TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 20 stycznia 2010 |
|
|
|
Gigabyte GA-P55-USB3 - tania płyta z USB 3.0 Autor: Zbyszek | źródło: Gigabyte | 12:04 |
(20) | Do sprzedaży trafia właśnie nowa płyta główna firmy Gigabyte, przeznaczona dla procesorów Intel Core i3, i5 oraz i7 z podstawką Socket LGA 1156. Płyta nosi nazwę GA-P55-USB3, bazuje na chipsecie Intel P55 i wyposażona jest w dwa złącza USB 3.0 obsługiwane przed dedykowany kontroler firmy NEC. Oprócz tego na jej laminacie znajdują się również między innymi cztery banki na pamięci DDR3, dwa złącza PCI-Express 2.0 x16, dwa PCI-Express x1 i trzy tradycyjne PCI a także 8 portów SATA 3.0 Gbps i dwa IDE oraz zintegrowana 7-kanałowa karta dźwiękowa i kontroler sieci Gigabit Ethernet. Zdaniem producenta jest to jedna z najtańszych na rynku płyt z podstawką Socket LGA 1156 oraz interfejsem USB 3.0. Płyta jest już dostępna w pierwszych sklepach, w cenie wynoszącej około 450 PLN.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Gigabyte jest OK (autor: Barbarian | data: 20/01/10 | godz.: 12:09)
Płyta (jak zawsze) przemyślana. Wybór Gigabyta lub Asusa, to podstawa dla dobrego kompa. Dobrze, że PS2 jest nadal dostępne i do tego pomysłowo oznaczone.
- Bardzo fajna plyta. (autor: MacLeod | data: 20/01/10 | godz.: 12:23)
Ale ja wciaz czekam na tansza wersje evga ftw z usb 3.0. Ten czarny design zabija:)
- No fakt... czerni jest tam od cholery... (autor: Remek | data: 20/01/10 | godz.: 14:14)
:)))
- A nie ma? (autor: MacLeod | data: 20/01/10 | godz.: 14:19)
http://www.purepc.pl/...2009/08/Evga_P55_FTW_1.jpg
<zakochany>
- A.. zrozumiałech, że piszesz o GB... (autor: Remek | data: 20/01/10 | godz.: 14:44)
Ja tam płytę w kompie trzymam, więc może być i różowa...
- @MacLeod (autor: Qjanusz | data: 20/01/10 | godz.: 15:57)
Ładna płytka. Doliczyłem sie czterech złącz zasilających. Potwór!
- Jednak sa tansze plyty evga (autor: MacLeod | data: 20/01/10 | godz.: 16:16)
Szkoda ze u nas ciezko dostac
http://www.evga.com/products/prodlist.asp?switch=5
Ceny tez moglby by byc lepsze.
Chwilowo faktycznie GA wypadaja najlepiej pod wzgledem cena/mozliwosc
- @Remek (autor: Barbarian | data: 20/01/10 | godz.: 18:45)
To prawda, ale jednak wprowadzenie tych kolorowych bajerków spowodowało (w dalszej kolejności) niesamowity wzrost dbałości o szczegóły, czego najlepszym przykładem jest właśnie Asus i Gigabyte. Inaczej do tej pory byłyby przykładowo stosowane kondzioły elektrolity.
- @MacLeod (autor: Qjanusz | data: 21/01/10 | godz.: 10:05)
Asrock - takie same możliwości co GA, a cena niższa średnio o 20%
- Nie wydaje mie sie (autor: MacLeod | data: 21/01/10 | godz.: 11:02)
Gigabyte jest na lepszych komponentach a asrock nie sprzedaje taniej bo lubi caritas:)
- jest to ta sama półka (autor: Qjanusz | data: 21/01/10 | godz.: 15:33)
jakiś czas temu miałem dylemat i prześwietliłem temat dokładnie.
Wcześniej Asrock kojarzył mi się źle ze względu na problemy z jakością przedpotopowych konstrukcji i nie ma co ukrywać z wydźwiękiem nazwy :-)
Z reguły to jest to samo. Nawet patrząc na rozwiązania z układem zasilania procka (kondensatory, cewki).
Wydajnościowo/jakościowo jest to samo, GB natomiast ma bardziej cieszący oko wygląd - dla tych co patrzą na płytę zamiast na monitor.
Stąd pewnie trochę wyższa cena.
- @Qjanusz (autor: baltazarek | data: 21/01/10 | godz.: 16:19)
Gigabyte to ta sama klasa co Asus. Asrock to odpady Asusa.
- @baltazarek (autor: Qjanusz | data: 21/01/10 | godz.: 16:39)
tak powiadają.
Słyszałem też że Asus to ta sama klasa co Abit. Poprzednio miałem trzy płytki Abita: NF7 i KN9 i krótko AN52.
Teraz mam Asrocka i życzę producentom innych mobo takiej jakości jak ten "odpad".
Pisze tylko to co sam przetestowałem. Uprzedzenia i "opinie" olewam, odkąd sam na nich się przejechałem.
- Asrock (autor: Barbarian | data: 21/01/10 | godz.: 22:30)
Asrock to nie odpady Asusa a raczej niezłe wersje super-econo. Gigabyte jest bardzo dobry, Asus też, ale MSI nie kupuję (odkąd przejechałem się 2x jakieś 8 lat temu).
Najważniejsze do dobrej płyty są jednak markowe, dobrze dobrane pamięci.
- ASROCK (autor: pwil2 | data: 22/01/10 | godz.: 00:44)
Robią całkiem ciekawe płyty, ale niestety poprzednie generacje sprzętu tego producenta się sypią mocno :(
- @up (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 10:22)
zgodzę się z przedmówcą. Dlatego teraz muszą jechać z ceną, żeby odpracować poprzednie błędy. Ja z takiego układu jestem zadowolony.
- Qjanusz dorabiasz ideologie (autor: MacLeod | data: 22/01/10 | godz.: 14:42)
Chwalisz bo sam masz, asrock to lowend i lowendem bedzie. Z gigabyte mozna porownac, ale z modelami najnizszymi. Zreszta wystarczy spojrzec na elektronike.
Nikt łaski nie robi, cena jest adekwatna do jakosci produktu.
- mylisz się MacLeod (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 15:32)
mam bo sam świadomie wybierałem.
Nie dorabiałem ideologii przed wyborem, w trakcie, ani po.
Asrock to lowend bo spojrzałeś na elektronikę?
Może lepiej Ci wyjdzie spojrzenie na testy płyty w droższym segmencie:
http://www.motherboards.org/...boards/1923_16.html
Zresztą z uprzedzeniami nie ma co walczyć. Wystarczy poczytać że Radeony są kiepskie bo mają złe sterowniki... szkoda dyskusji.
- Qjanusz to nie sa uprzedzenia, to sa fakty. (autor: MacLeod | data: 22/01/10 | godz.: 15:47)
Za 250-300pln nie kupisz plyty na dobrych komponentach, nawet bios wyglada jak z trzeciego swiata - koniec kropka
- @MacLeod (autor: Qjanusz | data: 22/01/10 | godz.: 22:40)
to tyle w temacie nie-uprzedzeń, sprawdzonych informacji i doświadczenia :-)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|