiona osobistych wycieczek w kierunku Twojego wykształcenia.
    pozdrawiam


  82. Chyba wystarczy (autor: Barbarian | data: 26/01/10 | godz.: 21:38)
    Prawdą jest, że pomiar zaczyna się od zera, ale to jest pomiar pierwszego centymetra, pierwszej sekundy, pierwszego kilograma. Podobnie mamy minuty i sekundy pierwszej godziny doby (a nie zerowej godziny), pierwszego roku stulecia i dziesięciolecia. Nie ma i nie było doby o numerze 0, dekady roku 0 i stulecia roku 0. Nawet zbiór liczb naturalnych zaczyna się od 1.
    W każdej jednak z tych dziedzin są zdania podzielone i nie wygram, ale też Pozdrawiam

    Nie ma o co kruszyć kopii.

    PS. Niedogodność spowodowana jest tym, że w naszym cyfrowym świecie ładniej wygląda zapis 00-99, co też chętnie stosuję w numeracji plików lub indeksowaniu tablic.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.